Рішення
від 25.08.2010 по справі 2-625-10
ТРОЇЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-625/10

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 серпня 2010 року

Троїцький районний суд Луганської області у складі:

Головуючого по справі - судд і Бондаренко Л.І,

при секретарі - Соломіній В. В.,

розглянувши у відкритому п опередньому судовому засіда нні в залі суду смт.Троїцьке ц ивільну справу за позовом О СОБА_1 до Управління пенсій ного Фонду України в Троїцьк ому районі Луганської облас ті про стягнення недоплачен ої щомісячної державної соці альної допомоги дітям війни, -

В С Т А Н О В И В:

Позивачка звернула ся до суду з вказаним позовом , в якому зазначила, що вона ма є правовий статус "дитини вій ни". Відповідачем їй не виплач увалося підвищення до пенсії передбачене статтею 6 Закону України "Про соціальний захи ст дітей війни".

Позивачка просить суд зо бов"язати відповідача виплат ити їй щомісячне підвищення до пенсії в розмірі 30 % мінімал ьної пенсії за віком, за періо д, як випливає із заявлених ви мог, з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року , з 22.05.200 8 року по 31.12.2008 року, з 01.01.2009 року по 3 1.07.2010 року.

Позивачка у судове засід ання не з"явилася. Про час і мі сце слухання справи була пов ідомлена належним чином. Згі дно поданої позовної заяви п росить розглянути дану справ у без її участі.

Представник позивачки у судове засідання не з"явився . Про час і місце слухання спра ви був повідомлений належним чином. Надав суду заяву про ро згляд справи без його участі . Позовні вимоги підтримує у п овному обсязі.

Відповідач свого предст авника у судове засідання не направив. Надав суду письмов і заперечення проти позову з проханням справу розглянути без участі його представник а. У своїх запереченнях проти позову посилається на те, що його дії є правомірними, оскі льки вони здійснені на підст аві постанови Кабінету Мініс трів України № 530 від 28.05.2008 року.

Суд вважає за можливе спр аву розглянути у відсутності сторін, на підставі наявних у ній доказів.

Дослідивши та перевірив ши матеріали справи, оцінивш и все в сукупності, суд вважає , що заявлені вимоги підлягаю ть задоволенню з наступних п ідстав.

Згідно реєстраційного н омеру позов надійшов до суду 04.08.2010 року.

Згідно з посвідченням НОМЕР_1 позивачка має стату с "дитини війни".

Статтею 152 Конституції Ук раїни передбачено, що закони , інші правові акти або їх окре мі положення, що визнані неко нституційними, втрачають чин ність з дня ухвалення Консти туційним Судом України рішен ня про їх неконституційність .

Згідно рішення Конститу ційного Суду України від 9 лип ня 2007 року № 6-рп/2007 визнані некон ституційними положення стат ті 71 Закону України "Про Держа вний бюджет України на 2007 рік", якою зупинено дію статті 6 Зак ону України "Про соціальний з ахист дітей війни".

Рішенням Конституційно го Суду України № 10-рп/2008 від 22.05.2008 року положення пункту 28 розді лу ІІ "Внесення змін до деяких законодавчих актів України" Закону України "Про Державни й бюджет України на 2008 рік та пр о внесення змін до деяких зак онодавчих актів України" від 28.12.2007 року, щодо внесення змін д о Закону України "Про соціаль ний захист дітей війни" визна ні такими, що не відповідають Конституції України.

Враховуючи вищевикладен е, суд вважає, що у позивачки т ільки з 9 липня 2007 року та відпо відно з 22 травня 2008 року виникл о право звернення до суду за п ерерахуванням та виплатою до плати до пенсії у розмірі 30 % мі німальної пенсії за віком як дитині війни.

Згідно зі ст. 19 Конституці ї України органи державної в лади та органи місцевого сам оврядування, їх посадові осо би зобов"язані діяти лише на п ідставі в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією України.

Статтею 147 Конституції Ук раїни передбачено, що єдиним органом конституційної юрис дикції в Україні є Конституц ійний Суд України. Конституц ійний Суд України вирішує пи тання про відповідність зако нів та інших правових актів К онституції України і дає офі ційне тлумачення Конституці ї України та законів України .

При прийнятті нових зако нів або внесенні змін до чинн их законів не допускається з вуження змісту та обсягу існ уючих прав та свобод (стаття 22 Конституції України). Також з гідно ч. 2 ст. 3 Закону України "П ро соціальний захист дітей в ійни" визначено, що державні соціальні гарантії дітям вій ни, встановлені цим Законом, н е можуть бути обмежені або ск асовані іншими нормативно-пр авовими актами.

Згідно статті 28 Закону Ук раїни "Про загальнообов"язко ве державне пенсійне страхув ання" мінімальний розмір пен сії за віком за наявності у чо ловіків 25, а у жінок 20 років стр ахового стажу встановлюєтьс я у розмірі прожиткового мін імуму для осіб, які втратили п рацездатність, визначеного законом.

Наведене свідчить, що від повідач повинен був здійснюв ати нарахування та виплату п озивачці підвищення до пенсі ї після винесення Конституці йним Судом України рішення в ід 9 липня 2007 року № 6-рп/2007 та від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008.

Проте, абзацом першим пун кту 8 постанови Кабінету Міні стрів України від 28.05.2008 року № 530 "Деякі питання соціального з ахисту окремих категорій гро мадян" встановлено, що підвищ ення пенсії дітям війни пров одиться у таких розмірах: зок рема, з 1 жовтня 2008 року - 49 грн. 80 ко п. У такому розмірі відповіда ч здійснював виплату підвище ння до пенсії дітям війни про тягом 2009 року, та по 31 травня 2010 ро ку, не зважаючи на те, що відпо відно до ст. 8 Конституції Укра їни в Україні визнається та д іє принцип верховенства прав а. Конституція України має на йвищу юридичну силу. Закони т а інші нормативно-правові ак ти приймаються на основі Кон ституції України і повинні в ідповідати їй.

Пунктом 1 частини 1 статті 92 Конституції України передб ачено, що виключно законами У країни визначаються права і свободи людини і громадянина , гарантії цих прав і свобод. О тже, за конституційними норм ами, виходячи з пріоритетнос ті законів над підзаконними актами, при визначенні розмі ру підвищення до пенсії дити ні війни застосуванню підляг ає ст. 6 Закону України "Про соц іальний захист дітей війни", а не постанова Кабінету Мініс трів України № 530, яка істотно з вужує обсяг встановлених зак оном прав.

Статтею 71 Закону України "Про Державний бюджет Україн и на 2009 рік" Кабінету Міністрів України надано право у 2009 році встановлювати розміри соціа льних виплат, які відповідно до законодавства визначають ся залежно від розміру мінім альної заробітної плати в аб солютних сумах у межах асигн увань, передбачених за відпо відними бюджетними програма ми. Названа норма передбачає встановлення в абсолютних с умах розмірів лише тих випла т, вихідним критерієм розрах унку яких є розмір мінімальн ої заробітної плати. Відпові дно її дія не поширюється на с пірні відносини, оскільки ро змір зазначених соціальних в иплат згідно із Законом Укра їни "Про соціальний захист ді тей війни" залежить від розмі ру мінімальної пенсії за вік ом. Суд вважає, що розрахунок з аявлених сум необхідно прово дити з розміру мінімальної п енсії за віком у розмірі прож иткового мінімуму для осіб, я кі втратили працездатність, встановленого ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов"яз кове державне пенсійне страх ування", оскільки іншого розм іру такої пенсії законодавст вом непередбачено.

Законом України "Про Дер жавний бюджет України на 2009 рі к" установлено у 2009 році прожит ковий мінімум на одну особу т а для тих, хто відноситься до о сновних соціальних і демогра фічних груп населення, в розм ірах, що діяли у грудні місяці 2008 року.

З огляду на загальні заса ди пріоритету законів над пі дзаконними нормативними акт ами суд вважає, що відповідач протягом 2009 року та і в 2010 році п овинен був нараховувати та п ровадити виплату щомісячної соціальної допомоги позивач у згідно Закону України "Про с оціальний захист дітей війни ", а не постанови Кабінету Міні стрів України від 28.05.2008 року № 530, які істотно звужують обсяг у становлених законом прав поз ивача.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 ЦПК України кожна особа має прав о в порядку, встановленому ци м Кодексом, звернутися до суд у за захистом своїх порушени х, невизнаних або оспорювани х прав, свобод чи інтересів.

Відповідно до ст. 4 ЦПК Ук раїни здійснюючи правосуддя , суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб у спо сіб, визначений законами Укр аїни.

Суд приходить до виснов ку, що управління пенсійного Фонду України в Троїцькому р айоні Луганської області як орган, якому делеговано повн оваження щодо призначення і виплати пенсій та доплат до н их, повинно було діяти у відпо відності з вимогами статті 6 З акону України "Про соціальни й захист дітей війни" і здійсн ити позивачу відповідні нара хування, але у порушення вимо г указаної статті таких нара хувань не проводило, чим і доп устило протиправну діяльніс ть, що призвело до порушення п рав позивачки, тому суд вважа є, що вимоги позивачки підляг ають задоволенню з зобов"яза нням відповідача провести пе рерахування та виплату належ них сум позивачці відповідно до Закону України "Про соціал ьний захист дітей війни". Врах овуючи, що позивачці сплачує ться підвищення до пенсії у р озмірі 10 % прожиткового мініму му для осіб, які втратили прац ездатність, то відповідач по винен провести позивачці пер ерахунок та виплату щомісячн ої державної соціальної допо моги згідно за статтею 6 Закон у України "Про соціальний зах ист дітей війни" з урахування м здійснених виплат за заявл ений позивачкою період не ви ходячи за межі позовних вимо г.

Суд не приймає до уваги в имоги позивачки стосовно стя гнення конкретних сум згідно наданих ним розрахунків, оск ільки вирішує питання лише п ро спонукання відповідача до здійснення перерахунку та в иплати належних сум згідно З акону України "Про соціальни й захист дітей війни".

Позивачем заявлена вимо га про нарахування та виплат у недоплаченої щомісячної де ржавної соціальної допомоги як дитині війни. Формування п озовної вимоги є некоректним з огляду на те, що у даному вип адку стягненню підлягає недо плачена сума підвищення до п енсії як дитині війни.

Згідно Декрету Кабінету Міністрів України "Про держа вне мито" пенсійний Фонд Укра їни звільнений від сплати су дового збору.

На підставі викладеного , відповідно ст.ст. 8,19,22,92,147,152 Конст итуції України, статті 6 Закон у України "Про соціальний зах ист дітей війни", рішенням Кон ституційного Суду України ві д 9 липня 2007 року № 6-рп/2007, рішення м Конституційного Суду Украї ни від 22.05.2008 року № 10-рп/2008, керуючи сь ст.ст.10,11,15,60,88,212-215,292 ЦПК України с уд,-

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги ОС ОБА_1 задовольнити.

Визнати неправомірною бездіяльність управління пе нсійного Фонду України в Тро їцькому районі Луганської об ласті, щодо не підвищення О СОБА_1 до пенсії за віком, як дитині війни з 09.07.2007 року по 31.12.2007 р оку, з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року , з 01.01.200 9 року по 31.07.2010 року.

Зобов"язати управління пенсійного Фонду України в Т роїцькому районі Луганської області здійснити нарахуван ня та виплату на користь ОС ОБА_1 щомісячної соціальної державної допомоги до пенсі ї у розмірі 30 % мінімальної пен сії за віком, передбаченої ст аттею 6 Закону України "Про соц іальний захист дітей війни з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року, з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року, з 01.01.2009 року по 31.07.2010 рок у, з урахуванням здійснених в иплат.

Стягнути з управління пенсійного Фонду України в Т роїцькому районі Луганської області на користь держави 37 (тридцять сім) грн. витрат на і нформаційно-технічне забезп ечення розгляду справи.

Апеляційна скарга на р ішення суду подається протяг ом десяти днів з дня його прог олошення.

Суддя

СудТроїцький районний суд Луганської області
Дата ухвалення рішення25.08.2010
Оприлюднено31.08.2010
Номер документу10873402
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-625-10

Ухвала від 25.02.2010

Цивільне

Оріхівський районний суд Запорізької області

Плечищева О. В.

Рішення від 26.10.2010

Цивільне

Бородянський районний суд Київської області

Унятицький Дмитро Євгенович

Ухвала від 13.10.2010

Цивільне

Покровський районний суд Дніпропетровської області

Єланський Олег Геннадійович

Рішення від 06.09.2010

Цивільне

Чернігівський районний суд Запорізької області

Глянь Сергій Іванович

Рішення від 06.09.2010

Цивільне

Козельщинський районний суд Полтавської області

Оксенюк Михайло Миколайович

Ухвала від 02.09.2010

Цивільне

Соснівський районний суд м.Черкас

Плужник Тетяна Федорівна

Рішення від 25.08.2010

Цивільне

Троїцький районний суд Луганської області

Бондаренко Леонід Іванович

Ухвала від 06.07.2010

Цивільне

Козельщинський районний суд Полтавської області

Оксенюк Михайло Миколайович

Рішення від 21.06.2010

Цивільне

Горохівський районний суд Волинської області

Черняк Владислав Валерійович

Ухвала від 24.06.2010

Цивільне

Шосткинський міськрайонний суд Сумської області

Свиненко Михайло Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні