УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 січня 2013 р. Справа № 27224/10/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Довгополова О.М.,
суддів Коваля Р.Й., Святецького В.В.,
з участю секретаря судового засідання Баранкевич А.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Пустомитівському районі Львівської області на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 11 травня 2010 року про закриття провадження у справі за позовом Управління Пенсійного фонду України в Пустомитівському районі Львівської області до Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Пустомитівському районі Львівської області про зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в Пустомитівському районі Львівської області звернулось до суду з позовом до Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Пустомитівському районі Львівської області, яким просило зобов'язати відповідача включити для відшкодування в Акт звірки за січень 2010 року виплачену Пенсійним Фондом суму пенсій по інвалідності внаслідок трудового каліцтва в розмірі 279,45 грн.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 11 травня 2010 року провадження у справі закрито. Ухвала мотивована тим, що Законодавцем на позивача та відповідача покладений лише обов'язок провести звірку витрат за особовими справами потерпілих та скласти відповідний акт щомісячної звірки відповідних витрат, у якому визначити загальну суму витрат, що підлягає відшкодуванню та до 15 числа місяця, наступного за звітним, подати його відповідно головним управлінням. Вимога позивача про спонукання до вчинення дій не врегульовує спірних правовідносин, які виникли, оскільки встановлений порядок підписання актів звірки розрахунків розрахований на відсутність спору.
Ухвалу в апеляційному порядку оскаржив позивач, вважає, що вона є незаконною та необґрунтованою, прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи. Просить ухвалу скасувати, та направити справу на новий розгляд до суду першої інстанції. На обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає, що встановлене законодавством правило підписання акту звірки розраховане саме на відсутність спору, а тому не врегульовує спірних правовідносин, що виникли в даному випадку. Перерахування коштів відбувається на централізованому рівні і лише тих, що включені в акт звірки, складений на територіальному рівні.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника відповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з таких підстав.
Як встановлено судом, спірні правовідносини між сторонами виникли у зв'язку з тим, що відповідачем у добровільному порядку не відшкодовано витрати, виплачених позивачем сум пенсій по інвалідності внаслідок отриманого каліцтва на виробництві ОСОБА_1 і ОСОБА_2 та не прийнято їх до заліку для відшкодування.
Спірні правовідносини регулюють «Порядком відшкодування Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України Пенсійному фонду України витрат, пов'язаних з виплатою пенсій по інвалідності внаслідок отриманого каліцтва на виробництві або професійного захворювання, затверджений постановою Правління Пенсійного фонду України і Правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 04 березня 2003 року № 5-4/4.
Даний Порядок визначає механізм відшкодування на централізованому рівні Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України Пенсійному фонду України витрат, пов'язаних з виплатою пенсій по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання та пенсій у зв'язку з втратою годувальника, який помер внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, які призначені особам, що застраховані згідно із Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності», у тому числі добровільно застраховані, та потерпілим особам, право яких на отримання відшкодування шкоди раніше було встановлено згідно із законодавством СРСР або законодавством України про відшкодування шкоди , заподіяної працівниками внаслідок травмування на виробництві або професійного захворювання, пов'язаних з виконанням ними трудових обов'язків.
Відповідно до п. 5 Порядку територіальні органи Пенсійного фонду України щомісяця, до 10 числа місяця, наступного за звітним, на підставі списку осіб, яким виплачено пенсії по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання та пенсії у зв'язку із втратою годувальника, проводять з відділеннями виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків звірку витрат за особовими справами потерпілих, складають акт щомісячної звірки витрат за особовими справами потерпілих, та до 15 числа місяця, наступного за звітним, подають його відповідно головним управлінням Пенсійного фонду і управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків.
Згідно з п. 6 Порядку головні управління Пенсійного фонду та управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на підставі акта щомісячної звірки витрат за особовими справами потерпілих, узагальнюють і узгоджують довідку про відшкодування Фондом соціального страхування від нещасних випадків Пенсійному фонду України витрат, пов'язаних з виплатою пенсій по інвалідності та пенсій у зв'язку із втратою годувальника, та до 20 числа місяця, наступного за звітним, подають її відповідно до Пенсійного фонду України та Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.
На підставі акту звірки витрат проводиться відшкодування виплачених сум пенсій на централізованому рівні.
При цьому Управління пенсійного фонду України у районах і містах, як і Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України є місцевими органами виконавчої влади, отже, і суб'єктами владних повноважень в розумінні п. 7 ч. 1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до ч. 1 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.
Згідно з п. 3 ч. 2 цієї статті юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень.
Отже, в розумінні п. 1 ч. 1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України спір, який виник між сторонами по даній справі, є публічно-правовим, тому суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про неможливість розгляду даного спору в порядку адміністративного судочинства, не врахувавши зазначені вище обставини та допустивши помилку у застосуванні норм процесуального права, а відтак зробив неправильний висновок про закриття провадження у справі.
Колегія суддів вважає необґрунтованим посилання суду першої інстанції як на підставу закриття провадження у справі, на те, що вимога позивача про зобов'язання відповідача включити суми виплачених пенсій в щомісячні акти звірки не є способом захисту прав пенсійного органу і не підлягає розгляду в суді, оскільки, у випадку обрання позивачем невірного способу захисту у позові слід відмовляти.
Разом з цим, не підлягає задоволенню вимога апеляційної скарги про направлення справи на новий розгляд, оскільки ст. 199 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено таких повноважень суду апеляційної інстанції за наслідками розгляду апеляційної скарги на ухвалу суду першої інстанції.
Враховуючи наведене вище, колегія суддів дійшла висновку, що оскаржувана ухвала постановлена з порушенням норм матеріального та процесуального справа, тому її слід скасувати та направити справу для продовження розгляду до суду першої інстанції.
Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, п. 3 ч. 1 ст. 199, ст. 204, п. 6 ч. 1 ст. 205, ст. ст. 206, 254 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Пустомитівському районі Львівської області задовольнити частково.
Ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 11 травня 2010 року про закриття провадження у справі № 2а-2621/10/1370 за позовом Управління Пенсійного фонду України в Пустомитівському районі Львівської області до Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Пустомитівському районі Львівської області про зобов'язання вчинити дії - скасувати і правити справу для продовження розгляду до суду першої інстанції.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та оскарженню не підлягає.
Головуючий О.М. Довгополов
Судді Р.Й. Коваль
В.В. Святецький
Ухвала складена в повному обсязі 01.02.2013 року
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2013 |
Оприлюднено | 12.02.2013 |
Номер документу | 29240611 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Довгополов О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні