ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
28 серпня 2023 року Справа №160/21219/23
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Голобутовський Р.З., перевіривши матеріали позовної заяви Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ЗОРЯНИЙ-4» до Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради про встановлення законності компетенції, визнання незаконної відмови, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
21.08.2023 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ЗОРЯНИЙ-4» (бульвар Зоряний, буд. 1, секція 4, м. Дніпро, 49107, код ЄДРПОУ 40060840) до Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради (пр-т Дмитра Яворницького, буд. 75, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 37454258), у якій просить:
- встановити чи законно реалізовується компетенція у сфері управління з боку Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради в особі Головного архітектурно-планувального управління, а саме, чи являється обов`язковим погодження дозволу на розміщення реклами із спеціально уповноваженим органом у сфері містобудування та архітектури при оформленні дозволів на розміщення реклами для ОСББ «Зоряний4» за адресою м. Дніпро, бульвар Зоряний, будинок 1, секція 4;
- визнати незаконними, викладені у листах від 21.04.2023 та 17.05.2023 Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради в особі Головного архітектурно-планувального управління, відмови у наданні погодження дозволів на розміщення реклами ОСББ «Зоряний-4» за адресою м. Дніпро, бульвар Зоряний, будинок 1, секція 4;
- у разі наявності відповідної компетенції у сфері управління, зобов`язати Департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради в особі Головного архітектурно-планувального управління надати погодження дозволів ОСББ «Зоряний-4» на розміщення реклами за адресою м. Дніпро, бульвар Зоряний, будинок 1, секція 4.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим ст. ст. 160, 161, 172 цього Кодексу.
Перевіривши позовну заяву на відповідність вимогам ст. ст. 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України, суд робить висновок, що позовна заява подана з порушенням вимог закону.
Згідно з п. 4 ч. 5 ст. 161 Кодексу адміністративного судочинства України в позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.
Згідно з ч. 1 ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:
1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;
2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;
3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;
4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;
5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;
6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
Вказаний вище перелік є вичерпним.
Також суд зазначає, що відповідно до п. п. 1-6 ч. 2 ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про:
1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;
2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;
3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;
4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;
5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;
6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини, та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
З огляду на викладене, суддя зауважує, що вибраний позивачем спосіб формулювання позовних вимог суперечить вимогам приписів Кодексу адміністративного судочинства України та не дає суду можливості належним чином розглядати позовну заяву за таким формулюванням позовних вимог.
Виходячи з викладеного можна зробити висновок, що формулювання позовних вимог юридично правильного змісту з максимальною чіткістю і зрозумілістю є основним та першочерговим обов`язком позивача при зверненні до суду з позовною заявою, оскільки, судом справа розглядається виходячи з позовних вимог та їх змісту і викладу, що в подальшому, в разі задоволення позову безпосередньо впливає на можливість виконання судового рішення.
Під вимогою розуміється матеріально-правова вимога, тобто предмет позову, який є одночасно способом захисту порушеного права. Підстава позову - це фактичні обставини, на яких ґрунтуються вимоги позивача. Отже, вимоги повинні випливати з тих самих фактичних обставин, на яких вони ґрунтуються. Відтак, дозволяється об`єднувати вимоги, пов`язані між собою підставами виникнення або доказами, що підтверджують ці вимоги. Предмет і підстава позову сприяють з`ясуванню наявності і характеру спірних правовідносин між сторонами, застосуванню необхідного способу захисту права, визначенню кола доказів, необхідних для підтвердження наявності конкретного цивільного права і обов`язку.
Тобто, обрання належного способу захисту та належного складу відповідачів покладається на позивача, адже помилково обраний спосіб захисту може вплинути відновлення прав, що були порушені за твердженням позивача.
Адміністративний суд, отримавши позовну заяву, повинен встановити наявність факту порушення права та застосувати конкретний спосіб захисту порушеного права, що залежить як від змісту суб`єктивного права, за захистом якого звернулася особа, так і від характеру його порушення.
Натомість, суд звертає увагу позивача на те, що з поданої позивачем позовної заяви, а саме її прохальної частини неможливо встановити бажаний спосіб відновлення порушених прав позивача, який має бути викладений у відповідності до вимог ч. 1 ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства України.
Позивачем заявлено вимогу на розгляд суду: встановити чи законно реалізовується компетенція у сфері управління з боку Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради в особі Головного архітектурно-планувального управління, а саме, чи являється обов`язковим погодження дозволу на розміщення реклами із спеціально уповноваженим органом у сфері містобудування та архітектури при оформленні дозволів на розміщення реклами для ОСББ «Зоряний-4» за адресою м. Дніпро, бульвар Зоряний, будинок 1, секція 4.
Адміністративний суд позбавлений повноважень встановлювати чи законно реалізується компетенція, у відповідності до ч. 1 ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства України, суд наділений повноваженнями встановити наявність чи відсутність компетенції суб`єкта владних повноважень.
Позивачем заявлено вимогу на розгляд суду: визнати незаконними, викладені у листах від 21.04.2023 та 17.05.2023 Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради в особі Головного архітектурно-планувального управління, відмови у наданні погодження дозволів на розміщення реклами ОСББ «Зоряний-4» за адресою м. Дніпро, бульвар Зоряний, будинок 1, секція 4.
Вказана вимога не відповідає вимогам ч. 1 ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої позовна заява може містити вимоги про: визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Отже, належним захистом прав позивача є вимога про визнання протиправними дій щодо відмови у наданні погодження дозволів на розміщення реклами ОСББ «Зоряний-4» за адресою м. Дніпро, бульвар Зоряний, будинок 1, секція 4.
Позивачем заявлено вимогу на розгляд суду: у разі наявності відповідної компетенції у сфері управління, зобов`язати Департамент по роботі з активами Дніпровської міської ради в особі Головного архітектурно-планувального управління надати погодження дозволів ОСББ «Зоряний-4» на розміщення реклами за адресою м.Дніпро, бульвар Зоряний, будинок 1, секція 4.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Позовні вимоги можуть бути викладені з урахуванням наявності порушеного права та з метою усунення такого порушення. Позивачем заявлено вимогу, яка містить умову - у разі наявності відповідної компетенції у сфері управління, тобто вказана вимога заявлена на майбутнє. Бажаний спосіб відновлення порушеного права про зобов`язання має бути безумовним та похідним від вимоги про визнання протиправними дій, встановлення наявності відсутності компетенції тощо.
Суд вважає за необхідне, для належного та об`єктивного розгляду справи, надати позивачу строк для уточнення змісту (формулювання) позовних вимог та викладення таких позовних вимог у відповідності до визначених Кодексом адміністративного судочинства України приписів.
Відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в позовній заяві зазначаються:
- повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.
Частиною 6 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що якщо позовна заява подається представником, то у ній додатково зазначаються відомості, визначені у пункті 2 частини п`ятої цієї статті стосовно представника.
В позовній заяві визначено представника ОСББ «Зоряний-4» Суровцева Дмитра Миколайовича, проте позовна заява не містить інформації про місце проживання чи перебування, поштовий індекс представника.
Відповідно до частин 1, 2 ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених ст.ст. 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
На підставі викладеного, суд залишає подану заяву без руху та надає позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом десяти днів з дня отримання копії ухвали суду шляхом:
- надання належним чином оформленої позовної заяви з уточненням позовних вимог та викладенням формулювання позовних вимог у відповідності до вимог Кодексу адміністративного судочинства України та висновків суду, викладених у даній ухвалі разом з її копіями відповідно до кількості учасників або з доказом направлення іншим учасникам судового процесу у випадку подання до суду за допомогою Автоматизованою системи «Електронний суд»;
- надання належним чином оформленої позовної заяви із зазначенням місця проживання/перебування, поштового індексу представника.
Керуючись ст.ст. 2, 5, 160, 161, 169, 245, 248 Кодексу адміністративного судочинства України,
ПОСТАНОВИВ:
Позовну заяву Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ЗОРЯНИЙ-4» до Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради про встановлення законності компетенції, визнання незаконної відмови, зобов`язання вчинити певні дії - залишити без руху.
Позивачу надати строк для усунення недоліків позовної заяви протягом 5 (п`яти) днів з моменту отримання копії цієї ухвали, шляхом:
- надання належним чином оформленої позовної заяви з уточненням позовних вимог та викладенням формулювання позовних вимог у відповідності до вимогКодексу адміністративного судочинства Українита висновків суду, викладених у даній ухвалі разом з її копіями відповідно до кількості учасників або з доказом направлення іншим учасникам судового процесу у випадку подання до суду за допомогою Автоматизованою системи «Електронний суд»;
- надання належним чином оформленої позовної заяви із зазначенням місця проживання/перебування, поштового індексу представника.
Роз`яснити позивачу, що відповідно до п. 1 ч. 4, ч. 8 ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України, позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк. Повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя Р.З. Голобутовський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2023 |
Оприлюднено | 30.08.2023 |
Номер документу | 113065344 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні