КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-2621/09 Головуючий у 1-й інстанції: Ганечко О. М.
Суддя-доповідач: Кузьме нко В. В.
У Х В А Л А
Іменем України
"07" жовтня 2010 р. м. Київ
колегія Київського апеляційного адміністратив ного суду у складі:
голо вуючого - судді Кузьменко В . В.,
судді в Василенка Я. М., У мнової О. В.,
розглянувши в письмовому провадженні справу за адмін істративним позовом ОСОБА _2 до Управління Пенсійного фонду України у Шевченківсь кому районі м. Києва про зобо в' язання провести перераху нок щомісячної державної соц іальної доплати як дитині ві йни, за апеляційною скаргою У правління Пенсійного фонду У країни у Шевченківському ра йоні м. Києва на постанову Шев ченківського районного суду м. Києва від 09.11.2009 року, -
В С Т А Н О В И Л А:
Позивач звернувся до суду з позовом про поновленн я пропущеного строку для зве рнення до адміністративного суду та зобов' язання прове сти перерахунок пенсії як ди тині війни за 2006- 2008 роки.
Постановою Шевченківськог о районного суду м. Києва від 0 9.11.2009 року позов задоволено час тково: зобов' язано перераху вати та виплатити позивачу щ омісячну державну соціальну доплату за період з 16 липня 2008 року по 31 грудня 2008 року в розмі рі 30 % мінімальної пенсії за ві ком відповідно до ст. 6 Закону України "Про соціальний захи ст дітей війни". В решті позову відмовлено.
Не погоджуючись з зазначен им судовим рішенням, відпові дач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати пос танову суду першої інстанції як таку, що постановлена з пор ушенням норм матеріального і процесуального права, та при йняти нове рішення про відмо ву у задоволенні позову у пов ному обсязі.
Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги, колегія суддів вважає , що апеляційна скарга не підл ягає задоволенню з таких під став.
Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 1, 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає апеляційну ска ргу без задоволення, а постан ову суду - без змін, якщо виз нає, що суд першої інстанції п равильно встановив обставин и справи та ухвалив судове рі шення з додержанням норм мат еріального і процесуального права.
Суд першої інстанції всебі чно, повно та об'єктивно розгл янув справу, правильно встан овив обставини справи, надан им доказам дав правильну пра вову оцінку і прийшов до обґр унтованого висновку про част кове задоволення позову.
Судом першої інстанції вст ановлено, що позивачу підвищ ення до пенсії як дитині війн и має розраховуватися за пер іод з 16 липня 2008 по 31 грудня 2008 ро ку відповідно до мінімально ї пенсії за віком, розмір якої встановлений ч. 1 ст. 28 Закону У країни «Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування».
Судова колегія погоджуєть ся з таким висновком суду пер шої інстанції.
Колегією суддів встановле но, що позивач є дитиною війни .
Статтею 6 Закону України « Про соціальний захист дітей війни»передбачено, що дітям війни пенсії або щомісячне д овічне грошове утримання чи державна соціальна допомога , що виплачується замість пен сії, підвищуються на 30 % мініма льної пенсії за віком.
Пунктом 17 ст. 77 Закону Україн и "Про Державний бюджет Украї ни на 2006 рік" зупинено на 2006 рік д ію ст. 6 Закону України "Про соц іальний захист дітей війни".
Законом України від 19 січня 2006 року N 3367-IV внесені зміни до За кону України "Про Державний б юджет України на 2006 рік", відпов ідно до яких виключено пункт 17 ст. 77, а ст. 110 викладена в іншій редакції. Зокрема установлен о, що пільги дітям війни, перед бачені абзацом 7 ст. 5 Закону Ук раїни "Про соціальний захист дітей війни", запроваджуютьс я з 1 січня 2006 року, а статтею 6, - у 2006 році поетапно, за результат ами виконання бюджету у перш ому півріччі, у порядку, визна ченому Кабінетом Міністрів У країни за погодженням з Комі тетом Верховної Ради України з питань бюджету. Вказане пол оження не визнавалось не кон ституційним, тому вимоги поз ивача за вказаний період не п ідлягають задоволенню.
Пунктом 12 ст. 71 Законом Укра їни «Про Державний бюджет Ук раїни на 2007 рік»зупинено дію с татті 6 Закону України «Про со ціальний захист дітей війни» з урахуванням ст. 111 цього Зако ну.
Проте, Конституційний Суд У країни у рішенні від 9 липня 2007 року № 6-рп/2007 (справа про соціал ьні гарантії громадян) сформ улював правову позицію, згід но з якою законом про Державн ий бюджет України, який має ос обливий предмет регулювання , не можуть вноситися зміни, зу пинятися дія чинних законів України, а також встановлюва тися інше (додаткове) правове регулювання відносин, що є пр едметом інших законів Україн и.
Оскільки предмет закону пр о Державний бюджет України ч ітко визначений у Конституці ї України, Бюджетному кодекс і України, Конституційний Су д України зауважив, що цей зак он не може скасовувати чи змі нювати обсяг прав і обов'язкі в, пільг, компенсацій і гарант ій, передбачених іншими зако нами України.
З урахуванням зазначеного , п. 12 ст. 71 Закону України «Про Де ржавний бюджет України на 2007 р ік», яким зупинено дію статті 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни», з ура хуванням статті 111 цього Закон у, визнано Конституційним Су дом України таким, що не відпо відає Конституції України.
Законом України від 28 грудн я 2007 року N 107-VI "Про Державний бюдж ет України на 2008 рік та про внес ення змін до деяких законода вчих актів України" внесено з міни до Закону України "Про со ціальний захист дітей війни" та ст. 6 цього Закону викладен о в такій редакції: "Дітям війн и (крім тих, на яких поширюєтьс я дія Закону України "Про стат ус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту") до пе нсії або щомісячного довічно го грошового утримання чи де ржавної соціальної допомоги , що виплачується замість пен сії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановл еної для учасників війни. Заз начені зміни набрали чинност і з 1 січня 2008 року.
Згідно з Рішенням Конститу ційного Суду України від 22 тра вня 2008 року N 10-рп/2008 (справа щодо п редмета та змісту закону про Державний бюджет України) зм іни щодо розміру пенсії дітя м війни визнано такими, що не в ідповідають Конституції Укр аїни (є неконституційними).
Таким чином, до 22 травня 2008 рок у застосуванню до спірних пр авовідносин підлягали припи си Закону України "Про Держав ний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких з аконодавчих актів України".
Ураховуючи положення Конс титуції України щодо дії нор мативно-правових актів у час і, положення статті 6 Закону Ук раїни "Про соціальний захист дітей війни", у редакції цього Закону від 18 листопада 2004 року N 2195-IV, поновили свою дію з 22 травн я 2008 року.
Отже, з цієї дати особи зі ст атусом дітей війни мають пра во на підвищення на 30 відсоткі в мінімальної пенсії за віко м пенсії або щомісячного гро шового довічного утримання ч и державної соціальної допом оги, що виплачується замість пенсії, як і вказано судом пер шої інстанції.
Судова колегія погоджуєть ся з висновком суду першої ін станції, що позовні вимоги пі длягають задоволенню з 16.07.2008 ро ку, у зв' язку з пропуском поз ивачем річного строку зверне ння до адміністративного суд у передбаченого ст. 99 КАС Укра їни.
Визначаючи розрахункову величину, з якої має проводит ися нарахування позивачу під вищення до пенсії, відповіда чу слід врахувати, що Законом України «Про соціальний зах ист дітей війни»передбачено , що підвищення до пенсії має о браховуватися у відсотковом у відношенні до розміру міні мальної пенсії за віком.
Відповідно до ст. 17 Закону У країни «Про державні соціаль ні стандарти та державні соц іальні гарантії»основні дер жавні соціальні гарантії вст ановлюються законами з метою забезпечення конституційно го права громадян на достатн ій життєвий рівень. До числа о сновних державних соціальни х гарантій включається мінім альний розмір пенсії за віко м.
При цьому, ст. 19 вказаного Зак ону передбачено, що виключно законами України визна чається мінімальний розмір п енсії за віком.
Оскільки будь-яким іншим за коном, крім Закону України «П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування» , мінімальний розмір пенсії н е встановлений, судова колег ія дійшла висновку про відсу тність правових підстав для застосування будь-якої іншої величини, ніж встановлена на званим законом, для розрахун ку підвищення до пенсії пози вачу як дитині війни.
Отже, доводи апеляційної ск арги та апелянта спростовуют ься висновками суду першої і нстанції, матеріалами справи та не відповідають вимогам ч инного законодавства, через що рішення суду першої інста нції слід залишити без змін.
Керуючись ст.ст. 197, 195, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу У правління Пенсійного фонду У країни у Шевченківському ра йоні м. Києва на постанову Шев ченківського районного суду м. Києва від 09.11.2009 року у справі з а адміністративним позовом ОСОБА_2 до Управління Пенс ійного фонду України у Шевче нківському районі м. Києва пр о зобов' язання провести пер ерахунок щомісячної державн ої соціальної доплати як дит ині війни - залишити без зад оволення.
Постанову Шевченківського районного суду м. Києва від 09.11 .2009 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя: В. В. Кузь менко
Судді: Я. М. Васил енко
О. В. Умнова
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2010 |
Оприлюднено | 18.10.2010 |
Номер документу | 11639859 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Кузьменко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні