Ухвала
від 19.04.2023 по справі 380/2458/21
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ф

ДОДАТКОВА ПОСТАНОВА

19 квітня 2023 року

м. Київ

справа №380/2458/21

адміністративне провадження №К/9901/42218/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Дашутіна І.В.,

суддів: Шишова О.О.., Яковенка М.М.

розглянув у порядку письмового провадження заяви Управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради та Управління фінансів департаменту фінансової політики Львівської міської ради про ухвалення додаткового рішення у справі №380/2458/21 за позовом Управління фінансів департаменту фінансової політики Львівської міської ради та Управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради до Головного управління ДПС у Львівській області і Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,-

УСТАНОВИВ:

Постановою Верховного Суду від 09 лютого 2023 року касаційну скаргу Управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради задоволено; рішення Львівського окружного адміністративного суду від 05 липня 2021 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21 жовтня 2021 року скасовано. Ухвалено нове рішення, яким адміністративний позов Управління фінансів департаменту фінансової політики Львівської міської ради та Управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради до Головного управління ДПС у Львівській області і Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії задоволено.

Визнано протиправною бездіяльність Головного управління ДПС у Львівській області щодо неподання органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновку про повернення помилково сплаченого грошового зобов`язання Управлінню фінансів департаменту фінансової політики Львівської міської ради суми помилково сплачених коштів на електронний рахунок в СЕА ПДВ, відкритий на ім`я Управління комунальної власності, в розмірі 8 267 775,87 грн.

Зобов`язано Головне управління ДПС у Львівській області підготувати висновок про повернення на поточний рахунок UA258999980334389999000013933, відкритий у Державній казначейській службі України на ім`я Управління фінансів департаменту фінансової політики Львівської міської ради, помилково перерахованих коштів у розмірі 8 267 775,87 грн та подати його відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування коштів, на виконання шляхом стягнення таких коштів з відповідного бюджету.Управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради та Управління фінансів департаменту фінансової політики Львівської міської ради звернулися до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду із заявами про ухвалення додаткового судового рішення.

В обґрунтування заяв позивачі зазначили, що при ухваленні постанови Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 09 лютого 2023 року у справі №380/2458/21 не вирішено питання розподілу судових витрат.

Управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради просить здійснити новий розподіл судових витрат та стягнути на його користь понесені судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 24 970,00 грн за розгляд справи у суді першої інстанції та судовий збір у розмірі 49 940,00 грн - за перегляд справи у суді касаційної інстанції.

Управління фінансів департаменту фінансової політики Львівської міської ради просить здійснити новий розподіл судових витрат та стягнути на його користь понесені судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 12 485,00 грн за розгляд справи у суді першої інстанції та судовий збір у розмірі 37 455,00 грн - за перегляд справи у суді апеляційної інстанції.

Колегія суддів, перевіривши доводи заяви та наявні матеріали справи, ураховуючи, що під час прийняття постанови від 09 лютого 2023 року не вирішено питання щодо розподілу судових витрат, доходить таких висновків.

За змістом частини першої статті 252 Кодексу адміністративного судочинства України суд, що ухвалив судове рішення, може за заявою учасника справи чи з власної ініціативи ухвалити додаткове рішення, якщо:

1) щодо однієї із позовних вимог, з приводу якої досліджувалися докази, чи одного з клопотань не ухвалено рішення;

2) суд, вирішивши питання про право, не визначив способу виконання судового рішення;

3) судом не вирішено питання про судові витрати.

Приписами частин першої, другої статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України обумовлено, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

За правилами частини першої та шостої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.

Так, суд першої інстанції встановив, що позивачами заявлено позовну вимогу майнового характеру в сумі 8 267 775 ,87 грн. Таким чином, позивачу необхідно було сплатити судовий за вимогу майнового характеру (1,5% від 8 267 775, 87 грн але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб).

Проте, до матеріалів адміністративного позову позивачами надано платіжні доручення №480 від 24.12.2020 про сплату судового збору у сумі 23 122,00 грн та №10 від 18.13.2021 про сплату судового збору у сумі 1 848,00 грн лише одним з позивачів - Управлінням комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради.

Залишаючи подану позовну заяву без руху, Львівський окружний адміністративний суд указав, що даний позов майнового характеру подано кількома позивачами, а саме: Управлінням фінансів департаменту фінансової політики Львівської міської ради, Управлінням комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради, тому судовий збір має бути сплачено кожним із позивачів окремим платіжним документом.

Як установлено судом, у подальшому Управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради у цій справі сплатило судовий збір у загальній сумі 74 910,00 грн, а саме:

- за подання позовної заяви - у загальній сумі 24 970,00 грн, а саме у розмірі 23 122,00 грн відповідно до платіжного доручення №480 від 24 грудня 2020 року та у розмірі 1 848,00 грн відповідно до платіжного доручення №10 від 18 лютого 2021 року;

- за подання касаційної скарги - у розмірі 49 940,00 грн відповідно до платіжного доручення №276 від 02 листопада 2021 року.

Управління фінансів департаменту фінансової політики Львівської міської ради у даній справі сплатило судовий збір у загальній сумі 49 940,00 грн, а саме:

- за подання позовної заяви - у розмірі 12 485,00 грн відповідно до платіжного доручення №147 від 10 березня 2021 року.

- за подання апеляційної скарги - у розмірі 37 455, 00 грн відповідно до платіжного доручення №554 від 05 серпня 2021 року.

За подання апеляційної скарги сплаті підлягав судовий збір в сумі 34 050,00 грн (22 700,00 грн х 150%), а за подання касаційної скарги - 45 400,00 грн (22700,00 грн х 200%).

Разом з тим, суд ураховує, що позивачами за подання позовної заяви сплачено судовий збір у більшому розмірі (ніж передбачено Законом України «Про судовий збір»), адже сума заявленої позовної вимоги майнового характеру становить 8 267 775,87 грн, відповідно, сума судового збору, яка підлягала сплаті за подання позовної заяви становила 22 700,00 грн (8 267 775 ,87 грн х 1,5%, але не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб).

Колегія суддів уважає за необхідне роз`яснити заявниками, що надмірно сплачені суми судового збору не підлягають розподілу в порядку, визначеному статтею 139 КАС України, однак, можуть бути повернуті відповідним судом на підставі клопотання позивача, як це передбачено статтею 7 Закону України «Про судовий збір».

За наведеного вище заяви позивачів про ухвалення додаткового судового рішення у справі підлягають частковому задоволенню шляхом прийняття додаткової постанови про відшкодування на їх користь документально підтверджених витрат на сплату судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області, а саме:

- Управлінню комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради у загальному розмірі 56 750 грн, у тому числі за подання позовної заяви - 11 350,00 грн; за подання касаційної скарги - 45 400,00 грн;

- Управлінню фінансів департаменту фінансової політики Львівської міської ради у загальній сумі 45 400,00 грн, у тому числі: за подання позовної заяви - 11 350,00 грн; за подання апеляційної скарги - 34 050,00 грн.

Керуючись статтями 132, 139, 143, 252, 345, 355, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Заяви Управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради та Управління фінансів департаменту фінансової політики Львівської міської ради про ухвалення додаткового судового рішення задовольнити частково.

Стягнути на користь Управління комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (пл. Галицька, 15, Львів, 79008, код ЄДРПОУ 25558625) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, 35, Львів, 79026, код ЄДРПОУ 43968090) понесені витрати по сплаті судового збору у загальному розмірі 56750 (п`ятдесят шість тисяч сімсот п`ятдесят) грн 00 коп.

Стягнути на користь Управління фінансів департаменту фінансової політики Львівської міської ради (пл. Ринок, 1, Львів, 79006, код ЄДРПОУ 02314754) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, 35, Львів, 79026, код ЄДРПОУ 43968090) понесені витрати по сплаті судового збору за подання позовної заяви у загальному розмірі 45400 (сорок п`ять тисяч чотириста) грн 00 коп.

У задоволенні решти вимог заяв про ухвалення додаткового судового рішення відмовити.

Додаткова постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач І.В. Дашутін

Судді О.О. Шишов

М.М. Яковенко

Дата ухвалення рішення19.04.2023
Оприлюднено20.04.2023
Номер документу110318573
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на прибуток підприємств

Судовий реєстр по справі —380/2458/21

Ухвала від 16.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 23.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 14.09.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 01.09.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 31.08.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 02.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 02.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 22.05.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні