Рішення
від 24.01.2023 по справі 569/24207/21
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/24207/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 січня 2023 року місто Рівне

Рівненський міський суд Рівненської області в складі

головуючого судді - Галінської В.В.

секретар судового засідання - Калетинець Т.В.

справа №569/24207/21

учасники справи:

позивач - ОСОБА_1

відповідач - Державний кадастровий реєстратор відділу у м.рівному Міськрайонного управління у Рівненському районі та м.Рівному Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області Каленюк Оксана Олександрівна

відповідач Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області,

треті особи, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7

розглянувши у відкритому судовому засіданні порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Державного кадастрового реєстратора відділу у м. Рівному Міськрайонного управління у Рівненському районі та м. Рівному Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області Каленюк Оксани Олександрівни, Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області, треті особи, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 про визнання протиправними та скасування рішень про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру ,

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Державного кадастрового реєстратора відділу у м. Рівному Міськрайонного управління у Рівненському районі та м. Рівному Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області Каленюк Оксани Олександрівни, Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області, треті особи, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 про визнання протиправними та скасування рішень про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру.

Свої позовні вимоги обґрунтовує тим, що постановою Рівненського апеляційного суду від 08.08.2019 за результатами розгляду цивільної справи № 569/4599/18, з урахуванням додаткової постанови від 13.02.2020 у справі № 569/4599/18 було виділено у власність ОСОБА_1 , як власнику квартири АДРЕСА_1 в натурі п`ять частин земельної ділянки, згідно варіанту розподілу № 2, визначеному у висновку експерта № ЕУ-25/18 від 14.11.2018 року:

перша розташована під гаражем і має площу 20 кв. м.;

друга має прямокутну форму, площею 51 кв.м.;

третя має прямокутну форму, площею 25 кв. м.;

четверта площею 125 кв.м.;

п ята має площу 150 кв.м.

Загальна площа ділянок становить 371 кв. м.

Частину земельної ділянки (по периметру гаражів) і площею 22,0 кв. м. виділено в спільне користування власників квартир АДРЕСА_2 і АДРЕСА_3 .

Частину земельної ділянки площею 260 кв. м. запропоновано виділити в спільне користування власників всіх квартир будинку.

Загальна площа земельної ділянки, що виділена у власність ОСОБА_1 , як власнику квартири АДРЕСА_2 з урахуванням ділянок спільного користування становить 447 кв.м.

Припинено право спільної сумісної власності ОСОБА_1 на земельну ділянку, площею 2030 кв. м. по АДРЕСА_4 .

На підставі вищезазначеного рішення, ним замовлено, а ФОП ОСОБА_8 виготовлено технічну документацію із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельної ділянки приватної власності для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) (02.01) в АДРЕСА_4 .

14 червня 2021 позивач звернувся до відповідача із заявами про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, а саме із заявами про державну реєстрацію вказаних вище земельних ділянок.

Однак, Державним кадастровим реєстратором Відділу у м. Рівному Міськрайонного управління у Рівненському районі та м. Рівному Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області Каленюк О. О. на підставі вказаних заяв, сформовано 13 рішень про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру:

- № РВ-5600848482021 від 23.06.2021

- № РВ-5600848512021 від 23.06.2021

- № РВ-5600848492021 від 23.06.2021

- № РВ-5600848502021 від 23.06.2021

- № РВ-5600848522021 від 23.06.2021

- № РВ-5600848542021 від 23.06.2021

- № РВ-5600848532021 від 23.06.2021

- № РВ-5600848562021 від 23.06.2021

- № РВ-5600848572021 від 23.06.2021

- № РВ-5600848582021 від 23.06.2021

- № РВ-5600848442021 від 23.06.2021

- № РВ-5600848462021 від 23.06.2021

- № РВ-5600848472021 від 23.06.2021.

Мотивувальна частина всіх вказаних вище рішень зводиться до наступного: невідповідність поданих документів законодавству, а саме: Земельному кодексу України, Законам України «Про Держаний земельний кадастр», «Про землеустрій», Постанові КМУ від 17.10.2012 року № 1051 «Про затвердження Порядку ведення ДЗК». Рекомендовано: Відповідно до пункту 4) підпункту 2) ст.186 Земельного кодексу України технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок затверджується власником (розпорядником) земельних ділянок. Ст. 30 ЗУ «Про землеустрій» погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України. Ст. 56 ЗУ «Про землеустрій» передбачає, що технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок розробляється за рішенням власників земельних ділянок за згодою заставодержателів, користувачів земельних ділянок, ст.56 ЗУ «Про землеустрій» відсутні документи: ґ) відомості про встановлені межові знаки на межі поділу {Пункт ґ частини другої статті 56 в редакції Закону № 1423-ІХ від 28.04.2021}. ст.3 ЗУ «Про Державний земельний кадастр» передбачено, що об`єктивність, достовірність, та повнота відомостей у Державному земельному кадастрі одні із основних принципів ведення Державного земельного кадастру, ст. 11 ЗУ «Про Державний земельний кадастр» відомості про об`єкти Державного земельного кадастру під час внесення їх до Державного земельного кадастру мають відповідати існуючим характеристикам об`єктів. Ст.24 ЗУ «Про Державний земельний кадастр» встановлено, що при поділі земельної ділянки її державна реєстрація скасовується, а відомості про неї набувають статусу архівних, що в свою чергу зробить неможливим оформлення спадщини гр. ОСОБА_7 у зв`язку з припиненням існування об`єкту цивільних прав 5610100000:01:039:0317. Ст.28 Закону України "Про землеустрій" передбачено, що розробники документації із землеустрою несуть відповідно до закону відповідальність за достовірність, якість і безпеку заходів, передбачених цією документацією та статтею 39 ЗУ «Про Державний земельний кадастр» у сфері Державного земельного кадастру Виконавці робіт із землеустрою та землеоціночних робіт за порушення законодавства у сфері Державного земельного кадастру несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну або кримінальну відповідальність у порядку, встановленому законом.

Позивач вважає, що вказані рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру є незаконними, необгрунтованими, такими, що порушують його права та законні інтереси, направлені на перешкоджання виконання судового рішення, яке набрало законної сили та повинні бути визнанні незаконними та скасовані.

З посиланням на ч. 5 статті 5 Закону України "Про Державний земельний кадастр" зазначає, що внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями здійснюється виключно на підставі та відповідно до цього Закону. Забороняється вимагати для внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених цим Законом.

Приписами п. 10 та 12 Порядку № 1051 встановлено, що відомостями Державного земельного кадастру є всі відомості, які підлягають внесенню до нього згідно з цим Порядком та у порядку інформаційної взаємодії з іншими кадастрами та інформаційними системами, а також відомості, одержані внаслідок їх оброблення, систематизації та узагальнення. Відомості Державного земельного кадастру є офіційними і вважаються об`єктивними та достовірними, якщо інше не доведено судом.

Перелік відомостей, що включається до Державного земельного кадастру визначено у п. 24 Порядку № 1051.

Державний кадастровий реєстратор для здійснення державної реєстрації земельної ділянки протягом 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви перевіряє:

1) відповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 67 цього Порядку;

2) електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку (п. 111 Порядку № І )51).

За результатами перевірки Державний кадастровий реєстратор виконує одну з таких дій: здійснює державну реєстрацію земельної ділянки: - за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру присвоює кадастровий номер земельній ділянці; - відкриває Поземельну книгу та вносить відомості до неї (крім відомостей про затвердження документації із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки, а також про власників, користувачів земельної ділянки); - робить позначку про проведення перевірки електронного документа та внесення відомостей до Державного земельного кадастру відповідно до підпункту 2 пункту 15 цього Порядку; - надає за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру відомості, зазначені у підпункті 1 пункту 197 цього Порядку, відповідним органам державної влади, органам місцевого самоврядування; - приймає рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки відповідно до пунктів 70, 73, 77 - 85 цього Порядку в разі: - невідповідності поданих документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, вимогам, зазначеним у підпунктах 1 і 2 цього пункту; - розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини; - розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; - подання заявником документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, не в повному обсязі (п. 111 Порядку № 1051).

Приписами п. 67 Порядку № 1051 визначено, що внесення відомостей (змін до них) по Державного земельного кадастру здійснюється виключно на підставі та відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр та цього Порядку.

Забороняється вимагати для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених Законом України "Про Державний земельний кадастр".

Аналізуючи наведені норми позивач зазначає, що Законом України "Про Державний земельний кадастр" та Порядком № 1051 чітко визначено підстави та порядок прийняття Державним кадастровим реєстратором рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.

Згідно оскаржуваних рішень, підставою для їх прийняття зазначено:

1. Технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних діянок розробляється за рішенням власників земельних ділянок за згодою заставодержателів, користувачів земельних ділянок.

На переконання позивача таке правило має застосовуватися у тих випадках, коли не має спору між співвласниками земельних ділянок. Однак між ним та іншими співвласниками спірної земельної ділянки (користувачами земельних ділянок) з кадастровим номером 5610100000:01:039:0317 постійно виникали суперечки з приводу порядку користування спірною земельною ділянкою та визначення розміру земельної ділянки, котрий мав би належати йому та іншим співвласникам. Наявність такого спору змусила його звернутися до суду для його вирішення, і такий спір остаточно був вирішений постановою Рівненського апеляційного суду. Вищеописаним рішенням суду припинено право спільної сумісної власності ОСОБА_1 на земельну ділянку, площею 2030 кв. м. по АДРЕСА_4 , визначено, які саме земельні ділянки повинні бути отримані ним у приватну власність. Відтак, аби він міг належно реалізувати своє право власника, йому потрібно здійснити всі реєстраційні дії, зокрема і зареєструвати у належному порядку новостворені об`єкти права приватної власності.

ОСОБА_1 вказує, що згідно постанови Рівненського апеляційного суду він більше не є співвласником земельної ділянки з кадастровим номером 5610100000:01:039:0317, а у його приватну власність перейшли 5 нових земельних ділянок, зареєструвати які умисно заважає відповідач виносячи неправомірні рішення.

Крім того, позивач зазначає, що технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельної ділянки приватної власності для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна земельна ділянка) (02.01) у Рівному на АДРЕСА_4 , розроблена ФОП ОСОБА_8 на 13 земельних ділянок тому, що виділені позивачу рішенням суду 5 земельних ділянок фактично «ріжуть» решту земельної ділянки іще на 8 окремих ділянок. Присвоєння цим 8-ми земельним ділянка кадастрових номерів відповідає вимогам закону, жодним чином не порушить права інших співвласників спірної земельної ділянки, яка залишилася у їх спільному сумісному користуванні, а навпаки, полегшить їх право у користуванні нею.

Позивач вважає, що рішення суду звільняє його від обов`язку отримувати згоду суміжних землекористувачів на розроблення технічної документації щодо поділу земельних ділянок.

Щодо підстави у відмові в державній реєстрації земельних ділянок у зв`язку з відсутністю відомостей про встановлені межові знаки на межі поділу позивач зазначає наступне.

Технічна документація із землеустрою була виготовлена у 2020 році. Вперше вона була подана на розгляд Відповідачу 08.04.2021, до внесення змін до п. "ґ" частини другої статті 56 Закону України «Про землеустрій». Однак Відповідач 28.04.2021 направив на адресу позивача відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру. У вказаній відмові були відсутні будь-які посилання на той факт, що звертаючись до Державного кадастрового реєстратора наступного разу, окрім зазначених недоліків варто буде до технічної документації долучити і відомості про встановлені межові знаки на межі поділу. І крім того, в поданій проектній документації зазначена інформація таки вказується, а саме: : описано існуючі межі, їх точки. Зазначає, що форма та порядок складання передбачених Законом України «Про землеустрій» «відомостей про встановлені межові знаки» спеціально законодавством не регламентуються. Такі відомості можуть відображатися у довільній формі, що ідентифікує місцезнаходження межових знаків та містить їх опис. Місцезнаходження межових знаків у разі їх визначення або встановлення відображається у матеріалах землевпорядного проектування та геодезичних вишукувань, а також на кадастрових планах земельних ділянок.

Також позивач зауважує, що відповідно до абзацу одинадцятого частини першої статті 34 України «Про Державний земельний кадастр» на кадастровому плані земельної ділянки відображаються відомості про встановлені межові знаки (у разі формування земельної ділянки).

Отже, внесені зміни до Закону України «Про землеустрій», не передбачають аби в землевпорядній документації містився окремий документ під назвою «Відомість про межові знаки на межі поділу», достатньо аби така інформація була присутня в такій документації.

Щодо неможливості оформлення спадщини гр. ОСОБА_7 у зв`язку із припиненням існування об`єкту цивільних прав 5610100000:01:039:0317 позивач ОСОБА_1 вказує, що дана підстава є надуманою, її зазначення в оскаржуваних рішеннях виходить за межі наданих Державному кадастровому реєстратору повноважень, адже в його компетенцію не входять повноваження щодо реєстрації прав на нерухоме майно.

02 травня 2022 року представником відповідача Головного управління держгеокадастру у Рівненській області О.Овдійчук подано відзив на позовну заяву у якому зазначає, що позов до Головного управління Держгеокадастру в Рівненській області є безпідставним, оскільки кадастровий реєстратор є особою, яка самостійно приймає рішення, в процес прийняття яких втручатись не дозволяє закон. Зазначає, що підставою відмови Державним кадастровим реєстратором зазначено невідповідність поданих документів законодавству, а саме Земельному кодексу України. Відповідно до ст. 56 Закону України «Про землеустрій» технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок розробляється за рішенням власників земельних ділянок за згодою заставодержателів, користувачів земельних ділянок. Земельна ділянка кадастровий номер 5610100000:01:039:0317, що згідно технічної документації підлягає поділу, згідно даних Державного земельного кадастру належить на праві спільної сумісної власності вісьмом особам: ОСОБА_2 , ОСОБА_9 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , ОСОБА_6 , ОСОБА_10 . Державним кадастровим реєстратором встановлено, що ОСОБА_1 подано 13 заяв про реєстрацію 13 земельних ділянок, розташованих за адресою АДРЕСА_4 , тобто усіх земельних ділянок, які утворені, шляхом поділу земельної ділянки кадастровий номер 5610100000:01:039:0317, що перебуває у спільній сумісній власності восьми громадян, не надавши документів, що підтверджують його повноваження щодо звернення від імені інших співвласників за внесенням відповідних відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру. Однак, відповідно до абзацу 2 ч. 3 ст. 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи. Представник відповідача зазначає, що ОСОБА_1 при поданні позовної заяви у даній справі не додано довіреність або будь-які інші документи, які підтверджують його повноваження як представника співвласників земельної ділянки з кадастровим номером 5610100000:01:039:0317. В даному випадку ОСОБА_1 шляхом подачі позову до суду фактично діє в інтересах інших співвласників, не маючи на це відповідних повноважень, визначених ЦК України та намагаючись таким чином узаконити свої незаконні дії по розпорядженню чужим майном частинами земельної ділянки з кадастровим номером 5610100000:01:039:0317, які належать іншим співвласникам без волевиявлення останніх. Крім того зазначає, що , відповідно до ч. 10 ст. 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» у разі поділу чи об`єднання земельних ділянок Державним кадастровим реєстратором скасовується державна реєстрація земельної ділянки, а відомості про земельну ділянку набувають статусу архівних. Відтак, реєструючи земельні ділянки, які утворюються внаслідок їх поділу, Державний кадастровий реєстратор зобов`язаний скасувати державну реєстрацію земельної ділянки, поділ якої відбувся, а відтак, вказана земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, що призведе до порушення прав інших співвласників земельної ділянки. Звертає увагу суду на те, що рішенням суду, яке було підставою для виконання робіт із землеустрою, право спільної сумісної власності інших співвласників земельної ділянки не скасовано. Окрім того, відповідно до ч. 2 ст. 56 ЗУ «Про землеустрій» технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок включає, зокрема відомості про встановлені межові знаки на межі поділу. Натомість, державним реєстратором встановлено, що технічна документація містить акти прийомки-передачі межових знаків на зберігання при поділі земельної ділянки по межі поділу. Представник відповідача Головного управління держгеокадастру у Рівненській області О.Овдійчук вважає, що державним реєстратором були прийняті законні та обґрунтовані рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру та просить відмовити в задоволенні позову.

11 травня 2022 року відповідачем державним кадастровим реєстратором відділу №1 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області Каленюк О.О. подано відзив на позовну заяву ОСОБА_1 у якому вона просить відмовити в задоволенні позовних вимог у зв`язку з їх безпідставністю та необґрунтованістю. Вважає свої дії законними та обґрунтованими.

04 листопада 2022 року представником третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_4 , ОСОБА_2 , ОСОБА_5 ОСОБА_11 подано відзив на позовну заяву ОСОБА_1 , у якому він зазначає, що вважає вимоги позивача безпідставними, необґрунтованими та такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства. Свою позицію обґрунтовує тим, що земельна ділянка, кадастровий номер 5610100000:01:039:0317, що згідно технічної документації підлягає поділу, згідно даних Державного земельного кадастру належить на праві спільної сумісної власності вісьмом особам. Позивачем по справі було подано 13 заяв про реєстрацію 13 земельних ділянок, розташованих за адресою: АДРЕСА_4 , тобто усіх земельних ділянок, які перебувають у спільній сумісній власності восьми громадян, не надавши документів, що підтверджують його повноваження щодо звернення від імені інших співвласників, у зв`язку з чим державним кадастровим реєстратором було прийнято законні, обґрунтовані рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до державного земельного кадастру.

Ухвалою суду від 05 квітня 2022 року прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Державного кадастрового реєстратора Відділу у м. Рівному міськрайонного управління у Рівненському районі та м.Рівному Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області Каленюк Оксани Олександрівни, Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області про визнання протиправними та скасування рішень про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру. Перше судовезасідання длярозгляду справипо сутіпризначено на 12 травня 2022 року в приміщенні Рівненського міського суду з повідомленням (викликом) сторін.

Ухвалою суду від 30 червня 2022 року клопотання позивача ОСОБА_1 задоволено, витребувано у приватного нотаріуса Червук В.М. для огляду в судовому засіданні належним чином завірену копію спадкової справи про прийняття спадщини ОСОБА_7 після смерті своєї матері ОСОБА_10 , яка до смерті проживала в АДРЕСА_4 .

Ухвалою суду від 05 липня 2022 року клопотання представника відповідача Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області Накопалова Є.О. задоволено. Залучено до участі у справі за позовом ОСОБА_1 до Державного кадастрового реєстратора відділу у м. Рівному Міськрайонного управління у Рівненському районі та м. Рівному Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області Каленюк Оксани Олександрівни, Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області про визнання протиправними та скасування рішень про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача:

- ОСОБА_2 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 , місце проживання АДРЕСА_5 )

- ОСОБА_3 (ідентифікаційний код НОМЕР_2 , АДРЕСА_6 )

- ОСОБА_9 (ідентифікаційний код НОМЕР_3 , АДРЕСА_5 )

- ОСОБА_4 (ідентифікаційний код НОМЕР_4 , АДРЕСА_5 )

- ОСОБА_5 (ідентифікаційний код НОМЕР_5 , АДРЕСА_5 )

- ОСОБА_6 (ідентифікаційний код НОМЕР_6 , АДРЕСА_6 )

- ОСОБА_10 (ідентифікаційний код НОМЕР_7 , АДРЕСА_7 ).

Ухвалою суду від 05 липня 2022 року витребувано у Рівненському відділі державної реєстрації актів цивільного стану у Рівненському районі Рівненської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) (м. Рівне, проспект Миру, 14) відомості про смерть ОСОБА_9 (ідентифікаційний код НОМЕР_3 , АДРЕСА_5 ), ОСОБА_10 (ідентифікаційний код НОМЕР_7 , АДРЕСА_7 ).

Ухвалою суду від 04 листопада 2022 року залучено до участі у справі правонаступника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_9 - ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , АДРЕСА_5 , РНОКПП НОМЕР_1 ). Залучено до участі у справі правонаступника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_10 - ОСОБА_7 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 , громадянина Російської Федерації, який проживає в АДРЕСА_8 ).

В судовому засіданні позивач ОСОБА_1 та його представник ОСОБА_12 позовні вимоги підтримали повністю, просили їх задовольнити.

Представник відповідача Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області Гончарук Б.О. в судовому засіданні позовні вимоги ОСОБА_1 не визнав, підтримав поданий до суду відзив.

Відповідач Державний кадастровий реєстратор Відділу у м.Рівному міськрайонного управління у Рівненському районі та м.Рівному Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області Каленюк О.О. в судовому засіданні позовні вимоги не визнала повністю, підтримала поданий до суду відзив, просить відмовити в задоволенні позову.

Треті особи, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_4 , ОСОБА_2 , ОСОБА_5 та їх представник ОСОБА_11 в судове засідання не з`явились, подавши до суду заяву про розгляд справи без їх участі, підтримують поданий до суду відзив.

Третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_3 в судове засідання не з`явилась, подала до суду заяву про розгляд справи без її участі не заперечує проти задоволення позовних вимог ОСОБА_1 .

Треті особи, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_7 та ОСОБА_6 в судове засідання не з`явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялись належним чином. Про причини неявки суд не повідомили.

Суд, заслухавши пояснення сторін та їх представників, дослідивши матеріали справи приходить до наступного висновку.

Судом встановлено, що постановою Рівненського апеляційного суду від 08 серпня 2019 року виділено ОСОБА_1 , як власнику квартири АДРЕСА_1 в натурі п`ять частин земельної ділянки, згідно варіанту розподілу № 2, визначеному у висновку експерта № ЕУ-25/18 від 14.11.2018 року:

-перша розташована під гаражем з розмірами 3,19?6,28 і має площу 20 кв.м.;

-друга має прямокутну форму з розмірами 4,84?10,59 і площу 51 кв.м.;

-третя має прямокутну форму з розмірами 4,84?5,25 і площу 25 кв.м.;

-четверта має розміри по периметру (в метрах): 4,35-4,79-1,85-17,50-5,76-22,06 і площу 125 кв.м.;

-п`ята має розміри по периметру (в метрах): 10,46-14,70-10,34-14,02-2 і площу 150 кв.м.

Загальна площа ділянок становить 371 кв.м.

Частину земельної ділянки з розмірами по периметру (в метрах): 8,24-7,25-8,19-7,20 (за винятком 2-хгаражів) і площею 22,0 кв.м. запропоновано виділити в спільне користування власників квартир АДРЕСА_2 і АДРЕСА_3 .

Частину земельної ділянки з розмірами по периметру (в метрах): 20,37-1,41-22,66-16,09-28,26-11,36-10,62-4,09-5,09-8,87 (за винятком площі прямокутника 10,38?25,75) і площею 260 кв.м. запропоновано виділити в спільне користування власників всіх квартир будинку.

Загальна площа земельної ділянки, що пропонується до виділу власнику квартири АДРЕСА_2 з урахуванням ділянок спільного користування становить: 371+11+65=447 кв.м.

Додатковою постановою Рівненського апеляційного суду від 13 лютого 2020 року викладено абзац четвертий резолютивної частини постанови Рівненського апеляційного суду Рівненської області від 08 серпня 2019 року у такій редакції:

"Виділити у власність ОСОБА_1 , як власнику квартири АДРЕСА_1 в натурі п`ять частин земельної ділянки, згідно варіанту розподілу № 2, визначеному у висновку експерта № ЕУ-25/18 від 14.11.2018 року:

- перша розташована під гаражем і має площу 20 кв.м.;

- друга має прямокутну форму, площею 51 кв.м.;

- третя має прямокутну форму, площею 25 кв.м.;

- четверта, площею 125 кв.м.;

- п`ята має площу 150 кв.м.

Загальна площа ділянок становить 371 кв.м.

Частину земельної ділянки (по периметру гаражів) площею 22,0 кв.м. виділити в спільне користування власників квартир АДРЕСА_2 і АДРЕСА_3 .

Частину земельної ділянки, площею 260 кв.м. виділити в спільне користування власників всіх квартир будинку.

Загальна площа земельної ділянки, що виділяється у власність ОСОБА_1 , як власнику квартири АДРЕСА_2 з урахуванням ділянок спільного користування становить 447 кв.м."

Доповнено резолютивну частину абзацом такого змісту:

"Припинити право спільної сумісної власності ОСОБА_1 на земельну ділянку, площею 2030 кв.м. по АДРЕСА_4 ".

Сертифікованим інженером-землевпорядником ОСОБА_8 на підставі договору № 03/03 від 18.03.2020 року із ОСОБА_1 розроблено технічну документацію із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельної ділянки приватної власності для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) (02.01) в АДРЕСА_4 .

14 червня 2021 року позивач ОСОБА_1 звернувся до відділу у м.Рівному міськрайонного управління у Рівненському районі та м.Рівному Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області із заявами про державну реєстрацію вказаних вище земельних ділянок.

Рішеннями Державного кадастрового реєстратора Відділу у м. Рівному міськрайонного управління у Рівненському районі та м. Рівному Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області Каленюк О. О. на підставі вказаних заяв, сформовано рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру: № РВ-5600848482021 від 23.06.2021; № РВ-5600848512021 від 23.06.2021; № РВ-5600848492021 від 23.06.2021; № РВ-5600848502021 від 23.06.2021; № РВ-5600848522021 від 23.06.2021; № РВ-5600848542021 від 23.06.2021;№ РВ-5600848532021 від 23.06.2021;№ РВ-5600848562021 від 23.06.2021;№ РВ-5600848572021 від 23.06.2021; № РВ-5600848582021 від 23.06.2021;№ РВ-5600848442021 від 23.06.2021; № РВ-5600848462021 від 23.06.2021;№ РВ-5600848472021 від 23.06.2021.

Підставами відмови в усіх рішеннях є невідповідність поданих документів законодавству, а саме: Земельному кодексу України, Законам України «Про Держаний земельний кадастр», «Про землеустрій», Постанові КМУ від 17.10.2012 року № 1051 «Про затвердження Порядку ведення ДЗК». Рекомендовано: Відповідно до пункту 4) підпункту 2) ст.186 Земельного кодексу України технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок затверджується власником (розпорядником) земельних ділянок. Ст. 30 ЗУ «Про землеустрій» погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України. Ст. 56 ЗУ «Про землеустрій» передбачає, що технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок розробляється за рішенням власників земельних ділянок за згодою заставодержателів, користувачів земельних ділянок, ст.56 ЗУ «Про землеустрій» відсутні документи: ґ) відомості про встановлені межові знаки на межі поділу {Пункт ґ частини другої статті 56 в редакції Закону № 1423-ІХ від 28.04.2021}. ст.3 ЗУ «Про Державний земельний кадастр» передбачено, що об`єктивність, достовірність, та повнота відомостей у Державному земельному кадастрі одні із основних принципів ведення Державного земельного кадастру, ст. 11 ЗУ «Про Державний земельний кадастр» відомості про об`єкти Державного земельного кадастру під час внесення їх до Державного земельного кадастру мають відповідати існуючим характеристикам об`єктів. Ст.24 ЗУ «Про Державний земельний кадастр» встановлено, що при поділі земельної ділянки її державна реєстрація скасовується, а відомості про неї набувають статусу архівних, що в свою чергу зробить неможливим оформлення спадщини гр. ОСОБА_7 у зв`язку з припиненням існування об`єкту цивільних прав 5610100000:01:039:0317.

Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру визначеноЗаконом України "Про Державний земельний кадастр" від 07.07.2011 р. № 3613-VI(далі - Закон № 3613-VI).

Відповідно дост.1 Закону № 3613-VIдержавний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами; державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цимЗакономвідомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера; кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.

Частиною 5статті 5 Закону № 3613-VIвстановлено, що внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями здійснюється виключно на підставі та відповідно до цьогоЗакону. Забороняється вимагати для внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених цим Законом.

Частиною 1статті 6 Закону № 3613-VIвизначено, що ведення та адміністрування Державного земельного кадастру забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до ч.1ст.9 Закону № 3613-VIвнесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

За змістом ч.4ст.9 Закону № 3613-VIдо повноважень державного кадастрового реєстратора входить: здійснення реєстрації заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевірка на відповідність поданих документів вимогам законодавства; формування поземельних книг на земельні ділянки, внесення записів до них, забезпечення зберігання цих книг; внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надання відмови щодо внесення; присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам; надання відомостей із Державного земельного кадастру й відмови в наданні; виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передання органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомостей про земельні ділянки.

Приписами ч.8ст.9 Закону № 3613-VIпередбачено, що державна реєстрація земельних ділянок, обмежень у їх використанні, ведення поземельних книг, внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки здійснюються Державними кадастровими реєстраторами, які здійснюють свою діяльність за місцем розташування земельної ділянки (район, місто республіканського значення Автономної Республіки Крим, місто обласного значення).

Отже, державний кадастровий реєстратор - це службова особа, суб`єкт владних повноважень, що здійснює всі необхідні дії з ведення Державного земельного кадастру.

Згідно ч.1 ст.791ЗК Україниформування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Формування земельних ділянок здійснюється, зокрема, шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок (ч.2 ст.79-1ЗК України).

Відповідно до ч.6 ст.79-1ЗК Україниформування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.

Статтею 56 Закону України "Про землеустрій" від 22.05.2003 р. № 858-IVвизначено, що технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок включає: а) пояснювальну записку; б) технічне завдання на складання документації, затверджене замовником документації; в) кадастрові плани земельних ділянок, які об`єднуються в одну земельну ділянку, або частини земельної ділянки, яка виділяється в окрему земельну ділянку; г) матеріали польових геодезичних робіт; ґ) акт приймання-передачі межових знаків на зберігання при поділі земельної ділянки по межі поділу; д) перелік обтяжень прав на земельну ділянку, обмежень на її використання та наявні земельні сервітути; е) нотаріально посвідчена згода на поділ чи об`єднання земельної ділянки заставодержателів, користувачів земельної ділянки (у разі перебування земельної ділянки в заставі, користуванні); є) згоду власника земельної ділянки, для земель державної власності - органу, уповноваженого здійснювати розпорядження земельною ділянкою, на поділ чи об`єднання земельних ділянок користувачем (крім випадків поділу земельної ділянки у зв`язку з набуттям права власності на житловий будинок, розташований на ній).

Відповідно до ч.2ст.24 Закону № 3613-VIдержавна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Частиною 3статті 24 Закону № 3613-VIвстановлено, що державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою, зокрема, власника земельної ділянки (у разі поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ним особи.

Для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин; оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки; документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа. Заява з доданими документами надається заявником особисто чи уповноваженою ним особою або надсилається поштою цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення (ч.4ст.24 Закону № 3613-VIв редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Згідно ч.5ст.24 Закону № 3613-VIдержавний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви: перевіряє відповідність документів вимогам законодавства; за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.

Підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є:розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини (ч.6ст.24 Закону № 3613-VI).

Процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру визначено Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 р. № 1051(далі - Порядок № 1051).

Згідно п.66 Порядку № 1051 до Державного земельного кадастру державними кадастровими реєстраторами вносяться відомості (зміни до них), зазначені у пунктах 21 - 25 цього Порядку, про об`єкти Державного земельного кадастру.

Пунктом 67 Порядку № 1051 встановлено, що документи, які є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, мають відповідати таким вимогам: текст документів має бути написаний розбірливо; документи не мають містити підчищення або дописки, закреслені слова чи інші не обумовлені в них виправлення, орфографічні та арифметичні помилки, бути заповнені олівцем, а також з пошкодженнями, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; документи мають відповідати вимогамЗакону України "Про Державний земельний кадастр"та цього Порядку.

За змістом пп.2 п.109 Порядку № 1051 державна реєстрація земельної ділянки здійснюється за заявою власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи.

Для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстраторові, який здійснює таку реєстрацію, подаються: 1) заява (у паперовій або електронній формі) про державну реєстрацію земельної ділянки за формою згідно з додатком 22; 2) оригінал погодженої відповідно до законодавства документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (разом з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації у разі, коли така документація підлягає обов`язковій державній експертизі землевпорядної документації), у паперовій або електронній формі відповідно до вимогЗакону України "Про землеустрій"; 3) електронний документ (п.110 Порядку № 1051).

Пунктом 1101Порядку № 1051 визначено, що заявники, зазначені у підпунктах 1 - 4 пункту 109 цього Порядку, через уповноважених ними осіб, які в установленомузакономпорядку включені до Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників та є розробниками відповідної документації із землеустрою або працюють у складі розробника - юридичної особи (далі - сертифіковані інженери-землевпорядники), мають право надсилати документи, зазначені у підпунктах 1 - 3 пункту 110 цього Порядку, Державному кадастровому реєстраторові в електронній формі, підписані із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису сертифікованим інженером-землевпорядником технічними засобами телекомунікацій, та отримувати документи, зазначені в абзаці шостому пункту 73, підпунктах 4, 6 пункту 75, пункті 77, підпункті 1 пункту 87 цього Порядку, в електронній формі, підписані із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису Державним кадастровим реєстратором.

Заява про державну реєстрацію земельної ділянки в електронній формі з доданими документами подається відповідним сертифікованим інженером-землевпорядником через Єдиний державний портал адміністративних послуг, у тому числі через інтегровану з ним інформаційну систему Держгеокадастру, представлену у формі Інтернет-сторінки, що забезпечує формування та подання заяви (далі - Інтернет-сторінка) (п.1102Порядку № 1051).

Згідно п.111 Порядку № 1051 державний кадастровий реєстратор для здійснення державної реєстрації земельної ділянки протягом 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви перевіряє: 1) відповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 67 цього Порядку; 2) електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку.

За результатами перевірки Державний кадастровий реєстратор виконує одну з таких дій:

- здійснює державну реєстрацію земельної ділянки: за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру присвоює кадастровий номер земельній ділянці; відкриває Поземельну книгу та вносить відомості до неї (крім відомостей про затвердження документації із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки, а також про власників, користувачів земельної ділянки); робить позначку про проведення перевірки електронного документа та внесення відомостей до Державного земельного кадастру відповідно до підпункту 2 пункту 75 цього Порядку; надає за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру відомості, зазначені у підпункті 1 пункту 197 цього Порядку, відповідним органам державної влади, органам місцевого самоврядування;

- приймає рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки відповідно до пунктів 70, 73, 77 - 85 цього Порядку в разі: невідповідності поданих документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, вимогам, зазначеним у підпунктах 1 і 2 цього пункту; розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини; розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, не в повному обсязі.

З аналізу даних правових норм вбачається, що для формування земельних ділянок шляхом поділу раніше сформованої земельної ділянки, яка перебуває у власності, без зміни цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу земельної ділянки.

Державну реєстрацію земельних ділянок, які утворилися в результаті поділу, здійснює державний кадастровий реєстратор за місцем розташування земельної ділянки за результатами розгляду поданих йому документів: заяви, документації із землеустрою та електронного документа. Вказані документи подаються у паперовій або електронній формі. Право надсилати документи в електронній формі надано сертифікованим інженерам-землевпорядникам.

Після отримання заяви, документації із землеустрою та електронного документа, державний кадастровий реєстратор приймає одне із рішень: здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або приймає рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки. При цьому, законодавством визначено вичерпний перелік підстав для відмови у державній реєстрації земельної ділянки: невідповідності поданих документів вимогам, зазначеним, в даному випадку, у пп.1, 2 п.110 Порядку № 1051; розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини; розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, зазначених у п.110 Порядку № 1051, не в повному обсязі.

Згідно ст. 88 Земельного кодексу України, володіння, користування та розпорядження земельною ділянкою, що перебуває у спільній частковій власності, здійснюються за згодою всіх співвласників згідно з договором, а у разі недосягнення згоди - у судовому порядку. Договір про спільну часткову власність на земельну ділянку укладається в письмовій формі і посвідчується нотаріально. Учасник спільної часткової власності має право вимагати виділення належної йому частки із складу земельної ділянки як окремо, так і разом з іншими учасниками, які вимагають виділення, а у разі неможливості виділення частки - вимагати відповідної компенсації. Учасник спільної часткової власності на земельну ділянку має право на отримання в його володіння, користування частини спільної земельної ділянки, що відповідає розміру належної йому частки.

Дослідивши технічну документацію із землеустрою, надану позивачем, суд зазначає, що за змістом вона не відповідала вимогамст.56 Закону України "Про землеустрій", так як не містила акти приймання-передачі межових знаків на зберігання при поділі земельної ділянки по межі поділу.

Крім того, відповідно до ч.13. ст.79-1ЗК Українипередбачено, що земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується в разі поділу або об`єднання земельних ділянок.

Підпунктом 1 пункту 114 Порядку № 1051 передбачено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі поділу чи об`єднання земельних ділянок - на підставі заяви про державну реєстрацію земельних ділянок, які утворилися в результаті такого поділу чи об`єднання.

Відомості про земельну ділянку у разі скасування її державної реєстрації: набувають статусу архівних за рішенням Державного кадастрового реєстратора; відображаються на кадастровій карті в архівному шарі даних геоінформаційної системи; зберігаються в Державному земельному кадастрі постійно разом з відомостями про відповідного Державного кадастрового реєстратора, дату та час набуття статусу архівних такими відомостями.

Згідно ч.ч.6, 7Закону № 3613-VIкадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки. Скасований кадастровий номер земельної ділянки не може бути присвоєний іншій земельній ділянці.

Оскільки, після смерті ОСОБА_10 не оформлено спадщину щодо земельної ділянки, а при поділі земельної ділянки та її реєстрації буде припинено існування земельної ділянки з кадастровим номером 5610100000:01:039:0317, це призведе до неможливості оформлення права на спадщину після її смерті взагалі.

Також судом встановлено, що замовником технічної документації із землеустрою щодо поділу та об"єднання земельних ділянок був лише ОСОБА_1 . Інші співвласники не уповноважували його бути замовником даної документації. Із відзиву третіх осіб вбачається, що вони не погоджуються із запропонованим варіантом поділу у виготовленій технічній документації із землеустрою.

Також, заяви про реєстрацію 13 земельних ділянок подані лише ОСОБА_1 від свого імені та імені інших співвласників земельної ділянки, що перебуває у спільній сумісній власності.

Щодо доводів представника відповідача Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області, що управління не є належним відповідачем у справі суд зазначає наступне.

За приписами абзацу 1 частини 1статті 9 Закону України «Про Державний земельний кадастр» №3613-VI від 07.07.2011, внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до частини 2статті 9 Закону України№3613-VI, державний кадастровий реєстратор є державним службовцем.

Згідно частини 6статті 9 Закону України№3613-VI, державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій.

Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об`єднань у діяльність Державного кадастрового реєстратора, пов`язану із здійсненням державної реєстрації земельних ділянок, забороняється (частина 7статті 9 Закону України№3613-VI).

Державна реєстрація земельних ділянок, обмежень у їх використанні, ведення поземельних книг, внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки здійснюються Державними кадастровими реєстраторами, які здійснюють свою діяльність за місцем розташування земельної ділянки (район, місто республіканського значення Автономної Республіки Крим, місто обласного значення) (частина 9статті 9 Закону України№3613-VI).

Відповідно до пункту 5Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру» №1051 від 17.10.2012(далі іменується - Порядок №1051), до складу Держгеокадастру та його територіальних органів входять державні кадастрові реєстратори, які здійснюють внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей в межах повноважень, визначенихЗаконом України «Про Державний земельний кадастр»та цим Порядком.

З аналізу наведених норм вбачається, що державні кадастрові реєстратори є самостійними суб`єктами владних повноважень, які приймають відповідні рішення щодо державної реєстрації земельних ділянок, обмежень у їх використанні, ведення поземельних книг та внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем оскаржується рішення державного кадастрового реєстратора щодо відмови у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру.

З положень Закону №3613-VI та Порядку №1051 слідує, щоповноваження по реєстрації і розгляду заяв щодо державної реєстрації земельних ділянок, внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку площею та прийняття рішення про державну реєстрацію земельних ділянок або надання заявнику мотивованої відмови у державній реєстрації належить виключно до повноважень державних кадастрових реєстраторів Держгеокадастру та його територіальних органів, а не до повноважень Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області, тому управління у даному спорі є неналежним відповідачем.

Також суд зауважує, що між співласниками земельної ділянки існує спір щодо порядку користування земельною ділянкою. Незважаючи на виділ в натурі позивачу земельних ділянок на підставі рішення суду, він не наділений правом на звернення від імені інших співласників із заявами про внесення відомостей до Державного земельного кадастру про поділ земельної ділянки.

Виходячи з наведеного, суд вважає, що оскільки позивачем ОСОБА_1 не дотримано вимог ст.79-1, 86, 88, 186 ЗК України, ст.56 Закону України "Про землеустрій", відповідно до яких технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок затверджується власником (розпорядником) земельних ділянок, технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок розробляється за рішенням власників земельних ділянок за згодою заставодержателів, користувачів земельних ділянок; в технічній документації із землеустрою відсутні відомості про встановлені межові знаки на межі поділу, в разі поділу земельної ділянки її державна реєстрація скасовується, а відомості про неї набувають статусу архівних, що в свою чергу зробить неможливим оформлення спадщини гр. ОСОБА_7 у зв`язку з припиненням існування об`єкту цивільних прав 5610100000:01:039:0317, тому в позові ОСОБА_1 слід відмовити.

Враховуючи, що судом відмовлено в задоволенні позову, суд не здійснює розподіл судових витрат.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 10, 12, 81, 89, 258-259, 263-265, 268 Цивільного процесуального кодексу України, суд,

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Державного кадастрового реєстратора відділу у м. Рівному Міськрайонного управління у Рівненському районі та м. Рівному Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області Каленюк Оксани Олександрівни, Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області, треті особи, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 про визнання протиправними та скасування рішень про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до Рівненського апеляційного суду або через Рівненський міський суд Рівненської області.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи без повідомлення учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Сторони по справі:

позивач - ОСОБА_1 АДРЕСА_9 , РНОКПП НОМЕР_8 .

відповідач - Державний кадастровий реєстратор відділу у м.рівному Міськрайонного управління у Рівненському районі та м.Рівному Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області Каленюк Оксана Олександрівна, м. Рівне, вул. С.Петлюри, 37.

відповідач Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області, м. Рівне, вул. С.Петлюри, 37, код ЄДРПОУ 39768252.

треті особи, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:

ОСОБА_2 , АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 ,

ОСОБА_3 , АДРЕСА_4 ,

ОСОБА_4 , АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_4 ,

ОСОБА_5 , АДРЕСА_4

ОСОБА_6 , АДРЕСА_4

ОСОБА_7 , АДРЕСА_8 .

Суддя -

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення24.01.2023
Оприлюднено31.01.2023
Номер документу108646966
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них:

Судовий реєстр по справі —569/24207/21

Ухвала від 16.04.2024

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Галінська В. В.

Ухвала від 29.03.2024

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Галінська В. В.

Ухвала від 29.03.2024

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Галінська В. В.

Ухвала від 26.02.2024

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Галінська В. В.

Постанова від 04.10.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Луспеник Дмитро Дмитрович

Ухвала від 18.09.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Луспеник Дмитро Дмитрович

Ухвала від 17.07.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Луспеник Дмитро Дмитрович

Ухвала від 20.06.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Луспеник Дмитро Дмитрович

Ухвала від 13.06.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Луспеник Дмитро Дмитрович

Ухвала від 01.06.2023

Цивільне

Рівненський апеляційний суд

Майданік В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні