Справа №:755/6575/23
Провадження №: 1-кс/755/3016/23
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"03" жовтня 2023 р. Дніпровський районний суд м. Києва в складі:
слідчого судді ОСОБА_1 ,
секретаря ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора Дніпровської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 про накладення арешту на майно, вилучене в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12022100040003537 від 04.11.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 358 КК України,
ВСТАНОВИВ:
До слідчого судді Дніпровського районного суду м. Києва надійшло зазначене клопотання прокурора про накладення арешту на майно, у рамках цього провадження, у зв`язку з здійсненням досудового розслідування у ньому та необхідністю встановлення обставин визначених ст.ст. 2, 91 КПК України при наявності на передумов визначених ст.ст. 132, 170 того ж Кодексу.
Клопотання мотивовано тим, що Дніпровською окружною прокуратурою міста Києва здійснюється процесуальне керівництво у кримінальному провадженні № 12022100040003537 від 04.11.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 358 КК України, досудове розслідування у якому здійснюється слідчими слідчого відділу Дніпровського УП ГУ НП у місті Києві.
Встановлено, що до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва від Комунального підприємства «Київблагоустрій» надійшов лист № 222-3513 від 12.09.2022 щодо законності розташування об`єктів нерухомого майна за адресами: вул. Попудренка ріг вул. Гната Хоткевича, ст. метро «Чернігівська», вул. Попудренка, 50-Г, вул. Гната Хоткевича, 2/46, вул. Попудренка, 46/2-А у Дніпровському районі міста Києва.
Відповідно до цього листа, Комунальним підприємством «Київблагоустрій» зазначено, що на вимоги приписів, виданих за адресами АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , були надані документи щодо видачі декларацій про готовність об`єктів, до експлуатації, а тому для проведення всебічної перевірки та надання уточнюючої інформації стосовно об`єктів, що знаходяться за вищевказаними адресами, комунальне підприємством звернулось до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва щодо спростування чи підтвердження вказаної інформації.
До листа № 222-5313 від 12.09.2022 комунальне підприємство «Київблагоустрій» додало листи від 09.07.2021 № 073-5568 та від 16.08.2021 № 055-7642.
Так, відповідно до змісту листа від 09.07.2021 № 073-5568, вбачається, що він адресований ОСОБА_4 ( АДРЕСА_4 ) та зазначено, що у зв`язку з технічних причин, електронний Реєстр будівельної діяльності не працює, а тому надано запитувану інформацію: повідомлення про початок виконання будівельних робіт «реконструкція нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_5 » від 25.06.2021 № КВ 024410621321; повідомлення про початок виконання будівельних робіт «реконструкція нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_6 » від 07.07.2021 № КВ 027410621736; повідомлення про початок виконання будівельних робіт «реконструкція нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_7 » від 05.07.2021 № КВ 027510621644; повідомлення про початок виконання будівельних робіт «реконструкція нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_8 » від 05.07.2021 № КВ 027010621756; повідомлення про початок виконання будівельних робіт «реконструкція нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_9 » від 22.06.2021 № КВ 025410621846; повідомлення про початок виконання будівельних робіт «реконструкція нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_3 » від 02.07.2021 № КВ 027010621720; повідомлення про початок виконання будівельних робіт «реконструкція нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_10 » від 22.06.2021 № КВ 023410621246; повідомлення про початок виконання будівельних робіт «реконструкція нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_11 » від 01.07.2021 № КВ 026010621564; повідомлення про початок виконання будівельних робіт «реконструкція нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_12 » від 01.07.2021 № КВ 026610621566; повідомлення про початок виконання будівельних робіт «реконструкція нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_12 » від 01.07.2021 № КВ 025910621640; повідомлення про початок виконання будівельних робіт «реконструкція нежитлового приміщення за адресою: м. Київ, Дніпровський район, вул. Милославська, 28» від 26.06.2021 № КВ 022310621581.
Лист від 09.07.2021 № 073-5568 підписаний виконувачем обов`язків Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва ОСОБА_5 .
Зі змісту листа від 16.08.2021 № 055-7642, вбачається, що останній адресований ОСОБА_4 ( АДРЕСА_4 ), в якому зазначено, що у зв`язку з технічних причин електронний реєстр будівельної діяльності не працює, а тому надано запитувану інформацію: декларація про готовність об`єкта до експлуатації «реконструкція нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_5 » від 09.08.2021 № КВ 141201828465; декларація про готовність об`єкта до експлуатації «реконструкція нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_6 » від 11.08.2021 № КВ 141206243540; декларація про готовність об`єкта до експлуатації «реконструкція нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_7 » від 10.08.2021 № КВ 141202248464; декларація про готовність об`єкта до експлуатації «реконструкція нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_8 » від 09.08.2021 № КВ 141201832167; декларація про готовність об`єкта до експлуатації «реконструкція нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_9 » від 09.08.2021 № КВ 141202114861; декларація про готовність об`єкта до експлуатації «реконструкція нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_3 » від 09.08.2021 № КВ 141202126158; декларація про готовність об`єкта до експлуатації «реконструкція нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_10 » від 09.08.2021 № КВ 141202218246; декларація про готовність об`єкта до експлуатації «реконструкція нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_11 » від 10.08.2021 № КВ 141201934626; декларація про готовність об`єкта до експлуатації «реконструкція нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_12 » від 10.08.2021 № КВ 141202046182; декларація про готовність об`єкта до експлуатації «реконструкція нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_12 » від 10.08.2021 № КВ 141202254363; повідомлення про початок виконання будівельних робіт «реконструкція нежитлового приміщення за адресою: м. Київ, Дніпровський район, вул. Милославська, 28» від 10.08.2021 № КВ 141204643840.
Лист від 16.08.2021 № 055-7642 підписаний виконувачем обов`язків директора Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва ОСОБА_6 .
Так, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.07.2020 № 559 «Про реалізацію експериментального проекту щодо запровадження першої черги Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» та постанови Кабінету Міністрів України від 23.06.2021 № 681 «Про деякі питання забезпечення функціонування Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» в Україні запроваджено Єдину державну електронну систему у сфері будівництва, що регулюється вказаними постановами та Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Частиною 1 статті 22-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», передбачено, Єдина державна електронна система у сфері будівництва це Єдина інформаційно-телекомунікаційна система у складі містобудівного кадастру, що забезпечує створення, перегляд, відправлення, прийняття, збирання, внесення, накопичення, обробку, використання, розгляд, зберігання, захист, облік та надання інформації у сфері будівництва, а також електронну взаємодію між фізичними та юридичними особами, державними органами, органами місцевого самоврядування, центрами надання адміністративних послуг, з метою отримання визначених цим Законом послуг у сфері будівництва.
Згідно ч. 2 ст. 22-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», електронна система складається з: Реєстру будівельної діяльності; електронного кабінету користувача електронної системи; порталу електронної системи.
Частиною першою статті 22-2 цього Закону визначено, що Реєстр будівельної діяльності є компонентом електронної системи, який забезпечує створення, збирання, накопичення, обробку, захист, облік інформації зокрема: документи, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт; документи, що засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів.
Створення документів та проведення дій, визначених цією частиною, з використанням Реєстру будівельної діяльності здійснюється особами, до повноважень яких віднесено прийняття рішень про видачу відповідних документів та вчинення відповідних дій.
Документи, визначені цією частиною, набирають чинності, а дії вважаються проведеними з моменту їх засвідчення кваліфікованим електронним підписом особи, яка їх створила, якщо інше не визначено цією статтею.
При цьому, ст. 22-2 вказаного Закону, передбачено, що документи/дії визначені цією частиною, створюються/проводяться шляхом внесення запису до Реєстру будівельної діяльності з присвоєнням реєстраційного номера в цьому реєстрі. Документи/дії, створені/здійснені без використання Реєстру будівельної діяльності, є недійсними (крім документів, які містять відомості, що становлять державну таємницю).
Питання отримання документів, які надають право виконувати підготовчі та будівельні роботи, врегульовані законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466 (далі Порядок № 466).
Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів регулюється ст. 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 461, якою затверджено Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів (далі Порядок № 461).
Так, згідно п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 23.06.2021 № 681 «Про деякі питання забезпечення функціонування Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва», реєстраційний номер у Реєстрі будівельної діяльності електронної системи унікальне літерно-цифрове позначення, що присвоюється автоматично електронному документів під час його реєстрації/внесення до Реєстру будівельної діяльності електронної системи та є незмінним.
Створення, збирання, накопичення, обробка, захист та облік електронних документів, внесення (реєстрація) відомостей (даних), згідно них, доповнень до Реєстру будівельної діяльності електронної системи здійснюється користувачами електронного кабінету відповідно до наданого доступу, визначеного цим Порядком.
Згідно п.5постанови КабінетуМіністрів України від23.06.2021№ 681«Про деякіпитання забезпеченняфункціонування Єдиноїдержавної електронноїсистеми усфері будівництва»,Електронна системаведеться державноюмовою тафункціонує у цілодобовому режимі, крім випадків проведення планових та позапланових профілактичних та/або технічних робіт, пов`язаних з усуненням технічних та/або методологічних помилок чи технічного збою в роботі, тривалість проведення яких визначається технічним адміністратором. Інформація про проведення профілактичних та/або технічних робіт з підтримки електронної системи оприлюднюється на порталі електронної системи за три календарних дні до дати проведення таких робіт, крім випадків, коли через терміновість проведення таких робіт своєчасне попередження неможливе, про що надсилається відповідне сповіщення.
Проведення профілактичних та/або планових технічних робіт з підтримки електронної системи, крім усунення технічних та/або методологічних помилок, які блокують роботу електронної системи, з 8-ої до 20-ої години у робочі дні забороняється.
Отже, Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Порядком № 466, Порядком № 461 та Порядком № 681 прописано та визначено алгоритм отримання документів, що дають право на виконання підготовчих/будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів та присвоєння документу реєстраційного номера у Реєстрі будівельної діяльності електронної системи.
Так, у Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва відсутні дані (відомості) щодо реєстрації документів з реєстраційними номерами, а саме; повідомлень про початок виконання будівельних робіт від 25.06.2021 № КВ 024410621321; від 07.07.2021 № КВ 027410621736; від 05.07.2021 № КВ 027510621644; від 05.07.2021 № КВ 027010621756; від 22.06.2021 № КВ 025410621846; від 02.07.2021 № КВ 027010621720; від 22.06.2021 № КВ 023410621246; від 01.07.2021 № КВ 026010621564; від 01.07.2021 № КВ 026610621566; від 01.07.2021 № КВ 025910621640; від 26.06.2021 № КВ 022310621581 та декларацій про готовність об`єктів до експлуатації від 09.08.2021 № КВ 141201828465; від 11.08.2021 № КВ 141206243540; від 10.08.2021 № КВ 141202248464; від 09.08.2021 № КВ 141201832167; від 09.08.2021 № КВ 141202114861; від 09.08.2021 № КВ 141202126158; від 09.08.2021 № КВ 141202218246; від 10.08.2021 № КВ 141201934626; від 10.08.2021 № КВ 141202046182; від 10.08.2021 № КВ 141202254363; від 10.08.2021 № КВ 141204643840.
При цьому, будучи допитаною, директор Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва ОСОБА_7 повідомила, що посадові особи (реєстратори) Департаменту, до повноважень яких належить прийняття рішень про реєстрацію/видачу відповідних документів на вчиненні відповідних дій з використанням Реєстру будівельної діяльності, не приймали будь-яких рішень щодо внесення відомостей (даних) до реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва щодо вищезазначених об`єктів.
Більш того, розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 21.10.2015 № 1049, Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва присвоєно індекс 073, який використовується з моменту включення Департаменту до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, про що 21.01.2016 внесено запис № 10000000544126.
Вихідні листи від 09.07.2021 та від 16.08.2021 за реєстраційними номерами № 073-5568 та № 055-7642 Департамент не створював та останні не містяться в системі електронного документообігу.
Крім того, відповідно до змісту повідомлення про вчинення кримінального правопорушення, ОСОБА_8 , який зазначений у вказаних листах не звертався із зверненнями/запитами до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва.
Подальшим досудовим розслідуванням встановлено, що приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_9 26.11.2020, прийнято рішення за індексним номером 55360208 (з відкриттям розділу) про реєстрацію за ОСОБА_10 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , права власності на нежитлову будівлю загальною площею 64 кв. м., що розташована за адресою: АДРЕСА_13 .
Підставою прийняття приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу міста Києва ОСОБА_9 рішення про реєстрацію за ОСОБА_10 права власності на нежитлову будівлю загальною площею 64 кв.м., що розташована за адресою: АДРЕСА_13 стала довідка про технічні показники об`єкта та підтвердження адреси № 3367 від 19.11.2020 та технічний паспорт на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами (інвентаризаційна справа № 3367/01/20), що видані ТОВ «Армовірбуд».
При цьому, відповідно до Довідки про технічні показники об`єкта та підтвердження адреси, нежитлова будівля літ. «А», яка побудована ОСОБА_10 господарчим способом у 1991 році, відповідає Державним будівельним нормам та готова до експлуатації.
У подальшому, ОСОБА_10 на виконання протоколу загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю «Днепр Альянс 5» № 11/01 від 11.01.2022, відповідно до Акту № 4 приймання-передачі та оцінки негрошового вкладу третьої особи до статутного капіталу товариства з обмеженою відповідальністю «Днепр Альянс 5» від 11.02.2022 передав, а товариство прийняло в якості вкладу до статутного капіталу нежитлову будівлю, розташовану за адресою: АДРЕСА_13 , реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232326380000.
Вказаний акт приймання-передачі посвідчено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_11 , зареєстровано у реєстрі за № 268-269, та перехід права власності від ОСОБА_10 до ТОВ «Днепр Альянс 5» відображено у Єдиному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Крім того, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, 21.04.2016 державним реєстратором Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у м. Києві ОСОБА_12 прийнято рішення за індексним номером 29403150 (з відкриттям розділу) про реєстрацію за ОСОБА_10 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , права власності на нежитлову будівлю, що розташована за адресою: АДРЕСА_6 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 910369980000).
У подальшому, нежитлова будівля відповідно до договорів купівлі-продажу від 08.08.2016 № 2191 та № 2188 по була придбана ТОВ «Днепр Альянс 5».
Вказані договори купівлі-продажу посвідчені приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_13 .
Крім того, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, 23.11.2020 приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_9 , прийнято рішення за індексним номером 55361301 (з відкриттям розділу) про реєстрацію за ОСОБА_10 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , права власності на нежитлову будівлю загальною площею 52,6 кв.м., що розташована за адресою: АДРЕСА_7 .
Підставою прийняття приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу міста Києва ОСОБА_9 рішення про реєстрацію за ОСОБА_10 права власності на нежитлову будівлю загальною площею 52,6 кв.м., що розташована за адресою: АДРЕСА_7 стала довідка про технічні показники об`єкта та підтвердження адреси № 3373 від 19.11.2020 та технічний паспорт на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами (інвентаризаційна справа № 3373/01/20), що видані ТОВ «Армовірбуд».
У подальшому, ОСОБА_10 на виконання протоколу загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю «Днепр Альянс 5» № 11/01 від 11.01.2022, відповідно до Акту № 6 приймання-передачі та оцінки негрошового вкладу третьої особи до статутного капіталу товариства з обмеженою відповідальністю «Днепр Альянс 5» від 11.02.2022 передав, а товариство прийняло в якості вкладу до статутного капіталу нежитлову будівлю, розташовану за адресою: АДРЕСА_7 , реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232379980000.
Вказаний акт приймання-передачі посвідчено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_11 , зареєстровано у реєстрі за № 272-273, та перехід права власності від ОСОБА_10 до ТОВ «Днепр Альянс 5» відображено у Єдиному Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, 26.11.2020 приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_9 , прийнято рішення за індексним номером 55360532 (з відкриттям розділу) про реєстрацію за ОСОБА_10 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , права власності на нежитлову будівлю загальною площею 36 кв.м., що розташована за адресою: АДРЕСА_9 .
Підставою прийняття приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу міста Києва ОСОБА_9 рішення про реєстрацію за ОСОБА_10 права власності на нежитлову будівлю загальною площею 36 кв.м., що розташована за адресою: АДРЕСА_9 стала довідка про технічні показники об`єкта та підтвердження адреси № 3370 від 19.11.2020 та технічний паспорт на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами (інвентаризаційна справа № 3370/01/20), що видані ТОВ «Армовірбуд».
При цьому, відповідно до Довідки про технічні показники об`єкта та підтвердження адреси, нежитлова будівля АДРЕСА_9 побудована ОСОБА_10 господарчим способом у 1991 році, відповідає Державним будівельним нормам та готова до експлуатації.
У подальшому, ОСОБА_10 на виконання протоколу загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю «Днепр Альянс 5» № 11/01 від 11.01.2022, відповідно до Акту № 5 приймання-передачі та оцінки негрошового вкладу третьої особи до статутного капіталу товариства з обмеженою відповідальністю «Днепр Альянс 5» від 11.02.2022 передав, а товариство прийняло в якості вкладу до статутного капіталу нежитлову будівлю, розташовану за адресою: АДРЕСА_9 , реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 22323414880000.
Вказаний акт приймання-передачі посвідчено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_11 , зареєстровано у реєстрі за № 270-271, та перехід права власності від ОСОБА_10 до ТОВ «Днепр Альянс 5» відображено у Єдиному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Більш того, 26.11.2020 приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_9 , прийнято рішення за індексним номером 55361659 (з відкриттям розділу) про реєстрацію за ОСОБА_10 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , права власності на нежитлову будівлю загальною площею 77,7 кв.м., що розташована за адресою: АДРЕСА_3 ( АДРЕСА_1 .
Підставою прийняття приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу міста Києва ОСОБА_9 рішення про реєстрацію за ОСОБА_10 права власності на нежитлову будівлю загальною площею 77,7 кв.м., що розташована за адресою: АДРЕСА_3 ) стала довідка про технічні показники об`єкта та підтвердження адреси № 3374 від 19.11.2020 та технічний паспорт на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами (інвентаризаційна справа № 3374/01/20), що видані ТОВ «Армовірбуд».
При цьому, відповідно до Довідки про технічні показники об`єкта та підтвердження адреси, нежитлова будівля АДРЕСА_3 побудована ОСОБА_10 господарчим способом у 1991 році, відповідає Державним будівельним нормам та готова до експлуатації.
У подальшому, на виконання протоколу загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю «Днепр Альянс 5» № 11/01 від 11.01.2022, відповідно до Акту № 7 приймання-передачі та оцінки негрошового вкладу третьої особи до статутного капіталу товариства з обмеженою відповідальністю «Днепр Альянс 5» від 11.02.2022 ОСОБА_10 передав, а ТОВ «Днепр Альянс 5» прийняло в якості вкладу до статутного капіталу нежитлову будівлю, розташовану за адресою: АДРЕСА_3 , загальною площею 77, 7 кв.м., реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232395880000.
Вказаний акт приймання-передачі посвідчено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_11 , зареєстровано у реєстрі за № 274-275, а перехід права власності від ОСОБА_10 до ТОВ «Днепр Альянс 5» відображено у Єдиному реєстрі речових прав на нерухоме майно рішенням приватного нотаріуса ОСОБА_11 № 63500788 від 16.02.2022.
Також встановлено, що 26.11.2020 приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_9 , прийнято рішення за індексним номером 55362275 (з відкриттям розділу) про реєстрацію за ОСОБА_10 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , права власності на нежитлову будівлю загальною площею 63,2 кв.м., що розташована за адресою: АДРЕСА_1 ( АДРЕСА_1 .
Підставою прийняття приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу міста Києва ОСОБА_9 рішення про реєстрацію за ОСОБА_10 права власності на нежитлову будівлю загальною площею 63,2 кв.м., що розташована за адресою: АДРЕСА_1 ) стала довідка про технічні показники об`єкта та підтвердження адреси № 3376 від 19.11.2020 та технічний паспорт на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами (інвентаризаційна справа № 3376/01/20), що видані ТОВ «Армовірбуд».
При цьому, відповідно до Довідки про технічні показники об`єкта та підтвердження адреси, нежитлова будівля АДРЕСА_1 побудована ОСОБА_10 господарчим способом у 1991 році, відповідає Державним будівельним нормам та готова до експлуатації.
У подальшому, на виконання протоколу загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю «Днепр Альянс 5» № 11/01 від 11.01.2022, відповідно до Акту № 8 приймання-передачі та оцінки негрошового вкладу третьої особи до статутного капіталу товариства з обмеженою відповідальністю «Днепр Альянс 5» від 11.02.2022 ОСОБА_10 передав, а ТОВ «Днепр Альянс 5» прийняло в якості вкладу до статутного капіталу нежитлову будівлю, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232425980000.
Вказаний акт приймання-передачі посвідчено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_11 , зареєстровано у реєстрі за № 276-277, а перехід права власності від ОСОБА_10 до ТОВ «Днепр Альянс 5» відображено у Єдиному реєстрі речових прав на нерухоме майно рішенням приватного нотаріуса ОСОБА_11 № 63501203 від 16.02.2022.
Також встановлено, що 26.11.2020 приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_9 , прийнято рішення за індексним номером 55359289 (з відкриттям розділу) про реєстрацію за ОСОБА_10 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , права власності на нежитлову будівлю загальною площею 41,3 кв.м., що розташована за адресою: АДРЕСА_12 .
Підставою прийняття приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу міста Києва ОСОБА_9 рішення про реєстрацію за ОСОБА_10 права власності на нежитлову будівлю загальною площею 41,3 кв.м., що розташована за адресою: АДРЕСА_12 стала довідка про технічні показники об`єкта та підтвердження адреси № 3363 від 19.11.2020 та технічний паспорт на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами, що розташований по АДРЕСА_12 (інвентаризаційна справа № 3363/01/20), що видані ТОВ «Армовірбуд».
При цьому, відповідно до Довідки про технічні показники об`єкта та підтвердження адреси, нежитлова будівля 22/10 літ. «А» по АДРЕСА_14 побудована ОСОБА_10 господарчим способом у 1991 році, відповідає Державним будівельним нормам та готова до експлуатації.
У подальшому, на виконання протоколу загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю «Днепр Альянс 5» № 11/01 від 11.01.2022, відповідно до Акту № 2 приймання-передачі та оцінки негрошового вкладу третьої особи до статутного капіталу товариства з обмеженою відповідальністю «Днепр Альянс 5» від 11.02.2022 ОСОБА_10 передав, а ТОВ «Днепр Альянс 5» прийняло в якості вкладу до статутного капіталу нежитлову будівлю, розташовану за адресою: АДРЕСА_15 , реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232287180000.
Вказаний акт приймання-передачі посвідчено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_11 , зареєстровано у реєстрі за № 264-265, а перехід права власності від ОСОБА_10 до ТОВ «Днепр Альянс 5» відображено у Єдиному реєстрі речових прав на нерухоме майно рішенням приватного нотаріуса ОСОБА_11 № 63484314 від 16.02.2022.
Крім того, встановлено, що відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, 26.11.2020 приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_9 , прийнято рішення за індексним номером 55359764 (з відкриттям розділу) про реєстрацію за ОСОБА_10 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , права власності на нежитлову будівлю загальною площею 91,8 кв.м., що розташована за адресою: АДРЕСА_16 .
Підставою прийняття приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу міста Києва ОСОБА_9 рішення про реєстрацію за ОСОБА_10 права власності на нежитлову будівлю загальною площею 91,8 кв.м., що розташована за адресою: АДРЕСА_16 стала довідка про технічні показники об`єкта та підтвердження адреси № 3364 від 19.11.2020 та технічний паспорт на громадський будинок з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами, що розташований по АДРЕСА_12 (інвентаризаційна справа № 3364/01/20), що видані ТОВ «Армовірбуд».
При цьому, відповідно до Довідки про технічні показники об`єкта та підтвердження адреси, нежитлова будівля 22/10 літ. «Б» по АДРЕСА_14 побудована ОСОБА_10 господарчим способом у 1991 році, відповідає Державним будівельним нормам та готова до експлуатації.
У подальшому, на виконання протоколу загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю «Днепр Альянс 5» № 11/01 від 11.01.2022, відповідно до Акту № 3 приймання-передачі та оцінки негрошового вкладу третьої особи до статутного капіталу товариства з обмеженою відповідальністю «Днепр Альянс 5» від 11.02.2022 ОСОБА_10 передав, а ТОВ «Днепр Альянс 5» прийняло в якості вкладу до статутного капіталу нежитлову будівлю, розташовану за адресою: АДРЕСА_15 , реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 223230688000.
Вказаний акт приймання-передачі посвідчено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_11 , зареєстровано у реєстрі за № 266-267, а перехід права власності від ОСОБА_10 до ТОВ «Днепр Альянс 5» відображено у Єдиному реєстрі речових прав на нерухоме майно рішенням приватного нотаріуса ОСОБА_11 № 63488148 від 16.02.2022.
Таким чином, з вказаних реєстраційних дій встановлено, що первинна реєстрація права власності здійснена за ОСОБА_10 , яким у подальшому, зареєстроване в порушення вимог законодавства майно, передано до статутного капіталу товариства з обмеженою відповідальністю «Днепр Альянс 5», в якому на той час йому належало 99,98% частки у статутному капіталі товариства.
При цьому, первинна реєстрація права власності проведена державним реєстратором приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_9 , а передача до статутного капіталу ТОВ «Днепр Альянс 5» посвідчувалась приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_11 .
Тобто, вищевказаний ряд реєстраційних дій здійснено між одними і тими самими особами, одними і тими самими державними реєстраторами з метою створення уявної законності набуття права власності на об`єкти нерухомого майна, що розташовані за вищевказаними адресами.
Так, статтею 328 Цивільного кодексу України передбачено, що право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема, із правочинів.
Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності чи необґрунтованість активів, які перебувають у власності, не встановлені судом.
Згідно роз`яснень, викладених у п. 5 постанови Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справвід 07 лютого 2014 року №5«Про судову практику в справах про захист права власності та інших речових прав» вирішуючи питання про правомірність набуття права власності, суд має враховувати, що воно набувається на підставах, які не заборонені законом, зокрема на підставі правочинів.
При цьому діє презумпція правомірності набуття права власності на певне майно, яка означає, що право власності на конкретне майно вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом (стаття 328 ЦК).
Згідно з ч.ч. 1, 4 ст. 182 Цивільного кодексу України, право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації. Порядок проведення державної реєстрації прав на нерухомість та підстави відмови в ній встановлюються законом.
За ч. ч. 2, 3 ст. 331 Цивільного кодексу України право власності на новостворене нерухоме майно (житлові будинки, будівлі, споруди тощо) виникає з моменту завершення будівництва (створення майна).
Якщо договором або законом передбачено прийняття нерухомого майна до експлуатації, право власності виникає з моменту його прийняття до експлуатації.
Якщо право власності на нерухоме майно відповідно до закону підлягає державній реєстрації, право власності виникає з моменту державної реєстрації.
До завершення будівництва (створення майна) особа вважається власником матеріалів, обладнання тощо, які були використані в процесі цього будівництва (створення майна).
Відповідно до ч. 4 ст. 334 Цивільного кодексу України права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації, виникають з дня такої реєстрації відповідно до закону.
Крім того, відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень офіційне визнання та підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
За нормами п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону, загальними засадами державної реєстрації прав є, серед іншого, гарантування державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження, а також їх внесення до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом.
Частиною 3 ст. 3 Закону, передбачено, що речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до 1 січня 2013 року, визнаються дійсними за наявності однієї з таких умов:
1) реєстрація таких прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення;
2) на момент виникнення таких прав діяло законодавство, що не передбачало їх обов`язкової реєстрації.
Положеннями ст. 18 Закону визначено, що державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.
При цьому, п. 4 ч. 1 ст. 18 Закону, передбачено, що одним з етапів проведення державної реєстрації прав є перевірка документів та/або відомостей із Державного реєстру прав, відомостей реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень.
За ч. 1 ст. 22 Закону документи, що подаються для державної реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
За ч. 1 ст. 22 Закону документи, що подаються для державної реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Підстави для державної реєстрації прав передбачені у ст. 27 Закону.
Пунктом 1 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 (далі - Порядок № 1127), передбачено, що він визначає підстави і процедуру проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов`язки суб`єктів у сфері державної реєстрації прав.
Відповідно до п. 40 Порядку № 1127 Державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», іншими законами України та цим Порядком.
Пунктом 81 Порядку № 1127 передбачено що для державної реєстрації права власності на окремо розташоване індивідуально визначене нерухоме майно (дача, гараж, тощо), будівництво яких здійснюється у результаті діяльності дачного, гаражного чи іншого кооперативу, крім документів, передбачених пунктом 41 і 42 цього Порядку, також подається довідка відповідного кооперативу пайового внеску в повному обсязі.
Пунктом 42 порядку № 1127 передбачено, що для державної реєстрації права власності на індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них, що закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року подаються: технічний паспорт на об`єкт нерухомого майна; документ, що підтверджує присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси.
Документ, що підтверджує присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси, не вимагається у разі, коли, державна реєстрація права власності проводиться на індивідуальний (садибний) житловий будинок, садовий, дачний будинок, збудований на земельній ділянці, право власності на яку зареєстровано в Державному реєстрі прав. У такому разі заявник в поданій заяві обов`язково зазначає відомості про кадастровий номер відповідної земельної ділянки, за яким державним реєстратором отримуються відомості Державного земельного кадастру з метою встановлення місця розташування земельної ділянки, на якій споруджено відповідний об`єкт, для подальшого відображення таких відомостей як адреси об`єкта нерухомого майна.
У разі коли індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинку, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них, що були закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року та розташовані на територіях сільських, селищних, міських рад, якими відповідно до законодавства здійснювалося ведення погосподарського обліку, замість документів, передбачених цим пунктом, можуть бути подані документи, передбачені ст. 21 Закону.
Частиною п`ятою статті 26-3 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі - Закон) та пункту 42 Порядку № 1127 передбачено, що адреса (крім реквізиту, визначеного пунктом 10 частини четвертої цієї статті) присвоюється, змінюється, коригується, анулюється: виконавчим органом сільської, селищної, міської ради у разі, якщо об`єкт знаходиться у межах території, на яку поширюються повноваження сільської, селищної, міської ради; місцевою державною адміністрацією у разі, якщо об`єкт знаходиться у межах території, на яку не поширюються повноваження сільської, селищної, міської ради, а також у разі неприйняття органом з присвоєння адреси рішення про присвоєння, зміну, коригування, анулювання адрес можуть делегуватися виконавчих органам районних в місті рад.
Пунктом 12 Порядку № 1127, пунктами 1, 2 частини третьої статті 10 Закону передбачено, що державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.
Пунктом 1 частини першої статті 23 Закону визначено підстави для зупинення розгляду заяв, до яких, зокрема, віднесено подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством.
При перевірці відомостей Державного реєстру прав встановлено, що на момент прийняття рішень про державну реєстрацію прав та реєстрації права власності на нежитлові приміщення за ОСОБА_10 не подано, а державним реєстратором приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_9 не витребувано документів, що підтверджують присвоєння об`єктам нерухомого майна адрес.
При цьому, у всіх вище перелічених випадках первина державна реєстрація прав на нерухомість проведена на підставі довідок про технічні показники об`єкта та підтвердження адреси, що видані ТОВ «Армовірбуд», які у розумінні вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та пункту 42 Порядку № 1127 не є документом про присвоєння адреси об`єкту нерухомого майна.
Крім того, встановлено, що відповідно до інформації Департаменту містобудування та архітектури № 055-6691 від 31.08.2023, № 055-6837 від 04.09.2023, № 055-6539 від 29.08.2023, № 055-6777 від 01.09.2023, № 055-6760 від 01.09.2023, № 055-6769 від 01.09.2023, № 055-6684 від 31.08.2023, № 055-6582 від 30.08.2023 та № 055-6768 від 0109.2023 в Реєстрі адрес, який розроблено відповідно до Положення про реєстр адрес у місті Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 22.05.2013 № 337/9394 «Про деякі питання ведення реєстрів адрес, вулиць та інших поіменованих об`єктів у місті Києві» відсутні відомості про документи щодо присвоєння об`єктам нерухомого майна нежитловим будівлям адрес: АДРЕСА_13 ; АДРЕСА_6 ; АДРЕСА_7 ; АДРЕСА_9 ; АДРЕСА_9 ; АДРЕСА_3 (вул. Полуботка Павла Гетьмана); АДРЕСА_1 (вул. Полуботка Павла Гетьмана); АДРЕСА_12 ; АДРЕСА_16 , відповідно.
Інформація про відсутність даних про присвоєння поштових адрес вказаним об`єктам нерухомого майна також надана Дніпровською районною в місті Києві державною адміністрацією у своїх листах № 103/6267/35/6 від 3.08.2023, № 103/6297/35/6 від 30.08.2023, № 103/6204/35/6 від 28.08.2023, № 103/6296/35/6 від 30.08.2023, № 103/6205/35/6 від 28.08.2023, № 103/6202/35/6 від 28.08.2023, № 103/6203/35/6 від 28.08.2023 та №103/6242/35/6 від 29.08.2023.
За положеннями ч. 1 ст. 376 Цивільного кодексу України, самочинне будівництво визначається через сукупність ознак, що слугують умовами або підставами, за наявності яких об`єкт нерухомості вважається самочинним, а саме: якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети; об`єкт нерухомості збудовано без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи чи належно затвердженого проекту, об`єкт нерухомості збудований з істотними порушеннями будівельних норм і правил.
Наявність хоча б однієї з трьох, зазначених у ч. 1 ст. 376 Цивільного кодексу України ознак свідчить про те, що об`єкт нерухомості є самочинним.
Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно здійснюється в порядку визначеному Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 вказаного Закону, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обмежень - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
При цьому, державна реєстрація прав не є підставою набуття права власності, а є лише засвідченням державою вже набутого особою права власності, що унеможливлює ототожнення факту набуття права власності із фактом його державної реєстрації.
При дослідженні судом обставин існування в особи права власності, першочерговим є встановлення підстави, на якій особа набула це право, оскільки сама по собі державна реєстрація прав не є підставою виникнення права власності, такої підстави закон не передбачає.
Таким чином, реєстрація права власності на самочинне будівництво за особою, яка його здійснила, у силу наведених вище положень законодавства та приписів ч. 2 ст. 376 Цивільного кодексу України не змінює правового режиму такого будівництва як самочинного.
При цьому, укладення правочинів щодо самочинно збудованого нерухомого майна, а також здійснення відносно нього державної реєстрації прав, не змінюють правовий статус нерухомості як самочинно збудованого.
Факт проведення будівельних робіт без документів, які надають право виконувати будівельні роботи підтверджено листами Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва № 073-2532 від 12.09.2023, № 073-2443 від 31.08.2023, № 073-2437 від 29.08.2023, № 073-2445 від 31.08.2023, № 073-2450 від 31.08.2023, № 073-2449 від 31.08.2023, № 073-2447 від 31.08.2023, № 073-2448 від 31.08.2023 та № 073-2446 від 31.08.2023, відповідно до яких Департамент не видавав та не реєстрував документів, що надають право на виконання підготовчих, будівельних робіт та засвідчують готовність об`єктів будівництва.
Отже, ОСОБА_10 не набував права власності на самочинно збудовані будівлі за адресами АДРЕСА_13 ; АДРЕСА_6 ; АДРЕСА_7 ; АДРЕСА_9 ; АДРЕСА_9 ; АДРЕСА_3 ( АДРЕСА_1 ); АДРЕСА_1 (вул. Полуботка Павла Гетьмана); АДРЕСА_12 ; АДРЕСА_16 .
Згідно п.3ч.3ст.10Закону України«Про державнуреєстрацію речовихправ нанерухоме майнота їхобтяжень» державнийреєстратор підчас проведеннядержавної реєстраціїправ,що виниклив установленомузаконодавством порядкудо 1січня 2013року,обов`язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому порядку копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації.
Так, у матеріалах реєстраційних справ відсутня інформація Комунального підприємства Київської міської ради «Київське міське бюро технічної інвентаризації, яке до 01.01.2013 здійснювало державну реєстрацію права власності на об`єкти нерухомого майна на території міста Києва.
Більш того, на запит прокурора КП «Київське міське бюро технічної інвентаризації», листами № 062/14-11474 (И-2023) від 30.08.2023, № 062/14-11475 (И-2023) від 30.08.2023, № 062/14-11458 (И-2023) від 29.08.2023, № 062/14-11472 (И-2023) від 30.08.2023, № 062/14-11482 (И-2023) від 30.08.2023, № 062/14-11479 (И-2023) від 30.08.2023, № 062/14-11476 (И-2023) від 30.08.2023, № 062/14-11489 (И-2023) від 30.08.2023, № 062/14-11487 (И-2023) від 30.08.2023 повідомило, що за адресами: АДРЕСА_13 ; АДРЕСА_6 ; АДРЕСА_7 ; АДРЕСА_9 ; АДРЕСА_9 ; АДРЕСА_3 (вул. Полуботка Павла Гетьмана); м. Київ, вул. Попудренка, 50-Г (вул. Полуботка Павла Гетьмана); АДРЕСА_12 ; АДРЕСА_16 , об`єкти нерухомого майна на праві власності не реєструвалися.
Крім того, слід зазначити, що довідки про технічні показники об`єкта нерухомого майна на підставі яких, в тому числі, проведена первина державна реєстрація за ОСОБА_10 не є правовстановлюючим документом чи будь-яким іншим документом, який надає підстави для проведення реєстраційних дій щодо об`єкта нерухомості, а технічний паспорт є лише документом, яким оформлюється технічна інвентаризація об`єкта і який свідчить про фактичний стан нерухомості (площу, поверховість тощо) та не може слугувати підставою для здійснення державної реєстрації.
Крім того, в реєстраційних справах відсутні будь-які відомості про особу/осіб, які здійснила будівництво нежитлових будівель за вказаними вище адресами.
Пунктом 3 ч. 1 ст. 2 Закону «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (в редакції на час проведення реєстрації) передбачено, що у разі подання документів для проведення державної реєстрації набуття, зміни або припинення права власності та інших речових прав заявником є власник, інший правонабувач, сторона правочину у яких виникло речове право, або уповноважені ним особи.
Згідно довідок про показники об`єктів нерухомого майна виданих ТОВ «Армовірбуд», нежитлові будівлі побудовані ОСОБА_10 господарчим способом у 1991 році.
Водночас, жодних відомостей про те, що з 1991 року ОСОБА_10 є власником, правонабувачем вказаних об`єктів нерухомості або стороною щодо вказаного майна реєстраційні справи не містить.
Таким чином, реєстрація за ОСОБА_10 права власності на об`єкти нерухомого майна, що розташовані за адресами за адресами: АДРЕСА_13 ; АДРЕСА_6 ; АДРЕСА_7 ; АДРЕСА_9 ; АДРЕСА_9 ; АДРЕСА_3 ( АДРЕСА_1 ); АДРЕСА_1 ( АДРЕСА_1 ); АДРЕСА_12 ; АДРЕСА_16 здійснені шляхом надання документів, які не відповідають вимогам Порядку № 1127 та Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Зазначила, що постановою прокурора від 14.09.2023, об`єкти нерухомого майна нежитлові приміщення, що розташовані за адресами АДРЕСА_13 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232326380000), АДРЕСА_6 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 910369980000), АДРЕСА_7 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232379980000), АДРЕСА_9 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 22323414880000), АДРЕСА_3 ( АДРЕСА_1 , (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232395880000), АДРЕСА_1 ( АДРЕСА_1 , (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232425980000), АДРЕСА_12 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232287180000), АДРЕСА_16 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 223230688000), які на даний час зареєстровано за товариством з обмеженою відповідальністю «Днепр Альянс 5» (ідентифікаційний код юридичної особи: 40669619), визнано речовим доказом у вказаному кримінальному провадженні.
Вказала на необхідність у накладенні арешту на об`єкти нерухомого майна нежитлові приміщення, що розташовані за адресами АДРЕСА_13 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232326380000), АДРЕСА_6 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 910369980000), АДРЕСА_7 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232379980000), АДРЕСА_9 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 22323414880000), АДРЕСА_3 ( АДРЕСА_1 , (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232395880000), м. Київ, вул. Попудренка, 50-Г ( АДРЕСА_1 , (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232425980000), м. Київ, вул. Стальського Сулеймана, 22/10-А (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232287180000), м. Київ, вул. Стальського Сулеймана, 22/10-Б (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 223230688000), які на даний час зареєстровано за товариством з обмеженою відповідальністю «Днепр Альянс 5» (ідентифікаційний код юридичної особи: 40669619).
Прокурор в судове засідання не з`явилась, надала суду заяву про розгляд клопотання без її участі, клопотання підтримує та просить його задовольнити.
Володілець майна, директор ТОВ «Днепр Альянс 5» ОСОБА_14 в судове засідання не з`явився, надав суду заяву про розгляд клопотання прокурора без його участі.
Слідчий суддя, перевіривши клопотання заявника на дотримання вимог Кримінального процесуального Кодексу України, приходить до наступного.
Порядок кримінального провадження на території України визначається лише кримінальним процесуальним законодавством України, яке складається з відповідних положень Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною РадоюУкраїни,цього Кодексу та інших законів України (ч. 2 ст. 1 КПК України).
Відповідно ж до ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.
Згідно п. 1 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт на майно накладається з метою забезпечення збереження речових доказів.
Відповідно до ч. 3 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.
Речовими доказами згідно ч. 1 ст. 98 КПК України є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Так, в судовому засіданні слідчим суддею встановлено, що клопотання про арешт майна подано, у відповідності до ст. 170 КПК України, оскільки останнє містить в собі критерії визначені ч. 2 цієї статті Кодексу, а саме є речовим доказом, згідно постанови від 14.09.2023 року.
При цьому, слідчим суддею шляхом дослідження матеріалів провадження у порядку ст. 94 КПК України встановлено, що таке майно дійсно відповідає критеріям ст. 98 вказаного Кодексу, тобто існує дійсна сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом вчинення злочину.
Саме клопотання відповідає вимогам ст. 171 КПК України.
Зазначене у клопотанні майно відноситься до видів передбачених Главою 17 Розділу ІІ КПК України, на які може бути накладено арешт.
При цьому, в судовому засіданні слідчим суддею не встановлено, що клопотання суперечить вищезазначеним вимогамКПК України, тобто не містить правових підстав для арешту майна, достатності доказів, що вказують на вчинення кримінального правопорушення, вказівки на розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження або не є пропорційним, тобто не відповідає тяжкості правопорушення і становитиме особистий і надмірний тягар для володільця майна.
Тож, слідчий суддя погоджується з клопотанням прокурора про те, що необхідно накласти арешт на майно на підставі ст. 170 КПК України, оскільки є достатні підстави вважати, що дане майно, а саме об`єкти нерухомого майна, яке на даний час зареєстровано за товариством з обмеженою відповідальністю «Днепр Альянс 5» (ідентифікаційний код юридичної особи: 40669619), відповідає критеріям, зазначеним у пункті першому частини другої статті 170 цього Кодексу.
За таких обставин, слідчий суддя враховуючи правову підставу для арешту майна; наслідки арешту майна для інших осіб; розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню та, вважає за необхідне накласти арешт на зазначене майно, а саме об`єкти нерухомого майна нежитлові приміщення, що розташовані за адресами АДРЕСА_13 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232326380000), АДРЕСА_6 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 910369980000), АДРЕСА_7 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232379980000), АДРЕСА_9 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 22323414880000), АДРЕСА_3 ( АДРЕСА_1 , (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232395880000), м. Київ, вул. Попудренка, 50-Г ( АДРЕСА_1 , (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232425980000), м. Київ, вул. Стальського Сулеймана, 22/10-А (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232287180000), АДРЕСА_16 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 223230688000), які на даний час зареєстровано за товариством з обмеженою відповідальністю «Днепр Альянс 5» (ідентифікаційний код юридичної особи: 40669619), який не призведе до наслідків, які суттєво позначаються на інтересах осіб, оскільки існує обґрунтоване пропорційне співвідношення між засобами, які застосовуються, та метою, яку прагнуть досягти з дотриманням відповідних положень національного законодавства та принципів верховенства права.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 1-29, 131-132, 170-173, 309, 369-372, 376, 534 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання прокурора Дніпровської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 про накладення арешту на майно, вилучене в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12022100040003537 від 04.11.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 358 КК України - задовольнити.
Накласти арешт на майно, а саме на на об`єкти нерухомого майна, що на даний час зареєстровані за ТОВ «Днепр Альянс 5» (ідентифікаційний код юридичної особи 40669619), а саме:
- нежитлову будівлю літ. «А», загальною площею 64 кв.м., що розташована за адресою: АДРЕСА_13 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232326380000);
-нежитлову будівлю літ. «А», загальною площею 299,3 кв.м., що розташована за адресою: АДРЕСА_6 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 910369980000);
-нежитлову будівлю літ. «В», загальною площею 52,6 кв.м., що розташована за адресою: АДРЕСА_7 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232379980000);
-нежитлову будівлю літ. «А», загальною площею 36 кв.м., що розташована за адресою: АДРЕСА_9 (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232341480000);
-нежитлову будівлю літ. «А», загальною площею 77,7 кв.м., що розташована за адресою: м. Київ, вул. Попудренка (вул. Полуботка Павла Гетьмана), 46/2-А (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232395880000);
-нежитлову будівлю літ. «Г», загальною площею 63,2 кв.м., що розташована за адресою: м. Київ, вул. Попудренка (вул. Полуботка Павла Гетьмана), 50-Г (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232425980000);
-нежитлову будівлю літ. «А», загальною площею 99,4 кв.м., що розташована за адресою: м. Київ, вул. Празька, 35/1-А (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232260480000);
-нежитлову будівлю літ. «А», загальною площею 41,3 кв.м., що розташована за адресою: м. Київ, вул. Стальського Сулеймана, 22/10-А (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232287180000);
-нежитлову будівлю літ. «Б», загальною площею 91,8 кв.м., що розташована за адресою: м. Київ, вул. Стальського Сулеймана, 22/10-Б (реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 2232306880000).
Ухвала підлягає негайному виконанню на всій території України.
В силу ст. 175 КПК України, негайне виконання ухвали про арешт майна покласти на прокурора Дніпровської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 .
Ухвала слідчого судді може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Копію ухвали негайно після її постановлення вручити учасникам процесу, третім особам, власнику майна, які присутні під час оголошення ухвали. У разі відсутності таких осіб під час оголошення ухвали копія ухвали надіслати їм не пізніше наступного робочого дня після її постановлення.
Роз`яснити сторонам кримінального провадження, що підозрюваний, захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково, арешт майна також може бути скасовано повністю чи частково ухвалою слідчого судді під час досудового розслідування за їх клопотанням, якщо вони доведуть, що в подальшому в застосуванні цього заходу відпала потреба або арешт накладено необґрунтовано.
Слідчий суддя:
Суд | Дніпровський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2023 |
Оприлюднено | 30.04.2024 |
Номер документу | 113928138 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні