Ухвала
від 24.01.2023 по справі 686/3125/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/3125/19

Провадження № 1-кс/686/695/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 січня 2023 року м. Хмельницький

Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого першого слідчого відділу (з дислокацією у м. Хмельницькому) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому ОСОБА_3 , погоджене з прокурором, про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні №62019240000000019,

встановив:

19.01.2023 року старший слідчий першого слідчого відділу (з дислокацією у м. Хмельницькому) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області із клопотанням, погодженим з прокурором укримінальному провадженні-прокуроромСпеціалізованої екологічноїпрокуратури Хмельницькоїобласної прокуратури ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ) з можливістю їх вилучення у оригіналах.

Першим слідчимвідділом (здислокацією ум.Хмельницькому)Територіального управлінняДержавного бюророзслідувань,розташованого умісті Хмельницькому здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості у якому внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 16.01.2019 року за №62019240000000019 за ознакамикримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.240, ч.1 ст.364-1, ч.2 ст.364, ч.3 ст.369, ч. 2 ст. 240 КК України.

Клопотання обґрунтовано тим, що «упродовж 2017-2021 років службові особи юридичної особи приватного права ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », за попередньою змовою з керівником УТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », за пособництва у протиправній діяльності, на даний час невстановлених посадових осіб правоохоронних органів Хмельницькій області, умисно, в порушення вимог Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку», Закону України «Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об`єктів», згідно яких встановлюється особливий режим території у місцях розташування ядерних установок та об`єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, та якими передбачено, що в місцях розташування ядерної установки чи об`єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, встановлюється санітарно-захисна зона (далі - СЗЗ) і зона спостереження (далі - ЗС); в СЗЗ забороняється проживання населення, встановлюється обмеження на виробничу діяльність, що не стосується ядерної установки або об`єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, та здійснюється контроль за радіаційним станом; в СЗЗ забороняється розміщення житлових будинків та громадських споруд, дитячих та лікувально-оздоровчих установ, а також промислових підприємств, об`єктів громадського харчування, допоміжних та інших споруд, не пов`язаних з діяльністю ядерної установки або об`єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами; обов`язок всіх власників і користувачів земельних ділянок, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, що експлуатують об`єкти енергетики, дотримуватися встановлених обмежень та обтяжень у використанні земель у межах спеціальних зон, в порушення Наказу № 8 від 16.01.2012 ІНФОРМАЦІЯ_4 , яким затверджено «Порядок видачі дозволів на використання земель і водойм, розташованих в санітарно-захисній зоні ядерної установки, об`єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, уранового об`єкта» НП 306.4.181-2012, який затверджений з метою забезпечення ефективності державного регулювання у сфері використання ядерної енергії, а також яким передбачено, що бездозвільне провадження господарської діяльності на землях СЗЗ забороняється, без наявності зазначеного дозволу органу державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки (далі - ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 ») та без погодження з експлуатуючою організацією ВП « ІНФОРМАЦІЯ_6 », не зважаючи на відсутність таких дозволів, що є прямим порушення законодавства України на здійснення господарської діяльності у СЗЗ, а також в порушення та невиконання вимог Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Кодексу України про Надра, Земельного кодексу України, за відсутності висновку державної екологічної експертизи діяльності з видобування корисних копалин, з застосуванням поглиблюючого технологічного транспорту (плавучий земснаряд), в порушення екологічних норм і чинного природоохоронного законодавства, здійснювали користування надрами, а саме видобування кварцового піску кар`єрним способом глибиною розробки понад два метри, на родовищі « ІНФОРМАЦІЯ_7 », яке розташоване за межами міста Нетішин Шепетівського району Хмельницької області та знаходиться у санітарно-захисній зоні, зоні спостереження та охоронній зоні водойми-охолоджувача ІНФОРМАЦІЯ_6 , що у свою чергу створює реальні передумови до можливого виникнення надзвичайних подій та ситуацій під час їх експлуатації, внаслідок чого державі завдано матеріальної шкоди в особливо великому розмірі.

Як встановлено під час проведення слідчих (розшукових) дій зазначенні посадові особи здійснюють господарську діяльність з порушенням чинного законодавства України. Результатом такої господарської діяльності є видобуток корисних копалин загальнодержавного значення (пісок кварцовий) який в подальшому зазначеними посадовими особами незаконно реалізується.

Також в ході досудового розслідування встановлено, що у період з 2017 по 2022 роки проводились планові та позапланові перевірки господарської діяльності суб`єкта господарювання, яким являється ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в тому числі щодо дотримання вимог законодавства України у сфері земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного контролю за використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів, що розташовані на земельній ділянці з кадастровим номером - 6810500000:03:002:1089, площею 19,6124 га, на якій розміщується кар`єр родовища пісків «Стариця-2. Західна ділянка», що знаходиться за межами населених пунктів на території Нетішинської міської ради Шепетівського району Хмельницької області у санітарно-захисній зоні та охоронній зоні водойми-охолоджувача Хмельницька АЕС.

Такі перевірки проводились державними контролюючими органами у тому числі, які здійснюють державний нагляд (контроль) у сферахземельних відносин, землеустрою, Державного земельного кадастру, державного контролю за використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів,яким являється ІНФОРМАЦІЯ_8 в особі її територіального органу, яким являється ІНФОРМАЦІЯ_9 .

Так,відповідно доп.4Положення Про ІНФОРМАЦІЯ_10 відповіднодо покладенихна ньогозавдань:організовує таздійснює державнийконтроль завикористанням таохороною земельусіх категорійта формвласності: участині додержаннявимог земельногозаконодавства щодовикористання таохорони земельза: додержанняморганами державноївлади,органами місцевогосамоврядування,юридичними тафізичними особамивимог земельногозаконодавства тавстановленого порядкунабуття іреалізації правана землю; виконаннямвимог щодовикористання земельнихділянок зацільовим призначенням;розміщенням,проектуванням,будівництвом тавведенням вдію об`єктів,що негативновпливають абоможуть вплинутина станземель;у частиніродючості ґрунтівза: зміноюпоказників якісногостану ґрунтіву результатіпроведення господарськоїдіяльності наземлях сільськогосподарськогопризначення; своєчаснимпроведенням підприємствами,установами таорганізаціями всіхформ власностізаходів щодозбереження,відтворення тапідвищення родючостіґрунтів; участині проведенняпланових тапозапланових перевірокза: об`єктомдержавного контролю; суб`єктамигосподарювання; - відповідністю власників земельних ділянок сільськогосподарського призначення вимогам, визначеним статтею 130 Земельногокодексу України,у випадкахта упорядку,визначених законодавствому сферіздійснення державногоконтролю завикористанням таохороною земель; обстежуєземельні ділянки,які підлягаютьрекультивації,та обстежуєземельні ділянки,яким заподіянашкода внаслідокїх самовільногозайняття,використання неза цільовимпризначенням,псування земель,порушення режиму,нормативів іправил їхвикористання; вноситьу встановленомупорядку доорганів виконавчоївлади абоорганів місцевогосамоврядування клопотаннящодо: приведенняу відповідністьіз законодавствомприйнятих нимирішень зпитань регулюванняземельних відносин,використання таохорони земель; обмеженняабо зупиненняосвоєння земельнихділянок уразі розробкикорисних копалин,у томучислі торфу,проведення геологорозвідувальних,пошукових таінших робітз порушеннямвимог земельногозаконодавства; припиненнябудівництва таексплуатації об`єктіву разіпорушення вимогземельного законодавствадо повногоусунення виявленихпорушень іліквідації їхнаслідків; припинення права користування земельною ділянкою відповідно до закону, тощо.

Також під час здійснення досудового розслідування у зазначеному кримінальному провадженні постановою слідчого 16.05.2022 призначено проведення комплексної інженерно-екологічної та інженерно-технічної експертизи в галузі безпеки життєдіяльності, проведення якої доручено судовим експертам ІНФОРМАЦІЯ_11 . На даний час експертиза перебуває на стадії виконання і на проведення експертизи потрібно надати документи, в тому числі які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_12 , та стосуються підстав, порядку та результатів проведених у період з 2017 по 2022 роки планових та позапланових перевірок діяльності ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та УТОВ фірма « ІНФОРМАЦІЯ_3 » в частині що стосуються державний контроль за використанням та охороною земель на земельній ділянці з кадастровим номером - 6810500000:03:002:1089, площею 19,6124 га, на якій розміщується кар`єр родовища пісків «Стариця-2. Західна ділянка», в тому числі документів щодо зміни цільового призначення зазначеної земельної ділянки.

Окрім того, не виключено, що по таких документах, в оригіналах, може бути необхідність призначення та проведення інших судових експертиз (земельнотехнічних, почеркознавчих, технічних та інших), у зв`язку із чим є необхідність у вилученні саме оригіналів таких документів, на яких би носіях вони не знаходилися.

Враховуючи вказані обставини виникає необхідність у повному та всебічному дослідженні всіх документів, в оригіналах, в тому числі і експертним шляхом, які складені за результатами проведених планових та позапланових перевірок, підстав призначення та проведення таких перевірок, виявлених порушень, а також документів щодо зміни цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 6810500000:03:002:1089, тощо.

Володільцем первинних документів являється ІНФОРМАЦІЯ_1 , що за адресою: АДРЕСА_1 .

В органу досудового розслідування виникає необхідність у застосуванні заходів забезпечення, а саме тимчасовому доступі до речей та документів, які перебувають у володінні/розпорядженні ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ), а саме до всіх без виключення речей та документів, в оригіналах, в тому числі і тих, які знаходяться на електронних/оптичних носіях, за період з січня 2017 року по 31 грудня 2022 року, складені за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктами господарювання ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », а також УТОВ фірма « ІНФОРМАЦІЯ_3 » вимог законодавства у сферах земельних відносин, землеустрою, Державного земельного кадастру, державного контролю за використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів, та інших норм, а також документи щодо зміни цільового призначення, які стосуються земельної ділянки з кадастровим номером - 6810500000:03:002:1089, площею 19,6124 га, на якій розміщується кар`єр родовища пісків «Стариця-2. Західна ділянка», що розташована за межами міста Нетішин на території Шепетівського району Хмельницької області, серед яких можуть бути: направлення на проведення перевірок, накази, акти за результатами проведених заходів (перевірок), приписи щодо виявлених порушень, наслідки та результати усунення виявлених порушень, інших документів, які стосуються проведених заходів державного нагляду (контролю) дотримання земельного законодавства ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та УТОВ фірма « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на зазначеному об`єкті, з можливістю таких документів вилучення, в оригіналах, з подальшою метою всебічного та об`єктивного їх огляду та вивчення, в тому числі і в ході проведення призначеної комплексної судової експертизи.

Відомості, які містяться у вказаних документах можуть бути використані, як докази у кримінальному провадженні».

Слідчий в судове засідання не з`явився, у своєму клопотанні просив проводити розгляд без участі ініціатора, клопотання підтримав.

Крім того, слідчий у своєму клопотанні просить розглядати його без виклику представників володільця документів у зв`язку з можливістю знищення чи перетворення інформації, яка міститься у них.

Беручи доуваги,щослідчим у клопотанні доведено наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення запитуваної інформації, тому розгляд клопотання з урахуванням положень ч. 2ст. 163 КПК Українипроводиться слідчим суддею без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.

Дослідивши матеріали клопотання, приходжу до висновку, що воно підлягає задоволенню з наступних підстав.

За змістом ст.131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження, різновидом яких є тимчасовий доступ до речей і документів, застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Відповідно до ч.1 ст.159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, вилучити їх (здійснити виїмку).

Статтею 160 КПК України встановлено, що сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення. Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Оцінивши обґрунтованість та підставність наведених слідчим доводів, слідчий суддя дійшов висновку, що слідчим доведено наявність достатніх підстав, передбачених ч. 5 ст.163 КПК України, вважати, що речі та документи, про тимчасовий доступ до яких клопоче слідчий, знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , самі по собі так і в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Відповідно до ч. 7 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів. З матеріалів клопотання слідує, що необхідність вилучення оригіналів документів обумовлене потребою призначення комплексної судової експертизи, а тому є підстави для надання розпорядження щодо можливості вилучення оригіналів документів.

Відтак, з урахуванням доведених слідчим обставин, а саме: підстав для застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження як тимчасовий доступ до речей і документів, визначених у ст.160,163 КПК України; що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права та свободи; за допомогою саме такого виду заходу забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ, може бути виконане завдання слідчого щодо забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, слідчий суддя вважає, що клопотання слідчого є підставним, обґрунтованим і підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.163, 164 КПК України,

постановив:

Клопотання старшого слідчого першого слідчого відділу (з дислокацією у м. Хмельницькому) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому ОСОБА_3 задовольнити.

Надати дозвіл старшому слідчої групи у кримінальному провадженні старшому слідчому першого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому ОСОБА_3 , іншим слідчим, які входять до складу слідчої групи у кримінальному провадженні: ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 на тимчасовий доступ до речей та документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ), а саме до речей та документів, з можливістю вилучення їх оригіналів, складених за період з січня 2017 року по 31 грудня 2022 року за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктами господарювання ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та УТОВ фірма « ІНФОРМАЦІЯ_3 » вимог законодавства у сферах земельних відносин, землеустрою, Державного земельного кадастру, державного контролю за використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів та інших норм, а також документів щодо зміни цільового призначення, які стосуються земельної ділянки з кадастровим номером - 6810500000:03:002:1089, площею 19,6124 га, на якій розміщується кар`єр родовища пісків «Стариця-2. Західна ділянка», що розташована за межами міста Нетішин на території Шепетівського району Хмельницької області, в тому числі до: направлення на проведення перевірок, наказів, актів за результатами проведених заходів (перевірок), приписів щодо виявлених порушень, наслідків та результатів усунення виявлених порушень, інших документів, які стосуються проведених заходів державного нагляду (контролю) дотримання земельного законодавства ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та УТОВ фірма « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на зазначеному об`єкті.

Уповноваженим службовим особам ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ) забезпечити тимчасовий доступ та надати можливість отримати оригінали вище зазначених документів.

Ухвала діє по 23 березня 2023 року.

Відповідно до ст.166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення24.01.2023
Оприлюднено10.05.2024
Номер документу108548519
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —686/3125/19

Ухвала від 19.04.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Бурка С. В.

Ухвала від 19.04.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Бурка С. В.

Ухвала від 14.03.2023

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Дзюбак О. В.

Ухвала від 07.03.2023

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 07.03.2023

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 10.03.2023

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Кирик О. В.

Ухвала від 07.03.2023

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Приступа Д. І.

Ухвала від 26.01.2023

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Бурка С. В.

Ухвала від 24.01.2023

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Кирик О. В.

Ухвала від 11.10.2022

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Дзюбак О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні