Постанова
від 06.09.2006 по справі 13/104
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

13/104

                                ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ  

                                                             ПОСТАНОВА

                                                        ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

06.09.06 р.                                                                             Справа № 13/104

10год. 50хв.- 11год.15хв.           Зала судових засідань № 1

                                                                                               місто Донецьк, вулиця Артема 157

Господарський суд Донецької області  у складі судді Темкіжева Ігоря Хажмуридовича

при  секретарі судового засідання Кужель Ю.В.,   

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали за позовною заявою   

за позовом Прокурора м. Донецька в інтересах держави в особі Донецького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку м. Донецьк

до: Відкритого акціонерного товариства “Краматорський комбінат хлібопродуктів” м. Краматорськ

про: стягнення штрафної санкції у розмірі  2125грн.00коп.

За участю

прокурора: Демидова М.В. – посвід. № 2001

представників сторін:

від позивача: Бондаренко Т.В. - за дов. від 23.01.06р.- гол. спец.від.

від відповідача: не з'явився

                                                       

ВСТАНОВИВ:

Прокурор м. Донецька звернувся з позовом в інтересах держави в особі Донецького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку м. Донецьк до Відкритого акціонерного товариства “Краматорський комбінат хлібопродуктів” м. Краматорськ про стягнення штрафної санкції у розмірі  2125грн.00коп.

В обґрунтування заявлених вимог прокурор та позивач посилаються на норми Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” № 448/96-ВР від 30.10.1996р., Закон України „Про цінні папери і фондову біржу” № 1202-ХІІ від 18.06.1991р., Закон України „Про бухгалтерський облік  та фінансову звітність в Україні” № 996-ХІV від 16.07.99р.; „Положення про надання регулярної інформації відкритим акціонерними товариствами та підприємствами-емітентами облігацій”, затвердженого Рішенням ДКЦПФР № 72 від 09.06.98р.; Рішення ДКЦПФР № 221 від 03.06.03р.  „Про порядок інформування громадськості акціонерними товариствами та емітентами облігацій”; розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 51-ДО від 03.02.2005р., акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 360-ДО від 01.06.2005р. (невиконання розпорядження щодо надання річного звіту за 2003р., відсутність відомостей щодо оприлюднення річної фінансової звітності за 2003р. та відсутні відомості щодо інформування громадськості про своє господарсько-фінансове становище (річний звіт емітента за 2003рік), Постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 360-ДО від 08.06.2005р.

Про час  і місце слухання справи відповідач був повідомлений у встановленому законом порядку. Ухвала про порушення провадження у справі з копією позовної заяви та ухвала про закінчення підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду були надіслані відповідачу рекомендованим листом з повідомленням. У матеріалах справи є повідомлення з відміткою відповідача про отримання, але своїх представників у судове засідання товариство не направило, письмових заперечень на позов не надало.

          

Розгляд справи здійснювався без застосування засобів технічної фіксації судового процесу відповідно до пункту 2-1 розділу 7 “Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України.

Прокурор та позивач наполягали на заявлених вимогах.

Під час судового розгляду були досліджені: розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 51-ДО від 03.02.2005р., постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів № 462-ДО від 18.05.2005р., акт № 360–ДО про правопорушення на ринку цінних паперів від 01.06.2005р., постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 01.06.2005р., постанова № 360-ДО про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 08.06.2005р.

Дослідивши матеріали справи та вислухавши пояснення представників сторін суд встановив наступне.

Відповідно до частини 2 статті 2 ЗУ “Про цінні папери і фондову біржу” №1201-ХІІ від 18.06.1991р. (із змінами та доповненнями) емітент повинен усі зобов'язання, що виникають у зв'язку з випуском цінних паперів, виконувати в строки і в порядку, передбачені цим Законом, іншими актами законодавства України, а також рішеннями про випуск цінних паперів.

За вимогами ст. 24 зазначеного Закону емітент зобов'язаний не менше одного разу на рік інформувати громадськість про своє господарсько-фінансове становище і результати діяльності (надалі –річний звіт).

Річний звіт публікується не пізніше дев'яти місяців року, наступного за звітним, і надсилається держателям іменних акцій та реєструвальному органу.

У річному звіті повинні міститись такі дані про емітента:

а) інформація про результати господарювання за попередній рік;

б) підтверджені аудитором (аудиторською фірмою) річний баланс та довідка про фінансовий стан;

в) основні відомості про додатково випущені цінні папери;

г) обґрунтування змін у персональному складі службових осіб.

Згідно п. 10 ч.2 ст. 7 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” №1201-XII від 18.06.1991р. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, встановлює порядок складання адміністративних даних учасників ринку цінних паперів відповідно до чинного законодавства України.

Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №72 від 09.06.1998р.  зареєстрованого в Міністерстві юстиції України  8 липня 1998р.  № 431/2871  з метою вдосконалення порядку надання регулярної та особливої інформації відкритими акціонерними товариствами та підприємствами-емітентами облігацій та відповідно до ст. 24 Закону України “Про цінні папери і фондову біржу” було затверджено „Положення про надання регулярної інформації відкритими акціонерними товариствами та підприємствами-емітентами облігацій”.

Обов'язок відповідача щодо термінів подання річного звіту виникає згідно вимог статті 24 Закону України “Про цінні папери і фондову біржу”, за якою річний звіт публікується не пізніше 9 місяців року, наступного за звітним.

Згідно з журналом вхідної документації Відкритого акціонерного товариства “Краматорський комбінат хлібопродуктів” м. Краматорськ не виконано зобов'язання щодо надання річного звіту за 2003рік. Також відсутні відомості щодо: оприлюднення річної фінансової звітності за 2003рік та відомості про інформування громадськості про своє господарсько-фінансове становище (річний звіт) за 2003рік.

Відповідно до пункту 10 статті 8 ЗУ „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” № 448/96-ВР від 30.10.1996р. (із змінами та доповненнями) Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Згідно п. 1.8 “Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій”, затверджених наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 09.01.97р. № 2, розгляд справ про правопорушення здійснюється виключно уповноваженими особами Комісії та її територіальних органів у межах наданих повноважень відповідно до розподілу обов'язків чи письмового доручення. Пунктом 2.6 зазначених Правил закріплено, що розгляд справ про ухилення юридичних осіб від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про усунення порушень чинного законодавства щодо цінних паперів та застосування санкцій по цим справам покладено на керівника територіального органу Комісії.           

Відповідач не виконав вимоги ст.. 24 Закону України „Про цінні папери і фондову біржу”, тому Донецьким територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у межах своїх повноважень, передбачених вищезазначеною нормою Закону, було винесено та направлене на адресу Відкритого акціонерного товариства “Краматорський комбінат хлібопродуктів” м. Краматорськ Розпорядження № 51-ДО від 03.02.2005р. про усунення порушень чинного законодавства про цінні папери у термін до 03 березня 2005р. та в цей же термін письмово проінформувати Донецьке територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про виконання цього розпорядження.

Оскільки у визначений строк вказане розпорядження виконане не було уповноваженою особою Державної Комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі –ДКЦПФР) було винесено постанову № 462-ДО від 18.05.05р. про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

Ст.. 11 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” №448/96-ВР від 30.10.1996р. встановлена відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про усунення порушень щодо цінних паперів ДКЦПФР накладає на юридичних осіб штрафи у розмірі до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Штрафи, передбачені ст.. 11 цього Закону, накладаються встановленими статтею особами після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.

Про вчинення правопорушення, зазначеного у ст.. 11, уповноваженою особою ДКЦПФР, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.

В даному випадку був складений акт №  360-ДО від 01.06.2005р. про правопорушення на ринку цінних паперів та постанова про розгляд справи  про правопорушення на ринку цінних паперів, якою  викликалися  представники відповідача на розгляд справи 08.06.05р.

Розглянувши справу  про правопорушення, уповноважена особа Комісії приймає рішення по справі. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів позивачем було прийнято постанову № 360-ДО від 08.06.2005р. про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу у розмірі 2125грн. 00коп. Зміст постанови свідчить, що санкція була застосована до відповідача за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 51-ДО від 03.02.05р., згідно з яким  товариство повинно було усунути порушення вимог законодавства, а саме, надати річний звіт за 2003р., відомості щодо: оприлюднення річної фінансової звітності за 2003р. та відомості про інформування громадськості про своє господарсько-фінансове становище (річний звіт ) за 2003рік.

Суму штрафу відповідачу було запропоновано сплатити за вказаними в Постанові  реквізитами,  протягом 15-ти днів з моменту її отримання.

Доказів оскарження постанови  до ДКЦПФР або в судовому порядку відповідачем до матеріалів справи не представлено.

Відповідно до ст..11 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” штрафи, накладені ДКЦПФР, стягуються у судовому порядку.

Доказів сплати суми штрафу суду не представлені.

Враховуючи вищевикладене суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги Прокурора м. Донецьк в інтересах держави в особі Донецького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку м. Донецьк до Відкритого акціонерного товариства “Краматорський комбінат хлібопродуктів” м. Краматорськ про стягнення штрафної санкції  за правопорушення на ринку цінних паперів у розмір  2125грн. є обґрунтованими, доведеними належним чином  та такими, що підлягають задоволенню.

У судовому засіданні 06 вересня 2006 року в присутності прокурора та представника позивача проголошений повний текст постанови.

Враховуючи вищенаведене та керуючись статтями 8, 9, 11, 12 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” №1201-XII від 18.06.1991р., статтями 2, 24 Закону України „Про цінні папери та фондову біржу” №448/96-ВР від 30.10.1996р., статтями   ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254, пунктами 2-1, 6 розділу 7 “Прикінцеві та перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд  -

                                                       

                                                    ПОСТАНОВИВ:

          Позовні вимоги Прокурора м. Донецька в інтересах держави в особі Донецького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку м. Донецьк до Відкритого акціонерного товариства “Краматорський комбінат хлібопродуктів” м. Краматорськ про стягнення штрафної санкції у розмірі 2125грн.00коп.  задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства “Краматорський комбінат хлібопродуктів” (84302, м. Краматорськ, вул. К. Маркса, 4, ЄДРПОУ 00957488) в доход Державного бюджету України суму штрафної санкції в розмірі  2125грн.00коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.

  Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

          

Суддя                                                                                              Темкіжев І.Х.           

Надруковано 5 примір:

1-до справи

2, 3-прокурору

4- позивачу

5-відповідачу

                                                                                             

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення06.09.2006
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу114253
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —13/104

Ухвала від 14.11.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

Ухвала від 04.11.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

Ухвала від 17.09.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

Постанова від 26.01.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Калатай Н.Ф.

Ухвала від 12.01.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Калатай Н.Ф.

Ухвала від 29.11.2016

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 08.11.2016

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 20.10.2016

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 17.10.2016

Господарське

Господарський суд Київської області

Наріжний С.Ю.

Ухвала від 04.08.2016

Господарське

Господарський суд Київської області

Конюх О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні