Постанова
від 14.09.2023 по справі 495/3435/23
БІЛГОРОД-ДНІСТРОВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 495/3435/23

№ провадження 1-кс/495/1976/2023

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 вересня 2023 року м. Білгород - Дністровський

Слідчий суддя Білгород-Дністровського міськрайонного суду Одеської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 ,

за участю прокурора ОСОБА_3 , підозрюваної ОСОБА_4 , захисника підозрюваної - адвоката ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Білгород-Дністровському клопотання слідчого СВ Білгород-Дністровського РВП ГУ НП в Одеській області ОСОБА_6 , поданого в рамках кримінального провадження №42023160000000083 від23лютого 2023року про відсторонення від посади стосовно:

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки міста Маріуполь Донецької області, громадянки України, проживаючої за адресою: АДРЕСА_1

підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України,-

В С Т А Н О В И В:

Слідчим відділом Білгород-Дністровського РВП ГУНП в Одеській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до ЄРДР за №42023160000000083 від 23 лютого 2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 367 КК України.

1 - Виклад обставин, зазначених у клопотанні.

Рішенням Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області від 23.03.2016 за № 106-VII, створено Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області, ідентифікаційний код юридичної особи: 40424663, яким затверджено структуру та численність, штатні розписи та Положення про правління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту.

Наказом начальника Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області від 31.08.2016 за № 7 утворено тендерний комітет Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Маразліївської сільської ради для організації та проведення процедур закупівлі, яким затверджено склад тендерного комітету, голову тендерного комітету та Положення про тендерний комітет.

Відповідно до Положення про тендерний комітет Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Маразліївської сільської ради, метою створення комітету є організація та проведення процедур закупівель на засадах колегіальності та неупередженості. Комітет у своїй діяльності керується Законом України «Про публічні закупівлі», іншими нормативно-правовими актами з питань публічних закупівель та цим Положенням. Керівництво роботою комітету здійснює голова, який призначається замовником та може мати право на підписання договорів про закупівлю у разі надання таких повноважень замовником, оформлених відповідно до законодавства. Комітет відповідає за організацію та проведення процедур закупівель, де у процесі роботи він забезпечує реалізацію таких функцій: планування закупівель, складання та затвердження річного плану закупівель; здійснення вибору процедури закупівлі та її проведення; забезпечення рівних умов для усіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця; забезпечення складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених Законом; забезпечення оприлюднення інформації та звіту щодо публічних закупівель відповідно до Закону; надання роз`яснення особам, що виявили намір взяти участь у процедурі закупівель, щодо змісту тендерної документації у разі отримання відповідних запитів; здійснення інших дій, передбачених законом. Члени комітету зобов`язані: брати участь у всіх засіданнях особисто; організовувати та проводити процедури закупівель; забезпечувати рівні умови для усіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця; дотримуватись норм законодавства у сфері публічний закупівель та цього Положення; здійснювати інші дії, передбачені Законом.

Наказом начальника Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області від 13.10.2021 за № 8-к, ОСОБА_4 (Наказом № 1-к від 18.01.2023 прізвище змінено в облікових та інших офіційних документах із Мирної на Пестову у зв`язку з реєстрацією шлюбу), прийнято на посаду виконувача обов`язків головного бухгалтера Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Маразліївської сільської ради з 18.10.2021 з посадовим окладом згідно з штатним розписом до оголошення результатів конкурсу.

За результатами проведення конкурсу на заміщення вакантної посади головного бухгалтера Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Маразліївської сільської ради, наказом начальника Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту від 23.11.2021, ОСОБА_4 переведено на посаду головного бухгалтера з 25.11.2021, як таку, що пройшла за конкурсом, та присвоєно 15 ранг посадової особи органів місцевого самоврядування в межах 7 категорії.

Керуючись ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) від 25.12.2015 та наказу Міністерства економіки України від 31.09.2016 за № 7 «Про затвердження Примірного положення про уповноважену особу» (далі Положення), наказом начальника комітет Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Маразліївської сільської ради від 01.12.2021 за № 85, головного бухгалтера ОСОБА_4 , призначено уповноваженою особою для організації та проведення закупівель відповідно до Закону з урахуванням Особливостей та для оприлюднення необхідної інформації про закупівлі в електронній системі закупівель, яким затверджено Положення про уповноважену особу виконавчого комітету Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради.

Відповідно до п. 1.3. Положення про уповноважену особу, особа, під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об`єктивність і неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.

Згідно з п. 1.5. Уповноважена особа для здійснення своїх функцій, визначених Законом, підтверджує свій рівень володіння необхідними (базовими) знаннями у сфері публічних закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель шляхом проходження безкоштовного тестування.

Пунктом 1.6. Положення передбачено, що уповноважена особа у своїй діяльності керується Законом, принципами здійснення публічних закупівель, визначених Законом, іншими нормативно-правовим актами та цим Положенням.

Так, відповідно до п. 3.4. Положення - рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.

Згідно з пунктом 3.8. Положення передбачено, що залежно від обсягів та предмета закупівлі уповноваженій особі доцільно орієнтуватися, зокрема, у таких питаннях: в основах сучасного маркетингу, кон`юнктурі ринків товарів, робіт і послуг та факторах, що впливають на її формування, а також джерелах інформації про ринкову кон`юнктуру; у чинних стандартах та технічних умовах товарів, робіт і послуг, які закуповуються замовником; у видах, істотних умовах та особливостях укладення договорів про закупівлю товарів, робіт і послуг тощо.

Відповідно до пункту 3.1 Положення до основних завдань (функцій) уповноваженої особи належить: планування закупівель та формування річного плану закупівель в електронній системі закупівель; проведення попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку; здійснення вибору процедури закупівлі; проведення процедур закупівель/спрощених закупівель; забезпечення укладання рамкових угод; забезпечення рівних умов для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; забезпечення складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених Законом; забезпечення оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог Закону; забезпечення надсилання в електронному вигляді до органу оскарження інформації, документів та матеріалів щодо проведення процедур закупівель у разі отримання запиту від органу оскарження; взаємодія з органами, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель під час виконання своїх функцій відповідно до законодавства; здійснення інших дій, передбачених Законом, трудовим договором (контрактом) або розпорядчим рішенням замовника.

Пунктом 4.2. Положення передбачено, що уповноважена особа зобов`язана: дотримуватись законодавства у сфері публічних закупівель та цього Положення; організовувати та проводити процедури закупівель/спрощені закупівлі; забезпечувати рівні умови для всіх учасників процедур закупівель/спрощених закупівель, об`єктивний вибір переможця; у встановленому Законом порядку визначати переможців процедур закупівель/спрощених закупівель.

Крім того, відповідно до п. 4.3. уповноважена особа несе персональну відповідальність: за прийняті нею рішення і вчинені дії (бездіяльність) відповідно до законів України; за повноту та достовірність інформації, що оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель; за порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання.

За результатами проходження тестування уповноважених осіб, 01.01.2022 уповноважена особа ОСОБА_4 успішно підтвердила свій рівень володіння необхідними (базовими) знаннями у сфері публічних закупівель на веб-порталі та отримала сертифікат, який дозволяє працювати в електронній системі закупівель.

Таким чином, ОСОБА_4 , як уповноважена особа з публічних закупівель Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради, в період із 01.01.2022 обіймала постійно посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, у зв`язку з чим, відповідно до частини 3 статті 18, примітки 1 до статті 364 Кримінального кодексу України являється службовою особою.

У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Указом Президента України від 24.02.2023 за № 64/2022 в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який в чергове продовжено, з 05 години 30 хвилин 18 серпня 2023 року строком на 90 діб.

Рішенням Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області від 09.12.2022 за № 867-VIII до спеціального фонду бюджету розвитку для Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради виділено кошти в сумі 400000 гривень на закупівлю дизельних генераторів 10 кВт.

Згідно з пункту 9 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 за № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі Особливості) публічні закупівлі товарів, робіт і послуг для задоволення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року № 185 «Деякі питання здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для задоволення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану», здійснюються замовниками без застосування процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених Законом та цими Особливостями.

Під час здійснення публічних закупівель, передбачених п. 9 вищевказаних Особливостей, без використання електронної системи закупівель замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням, та за результатами їх здійснення за умови, що вартість закупівлі становить або перевищує 50 тис. гривень, оприлюднювати в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

Так, відповідно до річного плану закупівель (зі змінами) Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради, частини 7 статті 3 Закону та Особливостей, уповноваженою особою - ОСОБА_4 14 грудня 2022 року в електронні системіпублічних закупівель «Prozorro» оголошено план закупівлі: UA-P-2022-12-14-003616-c про закупівлю без використання електронної системи генераторів для пунктів незламності (ДК 021:2015:31120000-3 Генератори) за очікуваною вартістю предмета закупівлі в сумі 360000 гривень, а потім цього ж дня, в електронні системіпублічних закупівель «Prozorro» оголошено закупівлю без використання електронної системи: UA-2022-12-14-008634-a, а саме двох генераторів для пунктів незламності з місцем доставки: 67760, Україна, Одеська область, Білгород-Дністровський район, с. Маразліївка, вул. Миру 152, строк доставки: 31 грудня 2022 року. Розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі:360000гривень.

Разом з цим, ОСОБА_4 , будучи уповноваженою особою Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради, шляхом неналежного виконання своїх службових обов`язків, діючи всупереч Закону України «Про публічні закупівлі» та Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18 лютого 2020 року № 275 (далі Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі), належним чином не перевіряючи достовірність даних стосовно середньої ринкової вартості дизель-генераторів марки «EnerSol SKD-10EB» з метою дотримання принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності використання бюджетних коштів, хоча повинна була перевіряти достовірність цих даних та мала реальну можливість це зробити, забезпечила проведення закупівлі без використання електронної системи закупівель товару за завищеними цінами.

Внаслідок чого, 14 грудня 2022 року уповноважена особа Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради ОСОБА_4 , перебуваючи у приміщенні Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради, що розташоване по вул. Миру, 152 в с. Маразліївка, Білгород-Дністровського району Одеської області, у період робочого часу, склала та підписала протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою за № 26-31, яким вирішила здійснити закупівлю без використання електронної системи генераторів для пунктів незламності (ДК 021:2015:31120000-3 Генератори) за очікуваною вартістю предмета закупівлі в сумі 360000 гривень.

При цьому, уповноважена особа Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради ОСОБА_4 , яка є посадовою особою органів місцевого самоврядування, наділена організаційно - розпорядчими та адміністративно - господарськими функціями та якій присвоєно 15 ранг посадової особи органів місцевого самоврядування в межах 7 категорії, не забезпечила визначення очікуваної вартості предмета закупівлі у відповідності до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі та допустила порушення такого принципу здійснення публічних закупівель як максимальна економія, ефективність та пропорційність.

Результатом того, що уповноважена особа Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради ОСОБА_4 , яка є посадовою особою місцевого самоврядування, наділена організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарським повноваженнями, якій присвоєно 15 ранг посадової особи органів місцевого самоврядування в межах 7 категорії, діяла всупереч вимогам Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, Закону та Положення про уповноважену особу з публічних закупівель, неналежно виконувала свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, стало укладення 14 грудня 2022 року між начальником Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради ОСОБА_7 та фізичною особою-підприємцем (далі ФОП) ОСОБА_8 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 , договору за № 26-31 щодо постачання двох генераторів дизельних марки «EnerSol SKD-10EB» на загальну суму 360000 гривень, без податку на додану вартість, які відповідно до видаткової накладної № 1 від 14.12.2022 передані до Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради.

Водночас, ринкова вартість аналогічного генератора із аналогічними технічними характеристиками на території України, станом на 14 грудня 2022 року становила 105499 гривень 62 копійки за одиницю товару, що є порушення вимог частини 1 статті 203 Цивільного кодексу України, укладено зазначений договір на закупівлю товару, вартість якого не відповідала ринковій вартості вказаного товару та завищена на загальну суму 149000 гривень76 копійок.

В подальшому, на виконання умов договору за № 26-31 від 14 грудня 2022 року, на підставі платіжного доручення від 14 грудня 2022 року із розрахункового рахунку Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради: НОМЕР_2 проведено перерахування бюджетних коштів на розрахунковий рахунок ФОП ОСОБА_8 : НОМЕР_3 в сумі 360 000 гривень, без ПДВ в якості оплати за поставлення двох генераторів дизельних марки «EnerSol SKD-10EB».

При цьому, з урахуванням ринкової вартості двох дизель-генераторів марки «EnerSol SKD-10EB», придбаного в рамках договору за № 26-31 від 14 грудня 2022 року, внаслідок того, що уповноважена особа ОСОБА_4 неналежно виконала покладені на неї обов`язки, визначені Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, Законом та Положенням про уповноважену особу з публічних закупівель, Управлінням освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради зайво перераховано грошові кошти на рахунок ФОП ОСОБА_8 в сумі 149000 гривень 76 копійок за зазначений товар.

Таким чином, за вищевикладених фактичних обставин, уповноважена особа Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради ОСОБА_4 , яка є посадовою особою місцевого самоврядування, наділена організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарським повноваженнями, якій присвоєно 15 ранг посадової особи органів місцевого самоврядування в межах 7 категорії, 14 грудня 2022 року, діючи недбало, тобто не усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свого діяння та не передбачаючи його суспільно-небезпечні наслідки, хоча повинна була і могла їх передбачити, неналежно виконала свої службові обов`язки щодо організації та проведення процедур закупівель, забезпечення об`єктивного вибору переможця, визначення у встановленому Законом порядку переможця процедури закупівлі, а саме, належним чином не перевіривши достовірність даних стосовно середньої ринкової вартості дизель-генератора марки «EnerSol SKD-10EB» з метою дотримання принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності використання коштів, хоча повинна була перевіряти достовірність цих даних та мала реальну можливість це зробити, забезпечила проведення закупівлі Управлінням освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради без використання електронної системи закупівель товару, а самедизель-генераторів марки «EnerSol SKD-10EB» у кількості 2 штук, за завищеними цінами, шляхом визначення переможця та укладення 14 грудня 2022 року між Управлінням освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради, в особі начальника ОСОБА_7 (Замовник), та фізичною особою - підприємцем ОСОБА_8 договору поставки № 26-31 щодо закупівлі дизель-генераторів марки «EnerSol SKD-10EB» у кількості 2 шт. за ціною, що на 149000 гривень 76 копійок перевищує ринкову вартість.

Внаслідок службової недбалості, вчиненої уповноваженою особою Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради ОСОБА_4 , Маразліївській сільській раді Білгород-Дністровського району Одеської області, ідентифікаційний код юридичної особи: 04377859, завдано істотну шкоди на загальну суму 149000 гривень 76 копійок.

Встановивши наявність достатніх доказів, 12.09.2023 ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , повідомлено про те, що вона підозрюється у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 367 Кримінального кодексу України, а саме у службовій недбалості, тобто у неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди державним інтересам.

Таким чином, є підстави вважати, що підозрювана ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, який відповідно до ст. 12 КК України є нетяжким злочином, за вчинення якого передбачене основне покарання у вигляді накладення штрафу від двох тисяч до чотирьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Відповідно до п. 1.3. Положення про уповноважену особу, особа, під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об`єктивність і неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.

Згідно з п. 1.5. Уповноважена особа для здійснення своїх функцій, визначених Законом, підтверджує свій рівень володіння необхідними (базовими) знаннями у сфері публічних закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель шляхом проходження безкоштовного тестування.

Пунктом 1.6. Положення передбачено, що уповноважена особа у своїй діяльності керується Законом, принципами здійснення публічних закупівель, визначених Законом, іншими нормативно-правовим актами та цим Положенням.

Так, відповідно до п. 3.4. Положення - рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.

Згідно з пунктом 3.8. Положення передбачено, що залежно від обсягів та предмета закупівлі уповноваженій особі доцільно орієнтуватися, зокрема, у таких питаннях: в основах сучасного маркетингу, кон`юнктурі ринків товарів, робіт і послуг та факторах, що впливають на її формування, а також джерелах інформації про ринкову кон`юнктуру; у чинних стандартах та технічних умовах товарів, робіт і послуг, які закуповуються замовником; у видах, істотних умовах та особливостях укладення договорів про закупівлю товарів, робіт і послуг тощо.

Відповідно до пункту 3.1 Положення до основних завдань (функцій) уповноваженої особи належить: планування закупівель та формування річного плану закупівель в електронній системі закупівель; проведення попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку; здійснення вибору процедури закупівлі; проведення процедур закупівель/спрощених закупівель; забезпечення укладання рамкових угод; забезпечення рівних умов для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; забезпечення складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених Законом; забезпечення оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог Закону; забезпечення надсилання в електронному вигляді до органу оскарження інформації, документів та матеріалів щодо проведення процедур закупівель у разі отримання запиту від органу оскарження; взаємодія з органами, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель під час виконання своїх функцій відповідно до законодавства; здійснення інших дій, передбачених Законом, трудовим договором (контрактом) або розпорядчим рішенням замовника.

Пунктом 4.2. Положення передбачено, що уповноважена особа зобов`язана: дотримуватись законодавства у сфері публічних закупівель та цього Положення; організовувати та проводити процедури закупівель/спрощені закупівлі; забезпечувати рівні умови для всіх учасників процедур закупівель/спрощених закупівель, об`єктивний вибір переможця; у встановленому Законом порядку визначати переможців процедур закупівель/спрощених закупівель.

Крім того, відповідно до п. 4.3. уповноважена особа несе персональну відповідальність: за прийняті нею рішення і вчинені дії (бездіяльність) відповідно до законів України; за повноту та достовірність інформації, що оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель; за порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання.

Так як, ОСОБА_4 , підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення пов`язаного із виконанням ним своїх посадових обов`язків, тому є обґрунтовані підстави вважати, що перебуваючи на посаді головного бухгалтера і уповноваженої особи з публічних закупівель Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради, може вчинити інший аналогічний злочин.

Таким чином, перебуваючи на вказаній посаді ОСОБА_4 , може особисто або опосередковано негативно впливати на хід досудового слідства та судового розгляду шляхом впливу на свідків, по даному кримінальному провадженню з приводу надання чи складання тих чи інших документів або зміни показів.

Враховуючи те, що ОСОБА_4 , підозрюється у скоєні злочину, пов`язаний із виконанням нею своїх посадових обов`язків, вона перебуваючи на вказаній посаді може негативно впливати на хід судового слідства та судового розгляду шляхом складання тих чи інших документів, а також впливу на працівників Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради, які є та можуть бути свідками, потерпілими у цьому провадженні слідчий просив відсторонити підозрювану ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від займаної посади.

2 Позиції сторін.

Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав, просив відсторонити підозрювану ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,від займаної посади, а саме головного бухгалтера, яку відповідно до наказу начальника Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради від 01.12.2021 за № 85, визначено уповноваженою особою для організації та проведення закупівель Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради, строком на 60 діб.

Підозрювана та захисник в судове засідання з`явились, заперечували проти задоволення клопотання. Надали лист начальника фінансового управління Маразліївської сільської ради ОСОБА_9 в якому зазначалось про необхідність перерубування ОСОБА_10 на займаній посаді у період прогнозування бюджету на наступний бюджетний рік.

3 - Мотивація суду.

Дослідивши клопотання, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Згідно ст.43 Конституції України, кожен громадянин має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає, а тому будь-які обмеження щодо реалізації цього права, у тому числі і відсторонення особи від посади під час кримінального провадження, повинно здійснюватися виключно з підстав та у порядку, передбаченому КПК України.

Відповідно до ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Відсторонення від посади є заходом забезпечення кримінального провадження.

Згідно ч.1 ст. 154 КПК України відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину.

Слідчий суддя зазначає, що у клопотанні слідчого викладено обставини кримінального правопорушення, у зв`язку з яким подається клопотання, визначено правову кваліфікацію кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність - ч. 1 ст. 367 КК України. Викладено обставин, що дають підстави вважати, що перебування на посаді підозрюваної сприяло вчиненню кримінального правопорушення, зазначено обставини, що дають підстави вважати, що підозрювана, перебуваючи на посаді матиме змогу знищити чи підробити речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливатиме на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджатиме кримінальному провадженню іншим чином.

Вирішуючи питання про відсторонення ОСОБА_4 від посади слідчий суддя згідно ч.2 ст. 157 КПК України, врахувує такі обставини: 1) правову підставу для відсторонення від посади; 2) достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; 3) наслідки відсторонення від посади для інших осіб.

Правова підстава для відсторонення від посади.

Слідчим суддею встановлено, що слідчим відділом Білгород-Дністровського РВП ГУНП в Одеській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до ЄРДР за №42023160000000083від 23.02.2023за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 367 КК України.

В рамках кримінального провадження №42023160000000083встановивши наявність достатніх доказів, 12.09.2023 ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженку міста Маріуполь Донецької області, громадянку України, проживаючу за адресою: АДРЕСА_1 повідомлено про те, що вона підозрюється у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 367 Кримінального кодексу України, а саме у службовій недбалості, тобто у неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди державним інтересам.

Наказом начальника Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області від 13.10.2021 за № 8-к, ОСОБА_4 (Наказом № 1-к від 18.01.2023 прізвище змінено в облікових та інших офіційних документах із Мирної на Пестову у зв`язку з реєстрацією шлюбу), прийнято на посаду виконувача обов`язків головного бухгалтера Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Маразліївської сільської ради з 18.10.2021 з посадовим окладом згідно з штатним розписом до оголошення результатів конкурсу.

За результатами проведення конкурсу на заміщення вакантної посади головного бухгалтера Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту Маразліївської сільської ради, наказом начальника Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту від 23.11.2021, ОСОБА_4 переведено на посаду головного бухгалтера з 25.11.2021, як таку, що пройшла за конкурсом, та присвоєно 15 ранг посадової особи органів місцевого самоврядування в межах 7 категорії.

Окрім того, результатом того, що уповноважена особа Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради ОСОБА_4 , яка є посадовою особою місцевого самоврядування, наділена організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарським повноваженнями, якій присвоєно 15 ранг посадової особи органів місцевого самоврядування в межах 7 категорії, діяла всупереч вимогам Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, Закону та Положення про уповноважену особу з публічних закупівель, неналежно виконувала свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, стало укладення 14 грудня 2022 року між начальником Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради ОСОБА_7 та фізичною особою-підприємцем (далі ФОП) ОСОБА_8 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 , договору за № 26-31 щодо постачання двох генераторів дизельних марки «EnerSol SKD-10EB» на загальну суму 360000 гривень, без податку на додану вартість, які відповідно до видаткової накладної № 1 від 14.12.2022 передані до Управління освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту виконавчих органів Маразліївської сільської ради.

Водночас, ринкова вартість аналогічного генератора із аналогічними технічними характеристиками на території України, станом на 14 грудня 2022 року становила 105499 гривень 62 копійки за одиницю товару, що є порушення вимог частини 1 статті 203 Цивільного кодексу України, укладено зазначений договір на закупівлю товару, вартість якого не відповідала ринковій вартості вказаного товару та завищена на загальну суму 149000 гривень76 копійок.

Досудове розслідування у кримінальному провадженні за фактом службової недбалості, тобто невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам або інтересам окремих юридичних осіб.

Достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення

Обґрунтування повідомленої підозри ОСОБА_4 у вчиненні інкримінованого їй кримінального правопорушення підтверджується зібраними під час проведення досудового розслідування доказами, а саме: заявою ГО «Трансперенсі Інтернешнл Україна» про вчинення кримінального правопорушення; рішенням Маразліївської сільської ради № 867 від 09.12.2022 щодо виділення бюджетних коштів; протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 26-31 від 14.12.2022; договором № 26-31 від 14.12.2022 щодо закупівлі генераторів; видатковою накладною № 1 від 14.12.2022 щодо поставки генераторів; звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 14.12.2023; платіжною інструкцією № 1004 від 14.12.2022 щодо перерахування бюджетних коштів; висновком експерта № 3252/23 за результатами проведення судово-товарознавчої експертизи від 07.08.2023; висновком експерта № 270/23 за результатами проведення оціночно-економічної експертизи; особовою справою працівника ОСОБА_4 ; положенням про уповноважену особу; протоколом допиту свідка ОСОБА_7 ; іншими матеріалами кримінального провадження у їх сукупності.

Наслідки відсторонення від посади для інших осіб

Відповідно до вимог ст. 154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину. Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимогстатті 158цього Кодексу.

Згідно з ч.1 ст. 157 КПК України, слідчий суддя, суд відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Під час розгляду клопотання прокурором доведено наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, запобігання протиправній поведінці підозрюваної, яка, перебуваючи на посаді, може знищити, приховати чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Відповідно до вищезазначеного, можливо стверджувати про достатність доказів, що вказують на обґрунтованість підозри вчинення ОСОБА_4 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 Кримінального кодексу України.

Досліджуючи лист начальника фінансового управління Маразлївської сільської ради ОСОБА_11 в якому зазначено, що наразі існує потреба у залученні головного бухгалтера, посаду якого обіймає ОСОБА_4 , до процесу прогнозування, який проходить з 15 серпня до 01 жовтня поточного року, який включає в себе участь головних розпорядників в особі головних бухгалтерів щодо розробки бюджетних запитів (документ, підготовлений головним розпорядником бюджетних коштів, що містить пропозиції з відповідним обґрунтуванням щодо обсягу бюджетних коштів, необхідних для його діяльності на наступні бюджетні періоди (пункт 9 частина 1 статті 2 Бюджетного кодексу України) з метою формування проєкт-пропозиції мінібюджету із запропонованими витратами за конкретними напрямками використання бюджетних коштів, які потрібні для функціонування бюджетного процесу на наступний бюджетний рік вбачається за необхідним участь ОСОБА_4 в даному процесі.

Також у листі зазначено, що у сільській місцевості знайти спеціаліста на заміну головного бухгалтера в бюджетній установі майже неможливо, адже для такого малого населення як Маразліївська громада специфіки навчання в бюджеті немає, тим більше час для набуття навичок в даній професії відсутній. Для безперервної роботи в стадії фінансування бухгалтер має право другого підпису, але за казначейським обслуговуванням підпис головного бухгалтера здійснюється на всіх стадіях документообігу. Чималу кількість звітів до держаної казначейської служби, статистичної звітності, зведеної з пенсійного та податкового звіту(вересень є звітним квартальним звітом), інвентаризація рахунків, основних засобів, малоцінних та швидкозношуючих матеріалів та інших необоротних матеріальних активів, яка згідно графіку проведення відбувається в жовтні-листопаді. Подання проекту бюджету до 01.10.2023 року на бюджетний 2024 рік, звіти про роботу та виконання бюджету за 2023 рік

Дослідивши заперечення начальника фінансового управління Маразлївської сільської ради ОСОБА_11 слідчий суддя враховує, що відсторонення від посади має тимчасовий характер, і його слід відрізняти від звільнення з роботи, яке вирішується відповідно до вимог трудового законодавства, відсторонення від посади обмежено строком не більше двох місяців, який може бути продовжений відповідно до вимог, передбачених ст.159 КПК України.

З огляду на викладене, слідчий суддя приходить до висновку, що є достатні підстави вважати, що припинення та запобігання у подальшому протиправній поведінці підозрюваної ОСОБА_4 щодо перешкоджання кримінальному провадженню неможливе без відсторонення останньої від посади головного бухгалтера Маразліївської сільської ради, строком на 2 місяці.

Керуючись ст. ст. 154-156, 376 КПК України, -

У Х В А Л И В:

Клопотання слідчого СВ Білгород-Дністровського РВП ГУ НП в Одеській області ОСОБА_6 , поданого в рамках кримінального провадження № 42023160000000083 від 23 лютого 2023 року про відсторонення від посади стосовно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 задовольнити.

Відсторонити ОСОБА_4 , підозрювану у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України в рамках кримінального провадження №42023160000000083 від 10 березня 2023 від займаної посади головного бухгалтера Маразліївської сільської ради, строком на2місяці,тобто до14листопада 2023 року включно.

Копію ухвали направити до Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області, розташованої за адресою: 67760, Одеська область, Білгород-Дністровський район, село Маразліївка, вул.Миру, 152 для відома і виконання.

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її винесення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудБілгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення14.09.2023
Оприлюднено27.09.2023
Номер документу113684917
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —495/3435/23

Постанова від 24.08.2023

Кримінальне

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області

Заверюха В. О.

Постанова від 14.09.2023

Кримінальне

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області

Заверюха В. О.

Постанова від 14.09.2023

Кримінальне

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області

Заверюха В. О.

Постанова від 14.09.2023

Кримінальне

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області

Заверюха В. О.

Постанова від 14.09.2023

Кримінальне

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області

Заверюха В. О.

Постанова від 14.09.2023

Кримінальне

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області

Заверюха В. О.

Постанова від 11.09.2023

Кримінальне

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області

Заверюха В. О.

Постанова від 11.09.2023

Кримінальне

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області

Заверюха В. О.

Ухвала від 05.09.2023

Кримінальне

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області

Шевчук Ю. В.

Ухвала від 10.08.2023

Кримінальне

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області

Мишко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні