ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"23" травня 2023 р. Справа №926/3514/22
Західний апеляційний господарський суд в складі колегії:
головуючого суддіО.С. Скрипчук
суддівГ.Т. Кордюк
О.І. Матущака,
секретар судового засідання Лагутін В.Б.
розглянувши матеріали апеляційної скарги Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області б/н від 26.03.2023 (вх. № 01-05/952/23 від 28.03.2023)
на рішення Господарського суду Чернівецької області від 21.02.2023 (повний текст рішення складено 03.03.2023, м. Чернівці, суддя В.Д. Байталюк)
у справі № 926/3514/22
за позовом: Державного підприємства Центр сертифікації та експертизи насіння та садивного матеріалу, м. Київ
до відповідача: Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області, смт. Кельменці Дністровського району Чернівецької області
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача: Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області, м. Чернівці
за участю прокурора Чернівецької обласної прокуратури, м. Чернівці
про визнання права державної власності.
прокурор: Винницька Л.М.;
від позивача: Жуков Д.О.;
від відповідача: Іванічек О.І.;
від третьої особи: не з`явився.
ВСТАНОВИВ
Державне підприємство Центр сертифікації та експертизи насіння та садивного матеріалу звернулось до Господарського суду Чернівецької області із позовом до Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області про скасування рішення державного реєстратора та визнання права державної власності на земельну ділянку.
Позовна заява мотивована тим, що відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України № 807 від 30.12.2011 ДП «ЦСЕНСМ» (позивач) є правонаступником державних сортодослідних станцій (ДСДС), зокрема, Кельменецької ДСДС (код ЄДР: 25076518), яка була припинена 28.10.2013 шляхом приєднання до позивача.
ДП «ЦСЕНСМ» є державним унітарним комерційним підприємством, заснованим 10.10.2011 та входить до сфери управління Фонду державного майна України.
Позивач зазначає, що набув все майно, права та обов`язки Кельменецької ДСДС. В свою чергу Кельменецькій ДСДС 23.02.2012 було видано державні акти на право постійного користування земельними ділянками: площею 31,1208 га кадастровий номер 7322087200:02:003:1974 серія ЯЯ № 851563; площею 72,1730 га кадастровий номер 7322087200:02:003:1975 серія ЯЯ № 851599.
З огляду на те, що ДП «ЦСЕНСМ» не перетворювалося у комунальне підприємство, позивач вважає, що перехід форми власності земельних ділянок кадастровий номер 7322087200:02:003:1974 та 7322087200:02:003:1975 у комунальну є незаконним.
Відповідач проти позову заперечив, та вказував на те, що земельні ділянки за кадастровими номерами 7322087200:02:003:1974 та 7322087200:02:003:1975 є землями комунальної власності та підлягають державній реєстрації за Кельменецькою селищною радою Дністровського району Чернівецької області на підставі пункту 24 Розділу Х Перехідних Положень Земельного кодексу України.
Разом з тим, відповідач зазначав, що вимоги позивача щодо скасування рішення державного реєстратора Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області є безпідставними та необґрунтованими, а позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню.
Рішенням Господарського суду Чернівецької області від 21.02.2023 позов Державного підприємства Центр сертифікації та експертизи насіння та садивного матеріалу задоволено. Суд виніс рішення, яким:
- скасував рішення державного реєстратора Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області Дворнічена С.В. № 63054273 від 26.01.2022 про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку 7322087200:02:003:1974 за Кельменецькою селищною радою Дністровського району Чернівецької області (форма власності комунальна).
- визнав право державної власності на земельну ділянку 7322087200:02:003:1974 за Головним управлінням Держгеокадастру у Чернівецькій області (58013, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 194-А, код ЄДР 39909396).
- скасував рішення державного реєстратора Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області Дворнічена С.В. № 63056537 про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку 7322087200:02:003:1975 за Кельменецькою селищною радою Дністровського району Чернівецької області (форма власності комунальна).
- визнав право державної власності на земельну ділянку 7322087200:02:003:1975 за Головним управлінням Держгеокадастру у Чернівецькій області (58013, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 194-А, код ЄДР 39909396).
- стягнув з Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області (60100, Чернівецька область, Дністровський район, смт. Кельменці, пл. Центральна, 4, код ЄДР 04417010) на користь державного підприємства «Центр сертифікації та експертизи насіння та садивного матеріалу» (01010, м. Київ, вул. Омеляновича-Павленка, 14/12, оф. 9, код ЄДР 37884028) судовий збір в сумі 38 511,99 грн.
Рішення суду першої інстанції мотивоване тим, що право постійного користування земельною ділянкою є речовим правом на нерухоме майно і воно належало Кельменецькій державній сортодослідній станції, а тому, за загальним правилом, включено до обсягу прав, яких набуває правонаступник державне підприємство «Центр сертифікації та експертизи насіння і садового матеріалу» в процесі реорганізації шляхом приєднання. При цьому земельне законодавство не містить норм, які б забороняли передачу права постійного землекористування в порядку правонаступництва або чітко визначали, що в процесі реорганізації таке право не переходить.
Суд зазначив, що реєструючи спірні земельні ділянки, як землі комунальної власності, Кельменецька селищна рада вийшла за межі повноважень наданих їй пунктом 24 розділу X Перехідних положень Земельного кодексу України та безпідставно припинила право державної власності на них.
Отже, Кельменецька селищна рада фактично розпорядилась земельними ділянками державної власності, розпорядником яких вона, в силу закону не є, та, за відсутності повноважень, із порушенням відповідної процедури, позбавила права постійного користування земельними ділянками позивача у справі.
Суд першої інстанції вказав, оскільки право комунальної власності на земельні ділянки площею 31,1208 га за кадастровим номером 7322087200:02:003:1974 та площею 72,173 га за кадастровим номером 7322087200:02:003:1975 зареєстровано без дотримання вимог пункту 24 Розділу X Перехідних Положень Земельного кодексу України, то державна реєстрація права комунальної власності Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області підлягає скасуванню з одночасним припиненням права комунальної власності на вищезазначені земельні ділянки.
Не погоджуючись з даним рішенням суду Кельменецька селищна рада Дністровського району Чернівецької області подала апеляційну скаргу б/н від 26.03.2023 (вх. № 01-05/952/23 від 28.03.2023), в якій просить рішення Господарського суду Чернівецької області від 21.02.2023 скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову.
Апеляційна скарга мотивована тим, що не з`ясування судом обставин справи, які мають значення для вирішення даної справи, та недоведеності обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими призвело до вирішення даної справи із неправильним застосуванням норм матеріального права.
Позивачем подано до суду відзив на апеляційну скаргу б/н від 04.05.2023, в якому просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення Господарського суду Чернівецької області без змін.
Відзив на апеляційну скаргу мотивований тим, що апеляційна скарга є необґрунтованою та висновків місцевого господарського суду не спростовує.
У судове засідання 23.05.2023 представник позивача з`явився, надав пояснення, просив відмовити в задоволенні апеляційної скарги.
У судове засідання 23.05.2023 представник відповідача з`явився, вимоги апеляційної скарги підтримав.
Відповідно до п. 4 ст. 269 ГПК України суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Розглянувши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи, суд встановив наступне.
Згідно державного акту на право постійного користування серія ЯЯ № 851599 від 23.02.2012, виданого на підставі розпорядження Кельменецької районної державної адміністрації від 14.07.2011 № 229, земельна ділянка площею 72,1730 га кадастровий номер 7322087200:02:003:1975 передана на праві постійного землекористування Кельменецькій державній сортодослідній станції.
Судом встановлено, що наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 807 від 30.12.2011 Кельменецьку державну сортодослідну станцію реорганізовано шляхом приєднання до Державного підприємства «Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу» (позивач), яке є правонаступником прав і обов`язків Кельменецької державної сортодослідної станції.
Відповідно до пункту 1.1 статуту Державного підприємства «Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу» є державним унітарним підприємством, що діє як державне комерційне підприємство, засноване на державній власності та належить до сфери управління Фонду державного майна України.
Згідно з пунктом 1.3 статуту підприємство, відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 30 грудня 2011 року № 807 «Про реорганізацію державних сортодослідних станцій» є правонаступником майнових прав і обов`язків реорганізованої шляхом приєднання Кельменецької державної сортодослідної станції.
Товариство з обмеженою відповідальністю Агрофірма «Новоселицька» у червні 2021 звернулося з позовом до Дністровської районної державної адміністрації та Державного підприємства «Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу» в якому просило суд:
- визнати протиправним та скасувати розпорядження Кельменецької районної державної адміністрації № 229 від 14.07.2011 в частині надання Кельменецькій державній сортодослідній станції в постійне користування земельної ділянки площею 72,1730 га з цільовим призначенням 01.09 для дослідних і навчальних цілей.
- визнати недійсним та скасувати державний акт серії ЯЯ № 351599 на право постійного користування земельною ділянкою площею 72,1730 га кадастровий номер 7322087200:02:003:1975 цільове призначення 01.09 для дослідних і навчальних цілей, що виданий Кельменецькій державній сортодослідній станції, правонаступником якого є Державне підприємство «Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу».
Рішенням суду у справі № 926/2083/21 від 22.10.2021 Товариству з обмеженою відповідальністю Агрофірма «Новоселицька» в задоволені позовних вимог відмовлено. Рішення набрало законної сили 12.11.2021.
Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, державним реєстратором Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області Дворнічен С.В. 26.01.2022 прийнято рішення за № 63054273 та № 63056537 про реєстрацію за Кельменецькою селищною радою Дністровського району Чернівецької області права комунальної власності на земельні ділянки площею 31,1208 га за кадастровим номером 7322087200:02:003:1974 та площею 72,173 га за кадастровим номером 7322087200:02:003:1975.
При винесенні постанови колегія суддів виходила з наступного.
Згідно зі ст. 92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.
Частинами 1, 2 ст. 116 Земельного кодексу України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Підстави припинення права користування земельною ділянкою визначені ст. 141 ЗК України, і їх перелік є вичерпним: а) добровільна відмова від права користування земельною ділянкою; б) вилучення земельної ділянки у випадках, передбачених цим Кодексом; в) припинення діяльності державних чи комунальних підприємств, установ та організацій; г) використання земельної ділянки способами, які суперечать екологічним вимогам; ґ) використання земельної ділянки не за цільовим призначенням; д) систематична несплата земельного податку або орендної плати.
З наведеного вище вбачається, що порядок набуття, виникнення, а також припинення права постійного користування земельною ділянкою, що, зокрема, перебуває у комунальній власності, врегульований нормами Земельного кодексу України.
Як встановлено судом, згідно державного акту на право постійного користування серія ЯЯ № 851599 від 23.02.2012, виданого на підставі розпорядження Кельменецької районної державної адміністрації від 14.07.2011 № 229, земельна ділянка площею 72,1730 га кадастровий номер 7322087200:02:003:1975 передана на праві постійного землекористування Кельменецькій державній сортодослідній станції.
У відповідності до статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників (ч.1).
Статтею 108 Цивільного кодексу України встановлено, що перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми. У разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов`язки попередньої юридичної особи.
Разом з тим, рішенням суду у справі №926/283/21 встановлено наступне: правонаступником Кельменецької державної сортодослідної станції, згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб-підприємців є Державне підприємство «Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу», внаслідок чого до останнього перейшли усі права і обов`язки Кельменецької сортодослідної станції, в тому числі і право постійного користування земельною ділянкою площею 72,1730 га кадастровий номер 7322087200:02:003:1975.
Право постійного користування вище зазначеною земельною ділянкою не було припинено у встановленому законом порядку, а земельна ділянка не вилучалась.
Відповідно до частини четвертої статті 75 Господарського процесуального кодексу України обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Рішенням суду у справі № 926/2083/21 набрало законної сили 12.11.2021.
Водночас, припинення права користування земельною ділянкою з підстави припинення юридичної особи, зважаючи на положення частини 1 статті 141 Земельного кодексу України, допускається лише у випадку, коли припинення такої особи виключає правонаступництво (зазначену правову позицію викладено у постанові Верховного Суду України від 21.02.2011 у справі № 21-3а11, у постановах Верховного Суду від 11.04.2018 у справі № 911/4065/16, від 21.05.2018 у справі № 922/1017/17, від 31.10.2018 у справі № 916/1776/17; від 10.10.2018 у справі № 907/916/17).
Отже, право користування земельною ділянкою, набуте у встановленому порядку, не втрачається внаслідок його не переоформлення підприємством, яке за змістом чинного Земельного кодексу України не може набувати права постійного землекористування, а зберігається за ним до приведення прав і обов`язків щодо такої земельної ділянки у відповідність до вимог чинного законодавства, у тому числі за правонаступником такого землекористувача.
Зазначену правову позицію викладено у постановах Верховного Суду України від 26.09.2011 у справі № 6-14цс11 та постановах Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 22.05.2019 у справі №914/1104/18, та у справі № 925/361/19.
Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що право постійного користування спірними земельними ділянками не було припинено у встановлений законом спосіб.
Згідно положень статті 4 Закону України «Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності» передача об`єктів з державної у комунальну власність здійснюється за рішенням органів, уповноважених управляти державним майном.
Частиною третьою статті 83 Земельного кодексу України передбачено, що земельні ділянки, які відповідно до затвердженої містобудівної документації передбачається включити у межі населених пунктів, за рішеннями органів виконавчої влади передаються у комунальну власність.
Відповідно до статті 117 Земельного кодексу України передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність чи навпаки здійснюється за рішеннями відповідних органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, які здійснюють розпорядження землями державної чи комунальної власності відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.
У рішенні органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність зазначаються кадастровий номер земельної ділянки, її місце розташування, площа, цільове призначення, відомості про обтяження речових прав на земельну ділянку, обмеження у її використанні.
На підставі рішення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність складається акт приймання-передачі такої земельної ділянки.
Рішення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність разом з актом приймання-передачі такої земельної ділянки є підставою для державної реєстрації права власності держави, територіальної громади на неї.
Згідно частини другої статті 117 Земельного кодексу України до земель державної власності, які не можуть передаватися у комунальну власність, належать земельні ділянки, що використовуються Чорноморським флотом російської федерації на території України на підставі міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна державної власності, а також земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні органів державної влади, державних підприємств, установ, організацій, крім випадків передачі таких об`єктів у комунальну власність.
За приписами статті 152 Земельного кодексу України держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом, зокрема, визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.
Головне управління Держкомзему у Чернівецькій області повідомило, що рішення про передачу у комунальну власність спірних земельних ділянок не приймалось, акт не складало.
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» №1423-ХІ від 28.04.2021, що набрав чинності 27.05.2021, внесено зміни до Земельного кодексу України щодо повноважень уповноважених органів на розпорядження земельними ділянками.
Зокрема, розділ X «Перехідні положення» Земельного кодексу України доповнено пунктом 24, згідно якого з дня набрання чинності цим пунктом, землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад, крім земель, зокрема: що використовуються органами державної влади, державними підприємствами, установами, організаціями на праві постійного користування (у тому числі земельних ділянок, що перебувають у постійному користуванні державних лісогосподарських підприємств, та земель водного фонду, що перебувають у постійному користуванні державних водогосподарських підприємств, установ, організацій, Національної академії наук України, національних галузевих академій наук);
Також пунктом 24 розділу X Перехідних положень Земельного кодексу України передбачено, що перехід земельних ділянок із державної власності у комунальну власність згідно з вимогами цього пункту не є підставою для припинення права оренди та інших речових прав, похідних від права власності, на такі земельні ділянки. Внесення змін до договору оренди, суперфіцію, емфітевзису, земельного сервітуту із зазначенням нового органу, що здійснює розпорядження такою земельною ділянкою, не вимагається і здійснюється лише за згодою сторін договору.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів зазначає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про те, що Кельменецька селищна рада реєструючи право комунальної власності на спірні земельні ділянки порушила право держави в особі Головного управління Держгеокадастру в Чернівецькій області щодо розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності, а також позбавила державне підприємство «Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу» права постійного користування земельними ділянками загальною площею 103,3 га.
Разом з тим, згідно правового висновку КГС ВС від 15.01.2020 у справі № 925/361/19 рішення міської ради про припинення права постійного користування земельною ділянкою, якою, не переоформивши, користується товариство як правонаступник комунального підприємства, перетвореного відповідно до Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації», порушує приписи статті 19 Конституції України, статей 141 Земельного кодексу України.
Отже, виходячи із встановлених судом обставин справи, наведених норм права, та зазначеної судової практики слід дійти висновку про порушення відповідачем при прийнятті спірного рішення прав позивача користуватися спірними земельними ділянками.
Частиною першою статті 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено, що записи до Державного реєстру прав вносяться на підставі прийнятого рішення про державну реєстрацію прав. Частиною третьою цієї статті передбачено, що відомості про речові права, обтяження речових прав, внесені до Державного реєстру прав, не підлягають скасуванню та/або вилученню.
У разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення, державний реєстратор чи посадова особа Міністерства юстиції України (у випадку, передбаченому підпунктом «а» пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону проводить державну реєстрацію набуття, зміни чи припинення речових прав відповідно до цього Закону.
Ухвалення судом рішення про скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав, визнання недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, а також скасування державної реєстрації прав допускається виключно з одночасним визнанням, зміною чи припиненням цим рішенням речових прав, обтяжень речових прав, зареєстрованих відповідно до законодавства (за наявності таких прав).
З огляду на викладене, слід вважати, що відповідач висновків суду першої інстанції не спростував, а його посилання, викладені в апеляційній скарзі є такими, що зводяться до переоцінки доказів та встановлених судом обставин. Колегія суддів вважає, що суд першої інстанції належно виконав свій обов`язок щодо мотивації прийнятого ним рішення у даній справі та дійшов вірного висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 275 ГПК України суд апеляційної інстанції за результатами розгляду апеляційної скарги має право залишити судове рішення без змін, а скаргу без задоволення.
Статтею 276 ГПК України унормовано, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
За таких обставин, Західний апеляційний господарський суд дійшов висновку, що рішення Господарського суду Чернівецької області від 21.02.2023 у справі № 926/3514/22 необхідно залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
На підставі ст. 129 ГПК України судовий збір за розгляд апеляційної скарги покладається на відповідача.
Керуючись ст.ст. 269, 270, 275, 276, 281, 282 ГПК України, Західний апеляційний господарський суд,
П О С Т А Н О В И В:
1.Апеляційну скаргу Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області б/н від 26.03.2023(вх. № 01-05/952/23 від 28.03.2023) залишити без задоволення.
2.Рішення Господарського суду Чернівецької області від 21.02.2023 у справі № 926/3514/22 залишити без змін.
3.Судовий збір сплачений за апеляційну скаргу покласти на апелянта.
4.Постанова набирає законної сили з дня її прийняття. Строки та порядок оскарження постанов апеляційного господарського суду визначені в § 1 глави 2 Розділу IV ГПК України.
Повний текст постанови складено 02.06.2023.
Головуючий суддя О.С. Скрипчук
СуддяГ.Т. Кордюк
Суддя О.І. Матущак
Суд | Західний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2023 |
Оприлюднено | 07.06.2023 |
Номер документу | 111335369 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Байталюк Володимир Дмитрович
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Скрипчук Оксана Степанівна
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Байталюк Володимир Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні