Справа № 2-648/10
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 серпня 2010 року
Троїцький районний суд Луганської області у складі:
Головуючого по справі - судд і Бондаренко Л.І,
при секретарі - Івановій Н.В .,
розглянувши у відкритому п опередньому судовому засіда нні в залі суду смт.Троїцьке ц ивільну справу за позовом О СОБА_1 до Управління пенсій ного Фонду України в Троїцьк ому районі Луганської облас ті про стягнення недоплачен ої щомісячної державної соці альної допомоги дітям війни, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся д о суду з вказаним позовом, в як ому зазначив, що він має право вий статус "дитини війни". Відп овідачем йому не виплачувало ся підвищення до пенсії пере дбачене статтею 6 Закону Укра їни "Про соціальний захист ді тей війни".
Позивач просить суд зобо в"язати відповідача виплатит и йому щомісячне підвищення до пенсії в розмірі 30 % мінімал ьної пенсії за віком, за періо д, як випливає із заявлених в имог, з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року, з 22.05. 2008 року по 31.12.2008 року, з 01.01.2009 року по 31.07.2010 року.
Позивач у судове засідан ня не з"явився. Про час і місце слухання справи був повідом лений належним чином. Згідно поданої позовної заяви прос ить розглянути дану справу б ез його участі.
Представник позивача у с удове засідання не з"явився. П ро час і місце слухання справ и був повідомлений належним чином. Надав суду заяву про ро згляд справи без його участі . Позовні вимоги підтримує у п овному обсязі.
Відповідач свого предст авника у судове засідання не направив. Надав суду письмов і заперечення проти позову з проханням справу розглянути без участі його представник а. У своїх запереченнях проти позову посилається на те, що його дії є правомірними, оскі льки вони здійснені на підст аві постанови Кабінету Мініс трів України № 530 від 28.05.2008 року.
Суд вважає за можливе спр аву розглянути у відсутності сторін, на підставі наявних у ній доказів.
Дослідивши та перевірив ши матеріали справи, оцінивш и все в сукупності, суд вважає , що заявлені вимоги підлягаю ть задоволенню з наступних п ідстав.
Згідно реєстраційного н омеру позов надійшов до суду 04.08.2010 року.
Згідно з посвідченням се рії НОМЕР_1 позивач має ст атус "дитини війни".
Статтею 152 Конституції Ук раїни передбачено, що закони , інші правові акти або їх окре мі положення, що визнані неко нституційними, втрачають чин ність з дня ухвалення Консти туційним Судом України рішен ня про їх неконституційність .
Згідно рішення Конститу ційного Суду України від 9 лип ня 2007 року № 6-рп/2007 визнані некон ституційними положення стат ті 71 Закону України "Про Держа вний бюджет України на 2007 рік", якою зупинено дію статті 6 Зак ону України "Про соціальний з ахист дітей війни".
Рішенням Конституційног о Суду України № 10-рп/2008 від 22.05.2008 р оку положення пункту 28 розділ у ІІ "Внесення змін до деяких з аконодавчих актів України" З акону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких зако нодавчих актів України" від 28. 12.2007 року, щодо внесення змін до Закону України "Про соціальн ий захист дітей війни" визнан і такими, що не відповідають К онституції України.
Враховуючи вищевикладен е, суд вважає, що у позивача ті льки з 9 липня 2007 року та відпов ідно з 22 травня 2008 року виникло право звернення до суду за пе рерахуванням та виплатою доп лати до пенсії у розмірі 30 % мін імальної пенсії за віком як д итині війни.
Згідно зі ст. 19 Конституці ї України органи державної в лади та органи місцевого сам оврядування, їх посадові осо би зобов"язані діяти лише на п ідставі в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією України.
Статтею 147 Конституції Ук раїни передбачено, що єдиним органом конституційної юрис дикції в Україні є Конституц ійний Суд України. Конституц ійний Суд України вирішує пи тання про відповідність зако нів та інших правових актів К онституції України і дає офі ційне тлумачення Конституці ї України та законів України .
При прийнятті нових зако нів або внесенні змін до чинн их законів не допускається з вуження змісту та обсягу існ уючих прав та свобод (стаття 22 Конституції України). Також з гідно ч. 2 ст. 3 Закону України "П ро соціальний захист дітей в ійни" визначено, що державні соціальні гарантії дітям вій ни, встановлені цим Законом, н е можуть бути обмежені або ск асовані іншими нормативно-пр авовими актами.
Згідно статті 28 Закону Ук раїни "Про загальнообов"язко ве державне пенсійне страхув ання" мінімальний розмір пен сії за віком за наявності у чо ловіків 25, а у жінок 20 років стр ахового стажу встановлюєтьс я у розмірі прожиткового мін імуму для осіб, які втратили п рацездатність, визначеного законом.
Наведене свідчить, що від повідач повинен був здійснюв ати нарахування та виплату п озивачу підвищення до пенсії після винесення Конституцій ним Судом України рішення ві д 9 липня 2007 року № 6-рп/2007 та від 22 т равня 2008 року № 10-рп/2008
Проте, абзацом першим пун кту 8 постанови Кабінету Міні стрів України від 28.05.2008 року № 530 "Деякі питання соціального з ахисту окремих категорій гро мадян" встановлено, що підвищ ення пенсії дітям війни пров одиться у таких розмірах: зок рема, з 1 жовтня 2008 року - 49 грн. 80 ко п. У такому розмірі відповіда ч здійснював виплату підвище ння до пенсії дітям війни про тягом 2009 року, та по 31 травня 2010 ро ку, не зважаючи на те, що відпо відно до ст. 8 Конституції Укра їни в Україні визнається та д іє принцип верховенства прав а. Конституція України має на йвищу юридичну силу. Закони т а інші нормативно-правові ак ти приймаються на основі Кон ституції України і повинні в ідповідати їй.
Пунктом 1 частини 1 статті 92 Конституції України передб ачено, що виключно законами У країни визначаються права і свободи людини і громадянина , гарантії цих прав і свобод. О тже, за конституційними норм ами, виходячи з пріоритетнос ті законів над підзаконними актами, при визначенні розмі ру підвищення до пенсії дити ні війни застосуванню підляг ає ст. 6 Закону України "Про соц іальний захист дітей війни", а не постанова Кабінету Мініс трів України № 530, яка істотно з вужує обсяг встановлених зак оном прав.
Статтею 71 Закону України "Про Державний бюджет Україн и на 2009 рік" Кабінету Міністрів України надано право у 2009 році встановлювати розміри соціа льних виплат, які відповідно до законодавства визначають ся залежно від розміру мінім альної заробітної плати в аб солютних сумах у межах асигн увань, передбачених за відпо відними бюджетними програма ми. Названа норма передбачає встановлення в абсолютних с умах розмірів лише тих випла т, вихідним критерієм розрах унку яких є розмір мінімальн ої заробітної плати. Відпові дно її дія не поширюється на с пірні відносини, оскільки ро змір зазначених соціальних в иплат згідно із Законом Укра їни "Про соціальний захист ді тей війни" залежить від розмі ру мінімальної пенсії за вік ом. Суд вважає, що розрахунок з аявлених сум необхідно прово дити з розміру мінімальної п енсії за віком у розмірі прож иткового мінімуму для осіб, я кі втратили працездатність, встановленого ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов"яз кове державне пенсійне страх ування", оскільки іншого розм іру такої пенсії законодавст вом непередбачено.
Законом України "Про Дер жавний бюджет України на 2009 рі к" установлено у 2009 році прожит ковий мінімум на одну особу т а для тих, хто відноситься до о сновних соціальних і демогра фічних груп населення, в розм ірах, що діяли у грудні місяці 2008 року.
З огляду на загальні заса ди пріоритету законів над пі дзаконними нормативними акт ами суд вважає, що відповідач протягом 2009 року та і в 2010 році п овинен був нараховувати та п ровадити виплату щомісячної соціальної допомоги позивач у згідно Закону України "Про с оціальний захист дітей війни ", а не постанови Кабінету Міні стрів України від 28.05.2008 року № 530, які істотно звужують обсяг у становлених законом прав поз ивача.
Відповідно до ч. 1 ст. 3 ЦПК України кожна особа має прав о в порядку, встановленому ци м Кодексом, звернутися до суд у за захистом своїх порушени х, невизнаних або оспорювани х прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до ст. 4 ЦПК Ук раїни здійснюючи правосуддя , суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб у спо сіб, визначений законами Укр аїни.
Суд приходить до виснов ку, що управління пенсійного Фонду України в Троїцькому р айоні Луганської області як орган, якому делеговано повн оваження щодо призначення і виплати пенсій та доплат до н их, повинно було діяти у відпо відності з вимогами статті 6 З акону України "Про соціальни й захист дітей війни" і здійсн ити позивачу відповідні нара хування, але у порушення вимо г указаної статті таких нара хувань не проводило, чим і доп устило протиправну діяльніс ть, що призвело до порушення п рав позивача, тому суд вважає , що вимоги позивача підлягаю ть задоволенню з зобов"язанн ям відповідача провести пере рахування та виплату належни х сум позивачу відповідно до Закону України "Про соціальн ий захист дітей війни". Врахов уючи, що позивачу сплачуєтьс я підвищення до пенсії у розм ірі 10 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працез датність, то відповідач пови нен провести позивачу перера хунок та виплату щомісячної державної соціальної допомо ги згідно за статтею 6 Закону У країни "Про соціальний захис т дітей війни" з урахуванням з дійснених виплат за заявлени й позивачем період не виходя чи за межі позовних вимог.
Суд не приймає до уваги в имоги позивача стосовно стяг нення конкретних сум згідно наданих ним розрахунків, оск ільки вирішує питання лише п ро спонукання відповідача до здійснення перерахунку та в иплати належних сум згідно З акону України "Про соціальни й захист дітей війни".
Позивачем заявлена вимо га про нарахування та виплат у недоплаченої щомісячної де ржавної соціальної допомоги як дитині війни. Формування п озовної вимоги є некоректним з огляду на те, що у даному вип адку стягненню підлягає недо плачена сума підвищення до п енсії як дитині війни
Згідно Декрету Кабінету Міністрів України "Про держа вне мито" пенсійний Фонд Укра їни звільнений від сплати су дового збору.
На підставі викладеного , відповідно ст.ст. 8,19,22,92,147,152 Конст итуції України, статті 6 Закон у України "Про соціальний зах ист дітей війни", рішенням Кон ституційного Суджу України в ід 9 липня 2007 року № 6-рп/2007, рішенн ям Конституційного Суду Укра їни від 22.05.2008 року № 10-рп/2008, керуюч ись ст.ст.10,11,15,60,88,212-215,292 ЦПК України суд,-
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги ОС ОБА_1 задовольнити.
Визнати неправомірною бездіяльність управління пе нсійного Фонду України в Тро їцькому районі Луганської об ласті, щодо не підвищення О СОБА_1 до пенсії за віком, як дитині війни з 09.07.2007 року по 31.12.2007 р оку, з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року , з 01.01.200 9 року по 31.07.2010 року.
Зобов"язати управління пенсійного Фонду України в Т роїцькому районі Луганської області здійснити нарахуван ня та виплату на користь ОС ОБА_1 щомісячної соціальної державної допомоги до пенсі ї у розмірі 30 % мінімальної пен сії за віком, передбаченої ст аттею 6 Закону України "Про соц іальний захист дітей війни з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року, з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року, з 01.01.2009 року по 31.07.2010 ро ку,з урахуванням здійснених виплат.
Стягнути з управління п енсійного Фонду України в Тр оїцькому районі Луганської о бласті на користь держави 37 (т ридцять сім) грн. витрат на інф ормаційно-технічне забезпеч ення розгляду справи.
Апеляційна скарга на рі шення суду подається протяго м десяти днів з дня його прого лошення.
Суддя
Суд | Троїцький районний суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 25.08.2010 |
Оприлюднено | 07.09.2010 |
Номер документу | 11005130 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Володарсько-Волинський районний суд Житомирської області
Сульженко Леонід Петрович
Цивільне
Троїцький районний суд Луганської області
Бондаренко Леонід Іванович
Цивільне
Горохівський районний суд Волинської області
Черняк Владислав Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні