Рішення
від 01.09.2010 по справі 6/401-32/2
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 6/401-32/2 01.09.10

За позовом Заступ ника прокурора міста Києва в інтересах держави в особі

Державної екологічної інспекції у міс ті Києві

До Відкритого ак ціонерного товариства "Акціо нерна компанія "Київреконст рукція"

Треті особи 1. Товари ство з обмеженою відповідаль ністю "Будівельна компанія

"Київрем буд"

2. Київська м іська рада

3. Київське ком унальне об' єднання зеленог о будівництва та

експлуата ції зелених насаджень міста "Київзеленбуд"

4. Комунальне підпр иємство "Лісопаркове господа рство Конча-Заспа"

5. Київська міська сан епідемстанція

Про стягне ння 109 339 009 грн. та зобов' язання вчинити дії

Суддя Хрипун О.О.

Представники сторін:

Від прокуратури не з' яв илися,

Від позивача Іванчен ко О.В. - предст., Ящук Р.М. -предст.,

Від відповідача Медвед ев Є.В.-предст.,

Від третіх осіб 1, 4-5 не з' я вилися,

2. Касьян енко А.М.-предст.,

3. Тельча ров Д.О.-предст., Біла О.Ю.- предст.

Обставини справи:

У вересні 2008 року до Гос подарського суду міста Києва звернувся заступник прокуро ра міста Києва з позовом в інт ересах держави в особі Держа вної екологічної інспекції у місті Києві до відкритого ак ціонерного товариства "Акціо нерна компанія "Київреконстр укція" (далі - ВАТ "АК "Київрекон струкція") про стягнення 109 339 009 г рн. збитків, завданих державі в особі позивача внаслідок з асмічення земельних ресурсі в по вулиці Лютневій, 58 в Голос іївському районі міста Києва та про зобов' язання ВАТ "АК " Київреконструкція" привести земельну ділянку по вулиці Л ютневій, 58 у придатний для вик ористання стан, видаливши ро зміщені на ділянці відходи.

Під час розгляду справи поз ивачем змінено позовні вимог и. Позивач просить стягнути з відповідача 109 339 009 грн. збитків , завданих державі в особі поз ивача внаслідок засмічення з емельних ресурсів по вулиці Лютневій, 58 та 1-Б в Голосіївськ ому районі міста Києва, а тако ж зобов' язати ВАТ "АК "Київре конструкція" привести земель ну ділянку по вулиці Лютневі й, 58 та 1-б в Голосіївському райо ні м. Києва у придатний для вик ористання стан, видаливши ро зміщені на ділянці відходи.

Рішенням Господарського с уду міста Києва від 27.04.2009, залиш еним без змін постановою Киї вського апеляційного господ арського суду від 02.09.2009, у задов оленні позову відмовлено пов ністю.

Постановою Вищого господа рського суду України від 16.12.2009 р ішення Господарського суду м іста Києва від 27.04.2009 та постанов у Київського апеляційного го сподарського суду від 02.09.2009 ска совано, справу передано на но вий розгляд до суду першої ін станції. Постанова мотивован а тим, що судами при вирішенні даного спору не прийнято до у ваги, що відповідно до ст.ст. 116, 102-1 ЗК України (чинного на моме нт укладання договору від 11.05.20 07), право користування чужою з емельною ділянкою для сільсь когосподарських потреб (емфі тевзис) і право користування чужою земельною ділянкою дл я забудови (суперфіцій) виник ають на підставі договору мі ж власником земельної ділянк и та особою, яка виявила бажан ня користуватися цією земель ною ділянкою для таких потре б, відповідно до Цивільного к одексу України. Правові заса ди та наслідки укладання вищ езазначеної угоди не були з' ясовані, а відтак висновки що до відповідальної особи за з асмічення спірної земельної ділянки є передчасними за ві дсутності дослідження обста вин щодо виконання відповідн им землекористувачем своїх з обов' язань з екологічної бе зпеки та охорони землі згідн о з вимогами ст.ст. 5, 211 ЗК Україн и, тобто судами не визначений належний відповідач у справ і. Також судами належним чино м не з'ясовувалися обставини щодо розміру матеріальної ш коди, що є предметом спору.

Відповідно до ст. 111-12 ГПК Укр аїни вказівки, що містяться у постанові касаційної інстан ції, є обов'язковими для суду п ершої інстанції під час ново го розгляду справи. Постанов а касаційної інстанції не мо же містити вказівок про дост овірність чи недостовірніст ь того чи іншого доказу, про пе реваги одних доказів над інш ими, про те, яка норма матеріал ьного права повинна бути зас тосована і яке рішення має бу ти прийнято за результатами нового розгляду справи.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 18.01.2010 справа під № 6/401-32/2 прийнята для нового розгляду.

Під час нового розгляду поз ивач вимоги повністю підтрим ав, вказавши, що ВАТ "АК "Київре конструкція" як землекористу вач земельної ділянки допуст ила розміщення небезпечних в ідходів, порушивши вимоги За кону України "Про охорону нав колишнього природного серед овища" та Закону України "Про в ідходи".

Відповідач позовні вимоги повністю заперечив як безпі дставні.

Третя особа, Київська місь ка рада, звернулася з клопота нням про розгляд справи без у часті представника Київсько ї міської ради.

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

21.12.2007 на підставі рішен ь Київської міської ради від 26.07.2007 за № 81/1915 та № 82/1916, між Київсько ю міською радою та ВАТ "АК "Киї вреконструкція" було укладен о договори про передачу в оре нду (строкове платне користу вання) земельних ділянок по в улиці Лютневій, 1-б (кадастрови й номер 8000000000:90:034:0010), та по вулиці Лю тневій, 58 (кадастровий номер 8000 000000:90:034:0001), у Голосіївському район і міста Києва, для будівництв а адміністративного будинку , на умовах визначених догово рами. Договори пройшли держа вну реєстрацію 25.12.2007.

За актами приймання-переда чі земельної ділянки, складе ними 25.12.2007 земельні ділянки бул и передані Київською міською радою орендарю, ВАТ "АК "Київр еконструкція" в придатному д ля її використання стані.

Ділянки є сусідніми, прилег лими.

11.05.2007 між ВАТ "АК "Київреконстр укція" та ТОВ "Будівельна комп анія "Київрембуд" укладено до говір генерального підряду н а виконання загально-будівел ьних робіт по будівництву ад міністративного корпусу по в ул. Лютнева, 1-Б в м. Києві.

02.07.2007 між ВАТ "АК "Київреконстр укція" та ТОВ "Будівельна комп анія "Київрембуд" укладено до говір генерального підряду н а виконання загально-будівел ьних робіт по будівництву ад міністративного корпусу по в ул. Лютнева, 58 в м. Києві.

09.01.2008 за актом приймання-пере дачі земельної ділянки за до говором генерального підряд у від 11.05.2007 ділянка під кадастро вим номером 8000000000:90:034:0010 по вул. Лют нева, 1-б, була передана ТОВ "Буд івельна компанія "Київрембуд " для організації будівельно го майданчика та будівництва адміністративного комплекс у. Згідно з актом обстеження с тану земельної ділянки під к адастровим номером 8000000000:90:034:0010 по вул. Лютнева, 1-б, складеним 27.12.2007 комісією із представників В АТ "АК "Київреконструкція" та Т ОВ "Будівельна компанія "Київ рембуд" виявлений факт наявн ості на вказаній земельній д ілянці будівельних та інших відходів, у зв' язку з чим вир ішено: ВАТ "АК "Київреконструк ція" провести дослідження як ості покладів будівельного с міття, а також можливостей оч истки земельної ділянки від будівельного сміття та його утилізації до природних ґрун тів для проведення будівельн их робіт; ТОВ "Будівельна комп анія "Київрембуд" для поперед ження подальшого несанкціон ованого завозу на територію земельної ділянки будівельн ого сміття, виконати огородж ення земельної ділянки згідн о з нормами та вимогами та орг анізувати цілодобову охорон у.

Судом встановлено, що ТОВ "Б удівельна компанія "Київремб уд" проводило роботи по очище нню земельної ділянки від не безпечних відходів різного м орфологічного складу, замовн иком яких було ВАТ "АК "Київрек онструкція".

18.07.2008 старшим державним інспе ктором з охорони навколишньо го природного середовища в м . Києві Левицькою Л.В., за до рученням головного управлін ня Служби Безпеки України у м . Києві та Київській області в ід 15.07.2008 р. № 51/25/1320, було проведено п еревірку дотримання вимог пр иродоохоронного законодавс тва в частині екологічного к онтролю за використанням і о хороною земель по вул. Лютнев а, 58 у м. Києві у Голосіївському районі м. Києва.

Державною екологічною інс пекцією в м. Києві було встано влено, що на площі 12430 кв. м. здійс нено розміщення помірно небе зпечних відходів різного мор фологічного складу в тому чи слі змішані побутові, велико габаритні та дрібні будівель ні відходи, об'ємом 47080 куб.м., що призвело до засмічення земел ьних ресурсів.

На підставі проведеної пер евірки було складено акт дот римання вимог природоохорон ного законодавства від 18.07.2008р.

В акті як підприємство, що в икористовує земельну ділянк у, зазначено ТОВ "Будівельна к омпанія "Київрембуд".

31.07.2008 складено акт повторної перевірки дотримання вимог п риродоохоронного законодав ства при використанні земель ної ділянки по вул. Лютневій, 5 8 та 1-Б, в якому підприємством, щ о використовує вищезазначен у земельну ділянку, зафіксов ано ВАТ "АК "Київреконструкці я". Як вбачається з акта, перев іркою з виїздом на місце 18.07.2008 в становлено, що на земельних д ілянках по вул. Лютневій, 58 та 1- Б, в Голосіївському районі м. К иєва, загальною площею 23254 кв.м. виявлено несанкціоноване ро зміщення помірно небезпечни х відходів різного морфологі чного складу (у тому числі змі шані побутові, великогабарит ні, дрібні будівельні відход и, шини, відходи пластику та по ліетиленової плівки тощо). Об 'єм відходів більше 100 куб.м. (а с аме 47080 кб.м.), відходи розміщено на земельній ділянці площею 12430 кв.м., що є порушенням ст. 35 За кону України "Про охорону зем ель". Оскільки не були надані д окументи на земельну ділянку по вул. Лютневій 1-б у акті зроб лений висновок про самовільн е використання зазначеної зе мельної ділянки.

Акт перевірки від 31.07.2008 був на правлений ВАТ "АК "Київреконс трукція" разом із супровідни м листом від 08.08.2008р. № 03-15/2094, про що з роблено запис в журналі вихі дної кореспонденції Державн ої екологічної інспекції в м . Києві.

15.08.2008 позивач направив на адр есу відповідача претензію та пропонував відшкодувати зав дані державі збитки в розмір і 109338009 грн., яка залишена відпов ідачем без задоволення.

Обґрунтовуючи свої запере чення, відповідач посилаєтьс я на висновки комунального п ідприємства "Лісопаркове гос подарство Конча-Заспа" від 22.03.2 007 № 206 та Київської міської сан епідемстанції Міністерства охорони здоров'я України від 16.06.2007 № 936, якими, за твердженням в ідповідача, встановлено, що н а земельній ділянці за адрес ою: м. Київ, вул. Лютнева 58, у Голо сіївському районі м. Києва зн аходились шкідливі залишки в иробництва.

Проте, відповідно до листа к омунального підприємства "Лі сопаркове господарство Конч а-Заспа" від 22.03.2007 № 206 (розрахунок (попередній) збитків від неот риманого доходу КП "Лісопарк ового господарства "Конча-За спа" при вилученні земельної ділянки для ВАТ "АК "Київрекон струкція", для будівництва ад міністративного будинку з вб удовано-прибудованими примі щеннями та підземним паркінг ом на вул. Лютневій, 58, у Голосії вському районі м. Києва) дана т ериторія використовується з 1980 згідно з рішенням Київсько ї міської ради народних депу татів № 780 від 02.06.1980 ШЕД "Магістра ль" під розташування піскоба зи, для тимчасового зберіган ня піску та стоянки механізм ів, огороджена, та використов ується за призначенням, зеле ні насадження відсутні. Жодн их вказівок про засміченість даної земельної ділянку у вк азаному листі немає.

Висновок Київської місько ї санепідемстанції Міністер ства охорони здоров'я Україн и від 16.06.2007 № 936 містить вказівки щодо використання даної земе льної ділянки під забудову. У висновку вказано, що ділянка вільна від забудови, викорис товувалася у минулому ШЕД "Ма гістраль" під піскобазу та ст оянку механізмів. Вказівка у п. 17 щодо вивезення господарс ьких відходів згідно договор у з відповідними службами, ст осується не наявних на ділян ці відходів, а впливів у майбу тньому об' єкта будівництва на навколишнє середовище.

Як роз' яснив у своєму лист і від 18.05.2010 № 3641 Головний державн ий санітарний лікар м. Києва, К иївська санепідстанція готу є висновки щодо придатності або непридатності земельних ділянок для будівництва та е ксплуатації об' єктів з пози ції відповідності санітарни м нормам, а саме: відповідніст ь розміщуваного об' єкта фун кціональному зонуванню тери торії; можливість витримати санітарно-захисну зону від в иробничого об' єкту; можливі сть дотримання вимог щодо пр иродного освітлення та інсол яції для житлових приміщень та приміщень, для яких ці вели чини нормуються; можливість підключення об' єкту до місь ких інженерних мереж водопос тачання, каналізації, електр опостачання та інш.

Відповідно до ст. 413 ЦК Україн и власник земельної ділянки має право надати її в користу вання іншій особі для будівн ицтва промислових, побутових , соціально-культурних, житло вих та інших споруд і будівел ь (суперфіцій). Таке право вини кає на підставі договору або заповіту. Право користуванн я земельною ділянкою державн ої або комунальної власності для забудови не може бути від чужено її землекористувачем іншим особам (крім випадків п ереходу права власності на б удівлі та споруди, що розміще ні на такій земельній ділянц і), внесено до статутного фонд у, передано у заставу. Згідно і з ст. 415 ЦК України землекорист увач має право користуватися земельною ділянкою в обсязі , встановленому договором. Зе млекористувач зобов'язаний в икористовувати земельну діл янку відповідно до її цільов ого призначення.

Згідно з нормами ст.ст. 35, 46 Зак ону України "Про охорону земе ль", землекористувачі, в тому ч ислі орендарі, земельних діл янок при здійсненні господар ської діяльності зобов' яза ні дотримуватись вимог земел ьного та природоохоронного з аконодавства України. Розміщ ення, збирання, зберігання, об роблення, утилізація та вида лення, знешкодження і захоро нення відходів здійснюється відповідно до вимог Закону У країни "Про відходи".

Відповідно до ст. 5 Закону Ук раїни "Про охорону навколишн ього природного середовища" розміщення відходів дозволя ється лише за наявності спец іального дозволу на визначен их місцевими радами територі ях у межах установлених лімі тів з додержанням санітарних і екологічних норм.

Згідно з приписами ст. 17 Зако ну України "Про відходи" суб'єк ти господарської діяльності у сфері поводження з відхода ми зобов'язані не допускати з берігання відходів у несанкц іонованих місцях чи об'єктах (п."з"); відшкодовувати шкоду, за подіяну навколишньому приро дному середовищу, здоров'ю та майну громадян, підприємств ам, установам та організація м внаслідок порушення встано влених правил поводження з в ідходами, відповідно до зако нодавства України (п."л").

Відповідно до частини перш ої статті 69 Закону України "Пр о охорону навколишнього прир одного середовища" шкода, зап одіяна внаслідок порушення з аконодавства про охорону нав колишнього природного серед овища, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі б ез застосування норм зниженн я розміру стягнення та незал ежно від збору за забрудненн я навколишнього природного с ередовища та погіршення якос ті природних ресурсів.

Шкода, заподіяна внаслідок порушення цього законодавст ва, повинна відшкодовуватись у розмірах, які визначаються на підставі затверджених у в становленому порядку такс і методик обрахування розмірі в шкоди, що діють на час здійсн ення порушення або, у разі нем ожливості встановлення часу здійснення порушення, - на час його виявлення.

Відповідальність за поруш ення законодавства в галузі охорони навколишнього приро дного середовища, у вигляді в ідшкодування шкоди носить ци вільний характер із аналізу ст. 22 Цивільного кодексу Укра їни вбачається, що застосува ння відповідальності у вигля ді відшкодування збитків мож ливе лише за наявності склад у правопорушення, а саме: прот иправної поведінки, наявност і збитків, причинного зв' яз ку між протиправною поведінк ою та спричиненими збитками, а також вини порушника в їх за подіянні.

Зазначене співпадає в пози цією Вищого Господарського с уду України, викладеною в роз ' ясненні № 02-5/744 від 27.06.2001 "Про дея кі питання практики вирішенн я спорів, пов' язаних із заст осуванням законодавства про охорону навколишнього приро дного середовища" в якому вка зується про те, що розглядаюч и справи про відшкодування ш коди, заподіяної внаслідок п орушення природноресурсово го, природоохоронного законо давства про забезпечення еко логічної безпеки, господарсь кі суди повинні обов'язково в раховувати наявність таких у мов відповідальності, як без посередній причинний зв'язок між відповідними діями (безд іяльністю) і шкодою, та вина ві дповідача.

При цьому недотримання орг аном державного контролю вим ог Закону України "Про основн і засади державного нагляду (контролю) у сфері господарсь кої діяльності" при виявленн і збитків, завданих порушенн ям земельного законодавства , не складення припису, розпор ядження або іншого розпорядч ого документу про усунення п орушень, виявлених під час зд ійснення заходу, та не направ лення його відповідачу не зв ільняє останнього від передб аченої законом відповідальн ості.

Відповідно до постанови Ка бінету Міністрів України № 1520 від 17.11.2001 "Про затвердження Пол оження про Державну екологіч ну інспекцію" основними завд аннями Державної екологічно ї інспекції є: участь у межах с воєї компетенції у реалізаці ї державної політики у сфері охорони навколишнього приро дного середовища, раціональн ого використання природних р есурсів (земля, поверхневі во ди, атмосферне повітря, твари нний та рослинний світ, приро дні ресурси територіальних в од, континентального шельфу та виключної (морської) еконо мічної зони України), поводже ння з відходами, небезпечним и хімічними речовинами, пест ицидами та агрохімікатами, е кологічної та радіаційної бе зпеки; здійснення державного контролю за додержанням вим ог законодавства про охорону навколишнього природного се редовища, раціональне викори стання природних ресурсів (к рім надр та лісів), екологічну та в межах своєї компетенції радіаційну безпеку, поводже ння з відходами.

Відповідно до статті 43 Зако ну України "Про відходи" підпр иємства, установи, організац ії та громадяни України, а так ож іноземні юридичні і фізич ні особи та особи без громадя нства зобов'язані відшкодува ти шкоду, заподіяну ними внас лідок порушення законодавст ва про відходи, в порядку і роз мірах, встановлених законода вством України.

Згідно з п. 3.2 Методики ви значення розмірів шкоди, зум овленої забрудненням і засмі ченням земельних ресурсів че рез порушення природоохорон ного законодавства, затвердж еної наказом Міністерства ох орони навколишнього природн ого середовища та ядерної бе зпеки України від 27.10.1997 № 171 (у ред акції наказу Міністерства ох орони навколишнього природн ого середовища України від 4 к вітня 2007 р. № 149, зареєстровано в Міністерстві юстиції Україн и 25 квітня 2007 р. за № 422/13689) землі вва жаються засміченими, якщо на відкритому ґрунті наявні ст оронні предмети і матеріали, сміття без відповідних дозв олів, що призвело або може при звести до забруднення навкол ишнього природного середови ща. Пунктом 3.3 цієї Методики визначено, що факти забрудн ення (засмічення) земель вста новлюються уповноваженими о собами, які здійснюють держа вний контроль за додержанням вимог природоохоронного зак онодавства шляхом оформленн я актів перевірок, протоколі в про адміністративне правоп орушення та інших матеріалів , що підтверджують факт забру днення та засмічення земель.

Названа Методика застосо вується при встановленні роз мірів шкоди від забруднення земель будь-якого цільового призначення (всі землі Украї ни), що сталося внаслідок неор ганізованих (не передбачених проектами, дозволами та інш.) скидів (викидів) речовин, спол ук і матеріалів, а також в авар ійних ситуаціях (прорив очис них споруд, транспортних тру бопроводів, ємностей різного призначення і т. інш.); внаслід ок порушення норм екологічно ї безпеки при зберіганні, тра нспортуванні, використанні п естицидів і агрохімікатів, т оксичних речовин, виробничих і побутових відходів; самові льного захоронення (складува ння) промислових, побутових т а інших відходів (п. 1.3).

Застосування Методики є обов'язковим для інспекторів Державної екологічної інспе кції Мінекобезпеки України, посадових осіб спеціально уп овноважених органів інших мі ністерств та органів виконав чої влади в галузі охорони на вколишнього природного сере довища і використання природ них ресурсів (пункт 1.4).

При обчисленні розміру шко ди, завданої земельним ресур сам в результаті організації несанкціонованих звалищ поб утових, промислових та інших відходів, уводиться коефіці єнт 10, а токсичних відходів - 100 (п ункт 4.8).

Крім того, відсутні правові підстави вважати, що розмір ш коди визначено не у відповід ності з Методикою визначення розмірів шкоди, зумовленої з абрудненням і засміченням зе мельних ресурсів через поруш ення природоохоронного зако нодавства, затвердженої нака зом Міністерства охорони нав колишнього природного серед овища та ядерної безпеки Укр аїни від 27.10.1997 № 171.

Відповідачем не наведено д остатньо переконливих довод ів щодо порушення позивачем вимог чинного законодавства при визначенні розміру шкод и. Відповідач заявленого до с тягнення розміру шкоди не сп ростував належними доказами , контррозрахунку не надав.

З огляду на викладені полож ення чинного законодавства п ро відходи та охорону навкол ишнього природного середови ща і встановлені обставини с прави суд дійшов висновку пр о правомірність стягнення з ВАТ "АК "Київреконструкція" зб итків у сумі 109 339 009 грн. зав даних державі, внаслідок заб руднення земельних ресурсів .

Відповідно до ст. 33 ГПК Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на які вона посилається як на підставу с воїх вимог і заперечень.

Відповідач не надав суду до казів на спростування позовн их вимог.

За таких обставин, позовні в имоги визнаються судом обґру нтованими.

Керуючись ст.ст. 33, 44, 49, 82-85 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути із Відкритого акц іонерного товариства "Акціон ерна компанія "Київреконстру кція" (01004, м. Київ, вул. Горького, 5; ідентифікаційний код 03335623) на користь держави в особі Держ авної екологічної інспекції в місті Києві (04071, м. Київ, вул. На бережно-Лугова, 4, ідентифікац ійний код 24262621) 109 339 009 (сто дев'ять м ільйонів триста тридцять дев 'ять тисяч дев'ять) грн. збиткі в, завданих державі внаслідо к засмічення земельних ресур сів по вул. Лютневій, 58 та 1-Б в Го лосіївському районі м. Києва .

Зобов'язати Відкрите акціо нерне товариство "Акціонерна компанія "Київреконструкція " (01004, м. Київ, вул. Горького, 5; іден тифікаційний код 03335623) привест и земельну ділянку по вул. Лют невій, 58 та 1-Б в Голосіївському районі м. Києва у придатний дл я використання стан, видалив ши розміщені на ділянці відх оди.

Стягнути із Відкритого акц іонерного товариства "Акціон ерна компанія "Київреконстру кція" (01004, м. Київ, вул. Горького, 5; ідентифікаційний код 03335623) до державного бюджету 25 585,00 грн. ви трат на сплату державного ми та та 118,00 грн. витрат на оплату і нформаційно-технічних послу г.

Видати накази після набран ня рішенням законної сили.

Рішення набирає законної с или після закінчення десятид енного строку з дня його підп исання та може бути оскаржен о в порядку та строки, визначе ні ГПК України.

Суддя О.О.Х рипун

Дата підписання рішен ня: 10.09.2010

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.09.2010
Оприлюднено16.09.2010
Номер документу11165927
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6/401-32/2

Ухвала від 18.01.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Постанова від 25.05.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Уліцький А.М.

Ухвала від 17.05.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Уліцький А.М.

Постанова від 01.03.2011

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Вербицька О.В.

Рішення від 01.09.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Ухвала від 11.08.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Ухвала від 19.05.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Ухвала від 16.06.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Ухвала від 23.04.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

Ухвала від 07.04.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хрипун О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні