Ухвала
від 28.09.2023 по справі 280/5436/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ПРО РОЗГЛЯД СПРАВИ ЗА ПРАВИЛАМИ

ЗАГАЛЬНОГО ПОЗОВНОГО ПРОВАДЖЕННЯ

28 вересня 2023 року Справа № 280/5436/23 м. Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Семененко М.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження матеріали адміністративної справи за позовом Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Благодійної організації «ЗАПОРІЗЬКИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД "ХЕСЕД МІХАЕЛЬ"» про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2022 році,

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Запорізького окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (далі позивач) до Благодійної організації «ЗАПОРІЗЬКИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД "ХЕСЕД МІХАЕЛЬ"» (далі - відповідач), в якій позивач просить суд стягнути з відповідача на користь Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю суму адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2022 році у розмірі 462 866,44 грн.

Справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

Згідно з ч.3 ст.257 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: значення справи для сторін; обраний позивачем спосіб захисту; категорію та складність справи; обсяг та характер доказів у справі; кількість сторін та інших учасників справи; чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

У даній справі позовні вимоги обгрунтовано тим, що відповідно до Розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2022 рік, складеного 17.04.2023, середньооблікова кількість штатних працівників у відповідача складала 275 осіб, середньооблікова кількісвть штатних працівників, яким встановлена інвалідність, у 2022 році склала 8 осіб, що є менше встановленого нормативу 11 осіб, внаслідок чого до відповідача застосовано адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю та нараховано пеню.

У поданому відзиві на позовну заяву відповідач, крім іншого, стверджує, що середньооблікова кількість штатних працівників у 2022 році складала 234 особи, отже відповідно до встановленого нормативу мало бути працевлаштовано 9 осіб з інвалідністю, а не 11, як стверджує позивач.

Слід зазначити, що за змістом ст.19 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні від 21.03.1991 №875-XII (далі - Закон №875-XII) підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті та з урахуванням вимог статті 18 цього Закону, і здійснюють працевлаштування осіб з інвалідністю у рахунок нормативу робочих місць.

Відповідно до Порядку надання Пенсійним фондом України Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю інформації з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, застрведженого постановою правління Пенсійного фонду України 10 березня 2023 № 14-2, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 березня 2023 р. за № 457/39513, обчислення кількості робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, відповідно до нормативу, встановленого частиною 1 статті 19 Закону №875-XII, здійснюється Фондом на підставі інформації, отриманої від Пенсійного фонду України.

За змістом пунтку 3 Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України 18.06.2014 № 10-1 (зі змінами), зареєстровано в Міністерстві юстиції України 8 липня 2014 р. за № 785/25562, відомості до Реєстру застрахованих осіб, зміни, уточнення до них вносяться в електронній формі в автоматичному режимі на підставі: звітності, що подається страхувальниками до Пенсійного фонду України, відомостей центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Водночас, відповідачем не надано до суду відповідної звітності, на підставі якої формується інформація в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, яка підтверджує показники, зазначені у відзиві на позовну заяву.

Крім того, слід зазначити, що позивачем до матеріалів справи не надано інформації з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, на підставі якої сформовано розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2022 рік, за відповідною Формою, що є додатком до Порядку № 14-2.

Вказані розбіжності та неподання сторонами жодних належних доказів на підтвердження обставин, на яких грунтується їх позиція, унеможливлюють виконання завдань адміністративного судочинства, у зв`язку з чим неможливо повно та всебічно встановити обставини справи на підставі наданих сторонами матеріалів справи.

За наведеного вище, з метою з`ясування обставин, які мають значення для повного, всебічного та об`єктивного розгляду справи та входять до предмету доказування у справі, забезпечення принципу рівності та змагальності сторін, суд дійшов висновку про наявність підстав для розгляду даної справи за правилами загального позовного провадження.

Відповідно до ч.6 ст.260 КАС України якщо суд вирішив розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження, але в подальшому постановив ухвалу про розгляд справи за правилами загального позовного провадження, розгляд справи починається зі стадії відкриття провадження у справі.

Частиною 1 ст.179 КАС України передбачено, що для виконання завдання підготовчого провадження в кожній судовій справі, яка розглядається за правилами загального позовного провадження, проводиться підготовче засідання.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи зазначене, необхідно запропонувати сторонам надати всі наявні в них докази для підтвердження обставин, на які вони посилаються.

Роз`яснити, що відповідно до ч.6 ст.77 КАС України якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.

Керуючись ст.9, 77, 179, 241, 243, 248, 257, 260 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

Розгляд адміністративної справи №280/5436/23 за позовом Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Благодійної організації «ЗАПОРІЗЬКИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД "ХЕСЕД МІХАЕЛЬ"» про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2022 році - здійснювати за правилами загального позовного провадження.

Призначити підготовче засідання на 25 жовтня 2023 року о 10:30 год., яке буде проводитися суддею Семененко М.О. одноособово в приміщенні Запорізького окружного адміністративного суду за адресою: м.Запоріжжя, вул.Сергія Синенка, 65в, кабінет 144, зала судових засідань 9.

Запропонувати учасникам справи подати до суду всі наявні в них докази для підтвердження обставин, на які вони посилаються.

Роз`яснити, що у випадку неподання учасником справи без поважних причин доказів на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.

Копію ухвали направити учасникам справи.

Викликати для участі в підготовчому засіданні учасників справи (їх представників).

Роз`яснити учасникам справи про можливість отримання інформації по справі, що розглядається, на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: adm.zp.court.gov.ua/sud0870/.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя М.О. Семененко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.09.2023
Оприлюднено02.10.2023
Номер документу113796219
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі зайнятості населення, з них зайнятості осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —280/5436/23

Ухвала від 07.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Постанова від 26.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Рішення від 14.11.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 25.10.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 28.09.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 19.07.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні