Рішення
від 04.04.2023 по справі 160/11317/22
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 квітня 2023 року Справа № 160/11317/22 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіЄфанової О.В. за участі секретаря судового засіданняПівоварові В.С. за участі: представника позивача представника відповідача Ганзій Р.П. Міссон Д.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Горка" до Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії

УСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Горка" до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області в якому позивач просить:

1) визнати протиправним дії Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, якими до відомостей Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок за кадастровими номерами 1210100000:03:074:0025 та 1210100000:03:074:0,026 внесено код КВЦПЗ 03.10 замість УКЦВЗ 1.11.6;

2) зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області привести у відповідність відомості Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок за кадастровими номерами 1210100000:03:074:0025 та 1210100000:03:074:0026 з Класифікацією видів цільового призначення земель (КВЦПЗ) (розділ - Секція Е 07, категорія земель - землі рекреаційного призначення), затвердженою наказом Держкомзему України від 23.07.2010 №548, укладеними договорами оренди землі від 06.04.2012 року, та Додатком №1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів затвердженим наказом Міністерства аграрної політики та продовольства від 25.11.2016 №489;

3) визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо формування та видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:03:074:0025 від 15 липня 2019 року за №1507-4535 та витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:03:074:0026 від 15 липня 2019 року за №1507-4534.

В обґрунтування позову зазначено, що дії відповідача, які полягають у самочинному внесенні до відомостей Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок за кадастровими номерами 1210100000:03:074:0025 та 1210100000:03:074:0026 коду КВЦПЗ 03.10 замість УКЦВЗ 1,11.6 були вчинені на підставі та у спосіб, що суперечать нормам чинного законодавства; без урахування усіх обставин, що мають значення для вчинення таких дій; недобросовісно та нерозсудливо; без дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані ці дії; і мають бути визнані протиправними.

Відповідач надав відзив на позов в якому зазначено, що вчинені відповідачем дії відповідають вимогам діючого законодавства.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, просив позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив відмовити в задоволенні позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Як вбачається з матеріалів справи, 06 квітня 2012 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Горка» (далі по тексту - Позивач) та Дніпропетровською міською радою був укладений договір оренди земельної ділянки, відповідно до умов якого Позивачу в оренду було передано земельну ділянку загальною площею 3,1646 га (кадастровий номер 1210100000:03:074:0025) по фактичному розміщенню першої черги спортивно-оздоровчого комплексу з гірськолижною трасою. Згідно умов договору:

категорія землі згідно зі статтею 19 Земельного кодексу України - землі рекреаційного призначення (п.2.1 договору оренди);

цільове призначення земельної ділянки: землі рекреаційного призначення (п.2.2 договору оренди);

код (УКЦВЗ) 1.11.6- інша комерційна діяльність (п.2.3 договору оренди);

термін дії договору - п`ятнадцять років.

06 квітня 2012 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Горка» (далі по тексту - Позивач) та Дніпропетровською міською радою був укладений договір оренди земельної ділянки, відповідно до умов якого Позивачу в оренду було передано земельну ділянку загальною площею 0,1246 га (кадастровий номер 1210100000:03:074:0026), по фактичному розміщенню першої черги спортивно-оздоровчого комплексу з гірськолижною трасою. Згідно умов договору:

категорія землі згідно зі статтею 19 Земельного кодексу України - землі рекреаційного призначення (п.2.1 договору оренди);

цільове призначення земельної ділянки: землі рекреаційного призначення (п.2.2 договору оренди);

код (УКЦВЗ) 1.11.6- інша комерційна діяльність (п.2.3 договору оренди);

термін дії договору - п`ятнадцять років.

Згідно витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 15 липня 2019 року №1507-4535, сформованого Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області (далі по тексту - Відповідач) на запит Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради земельна ділянка площею 3,1646 га (кадастровий номер 1210100000:03:074:0025) належить до земель рекреаційного призначення і має цільове призначення згідно КВЦПЗ - 03.10 «для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури».

Згідно витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 15 липня 2019 року №1507-4534 сформованого Відповідачем на запит Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради земельна ділянка площею 0,1246 га (кадастровий номер 1210100000:03:074:0026) належить до земель рекреаційного призначення і має цільове призначення згідно КВЦПЗ - 03.10 «для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури».

Не погоджуючись з вказаними відомостями Державного земельного кадастру, які не відповідали умовам укладених раніше договорів оренди земельних ділянок в частині застосування виду цільового призначення землі згідно КВЦПЗ - 03.10, позивач 04 серпня 2020 року через Центр надання адміністративних послуг звернувся до Відповідача із заявами про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок із кадастровими номерами 1210100000:03:074:0025 та 1210100000:03:074:0026 з вимогою змінити код КВЦПЗ 03.10 на 07.02 «для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури», чим привести його у відповідність до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548.

Відповідач своїми рішеннями від 10 серпня 2020 року №РВ-1201591562020 та №РВ- 1201591572020 відмовив Позивачу у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав невідповідності поданих документів законодавству, а саме: через невідповідність поданих електронних документів встановленим законодавчим вимогам та неможливість зміни цільового призначення земельних ділянок без розроблення проектів землеустрою згідно положень статті 20 Земельного кодексу України.

Заперечуючи правомірність означених вище рішень відповідача, позивач звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з відповідним позовом.

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 31 травня 2022 року у справі №160/1191/21 за вищевказаним позовом було частково задоволено вимоги Позивача: визнані протиправними та скасовані рішення Відповідача №РВ-1201591562020 та №РВ- 1201591572020 від 10 серпня 2020 року про відмову у внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру щодо виду цільового призначення означених земельних ділянок, та зобов`язано Відповідача повторно розглянути заяви Позивача про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 04.08.2020 (реєстраційні номери ЗВ-9200620362020, ЗВ-9200620292020), та прийняти рішення з урахуванням висновків суду.

Так, в означеній постанові суд зауважив, що дії Відповідача щодо правомірності внесення коду КВЦПЗ 03.10 замість УКЦВЗ 1.11.6 до відомостей Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок за кадастровими номерами 1210100000:03:074:0025, 1210100000:03:074:0026 не були предметом спірних правовідносин у цій справі. Також судом встановлено, що рішення про внесення до Державного земельного кадастру відомостей, а саме коду КВЦПЗ 03.10 на заміну коду УКЦВЗ 1.11.6 було прийнято самостійно державним кадастровим реєстратором після того, як до Відповідача звернувся Департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради з відповідним листом від 18 травня 2011 року за вих.№8/1-1303.

Відповідно до ст. 206 ЗК України використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Згідно з п. 286.1 ст. 286 Податкового кодексу України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

За правилом п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні визначені Законом України «Про оцінку земель» від 11.12.2003 №1378 (далі - Закон №1378-IV), який спрямований на регулювання відносин, пов`язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб`єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель.

Згідно зі ст. 13 Закону №1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі: визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності тощо.

Статтею 18 Закону №1378-IV визначено порядок проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Так, нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України «Про землеустрій».

Відповідно до частини 2 статті 20 Закону №1378-IV дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (частини 1, 3 статті 23 Закону №1378-IV).

Відповідно до статті 193 Земельного кодексу України державний земельний кадастр - це єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах кордонів України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Кадастр має забезпечувати необхідною інформацією органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зацікавлені підприємства, установи та організації, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю та цінності земель у складі природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування бізнес-планів та проектів землеустрою.

Постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 №5 «Про утворення територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру» утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, зокрема, утворено Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області.

Відповідно до п. 1 Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 29.09.2016 №333, Головне управління Держгеокадастру в області є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.

Згідно з п.п. 4 п. 4 зазначеного Положення Головне управління відповідно до покладених на нього завдань надає адміністративні послуги згідно із законом у відповідній сфері.

Аналізуючи вищенаведені правові норми суд зазначає, що на відповідача, як суб`єкта владних повноважень покладені обов`язки щодо видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок на основі затвердженої рішенням органу місцевого самоврядування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Згідно з ч. 1 ст. 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Відповідно до ч. 5 ст. 20 Земельного кодексу України види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Частиною 1 пункту 117 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1051 від 17.10.2012 (далі - Порядок) встановлено, що відомості (зміни до них) про зареєстровані земельні ділянки вносяться до Державного земельного кадастру в разі внесення змін до відомостей про земельну ділянку, на яку відповідно до цього порядку відкрито Поземельну книгу.

Згідно з п. 118 Порядку внесення до Поземельної книги відомостей (змін до них) про зареєстровану земельну ділянку (крім випадків, зазначених у пункті 119 цього Порядку) здійснюється за заявою власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності відповідно до документації, що є підставою для внесення відповідних відомостей (змін до них) (крім випадків внесення відомостей про зміну виду використання).

Відповідно до п. 121 Порядку для внесення до відомостей про земельну ділянку змін щодо цільового призначення земельної ділянки, складу угідь, нормативної грошової оцінки, а також до відомостей про межі земельної ділянки (у разі їх встановлення (відновлення) за фактичним використанням земельної ділянки) Державному кадастровому реєстраторові подаються:

1) заява за формою згідно з додатком 12;

2) оригінал документації із землеустрою або оцінки земель, яка є підставою для внесення таких змін (крім випадків зміни виду використання земельної ділянки в межах земель певної категорії):

3) електронний документ (крім випадків внесення відомостей про зміну виду використання).

Частиною 2 ст.21 Закону України «Про Державний земельний кадастр» №3613-VI від 07.07.2011 передбачено, що відомості про цільове призначення земельних ділянок вносяться до Державного земельного кадастру:

а) щодо категорії земель:

- на підставі відповідної документації із землеустрою, яка розробляється при формуванні земельних ділянок, - щодо земельних ділянок, які формуються;

- на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яким передбачена зміна її цільового призначення;

- на підставі технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель;

б) щодо виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель:

- на підставі відповідної документації із землеустрою, яка розробляється при формуванні земельних ділянок, - щодо земельних ділянок, які формуються;

- на підставі письмової заяви власника (користувача) земельної ділянки державної чи комунальної власності, - у разі зміни виду використання земельної ділянки (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони);

- на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яким передбачена зміна її цільового призначення.

Частинами 4-6 статті 26 Закону України «Про Державний земельний кадастр» встановлено, що для внесення змін до відомостей Поземельної книги щодо цільового призначення земельної ділянки, складу угідь, нормативної грошової оцінки, а також до відомостей про межі земельної ділянки (у разі їх встановлення (відновлення) за фактичним використанням земельної ділянки) заявник подає до органу, який здійснює ведення Поземельної книги:

- заяву за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру;

- оригінали документації із землеустрою, технічної документації з оцінки земель, які згідно з цим Законом є підставою для внесення таких змін (крім випадків зміни виду використання земельної ділянки в межах певної категорії земель, що згідно з цим Законом не потребує розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки);

- документацію із землеустрою, на підставі якої вносяться зміни до відомостей Державного земельного кадастру, у формі електронного документа (крім випадків внесення відомостей про зміну виду використання).

Державний кадастровий реєстратор, який здійснює ведення Поземельної книги, протягом чотирнадцяти робочих днів з дати реєстрації заяви вносить до Поземельної книги інформацію про зміну відомостей про земельну ділянку або надає мотивовану відмову у внесенні таких відомостей.

Відмова у внесенні до Поземельної книги змін до відомостей про земельну ділянку надається у разі, якщо:

- земельна ділянка розташована на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора;

- із заявою звернулася неналежна особа;

- подані документи не відповідають вимогам законодавства;

- заявлені відомості вже внесені до Поземельної книги.

Так, в постанові Третього апеляційного адміністративного суду від 31 травня 2022 року у справі №160/1191/21 зазначено:

«Судом встановлено, що відповідно до договорів оренди землі від 06.04.2012, а саме земельних ділянок загальною площею 3,1646 га (кадастровий номер 1210100000:03:074:0025) та площею 0,1246 га (кадастровий номер 1210100000:03:074:0026), категорія землі згідно зі ст. 19 Земельного кодексу України - землі рекреаційного призначення (п.2.1 договору оренди); цільове призначення земельної ділянки - землі рекреаційного призначення (п.2.2 договору оренди); код (УКЦВЗ) 1.11.6 - інша комерційна діяльність (п. 2.3 договору оренди); функціональне використання - по фактичному розміщенню першої черги спортивно-оздоровчого комплексу з гірськолижною трасою (п. 2.4 договору оренди). Зміна нормативно-грошової оцінки земельних ділянок проводиться без внесення змін до договору (п. 10.1 договору оренди).

Згідно Українського класифікатору цільового використання землі (УКЦВЗ), затвердженого листом Держкомзему України від 24 квітня 1998 р. № 14-1-7/1205 код УКЦВЗ 1.11.6 «Інша комерційна діяльність» стосувався земель населених пунктів, виділених для комерційного використання.

Згідно листа Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради від 18.05.2011 № 8/1-1303 Департамент звертався до відділу у місті Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області із заявою щодо зміни у Державному земельному кадастрі відомостей щодо земельних ділянок за кадастровими номерами 1210100000:03:074:0026, 1210100000:03:074:0025, а саме коду УКЦВЗ на відповідне значення коду КВЦПЗ. Рішення про внесення до Державного земельного кадастру відомостей, а саме коду КВЦПЗ 03.10 на заміну коду УКЦВЗ 1.11.6 було прийнято самостійно державним кадастровим реєстратором.

На час звернення позивача із заявами від 04.08.2020 про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 04.08.2020 (реєстраційний номер ЗB-9200620362020, ЗB-9200620292020) співвідношення між кодами Українського класифікатором цільового використання землі (УКЦВЗ), затвердженого листом Держкомзему України від 24 квітня 1998 р. № 14-1-7/1205, та Класифікацією видів цільового призначення земель (КВЦПЗ), затвердженої наказом Державного комітету із земельних ресурсів від 23 липня 2010 р. № 548, нормативно не було врегульовано.

Разом з тим, постановою Кабінету Міністрів України від 28 липня 2021 р. № 821 Порядок ведення Державного земельного кадастру доповнено пунктом 101-1, згідно якого внесення до відомостей про земельну ділянку змін щодо її цільового призначення здійснюється згідно з Класифікатором видів цільового призначення земельних ділянок, Класифікатором видів функціонального призначення територій та співвідношення між ними, а також правилами їх застосування, наведеними у додатках 58-60.

Так, згідно до Додатку 59 до Порядку ведення Державного земельного кадастру «Класифікатор видів цільового призначення земельних ділянок» коду УКЦВЗ 1.11.6 «Інша комерційна діяльність» відповідає код КВЦПЗ 03.10 «Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку)» згідно Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету із земельних ресурсів від 23 липня 2010 р. № 548, та новому код виду цільового призначення 03.10 «Для будівництва та обслуговування адміністративних будинків, офісних будівель компаній, які займаються підприємницькою діяльністю, пов`язаною з отриманням прибутку».

У разі коли код КВЦПЗ відповідає коду виду цільового призначення, зазначеному у Класифікаторі зміни до відомостей про земельну ділянку щодо її цільового призначення не вносяться (Додаток 58 до Порядку ведення Державного земельного кадастру).

Водночас, згідно вказаних класифікаторів код КВЦПЗ 03.10 стосується іншої категорії земель, а саме земель житлової та громадської забудови.»

Згідно ч.4 ст.78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Таким чином, слід визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області, якими у 2018 році до відомостей Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок за кадастровими номерами 1210100000:03:074:0025 та 1210100000:03:074:0026 внесено КВЦПЗ 03.10 замість УКЦВЗ 1.11.6.

Щодо п.2 позовних вимог, то слід зазначити, що на виконання Постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 31.05.2022 по справі №160/1191/21 Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області було прийнято рішення в добровільному порядку шляхом повторного розгляду заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Горка» про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 04.08.2020 (реєстраційні номери ЗВ-9200620362020, ЗВ-9200620292020), та прийняті рішення з урахуванням висновків суду, а саме: за допомогою програмного забезпечення ведення Державного земельного кадастру були подані заявки від 15.07.2022 №ЗВ-9200685682022 кадастровий номер 1210100000:03:074:0025 та від 15.07.2022 №№ЗВ-9200685732022 кадастровий номер 1210100000:03:074:0026, які за принципом екстериторіальності передані на розгляд до іншого органу (Постанова Кабінету Міністрів Україні від 17.10.2012 №1051 «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру». Закон України «Про Державний земельний кадастр» зі змінами і доповненнями).

Заяви щодо внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровими номерами 1210100000:03:074:0025 та 1210100000:03:074:0026 були опрацьовані Державними кадастровими реєстраторами та внесені відповідні зміни до виду цільового призначення: «07.02 Для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту» та сформовано Витяги з Державного земельного кадастру про земельні ділянки від 22.07.2022 №НВ-2600332762022 з кадастровим номером 1210100000:03:074:0025 та від 04.08.2022 №НВ-5600611752022 з кадастровим номером 1210100000:03:074:0026.

З огляду на викладене вище, в цій частині позовних вимог слід відмовити.

Щодо п.3 позовних вимог, то слід зазначити, що витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:03:074:0025 від 15 липня 2019 року за №1507-4535 та з кадастровим номером 1210100000:03:074:0026 від 15 липня 2019 року за №1507-4534 видані на запит Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міської ради та на той момент не протирічили вимогам законодавства, а тому в цій частині слід відмовити.

Частиною 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до положень ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Згідно з ч. ч. 1 та 4 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Відповідно до приписів ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Частиною 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України закріплено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

За викладених обставин, суд доходить висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Згідно ст.139 КАС України на користь позивача підлягає стягненню судовий збір в розмірі 2481,00 грн.

Керуючись ст. ст.243-246, 250 , Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області, якими у 2018 році до відомостей Державного земельного кадастру щодо земельних ділянок за кадастровими номерами 1210100000:03:074:0025 та 1210100000:03:074:0026 внесено КВЦПЗ 03.10 замість УКЦВЗ 1.11.6.

В решті позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь позивача судові витрати в розмірі 2481 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 14 квітня 2023 року.

Суддя О.В. Єфанова

Дата ухвалення рішення04.04.2023
Оприлюднено26.04.2023
Номер документу110400979
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —160/11317/22

Рішення від 04.04.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 29.11.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 25.08.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

Ухвала від 02.08.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Єфанова Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні