Справа №:755/682/22
Провадження №: 1-кс/755/67/23
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"06" січня 2023 р. Дніпровський районний суд м. Києва в складі:
слідчого судді ОСОБА_1 ,
секретаря ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора Дніпровської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 , у межах кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022100040000050 від 05.01.2022 року про тимчасовий доступ до документів,
в с т а н о в и в:
Прокурор Дніпровської окружної прокуратури м. Києва звернувся до суду із клопотанням, у межах кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022100040000050 від 05.01.2022 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України, про надання тимчасового доступу до документів, які перебувають у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », за адресою: АДРЕСА_1 , із можливістю їх вилучення /виїмки/.
Із клопотання вбачається, що Дніпровським управлінням поліції Головного управління Національної поліції в місті Києві, під процесуальним керівництвом Дніпровської окружної прокуратури міста Києва, здійснюється досудове розслідування кримінального провадження №12022100040000050, у ході якого встановлено, що в ході моніторингу відомостей з відкритих джерел, а саме: офіційного майданчику електронної системи публічних закупівель України « ІНФОРМАЦІЯ_2 », встановлено, що між КИЇВСЬКИМ КОМУНАЛЬНИМ ОБ?ЄДНАННЯМ ЗЕЛЕНИХ БУДІВНИЦТВ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЗЕЛЕНИХ НАСАДЖЕНЬ МІСТА « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та ряду підприємств, були заключенні договори підряду на проведення капітальних ремонтів парків та скверів на території м. Києва та на території Дніпровського району.
Так, за результатами проведення публічних закупівель між ІНФОРМАЦІЯ_3 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » укладено договір підряду №235/10 від 05.10.2021 по об`єкту: «Капітальний ремонт благоустрою та озеленення парку культури та відпочинку в Оболонському районі (навколо озер Йорданське та Кирилівське)».
Відповідно до п.3.1 договору строки виконання робіт визначаються згідно Календарного графіку виконаних робіт (тобто до грудня 2021).
Ціна договору відповідно до п.2.1 ціна договору визначається згідно з Договірною ціною та кошторисною документацією, які є невід`ємними частинами цього Договору, та становить -7692463,09 грн. (сім мільйонів шістсот дев`яносто дві тисячі чотириста шістдесят три гривні 09 копійок), крім того ПДВ 20% - 1538492,62 грн. (один мільйон п`ятсот тридцять вісім тисяч чотириста дев`яносто дві гривні 62 копійки), всього з ПДВ складає 9230955,71 грн. (дев`ять мільйонів двісті тридцять тисяч дев`ятсот п`ятдесят п`ять гривень 71 копійка), з яких: 9230955,71 грн. (дев`ять мільйонів двісті тридцять тисяч дев`ятсот п`ятдесят п`ять гривень 71 копійка) оплата за рахунок бюджетних коштів.
Встановлено, що за вищевказаним договором передбачені наступні роботи: влаштування покриттів з дрібнорозмірних фігурних елементів мощення ФЕМ площею 1700 кв.м, улаштування основ під тротуари товщиною 12 см із щебню фракції 5-20 мм площею 1700 кв.м, улаштування основ під тротуари товщиною 12 см із щебню фракції 20-40 мм, підготовка та улаштування паркових лав у к-ті 10 шт. та урн у к-ті 10 шт., установлення бортових каменів бетонних і залізобетонних при інших видах покриття площею 1020 м, посів газонів партерних, мавританських та звичайних вручну площею 1770,3 кв.м, висадка сосна веймутова у к-ті 15 шт., садіння дерев та кущів з круглою грудкою землі розміром 0.3*0.3 м вручну у к-ті 191 шт., садіння ялівця Мінт Джулел у к-ті 107 шт., садіння дерена Flaviramea у к-ті 84 шт., садіння багатолітніх квітників при густоті насадження 1, 6 тис. шт. квітів на 100 кв.м. площею 387 кв.м. (тобто садіння приблизно 619200 шт. квітів), садіння багаторічних квітів (лілійник, трава декоративна, хоста, ірис, хризантема, айстра альпіська гейхера та ін.) у к-ті 6502 шт. тощо.
Таким чином, встановлено, що договір укладено 05.10.2021, а 30.12.2021 перераховано грошові кошти у повному розмірі за виконані будівельні роботи на користь ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », тобто за приблизно два місяці, укладено договір, виконані усі роботи, підготовано документи, що стали підставою для перерахування грошових коштів та здійснено оплату. Вищевказані обставини спонукають вважати, що роботи виконані з явним порушенням вимог чинного законодавства або з неякісних матеріалів.
Крім того, в ході проведення огляду парку навколо озера Йорданське, що розташоване в Оболонському районі м. Києва, встановлено, що роботи виконані не у повному обсязі, доріжки укладені не повністю, по периметру парку розташовані будівельні матеріали, озеленення виконано не у повному обсязі, тобто парк містить явні ознаки, що він не введений в експлуатацію.
Також встановлено, що згідно Єдиного веб-порталу використання публічних коштів, за вищевказаним договором на рахунок ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » 30.12.2021 сплачено приблизно 9036668 грн., що становить майже повну суму за вищевказаним договором.
Окрім цього, п.11 ч.1 ст.1 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що проектна документація - затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об`ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні вирішення, а також кошториси об`єктів будівництва.
Відповідно до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 №560, перед схваленням та затвердженням проектів будівництва у випадках, визначених статтею 31 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», проводиться експертиза проектів будівництва.
Крім того Настанова з визначенням вартості будівництва п.4.9 встановлює, що Кошторисна вартість будівельних матеріалів, виробів та комплектів у прямих витратах визначається на підставі нормативної потреби в них, розрахованої виходячи з обсягів робіт, передбачених проектною документацією, та відповідних поточних цін. 20 Поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного замовником аналізу цін (при рівних якісних характеристиках) за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, яка склалася на момент розроблення проектної документації та має бути не вищою за середню ціну у регіоні. Поточні ціни на матеріальні ресурси для об`єкта будівництва визначаються франкоприоб`єктний склад будівельного майданчика і на встановлену одиницю виміру враховують такі елементи вартості: 1) відпускну ціну (в тому числі, вартість тари, упаковки і реквізиту та вартість вантажних робіт); 2) вартість транспортування; 3) заготівельно-складські витрати.
А також згідно п. 6.3.3 ДСТУ, При погодженні договірної ціни замовник, розглядаючи її складові, перевіряє ціни на матеріально-технічні ресурси, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими (як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках) цінами на відповідні ресурси.
У ході проведення досудового розслідування встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_5 ?ЄДНАННЯ ЗЕЛЕНИХ БУДІВНИЦТВ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЗЕЛЕНИХ НАСАДЖЕНЬ МІСТА « ІНФОРМАЦІЯ_3 » стало замовником проведення експертного звіту проектної та кошторисної документації у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 ».
Відтак, згідно експертного звіту (позитивного) №01557-21 від 14 грудня 2021, за результатами розгляду проектної документації і зняття зауважень, які були доведені письмово до замовника та усунуті в процесі проведення експертизи, встановлено, що робочий проект «Капітальний ремонт благоустрою та озеленення парку культури та відпочинку в Оболонському районі (навколо озер Йорданське та Кирилівське)» (I черга) розроблений відповідно до завдання на проектування та вихідних даних відповідає вимогам до міцності, надійності та довговічності об`єкту будівництва, його експлуатаційної безпеки, у тому числі щодо доступності осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення; кошторисна документація складена відповідно до кошторисних норм України.
Окрім цього, до даного експертного звіту не додано, копії повноважень експертів, що викликає сумніви у їх кваліфікації для складання даного експертного звіту.
23.06.2022 слідчим СВ Дніпровського УП ГУ НП у м. Києві було призначено комплексну будівельно-технічну та економічну експертизу.
Так, згідно висновка комплексної будівельно-технічної та економічної експертизу №22-40/СЕЕ від 12.08.2022, встановлено, що вартість матеріалів, що використовуються під час будівельних робіт завищено на загальну суму 2113189 грн. 39 коп. (1760 990 грн. 85 коп. без ПДВ)
Таким чином, загальна сума невідповідності по об`єкту «Капітальний ремонт благоустрою та озеленення парку культури та відпочинку в Оболонському районі м. Київ, парк культури та відпочинку в Оболонському районі (навколо озер Йорданське та Кирилівське)» - 2557360 грн. 66 коп., в тому числі ПДВ (20%) 426226 грн. 78 коп., (2131133 грн. 88 коп. без ПДВ).
Крім того, експертиза була проведена 14.12.2021, а договір підряду №235/10 заключений 05.10.2021, всупереч пункту 1 та 3 частини 4 ст.31 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», які передбачають проведення обов`язкової експертизи, а саме за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) наслідками та, які споруджуються залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, якщо їх кошторисна вартість перевищує 300 тисяч гривень, - щодо кошторисної частини проектної документації.
На підставі вищевикладеного, згідно запланованих робіт, передбачалися висадка озеленення, однак те, що роботи виконувались у зимовий період, спонукають вважати, що роботи у розрізі озеленення виконані з явним порушенням вимог чинного законодавства, виконані неякісно та з неякісних матеріалів, вищевказані обставини спонукають на те, що службові особи КО « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » вчинила привласнення бюджетних грошових коштів, шляхом внесення неправдивих відомостей до актів КБ-2В, що стало підставою для безпідставного перерахування грошових коштів на рахунок ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».
Встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) для здійснення фінансово-господарської діяльності використовує розрахунковий рахунок № НОМЕР_2 , який відкритий у АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Крім того, у клопотанні зазначено, що з метою швидкого, повного і неупередженого дослідження всіх обставин кримінального правопорушення, виникла необхідність у тимчасовому доступі до документів, які перебувають у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Відповідно до ч.2 ст.163 КПК України слідчий суддя розглядає клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться документи, оскільки існує реальна загроза зміни або знищення документів.
Прокурор у судове засідання не з`явився, просив клопотання задовольнити у його відсутність.
Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, приходить до наступного.
Згідно норми ч.1 ст.107 КПК України фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.
Відповідно до ч.1 ст.131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Згідно вимог ст.159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитись з ними, зробити її копії та вилучити їх /здійснити їх виїмку/. Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Відповідно до п.6 ч.2 ст.160 КПК України, у клопотанні зазначаються можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Частиною 7 статті 163 КПК України передбачено, що слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного факту, зокрема для отримання відомостей, що є необхідними для з`ясування всіх обставин справи у даному провадженні, є потреба у наданні тимчасового доступу до речей та документів.
Враховуючи наявність достатніх підстав вважати, що зазначені документи знаходиться у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », а також така інформація має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, з урахуванням можливості використати цю інформацію як доказ, відомостей що містяться у ній та відсутності можливості іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою зазначеної інформації, слідчий суддя приходить до висновку про обґрунтованість клопотання.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.110, 163-165, 309 КПК України, слідчий суддя,-
п о с т а н о в и в:
Клопотання прокурора Дніпровської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів - задовольнити.
Надати прокурору Дніпровської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 або слідчим групи слідчих у кримінальному провадженні №12022100040000050 - ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , або прокурорам групи прокурорів - ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », за адресою: АДРЕСА_1 , щодо ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) по рахунку № НОМЕР_2 , за період з 01.01.2021 до 01.01.2022, а саме: до платіжних документів та документів що відображають рух грошових коштів (роздруківку руху коштів) у електронному вигляді по вищевказаному рахунку /рахункам/, з наступними відомостями: дати надходження /перерахування/, МФО, номера рахунку, номера платіжного документу, назву підприємства /контрагента/, код ЄДРПОУ, суми, призначення платежу; документів, які стали підставами для видачі готівкових грошових коштів із вищевказаного рахунку /рахунків/ чеків, квитанцій, видаткових ордерів, договорів та надати розпорядження про надання можливості вилучити оригіналів цих документів, а в разі їх відсутності завірених належним чином копій документів.
Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня постановлення ухвали.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Дніпровський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.01.2023 |
Оприлюднено | 10.05.2024 |
Номер документу | 108575603 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Дніпровський районний суд міста Києва
Курило А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні