Ухвала
від 19.10.2023 по справі 215/2480/22
ТЕРНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КРИВОГО РОГУ

Справа № 215/2480/22

1-кс/215/714/23

УХВАЛА

19 жовтня 2023 року слідчий суддя Тернівського районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 ,

розглянувши у м.Кривому Розі в порядку ч. 4 ст. 107 КПК України, без фіксування судовогопроцесу задопомогою звукозаписувальноготехнічного засобуклопотання слідчого ВП №5 КРУП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №42022042070000047 від 21.07.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, про тимчасовий доступ до речей та документів,

встановив:

18.10.2023 р. слідчий ВП №5 КРУП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 , за погодженням прокурора ОСОБА_4 , звернувся до суду з клопотанням в рамках кримінального провадження № 42022042070000047 від 21.07.2023 р. про тимчасовий доступ до документів.

Клопотання мотивоване тим, що ІНФОРМАЦІЯ_1 здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42022042070000047 від 21.07.2022 за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, за фактом невиконання балансоутримувачем обов`язку із забезпечення належного утримання захисних споруд, невжиття уповноваженим органом заходів на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, належних заходів нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог зазначеного законодавства. Вказане може свідчити про службову недбалість.

В діянні невстановленої особи вбачаються ознаки складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України: службова недбалість, тобто невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам або інтересам окремих юридичних осіб.

Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні»від 24.02.2022 №64/2022 на території України з 24.02.2022 на 30 дібвведено воєнний стан, який продовжений до 16.11.2023 на підставі указів Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 14.03.2022 №133/2022, від 18.04.2022 №259/2022, від 17.05.2022 №341/2022, від 15.08.2022 №573/2022, від 07.11.2022 №757/2022, від 01.05.2023 №25/2023, від 26.07.2023 №451/2023

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про оборону України» оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.

Згідно ст. 3 Закону України «Про оборону України» підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 21 Кодексу цивільного захисту України громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання.

Відповідно до ч. 1 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України до захисних споруд цивільного захисту належать сховище герметична споруда для захисту людей, в якій протягом певного часу створюються умови, що виключають вплив на них небезпечних факторів, які виникають внаслідок надзвичайної ситуації, воєнних (бойових) дій та терористичних актів.

Відповідно до ч. 4 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України для вирішення питань щодо укриття населення в захисних спорудах цивільного захисту центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд.

Відповідно до ч. 5 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч. 8 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.

Відповідно до Наказу Міністерства внутрішніх справ України №92 від 06.02.2017 затверджена Інструкція з організації перевірок діяльності міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту та відповідно до якої визначено порядок здійснення перевірки з оцінювання діяльності об`єктів перевірки щодо виконання вимог законів та інших нормативно- правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту.

Згідно положень вказаної інструкції на територіальні органи ІНФОРМАЦІЯ_2 покладено обов`язок з організації та проведення перевірки - територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, районних, міських, районних у містах державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, створених ними органів управління цивільного захисту та координаційних органів, підпорядкованих їм сил і засобів цивільного захисту за відповідним територіальним та відомчим підпорядкуванням.

Відповідно до абз. 2 п. З розділу II зазначеної Інструкції організація та проведення перевірок покладається на територіальні органи ІНФОРМАЦІЯ_2 (далі - територіальні органи державного нагляду та контролю) - територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, районних, міських, районних у містах державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, створених ними органів управління цивільного захисту та координаційних органів, підпорядкованих їм сил і засобів цивільного захисту за відповідним територіальним та відомчим підпорядкуванням. Такі перевірки проводяться комісіями територіальних органів державного нагляду та контролю (далі - територіальна комісія).

Таким чином, здійснення перевірки готовності об`єктів цивільного захисту, а також зберігання складених за її результатами актів, приписів та інших документів покладено на територіальні органи ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Територіальним органом ІНФОРМАЦІЯ_3 є відповідно ІНФОРМАЦІЯ_4 .

Неналежне здійснення контролю за готовністю вказаних об`єктів цивільного захисту, які перебувають у користуванні приватних суб`єктів господарювання під час воєнного стану свідчить про неналежне виконання посадовими особами, відповідальними за здійснення такого контролю, своїх посадових обов`язків.

Відповідно до п. 4 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку затвердженого Постановою КМУ від10.03.2017 № 138 (надалі - Порядку) фонд захисних споруд створюється міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, районними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями, органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання відповідно до Кодексу цивільного захисту України.

Відповідно до п. 10 Порядку балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.

Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди, а саме: не більше 12 годин - для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту; не більше 24 годин - для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.

Встановлено, що на території Приватного акціонерного товариства « ІНФОРМАЦІЯ_5 » розміщені захисні споруди цивільного захисту сховища: № АДРЕСА_1 ; №№13415, 13416, 13417, 13419, 13422 , 13423, 13426, 13434, 13440, 13442, 13443, 13481, 13482а, 13483, 13484по АДРЕСА_2 ; №13421 територія ПРАТ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » ( ІНФОРМАЦІЯ_7 ); №13487 цех підземного видобутку ПРАТ « ІНФОРМАЦІЯ_8 »; № НОМЕР_1 цех підземного видобутку ПРАТ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (шахта Першотравнева), № НОМЕР_2 цех підземного видобутку ПРАТ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (колишня ДЗФ ш. Першотравнева) м. Кривого Рогу, балансоутримувачем якого є ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 ».

У зв`язку із вказаним під час розслідування кримінального провадження виникла необхідність в отриманні та долучені до матеріалів кримінального провадження документів, які стосуються здійснення контролю та вжиття заходів по усуненню виявлених порушень в утриманні вищевказаних об`єктів цивільного захисту, а саме: актів перевірок, приписів, паспортів захисних споруд.

ІНФОРМАЦІЯ_9 листом від 31.08.2023 за №492801-2916/4928 повідомило, що у 2021 проведена перевірка по виконанню ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, за результатами заходів державного нагляду (контролю) вказаному суб`єкту господарювання вручено Акт перевірки від 20.08.2021 №515 та припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 27.08.2021 №493, в тому числі щодо усунення порушень по захисним спорудам. Акти, приписи та інші матеріали, які стосуються заходів державного нагляду (контролю) на об`єктах суб`єктів господарювання, в тому числі по захисним спорудам, зберігаються в єдиній справі та можуть бути надані на підставі судового рішення.

Вказане свідчить про відмову представників ІНФОРМАЦІЯ_4 у наданні копій запрошуваних документів.

Ненадання копій документів створює суттєві перешкоди для подальшого проведення розслідування та встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, а також свідчить про імовірне приховування такими особами відомостей та документів, що становлять інтерес для повного та об`єктивного розслідування провадження.

Використання відомостей, які містяться у вищевказаних документах, матиме важливу роль для досудового розслідування, так як будуть встановлені обставини вчинення кримінального правопорушення.

Слідчий та прокурор надали суду заяви про підтримку клопотання та його розгляд за їх відсутності.

Представник ІНФОРМАЦІЯ_4 в судове засідання не з`явився, будучи належним чином повідомленим про час і місце розгляду клопотання.

Вивчивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Так, згідно ч. 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді.

Згідно ч.1 ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів.

Відповідно до ч. 5 ст.163КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Згідно ч. 6 ст.163КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Серед засад кримінального провадження передбачених п. 15 ст. 7 КПК України передбачена змагальність сторін та доведення переконливості доказів перед судом.

В даному випадку сторона обвинувачення довела та належним чином обґрунтувала слідчому судді, яким чином запитувані документи можуть бути використані як докази в кримінальному провадженні внесеному в ЄРДР за ч. 1 ст. 367 КК України.

Оскільки документи,які перебуваютьв Єдинійсправі розпорядчихдокументів,що приймаютьсяпід часздійснення заходівдержавного нагляду(контролю)у сферіцивільного захисту,техногенної тапожежної безпекистосовно ПАТ« ІНФОРМАЦІЯ_5 » у 2021році, маютьсуттєве значеннядля встановленняобставин,що підлягаютьдоказуванню укримінальному провадженнідля встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні внесеному в ЄРДР за ч. 1 ст. 367 КК України, та можуть бути використанні в сукупності або окремо у якості доказів, тому клопотання слідчого підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись вимогами ст.ст. 110, 159-166, 163-164, 309 КПК України-

постановив:

Клопотання слідчого ВП №5 КРУП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до документів задовольнити.

Надати слідчому ВП №5 КРУП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 ,тимчасовий доступ до оригіналів документів, які перебувають в Єдиній справі розпорядчих документів, що приймаються під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, стосовно ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » у 2021 році, а саме: наказа про проведення перевірки, посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю), акта від 20.08.2021 №515 складеного за результатами проведення заходу державного нагляду (контролю) з додатками та приписа від 27.08.2021 №493 про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки з можливістю виготовлення копій, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_4 ( АДРЕСА_3 ) з можливістю виготовлення копій документів.

Ухвала слідчого судді діє протягом одного місяця з дня її постановлення, тобто до 19.10.2023 року.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя:

СудТернівський районний суд м.Кривого Рогу
Дата ухвалення рішення19.10.2023
Оприлюднено30.04.2024
Номер документу114315615
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —215/2480/22

Ухвала від 28.02.2024

Кримінальне

Тернівський районний суд м.Кривого Рогу

Лиходєдов А. В.

Ухвала від 22.12.2023

Кримінальне

Тернівський районний суд м.Кривого Рогу

Квятковський Я. А.

Ухвала від 19.10.2023

Кримінальне

Тернівський районний суд м.Кривого Рогу

Квятковський Я. А.

Ухвала від 18.10.2023

Кримінальне

Тернівський районний суд м.Кривого Рогу

Квятковський Я. А.

Ухвала від 18.10.2023

Кримінальне

Тернівський районний суд м.Кривого Рогу

Квятковський Я. А.

Ухвала від 12.09.2023

Кримінальне

Тернівський районний суд м.Кривого Рогу

Лиходєдов А. В.

Ухвала від 12.09.2023

Кримінальне

Тернівський районний суд м.Кривого Рогу

Лиходєдов А. В.

Ухвала від 26.07.2022

Кримінальне

Тернівський районний суд м.Кривого Рогу

Лиходєдов А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні