Постанова
від 19.08.2010 по справі 2а-13435/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

19 серпня 2010 року 11:33 № 2а-13435/09/2670

За позовом Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Основа Євро»

до відповідача Держав ної податкової інспекції у О болонському районі м. Києва

про скасування податко вих повідомлень-рішень

Суддя Добрянс ька Я.І.

Секретар судового засідан ня Пономарьов Д.Г.

Представники:

від позивача: Таринськ ий В.В. (довіреність від 30.10.2009р . б/н)

від відповідача: Пелепе цький В.Д. (довіреність від 25.11.2009р. №7083/9/10-008)

На підставі ч. 3 ст. 160 Кодекс у адміністративного судочин ства України 19.08.2010 р. проголошен о вступну та резолютивну час тини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн улося Товариство з обмеженою відповідальністю «Основа Єв ро»з позовом до Державної по даткової інспекції у Оболонс ькому районі м. Києва про скас ування податкових повідомле нь-рішень.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав та просив скасу вати податкові повідомлення - рішення ДПІ у Оболонськом у районі м. Києва від 23.10.2009р. №0000442309 /0 та №0000452309/0.

В обґрунтування заявлених позовних вимог представник позивача зазначив, що при про веденні перевірки відповіда ч дійшов помилкового висновк у про рушення позивачем вимо г п.п. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7, п.п. 7.4.1, п. 7.4 ст. 7 Зако ну України «Про податок на до дану вартість»та п.п. 1.32 ст. 1, п.п . 5.2.1 п. 5.2 ст. 5, пп. 5.3.9 п. 5.3, ст.. 5, пп. 5.9 ст . 5 Закону України «Про оподатк ування прибутку підприємств », а тому оскаржувані податко ві повідомлення рішення є не правомірними та підлягають с касуванню.

Відповідач позов не визна в, вказуючи, що позивачем пор ушено вимоги п.п. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7, п.п. 7.4 .1, п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про п одаток на додану вартість»що призвело до заниження суми п одатку на додану вартість на 12 762 464 грн. 00 коп. та п.п. 1.32 ст. 1, п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5, пп. 5.3.9 п. 5.3, ст.. 5, пп. 5.9 ст. 5 З акону України «Про оподаткув ання прибутку підприємств»в результаті чого підприємств ом занижено податок на прибу ток на 16 084 670 грн. 00 коп.

Розглянувши подані сторон ами матеріали, заслухавши п ояснення їх представників, всебічно і повно з' ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, о б' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, Окружний ад міністративний суд міста Киє ва,-

ВСТАНОВИВ:

Державною податковою і нспекцією у Оболонському рай оні м. Києва, на підставі напра влень від 22.07.2009р. №1829/23, від 05.08.2009р. №1936 /23 виданих ДПІ у Оболонському районі м. Києва, була проведен а планова перевірка ТОВ «Осн ова Євро»з питань дотримання вимог податкового законодав ства та іншого законодавств а за період з 18.04.2006р. по 31.03.2009р.

За результатами перевірки відповідачем було складено акт від 12.10.2009р. №583-23-9-34345474.

В зазначеному акті встанов лені порушення п. 1.32 ст. 1, п.п. 5.2.1 п. 5.2, ст.. 5, пп. 5.3.9 п. 5.3, ст.. 5 п. 5.9 ст. 5 Зако ну України «Про оподаткуванн я прибутку підприємств», в ре зультаті чого підприємство м занижено податок на прибут ок всього на 16 084 670 грн. 00 коп. у то му числі:

за 2 квартал 2006р. в сумі 17 309 грн . 00 коп.

за 3 квартал 2006р. в сумі 63 873 грн . 00 коп.

за 4 квартал 2006р. в сумі 172 407 грн. 00 коп.

за 1 квартал 2007р в сумі 103 245 грн. 00 коп.

за 2 квартал 2007р. в сумі 298 400 грн. 00 коп.

за 3 квартал 2007р. в сумі 399 638 грн . 00 коп.

за 4 квартал 2007р. в сумі 566 831 грн . 00 коп.

за 1 квартал 2008р. в сумі 148 997 грн . 00 коп.

за 2 квартал 2008р в сумі 251 185 грн. 00 коп.

за 3 квартал 2008р. в сумі 5 510 203 грн . 00 коп.

за 4 квартал 2008р в сумі 5 164 755 грн . 00 коп.

за 1 квартал 2009р. в сумі 3 387 827 грн . 00 коп.

та п.п. 7.3.1 п. 7.3, ст. 7, п.п. 7.4.1, п. 7.4 с т. 7 Закону України «Про подато к на додану вартість», що приз вело до заниження податку на додану вартість на суму 12 762 464 грн. 00 коп.

На підставі акту перевірк и відповідачем були прийняті оскаржувані податкові повід омлення-рішення №0000442309/0 від 23.10.2009р ., за платежем податок на прибу ток приватних підприємців у розмірі 31 631 837 грн. 00 коп. у т. ч ос новний платіж - 16 084 670 грн., штра фні санкції 15 547 167 грн. 00 коп. та №0 000452309/0 від 23.10.2009р. за платежем подат ок на додану вартість у сумі 19 143 696 грн., у т. ч. за основним плат ежем - 12 762 464 грн., та штрафними с анкціями - 6 381 232 грн. 00 коп.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні»до сис теми органів державної подат кової служби належать: Держа вна податкова адміністрація України, державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, мі стах Києві та Севастополі, де ржавні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Киє ва та Севастополя), районах у м істах (далі - органи державної податкової служби).

Згідно ст. 2 зазначеного Зак ону завданнями органів держ авної податкової служби є: - зд ійснення контролю за додержа нням податкового законодавс тва, правильністю обчислення , повнотою і своєчасністю спл ати до бюджетів, державних ці льових фондів податків і збо рів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавство м (далі - податки, інші платежі ); - внесення у встановленому п орядку пропозицій щодо вдоск оналення податкового законо давства; - прийняття у випадка х, передбачених законом, норм ативно-правових актів і мето дичних рекомендацій з питань оподаткування; - формування т а ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників под атків та інших обов'язкових п латежів та Єдиного банку дан их про платників податків - юр идичних осіб; - роз'яснення зак онодавства з питань оподатку вання серед платників податк ів; - запобігання злочинам та і ншим правопорушенням, віднес еним законом до компетенції податкової міліції, їх розкр иття, припинення, розслідува ння та провадження у справах про адміністративні правопо рушення.

Статтею 10 даного Закону виз начені функції державних по даткових інспекцій в районах , містах без районного поділу , районах у містах, міжрайонни х та об'єднаних державних под аткових інспекцій, зокрема д ержавні податкові інспекції в районах у містах здійснюют ь контроль за своєчасністю, д остовірністю, повнотою нарах ування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежі в); контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і бал ансів, податкових декларацій , розрахунків та інших докуме нтів, пов'язаних з обчислення м податків, інших платежів, а т акож перевіряють достовірні сть цих документів щодо прав ильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; п роводять перевірки фактів пр иховування і заниження сум п одатків та зборів (обов'язков их платежів) у порядку, встано вленому цим Законом та іншим и законами України;

Відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні»органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенц ії та у порядку, встановлених законами України, мають прав о: здійснювати документальн і невиїзні перевірки (на підс таві поданих податкових декл арацій, звітів та інших докум ентів, пов'язаних з нарахуван ням і сплатою податків та збо рів (обов'язкових платежів) не залежно від способу їх подач і), а також планові та позап ланові виїзні перевірки своє часності, достовірності, пов ноти нарахування і сплати по датків та зборів (обов'язкови х платежів), додержання валют ного законодавства юриди чними особами, їх філіями, від діленнями, іншими відокремле ними підрозділами, що не мают ь статусу юридичної особи, а т акож фізичними особами, які м ають статус суб'єктів підпри ємницької діяльності чи не м ають такого статусу, на яких з гідно із законами України по кладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і з бори (обов'язкові платежі), крі м Національного банку Україн и та його установ (далі - платн ики податків).

Положення ст. 11 -1 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні» визначають підстави та порядок проведе ння органами державної подат кової служби планових і поза планових виїзних перевірок с воєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплат и податків та зборів (обов'язк ових платежів).

В ході проведення перевірк и встановлено, що між ТОВ «Осн ова Євро»та ТОВ «Компанія « Бізнес Ліга»(код за ЄДРПОУ 33149961) були укладені договори на виконання ремонтно-будівель них робіт/послуг. Підрядн ик, ТОВ «Компанія «Бізнес Л іга» в особі директора ОСОБА_1., що діє на підставі статуту з одного боку та ТОВ «Основа Євро»- замовник в особі Директора ОСОБА_ 2, що діє на підставі статуту , з другого боку.

ТОВ «Компанія «Бізнес Ліга»знаходиться на облік у в ДПІ у Оболонському районі м. Києва та має ознаки «фіктив ного»підприємства.

Посадовими особами ДПІ бул о здійснено виїзд на юридичн у адресу (04205, м. Київ, проспект Об олонський 23-А) ТОВ «Компанія « Бізнес-Ліга», що зазначена в р еєстраційних документах. В р езультаті засвідчено факт не знаходження ТОВ «Компанія «Б ізнес-Ліга»за вказаною адрес ою, про що складено акт незнах одження від 14.08.2008 р. за № 75-23-6.

Інформація щодо зміни місцезнаходження ТОВ «Компанія «Бізнес-Ліга»(яку підприємство у відповідност і до п. 4 ст. 83 Господарського ко дексу повинно надати до орга ну, що здійснював реєстрацію ) у юридичній справі підприєм ства відсутня .

Для встановлення місцезна ходження ТОВ «Компанія «Бізн ес-Ліга»ДПІ у Оболонському р айоні м. Києва на адресу ГВПМ Д ПІ у Оболонському районі м. Ки єва було направлено запит ( № 2 96-23 від 19.08.2008 року) на встановленн я місця знаходження ТОВ «Ком панія «Бізнес-Ліга».

Відповідно інформації, над аної ГВПМ ДПІ у Оболонському районі м. Києва (службова запи ска №1386 від 28.11.2008р.), працівниками податкової міліції було зді йснено виїзд за місцем реєст рації підприємства ТОВ «Ком панія «Бізнес-Ліга»(м. Київ, пр -т Оболонський, 23-А.). За результ атами обстеження зафіксован о факт незнаходження підприє мства за вказаною адресою. Ко нтактні телефони, зазначені в реєстраційних документах н е відповідають дійсності. В х оді спілкування із співробіт никами інших підприємств, як і працюють за адресою: м. Київ, пр-т Оболонський, 23-А з' ясова но, що про діяльність та існув ання ТОВ «Компанія «Бізнес-Л іга»нікому нічого не відомо.

З метою встановлення факти чного місця прописки та прож ивання громадянина ОСОБА_1 . було здійснено запит до Ад ресного бюро м. Києва та Київс ької області та встановлено , що даний громадянин не є заре єстрований в м. Києві та К иївській області. Згідно ста тутних документів підприємс тва, ОСОБА_1. зареєстрован ий за адресою: АДРЕСА_1. З ме тою отримання пояснень, щодо діяльності ТОВ «Компанія «Б ізнес-Ліга»було направлено з апит до УПМ ДПА Запорізької о бласті.

Станом на дату складання ак ту перевірки отримано відпов ідь від ГВПМ ДПІ у Оболонсько му районі м. Києва стосовно ке рівника підприємства ТОВ «Ко мпанія «Бізнес Ліга»в як ій зазначено, що даний громад янин був зареєстрований за а дресою: АДРЕСА_1 та виписа ний 02.09.2003 року за рішенням суду. На даний час проводяться зах оди щодо встановлення місцез находження ОСОБА_1

Враховуючи вищезазначене, ТОВ «Компанія «Бізнес-Ліга» порушено ст. 93 Цивільного код ексу України від 16.01.2003р. № 435-ІV (зі змінами та доповненнями) та ст.1 Закону України від 15.05.2003р. №7 55-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців»(далі - Зак он)- “Місцезнаходження юриди чної особи - адреса органу або особи, які відповідно до уста новчих документів юридичної особи чи закону виступають в ід її імені, а саме - за юриди чною адресою ТОВ «Компанія « Бізнес-Ліга»директор відсут ній, фактичне місцезнаходжен ня підприємства встановити н емає можливості. .

Відповідно до п.3 ст.4 Закону, зміни до установчих документ ів юридичної особи, а також зм іна прізвища та/або імені, та/а бо по батькові (далі - імені) аб о місця проживання фізичної особи - підприємця підлягают ь обов' язковій державній ре єстрації шляхом внесення від повідних змін до записів Єди ного державного реєстру в по рядку, встановленому цим Зак оном.

Згідно з п.6 ст.9 Закону, замін а свідоцтва про державну реє страцію проводиться у разі: в несення змін до установчих д окументів юридичної особи, я кщо ці зміни пов' язані із зм іною найменування юридичної особи; внесення змін до відом остей про юридичну особу, якщ о ці зміни пов' язані із змін ою місцезнаходження юридичн ої особи; внесення змін до від омостей про фізичну особу - пі дприємця, якщо ці зміни пов' язані із зміною імені та/або м ісця проживання фізичної осо би - підприємця; втрати або пош кодження свідоцтва про держа вну реєстрацію.

Крім того, п. 2 ст.38 Закону пере дбачено, що однією із підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юрид ичної особи, що не пов' язано з банкрутством юридичної ос оби, зокрема є наявність в Єди ному державному реєстрі запи су про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезн аходженням.

Враховуючи вищевикладене, фактичне місцезнаходження т а проживання директора ТОВ « Компанія «Бізнес-Ліга»не від оме, фактичне місце здійснен ня діяльності ТОВ «Компанія «Бізнес-Ліга»встановити нем ає можливості. Дирекція та бу хгалтерія ТОВ «Компанія «Біз нес-Ліга» за юридичною адрес ою не знаходяться.

Крім, того згідно данних роз рахунків комунального подат ку, наданих ТОВ «Компанія «Бі знес-Ліга» до ДПІ у Оболонськ ому районі м. Києва, кількісни й склад працівників на підпр иємстві становить 0 осіб.

Згідно даних податкових д екларацій з податку на прибу ток з 18 квітня 2006 року по 31 берез ня 2009 року додаток К 1 не додани й. Рядки 4.10 «Витрати на поліпше ння основних фондів»та 07 «Су ма амортизаційних відрахува нь»декларацій з податку на п рибуток підприємства прокр еслені. Тобто основні засоби та нематеріальні активи на п ідприємстві відсутні.

Таким чином, дані податково ї звітності свідчать про від сутність у ТОВ «Компанія «Бі знес-Ліга» власних виробничи х, складських, торгових примі щень, устаткування та трансп ортних засобів для здійсненн я господарської діяльності.

Тобто, фактично відсутні будь - які можливості для по ставки товарів, робіт, послуг , пов' язаних з будівельною д іяльністю.

На момент проведення пер евірки ТОВ «Основа Євро»бул о направлено запит (вих..№15934/10/23-91 2 від 05.08.2009 року) щодо надання зав ірених належним чином первин них документів по взаємовідн осинам з ТОВ «Компанія «Біз нес Ліга». В ході проведенн я перевірки отримано відпові дь (вх.№ 14907/10/23-912 від 18.08.2009 року) в якій зазначено перелік договорів . Завірених належним чином договорів та актів виконани х робіт до перевірки не надан о, документи надані не в повно му обсязі, також відсутня печ атка ТОВ «Компанія «Бізнес Ліга»на наданих документа х.

Враховуючи той факт, що під приємством «Компанія «Біз нес Ліга»зазначені обсяги виконаних робіт та наданих т оварів, робіт, послуг не декла рувались (чи декларувались в незначних обсягах), той факт, що підприємство не має ліцен зії на проведення будівельни х робіт, відсутні штатні працівники, відсутні основ ні фонди, складські приміщен ня, підприємство знаходиться у розшуку, неможливо розшука ти та опитати посадових осіб та засновників підприємства - правочини між ТОВ «Комп анія «Бізнес Ліга»та ТОВ «Основа Євро»носять нікчемн ий характер.

До декларацій з податку на прибуток з 18 квітня 2006 року по 31 березня 2009 року додаток К 1 не д оданий. Рядки 01.2 «Приріст бала нсової вартості запасів»та 0 4.2 «Убуток балансової вартост і запасів»декларацій з подат ку на прибуток підприємства прокреслені. Тобто товарно - матеріальні цінності у відпо відних звітних періодах підп риємством не придбавалися, н е продавалися та їх залишки н а підприємстві відсутні.

Керівництву ТОВ «Основа Єв ро»направлено запит (вих №14951/10 /23-912 від 22.07.2009 року), щодо документ ального підтвердження взаєм овідносин з ТОВ «Компанія « Бізнес Ліга»та отримано ві дповідь(вх.№ 14907/10 від 18.08.2009 року).

Крім того, в ході проведенн я планової виїзної перевірки ТОВ «Основа Євро»ДПІ у Оболо нському районі м. Києва напра влено запити (вих..№16353/10/23/912 від 07.08. 2009 року та вих..№15999/10/23/912 від 05.08.2009 рок у, вих..№4908/9/23-912 від 03.09.2009 року) на адр есу державної адміністрації в Оболонському районі у м. Киє ві (управління капітального будівництва, архітектури та землевпорядкування) та в дер жавний комітет України з буд івництва та архітектури (дер жавна архітектурно-будівель на інспекція), до Київської мі ської державної адміністрац ії, щодо дозволів, ліцензій на право здійснення будівельни х робіт по підприємству ТОВ « Компанія «Бізнес Ліга».

На запит (вих. №15999/10/23/912 від 05.08.2009 р оку) було отримано відповідь (вх.№14628/10 від 12.08.2009 року) з державно ї архітектурно-будівельної і нспекції, в якій зазначено, що ТОВ «Компанія «Бізнес Ліга »ліцензія на будівельн у діяльність центральними ор ганами виконавчої влади не в идавалась за період 01.01.2008 року п о 31.03.2009 року.

На запит (вих.№16353/10/23-912 від 07.08.20 09 року) було отримано відповід ь (вх.№6032/9 від 02.09.2009 року) від Оболо нської районної в м. Києві дер жавної адміністрації, в якій зазначено, що надання ліц ензій на право здійснення бу дівельних робіт не належить до компетенції Оболонської р айонної у м. Києві державної а дміністрації, інформація по ТОВ «Компанія «Бізнес Ліга »відсутня.

На запит (вих..№4908/9/23-912 від 03.09.2009 р оку ) було отримано відповідь (вх.№17046/10 від 21.09.2009 року) від Київсь кої міської державної адміні страції, в якій зазначено, щ о до повноважень Головного у правління містобудування, ар хітектури та дизайну міськог о середовища не входять пита ння надання ліцензії (дозвол ів) на право здійснення будів ельних робіт.

Додатково слід зазначити, що в податковій звітності в п еревіряємому періоді ТОВ «Ко мпанія «Бізнес Ліга»обс яги ВД декларувало в розміра х, значно менших, ніж фактичні обсяги виконаних робіт (про що свідчать акти виконаних р обіт, надані ТОВ «Основа Євро »).

Відповідно до п. 4.1.2 ст. 4 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» прийняття податкової д екларації є обов'язком контр олюючого органу. Податкова д екларація приймається без по передньої перевірки зазначе них у ній показників через ка нцелярію, чий статус визнача ється відповідним нормативн о-правовим актом. Відмова слу жбової (посадової) особи конт ролюючого органу прийняти по даткову декларацію з будь-як их причин або висування нею б удь-яких передумов щодо тако го прийняття (включаючи змін у показників такої деклараці ї, зменшення або скасування в ід'ємного значення об'єктів о податкування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного зб ільшення податкових зобов'яз ань тощо) забороняється та ро зцінюється як перевищення сл ужбових повноважень такою ос обою, що тягне за собою її дисц иплінарну та матеріальну від повідальність у порядку, виз наченому законом.

Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»валов і витрати виробництва та обі гу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника по датку у грошовій, матеріальн ій або нематеріальній формах , здійснюваних як компенсаці я вартості товарів (робіт, пос луг), які придбаваються (вигот овляються) таким платником п одатку для їх подальшого вик ористання у власній господар ській діяльності.

Згідно п. 1.32 вищезазначеного Закону господарська діяльні сть - будь-яка діяльність особ и, направлена на отримання до ходу в грошовій, матеріальні й або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня уча сть такої особи в організаці ї такої діяльності є регуляр ною, постійною та суттєвою. Пі д безпосередньою участю слід розуміти зазначену діяльніс ть особи через свої постійні представництва, філіали, від ділення, інші відокремлені п ідрозділи, а також через дові рену особу, агента або будь-як у іншу особу, яка діє від імені та на користь першої особи.

ПП. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 даного Закону вс тановлює, що до складу валови х витрат включаються суми бу дь-яких витрат, сплачених (нар ахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовк ою, організацією, веденням ви робництва, продажем продукці ї (робіт, послуг) і охороною пр аці, у тому числі витрати з при дбання електричної енергії ( включаючи реактивну), з ураху ванням обмежень, установлени х пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

В силу положень абз. 2 пп. 5.3.9 п. 5 .3 ст. 5 Закону України «Про опод аткування прибутку підприєм ств»не підлягають віднесенн ю до складу валових витрат су ми збитків платника податку, понесених у зв'язку з продаже м товарів (робіт, послуг) або ї х обміном за цінами, що нижчі з а звичайні, пов'язаним з таким платником податку особам.

Отже, в порушення п.1.32 ст.1, п.п.5. 2.1 п.5.2 ст.5, п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону Укра їни “Про оподаткування прибу тку підприємств” № 283/97-ВР від 22.0 5.97 р. зі змінами та доповненням и підприємством віднесено до складу валових витрат витра тиза отриманими товарами, ро ботами, послугами, які не пов' язані з веденням господарськ ої діяльності підприємства т а носять нікчемний характер.

Таким чином, по даній господ арській операції за результа тами перевірки встановлено з авищення ТОВ “Основа Євро” в алових витрат по отриманим п ослугам.

Датою виникнення валових в итрат відповідно до пп.. 11.2.1 п. 11.2 ст. 11 датою збільшення валових витрат виробництва (обігу) вв ажається дата, яка припадає н а податковий період, протяго м якого відбувається будь-як а з подій, що сталася раніше: а бо дата списання коштів з бан ківських рахунків платника п одатку на оплату товарів (роб іт, послуг), а в разі їх придбан ня за готівку - день їх видачі з каси платника податку; або д ата оприбуткування платнико м податку товарів, а для робіт (послуг) - дата фактичного отр имання платником податку рез ультатів робіт (послуг).

Згідно положень ст.. 4 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » податкова звітність, отрим ана контролюючим органом від платника податків як податк ова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазна ченим у затвердженому порядк у її заповнення, може бути не в изнана таким контролюючим ор ганом як податкова деклараці я, якщо в ній не зазначено обов 'язкових реквізитів, її не під писано відповідними посадов ими особами, не скріплено печ аткою платника податків.

Отже, податкові декларації , що подавались до ДПІ ТОВ «Осн ова Євро»не можна вважати як податкову звітність, яка від повідає вимогам чинного зако нодавства..

Згідно п.п. 3.1.1 п. 3 .1 ст. 3 Закону України «Про податок на дода ну вартість»об'єктом оподатк ування є операції платників податку з: поставки товар ів та послуг, місце постав ки яких знаходиться на митні й території України, у тому чи слі операції з: передачі прав а власності на об'єкт застави позичальнику (кредитору) для погашення заборгованості за ставодавця; передачі об'єкта фінансового лізингу в розпо рядження лізингоотримувача ; поставки послуг з міжнародн их перевезень пасажирів, баг ажу та вантажів автомобільни м транспортом, а також міжнар одних відправлень будь-яким видом транспорту на відрізку від пункту їх відправлення (п рийняття для перевезення) на митній території України до пункту їх митного оформленн я, а також від пункту їх митног о оформлення до пункту призн ачення (доставки) на митній те риторії України; поставки по слуг з міжнародних перевезен ь пасажирів, багажу та вантаж ів (крім міжнародних відправ лень) будь-яким видом транспо рту (крім автомобільного) на в ідрізку від пункту їх відпра влення (прийняття для переве зення) на митній території Ук раїни до пункту проведення п рикордонного контролю з їх в ипуску за межі державного ко рдону України, а також від пун кту прикордонного контролю з їх впуску у межі державного к ордону України до пункту їх п ризначення (доставки) на митн ій території України; в інших випадках, визначених цим Зак оном.

Згідно ч. 1 ст. 203 Цивільного к одексу України, зміст правоч ину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільн ого законодавства, а також мо ральним засадам суспільства .

Стаття 215 ЦК України встанов лює підстави недійсності пра вочину. Так, згідно ч. 2 даної ст атті недійсним є правочин, як що його недійсність встановл ена законом (нікчемний право чин). У цьому разі визнання так ого правочину недійсним судо м не вимагається.

Правові наслідки недійсно сті правочину передбачені ст . 216 ЦК України. Зокрема, недійсн ий правочин не створює юриди чних наслідків, крім тих, що по в'язані з його недійсністю. У р азі недійсності правочину ко жна із сторін зобов'язана пов ернути другій стороні у нату рі все, що вона одержала на вик онання цього правочину, а в ра зі неможливості такого повер нення, зокрема тоді, коли одер жане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, над аній послузі, - відшкодувати в артість того, що одержано, за ц інами, які існують на момент в ідшкодування. Якщо у зв'язку і з вчиненням недійсного право чину другій стороні або трет ій особі завдано збитків та м оральної шкоди, вони підляга ють відшкодуванню винною сто роною. Правові наслідки, пере дбачені частинами першою та другою цієї статті, застосов уються, якщо законом не встан овлені особливі умови їх зас тосування або особливі право ві наслідки окремих видів не дійсних правочинів.

Разом з тим, ст.. 228 ЦК України п ередбачає, що правочин вважа ється таким, що порушує публі чний порядок, якщо він був спр ямований на порушення консти туційних прав і свобод людин и і громадянина, знищення, пош кодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Авт ономної Республіки Крим, тер иторіальної громади, незакон не заволодіння ним. Правочин , який порушує публічний поря док, є нікчемним.

Також суд звертає увагу на п рактику судів вищої інстанці ї, зокрема на ухвалу Вищого ад міністративного суду Україн и від 29.01.2009 року за касаційною с каргою прокурора Орджонікід зівського району міста Харко ва на постанову Господарсько го суду Харківської області від 30.08.2006 року та ухвалу Харківс ького апеляційного господар ського суду від 11.10.2006 року у спр аві №АС-04/298-06 за позовом прокуро ра Орджонікідзевського райо ну в інтересах держави в особ і Державної податкової інспе кції в Орджонікідзевському р айоні м.Харкова до Приватног о підприємства «Громада», На уково-виробничого об' єднан ня корпорації «Укрспецмонта ж»про визнання господарсько го зобов' язання недійсним т а стягнення 280 800,00 грн., в якій заз начено, що «…. відповідно до ст . 288 Цивільного кодексу Україн и правочин, учинений з метою, я ка завідомо суперечить інтер есам держави і суспільства, в одночас є таким, що порушує пу блічний порядок, а отже, є нікч емним. Як зазначено в ч. 2 ст.215 ць ого Кодексу, визнання судом т акого правочину недійсним не вимагається.

Несплачений платником по датку податок на прибуток, вн аслідок невірного формуванн я валових витрат призводить до втрат дохідної частини Де ржавного бюджету України.

Відповідно до п. 1.2 п. 2.1 Положе ння про документальне забезп ечення записів у бухгалтерсь кому обліку, що затверджено н аказом Міністерства фінансі в України від 24 травня 1995 р. N 88 та зареєстровано в Міністерств і юстиції України 5 червня 1995 р. за N 168/704 Господарські операції відображаються у бухгалтерс ькому обліку методом їх суці льного і безперервного докум ентування. Записи в облікови х регістрах провадяться на п ідставі первинних документі в, створених відповідно до ви мог цього Положення. Первинн і документи - це письмові свід оцтва, що фіксують та підтвер джують господарські операці ї, включаючи розпорядження т а дозволи адміністрації (вла сника) на їх проведення.

Згідно ч. 1 ст.. 9 Закону Укра їни «Про бухгалтерський облі к та фінансову звітність в Ук раїни»підставою для бухгалт ерського обліку господарськ их операцій є первинні докум енти, які які фіксуют ь факти здійснення господарс ьких операцій. Первинні доку менти повинні бути складені під час здійснення господарс ької операції, а якщо це немож ливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та в порядкування оброблення дан их на підставі первинних док ументів можуть складатися зв едені облікові документи.

В силу п. 1.3 ст. 1 Закон Ук раїни "Про податок на додану в артість" - платник податку - ос оба, яка згідно з цим Законом з обов'язана здійснювати утрим ання та внесення до бюджету п одатки, що сплачується покуп цем. А п.1.8. вказаного закону вка зано, що бюджетне відшкодува ння - сума, що підлягає поверне нню платнику податку з бюдже ту у зв'язку з надмірною сплат ою податку у випадках, визнач ених цим Законом.

Таким чином, враховуючи ви щезазначене у позивача відсу тні підстави для включення д о складу валових витрат варт ість придбання послуг та тов арів на загальну суму на 16 084 670 г рн. 00 коп.

Відповідно до пп.7.2.4 п.7.2 ст.7 Закон України «Про подат ок на додану вартість»Право на нарахування податку та ск ладання податкових накладни х надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку у порядку, передбаче ному статтею 9 цього Закону.

Відповідно до п.6.2 Порядку з аповнення податкової наклад ної, затвердженого наказом Д ПА України від 30.05.1997р. за № 165 та за реєстрованого в Міністерств і юстиції України 23.06.1997р. № 233/2037 по даткова накладна дає право п окупцю, зареєстрованому як п латник податку, на включення до податкового кредиту витр ат по сплаті податку на додан у вартість. " Але в цьому Поряд ку абзаці 1 п.5 зазначається, що податкова накладна вважа ється недійсною у разі її зап овнення особою, ніж вказаною у п.2 даного Порядку."

Відповідно до п.2 Порядку за повнення податкової накладн ої, затвердженого наказом ДП А України від 30.05.1997р. за №165 та зар еєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.06.1997р. №233/2037 под аткову накладну складає особ а, яка зареєстрована як платн ик податку в податковому орг ані якій присвоєно індивідуа льний податковий номер платн ика податку на додану вартіс ть.

Згідно п.п. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону Ук раїни «Про податок на додану вартість»датою виникнення п одаткових зобов'язань з пост авки товарів (робіт, послуг) вв ажається дата, яка припадає н а податковий період, протяго м якого відбувається будь-як а з подій, що сталася раніше: а бо дата зарахування коштів в ід покупця (замовника) на банк івський рахунок платника под атку як оплата товарів (робіт , послуг), що підлягають постав ці, а у разі поставки товарів ( робіт, послуг) за готівкові гр ошові кошти - дата їх оприбутк ування в касі платника подат ку, а при відсутності такої - д ата інкасації готівкових кош тів у банківській установі, щ о обслуговує платника податк у; або дата відвантаження тов арів, а для робіт (послуг) - дата оформлення документа, що зас відчує факт виконання робіт (послуг) платником податку.

Відповідно до п.п. 7.4.1. п. 7.4 ст. 7 З акону України «Про податок н а додану вартість»податкови й кредит звітного періоду ви значається виходячи із догов ірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище р івня звичайних цін, у разі якщ о договірна ціна на такі това ри (послуги) відрізняється бі льше ніж на 20 відсотків від зв ичайної ціни на такі товари (п ослуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплач ених) платником податку за ст авкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього За кону, протягом такого звітно го періоду у зв'язку з: - придба нням або виготовленням товар ів (у тому числі при їх імпорті ) та послуг з метою їх подальшо го використання в оподаткову ваних операціях у межах госп одарської діяльності платни ка податку; - придбанням (будів ництвом, спорудженням) основ них фондів (основних засобів , у тому числі інших необоротн их матеріальних активів та н езавершених капітальних інв естицій в необоротні капітал ьні активи), у тому числі при ї х імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (посл уг) для оподатковуваних опер ацій у межах господарської д іяльності платника податку.

Згідно п.п. 7.4.1 п. 7.4. ст.. 7 Зазнач еного Закону якщо платник по датку придбаває (виготовляє) матеріальні та нематеріальн і активи (послуги), які не приз начаються для їх використанн я в господарській діяльності такого платника, то сума пода тку, сплаченого у зв'язку з так им придбанням (виготовленням ), не включається до складу под аткового кредиту.

Отже позивачем безпідста вно віднесено до складу пода ткового кредиту з суми ПДВ сп лачені за придбання товару, п ослуг, які не використовувал ись в господарській діяльнос ті підприємства на суму 12 762 464 г рн. 00 коп.

Таким чином суд приходить до висновку, що позовні вимог и задоволенні не підлягають, оскільки позивачем безпідст авно заниження суми податку на додану вартість на 12 762 464 грн . 00 коп. та занижено податок на прибуток на 16 084 670 грн. 00 коп.

Судом береться до уваги по ложення п.п. 4.2.3 п. 4.2 ст. 4 зазначен ого Закону, відповідно до яко го обов'язок доведення того, щ о будь-яке нарахування, здійс нене контролюючим органом у випадках, визначених підпунк том 4.2.2 цього пункту, є помилков им, покладається на платника податків, за винятком випадк ів, визначених пунктом 4.3 цієї статті.

З огляду на зазначене та в иходячи з системного аналізу вище зазначених норм, суд при ходить до висновку, що оскарж увані податкові повідомленн я - рішення прийняті податко вим органом відповідно до ви мог чинного законодавства Ук раїни, у зв' язку із порушенн ям позивачем вимог п.п. 7.3.1 п. 7.3 ст . 7, п.п. 7.4.1, п. 7.4 ст. 7 Закону України « Про податок на додану вартіс ть»та п.п. 1.32 ст. 1, п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5, пп. 5.3.9 п. 5.3, ст.. 5, пп. 5.9 ст. 5 Закону Укр аїни «Про оподаткування приб утку підприємств».

Абзацом другим ст. 11 Закону України «Про систему оподат кування»від 25.06.91р. №1251-ХИ, фінанс ові санкції за наслідками до кументальних перевірок та ре візій, які здійснюються орга нами державної податкової сл ужби України та іншими уповн оваженими державними органа ми, застосовуються у розміра х, передбачених законодавчим и актами, чинними на день заве ршення таких перевірок або р евізій.

Відповідно до абзацу друго го п. 8 Інструкції про порядок застосування та стягнення су м штрафних (фінансових) санкц ій органами державної податк ової служби затвердженої нак азом ДПА України № 110 від 17.03.01р. (д алі - Інструкція) у разі коли з а наслідками перевірки виявл яється факт завищення суми б юджетного відшкодування, зая вленого в податковій деклара ції про податок на додану вар тість, сума такого завищення вважається сумою податковог о зобов'язання прихованою ві д оподаткування. Якщо внаслі док такого завищення отриман о бюджетне відшкодування, пл атник податку визнається так им, що ухиляється від оподатк ування, і до нього застосовую ться санкції відповідно до з аконодавства.

Штрафні санкції згідно з аб зацами другим та третім цьог о пункту застосовуються в по рядку та розмірах, визначени х підпунктом 6.1.3 пункту 6 Інстру кції.

Згідно з пп. 6.1.3 р. 6 Інструкції у разі коли за даними докумен тальних перевірок результат и діяльності платника податк ів свідчить про заниження су ми його податкових зобов'яза нь, заявлених у податкових де клараціях, і контролюючий ор ган виявляє суму недоплати п латника податків, такий плат ник податків зобов'язаний сп латити штраф у розмірі десят и відсотків від суми недопла ти за кожний з податкових пер іодів, установлених для тако го податку, збору (обов'язково го платежу), починаючи з подат кового періоду, на який припа дає така не доплата, та закінч уючи податковим періодом, на який припадає отримання так им платником податків податк ового повідомлення від контр олюючого органу, але не біл ьше п'ятдесяти відсотків такої суми недоплати та не менше десяти неоподатко ваних мінімумів доходів гром адян сукупно за весь строк не доплати, незалежно від кільк ості податкових періодів, що минули.

Абзацом п'ятим п. 8 Інструкці ї передбачено, що штрафна (фін ансова) санкція згідно з абза цом другим цього пункту заст осовується, починаючи з пода ткового періоду, на який прип адає граничний термін поданн я такої податкової деклараці ї, згідно з якою платником под атків заявлено відшкодуванн я податку на додану вартість з бюджету у завищеній сумі, та закінчуючи податковим періо дом, на який припадає отриман ня таким платником податків податкового повідомлення ві д контролюючого органу.

Отже, відповідач правомірн о прийняв оскаржувані податк ові повідомлення - рішення 23.10.2009р. №0000442309/0 та №0000452309/0.

Згідно з ч.3 ст. 2 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни у справах щодо оскарж ення рішень, дій чи бездіяльн ості суб' єктів владних повн оважень адміністративні суд и перевіряють, чи прийняті (вч инені) вони:

1) на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України;

2) з використанням повнова ження з метою, з якою це повнов аження надано;

3) обґрунтовано, тобто з ур ахуванням усіх обставин, що м ають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупередж ено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запо бігаючи несправедливій диск римінації;

8) пропорційно, зокрема з д отриманням необхідного бала нсу між будь-якими несприятл ивими наслідками для прав, св обод та інтересів особи і ціл ями, на досягнення яких спрям оване це рішення (дія);

9) з урахуванням права ос оби на участь у процесі прийн яття рішення;

10) своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обов' я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.

Зважаючи на викладене, суд д ійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимога х повністю.

Враховуючи вищенаведене в сукупності, та керуючись ст.с т. 71, 94, 97, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києв а, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Постанова відпов ідно до ч. 1 ст. 254 КАС України, якщо інше не встановлено ц им Кодексом, набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о цим Кодексом, якщо таку заяв у не було подано.

Постанова може бути оскар жена за правилами, встановле ними ст. ст. 185-187 КАС України.

Суддя: Я.І. Добрянськ а

Дата складання та підпи сання в повному обсязі поста нови 25.08.2010 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.08.2010
Оприлюднено23.09.2010
Номер документу11251102
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13435/09/2670

Ухвала від 24.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 31.10.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Ухвала від 22.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 18.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 04.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 26.11.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Межевич М.В.

Постанова від 19.08.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні