Справа № 2-10957/2010
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 вересня 2010 року Єнак іївський міський суд Донецьк ої області у складі : судді Кар якіна О.О., при секретарі Пешех одовій В.В. розглянувши у від критому судовому засіданні у залі суду м.Єнакієве цивільн у справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціа льного захисту населення Єна кіївської міської ради про с тягнення заборгованості по н едоотриманій компенсації на оздоровлення за 2002-2008 рік,-
У С Т А Н О В И В :
У липні 2010 року ОСОБ А_1 звернувся до суду з позов ом до Управління праці та соц іального захисту населення Є накіївської міської ради Дон ецької області про стягнен ня заборгованості по недоотр иманій компенсації на оздоро влення за 2002-2008 роки в сумі 10855,50 гр ивен.
В обґрунтування свої х позовних вимог посилався н а ст. 48 Закону України "Про стат ус та соціальний захист гром адян, що постраждали внаслід ок Чорнобильської катастро фи", згідно якої він має п раво на щорічну компенсаці йну виплату за шкоду, заподія ну здоров'ю, в розмірі п'яти мі німальних заробітних плат.
Позивач зазначив, що в ін має статус громадянина, по страждалого від наслідків Чо рнобильської катастрофи 1 ка тегорії.
У зв'язку з цим Управлі ння праці та соціального зах исту населення Єнакіївської міської ради Донецької об ласті щорічно не виплачува ло позивачу компенсацію оз доровлення у 2002-2009 році на підст аві постанови Кабінету Мініс трів України № 836 від 26 липня 1996 р оку та постанови Кабінету Мі ністрів України № 562 від 12 липня 2005 року.
Позивач вказує на те , що Управління праці та соціа льного захисту населення Єна кіївської міської ради Донец ької області при виплаті спі рної компенсації на підставі постанов Кабінету Міністрів України, а не на підставі ст. 48 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, що постраждали внаслідок Чо рнобильської катастрофи", зн ачно звужує його право на отр имання матеріальної допомог и, чим порушує Конституцію Ук раїни.
Відповідач - предста вник Управління праці та соц іального захисту населення Є накіївської міської ради Дон ецькій області із адміністра тивним позовом не погодився. В обґрунтування своїх запер ечень посилався на ст. 63 Закон у України "Про статус та соціа льний захист громадян, які по страждали внаслідок Чорноби льської катастрофи", яка пере дбачає, що витрати, пов'язані з реалізацією цього закону фі нансуються за рахунок держав ного бюджету. Також вказав, що 12 липня 2005 року Кабінетом Міні стрів України була прийнята постанова № 562 про щорічну доп омогу на оздоровлення громад янам, яки постраждали в наслі док чорнобильської катастро фи, в якій були встановлені но ві розмірі компенсаційних ви плат.
Представник Голов ного управління Державного к азначейства України в Донець кій області просить розгляну ти справу у їх відсутність, в с воїй письмовій заяві вказує, що у разі задоволення позовн их вимог в частині стягнення з Управління праці та соціал ьного захисту населення Єнак іївської міської ради Донець кої області суми спірних кош тів таке безспірне списання коштів на користь позивача п овинно здійснюватися з реєст раційного рахунку відповіда ча, відкритого в органах держ авного казначейства.
Суд, заслухавши поя снення сторін, дослідивши ма теріали справи, встановив на ступне:
ОСОБА_1 має стату с постраждалого громадянина внаслідок Чорнобильської ка тастрофи, 1 категорії що підтв ерджено посвідченням НОМЕ Р_1 від 06 квітня 2009 року.
Позивач як учасник ліквідації аварії на ЧАЕС 1 ка тегорії щорічно отримує від Управління праці та соціальн ого захисту населення Єнакії вської міської ради Донецько ї області компенсацію на озд оровлення, право на отриманн я якої встановлено ст. 48 Закон у України "Про статус та с оціальний захист громадян , що постраждали внаслідок Чо рнобильської катастрофи".
Згідно із довідкою У правління праці та соціально го захисту населення Єнакіїв ської міської ради Донецької області заборгованість держ ави по щорічній допомозі на о здоровлення перед постражда лим від аварії на ЧАЕС за 2002-2008 р ік відсутня.
Як вбачається із запер ечень Управління праці та со ціального захисту населення Єнакіївської міської ради Д онецької області до позовної заяви в 2007-2009 році позивач не от римав допомогу на оздоровлен ня за ці рокик, як інвалід 2 гру пи, встановленому постановою Кабінету Міністрів України № 562 від 12 липня 2005 року. Отриманн я вищевказаних сум підтвердж ує і позивач.
Однак, позивач, вважаюч и неправомірною відмову УПСЗ Н виплатити щорічну допомогу на оздоровлення в розмірі, вс тановленому ст.48 Закону Украї ни "Про статус та соціальний з ахист громадян, що постражда ли внаслідок Чорнобильської катастрофи" та не погодившис ь із розмірами вказаних допо міг, звернувся до відповідач а із заявою про виплату різни ці між фактично отриманими с умами допомоги на оздоровлен ня та сумами, належними йому д о виплати відповідно до поло жень статті 48 Закону України " Про статус та соціальний зах ист громадян, які постраждал и внаслідок Чорнобильської к атастрофи" № 796-ХІІ від 28 лютого 1991 року. Позивачу дана відпові дь про відмову у виплаті різн иці з підстав того, що як базу для нарахування сум допомоги на оздоровлення відповідач використовував наведене вищ е положення Постанови Кабіне ту Міністрів України. Вказан а відповідь стала підставою для звернення до суду за захи стом порушених прав та інтер есів.
Посилання відповідача на те, що законами України пр о Державний бюджет України н а 2008 рік надано право Кабінету Міністрів України встановлю вати розміри соціальних випл ат, є необґрунтованими, оскіл ьки ч.І ст.92 Конституції Украї ни передбачено, що права гром адян встановлюються виключн о законами України.
Так, дійсно право на щор ічну допомогу (соціальну вип лату), а також її розмір встано влено ст. 48 ЗУ "Про статус та соц іальний захист громадян, що п остраждали внаслідок Чорноб ильської катастрофи".
Встановлений законом р озмір допомоги (чотири або п'я ть мінімальних заробітних пл ати) не повинен зменшуватись ніякими іншими нормативно-п равовими актами (ні законами , ні підзаконними актами Кабі нету Міністрів України та ін ших органів влади), оскільки с т. 22 Конституції України прямо це забороняє.
Відповідач, керуючись постановою Кабінету Міністр ів України, якою фактично зме ншено розмір допомоги, поруш ив ст. 113 ч.3 Конституції України . Таким чином, відбулося значн е звуження обсягу прав, які іс нували на той час щодо відпов ідної категорії громадян, а с аме звуження обсягу права по зивачки на спірну допомогу.
У відповідності із ст. 9 КАСУ в разі невідповідності будь-якого нормативно-правов ого акту Конституції або зак ону України, суд повинен заст осувати правовий акт, який ма є вищу юридичну силу.
Отже, відповідно до пол ожень частини 4 статті 48 Закон у № 796-ХІІ від 28 лютого 1991 року щор ічна допомога на оздоровленн я інвалідам 3 групи виплачуєт ься у розмірі чотирьох мінім альних заробітних плат, а інв алідам П групи - п'яти мінімаль них заробітних плат. При цьом у розмір мінімальної заробіт ної плати визначається на мо мент виплати.
Таким чином, право пози вача на спірну виплату прямо встановлено Конституцією Ук раїни та Законом України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали вн аслідок Чорнобильської ката строфи". Крім того, вказане пра во гарантовано ст.17 ЗУ "Про дер жавні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії ", а також гарантований і розмі р спірної соціальної допомог и. До цього ж, в ч.І ст.17 закону за значено, що соціальні гарант ії встановлюються тільки зак онами з метою забезпечення к онституційного права громад ян на достатній життєвий рів ень.
Тобто при виплаті спір ної допомоги за 2008 рік Управлі ння праці та соціального зах исту населення Єнакіївської міської ради Донецької обла сті повинно було керуватися ст. 48 спеціального закону, а са ме Закону України "Про статус та соціальний захист громад ян, які постраждали внаслідо к Чорнобильської катастрофи ".
Таким чином, позивач по винен був отримати щорічну д опомогу на оздоровлення за 2008 рік.
Відповідно до Закону Укр аїни Про Державний бюджет Ук раїни на 2004 рік вiд 27.11.2003 № 1344-IV дія а бзацу 2 та 3 ч.4 ст. 48 Закону Україн и "Про статус та соціальний за хист громадян, які постражда ли внаслідок Чорнобильської катастрофи" була зупинена в ч астині виплати компенсацій і допомоги у розмірах відпові дно до мінімальної заробітно ї плати на 2004, які до теперішньо го часу не визнаний неконсти туційним Конституційним суд ом України, а зупинення дії за кону не дає право його застос овувати, а тому у позові в цій частині необхідно відмовити .
Керуючись ст. ст. 7, 10, 11, 69, 71, 159, 161, 162 КАС України, Законом Укра їни "Про статус та соціальний захист громадян, які постраж дали внаслідок Чорнобильськ ої катастрофи", суд,
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги ОСОБ А_1 до Управління праці та со ціального захисту населення Єнакіївської міської ради - з адовольнити.
Стягнути з Управління праці та соціального захист у населення Єнакіївської міс ької ради Донецької області суму щорічної допомоги за 2002-200 8 роки у розмірі 10855 (десять тися ч вісімсот п*ятдесят п*ять) гри вень на користь ОСОБА_1 за рахунок державного бюджету.
Апеляційна скарга на п останову суду подається до А пеляційного адміністративн ого суду Донецькій області ч ерез Єнакіївський міський су д протягом десяти днів з мом енту його оголошення.
Суддя
Суд | Єнакіївський міський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 14.09.2010 |
Оприлюднено | 16.09.2010 |
Номер документу | 11159698 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Краматорський міський суд Донецької області
Космачевська Тетяна Вікторівна
Цивільне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Приступа Дмитро Іванович
Цивільне
Добропільський міськрайонний суд Донецької області
Діденко Сергій Олександрович
Цивільне
Білоцерківський міськрайонний суд Київської області
Володько Ігор Степанович
Цивільне
Єнакіївський міський суд Донецької області
Карякін Олег Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні