Справа № 369/11469/22
Провадження № 2/369/2251/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06.06.2023 м. Київ
Києво-Святошинський районний суд Київської області у складі:
головуючого судді Ковальчук Л.М.,
за участю секретаря Савенко О.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Борщагівської сільської ради Бучанського району Київської області, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «Петропавлівське» про зобов`язання встановити електронні лічильники обліку холодної води, -
ВСТАНОВИВ:
У листопаді 2022 року ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Борщагівської сільської ради Бучанського району Київської області, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «Петропавлівське» про зобов`язання встановити електронні лічильники обліку холодної води.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що позивач звернулась до сільського голови Борщагівської сільської ради Бучанського району Київської області Кудрик О.Т. із заявою від 07.10.2022 року, в якій просила його розглянути дану заяву на черговій сесії Борщагівської сільської ради про виділення коштів з бюджету Борщагівської сільської ради на виконання робіт згідно пункту №7 технічних умов №85-10/18 від 22.06.2018 р., оскільки не були встановленні електронні лічильники обліку холодної води у квартирах багатоповерхових будинків комунальної власності за АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 , 13, 15, 17, 19, 21, 22-а, 22-б, 23, АДРЕСА_7 . Разом з тим, сільський голова Кудрик О.Т. відмовив розглянути її заяву на черговій сесії, та вказав у своїй відповіді, що виділення коштів з місцевого бюджету для встановлення електронних лічильників на холодну воду у багатоквартирних житлових будинках по АДРЕСА_8 на 2022 рік не передбачено видатків на вищезазначені заходи. Проте, із відповіді за № Л-3258 від 08.11.2021 р. вбачається, що кошти з місцевого бюджету Борщагівської сільської ради були виділені на встановлення електронних лічильників обліку холодної води не нижче класу «В» із гарантованим антимагнітним захистом, з насадкою для дистанційного зняття показників відповідно до вимог пункту 7 технічних умов №85-10/18 від 22.06.2018 р., для квартир багатоповерхових будинках комунальної власності за АДРЕСА_1 , 3, АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 , 15, 17, 19, 21, 22-а, 22-б, 23, 27-а та АДРЕСА_8 . Отже, відмова сільського голови Кудрик О.Т. розглянути заяву позивача на черговій сесії та надіслати рішення сільської ради є ознакою того, що бюджетні кошти сільської ради використані в повному обсязі на технічні умови №85-10/18 від 22.06.2018 р. «на водопостачання об`єкта», але, невідомо куди поділись кошти сільської ради на встановлення електронних лічильників обліку холодної води у квартирах багатоповерхових будинках комунальної власності за №1, 3, 5, 7, 9, 11, 15, 17, 19, 21, 22-а, 22-б, 23, АДРЕСА_7 , в зв`язку з цим примусив позивача звернутись до суду за захистом своїх прав, як споживача послуг та належного обліку спожитої холодної води по квартирах зазначених будинків.
Враховуючи вищевикладене, позивач просила суд зобов`язати Борщагівську сільську раду Бучанського району Київської області встановити електронні лічильники обліку холодної води з антимагнітним захистом та з насадкою для дистанційного зняття показників в квартирах багатоповерхових будинках комунальної власності за АДРЕСА_1 , 3, АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , 11, 15, 17, 19, 21, 22-а, 22-б, 23, АДРЕСА_7 за рахунок бюджетних коштів сільської ради.
Ухвалою від 04.01.2023 року було відкрито провадження в цивільній справі за вказаним позовом, розгляд якої вирішено проводити в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.
Позивач в судове засідання не з`явилася, про час та місце розгляду справи повідомлялася належним чином, надала до суду заяву про розгляд справи без її участі, позовні вимоги підтримала.
Представники відповідача та третьої особи в судове засідання не з`явилися, про час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином.
Суд, дослідивши письмові докази та оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, приходить до наступного висновку.
Судом встановлено, що позивач звернулась до сільського голови Борщагівської сільської ради Бучанського району Київської області Кудрик О.Т. із заявою від 07.10.2022 року, в якій просила розглянути заяву на черговій сесії Борщагівської сільської ради про виділення коштів з бюджету Борщагівської сільської ради на виконання робіт згідно пункту №7 технічних умов №85-10/18 від 22.06.2018 р., оскільки не були встановлені електронні лічильники обліку холодної води у квартирах багатоповерхових будинків комунальної власності за АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 , 13, 15, 17, 19, 21, 22-а, 22-б, 23, 27-а, АДРЕСА_8 .
Разом з тим, сільський голова Кудрик О.Т. відмовив розглянути її заяву на черговій сесії, та вказав у своїй відповіді, що виділення коштів з місцевого бюджету для встановлення електронних лічильників на холодну воду у багатоквартирних житлових будинках по АДРЕСА_8 на 2022 рік не передбачено видатків на вищезазначені заходи.
Однак, як вбачається із відповіді за № Л-3258 від 08.11.2021 р. що кошти з місцевого бюджету Борщагівської сільської ради були виділені на встановлення електронних лічильників обліку холодної води не нижче класу «В» із гарантованим антимагнітним захистом, з насадкою для дистанційного зняття показників відповідно до вимог пункту 7 технічних умов №85-10/18 від 22.06.2018 р., для квартир багатоповерхових будинках комунальної власності за №1, 3, 5, 7, 9, 11, 15, 17, 19, 21, 22-а, 22-б, 23, 27-а та АДРЕСА_8 .
Проте, електронні лічильники обліку холодної води з антимагнітним захистом та з насадкою для дистанційного зняття показників в квартирах багатоповерхових будинках комунальної власності за №1, 3, 5, АДРЕСА_4 , 9, 11, 15, 17, 19, 21, 22-а, 22-б, 23, АДРЕСА_7 не були встановлені.
Крім того, позивач зазначає, що виконавець технічних умов №85-10/18 від 22.06.2018 р. «на водопостачання об`єкта» ТОВ «Петропавлівське», без рішення Борщагівської сільської ради на користування мережею водопостачання, яка проходить по АДРЕСА_9 до житлових будинків за АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_10 , АДРЕСА_11 , АДРЕСА_12 , АДРЕСА_13 , АДРЕСА_14 , АДРЕСА_14 , АДРЕСА_15 , АДРЕСА_16 та АДРЕСА_8 », без згоди співвласників зазначених багатоповерхових будинків, без їх попереджень від`єднало від артезіанської свердловини багатоповерхові будинки, якою споживачі користувались понад 40 років та сплачували за послугу з водопостачання та водовідведення до КП «Борщагівка» та одночасно приєднало до невідомого джерела постачання питної води під назвою ТОВ «Петропавлівське». ТОВ «Петропавлівське» надсилає позивачу та іншим фізичним особам надумані рахунки на холодну воду, оскільки не має рішення Борщагівської сільської ради про затвердження тарифів на водопостачання та водовідведення для ТОВ «Петропавлівське» по багатоквартирних будинках за №1, 3, 5, 7, 9, 11, 15, 17, 19, 21, 22-а, 22-б, 23, 27-а та 27-б по вул. Шкільна, с. Петропавлівська Борщагівка.
Також позивач зазначає, що сільському голові ОСОБА_2 відомо, що ТОВ «Петропавлівське» свідомо ухиляється від укладання договору на послугу з водопостачання та водовідведення, також не виконує рішення Київського адміністративного суду від 04.10.2022 р. у справі №320/992/22.
Замовником технічних умов за №85-10/18 від 22 червня 2018 року є Комунальне підприємство «Борщагівка» за адресою: 08130, Київська обл. Бучанський р-н, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Шкільна, буд.19. А виконавцем технічних умов за №85-10/18 від 22 червня 2018 року є третя особа ТОВ «Петропавлівське», код ЄДРПОУ 36712851 за адресою: 08130, Київська обл. Бучанський р-н, с. П.П. Борщагівка, вул. Авіаторів, 41-А.
Так, пунктом №7 технічних умов № 85-10/18 від 22.06.2018 р. вказано наступне: «квартирний облік здійснюється згідно, встановленого приладу води, має працювати, як засіб обліку не нижче класу «В» та мати гарантований антимагнітний захист; прилад обліку води потрібно обладнати насадкою для дистанційного зняття показників; в будівлі необхідно встановити диспетчерський пункт збору показників приладів обліку води з функцією можливості інтеграції та передачі даних до інформаційної системи водопровідно-каналізаційного господарства П.Борщагівка ТОВ «Петропавлівське».
Пунктом №10 вищевказаних технічних умов встановлено, що ТОВ «Петропавлівське дозволяє підключення об`єкту до централізованих мереж водопостачання та водовідведення лише тільки після виконання всіх технічних умов, встановлення водо лічильника(-ків).
ТОВ «Петропавлівське» проігнорувало вимоги своїх технічних умов, а також чинне законодавство, самоправно підключило до свого невідомого водоканалу (джерела питної води) без встановлених електронних лічильників на холодну воду в квартирах багатоповерхових будинках за №1, 3, АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 , 15, 17, 19, 21, 22-а, 22-б, 23, АДРЕСА_7 .
Відповідно достатті 2 ЦПК Українизавданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.
Згідност. 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюванних прав, свобод чи інтересів.
Згідно із ч. 1ст. 5 ЦПК Україниздійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.
Частина 2 ст. 273 ЦК України, вказано, що «Юридичні особи, їх працівники, окремі фізичні особи, професійні обов`язки яких стосуються особистих немайнових прав фізичної особи, зобов`язані утримуватися від дій, якими ці права можуть бути порушені».
Відповідно до ст. 13 Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення» встановлено, що до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення належать:затвердження з урахуванням вимог законодавства у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення проектів містобудівних програм, генеральних планів забудови населених пунктів, іншої містобудівної документації; затвердження та реалізація місцевих програм у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення, участь у розробленні та реалізації відповідних державних і місцевих програм; надання згоди на розміщення на відповідній території нових або реконструкцію діючих об`єктів, діяльність яких може завдати шкоди джерелам та системам питного водопостачання та/або системам водовідведення; затвердження місцевих правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення відповідних населених пунктів; впровадження централізованого водовідведення у населених пунктах, популяційний еквівалент яких становить 2 тисячі і більше; визначення популяційного еквівалента населеного пункту, уразливих та менш уразливих зон відповідно допорядку визначення популяційного еквівалента населеного пунктутакритеріїв визначення уразливих та менш уразливих зон, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища; прийняття рішень з проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи проектів господарської діяльності, що можуть негативно вплинути на якість питної води та системи питного водопостачання; здійснення контролю за якістю питної води, використанням та охороною джерел і систем питного водопостачання та водовідведення; забезпечення інформування населення про якість питної води та стан питного водопостачання та водовідведення; встановлення тарифів на послуги централізованого водопостачання і водовідведення (крім тарифів на ці послуги, які встановлюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг); обмеження, тимчасова заборона діяльності підприємств у разі порушення ними вимог законодавства у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення в межах своїх повноважень; встановлення правил користування водозабірними спорудами, призначеними для задоволення потреб споживачів у питній воді; встановлення зон санітарної охорони джерел та об`єктів централізованого питного водопостачання та санітарно-захисних зон об`єктів централізованого водовідведення; обмеження або заборона використання підприємствами питної води для промислових цілей; погодження інвестиційних програм стосовно об`єктів водопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності; сприяння провадженню інвестиційної діяльності у сфері централізованого водопостачання та водовідведення; вирішення інших питань у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення відповідно до законів України.
Відповідно до ст. 19 цього Закону встановлено, що «Надання послуг з питного водопостачання та централізованого водовідведення. Послуги з централізованого питного водопостачання надаються споживачам підприємством питного водопостачання з урахуванням вимог Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" на підставі договору».
Згідно з пунктом 8 цього Закону вказано що, «Органи місцевого самоврядування згідно із затвердженими відповідно до законодавства програмами можуть приймати рішення про виділення коштів з місцевого бюджету на оснащення вузлами комерційного обліку будівель, які на день набрання чинності цим Законом були приєднані до зовнішніх інженерних мереж, а також на забезпечення охорони вузлів комерційного обліку».
Згідно вимог ст. ст.76,77,79,80 ЦПК Українидоказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Частиною третьою ст.12та ч. 1 ст.81 ЦПК Українивстановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно ст.13ч. 1,3 ЦПК Українисуд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цьогоКодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд.
Статтею 81 ЦПК Українивстановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях. Суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи, крім витребування доказів судом у випадку, коли він має сумніви у добросовісному здійсненні учасниками справи їхніх процесуальних прав або виконанні обов`язків щодо доказів, а також інших випадків, передбачених цим Кодексом.
Статтею 89 ЦПК Українивстановлено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Розглядаючи справу, суд забезпечив сторонам рівні можливості щодо подання доказів, їх дослідження та доведення перед судом їх переконливості.
За таких обставин, суд дійшов висновку про задоволення позову частково, а саме в частині вимог позивача про зобов`язання Борщагівську сільську раду Бучанського району Київської області встановити електронний лічильник обліку холодної води з антимагнітним захистом та з насадкою для дистанційного зняття показників в квартирі АДРЕСА_17 , в якій проживає позивач ОСОБА_1 .
Щодо заявлених вимог про зобов`язання Борщагівську сільську раду Бучанського району Київської області встановити електронні лічильники обліку холодної води з антимагнітним захистом та з насадкою для дистанційного зняття показників в квартирах багатоповерхових будинках комунальної власності за АДРЕСА_1 , 3, АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 , 15, 17, 19, 21, 22-а, 22-б, 23, АДРЕСА_7 за рахунок бюджетних коштів сільської ради то суд відмовляє у задоволені позову, оскільки позивач, не довела суду, яким чином порушені її права, що стало підставою звернення до суду з вимогами про необхідність зобов`язання відповідача встановити електронні лічильники обліку холодної води з антимагнітним захистом та з насадкою для дистанційного зняття показників в квартирах багатоповерхових будинках комунальної власності за АДРЕСА_1 , 3, 5, 7, 9, 11, 15, 17, 19, 21, 22-а, 22-б, 23, 27-а та АДРЕСА_8 за рахунок бюджетних коштів сільської ради.
Керуючись статтями2-5,12-13,76-81,89,95,141,259,263-265,354-355 ЦПК України, суд
УХВАЛИВ:
Позов ОСОБА_1 до Борщагівської сільської ради Бучанського району Київської області, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «Петропавлівське» про зобов`язання встановити електронні лічильники обліку холодної води задовольнити частково.
Зобов`язати Борщагівську сільську раду Бучанського району Київської області встановити електронний лічильник обліку холодної води з антимагнітним захистом та з насадкою для дистанційного зняття показників в квартирі АДРЕСА_17 за рахунок бюджетних коштів сільської ради.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Рішення суду може бути оскаржене до Київського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Реквізити сторін:
ОСОБА_1 : АДРЕСА_18 , РНОКПП НОМЕР_1 .
Борщагівська сільська рада Бучанського району Київської області:Київська область, с.Петропавлівська Борщагівка, вул.Я.Мудрого, 1-А, ЄДРПОУ 04362489.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Петропавлівське»: Київська область, с. .Петропавлівська Борщагівка, вул. Авіаторів, 41-А, ЄДРПОУ 36712851.
Повний текст рішення складено 08.06.2023 року.
СУДДЯ Л.М.КОВАЛЬЧУК
Суд | Києво-Святошинський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2023 |
Оприлюднено | 12.06.2023 |
Номер документу | 111404641 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг |
Цивільне
Києво-Святошинський районний суд Київської області
Ковальчук Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні