Ухвала
від 16.09.2011 по справі 2а-2621/09
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 вересня 2011 р. Справа № 71950/09/9104

Колегія суддів Львівсько го апеляційного адміністрат ивного суду в складі:

головуючого судді: Гуляка В .В.

суддів: Святець кого В.В., Судової-Хомюк Н.М.

розглянувши у порядку пись мового провадження в м. Львов і апеляційну скаргу управлін ня Пенсійного фонду України в Іршавському районі Закарпа тської області на постанову Іршавського районного суду З акарпатської області від 04 се рпня 2009 року у справі за позова ми ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОС ОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА _8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОС ОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13 , ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБ А_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20 до управ ління Пенсійного фонду Украї ни в Іршавському районі Зака рпатської області про зобов' язання нарахувати та виплати ти недоплачене підвищення до пенсії як дітям війни,-

встановила:

У червні 2009 року позивачі зв ернулися в суду з адміністра тивними позовами до відповід ача, в яких просили зобов' яз ати відповідача нарахувати т а виплатити на їхню користь н едопечене підвищення до пенс ія як дітям війни за 2006-2007 роки. Р азом із позовними заявами по зивачі подали клопотання про поновлення строку звернення до адміністративного суду.

Позивачі свої позовні вимо ги мотивували тим, що відпові дно до статті 1 Закону України «Про соціальний захист діте й війни» вони є дітьми війни. З гідно з статтею 6 цього закону їм повинна виплачуватись що місячна соціальна допомога у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, однак така виплачув алась не в повному розмірі.

Оскаржуваною постановою с уду адміністративні позови з адоволено частково. Визнано протиправною бездіяльність відповідача щодо невиплати позивачам підвищення до пенс ії відповідно до вимог ст. 6 За кону України «Про соціальний захист дітей війни». Зобов' язано відповідача нарахуват и та виплатити на користь поз ивачів недоплачену кожному з них як дитині війни щомісячн у державну соціальну допомог у у розмірі 30 % мінімальної пен сії за віком за період з 09.07.2007 ро ку по 31.12.2007 року. В решті позовни х вимог відмовлено.

Не погоджуючись з даною по становою суду відповідач, ос каржив її в апеляційному пор ядку. Вважає, що постанова при йнята з неповним з' ясування м обставин справи та з поруше нням норм матеріального і пр оцесуального права та підляг ає скасуванню з підстав викл адених в апеляційній скарзі. Просить скасувати постанову та прийняти нову, якою відмов ити позивачам в задоволенні позовів повністю.

Апелянт як на обґрунтуванн я апеляційних вимог посилаєт ься на те, що судом першої інст анції не враховано посилання відповідача на те, що законод авством України не визначено поняття «мінімальна пенсія за віком» як розрахункової в еличини для підвищення пенсі ї згідно ст. 6 Закону України « Про соціальний захист дітей війни», а стаття 28 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання» від 09.07.2003 року №1058 застосов ується виключно для визначен ня розмірів пенсії, призначе них згідно цим Законом. Крім т ого, звертає увагу на те, що су дом не враховано, що Пенсійни й фонд не є розпорядником дер жавних коштів.

Враховуючи те, що особи які беруть участь в справі в судо ве засідання не прибули, хоча належним чином були повідом лені про дату, час і місце судо вого засідання, відповідно д о пункту 2 частини 1 статті 197 КА С України колегія суддів вва жає за можливе розгляд справ и здійснювати в порядку пись мового провадження за наявни ми у справі матеріалами.

Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави, колегія суддів приходи ть до висновку, що апеляційну скаргу апелянта слід задово лити, виходячи з наступних пі дстав.

Судом встановлено та підтв ерджено матеріалами справи, що позивачі, відповідно до ст . 1 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни», мают ь статус дітей війни і перебу вають на відповідному обліку у відповідача.

Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни», який набрав чин ності з 01 січня 2006 року, дітям ві йни пенсії або щомісячне дов ічне грошове утримання чи де ржавна соціальна допомога, я ка виплачується замість пенс ії, підвищуються на 30 % мінімал ьної пенсії за віком.

Суд першої інстанції, вирі шуючи питання про відмову в з адоволенні позовних вимог за 2006 рік прийшов до правильного висновку, що такі задоволенн ю не підлягають, виходячи з на ступного.

Пунктом 17 ст. 77 Закону Україн и «Про державний бюджет на 2006 р ік» зупинено дію ст. 6 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни». Законом Украї ни «Про внесення змін до Зако ну України «Про державний бю джет на 2006 рік» від 19.01.2006 року, яки й набрав чинності 02.04.2006 року, п. 17 ст. 77 виключено, однак ст. 110 дано го Закону встановлено, що піл ьги дітям війни, передбачені ст. 6 Закону України «Про соці альний захист дітей війни» з апроваджуються поетапно, за результатами виконання бюдж ету у першому півріччі, у поря дку, визначеному Кабінетом М іністрів України за погоджен ням з Комітетом Верховної Ра ди України з питань бюджету. В раховуючи, що Кабінет Мініст рів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради Ук раїни з питань бюджету не при ймав жодних нормативно-право вих актів за результатами ви конання бюджету у першому пі вріччі 2006 року, не був визначен ий порядок проведення таких виплат, а також те, що зазначен а норма не була визнана у вста новленому порядку неконстит уційною, за таких обставин ко легія суддів приходить до пе реконання, що позовні вимоги позивача про нарахування та виплату підвищення до пенсі ї як дитині війни за 2006 рік задо воленню не підлягають.

Що стосується позовних вим ог за період з 09.07.2007 року по 31.12.2007 р оку, то колегія суддів вважає за необхідне зазначити наст упне.

Пунктом 12 статті 71 Закону Ук раїни «Про Державний бюджет на 2007 рік» було зупинено дію ст атті 6 Закону України «Про соц іальний захист дітей війни», однак Рішенням Конституційн ого Суду України від 09.07.2007 року № 6-рп/2007 положення пункту 12 стат ті 71 Закону України «Про Держа вний бюджет України на 2007 рік» визнано таким, що не відповід ає Конституції України (є нек онституційними), а відтак з 09.07. 2007 року відновлено дію статті 6 Закону № 2195, яка передбачає пр аво дітей війни на отримання підвищення до пенсії у розмі рі 30 % мінімальної пенсії за ві ком.

Вищевказане рішення Конст итуційного суду України № 6-рп /2007 від 09.07.2007 року є обов' язкови м до виконання на всій терито рії України і має преюдиціал ьне значення для судів загал ьної юрисдикції при розгляді позовів у зв' язку з правові дносинами, які виникли внасл ідок дії положень Закону Укр аїни «Про Державний бюджет У країни на 2007 рік», визнаних нек онституційними. Норми, які ви знані цим Рішенням такими, що не відповідають Конституції України (неконституційними) , втратили чинність з дня ухва лення Конституційним судом У країни відповідних рішень, і відповідно поновили свою ді ю положення ст. 6 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни», які діяли до прийня ття неконституційних норм.

З вищенаведеного вбачаєть ся, що з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року ст. 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни» діял а в редакції від 18 листопада 2004 року, відповідно до якої дітя м війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання ч и державна соціальна допомог а, яка виплачується замість п енсії, підвищуються на 30 % міні мальної пенсії за віком.

Відповідно до цього, суд пе ршої інстанції прийшов до об ґрунтованого висновку, що пр отягом періодів з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року у позивачів було наяв не право на отримання підвищ ення до пенсії як дітям війни у розмірі 30 % мінімальної пенс ії за віком. Однак судом безпі дставно не застосовано строк звернення до адміністративн ого суду за захистом прав, сво бод та інтересів особи, виход ячи з наступного.

Відповідно до частини 2 ста тті 99 КАС України (в редакції, ч инній на час виникнення спір них правовідносин та розгляд у справи в суді першої інстан ції) для звернення до адмініс тративного суду за захистом прав, свобод та інтересів осо би встановлюється річний стр ок, який, якщо не встановлено і нше, обчислюється з дня, коли о соба дізналася або повинна б ула дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтерес ів.

Згідно з частинами 1, 2 статт і 100 цього Кодексу (в редакції, ч инній на час виникнення спір них правовідносин та розгляд у справи в суді першої інстан ції) пропущення строку зверн ення до адміністративного су ду є підставою для відмови у з адоволенні адміністративно го позову за умови, якщо на цьо му наполягає одна із сторін. Я кщо суд визнає причину пропу щення строку звернення до су ду поважною, адміністративна справа розглядається і вирі шується в порядку, встановле ному цим Кодексом.

Із матеріалів справи вбача ється, що позивачі з адмініст ративними позовами звернувс я в суд в 03.06.2009 року, з пропуском с троків звернення до суду та п росили його поновити, оскіль ки про порушення своїх прав н а отримання підвищення до пе нсії як дітям війни у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віко м вони дізналися тільки післ я висвітлення зазначених под ій пресі. Однак такі причини п ропуску строку не можуть бут и визнані поважними, оскільк и Рішення Конституційного Су ду України від 09.07.2007 року оприлю днене в «Офіційному віснику України» №4 від 10.07.2007 року та «Оф іційному віснику України» №5 2 від 27.07.2007 року. Крім цього, дане підвищення до пенсії як дітя м війни, виплачувалося позив ачам періодично, то позивачі про факт недоплати їм даного підвищення, повинні були діз наватися кожного місяця при отриманні пенсії.

Відповідно до вищенаведен ого, колегія суддів приходит ь до висновку, що позивачами п ропущено строк звернення до адміністративного суду без п оважних причин, а відтак в зад оволенні клопотань позивачі в про поновлення строку звер нення до суду слід відмовити .

Враховуючи пропущення поз ивачами річного строку зверн ення до адміністративного су ду без поважних причин, напол ягання відповідача на відмов і у позові на цій підставі, кол егія суддів приходить до вис новку, що в задоволенні позов них вимог позивачів слід від мовити, у зв' язку з пропуско м строку звернення до суду.

Недотримання судом першої інстанції вищевказаних вимо г закону призвели до неправи льного вирішення справи.

Враховуючи вищенаведене, к олегія суддів вважає, що пост анова суду першої інстанції прийнята з порушенням норм м атеріального та процесуальн ого права, а тому оскаржувана постанова підлягає скасуван ню, з прийняттям нової постан ови про відмову в задоволенн і позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 99, 100, 195, 196, 197, 198, 202, 20 5, 207, 254 КАС України, колегія судд ів -

постановила:

Апеляційну скаргу управлі ння Пенсійного фонду України в Іршавському районі Закарп атської області задоволити.

Постанову Іршавського рай онного суду Закарпатської об ласті від 04 серпня 2009 року у спр аві №2а-2621/09/0705 скасувати та прийн яти нову постанову, якою в зад оволенні позовів ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА _4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОС ОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБ А_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_ 17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, О СОБА_20 до управління Пенсій ного фонду України в Іршавсь кому районі Закарпатської об ласті про зобов' язання нара хувати та виплатити недоплач ене підвищення до пенсії як д ітям війни, - відмовити повн істю.

Постанова набирає законно ї сили через п'ять днів після н аправлення її копії особам, я кі беруть участь у справі.

На постанову протягом двад цяти днів з моменту набрання нею законної сили може бути п одана касаційна скарга безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України.

Головуючий: В.В. Гуляк

Судді: В.В. Святецький

Н.М. Судова-Хомюк

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.09.2011
Оприлюднено18.10.2011
Номер документу18625140
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2621/09

Ухвала від 10.03.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський І.О.

Ухвала від 29.01.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довгополов О.М.

Ухвала від 16.09.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Гуляк В.В.

Ухвала від 18.08.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Д.М.

Постанова від 24.07.2009

Адміністративне

Приморський районний суд м.Одеси

Чернявська Л. М.

Ухвала від 06.06.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Р.Й.

Ухвала від 07.10.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Ухвала від 12.04.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довгополов О.М.

Ухвала від 16.04.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Заверуха О.Б.

Постанова від 21.05.2009

Адміністративне

Овруцький районний суд Житомирської області

Гришковець А.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні