Рішення
від 13.03.2023 по справі 127/3026/23
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 127/3026/23

Провадження № 2/127/355/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 березня 2023 рокум. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області в складі судді Іщук Т. П., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) осіб в місті Вінниці цивільну справу за позовом ОСОБА_1 , поданим в його інтересах законним представником ОСОБА_2 , до Комунального підприємства «Центральний міський стадіон» про усунення перешкод у користуванні будинком,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 , в інтересах якого діє законний представник ОСОБА_2 , звернувся до суду із позовом до КП «Центральний міський стадіон» про усунення перешкод у користуванні будинком. Свої вимоги мотивує тим, що у зв`язку із війною в України та подіями, що сталися 14 липня 2022 року у м. Вінниці, ОСОБА_1 звертався до прокурора Вінницької області із заявою про закриття платної цілодобової автостоянки, на що отримав відповідь, що це питання відноситься до компетенції органів виконавчої влади. В свою чергу виконавчим комітетом міської ради надана рекомендація звернутися до суду із своїми вимогами. Так позивач вважає, що під час військових дій цілодобова платна автостоянка КП «Вінницький міський стадіон» становить загрозу мешканцям будинків по АДРЕСА_1 , адже відстань до будинків складає 17, 19 метрів, а гарантій, що терористичний акт не повториться немає. Земельна ділянка, на якій розташована автостоянка та стадіон відноситься до категорії земель рекреаційного призначення, тоді як платна цілодобова автостоянка це комерція, що суперечить цільовому призначенню земельної ділянки стадіону. Позивач зазначає, що вказана автостоянка на підставі судових рішень у справах №2-59-04 та №2-509 уже закривалася, а тому її діяльність у даний час є незаконною. Позивач вважає, що у зв`язку із війною в Україні та можливістю терористичного акту по стадіону та автостоянці захист його здоров`я та сім`ї можливо здійснити лише шляхом ліквідації автостоянки. Враховуючи викладене, позивач просив зобов`язати КП «Центральний міський стадіон» ліквідувати платну цілодобову автостоянку на земельній ділянці, що прилягає до стадіону по АДРЕСА_1 .

Ухвалою Вінницького міського суду Вінницької області від 07 лютого 2023 року було відкрите спрощене позовне провадження у справі без повідомлення (виклику) осіб з роз`ясненням процесуальних прав учасників справи, зокрема, щодо надання у визначені строки відповідачем відзиву на позов, а позивачем письмової відповіді на такий відзив.

Відповідач ні відзиву на позов, ні клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін до суду не подав.

Відповідно до ст. 178, 279 ЦПК України суд вважає за можливе розглянути справу за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, суд вважає, що позов задоволенню не підлягає.

Судом установлено, що ОСОБА_1 зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_2 , згідно довідки про реєстрацію місця проживання особи від 19 листопада 2021 року №86432.

За даними посвідчення № НОМЕР_1 ОСОБА_2 згідно з рішенням Вінницького міського суду Вінницької області від 16 квітня 2014 року, справа №127/2750/14-ц, призначений опікуном над ОСОБА_1 .

Згідно листа Вінницької обласної прокуратури від 12 вересня 2022 року №27-247-14 у відповідь на заяву ОСОБА_1 від 11 вересня 2022 року щодо закриття автостоянки на стадіоні КП «Локомотив», повідомлено, що органи прокуратури позбавлені повноважень щодо проведення перевірок за додержанням і застосуванням законів, а його заява надіслана до Вінницької міської ради за належністю.

Виконавчим комітетом Вінницької міської ради листом від 29 вересня 2022 року №Ш/01/125038/10010 ОСОБА_1 повідомлено, що за інформацією, наданою КП «Муніципальна варта» Вінницької міської ради, встановлено, що по АДРЕСА_3 на території КП «Центральний міський стадіон» зі сторони вул. Винниченка знаходиться автостоянка, прилегла територія якої знаходиться в задовільному санітарному стані, також є діючий договір від 23 лютого 2022 року №561/02-22 на вивіз побутових відходів з КУП «ЕкоВін». Розміщення автостоянки на території КП «Центральний міський стадіон» погоджено управлінням розвитку споживчого ринку та послуг Вінницької міської ради від 05 жовтня 2007 року №1213. Відтак повідомлено, що підстав для закриття автостоянки немає.

Позивач, звертаючись до суду, вказує на незаконність розміщення стоянки.

Суд звертає увагу, що питання розміщення цієї стоянки за зверненням сім`ї Шостаків розглядалися судом, про що були ухвалені відповідні рішення.

Оглянувши матеріали цих справ, установлено, що рішенням Замостянського районного суду м. Вінниці від 06 травня 2004 року зобов`язано Вінницьке державне комунальне підприємство «Центральний міський стадіон» ліквідувати платну автомобільну стоянку, яка прилягає до стадіону по АДРЕСА_1 .

12 серпня 2009 року рішенням Замостянського районного суду м. Вінниці в справі №2-842-2009 за позовом ОСОБА_3 до КП «Центральний міський стадіон» про захист та усунення перешкод у користуванні будинком ОСОБА_3 відмовлено у задоволенні позову.

Цим рішенням суду встановлено, що рішенням Замостянського районного суду м. Вінниці від 06 травня 2004 року зобов`язано Вінницьке державне комунальне підприємство «Центральний міський стадіон» ліквідувати платну автомобільну стоянку, яка прилягає до стадіону по вул. Винниченка в м. Вінниці з тих підстав, що автостоянка біля центрального стадіону існує без необхідних дозволів, не погоджена в установленому порядку. Згідно листа начальника управління юстиції м. Вінниці від 16 липня 2004 року №Ш-02160 виконавчий лист за цим рішенням був виконаний у повному обсязі.

Відповідно до державного акту на право постійного користування на підставі рішення 2 сесії 5 скликання Вінницької міської ради від 25 травня 2006 року №137 КП «Центральний міський стадіон» є постійним користувачем земельної ділянки площею 5,9881 га по АДРЕСА_4 .

Згідно листа начальника Державної екологічної інспекції у Вінницькій області від 18 березня 2008 року №795/01 дозвіл на початок роботи автостоянки КП «Вінницький міський стадіон» Державною екологічною інспекцією у Вінницькій області не надавався, так як відповідно до «Положення про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі», зареєстрованого в Мін`юсті України 13 лютого 2007 року за №120/13387 дане питання не належить до компетенції Інспекції.

Згідно листа головного державного санітарного лікаря м. Вінниці від 19 січня 2007 року №510 підтверджено, що висновок органів держсанепідемнагляд від 09 серпня 2005 року щодо відведення земельної ділянки для потреб ДКП «Центральний міський стадіон» є дійсним.

Відповідно до висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 12 березня 2008 року за №2583 КП «Центральний міський стадіон» може здійснювати вид господарської діяльності автостоянку на 50-100 машиномісць.

Згідно висновку органів держсанепідемнагляду від 26 травня 2004 року №3723 погоджено надання земельної ділянки змішаного використання: комерційного використання та для потреб фізичної культури та спорту, 2620 кв. м площа земельної ділянки комерційного призначення під автостоянку.

07 листопада 2007 року відділом наглядово-профілактичної діяльності м. Вінниці КП «Центральний міський стадіон» було надано дозвіл №991 на початок роботи автостоянки за умови укладання договору страхування цивільної відповідальності перед третіми особами стосовно відшкодування наслідків можливої шкоди на період до усунення порушень правил пожежної безпеки та виконання запланованих заходів щодо усунення таких порушень.

Між відповідачем та АТ «Українська пожежно-страхова компанія» укладено договір №023319 страхування цивільної відповідальності власників або користувачів майна.

Згідно листа начальника управління розвитку споживчого ринку та послуг Вінницької міської ради від 05 жовтня 2007 року №1213 погоджено розташування стоянки для автомобілів по вул. 50-річчя Перемоги, 16.

Згідно листа Вінницької міської санітарно-епідемілогічної станції від 28 вересня 2007 року погоджено влаштування стоянки легкових автомобілів на земельній ділянці, яка належить КП «Центральний міський стадіон».

Згідно листа начальника Вінницького міського управління земельних ресурсів від 01 листопада 2006 №17-4291 управління вважає за можливе розміщення об`єктів комерційного використання та отримання дозвільних документів на земельній ділянці, наданій в користування для громадського призначення КП «Центральний міський стадіон».

Відповідно до акту перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 24 березня 2008 року не встановлено порушень природоохоронного законодавства з боку КП «Центральний міський стадіон».

Тобто обставини законності розміщення цієї стоянки встановлені рішенням суду та в силу положень ч. 4 ст. 82 ЦПК України доказуванню не підлягають.

Згідно ч.4 ст.82 ЦПК України обставини,встановлені рішеннямсуду угосподарській,цивільній абоадміністративній справі,що набралозаконної сили,не доказуютьсяпри розглядііншої справи,у якійберуть участьті саміособи абоособа,щодо якоївстановлено ціобставини,якщо іншене встановленозаконом.

Вказаним рішенням Замостянського районного суду м. Вінниці від 12 серпня 2009 року встановлено, що частина земельної ділянки використовується в комерційних потребах. Використання земельної ділянки як платної автостоянки погоджено з Вінницьким міським управлінням земельних ресурсів та управлінням розвитку споживчого ринку та послуг Вінницької міської ради. КП «Центральний міський стадіон» отримало відповідні дозволи у відділі наглядово-профілактичної діяльності м. Вінниці та у Вінницькій міській санітарно-епідемілогічній станції.

Будь-яких належних та допустимих доказів щодо незаконності розташування платної автостоянки КП «Центральний міський стадіон», порушення будівельних, санітарних, екологічних чи протипожежних норм позивачем не надано. Як і не доведено, що діями відповідача порушуються його права та інтереси у користуванні будинком, де він проживає. Імовірність ракетної загрози в умовах війни зумовлює необхідність вжиття населенням заходів безпеки та не може слугувати єдиною підставою для задоволення вимог позивача.

Звертаючись до суду із даним позовом, позивач також акцентує увагу на заочному рішенні Замостянського районного суду м. Вінниці від 22 квітня 2008 року у справі №2-509-2008, яким на задоволення позовних вимог було зобов`язано Вінницьке державне комунальне підприємство «Центральний міський стадіон» ліквідувати платну цілодобову автостоянку на земельній ділянці, що прилягає до стадіону по АДРЕСА_1 . Однак, згідно матеріалів цієї цивільної справи, яка оглянута судом у ході судового розгляду, дане судове рішення скасоване ухвалою Апеляційного суду Вінницької області від 10 листопада 2008 року з направленням справи на новий розгляд у той же суд іншим його складом. Ця ухвала апеляційного суду залишена без змін ухвалою Верховного Суду України від 27 лютого 2009 року. Відповідно надалі Замостянським районним судом м. Вінниці ухвалене судове рішення від 12 серпня 2009 року, про яке вказано вище. Таким чином доводи позивача щодо встановленої рішенням суду незаконності розташування платної автостоянки не можуть бути спроможними.

За таких обставин, суд дійшов висновку про недоведеність будь-яких порушень прав позивача КП «Центральний міський стадіон» у користування житловим будинком, несприятливих наслідків для прав, свобод та інтересів позивача внаслідок функціонування автостоянки, а відтак відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог.

На підставі викладеного, керуючись ст. 13, 41, 42 Конституції України, Законами України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про архітектурну діяльність», «Про благоустрій населених пунктів», ст.15,16, 386 ЦК України, ст.81, 82 141, 263-265, 279, 354 ЦПК України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_1 , поданим в його інтересах законним представником ОСОБА_2 , до Комунального підприємства «Центральний міський стадіон» про усунення перешкод у користуванні будинком - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Учасники справи:

Позивач:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 , в інтересах якого діє законний представник - ОСОБА_2 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 ,

Відповідач:

Комунальне підприємство «Центральний міський стадіон», м. Вінниця, вул. Замостянська, 16-А, код ЄДРПОУ 02650127.

Суддя:

Дата ухвалення рішення13.03.2023
Оприлюднено14.03.2023
Номер документу109487084
СудочинствоЦивільне
Сутьусунення перешкод у користуванні будинком

Судовий реєстр по справі —127/3026/23

Ухвала від 21.03.2024

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Осіян Олексій Миколайович

Ухвала від 23.01.2024

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Петров Євген Вікторович

Ухвала від 18.12.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Петров Євген Вікторович

Ухвала від 14.11.2023

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Ковальчук О. В.

Ухвала від 04.10.2023

Цивільне

Вінницький апеляційний суд

Ковальчук О. В.

Постанова від 20.09.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Антоненко Наталія Олександрівна

Ухвала від 13.09.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Антоненко Наталія Олександрівна

Ухвала від 08.08.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Антоненко Наталія Олександрівна

Ухвала від 12.06.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Антоненко Наталія Олександрівна

Ухвала від 12.06.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Антоненко Наталія Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні