Постанова
від 21.05.2009 по справі 2а-2621/09
ОВРУЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2а-2621/09

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 травня 2009 року м. Овруч

Овруцький районний суд Жит омирської області в складі:

головуючого - судді Гришков ець А.Л.,

розглянувши у письмовому п ровадженні у місті Овручі сп раву за позовом ОСОБА_1 до управління праці і соціальн ого захисту населення Овруць кої районної державної адмін істрації про стягнення невип лачених коштів, передбачених Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Ч орнобильської катастрофи", -

ВСТАНОВИВ:

Позивач просить стягнути на її користь з управління пр аці та соціального захисту н аселення Овруцької районної державної адміністрації, пе редбачену ст. 39 Закону України "Про статус і соціальний захи ст громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської ка тастрофи" заборгованість по доплаті до заробітної плати в сумі 14347,50 грн. за період з 01.04.2004 ро ку по 31.12.2005 року та з 1.07.2007 року по 31.1 2.2007 року та передбачену ст. 37 Зак ону України "Про статус і соці альний захист громадян, які п остраждали внаслідок Чорноб ильської катастрофи" заборго ваність по грошовій допомозі у зв' язку з обмеженням спож ивання продуктів харчування місцевого виробництва в роз мірі 2134,80 грн. за період з 01.07.2007 рок у по 31.12.2007 року, мотивуючи тим, що вона працює і є потерпілою вн аслідок Чорнобильської ката строфи. За вищевказаний пері од роботи їй виплачувалась д оплата до заробітної плати т а грошова допомога, що встано влені в Законі, не в кратному в ідношенні до мінімальної зар обітної плати, а згідно поста нови КМ України № 836 від 26.07.96 року , що призвело до порушення її п рав.

В судове засідання позивач не з' явилася, але в позовній заяві просить розглянути сп раву без її участі.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, але надав заяву, в якій про сить справу розглянути без ї х участі. Щодо задоволення по зову заперечують.

Дослідивши в судовому засі данні докази, суд вважає, що по зов слід задовольнити частко во з наступних підстав.

Позивач є потерпілою внасл ідок Чорнобильської катастр офи, працює в Управлінні прац і соціального захисту населе ння Овруцької РДА та прожива є в АДРЕСА_1

Відповідно до ст. ст. 37,39 Закон у України "Про статус і соціал ьний захист громадян, які пос траждали внаслідок Чорнобил ьської катастрофи" вона має п раво на відповідну доплату т а допомогу, які отримувала зг ідно постанови КМ України № 836 від 26.07.96 року в конкретних розм ірах, а зокрема за ст. 39 - в сумі 10 ,5 грн. (в залежності від відпра цьованого часу) та за ст. 37 -2,10 гр н.

Вказані обставини підтвер джуються наданими копіями до кументів: посвідченням потер пілого від Чорнобильської ка тастрофи, паспорту, довідкам и про проведені виплати, свід оцтвом про народження дитини .

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією України.

Згідно до Закону України "Пр о статус і соціальний захист громадян, які постраждали вн аслідок Чорнобильської ката строфи" на час виникнення пра вовідносин була передбачена серед інших виплат і доплата по:

- ст. 37 Закону - громадянам, які проживають на територіях ра діоактивного забруднення, пр оводиться щомісячна грошова допомога в зв' язку з обмеже нням споживання продуктів ха рчування у зоні гарантованог о добровільного відселення 4 0% мінімальної заробітної пла ти;

- ст. 39 Закону - громадянам, які працюють на територіях раді оактивного забруднення, пров адиться доплата у зоні гаран тованого добровільного відс елення - 2 мінімальні заробітн і плати, а пенсіонерам, які пра цюють у зонах радіоактивного забруднення, оплата праці до датково підвищується на 25 про центів від розміру мінімальн ої заробітної плати.

Зазначеною вище постаново ю № 836 усупереч Закону № 796-ХІІ, як ий визначив кратність однора зової компенсації в залежнос ті від розміру мінімальної з аробітної плати, яка визнача ється Законом, встановлено к онкретні розміри компенсаці й і доплат, зокрема:

- для доплати громадянам, до помога в зв' язку з обмеженн ям споживання продуктів харч ування у зоні гарантованого добровільного відселення -210 т ис. крб. (2,10 грн. за гр. реф.);

- для доплати громадянам, як і працюють на територіях рад іоактивного забруднення у зо ні гарантованого добровільн ого відселення -1050 тис. крб. (10,5 гр н. за гр. реф.).

Відповідно до ст. 8 КАС Украї ни суд при вирішенні справи к ерується принципом верховен ства права, відповідно до яко го зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищим и цінностями та визначають з міст і спрямованість діяльно сті держави.

Суд застосовує принцип вер ховенства права з урахування м судової практики Європейсь кого Суду з прав людини.

Частиною 2 ст. 9 КАС України ви значено, що у разі невідповід ності нормативно-правового а кта Конституції України, зак ону України, міжнародному до говору, згода на обов' язков ість якого надана Верховною Радою України, або іншому пра вовому акту суд застосовує п равовий акт, який має вищу юри дичну силу.

Розмір мінімальної заробі тної плати в Україні станови в:

- з 01.12.2003 року - 205 грн., - з 01.09.2004 року - 2 37 грн., - з 1.01.2005 року - 262 грн., - з 01.04.2005 рок у - 290 грн., - з 01.07.2005 року - 310 грн., - з 01.09.2005 р. - 332 грн., - з 01.07.2007 р. - 440 грн., з 01.10.2007 р. - 460 грн.

В зв' язку з викладеним, роз мір недовиплачених коштів ст ановить:

За ст. 37 Закону:

- з липня 2007 року по грудень 2007 р оку (440х40%х3+460х0,40%х3) х2-4,20х6=2134,80 грн.

За ст. 39 Закону:

- за 2004 рік - 3623,21 грн., ; за 2005 рік - 5121,5 г рн.; за 2007 рік - 2668,5 грн.

а всього за мінусом отриман их - 11413,21 грн. (розрахунок додаєт ься)

Оскільки, ст. 39 Закону "Про ст атус і соціальний захист гро мадян, які постраждали внасл ідок Чорнобильської катастр офи" передбачено доплату гро мадянам, які працюють на тери торіях радіоактивного забру днення, зокрема у зоні гарант ованого добровільного відсе лення - 2 мінімальні заробітні плати, тобто передбачено сам е доплату до заробітної плат и, то відповідно до

ст. 233 КЗпП України працівник мас право звернутися до суду з позовом про стягнення нале жних йому сум заробітної пла ти без обмежень будь-яким стр оком.

Пунктом 4 Порядку використа ння коштів державного бюджет у для виконання програм, пов' язаних із соціальним захисто м громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи, затвердженим постан овою КМ України № 936 від 20.09.05, визн ачено, що виплата компенсаці й та допомоги за ст. 39 Закону пр оводиться центрами по нараху ванню і виплаті соціальних д опомог, управліннями праці т а соціального захисту населе ння районних (міських) держад міністрацій, виконкомів місь ких, районних рад у містах. Роз порядником коштів нижчого рі вня визначено районні управл іння праці та соціального за хисту населення. Тобто, випла та зазначених коштів передан а останнім і вони провадять в казані виплати, а тому відпов ідно кошти підлягають стягне нню з відповідача.

Також, зі змісту позовної за яви вбачається, що позивачка оскаржує дії відповідача по неправильному нарахуванню ї й чорнобильських коштів, а то му суд вважає за можливе вийт и за межі позовних вимог та ви знати дії УПСЗН Овруцької РД А в нарахуванні вищезазначен их коштів неправомірними.

Від сплати судового збору п озивач звільнена згідно п. 18 с т. 4 Декрету Кабінету Міністрі в України "Про державне мито", а відповідач - на підставі ст. 5 Декрету Кабінету Міністрів України „Про державне мито" т а рішення Овруцької міської ради від 22.01.2008 року.

На підставі ст. 19 Конституці ї України, ст. 39 Закону України "Про статус і соціальний захи ст громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської ка тастрофи" та керуючись ст. ст. 8-11,18,71,160,161,162 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити частк ово.

Визнати дії управління пра ці і соціального захисту нас елення Овруцької РДА по випл аті доплати до заробітної пл ати, що встановлена в Законі У країни "Про статус і соціальн ий захист громадян, які постр аждали внаслідок Чорнобильс ької катастрофи», не в кратно му відношенні до мінімальної заробітної плати, а згідно по станови КМ України № 836 від 26.07.96 р оку неправомірними.

Стягнути на користь ОСОБ А_1 з управління праці та соц іального захисту населення О вруцької РДА, передбачену ст . 37 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Ч орнобильської катастрофи", д опомогу у зв' язку з обмежен ням споживання продуктів хар чування за період з 01.07.2007 року п о 31.12.2007 року в сумі 2134,80 грн. та пере дбачену ст. 39 Закону України "П ро статус і соціальний захис т громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи", доплату до заробітн ої плати за період з 01.04. 2004 року п о 31.12.2005 року та з 01.07.2007 року по 31.12.2007 ро ку в сумі 11413,21 грн.

В задоволенні решти позовн их вимог відмовити за безпід ставністю.

На постанову суду до Київсь кого Апеляційного адміністр ативного суду через Овруцьки й районний суд може бути пода на заява про апеляційне оска рження протягом 10 днів з дня ї ї проголошення, а апеляційна скарга у такому ж порядку на п ротязі 10 днів з дня складення постанови в повному обсязі а бо 20 днів з дня подання заяви п ро апеляційне оскарження, з н аправленням копії скарги до Київського Апеляційного адм іністративного суду.

СудОвруцький районний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення21.05.2009
Оприлюднено19.10.2010
Номер документу11210585
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2621/09

Ухвала від 10.03.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський І.О.

Ухвала від 29.01.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довгополов О.М.

Ухвала від 16.09.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк В.В.

Ухвала від 18.08.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Д.М.

Постанова від 24.07.2009

Адміністративне

Приморський районний суд м.Одеси

Чернявська Л. М.

Ухвала від 06.06.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Р.Й.

Ухвала від 07.10.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Ухвала від 12.04.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довгополов О.М.

Ухвала від 16.04.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Заверуха О.Б.

Постанова від 21.05.2009

Адміністративне

Овруцький районний суд Житомирської області

Гришковець А.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні