Справа № 686/3125/19
Провадження № 1-кс/686/694/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 січня 2023 року м.Хмельницький
Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання старшого слідчого першого слідчого відділу (з дислокацією у місті Хмельницькому) слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів, у кримінальному провадженні №62019240000000019,
встановив:
Старший слідчий першого слідчого відділу (з дислокацією у місті Хмельницькому) слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням, погодженим з прокурором Спеціалізованої екологічної прокуратури Хмельницької обласної прокуратури ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ).
В обґрунтування клопотання слідчий зазначив, що «Територіальним управлінням Державного бюро розслідувань, розташованим у місті Хмельницькому, на підставі звернення депутата ІНФОРМАЦІЯ_2 до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відповідні відомості та розпочато досудове розслідування, у кримінальному провадженні №62019240000000019, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.240, ч.1 ст.364-1, ч.2 ст.364, ч.3 ст.369, ч.2 ст.240 КК України.
Досудовим розслідуванням установлено, що упродовж 2017-2021 років службові особи юридичної особи приватного права ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », за попередньою змовою з керівником УТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », за пособництва у протиправній діяльності, на даний час невстановлених посадових осіб правоохоронних органів Хмельницькій області, умисно, в порушення вимог Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку», Закону України «Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об`єктів», згідно яких встановлюється особливий режим території у місцях розташування ядерних установок та об`єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, та якими передбачено, що в місцях розташування ядерної установки чи об`єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, встановлюється санітарно-захисна зона (далі - СЗЗ) і зона спостереження (далі - ЗС); в СЗЗ забороняється проживання населення, встановлюється обмеження на виробничу діяльність, що не стосується ядерної установки або об`єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, та здійснюється контроль за радіаційним станом; в СЗЗ забороняється розміщення житлових будинків та громадських споруд, дитячих та лікувально-оздоровчих установ, а також промислових підприємств, об`єктів громадського харчування, допоміжних та інших споруд, не пов`язаних з діяльністю ядерної установки або об`єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами; обов`язок всіх власників і користувачів земельних ділянок, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, що експлуатують об`єкти енергетики, дотримуватися встановлених обмежень та обтяжень у використанні земель у межах спеціальних зон, в порушення Наказу № 8 від 16.01.2012 ІНФОРМАЦІЯ_5 , яким затверджено «Порядок видачі дозволів на використання земель і водойм, розташованих в санітарно-захисній зоні ядерної установки, об`єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, уранового об`єкта» НП 306.4.181-2012, який затверджений з метою забезпечення ефективності державного регулювання у сфері використання ядерної енергії, а також яким передбачено, що без дозвільне провадження господарської діяльності на землях СЗЗ забороняється, без наявності зазначеного дозволу органу державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки (далі - ДП « ІНФОРМАЦІЯ_6 ») та без погодження з експлуатуючою організацією ВП « ІНФОРМАЦІЯ_7 », не зважаючи на відсутність таких дозволів, що є прямим порушення законодавства України на здійснення господарської діяльності у СЗЗ, а також в порушення та невиконання вимог Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Кодексу України про Надра, Земельного кодексу України, за відсутності висновку державної екологічної експертизи діяльності з видобування корисних копалин, з застосуванням поглиблюючого технологічного транспорту (плавучий земснаряд), в порушення екологічних норм і чинного природоохоронного законодавства, здійснювали користування надрами, а саме видобування кварцового піску кар`єрним способом глибиною розробки понад два метри, на родовищі « ІНФОРМАЦІЯ_8 », яке розташоване за межами міста Нетішин Шепетівського району Хмельницької області та знаходиться у санітарно-захисній зоні, зоні спостереження та охоронній зоні водойми-охолоджувача ІНФОРМАЦІЯ_7 , що у свою чергу створює реальні передумови до можливого виникнення надзвичайних подій та ситуацій під час їх експлуатації, внаслідок чого державі завдано матеріальної шкоди в особливо великому розмірі.
Як встановлено, під час проведення слідчих (розшукових) дій, зазначенні посадові особи здійснюють господарську діяльність з порушенням чинного законодавства України. Результатом такої господарської діяльності є видобуток корисних копалин загальнодержавного значення (пісок кварцовий), який в подальшому зазначеними посадовими особами незаконно реалізується.
Також, в ході досудового розслідування встановлено, що у період з 2017 по 2022 роки проводились планові та позапланові перевірки господарської діяльності суб`єкта господарювання, яким являється ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », в тому числі щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства під час подальшого розроблення кар`єру « ІНФОРМАЦІЯ_9 » та видобування у ньому корисних копалин пісок. Такі перевірки проводились державними контролюючими органами, у тому числі, які здійснюють державний нагляд (контроль) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, яким являється ІНФОРМАЦІЯ_10 в особі її територіального органу, яким являється ІНФОРМАЦІЯ_11 .
Так, відповідно до п.3 Положення про ІНФОРМАЦІЯ_12 , до основних завдань Держекоінспекції належать: реалізація державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів; здійснення у межах повноважень, передбачених законом, державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства, зокрема, щодо: охорони земель, надр; екологічної та радіаційної безпеки; охорони і використання територій та об`єктів природно-заповідного фонду; охорони, захисту, використання і відтворення лісів; збереження, відтворення і невиснажливого використання біологічного та ландшафтного різноманіття; раціонального використання, відтворення і охорони об`єктів тваринного та рослинного світу; ведення мисливського господарства та здійснення полювання; охорони, раціонального використання та відтворення вод і відтворення водних ресурсів; охорони атмосферного повітря; формування, збереження і використання екологічної мережі; стану навколишнього природного середовища; поводження з відходами, небезпечними хімічними речовинами, пестицидами та агрохімікатами; здійснення заходів біологічної і генетичної безпеки стосовно біологічних об`єктів природного середовища під час створення, дослідження та практичного використання генетично модифікованих організмів у відкритій системі.
Також під час здійснення досудового розслідування у зазначеному кримінальному провадженні постановою слідчого 16.05.2022 призначено проведення комплексної інженерно-екологічної та інженерно-технічної експертизи в галузі безпеки життєдіяльності, проведення якої доручено судовим експертам ІНФОРМАЦІЯ_13 . На даний час експертиза перебуває на стадії виконання і на проведення експертизи потрібно надати документи, в тому числі які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_11 , та стосуються підстав, порядку та результатів проведених у період з 2017 по 2022 роки планових та позапланових перевірок діяльності ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » в оригіналах.
Окрім того, не виключено, що по таких документах, в оригіналах, може бути необхідність призначення та проведення інших судових експертиз (почеркознавчих, технічних).
Враховуючи вказані обставини, виникає необхідність у повному та всебічному дослідженні всіх документів, в оригіналах, в тому числі і експертним шляхом, які складені за результатами проведених планових та позапланових перевірок, підстав призначення та проведення таких перевірок, виявлених порушень, тощо.
Володільцем первинних документів являється ІНФОРМАЦІЯ_1 , що за адресою: АДРЕСА_1 .
Таким чином в органу досудового розслідування виникає необхідність у застосуванні заходів забезпечення, а саме тимчасовому доступі до речей та документів, які перебувають у володінні/розпорядженні ІНФОРМАЦІЯ_11 , а саме до всіх без виключення речей та документів, в оригіналах, в тому числі і тих, які знаходяться на електронних/оптичних носіях, за період з січня 2017 року по 31 грудня 2022 року, складені за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », а також УТОВ фірма « ІНФОРМАЦІЯ_4 » вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів на родовищі корисних копалин « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (направлення на проведення, накази, акти за результатами проведених заходів, приписи щодо виявлених порушень та наслідки, результати усунення виявлених порушень), інші документи, що стосуються проведених перевірок на вказаних юридичних особах, щодо їхньої діяльності на родовищі « ІНФОРМАЦІЯ_9 », а також документи, що стосуються виконання особливих умов відповідно до спеціального дозволу на користування надрами №5300 та екологічної картки від 08.12.2009 № 344, з можливістю їх вилучення, в оригіналах, з подальшою метою всебічного та об`єктивного їх вивчення, в тому числі і в ході проведення призначеної комплексної судової експертизи, з метою дослідження питання щодо можливого внесення до офіційних документів, які складені за результатами проведених заходів державного нагляду (контролю) недостовірних відомостей, встановлення всіх інших обставин, щодо законності видобування корисних копалин на родовищі « ІНФОРМАЦІЯ_9 », а також здійснення контролюючим державним органом та його посадовими особами, щодо таких дій, державного нагляду (контролю) за охоронною та використанням земель, надр на вказаному родовищі.
Відомості, які містяться у вказаних документах можуть бути використані, як докази у кримінальному провадженні. Враховуючи неможливість іншими способами встановити інформацію щодо обставин, які передбачається довести за допомогою цих документів, в тому числі і в ході проведення необхідних судових експертизи, виникла необхідність звернутися до слідчого судді з клопотанням про тимчасовий доступ до вказаних документів з можливістю здійснити їх вилучення, з метою забезпечення можливості здійснювати в подальшому досудове розслідування у даному кримінальному провадженні.
Слідчий у поданому клопотанні просить надати дозвіл на тимчасовий доступ до вказаних документів, які мають значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні і можуть бути використанні як докази.»
Слідчий в судове засідання не з`явився, однак, клопотав про розгляд справи у його відсутність з підтриманням викладених у клопотанні вимог.
Вивчивши надані матеріали, слідчий суддя дійшов до наступних висновків.
За змістом ст.131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження, різновидом яких є тимчасовий доступ до речей і документів, застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Відповідно ст.159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Оцінивши обґрунтованість наведених слідчим доводів, слідчий суддя дійшов висновку, що під час розгляду клопотання доведено наявність достатніх підстав вважати, що документи, про тимчасовий доступ до яких клопоче слідчий, знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , самі по собі так і в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні. Також слідчим доведено, що ці документи можливо використати як доказ та те, що без їх отримання не виявляється можливим іншими способами довести обставини, які передбачається довести в ході досудового розслідування кримінального провадження.
Відповідно до ч.7 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів. З матеріалів клопотання слідує, що необхідність вилучення оригіналів документів обумовлене потребою проведення судових експертиз, зокрема інженерно екологічної та інженерно технічної, окрім того існує загроза знищення вказаних документів, тому слідчий суддя розглядає клопотання слідчого без виклику представників осіб, у володінні яких знаходяться документи, і вважає, що є підстави для надання розпорядження щодо можливості вилучення оригіналів вищезазначених документів.
Відтак, з урахуванням доведених слідчим обставин, а саме: підстав для застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження як тимчасовий доступ до речей і документів, визначених у ст.160,163 КПК України; що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права та свободи; за допомогою саме такого виду заходу забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ, може бути виконане завдання слідчого щодо забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, слідчий суддя вважає, що клопотання є підставним, обґрунтованим і підлягає задоволенню.
Водночас, слідчий суддя, вважає за необхідне надати тимчасовий доступ тим слідчим, які є повноважними на здійснення досудового розслідування, у кримінальному провадженні №62019240000000019 (згідно з витягом з ЄРДР від 18.01.2023 р.).
Керуючись ст.ст.131, 132, 159, 163, 164, 166 КПК України, слідчий суддя
постановив:
Клопотання слідчого - задовольнити.
Надати дозвіл слідчим першого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 на тимчасовий доступ до документів, з можливістю їх вилучення з ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ), а саме до оригіналів документів, в тому числі і тих, які знаходяться на електронних/оптичних носіях, які складені за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктами господарювання юридичними особами ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та УТОВ фірма « ІНФОРМАЦІЯ_4 » вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів на родовищі корисних копалин « ІНФОРМАЦІЯ_9 », що розташоване у Шепетівському районі Хмельницької області (направлення на проведення, накази, акти за результатами проведених заходів, приписи щодо виявлених порушень та наслідки, результати усунення виявлених порушень), інших документів, які стосуються проведених перевірок на вказаних юридичних особах, щодо їхньої діяльності на родовищі « ІНФОРМАЦІЯ_9 », а також документів, які стосуються виконання особливих умов відповідно до спеціального дозволу на користування надрами №5300 та екологічної картки від 08.12.2009 № 344, з 01 січня 2017 року по 31 грудня 2022 року.
Уповноваженим особам ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ) забезпечити тимчасовий доступ до оригіналів вищезазначених документів та надати можливість їх вилучити.
Ухвала діє до 25 березня 2023 року.
Відповідно до ст.166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку, згідно з положеннями цього Кодексу, з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2023 |
Оприлюднено | 10.05.2024 |
Номер документу | 108636258 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Бурка С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні