Рішення
від 10.10.2023 по справі 520/21988/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

10 жовтня 2023 р.№ 520/21988/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Полях Н.А.,

при секретарі судового засідання - Журби Д.Р.,

за участі:

представника позивача Шинкарьової Н.В.,

представника відповідача Пульної Ю.Є.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Подолівська" (код ЄДРПОУ 32414467, вул. Скрипника, буд. 6, м. Барвінкове, Ізюмський район, Харківська область, 64701) до Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495, вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057) про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В :

До Харківського окружного адміністративного суду звернувся представник позивача з адміністративним позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати винесені Головним управлінням ДПС у Харківській області податкові повідомлення-рішення від 25.07.2023 р. №00224850701, від 25.07.2023 №00224970701, від 25.07.2023 № 00225000701, від 25.07.2023 №00225090701, від 25.07.2023 №00225150701.

В обґрунтування позову представник позивача зазначив, що із висновками акту документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Подолівська" (далі за текстом ТОВ Агрофірма "Подолівська") не погоджується та вважає висновки контролюючого органу незаконними. На підставі викладеного просив задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду прийнято справу до розгляду та відкрито провадження у справі.

Сторони були належним чином повідомлені про відкриття провадження у справі.

У відзиві на позовну заяву представник відповідача наголосив на тому, що перевіркою було проаналізовано норми, на які посилається ТОВ Агрофірма "Подолівська" як підставу для зменшення податкових зобов`язань з податку та/або орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, а саме відповідно до пункту 69.14 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, у редакції яка діяла час подання уточнюючих декларацій від 20.01.2023 № 9300734115 та від 19.01.2023 № 9300040332, тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди. Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України. Відповідно до наказу "Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією", затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 року № 309, затверджено перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.

Однак відповідно до пункту 69.14 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України, а не Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, тому відсутні юридичні підстави для застосування до уточнюючих податкових декларацій з плати за землю (земельний податок та/або орендну плату за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 20.01.2023 № 9300734115 та від 19.01.2023 № 9300040332, якими зменшено до нарахування та сплати суми податку таких норм, оскільки як на час декларування ТОВ Агрофірма "Подолівська" орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, так і на час проведення перевірки не існує переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії та територій тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначений Кабінетом Міністрів України, як зазначено у пункті 69.14 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України. За відсутності юридичних та фактичних підстав ТОВ Агрофірма "Подолівська" було зменшено нарахування орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності на суму 4215497,69 грн за березень-грудень 2022 року на підставі поданих уточнюючих декларацій від 20.01.2023 № 9300734115 та від 19.01.2023 № 9300040332. Також ТОВ Агрофірма "Подолівська" не нарахувало податкове зобов`язання по орендній платі за земельні ділянки державної або комунальної власності у податкових декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 08.02.2023 № 9017662382 та 08.02.2023 року № 9017654724 за січень-березень 2023 року на загальну суму 1044314,34 грн. На підставі викладеного просив відмовити у задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.

У відповіді на відзив представник позивача наголосив на тому, що згідно з наказом від 22.12.2022 року №309 Барвінківська міська територіальна громада Ізюмського району Харківської області (за винятком села Барабашівка та села Велика Комишуваха) у період з 24.02.2022 року по 11.09.2022 року належала до території активних бойових дій, а з 11.09.2022 року належить до територій можливих бойових дій. Відповідно до наказу від 22.12.2022 року №309 вся територія Лозівського району Харківської області, до складу якого входить Близнюківська селищна територіальна громада, з 24.02.2022 року належить до територій можливих бойових дій. Отже, приписи пункту 69.14 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України в даному випадку підлягають застосуванню. На підставі викладеного просив задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.

У запереченнях представник відповідача наголосив на правомірності прийнятих суб`єктом владних повноважень податкових повідомлень-рішень. На підставі викладеного просив відмовити у задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.

Протокольною ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 10.10.2023 року закрито підготовче провадження по справі.

Представники сторін просили завершити підготовче судове засідання та розпочати розгляд справи по суті у той самий день після закінчення підготовчого судового засідання.

Представник позивача наголосив на протиправності оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, підтримав аргументи викладені у позовній заяві На підставі викладеного просив задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.

Представник відповідача проти позову заперечував, підтримав аргументи викладені у відзиві на позовну заяву, просив відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

Суд, заслухавши пояснення сторін, проаналізувавши матеріали справи, виконавши процесуальний обов`язок зі збору доказів, перевіривши доводи сторін добутими доказами, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст належних норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з таких підстав та мотивів.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ Агрофірма "Подолівська" зареєстроване як юридична особа 24.02.2005, код ЄДРПОУ 32414467, є платником, зокрема, земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

На підставі направлень №4590 від 02.06.2023 року, №4591 від 02.06.2023 року, наказу Головного управління ДПС у Харківській області №2259-п від 02.06.2023 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Агрофірма "Подолівська" (код ЄДРПОУ 32414467)", а також приписів податкового законодавтсва проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ Агрофірма "Подолівська".

Перевірка проводилася з 05 по 16 червня 2023 року.

За результатами перевірки посадовими особами Головного управління ДПС у Харківській області складено акт № 19764/20-40-07-01-03/32414467 від 23.06.2023 року "Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Агрофірма "Подолівська" (код ЄДРПОУ 32414467)".

Відповідно до висновків акту № 19764/20-40-07-01-03/32414467 від 23.06.2023 року, перевіркою встановлено порушення позивачем:

- пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України, у результаті чого завищено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на суму 376 251,00 грн, у тому числі за березень 2023 року на суму 376 251,00 грн;

- пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, у результаті чого порушено терміни реєстрації податкових накладних (розрахунків коригувань) у Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму ПДВ 61660,20 грн. в тому числі з порушенням строку реєстрації до 15 календарних днів - на суму ПДВ 45 990,20 грн; з порушенням строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів - на суму ПДВ 15 670,00 грн;

- пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України у результаті чого не зареєстровано у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні на загальну суму ПДВ 376250,95 грн, в тому числі: у серпні 2022 року на суму 179166,82 грн, у березні 2023 року на суму 197084,13 грн;

- пунктів 288.1, 288.2, 288.3, 288.4 статті 288, пункту 69.14 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, у результаті чого занижено податкові зобов`язання по орендній платі за земельні ділянки державної або комунальної власності на суму 5259812,03 грн, у тому числі: за березень 2022 року на суму 492257,99 грн, за квітень 2022 року на суму 492257,99 грн, за травень, 2022 року на суму 492257,99 грн, за червень 2022 року на суму 492257,99 грн, за липень 2022 року на суму 492257,99 грн, за серпень 2022 року на суму 402971,37 грн, за вересень 2022 року на суму 402971,37 грн, за жовтень 2022 року на суму 316088,34 грн, за листопад 2022 року на суму 316088,34 грн, за грудень 2022 року на суму 316088,32 грн, за січень 2023 року на суму 348104,78 грн. за лютий 2023 року на суму 348104,78 грн, за березень 2023 року на суму 348104,78 грн;

- підпункту 266.1.1 пункту 266.1, підпункту 266.7.5 пункту 266.7, підпункту 266.10 статті 266, пункту 69.14 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, у результаті чого занижено податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у розмірі 71606,63 грн, у тому числі за 1 квартал 2022 року на суму 5735,25 грн, за 2 квартал 2022 року на суму 17205,69 грн, за 3 квартал 2022 року на суму 17205,69 грн, за 4 квартал 2022 року на суму 17205,58 грн, за 1 квартал 2023 року на суму 14254,42 грн.

Позивач листом направив відповідачу заперечення на акт перевірки № 19764/20-40-07-01-03/32414467 від 23.06.2023 року.

Листом від 24.07.2023 № 38825/6/20-40-07-01-12 Головне управління ДПС у Харківській області повідомило позивача про відхилення його заперечень та залишення без змін висновків акт перевірки № 19764/20-40-07-01-03/32414467 від 23.06.2023 року.

На підставі висновків, викладених в акті перевірки № 19764/20-40-07-01-03/32414467 від 23.06.2023 року посадовими особами контролюючого органу було складено наступні податкові повідомлення-рішення:

- №00224850701 від 25.07.2023 року, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "оренда плата з юридичних осіб" на загальну суму 3 485 670 (три мільйони чотириста вісімдесят п`ять тисяч шістсот сімдесят) гривень 74 копійки, у тому числі за податковими та/або іншими зобов`язаннями на суму 2 788 536 (два мільйони сімсот вісімдесят вісім тисяч п`ятсот тридцять шість) гривень 54 копійки, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 697 134 (шістсот дев`яносто сім тисяч сто тридцять чотири) гривні 20 копійок;

- № 00224970701 від 25.07.2023 року, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "оренда плата з юридичних осіб" на загальну суму 3 089 094 (три мільйони вісімдесят дев`ять тисяч дев`яносто чотири) гривні 36 копійок, у тому числі за податковими та/або іншими зобов`язаннями на суму 2 471 275 (два мільйони чотириста сімдесят одна тисяча двісті сімдесят п`ять) гривень 49 копійок, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 617 818 (шістсот сімнадцять тисяч вісімсот вісімнадцять) гривень 87 копійок;

- № 00225000701 від 25.07.2023 року, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем «податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачене юридичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості» на загальну суму 14 069 (чотирнадцять тисяч шістдесят дев`ять) гривень 79 копійок, у тому числі за податковими та/або іншими зобов`язаннями на суму 11 255 (одинадцять тисяч двісті п`ятдесят п`ять) гривень 83 копійки, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 2 813 (дві тисячі вісімсот тринадцять) гривень 96 копійок;

- № 00225090701 від 25.07.2023 року, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачене юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості" на загальну суму 30 375 (тридцять тисяч триста сімдесят п`ять) гривень 39 копійок, у тому числі за податковими та/або іншими зобов`язаннями на суму 24 300 (двадцять чотири тисячі триста) гривень 31 копійка, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 6 075 (шість тисяч сімдесят п`ять) гривень 08 копійок;

- № 00225150701 від 25.07.2023 року яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачене юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості" на загальну суму 45 063 (сорок п`ять тисяч шістдесят три) гривні 13 копійок, утому числі за податковими та/або іншими зобов`язаннями на суму 36 050 (тридцять шість тисяч п`ятдесят) гривень 49 копійок, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 9 012 (дев`ять тисяч дванадцять) гривень 64 копійки.

Не погоджуючись із такими рішеннями контролюючого органу та вважаючи їх такими, що порушує права позивача, ТОВ Агрофірма "Подолівська" звернулося за захистом порушеного права до Харківського окружного адміністративного суду.

По суті спірних відносин суд зазначає наступне.

Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, визначення компетенції контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Орендна плата землі державної та комунальної власності - це плата за землю у складі податку на майно і зараховується до місцевого бюджету (стаття 10, 14, 269 ПК України).

Відповідно до пп.14.1.72 п.14.1 ст.14 ПК України - земельний податок обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (далі податок для цілей розділу XII цього Кодексу назва розділу XII "податок на майно" із змінами, внесеними згідно із Законом №71-VIII від 28.12.2014).

Згідно пп.14.1.73. п.14.1 ст.14 ПК України землекористувачі юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.

Відповідно до пп.269.1.1 і 269.1.2 п.269.1 ст.269 ПК України платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Перелік платників податку, об`єкт оподаткування, база оподаткування, пільги із сплати податку, ставка податку, податковий період, порядок обчислення суми податку, порядок обчислення сум податку в разі зміни власника об`єкта оподаткування податком, порядок сплати податку, строки сплати податку регулюються статтями 269-289 ПК України.

Поряд з тим, відповідно до підпункту 69.14 пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України встановлено, що тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії та територій тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України.

Вказана норма ПК України набрала чинності 17.03.2022 (Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану" від 15.03.2022 №2120-IX").

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.12.2022 №1364 "Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією" установлено, що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (в подальшому - Перелік), затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій за формою згідно з додатком за погодженням з Міністерством оборони на підставі пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій. Вказана постанова набрала чинності 25.12.2022.

На підставі постанови Кабінету Міністрів України від 06.12.2022 №1364 "Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією", 22.12.2022 Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України був прийнятий наказом №309 "Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за №1668/39004.

Суд наголошує, що актом перевірки № 19764/20-40-07-01-03/32414467 від 23.06.2023 року встановлено і не заперечується сторонами, що позивач здійснює користування наступними земельними ділянками державної та комунальної власності, розташованими на території Барвінківської міської територіальної громади Ізюмського району Харківської області та Близнюківської селищної територіальної громади Лозівського району Харківської області, з кадастровим: № 6320410100:00:002:0446, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 01.11.2021 № 282159887; № 6320482000:02:000:0055, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 № 256200798; № 6320482000:02:000:0081, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 № 256217839; № 6320482000:02:000:0101, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 №256201017; № 6320482000:02:000:0159, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 23.03.2021 № 249421151; № 6320482000:04:000:0258, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 № 256208030; № 6320482000:04:000:0259, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 № 256229748; № 6320482000:04:000:0260, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 №256205575; № 6320482000:04:000:0261, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 № 256222477; № 6320482000:04:000:0262, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 № 256209995; № 6320482000:04:000:0263, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 №256225811; № 6320482000:04:000:0264, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 № 256200521; № 6320482000:04:000:0266, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 № 256203291; № 6320482000:04:000:0267, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 № 256233134; № 6320482000:04:000:0268, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 № 256212044; № 6320482000:04:000:0269, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 26.05.2021 № 258275822; №6320482000:04:000:0270, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 № 256201724; № 6320482000:04:000:0282, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.05.2021 № 256239287; № 6320482500:02:000:0096, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 20.09.2019 № 181785943; № 6320483500:03:000:0405, договір оренди землі від 20.04.2011 (38,7000 га); № 6320483500:03:000:0408, договір оренди землі від 20.04.2011 (47,5013 га); № 6320483500:04:000:0346, договір оренди землі від 20.04.2011 (19,5000 га); № 6320483500:04:000:0347, договір оренди землі від 20.04.2011 (19,7544 га); № 6320483500:04:000:0384. витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 19.04.2021 № 253200133; № 6320483500:04:000:0385, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 19.04.2021 №253209651; № 6320483700:06:000:0413, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 20.09.2019 № 181778800; № 6320485500:01:000:0342, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 10.04.2018 № 120137672; № 6320485500:01:000:0343, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 11.07.2018 № 130546024; № 6320485500:01:000:0344, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 11.07.2018 № 130544263; № 6320485500:01:000:0345, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 11.07.2018 № 130554901; № 6320485500:01:000:0346, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 11.11.2016 № 72890674; № 6320485500:01:000:0347, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 03.11.2016 № 72189149; № 6320485500:01:000:0348, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 25.10.2016 № 71344012; № 6320485500:01:000:0349, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 04.11.2016 № 72284747; № 6320485500:03:000:0362, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 10.07.2018 № 130395974; № 6320485500:03:000:0364, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 27.10.2016 № 71589383; № 6320485500:03:000:0365, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 01.11.2016 № 71937668; № 6320485500:03:000:0366, інформаційна довідка зДержавного реєстру речових прав на нерухоме майно від 27.10.2016 № 71579431; № 6320485500:03:000:0367, інформаційнадовідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 26.10.2016 № 71475759; № 6320485500:03:000:0368, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 25.10.2016 № 71313220; № 6320485500:03:000:0369, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 26.10.2016 № 71319347; № 6320485500:03:000:0370, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 01.11.2016 № 71932038; № 6320485500:03:000:0371, інформаційна довідка зДержавного реєстру речових прав на нерухоме майно від 04.11.2016 № 72291747; № 6320485500:03:000:0372, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 27.10.2016 № 71556421; № 6320485500:03:000:0373, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 03.11.2016 № 72164860; № 6320485500:03:000:0374, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 20.10.2016 № 70975768; № 6320485500:03:000:0375, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 26.10.2016 № 71461985; № 6320485500:03:000:0376, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 26.10.2016 № 71469109; № 6320485500:03:000:0377, інформаційнадовідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 26.10.2016 № 71481125; № 6320485500:03:000:0378, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 26.10.2016 № 71445332; № 6320485500:03:000:0379, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 26.10.2016 № 71437865; № 6320485500:03:000:0381, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 27.10.2016 № 71549924; № 6320485500:04:000:0177, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 10.07.2018 № 130395895; № 6320485500:04:000:0178, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 04.11.2016 № 72279936; № 6320485500:04:000:0179, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 25.10.2016 №71351141; № 6320485500:04:000:0180, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 27.10.2016 № 71583793; № 6320485500:04:000:0181, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 03.11.2016 № 72180780; № 6320485500:04:000:0255, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 17.11.2021 № 285162642; № 6320485500:05:000:0362, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 11.07.2018 № 130554696; № 6320485500:05:000:0363, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 11.07.2018 № 130543277; № 6320485500:05:000:0364, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 11.11.2016 № 72878102; № 6320485500:05:000:0365, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 27.10.2016 № 71562061; № 6320485500:05:000:0366, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 11.07.2018 № 130545181; № 6320485500:06:000:0166, інформаційна довідказ Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 28.01.2016 № 52214588; № 6320485500:06:000:0170, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 26.12.2017 № 109149810; № 6320485500:06:000:0171, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 10.04.2018 № 120160928; № 6320485500:06:000:0173, інформаційнадовідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 04.11.2016 № 72310348; № 6320485500:06:000:0174. Інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 04.11.2016 № 72296124; № 6320485500:06:000:0175, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 31.10.2016 № 71841544; №320485500:06:000:0176, інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 04.11.2016 № 72306895; № 6320485500:06:000:0190, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 05.11.2021 № 283104695; № 6320485500:06:000:0191, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 05.11.2021 № 283107317; № 6320485506:00:000:0005, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 17.11.2021 № 285159060; №6320655100:01:003:0151, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 22.06.2017 № 90306400; № 6320655100:01:003:0225, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 06.05.2019 № 165544608; № 6320655100:01:003:0281, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 30.09.2020 № 226213745; № 6320655100:01:003:0293, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 07.09.2020 № 222993026; № 6320655100:01:003:0294, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 07.09.2020 № 222994590.

Актом перевірки № 19764/20-40-07-01-03/32414467 від 23.06.2023 року встановлено і не заперечується сторонами, що позивач є власником наступних об`єктів нерухомого майна за адресою:

1) АДРЕСА_1 , витяг з Реєстру прав власності на нерухоме майно від 16.11.2006 № 12533458;

2) АДРЕСА_2 ,витяг з Реєстру праввласності нанерухоме майно від 28.03.2007№ 14044512;

3)

АДРЕСА_3 , витяг з Реєстру прав власності на нерухоме майно від 26.10.2007 № 16422982;

4)

АДРЕСА_4 , витяг з Реєстру прав власності на нерухоме майно від 21.05.2007№ 14614841;

5) АДРЕСА_5 , витяг з Реєстру прав власності на нерухоме майно від 14.06.2007 № 14903046;

6)Харківська обл., Ізюмський р-н, м. Барвінкове, вул. І. Величка (Р. Люксембург), гараж № 29, витяг з Реєстру прав власності на нерухоме майно від 07.04.2008 № 18396225;

7)Харківська обл., Ізюмський р-н, м. Барвінкове, вул. Скрипника, 6, нежитлові приміщення, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 24.05.2018 № 12536781;

8)Харківська обл., Ізюмський р-н, м. Барвінкове, вул. Скрипника, 6, нежитлові приміщення, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 11.02.2019 № 155773705;

9)Харківська обл., Лозівський р-н, смт. Близнюки, вул. Гвардійців танкістів, 1, майновий комплекс, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 05.09.2022 № 308932764.

Відповідно до підпункту 2.9 пункту 2 розділу 1 Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 №309, у період з 24.02.2022 по 11.09.2022 вся територія Барвінківської міської територіальної громади Ізюмського району Харківської області за винятком села Барабашівка та села Велика Комишуваха належала до територій активний бойових дій.

Згідно з підпунктом 1.8 пункту 1 розділу 1 Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, починаючи з 12.09.2022, вся територія Барвінківської міської територіальної громади Ізюмського району Харківської області належить до території можливих бойових дій.

Також підпунктом 1.8 пункту 1 розділу І Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, передбачено, що, починаючи з 24.02.2022, вся територія Лозівського району Харківської області належить до території можливих бойових дій.

Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану" від 15.03.2022 №2120-ІХ (набрав чинності 17.03.2022 у зв`язку з його офіційним опублікуванням у газеті "Голос України" від 17.03.2022 №58) підрозділ 10 розділу XX ПК України доповнено підпунктом 69.14 наступного змісту: "Тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди. Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України".

Крім того, пунктом 4 розділу II Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану" зобов`язано Кабінет Міністрів України невідкладно забезпечити перегляд та приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 06.12.2022 № 1364 "Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією" (набрала чинності 25.12.2022 у зв`язку з її офіційним опублікуванням у газеті "Урядовий кур`єр" від 10.12.2022 №262) установлено, що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (далі - перелік), затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій за формою згідно з додатком за погодженням з Міністерством оборони з урахуванням пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій.

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 (набрала чинності 27.12.2022 у зв`язку з його офіційним опублікуванням в Офіційному віснику України від 27.12.2022 № 100) затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.

Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно" від 11.04.2023 № 3050-ІХ (набрав чинності 06.05.2023 у зв`язку з його офіційним опублікуванням у газеті "Голос України" від 05.05.2023 № 90) викладено у новій редакції підпункт 69.14 підрозділу 10 розділу XX ПК України, зокрема, абзаци перший - п`ятий: "За період з 1 січня 2022 року до 31 грудня 2022 року не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних осіб, та за період з 1 березня 2022 року до 31 грудня 2022 року - в частині земельних ділянок, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Починаючи з 1 січня 2023 року, за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було визначено щодо відповідних територій дату початку активних бойових дій або тимчасової окупації, до останнього числа місяця, в якому було завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території.

Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку. Платники плати за землю, які до дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно" відповідно до пункту 286.2 статті 286 цього Кодексу задекларували за 2022 та/або 2023 роки податкові зобов`язання з плати за землю за земельні ділянки, що розташовані на територіях, визначених цим підпунктом, мають право відкоригувати нараховані податкові зобов`язання з плати за землю за період березень 2022 - грудень 2023 року шляхом подання в порядку, визначеному цим Кодексом, уточнюючих податкових декларацій".

Одним із принципів податкового законодавства є презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу (підпункт 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 ПК України).

Пунктом 56.21 статті 56 ПК України передбачено, що у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду у своїй постанові від 10.02.2021, прийнятій за наслідками розгляду справи № 380/671/20, висловив наступну правову позицію, що "у положеннях ПК України серед основних засад податкового законодавства передбачено принцип презумпції правомірності рішень платника податків суть якого зводиться до того, що у разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу".

Після прийняття та набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно" від 11.04.2023 № 3050-ІХ вищезгадана постанова Кабінету Міністрів України у відповідність до цього Закону не приводилась, предмет її регулювання не змінювався, зміни щодо порядку затвердження переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, не вносилися.

Наведене свідчить, що вказана постанова Кабінету Міністрів України застосовується до податкових відносин з метою визначення переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, з моменту набрання нею чинності, а не з 06.05.2023, як вважає відповідач.

З огляду на вищевикладене суд приходить до висновку про необґрунтованість та недоведеність в даному випадку доводів контролюючого органу.

Стосовно інших посилань сторін, то суд зазначає, що згідно з п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищенаведене, спірні податкові повідомлення-рішення є таким, що не ґрунтуються на приписах закону, а тому підлягає скасуванню.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Подолівська" (код ЄДРПОУ 32414467, вул. Скрипника, буд. 6, м. Барвінкове, Ізюмський район, Харківська область, 64701) до Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495, вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057) про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №00224850701 від 25.07.2023 року, яким Товариству з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Подолівська" збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "оренда плата з юридичних осіб" на загальну суму 3 485 670 (три мільйони чотириста вісімдесят п`ять тисяч шістсот сімдесят) гривень 74 копійки, у тому числі за податковими та/або іншими зобов`язаннями на суму 2 788 536 (два мільйони сімсот вісімдесят вісім тисяч п`ятсот тридцять шість) гривень 54 копійки, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 697 134 (шістсот дев`яносто сім тисяч сто тридцять чотири) гривні 20 копійок.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №00224970701 від 25.07.2023 року, яким Товариству з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Подолівська" збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "оренда плата з юридичних осіб" на загальну суму 3 089 094 (три мільйони вісімдесят дев`ять тисяч дев`яносто чотири) гривні 36 копійок, у тому числі за податковими та/або іншими зобов`язаннями на суму 2 471 275 (два мільйони чотириста сімдесят одна тисяча двісті сімдесят п`ять) гривень 49 копійок, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 617 818 (шістсот сімнадцять тисяч вісімсот вісімнадцять) гривень 87 копійок.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 00225000701 від 25.07.2023 року, яким Товариству з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Подолівська" збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачене юридичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості" на загальну суму 14 069 (чотирнадцять тисяч шістдесят дев`ять) гривень 79 копійок, у тому числі за податковими та/або іншими зобов`язаннями на суму 11 255 (одинадцять тисяч двісті п`ятдесят п`ять) гривень 83 копійки, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 2 813 (дві тисячі вісімсот тринадцять) гривень 96 копійок.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 00225090701 від 25.07.2023 року, яким Товариству з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Подолівська" збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачене юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості" на загальну суму 30 375 (тридцять тисяч триста сімдесят п`ять) гривень 39 копійок, у тому числі за податковими та/або іншими зобов`язаннями на суму 24 300 (двадцять чотири тисячі триста) гривень 31 копійка, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 6 075 (шість тисяч сімдесят п`ять) гривень 08 копійок.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 00225150701 від 25.07.2023 року яким Товариству з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Подолівська" збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачене юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості" на загальну суму 45 063 (сорок п`ять тисяч шістдесят три) гривні 13 копійок, у тому числі за податковими та/або іншими зобов`язаннями на суму 36 050 (тридцять шість тисяч п`ятдесят) гривень 49 копійок, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 9 012 (дев`ять тисяч дванадцять) гривень 64 копійки.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495, вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Подолівська" (код ЄДРПОУ 32414467, вул. Скрипника, буд. 6, м. Барвінкове, Ізюмський район, Харківська область, 64701) суму судового збору у розмірі 26840,00 грн. (двадцять шість тисяч вісімсот сорок гривень).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 12 жовтня 2023 року.

Суддя Н.А. Полях

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2023
Оприлюднено16.10.2023
Номер документу114134649
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на майно, з них податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Судовий реєстр по справі —520/21988/23

Ухвала від 11.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 21.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 05.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 15.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Постанова від 13.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Постанова від 13.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні