ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. В`ячеслава Чорновола, 29/32, м. Кропивницький, 25022,
тел. (0522) 32 05 11, факс 24 09 91, код ЄДРПОУ 03499951,
e-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua, web: http://kr.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 квітня 2023 рокуСправа № 912/2391/16(340/4410/20)
Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Коваленко Н.М.
при секретарі судового засідання Пастуховій А.Ю.,
розглянувши у справі №912/2391/16 від 13.09.2016 про банкрутство Державного підприємства "Дослідне господарство "Червоний землероб" Кіровоградської державної сільськогосподарської дослідної станції Національної академії аграрних наук України (далі - ДП ДГ "ЧЕРВОНИЙ ЗЕМЛЕРОБ" КДСГДС НААН), 27241, Кіровоградська область, Бобринецький район, с. Чарівне,
у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження справу №912/2391/16(340/4410/20) від 13.10.2020
до відповідача: Головного управління ДПС у Кіровоградській області, код ЄДР 43995486, вул. Велика Перспективна, 55, м. Кропивницький, 25006
про визнання незаконною та скасування вимоги,
ПРЕДСТАВНИКИ:
від позивача - Ноженко І.О., довіреність №31 від 20.04.2023;
від відповідача - Змеул Є.О. (в порядку самопредставництва), витяг з ЄДР.
У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення суду.
Ухвалою від 13.09.2016 господарський суд порушив провадження у справі про банкрутство ДП ДГ "ЧЕРВОНИЙ ЗЕМЛЕРОБ" КДСГДС НААН. Ввів мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника ДП ДГ "ЧЕРВОНИЙ ЗЕМЛЕРОБ" КДСГДС НААН. Ввів процедуру розпорядження майном боржника ДП ДГ "ЧЕРВОНИЙ ЗЕМЛЕРОБ" КДСГДС НААН на строк 115 календарних днів. Призначив розпорядником майна боржника ДП ДГ "ЧЕРВОНИЙ ЗЕМЛЕРОБ" КДСГДС НААН арбітражного керуючого Левченка В.М.
Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 01.11.2016, зокрема, апеляційну скаргу арбітражного керуючого Лукашука М.В. - задоволено. Призначено розпорядником майна ДП ДГ "ЧЕРВОНИЙ ЗЕМЛЕРОБ" КДСГДС НААН - арбітражного керуючого Лукашука М.В.
Ухвалою від 11.02.2021 господарський суд, зокрема, клопотання №02-45/42 від 26.02.2020 розпорядника майна, арбітражного керуючого Лукашука В.М. та №29/01-21 від 29.01.2021 комітету кредиторів про продовження процедури розпорядження майном задовольнив. Продовжив строк процедури розпорядження майном ДП ДГ "ЧЕРВОНИЙ ЗЕМЛЕРОБ" КДСГДС НААН на шість місяців. Достроково припинив повноваження арбітражного керуючого Лукашука М.В. в якості розпорядника майна боржника. Призначив розпорядником майна боржника ДП ДГ "ЧЕРВОНИЙ ЗЕМЛЕРОБ" КДСГДС НААН арбітражного керуючого Дерябкіна О.Е.
08.10.2020 ДП ДГ "ЧЕРВОНИЙ ЗЕМЛЕРОБ" КДСГДС НААН звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовною заявою №768 від 08.10.2020 до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області про скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки) з вимогою скасувати повністю вимогу про сплату боргу (недоїмки) №Ю-3166-11, складену 05.08.2020 Головним управлінням Державної податкової служби у Кіровоградській області, відповідно до якого виявлено порушення ст. 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску загальнообов`язкове державне соціальне страхування" за наслідками донараховано (недоїмку, штрафи, пеню) в сумі: 4 390 649,41 грн у тому числі - 3 542 488,77 грн - недоїмка, 0 - штраф, 848 160,64 грн - пеня.
Ухвалою від 13.10.2020 Кіровоградський окружний адміністративний суд відкрив загальне позовне провадження.
Представником відповідача подано клопотання про закриття провадження у справі №340/4410/21 за позовом ДП ДГ "ЧЕРВОНИЙ ЗЕМЛЕРОБ" КДСГДС НААН до Головного управління ДПС у Кіровоградській області.
05.11.2020 на адресу Кіровоградського окружного адміністративного суду надійшов відзив Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області на позовну заяву разом з клопотанням про поновлення строку на його подання.
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 14.01.2021 у задоволенні клопотання відповідача про поновлення строку на подачу відзиву відмовлено.
Ухвалою від 28.12.2022 Кіровоградський окружний адміністративний суд у задоволенні клопотання представника відповідача про закриття провадження у справі відмовив, передав адміністративну справу №340/4410/20 за позовом ДП ДГ "ЧЕРВОНИЙ ЗЕМЛЕРОБ" КДСГДС НААН до Головного управління ДПС у Кіровоградській області про визнання незаконною та скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки) на розгляд Господарського суду Кіровоградської області.
02.02.2023 на адресу Господарського суду Кіровоградської області надійшли матеріали справи №340/4410/20.
Відповідно до протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 02.02.2023 справу №340/4410/20 передано судді Коваленко Н.М. для розгляду в межах справи про банкрутство №912/2391/16.
Ухвалою від 23.02.2023 господарський суд, зокрема, постановив продовжити розгляд справи №912/2391/16(340/4410/20) від 13.10.2020 за позовом ДП ДГ "ЧЕРВОНИЙ ЗЕМЛЕРОБ" КДСГДС НААН до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області про скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки) в межах справи №912/2391/16 від 13.09.2016 про банкрутство ДП ДГ "ЧЕРВОНИЙ ЗЕМЛЕРОБ" КДСГДС НААН), розгляд справи №912/2391/16(340/4410/20) здійснювати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначити на 11:00 - 23.03.2023.
Наказом №6 від 09.03.2023 голови Господарського суду Кіровоградської області відряджено КОВАЛЕНКО Наталю Миколаївну, суддю господарського суду, до Західного апеляційного господарського суду (м. Львів), строком на 2 календарних дні, з 23 до 24 березня 2023 року, за рахунок господарського суду, для участі у круглому столі на тему "Проблемні питання господарського судочинства під час війни", який відбудеться 24 березня 2023 року, на підставі листа Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 07 березня 2023 року №140/0/108-23 та листа Центрального апеляційного господарського суду від 08 березня 2023 року №03-15/161/23.
Відповідно, у зв`язку з перебуванням судді Коваленко Н.М. у службовому відрядженні 23.03.2023, з метою економії процесуального часу, виникла необхідність визначення іншої дати підготовчого засідання у справі №912/2391/16(340/4410/20) з повідомленням учасників провадження про таку обставину.
Ухвалою від 09.03.2023 розгляд справи в підготовчому засіданні призначено о 14:30 - 28.03.2023.
До господарського суду 27.03.2023 від відповідача надійшов лист №б/н від 27.03.2023 за яким, зокрема повідомлено, що на даний час відбулась фактична втрата адміністративної процесуальної дієздатності Головного управління ДПС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 43142606), у зв`язку з початком здійснення відповідних повноважень Головним управлінням ДПС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ ВП 43995486), як відокремленим підрозділом Державної податкової служби України.
У підготовчому засіданні 28.03.2023 оголошено перерву до 11.04.2023 - 11:00 год., 11.04.2023 до 14.04.2023 - 11:00 год.
До господарського суду 13.04.2023 електронною поштою та 14.04.2023 через канцелярію суду позивачем надана заява №23 від 13.04.2023 про надання документальних доказів здійснення правонаступництва Головного управління ДПС у Кіровоградській області (код ЄДР 43995486) відносно Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (код ЄДР 43142606).
Сторони не подали інших заяв чи клопотань, які підлягають розгляду у підготовчому засіданні та не заперечили можливості закриття підготовчого провадження та призначення справи №912/2391/16(340/4410/20) до судового розгляду по суті.
Ухвалою від 14.04.2023 господарський суд закрив підготовче провадження та призначив справу №912/2391/16(340/4410/20) до судового розгляду по суті на 24.04.2023 - 11:00 год.
Господарський суд, заслухавши представників сторін, розглянувши матеріали справи, дослідивши подані докази, встановив такі обставини, які є предметом доказування у справі.
05.08.2020 Головним управлінням Державної податкової служби у Кіровоградській області складено вимогу про сплату боргу (недоїмки) №Ю-3166-11. Даною вимогою ГУ ДПС у Кіровоградській області вимагає оплати ДП ДГ "ЧЕРВОНИЙ ЗЕМЛЕРОБ" КДСГДС НААН (недоїмку, штрафи, пеню) в сумі: 4 390 649,41 грн, у тому числі - 3 542 488,77 грн - недоїмка, 0 - штрафи, 848 160,64 грн - пеня.
З висновками відповідача платник податку - ДП ДГ "ЧЕРВОНИЙ ЗЕМЛЕРОБ" КДСГДС НААН не погодився і, у відповідності до статті 56.3. Податкового кодексу України, подав скаргу до Державної податкової служби України.
ДП ДГ "ЧЕРВОНИЙ ЗЕМЛЕРОБ" КДСГДС НААН отримано рішення Державної податкової служби України за №28358/6/99-00-06-03-01-06 від 21.09.2020 про результати розгляду скарги, відповідно до якого скаргу залишено без задоволення, вимогу про сплату боргу (недоїмки) №Ю-3166-11 від 05.08.2020 залишено без змін.
З такими висновками контролюючого органу щодо нарахування боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування позивач не погодився, позаяк, ДП ДГ "ЧЕРВОНИЙ ЗЕМЛЕРОБ" КДСГДС НААН зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 19.03.1992, ідентифікаційний код юридичної особи - 00729913. На момент винесення оскаржуваної вимоги перебувало на обліку в Головному управлінні ДПС у Кіровоградській області та зареєстроване за юридичною адресою: 27241, Кіровоградська область, Бобринецький район, село Чарівне, вулиця Шкільна, 39.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 №2464Л/І, зі змінами та доповненнями (далі - Закон).
Відповідно до ст. 1 Закону єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - не консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону, платниками єдиного внеску є зокрема, підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
З огляду на вищезазначене, позивач є страхувальником в розумінні Закону та платником єдиного внеску.
Згідно ч. 5, 8 ст. 9 Закону сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування. Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 51 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця.
Відповідно до ч. 7 ст. 9 Закону єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку.
Наказом Міністерства фінансів України №449 від 20.04.2015, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.05.2015 за №508/26953, затверджено Інструкцію про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - Інструкція).
Згідно підпункту 1 пункту 2 розділу IV Інструкції, сплата єдиного внеску здійснюється за місцем обліку такого платника в національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в органах Державної казначейської служби України, для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь.
Підпункт 1 ч. 10 ст. 9 Закону передбачає, що днем сплати єдиного внеску вважається у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.
Згідно ч. 10 ст. 25 Закону, на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Відповідно до пунктів 1-2 розділу VII Інструкції за порушення норм законодавства про єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до платників, на яких згідно із Законом покладено обов`язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, застосовуються фінансові санкції (штрафи та пеня) відповідно до Закону.
Ухвалою Господарського суду Кіровоградської області від 13.09.2016 у справі №912/2391/16 порушено провадження у справі про банкрутство ДП ДГ "ЧЕРВОНИЙ ЗЕМЛЕРОБ" КДСГДС НААН, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника і процедуру розпорядження майна боржника, які тривали, як на час винесення оскаржуваної податкової вимоги, так і на даний час.
Відповідно до ч. 1-3, 5, 7 ст. 19 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", чинного на час порушення провадження у справі про банкрутство ДП ДГ "Червоний землероб" КДСГДС НААН, мораторієм на задоволення вимог кредиторів вважається зупинення виконання боржником грошових зобов`язань і зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов`язань та зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію.
Мораторій на задоволення вимог кредиторів вводиться одночасно з порушенням провадження у справі про банкрутство, про що зазначається в ухвалі господарського суду.
Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів: забороняється стягнення на підставі виконавчих та інших документів, що містять майнові вимоги (крім випадків перебування виконавчого провадження на стадії розподілу стягнутих з боржника грошових сум (у тому числі одержаних від продажу майна боржника), перебування майна на стадії продажу з моменту оприлюднення інформації про продаж, а також у разі звернення стягнення на заставлене майно та виконання рішень у немайнових спорах); забороняється виконання вимог, на які поширюється мораторій; не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов`язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій.
Дія мораторію на задоволення вимог кредиторів не поширюється на вимоги поточних кредиторів; на виплату заробітної плати та нарахованих на ці суми страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; відшкодування шкоди, заподіяної здоров`ю та життю громадян; на виплату авторської винагороди, аліментів, а також на вимоги за виконавчими документами немайнового характеру, що зобов`язують боржника вчинити певні дії чи утриматися від їх вчинення.
Дія мораторію припиняється з дня припинення провадження у справі про банкрутство.
21.10.2019 набрав чинності Кодекс України з процедур банкрутства (далі - КУзПБ), п. 2 Прикінцевих та перехідних положень якого передбачено, що з дня введення в дію цього Кодексу, визнано таким, що втратив чинність, зокрема, Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Пунктом 4 Прикінцевих та перехідних положень КУзПБ - установлено, що з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно до цього Кодексу.
За ч. 1 ст. 2 КУзПБ - провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України (далі - ГПК України), іншими законами України.
Застосування положень ГПК України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Згідно з ч. 1-3, 5, 8 ст. 41 КУзПБ - мораторій на задоволення вимог кредиторів - це зупинення виконання боржником грошових зобов`язань і зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), строк виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов`язань та зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію.
Мораторій на задоволення вимог кредиторів вводиться одночасно з відкриттям провадження у справі про банкрутство, про що зазначається в ухвалі господарського суду. Ухвала є підставою для зупинення вчинення виконавчих дій. Про запровадження мораторію розпорядник майна повідомляє відповідному органу державної виконавчої служби, приватному виконавцю, у якого перебуває виконавче провадження на виконанні.
Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів:
забороняється стягнення на підставі виконавчих та інших документів, що містять майнові вимоги, у тому числі на предмет застави, за якими стягнення здійснюється в судовому або в позасудовому порядку відповідно до законодавства, крім випадків перебування виконавчого провадження на стадії розподілу стягнутих з боржника грошових сум (у тому числі одержаних від продажу майна боржника), перебування майна на стадії продажу з моменту оприлюднення інформації про продаж, а також у разі виконання рішень у немайнових спорах;
забороняється виконання вимог, на які поширюється мораторій;
не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов`язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій;
зупиняється перебіг позовної давності на період дії мораторію;
не застосовується індекс інфляції за весь час прострочення виконання грошового зобов`язання, три проценти річних від простроченої суми тощо.
Дія мораторію на задоволення вимог кредиторів не поширюється на вимоги поточних кредиторів, виплату заробітної плати та нарахованих на ці суми страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, повернення невикористаних та своєчасно неповернутих коштів загальнообов`язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, відшкодування шкоди, заподіяної здоров`ю та життю громадян, виплату авторської винагороди, аліментів, а також на вимоги за виконавчими документами немайнового характеру, що зобов`язують боржника вчинити певні дії чи утриматися від їх вчинення.
Дія мораторію припиняється з дня закриття провадження у справі про банкрутство.
Таким чином, із набранням чинності КУзПБ не змінилося правове регулювання щодо заборони нарахування неустойки (штрафу, пені), інших фінансових санкцій за невиконання чи неналежне виконання боржником зобов`язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій.
Заборона застосування санкцій протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів стосується й невиконання чи неналежного виконання грошових зобов`язань і зобов`язань щодо сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, податків і зборів (обов`язкових платежів), термін виконання яких настав до дати введення мораторію, і не поширюється на поточні зобов`язання боржника (зобов`язання, які виникли після цієї дати).
Боржник, стосовно якого порушено провадження про визнання банкрутом і введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, звільняється від відповідальності лише за невиконання зобов`язань щодо яких запроваджено мораторій.
За поточними зобов`язаннями боржник відповідає на загальних підставах до прийняття господарським судом постанови про визнання його банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Відповідно до частини 5 розділу VI Механізм обліку сум податкового боргу та заборгованості зі сплати єдиного внеску боржників, що перебувають у процедурах банкрутства, та їх погашення Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №422 від 07.04.2016, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.05.2016 за №751/28881, чинного на момент порушення справи про банкрутство ДП ДГ "ЧЕРВОНИЙ ЗЕМЛЕРОБ" КДСГДС НААН, облік сум податкового боргу та заборгованості зі сплати єдиного внеску боржників, що перебувають у процедурах банкрутства, а також погашення таких сум здійснюється з урахуванням особливостей, визначених законодавством з питань банкрутства.
Після надходження до органу ДФС відповідного рішення (ухвали, постанови) господарського суду (про затвердження плану санації боржника до порушення провадження у справі про банкрутство та введення мораторію на задоволення вимог кредиторів, про порушення провадження у справі про банкрутство і введення мораторію на задоволення вимог кредиторів, про припинення провадження у справі про банкрутство, про введення процедури санації, про затвердження мирової угоди та припинення провадження у справі про банкрутство, про визнання мирової угоди недійсною та/або поновлення провадження у справі про банкрутство, про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури) дані судового рішення реєструються підрозділом судового оскарження в інформаційній системі органів ДФС, яка забезпечує відображення результатів судового оскарження, днем отримання від структурного підрозділу, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції органу ДФС, або відповідальної особи, визначеної керівником органу ДФС для виконання таких функцій, із занесенням дати ухвали/постанови.
Станом на дату винесення ухвали суду про порушення провадження у справі про банкрутство і введення мораторію на задоволення вимог кредиторів в ІКП платника-банкрута здійснюється остаточний розрахунок суми податкового боргу (заборгованості з єдиного внеску).
Суми податкового боргу (основного платежу, штрафних санкцій та пені), заборгованості зі сплати єдиного внеску (недоїмки, штрафних санкцій, пені), які обліковувались в органі ДФС на дату ухвали суду про порушення провадження у справі про банкрутство і введення мораторію на задоволення вимог кредиторів, фіксуються та погашаються виключно після зазначення в платіжному дорученні спрямування коштів на таке погашення.
У період провадження у справі про банкрутство кошти, сплачені боржником, у день внесення до інформаційної системи органів ДФС відомостей про їх надходження на рахунки з обліку доходів бюджетів (рахунки для сплати єдиного внеску) зараховуються в рахунок грошових зобов`язань (єдиного внеску), термін сплати яких настав після дати реєстрації ухвали суду про порушення провадження у справі про банкрутство.
На переконання позивача аналіз вищезазначених норм права призводить до висновку, що спірна вимога є незаконною та такою, що підлягає скасуванню судом.
Стосовно правонаступництва відповідача прав та обов`язків ГУ ДФС у Кіровоградській області.
Постановою Кабінету Міністрів України №1200 від 18.12.2018 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" було вирішено утворити Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
19.06.2019 Кабінетом Міністрів України винесено Постанову №537 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби". Постановою Кабінетом Міністрів України №1200 від 18.12.2018 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" вирішено утворити Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. З метою реалізації пункту 2 даної Постанови проведено реорганізацію головних управлінь ДФС в областях.
Відповідно до положення "Про головне управління ДПС у Кіровоградській області", затвердженого наказом Державної податкової служби України №14 від 12.07.2019, Головне управління ДПС у Кіровоградській області є територіальним органом Державної податкової служби України, який підпорядковується ДПС.
Відповідно до пункту 1 наказу Головного управління ДПС у Кіровоградській області №5 від 29.08.2019 "Про початок діяльності Головного управління ДПС у Кіровоградській області" розпочато виконання Головним управлінням ДПС у Кіровоградській області функцій і повноважень, покладених на нього положенням про Головне управління ДПС у Кіровоградській області, затвердженого наказом ДПС України №14 від 12.07.2019, та функціональних повноважень Головного управління ДФС у Кіровоградській області, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Головне управління ДПС.
Постановою Кабінету Міністрів України №893 від 30.09.2020 "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" постановлено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком.
Згідно з пунктом 2 вказаної постанови Кабінету Міністрів України, зокрема, права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.
Відповідно до додатку до вищезазначеної постанови №893 до переліку територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються, віднесено, зокрема, Головне управління ДПС у Кіровоградській області.
Пунктом 3 постанови №893 Державній податковій службі встановлено забезпечити утворення територіальних органів Державної податкової служби відповідно до статті 21-1 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади".
Наказом Державної податкової служби України №529 від 30.09.2020 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" відповідно до ст. 21-1 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" та Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №227 від 06.03.2019 (зі змінами), наказано утворити як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком.
У додатку до вищезазначеного наказу визначений перелік територіальних органів Державної податкової служби, що утворюються як відокремлені підрозділи Державної податкової служби, до якого, зокрема, входить Головне управління ДПС у Кіровоградській області.
Згідно з пунктом 1 Положення про Головне управління ДПС у Кіровоградській області, затвердженого наказом Державної податкової служби України №643 від 12.11.2020, Головне управління ДПС у Кіровоградській області є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України; ГУ ДПС забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Кіровоградської області, ГУ ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Кіровоградській області (ЄДРПОУ 43142606).
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 30.09.2020 здійснено державну реєстрацію Головного управління ДПС у Кіровоградській області як відокремленого підрозділу ДПС України (ЄДРПОУ 43995486). Даний витяг міститься в матеріалах справи, оскільки його було надано суду відповідачем разом з клопотанням №б/н від 08.02.2022 (з урахуванням уточнення №б/н від 17.02.2022 до клопотання від 08.02.2022) Головного Управління ДПС у Кіровоградській області.
До позовної заяви ДП ДГ "ЧЕРВОНИЙ ЗЕМЛЕРОБ" КДСГДС НААН додано:
- копія виписки з ЄДР щодо позивача;
- копія вимоги №Ю-3166-11 від 05.08.2020;
- копія скарги від 29.08.2020 позивача, адресованої ДПС України;
- копія рішення №28358/6/99-00-06-03-01-06 від 21.09.2020 ДПС України про результати розгляду скарги.
За ч. 1, 3-4 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи, крім витребування доказів судом у випадку, коли він має сумніви у добросовісному здійсненні учасниками справи їхніх процесуальних прав або виконанні обов`язків щодо доказів.
Відповідно до ч. 2 ст. 7 КУзПБ у разі якщо відповідачем у такому спорі є суб`єкт владних повноважень, суд керується принципом офіційного з`ясування всіх обставин у справі та вживає визначених законом заходів, необхідних для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів, з власної ініціативи.
Відповідно до ч. 4 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Ухвалою від 13.10.2020 про відкриття провадження в адміністративній справі Кіровоградський окружний адміністративний суд зобов`язав відповідача протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення даної ухвали подати до суду належним чином завірену копію вимоги №Ю-3166-11 від 05.08.2020 та обґрунтований розрахунок грошових зобов`язань, штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та пені.
Ухвала про відкриття провадження у справі №340/4410/20 отримана відповідачем 16.10.2020, відповідно 15 денний строк встановлений судом для відповідача для подання доказів закінчився 03.11.2020.
Такі докази надані відповідачем до суду 26.11.2020, в той час коли ч. 8 ст. 79 Кодексу адміністративного судочинства України докази, не подані у встановлений законом або судом строк, до розгляду судом не приймаються, крім випадку, коли особа, що їх подає, обґрунтувала неможливість їх подання у вказаний строк з причин, що не залежали від неї. За ч. 8 ст. 80 ГПК України докази, не подані у встановлений законом або судом строк, до розгляду судом не приймаються, крім випадку, коли особа, яка їх подає, обґрунтувала неможливість їх подання у вказаний строк з причин, що не залежали від неї.
Відповідно, докази надані відповідачем до суду 26.11.2020 з порушенням строку встановленого судом до розгляду судом не приймаються.
Враховуючи викладені обставини, господарський суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення позову, позаяк позивач не довів належними та допустимими доказами, що борг за недоїмкою з єдиного внеску в сумі 3 542 488, 77 грн є конкурсною заборгованістю, що виникла до 13.09.2016 (дата порушення провадження у справі про банкрутство боржника) і, що пеня в сумі 848160, 64 грн, нарахована за спірною вимогою №Ю-3166-11 від 05.08.2020 під час дії мораторію на заборгованість на яку розповсюджується дія такого мораторію з відповідними правовими наслідками.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України судовий збір покладається на позивача.
Керуючись ст. 3, 12, 74-77, 123, 129, 233, 236-241, 326 Господарського процесуального кодексу України, ст. 2, 7 Кодексу України з процедур банкрутства, господарський суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову відмовити.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення в порядку передбаченому Господарським процесуальним кодексом України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Копії рішення направити кредиторам (п. 1 ухвали суду від 23.01.2020, в тому числі відповідачу: Головному управлінню ДПС у Кіровоградській області (вул. Велика Перспективна, 55, м. Кропивницький, 25006), як правонаступнику ГУ ДФС у Кіровоградській області, боржнику (позивачу), Фонду Державного майна України (01133, м. Київ, вул. Генерала Алмазова, 18/9), Інституту сільського господарства Степу Національної академії аграрних наук України (27602, Кіровоградська область, Кіровоградський район, с. Созонівка, вул. Центральна, 2), Кіровоградській місцевій прокуратурі (25006, м. Кропивницький вул. Є. Чикаленка, 11), гр. ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ), ТОВ "ТД "Украгроцентр" (адреса для листування: вул. Р. Кириченко, 55а, м. Полтава, 36039), розпоряднику майна, арбітражному керуючому Дерябкіну О.Е. (на e-mail: ІНФОРМАЦІЯ_1 ), Південному міжрегіональному управлінню Міністерства юстиції (м. Одеса) (на e-mail: info@mk.minjust.gov.ua та e-mail: bankrutstvodnipro@dp.minjust.gov.ua).
Повне рішення складено 01.05.2023.
Суддя Н.М. Коваленко
Повідомити учасників справи про відсутність у суду технічної можливості надавати інформацію про вебадресу судового рішення у Єдиному державному реєстрі судових рішень, одночасно з врученням (надсиланням/видачі) копії повного або скороченого такого рішення до затвердження Положення про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи. Вебадреса сторінки на офіційному вебпорталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається: http://court.gov.ua/fair/sud5013.
Повідомити учасників справи про можливість ознайомитись з електронною копією судового рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень за його вебадресою: http://reyestr.court.gov.ua.
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2023 |
Оприлюднено | 03.05.2023 |
Номер документу | 110535535 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Верхогляд Тетяна Анатоліївна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Верхогляд Тетяна Анатоліївна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Верхогляд Тетяна Анатоліївна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Верхогляд Тетяна Анатоліївна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Верхогляд Тетяна Анатоліївна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Верхогляд Тетяна Анатоліївна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Верхогляд Тетяна Анатоліївна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Верхогляд Тетяна Анатоліївна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Верхогляд Тетяна Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні