Ухвала
від 14.03.2023 по справі 686/3125/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/3125/19

Провадження № 1-кс/686/2105/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 березня 2023 року м. Хмельницький

Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Хмельницькому клопотання старшого слідчого першого слідчого відділу (з дислокацією у м.Хмельницькому) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому ОСОБА_3 , погодженого з прокурором, про тимчасовий доступ до речей та документів, у кримінальному провадженні №62019240000000019 від 16 січня 2019 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 240, ч. 1 ст. 364-1, ч. 2 ст. 364, ч.3 ст. 369, ч.2 ст.240 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий першого слідчого відділу (з дислокацією у м.Хмельницькому) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області з клопотанням, погодженим прокурором відділу Хмельницької обласної прокуратури ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей та документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ).

В обґрунтування даного клопотання слідчий зазначає, що упродовж 2017-2021 років службові особи юридичної особи приватного права ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », за попередньою змовою з керівником УТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », за пособництва у протиправній діяльності, на даний час невстановлених посадових осіб правоохоронних органів Хмельницькій області, умисно, в порушення вимог Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку», Закону України «Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об`єктів», згідно яких встановлюється особливий режим території у місцях розташування ядерних установок та об`єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, та якими передбачено, що в місцях розташування ядерної установки чи об`єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, встановлюється санітарно-захисна зона (далі - СЗЗ) і зона спостереження (далі - ЗС); в СЗЗ забороняється проживання населення, встановлюється обмеження на виробничу діяльність, що не стосується ядерної установки або об`єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, та здійснюється контроль за радіаційним станом; в СЗЗ забороняється розміщення житлових будинків та громадських споруд, дитячих та лікувально-оздоровчих установ, а також промислових підприємств, об`єктів громадського харчування, допоміжних та інших споруд, не пов`язаних з діяльністю ядерної установки або об`єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами; обов`язок всіх власників і користувачів земельних ділянок, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, що експлуатують об`єкти енергетики, дотримуватися встановлених обмежень та обтяжень у використанні земель у межах спеціальних зон, в порушення Наказу № 8 від 16.01.2012 ІНФОРМАЦІЯ_4 , яким затверджено «Порядок видачі дозволів на використання земель і водойм, розташованих в санітарно-захисній зоні ядерної установки, об`єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, уранового об`єкта» НП 306.4.181-2012, який затверджений з метою забезпечення ефективності державного регулювання у сфері використання ядерної енергії, а також яким передбачено, що бездозвільне провадження господарської діяльності на землях СЗЗ забороняється, без наявності зазначеного дозволу органу державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки (далі - ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 ») та без погодження з експлуатуючою організацією ВП « ІНФОРМАЦІЯ_6 », не зважаючи на відсутність таких дозволів, що є прямим порушення законодавства України на здійснення господарської діяльності у СЗЗ, а також в порушення та невиконання вимог Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Кодексу України про Надра, Земельного кодексу України, за відсутності висновку державної екологічної експертизи діяльності з видобування корисних копалин, з застосуванням поглиблюючого технологічного транспорту (плавучий земснаряд), в порушення екологічних норм і чинного природоохоронного законодавства, здійснювали користування надрами, а саме видобування кварцового піску кар`єрним способом глибиною розробки понад два метри, на родовищі «Стариця-ІІ. Західна ділянка», яке розташоване за межами міста Нетішин Шепетівського району Хмельницької області та знаходиться у санітарно-захисній зоні, зоні спостереження та охоронній зоні водойми-охолоджувача Хмельницької АЕС, що у свою чергу створює реальні передумови до можливого виникнення надзвичайних подій та ситуацій під час їх експлуатації, внаслідок чого державі завдано матеріальної шкоди в особливо великому розмірі.

Як встановлено під час проведення слідчих (розшукових) дій зазначенні посадові особи здійснюють господарську діяльність з порушенням чинного законодавства України. Результатом такої господарської діяльності є видобуток корисних копалин загальнодержавного значення (пісок кварцовий) який в подальшому зазначеними посадовими особами незаконно реалізується.

Також в ході досудового розслідування встановлено, що у період з 2017 по 2022 роки проводились планові та позапланові перевірки господарської діяльності суб`єкта господарювання, яким являється ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в тому числі щодо дотримання вимог законодавства України у сфері земельних відносин, землеустрою, у сфері ІНФОРМАЦІЯ_7 усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів, що розташовані на земельній ділянці з кадастровим номером - 6810500000:03:002:1089, площею 19,6124 га, на якій розміщується кар`єр родовища пісків «Стариця-2. Західна ділянка», що знаходиться за межами населених пунктів на території Нетішинської міської ради Шепетівського району Хмельницької області у санітарно-захисній зоні та охоронній зоні водойми-охолоджувача ІНФОРМАЦІЯ_6 .

Такі перевірки проводились державними контролюючими органами у тому числі, які здійснюють державний нагляд (контроль) у сферах земельних відносин, землеустрою, ІНФОРМАЦІЯ_7 усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів, яким являється ІНФОРМАЦІЯ_8 в особі її територіального органу, яким являється ІНФОРМАЦІЯ_9 .

Так, відповідно до п. 4 Положення Про ІНФОРМАЦІЯ_10 відповідно до покладених на нього завдань:

- організовує та здійснює державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності: у частині додержання вимог земельного законодавства щодо використання та охорони земель за: додержанням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; виконанням вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням;розміщенням, проектуванням, будівництвом та введенням в дію об`єктів, що негативно впливають або можуть вплинути на стан земель;

- у частині родючості ґрунтів за: зміною показниківякісного стануґрунтів урезультаті проведеннягосподарської діяльностіна земляхсільськогосподарського призначення; своєчасним проведенням підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності заходів щодо збереження, відтворення та підвищення родючості ґрунтів;

- у частині проведення планових та позапланових перевірок за: об`єктом державного контролю; суб`єктами господарювання;

- відповідністю власників земельних ділянок сільськогосподарського призначення вимогам, визначеним статтею 130 Земельного кодексу України, у випадках та у порядку, визначених законодавством у сфері здійснення державного контролю за використанням та охороною земель; обстежує земельні ділянки, які підлягають рекультивації, та обстежує земельні ділянки, яким заподіяна шкода внаслідок їх самовільного зайняття, використання не за цільовим призначенням, псування земель, порушення режиму, нормативів і правил їх використання; вносить у встановленому порядку до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотання щодо: приведення у відповідність із законодавством прийнятих ними рішень з питань регулювання земельних відносин, використання та охорони земель; обмеження або зупинення освоєння земельних ділянок у разі розробки корисних копалин, у тому числі торфу, проведення геологорозвідувальних, пошукових та інших робіт з порушенням вимог земельного законодавства; припинення будівництва та експлуатації об`єктів у разі порушення вимог земельного законодавства до повного усунення виявлених порушень і ліквідації їх наслідків; припинення права користування земельною ділянкою відповідно до закону, тощо.

Також під час здійснення досудового розслідування у зазначеному кримінальному провадженні постановою слідчого 16.05.2022 призначено проведення комплексної інженерно-екологічної та інженерно-технічної експертизи в галузі безпеки життєдіяльності, проведення якої доручено судовим експертам ІНФОРМАЦІЯ_11 . На даний час експертиза перебуває на стадії виконання і на проведення експертизи потрібно надати документи, в тому числі які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_12 , та стосуються підстав, порядку та результатів проведених у період з 2017 по 2022 роки планових та позапланових перевірок діяльності ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та УТОВ фірма « ІНФОРМАЦІЯ_3 » в частині що стосуються державний контроль за використанням та охороною земель на земельній ділянці з кадастровим номером - 6810500000:03:002:1089, площею 19,6124 га, на якій розміщується кар`єр родовища пісків «Стариця-2. Західна ділянка», в тому числі документів щодо зміни цільового призначення зазначеної земельної ділянки.

Під час здійснення досудового розслідування також встановлено, що 17.04.2019 ІНФОРМАЦІЯ_13 надано дозвіл на знаття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки 6810500000:03:002:1089, площею 19,6124 га, на якій розміщується кар`єр родовища пісків «Стариця-2. Західна ділянка». В умовах дозволу зазначається, що дозвіл наданий на підставі «Робочого проекту землеустрою щодо зняття та складування родючого шару ґрунту на земельній ділянці родовища пісків «Стариця-2. Західна ділянка» ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » Нетішинської міської ради Хмельницької області, який розроблений ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » у 2017 році, погоджений ІНФОРМАЦІЯ_16 від 13.06.2018, ІНФОРМАЦІЯ_17 від 08.04.2019, ІНФОРМАЦІЯ_1 від 21.06.2018 та затвердженого наказом ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » від 12.06.2018 № 103, один примірник якого зберігається у ІНФОРМАЦІЯ_18 та ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

У зазначеному Робочому проекту також відображено те, що частина зазначеної земельної ділянки знаходиться у санітарно-захисній зоні ІНФОРМАЦІЯ_6 , на який передбачений окремий правовий режим здійснення господарської діяльності. Під час перевірок, які були проведенні спеціалістами ІНФОРМАЦІЯ_13 у 2020 та 2021 роках діяльності ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » на земельній ділянці з кадастровим номером 6810500000:03:002:1089, зазначалося, що така діяльність здійснюється з порушенням умов законодавства України, а саме у зв`язку із відсутність погодження ІНФОРМАЦІЯ_4 на господарську діяльність ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » у санітарно-захисній зоні ІНФОРМАЦІЯ_6 .

Таким чином Робочий проект з усіма наявними у ньому матеріалами, документами, в тому числі і графічного характеру, а також і тих, які знаходяться на оптичних носіях, та інформація у них, має важливе значення для забезпечення повного та неупередженого досудового розслідування у провадженні.

Крім того, не виключено, що по таких документах, в оригіналах, може бути необхідність призначення та проведення інших судових експертиз (земельнотехнічних, почеркознавчих, технічних та інших), а також надання даних документів на експертизу яка на даний час вже триває у ІНФОРМАЦІЯ_11 , у зв`язку із чим є необхідність у вилученні саме оригіналів таких документів, на яких би носіях вони не знаходилися.

Володільцем первинних документів, а саме являється ІНФОРМАЦІЯ_1 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

Таким чиномв органудосудового розслідуваннявиникає необхідністьу застосуваннізаходів забезпечення,а саметимчасовому доступідо речейта документів,які перебуваютьу володінні/розпорядженні ІНФОРМАЦІЯ_1 ,що заадресою: АДРЕСА_1 ,а самедо оригіналівматеріалів тадокументів наперових,оптичних носіях,в томчислі матеріалівграфічного характеру«Робочого проектуземлеустрою щодозняття таскладування родючогошару ґрунтуна земельнійділянці родовищапісків «Стариця-2.Західна ділянка»ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » Нетішинськоїміської радиХмельницької області,який розробленийТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » у2017році,погоджений ІНФОРМАЦІЯ_16 від 13.06.2018, ІНФОРМАЦІЯ_17 від 08.04.2019, ІНФОРМАЦІЯ_1 від 21.06.2018та затвердженогонаказом ПАТ« ІНФОРМАЦІЯ_14 »від 12.06.2018№ 103,один примірникякого зберігаєтьсяу ІНФОРМАЦІЯ_1 ,з подальшоюметою всебічногота об`єктивногоїхогляду тавивчення,в томучислі ів ходіпроведення призначеноїкомплексної судовоїекспертизи.

Слідчий в судове засідання не з`явився, проте у клопотанні слідчого міститься прохання про проведення розгляду даного клопотання без його участі. Також, слідчий просить розглянути клопотання за відсутності особи, у володінні якого знаходяться речі та документи.

Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 107 КПК України рішення про фіксацію процесуальної дії за допомогою технічних засобів під час досудового розслідування приймає особа, яка проводить відповідну процесуальну дію. За клопотанням учасників процесуальної дії застосування технічних засобів фіксування є обов`язковим. Фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Вивчивши надані матеріали, слідчий суддя дійшов висновку про те, що клопотання підлягає задоволенню частково з таких підстав.

За змістом ст.131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження, різновидом яких є тимчасовий доступ до речей і документів, застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Відповідно до ч.1 ст.159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити виїмку).

Статтею 160 КПК України встановлено, що сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.

У клопотанні зазначаються: короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з яким подається клопотання; правова кваліфікація кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; речі і документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати; підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; значення речей і документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні; можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю; обґрунтування необхідності вилучення речей і оригіналів або копій документів, якщо відповідне питання порушується стороною кримінального провадження.

При цьому, обов`язок доведення обґрунтованості клопотання КПК покладає на слідчого, прокурора, який звертається із відповідним клопотанням.

Як передбачено ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Згідно із ч. 5 ст.110 КПК України під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні надати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.

Слідчий навів підстави, передбачені ч. 2, 5 ст. 163 КПК України, зокрема, що речі та документи, доступ до яких просить надати слідчий, в сукупності з іншими речами та документами кримінального провадження, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, можуть бути використані як доказ в кримінальному провадженні.

У силу ч.7 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Разом із цим, у клопотанні відсутнє відповідно до п.7 ч.2 ст.160 КПК України належне обґрунтування вилучення оригіналів зазначених документів відповідно до правової кваліфікації кримінального правопорушення, яке розслідується та/або неможливість досягнення мети тимчасового доступу та встановлення необхідних обставин без отримання оригіналів запитуваних документів.

А тому клопотання підлягає частковому задоволенню.

Керуючись ст.ст.163, 164 КПК України, слідчий суддя,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчогопершого слідчоговідділу (здислокацією ум.Хмельницькому)Територіального управлінняДержавного бюророзслідувань,розташованого умісті Хмельницькому ОСОБА_3 задовольнити частково.

Надати дозвіл старшому слідчому першого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому ОСОБА_3 , іншим слідчим, які входять до складу слідчої групи: ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 на тимчасовий доступ до документів, з можливістю отримання їх копій, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ), а саме до матеріалів та документів на перових, оптичних носіях, в том числі матеріалів графічного характеру «Робочого проекту землеустрою щодо зняття та складування родючого шару ґрунту на земельній ділянці родовища пісків «Стариця-2. Західна ділянка» ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » Нетішинської міської ради Хмельницької області, який розроблений ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » у 2017 році, погоджений ІНФОРМАЦІЯ_16 від 13.06.2018, ІНФОРМАЦІЯ_17 від 08.04.2019, ІНФОРМАЦІЯ_1 від 21.06.2018 та затвердженого наказом ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » від 12.06.2018 № 103.

Службовим особам ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ), забезпечити тимчасовий доступ до вищезазначених документів та надати можливість вилучити їх копії.

Ухвала діє по 29 квітня 2023 року.

Відповідно до ст.166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення14.03.2023
Оприлюднено09.05.2024
Номер документу109529202
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —686/3125/19

Ухвала від 19.04.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Бурка С. В.

Ухвала від 19.04.2024

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Бурка С. В.

Ухвала від 14.03.2023

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Дзюбак О. В.

Ухвала від 07.03.2023

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 07.03.2023

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 10.03.2023

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Кирик О. В.

Ухвала від 07.03.2023

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Приступа Д. І.

Ухвала від 26.01.2023

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Бурка С. В.

Ухвала від 24.01.2023

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Кирик О. В.

Ухвала від 11.10.2022

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Дзюбак О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні