ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА
справа № 464/7969/21
провадження № 2-др/753/124/23
Д О Д А Т К О В Е Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 серпня 2023 року Дарницький районний суд м. Києва у складі головуючого судді Заставенко М.О., розглянувши у спрощеному позовному провадженні питання про постановлення додаткового рішення у справі за позовом ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Авіакомпанія Скайап»</a>, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «ТІКЕТС.ЮЕЙ», про захист прав споживача,
ВСТАНОВИВ:
У листопаді 2021 року ОСОБА_1 звернулася в Сихівський районний суд м. Львова із позовною заявою до ТОВ «Авіакомпанія Скайап», за участю третьої особи ТОВ «ТІКЕТС.ЮЕЙ», в якій просила суд стягнути з відповідача на свою користь 52 047,04 грн. неустойки, 1 291,84 грн. збитків від інфляції та 427,39 грн. - 3% річних, а також моральну шкоду у розмірі 10 000,00 грн.
Ухвалою Сихівського районного суду м. Львова від 19.11.2021 року дану цивільну справу передано на розгляд Дарницького районного суду м. Києва за підсудністю.
Ухвалою судді Дарницького районного суду м. Києва Заставенко М.О. від 08.02.2022 відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
15.03.2022 до суду надійшла заява представника позивача - адвоката Ісканін М.С. про збільшення розміру позовних вимог, в якій позивач просила стягнути з ТОВ «Авіакомпанія Скайап» на свою користь кошти за авіаквитки в сумі 4 100,00 грн. та 68 071,27 грн., з яких: 56 352,04 грн. - неустойка, 1 291,84 грн. - збитки від інфляції, 427,39 грн. - 3 % річних, 10 000,00 грн. - моральна шкода.
Ухвалою Дарницького районного суду м. Києва від 04.04.2022 заяву про збільшення розміру позовних вимог залишено без розгляду.
Рішенням Дарницького районного суду м. Києва від 30.05.2022 відмовлено у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Авіакомпанія Скайап»</a>, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «ТІКЕТС.ЮЕЙ», про захист прав споживача.
Постановою Київського апеляційного суду від 17.11.2022 скасовано ухвалу Дарницького районного суду міста Києва від 04.04.2022 , а справу № 464/7969/21 із заявою про збільшення розміру позовних вимог направлено для продовження розгляду до суду першої інстанції.
Ухвалою Дарницького районного суду м. Києва від 14.12.2022 прийнято до розгляду заяву ОСОБА_1 про збільшення розміру позовних вимог.
Додатковим рішенням суду від 24.02.2023 у задоволенні збільшених позовних вимог ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Авіакомпанія Скайап»</a>, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «ТІКЕТС.ЮЕЙ» відмовлено.
Ухвалою Київського апеляційного суду від 19.07.2023 цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до ТОВ «Авіакомпанія Скайап», третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «ТІКЕТС.ЮЕЙ», про захист прав споживача повернуто до Дарницького районного суду м. Києва, оскільки під час розгляду збільшених позовних вимог судом не було вирішено позовні вимоги в частині стягнення з ТОВ «Авіакомпанія Скайап» на користь ОСОБА_1 коштів за авіаквитки в сумі 4 100, 00 грн.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 270 ЦПК України, суд, що ухвалив рішення, може за заявою учасників справи чи з власної ініціативи ухвалити додаткове рішення, якщо: стосовно певної позовної вимоги, з приводу якої сторони подавали докази і давали пояснення, не ухвалено рішення.
За положеннями ч. 4 ст. 270 ЦПК України, у разі необхідності суд може викликати сторони або інших учасників справи в судове засідання. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, не перешкоджає розгляду заяви.
Відповідно до ч. 3 ст. 270 ЦПК України, додаткове судове рішення ухвалюється в тому самому порядку, що й судове рішення.
Дослідивши матеріали справи та заяву про збільшення позовних вимог, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні збільшених позовних вимог з огляду на наступне.
Судом встановлено, що 10.02.2020 позивач на сайті Tickets.ua оформила замовлення № QBA8RZ та № TGYG58 за результатами якого були придбані квитки №7292518, № 7292519 , № 7292520 на переліт 10.08.2020 сполученням Львів - Неаполь, та квитки № 7292521 , № 7292522 , № 7292523 у зворотному напрямку на 17.08.2020 для ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 . Загальна вартість замовлення з врахуванням всіх послуг і знижки становила 15 114,36 грн.
26.04.2020 та 28.04.2020 позивач оформила запити на повернення квитків, вибравши причину «Форс-мажорні обставини».
Позивача було поінформовано, що заброньовані рейси виконуються за розкладом. Вона може створити повторно запит, вибравши причину «Добровільне повернення» та сума до повернення буде прорахована згідно правил тарифу від авіакомпанії.
30.07.2020 позивач оформив запит на повернення по причині «Скасування або затримка рейсу більш ніж 3 години.
16.08.2020 запит було закрито агентством з наступним інформуванням. У зв`язку із виниклою форс-мажорною обставиною Авіакомпанія Скайап змушена призупинити надання послуг перевезення на весь період дії вищевказаного обмеження. У зв`язку з чим було запропоновано скористатися послугами авіакомпанії протягом року від дати першого вильоту в квитку після закінчення дії форс-мажорних обставин без будь-яких доплат (для цього необхідно створити запит «Добровільні зміни»); обміняти квиток на промокод 120% від вартості квитка або здійснити повернення квитка згідно з правилами тарифу.
17.07.2020 від відповідача на електронну пошту надійшло повідомлення про перенесення часу вильоту за рейсом PQ695 сполученням Львів - Неаполь 10.08.2020 з 03-45 грн. на 04-55 год.
29.07.2020 від відповідача надійшов лист на електронну адресу позивача з повідомленням, що Євросоюз продовжив дію обмежень на в`їзд українців до країн ЄС, а тому старт польотів за напрямком, що обрав позивач відкладено, а рейс скасовано.
17.08.2020 позивач оформив запит на повернення по причині «Скасування або затримка рейсу більш ніж на 3 години». Агентством на цей час була прорахована сума до повернення, згідно з правилами тарифу за обидва напрямки 2 741,00 грн., про що було повідомлено позивача.
30.12.2020 запит було закрито, оскільки позивач не погодився із прорахованою сумою.
06.01.2021 позивач оформив запит на повернення по причині «Скасування або затримка рейсу більш ніж на 3 години». Агентством на цей час була прорахована сума до повернення, згідно з правилами тарифу за обидва напрямки 2 741,00 грн., про що було повідомлено позивача.
10.01.2021 запит було закрито, оскільки позивач не погодився із прорахованою сумою.
01.02.2021 позивач оформив запит на повернення по причині «Скасування або затримка рейсу більш ніж на 3 години».
10.09.2021 запит було опрацьовано і відправлено позивачеві відповідь про те, що за рейс Львів - Неаполь сума до повернення складає 1 320,00 грн., за рейс Неаполь - Львів - 6 520,00 грн., за багаж повернуто 688,00 грн., а всього 8 528,00 грн.
Квитки в бронюванні № QBA8RZ та № TGYG58 виписані по тарифу Economy «Basic», відповідно до умов якого у випадку неявки на рейс повернення коштів за квиток не передбачено.
Відповідно до п.2 ч.2 ст. 908 Цивільного кодексу України (надалі - ЦК України) умови перевезення вантажу, пасажирів і багажу окремими видами транспорту, а також відповідальність сторін щодо цих перевезень встановлюються договором, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.
Положеннями ст. 910 ЦК України встановлено, що за договором перевезення пасажира одна сторона (перевізник) зобов`язується перевезти другу сторону (пасажира) до пункту призначення, а в разі здавання багажу - також доставити багаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання багажу, а пасажир зобов`язується сплатити встановлену плату за проїзд, а у разі здавання багажу - також за його провезення. Укладення договору перевезення пасажира та багажу підтверджується видачею відповідно квитка та багажної квитанції, форми яких встановлюються відповідно до транспортних кодексів (статутів).
Відповідно до ч. 3 ст. 101 Повітряного кодексу України дія Закону України «Про захист прав споживачів» поширюється на повітряні перевезення, крім питань, які врегульовані цим Кодексом, правилами повітряних перевезень пасажирів та вантажів, міжнародними договорами України.
Спеціальним нормативно-правовим актом у сфері повітряних перевезень є Правила повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу, затверджені наказом Державної авіаційної служби України від 26 листопада 2018 року № 1239.
Відповідно до пунктів 1 - 4 глави 1 розділу III "Договір перевезення. Квиток" Правил, повітряні перевезення виконуються на підставі договору між авіаперевізником і пасажиром. Укладення договору повітряного перевезення та його умови підтверджуються квитком, який видається пасажиру авіаперевізником або агентом з продажу. Квиток надає право пасажиру, зазначеному у квитку, на переліт відповідним рейсом (рейсами) і зобов`язує авіаперевізника здійснити перевезення пасажира і його багажу та надати інші послуги відповідно до договору повітряного перевезення, крім випадків, визначених у пункті 5 цієї глави.
Умови договору додаються до квитка і мають містити інформацію для пасажирів про права пасажирів у разі відмови у перевезенні, скасування чи тривалої затримки рейсу.
Розділом VI частиною 5 «Бронювання повітряного перевезення. Бронювання та продаж перевезень через мережу Інтернет» вказаних Правил встановлено, забронювати квиток через мережу Інтернет можна за допомогою веб-сайтів авіаперевізників або агентів з продажу.
Оформлення замовлення є підтвердженням того, що користувач погоджується з умовами договору повітряного перевезення, ознайомлений з правилами і умовами авіаперевізника, а також умовами застосування тарифів.
Після здійснення бронювання та оплати перевезення на електронну адресу, зазначену в бронюванні, користувачу надсилається маршрут-квитанція (Itinerary/Receipt) та умови договору перевезення між пасажиром, зазначеним у маршрут-квитанції, та авіаперевізником.
Пасажир не може скасувати самостійно сплачене та оформлене бронювання через мережу Інтернет. Цю операцію здійснює авіаперевізник або агент з продажу за умови оформлення пасажиром заяви на повернення коштів.
Відповідно до розділу XІV «Скасування та затримка рейсів» Правил авіаперевізник може затримати або скасувати рейс як з комерційних причин, так і з причин, які не залежать від нього. У разі виникнення надзвичайних обставин авіаперевізник має право без повідомлення пасажира скасувати чи затримати рейс або анулювати раніше підтверджене бронювання. В інших випадках авіаперевізник або його агент з продажу зобов`язаний попередити пасажира про затримку або скасування рейсу не пізніше ніж за три години до початку реєстрації.
Інформацію про затримку або скасування рейсу авіаперевізник повинен внести в АСБ/ГРС не пізніше ніж за 8 годин до вильоту. В іншому разі авіаперевізник самостійно інформує пасажира про затримку, скасування рейсу або анулювання бронювання і відповідає за своєчасність інформування пасажира.
Відповідно до ст. 100 Повітряного кодексу України, пасажир має право відмовитися від повітряного перевезення і одержати назад плату за послуги у порядку, встановленому авіаційними правилами України та правилами авіаперевізника.
Розділом ХVІІІ «Повернення коштів» Правил повітряних перевезень встановлена загальна процедура повернення коштів.
Так, повернення коштів за невикористаний квиток (його частину) авіаперевізник здійснює за місцем придбання квитка або в головному офісі авіаперевізника (офісі з продажу перевезень авіаперевізника) і в тій валюті, у якій квиток було оплачено. Повернення коштів здійснюється за умови пред`явлення документів, що посвідчують особу, та документів, що підтверджують право на отримання грошових сум, визначених у пункті 3 цієї глави.
Повернення коштів авіаперевізник здійснює у день розірвання договору повітряного перевезення (пред`явлення квитків до каси за місцем їх оформлення, отримання авіаперевізником інформації від пасажира щодо бажання повернути кошти за невикористане повітряне перевезення, оформлене електронним квитком), а в разі неможливості повернути кошти у день розірвання договору повітряного перевезення - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
Авіаперевізник має право відмовити в поверненні коштів (за винятком всіх невикористаних державних зборів, податків, аеропортових зборів (такс) і зборів (такс) авіаперевізника), якщо:
квиток придбано за спеціальним тарифом і правилами його використання не передбачено повернення сум (у разі придбання квитка за таким спеціальним тарифом авіаперевізник або його агент з продажу повинен поінформувати про це пасажира під час бронювання і в квитку має бути відповідна відмітка).
Оскільки судом було встановлено, що за рейс Неаполь-Львів (бронювання TGYG58) у зв`язку зі скасуванням рейсу позивачеві було повернуто повну вартість квитків у розмірі 6 520,00 грн., а квитки на рейс Львів-Неаполь (бронювання QBA8RZ) придбані за тарифом Economy «Basic» і вказаний рейс відбувся та не був скасований, та відповідно до правил тарифу у випадку неявки на рейс повернення коштів не передбачено, тому суд вважає, що заявлені позовні вимоги в частині стягнення коштів за авіаквитки в сумі 4 100, 00 грн. задоволенню не підлягають.
Керуючись ст. ст. 259, 263-265, 268, 270, 354, 430 ЦПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Авіакомпанія Скайап»</a>, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «ТІКЕТС.ЮЕЙ» про стягнення коштів за авіаквитки в сумі 4 100, 00 грн. - відмовити.
Додаткове рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги додаткове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Додаткове рішення суду може бути оскаржене до Київського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його складення.
Учасник справи, якому повне додаткове рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного додаткового рішення суду.
Суддя М.О. Заставенко
Суд | Дарницький районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2023 |
Оприлюднено | 18.08.2023 |
Номер документу | 112862657 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Заява про ухвалення додаткового рішення |
Цивільне
Дарницький районний суд міста Києва
Заставенко М. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні