Постанова
від 27.08.2010 по справі 10/335
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

27 серпня 2010 року 09.23 № 10/335

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Шейко Т.І. п ри секретарі судового засіда ння Деруга Н.О. розглянувши у відкритому судовому засідан ні адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1

до Головне управління Пенсі йного фонду України в м.Києві

про бездіяльність щодо перера хунку пенсії

за участю представників с торін:

від позивача: ОСОБА_1;

від відповідача - Сухан ова Г.А..

встановив:

Позивач звернувся до О кружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Відповідача, в якому просить суд визнати неправомірною в ідмову Головного управл іння пенсійного фонду Україн и в м. Києві у здійсненні перер ахунку раніше призначеної пе нсії та зобов'язати Головне управління Пенсійного фонду України в м. Києві здійснити п ерерахунок пенсії з 01.04.2007 року.

Позовні вимоги вмотивов ані тим, що з 01.04.2007 року у Збройни х Силах України, відповідно д о Постанови Кабінету Міністр ів України від 28.03.2007 року № 594 про «Деякі питання грошового за безпечення військовослужбо вців, осіб рядового і начальн ицького складу у 2007 році»та на казу Міністра оборони Україн и від 14.04.2007 року № 175 «Про встанов лення граничних розмірів пре мії військовослужбовцям Збр ойних Сил України» відбулися зміни щодо розміру забезпеч ення військовослужбовців, як і на думку Позивача являютьс я законною підставою для пер ерахунку пенсії і відповідно відмова у перерахунку раніш е призначеної пенсії, на думк у Позивача є неправомірною і не відповідає вимогам чинно го законодавства.

У судовому засіданні Позив ач підтримав позовні вимоги та просив їх задоволити в пов ному обсязі.

Представник Відповідача п озов не визнав, зазначивши, що наказ Міністра оборони Укра їни від 14.04.2007 року № 175 не зареєст рований в Міністерстві юстиц ії України, отже, не є норматив но правовим актом та не є част иною національного законода вства і не може бути підставо ю для перерахунку пенсії кол ишніх військовослужбовців.

Суд, дослідивши матеріали с прави, заслухавши сторін, вва жає, що позов задоволенню не п ідлягає з огляду на наступне .

Як вбачається з адміністра тивного позову, ОСОБА_1, ін валід війни 2-ї групи, військов ий пенсіонер, знаходиться на обліку в Пенсійному фонді Ук раїни м. Києва.

Листом Головного Управлі ння Пенсійного фонду України в м. Києві від 26.10.2007 року № 26903/12 Поз ивачу було відмовлено у пере рахунку раніше призначеної п енсії із прийняттям Постанов и Кабінету Міністрів України № 594 від 28.04.2007 року «Деякі питанн я грошового забезпечення вій ськовослужбовців, осіб рядов ого і начальницького складу у 2007 році»та наказу Міністра о борони України від 14.04.2007 року № 175 «Про встановлення гранични х розмірів премії військовос лужбовцям Збройних Сил Украї ни».

Питання перерахунку раніш е призначених пенсій вказані й категорії пенсіонерів вре гульоване ст. 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб на чальницького і рядового скла ду органів внутрішніх справ та деяких інших осіб». Законо м України «Про внесення змін до деяких законів України з п итань соціального захисту ві йськовослужбовців»від 16 гру дня 2004 року №2255-IV внесено зміни у Закон України «Про пенсійне забезпечення військовослуж бовців, осіб начальницького і рядового складу органів вн утрішніх справ та деяких інш их осіб», де ч. 3 ст.63 Закону викл адено в такій редакції:

«Усі призначені за цим зако ном пенсії підлягають перера хунку у зв'язку зі зміною ро зміру хоча б одного з видів гр ошового забезпечення відпов ідних категорій військовосл ужбовців, осіб, які мають прав о на пенсію за цим законом, або у зв'язку із введенням для з азначених категорій осіб нов их щомісячних додаткових вид ів грошового забезпечення (н адбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах встановле них законодавством. Перераху нок пенсії здійснюється на м омент виникнення права на пе рерахунок пенсії і провадить ся у порядку, встановленому К абінетом Міністрів України, у строки, передбачені ч. 2 ст. 51 цього Закону». Закон набув чи нності з 01 січня 2005 року.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 28 березня 2007 р оку № 594 «Деякі питання грошов ого забезпечення військовос лужбовців, осіб рядового і на чальницького складу у 2007 році »дозволено Міністерству обо рони, Міністерству внутрішні х справ, Міністерству з питан ь надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення в ід наслідків Чорнобильської катастрофи, Міністерству тр анспорту та зв'язку, Держав ній службі спеціального зв' язку та захисту інформації, С лужбі безпеки, Службі зовніш ньої розвідки, Адміністрації Державної прикордонної служ би, Державному департаменту з питань виконання покарань і Управлінню державної охоро ни здійснювати у поточному р оці починаючи з 1 квітня премі ювання військовослужбовців , осіб рядового та начальниць кого складу (насамперед осіб рядового, сержантського та с таршинського складу, які про ходять військову службу за к онтрактом, осіб рядового, мол одшого та середнього начальн ицького складу та осіб молод шого офіцерського складу) по над встановлений законодавс твом розмір у межах видатків , передбачених для грошового забезпечення у 2007 році.

Граничні розміри премій, як і можуть бути виплачені війс ьковослужбовцям особам рядо вого і начальницького складу , встановлюються керівниками зазначених органів у межах з атвердженого фонду грошовог о забезпечення .

На виконання вказаної пост анови Міністром оборони Укра їни 14 квітня 2007 року прийнято н аказ № 175 «Про встановлення гр аничних розмірів премії війс ьковослужбовцям Збройних си л України», яким з 01 квітня 2007 ро ку встановлено граничні розм іри премії, яка може бути випл ачена військовослужбовцям у межах видатків на грошове за безпечення за 2007 рік.

Слід зазначити, що преміюва ння військовослужбовців, осі б рядового і начальницького складу здійснюється в межах фонду преміювання, який ство рюється у розмірі чотириміся чного фонду грошового забезп ечення, без обмеження індиві дуальних премій максимальни ми розмірами.

Як було зазначено вище, Пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни від 28.03.2007 року № 594 «Деякі п итання грошового забезпечен ня, військовослужбовців, осі б рядового і начальницького складу у 2007 році»Міністерству оборони та іншим силовим мін істерствам і відомствам дозв олено з 1 квітня 2007 року здійсню вати преміювання військовос лужбовців, осіб рядового і на чальницького складу понад вс тановлений законодавством р озмір у межах видатків, перед бачених для грошового забезп ечення у 2007 році, проте внесенн я змін до інших нормативно-пр авових актів в частині розмі ру фонду преміювання для вій ськовослужбовців, осіб начал ьницького та рядового складу зазначеною постановою не пе редбачено.

Крім того, відповідно до п. 23 Порядку надання та оформленн я документів для призначення (перерахунку) пенсій відпові дно до Закону України «Про пе нсійне забезпечення осіб, зв ільнених з військової служби , та деяких інших осіб», затвер дженого Постановою Правлінн я Пенсійного фонду України № 3-1 від 30.01.2007 р. та зареєстрованог о в Міністерстві юстиції Укр аїни за № 135/13402 від 15 лютого 2007 року , встановлено, що про виникнен ня підстав для проведення пе рерахунку пенсій згідно зі с таттею 63 Закону міністерства та інші органи зобов'язані у п'ятиденний строк після п рийняття відповідного норма тивно-правового акта, на підс таві якого змінюється хоча б один з видів грошового забез печення для відповідних кате горій осіб, або у зв'язку із в веденням для зазначених кате горій військовослужбовців н ових щомісячних додаткових в идів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах встанов лених законодавством, повідо мити про це орган, що признача є пенсії. Органи, що призначаю ть пенсії, протягом п'яти ро бочих днів після надходження такого повідомлення подають до відповідних уповноважени х структурних підрозділів сп иски осіб, яким необхідно про вести перерахунок пенсії. Пі сля одержання списків осіб, у повноважені структурні підр озділи зазначають у них змін и розмірів грошового забезпе чення для перерахунку раніше призначених пенсій і в п'ят иденний строк після надходже ння передають їх до відповід них органів, що призначають п енсії.

Як було встановлено судом, д о пенсійних органів будь-яки х повідомлень від міністерст в чи інших органів, які б давал и підстави для проведення пе рерахунку пенсій передбачен их наказом Міністра оборони України № 175 не надходило, що в свою чергу вказує на те, що На каз № 175 не має статусу нормати вно-правового акта, а ствердж ення Позивача щодо порушенн я Відповідачем п. 23 Постанови Пенсійного фонду України від 30.01.2007 року №3-1, є без підставним т а не обгрунтованим .

За таких обставин, суд погод жується з позицією Відповіда ча про тимчасовий характер д ії постанови Кабінету Мініст рів України від 28.03.2007 року № 594 та незмінність чинних норм зак онодавства в частині розміру фонду преміювання і приходи ть до висновку, що правові під стави здійснювати перерахун ок раніше призначених пенсій військовослужбовцям та особ ам рядового і начальницького складу у зв'язку з прийнятт ям цієї постанови відсутні.

Суд при вирішені спору врах овує практику Верховного Суд у України (справа за позовом ОСОБА_4 до Головного упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в Донецькій області про зобов'язання до перерахунк у пенсій, Постанова від 24.11.2009 ро ку), де зазначено, що премія (як у в даній справі просить врах увати Позивач ОСОБА_1 при перерахунку пенсії) носить т имчасовий характер, виплата її дозволена за наявності пе редбачених підстав лише в ме жах видатків, передбачених у кошторисах військових части н для грошового забезпечення військовослужбовців у 2007 роц і, що виключає їх як підставу д ля перерахунку пенсій.

Відповідно до ст. 9 Кодексу а дміністративного судочинст ва України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до як ого органи державної влади, о ргани місцевого самоврядува ння, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України в адміністратив них справах про протиправніс ть рішень, дій чи бездіяльнос ті суб'єкта владних повнова жень обов'язок щодо доказув ання правомірності свого ріш ення, дії чи бездіяльності по кладається на відповідача, я кщо він заперечує проти адмі ністративного позову.

Відповідач виконав поклад ений на нього частиною 2 статт і 71 КАС України обов'язок.

Згідно з ч. 2 ст. 94 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни якщо судове рішення у хвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноваже нь, суд присуджує з іншої стор они всі здійснені нею докуме нтально підтверджені судові витрати, пов'язані із залуч енням свідків та проведенням судових експертиз.

Витрати, які підлягають стя гненню відповідно до зазначе ної норми - відсутні.

На підставі наведеного, кер уючись ст. 124 Конституції Укра їни, ст.ст. 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адм іністративного судочинства України, Окружний адміністр ативний суд міста Києва -

постановив:

У позові ОСОБ А_1 до Головного управлі ння Пенсійного фонду України в місті Києві щодо визнання н еправомірною відмову Голо вного управління пенсійно го фонду України в м. Києві у з дійсненні перерахунку раніш е призначеної пенсії та зобо в'язання Головне управлінн я Пенсійного фонду України в м. Києві здійснити перерахун ок пенсії з 01.04.2007 року відмовити .

Постанова набирає з аконної сили у відповідност і з нормами ст. 254 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни.

Постанова може бути оска ржена до суду апеляційної ін станції за правилами, встано вленими ст.ст. 185-187 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни.

Суддя Т.І. Шейко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.08.2010
Оприлюднено16.09.2010
Номер документу11165084
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —10/335

Ухвала від 08.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 08.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 08.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Котков О.В.

Ухвала від 12.08.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Котков О.В.

Постанова від 27.08.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 01.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Умнова О.В.

Судовий наказ від 24.12.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кощеєв Ігор Михайлович

Рішення від 08.12.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кощеєв Ігор Михайлович

Ухвала від 25.11.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кощеєв Ігор Михайлович

Постанова від 22.01.2009

Господарське

Запорізький апеляційний господарський суд

Шевченко Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні