Україна
Справа №2- 2663/2010р.
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 вересня 2010 року суддя Пер вомайського міського суду Лу ганської області Мазка Н.Б.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Перво майську справу за позовом по зивача ОСОБА_1 до відпові дача Управління Пенсійн ого Фонду України в м. Первома йську про стягнення з відпов ідача недовиплаченого підви щення до пенсії відповідно д о ст. 6 Закону України «Про соц іальний захист дітей війни», -
В с т а н о в и в:
Позивач звернувся до суду з даним позовом, посилаючись н а те, що відповідно до ст. 1 Зако ну України № 2195 - IV від 18.11.2004 р. «П ро соціальний захист дітей в ійни» є дитиною війни, оскіль ки народився ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Згідно зі ст. 6 зазначеного З акону з першого січня 2006 року й ому повинна виплачуватися що місячна соціальна допомоги у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком. У 2006-2007 роках така допо мога йому не виплачувалась, а у 2008 - 2010 роках виплачувалась у неповному обсязі.
Згідно ст. 54 Закону України « Про державний бюджет України на 2009р.» з 01 січня 2009р. прожиткови й мінімум встановлено на рів ні грудня 2008р.
26 лютого 2010 року звернувся до відповідача з заявою про при значення підвищення до пенсі ї. Відповідач листом № 562/К - 11 від 05 березня 2010 р. у підвищенні пен сії відмовив з посиланням на те, що ним провадяться виплат и у законодавчо встановленом у порядку.
Позивач просить відновити пропущений строк для зверне ння до суду за захистом поруш ених прав, свобод, інтересів з а період з 01 січня 2009 р. включно 2 010 р., стягнути недоплачену щом ісячну допомогу за 2009 р. у сумі 1792 гр 80 к., за 2010 р. - у сумі 1 854 гр, зо бов' язати відповідача в под альшому нараховувати щоміся чну допомогу у відповідності до Законодавства.
Позивач підтримав позовні вимоги, просить їх задовольн ити.
Представник відповідача п озов не визнала, просить відм овити в задоволенні позову, р озглянути справу у її відсут ність, а в письмових заперече ннях послалась на те, що в УПФУ м. Первомайська знаходиться на обліку позивач, 1938 року на родження, позивач із заявою звернувся у лютому 2010 р. до УПФ У в м. Первомайську про підвищ ення йому пенсії, згідно до ст . 6 ЗУ «Про соціальний захист д ітей війни». УПФУ в м. Первомай ську заявнику було дано роз' яснення з цього питання.
Відповідно до ст. 6 ЗУ «Про соціальний захист дітей вій ни» № 2195 - ІУ від 18.11.2004 року дітям війни пенсії або щомісячне д овічне грошове утримання чи державна соціальна допомога , що виплачується замість пен сії, підвищуються на 30% мініма льної пенсії за віком.
Визначення мінімальног о розміру пенсії за віком над ано лише ст. 28 ЗУ «Про загально обов' язкове державне пенсі йне страхування». Так, частин ою 1 цієї статті встановлено, щ о мінімальний розмір пенсії за віком за наявності у чолов іків 25, а у жінок - 20 років стра хового стажу встановлюється у розмірі прожиткового міні муму для осіб, які втратили пр ацездатність, визначеного за коном. При цьому ч.3 цієї ст. вст ановлено, що мінімальний роз мір пенсії за віком застосов ується виключно для визначен ня розмірів пенсій, призначе них за цим законом.
Згідно ч.2 ст. 5 ЗУ «Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування» виключ но цим Законом визначається мінімальний розмір пенсії за віком , а ч.1 цієї ст. передбачен о, що дія інших нормативно - п равових актів може поширюват ись на ці відносини лише у вип адках передбачених цим закон ом, або в частині , що не супере чить цьому закону.
Відповідно до ч.2 ст. 95 Конс титуції України виключно Зак оном України «Про державний бюджет України» визначаєтьс я будь- які видатки Держави на загально суспільні потреб и, розмір і цільове спрямуван ня цих видатків.
Фінансове забезпечення де ржавних соціальних гарантій , передбачених ЗУ «Про соціал ьний захист дітей війни» зді йснюється за рахунок коштів Державного бюджету України ( ст. 7 цього Закону).
Враховуючи, що згідно ст . 7 ЗУ «Про соціальний захист д ітей війни» фінансове забезп ечення державних соціальних гарантій здійснюється за ра хунок коштів Державного бюдж ету України, який затверджує Верховна Рада України, а не з бюджету Пенсійного фонду Укр аїни, який затверджує КМУ, то д ії УПФУ в м. Первомайську не мо жуть бути визнані такими, що н е відповідають діючому закон одавству, оскільки відповіда ли вимогам вищезазначених пр авових актів, тому і не було пі дстав для обов' язку щомісяч но виплачувати доплату до пе нсії.
Згідно зі ст. 41 ЗУ«Про Дер жавний бюджет України на 2008 рі к та про внесення змін до деяк их законодавчих актів Україн и» № 107 від 28.12.2007 року дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону України «Про стат ус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту») до п енсії або щомісячного довічн ого грошового утримання чи д ержавної соціальної допомог и, що виплачується замість пе нсії, виплачується підвищенн я у розмірі надбавки, встанов лених для учасників війни - 10 % від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працез датність.
Рішенням Конституційно го Суду України від 22.05.2008 року у справі № 10 - рп\2008 визнано таки м, що не відповідають Констит уції України, положенням п.41 р озділу ІІ ЗУ «Про Державний б юджет України 2008 рік та про вне сення змін до деяких законод авчих актів України».
Згідно ст. 75 Конституції Укр аїни єдиним органом законода вчої влади в Україні є Верхов на Рада України. А це означає, що право приймати закони, вно сити зміни у разі, коли воно не здійснюється безпосередньо народом належить виключно В ерховній раді України і не мо же передаватися іншим органа м чи посадовим особам, у тому ч ислі Конституційному Суду Ук раїни. З наведеного випливає , що Верховна Рада України мож е змінити закон виключно зак оном, а не іншим чином.
Приймаючи рішення Конст итуційний Суд України не має компетенції відловлювати д ію положень, що діяли раніше. У хвалою Конституційного суду України від 19.05.2009 року № 27-у/2009 бул о встановлено, що непоширенн я мінімального розміру пенсі ї за віком, встановленого у аб заці першому частини першої ст. 28 Закону № 1058-ІV, на правовідн осини, що виникають на підста ві інших законів, крім цього З акону, дає підстави стверджу вати про наявність прогалин у законодавчому регулюванні виплат дітям війни, передбач еної у ст. 6 Закону № 2195-ІV. Ця прог алина полягає у відсутності механізму вирахування мін імальної пенсії за віком, на 30 % якої мають підвищуватися ді тям війни пенсії або щомісяч не довічне грошове утримання чи державна соціальна допом ога, що виплачується замість пенсії. Заповнення прогалин має здійснюватися законодав цем, а тому вирішення цього пи тання не належить до повнова жень Конституційного суду Ук раїни.
Після винесення Констит уційним судом України Рішенн я від 22 травня 2008 р. - рішення пр о відновлення дії вищезазнач еного законодавчого акту Ук раїни в редакції, чинній до вн есення змін до нього, Верховн ою Радою України не приймало ся. Внаслідок цього, порядок о бчислення підвищення до пен сії залишитвся неврегульова ним. Тому, відповідно до п. 8 Пос танови КМУ від 28 травня 2008 р. № 530 «Деякі питання соціального захисту окремих категорій гр омадян» дітям війни (крім тих , на яких поширюється дія Зако ну України «Про статус ветер анів війни, гарантії їх соціа льного захисту» та «Про жерт ви нацистських переслідуван ь») до пенсії або щомісячного довічного грошового утриман ня чи державної соціальної г рошової допомоги, що виплачу ється замість підвищення про вадиться у таких розмірах: з 22 травня - 48 гр 10 к, з 1 липня - 48 гр 20 к, з 01 жовтня 2008 р. - 49 гр 80 к.
По цим підставам позивач у з 01 січня 2009 р. сплачується під вищення до пенсії, як дитині в ійни в розмірі 49,80 гр.
Тому просить суд відмовити в задоволенні позовних вимо г позивача в повному обсязі т а розглянути справу буз учас ті представника УПФУ в м. Перв омайську.
Дослідивши надані докази, п исьмові заперечення, суд при йшов до висновку, що позовні в имоги підлягають частковому задоволенню.
В суді встановлено:
Позивач народився ІНФОРМ АЦІЯ_1 в м. Первомайськ Луган ської області , є пенсіонером , пенсію отримує в Первомайсь кому Управлінні Пенсійн ого фонду України.
Позивач надав довідку № 4546 ві д 13 вересня 2005 р. видану Управ лінням праці та соціальног о захисту населення м. Первом айська, яка підтверджує наяв ність у нього статусу «діти в ійни».
Цей статус позивача відпов ідачем не заперечувався.
Ст. 6 Закону України «Про соц іальний статус дітей війни» №2195\1У від 18.11.2004 року передбач Ст. 6 Закону України «Про соціаль ний статус дітей війни» №2195\1У від 18.11.2004 року передбачено, що д ітям війни пенсії або щоміся чне довічне грошове утриманн я чи державна соціальна допо мога, що виплачується заміст ь пенсії, підвищується на 30% мі німальної пенсії за віком.
Відповідно до ст. 71 Закону Ук раїни «Про Державний бюджет України на 2009 рік» Кабінету Мі ністрів надано право у 2009 році встановлювати розміри соціа льних виплат, які відповідно до законодавства визначають ся залежно від розміру мінім альної заробітної плати, в аб солютних сумах у межах асигн увань, передбачених за відпо відними бюджетними програма ми.
Вказана норма передбачає в становлення в абсолютних сум ах розмірів лише тих виплат, в ихідними критерієм розрахун ку яких є розмір мінімальної заробітної плати. Відповідн о, її дія не поширюється на спі рні відносини, оскільки розм ір зазначених соціальних вип лат згідно із законом «Про со ціальний захист дітей війни» залежить від розміру мініма льної пенсії за віком.
Отже, нарахування та виплат а у 2009 році дітям війни підвище ння до пенсії або щомісячног о грошового довічного утрима ння чи державної соціальної допомоги, що виплачується за мість пенсії, повинні здійсн юватися відповідно до норм з акону «Про соціальний захист дітей війни».
Таким чином, вимоги пози вача щодо зобов'язання Упра вління Пенсійного фонду Ук раїни в м. Первомайську здійс нити перерахунок підвищення пенсії «дитині війни» за 2009 р ік підлягають задоволенню.
Ст. 52 Закону України «Про Дер жавний бюджет на 2010 рік» від 27.04. 2010 р. передбачено, що розміри д ержавних соціальних гаранті й на 2010 р., що визначаються зале жно від прожиткового мініму му, встановлюються відповідн ими Законами України, цим зак оном та нормативно - правов ими актами Кабінету Міністрі України.
Таким чином в 2010 р. діє ст. 6 ЗУ « Про соціальний захист дітей війни», яка передбачає, що діт ям війни пенсії або щомісячн е довічне грошове утримання чи державна соціальна допомо га, що виплачується замість п енсії, підвищується на 30% міні мальної пенсії за віком, та П останова КМУ від 28.05.2008 р. № 530 «Про деякі питання соціального з ахисту окремих категорій гро мадян», яка передбачає, зокре ма, виплату дітям війни підви щення до пенсії у таких розмі рах: з 22.05.2008 року - 48,10 грн., з 01.07.2008 ро ку - 48,20 грн.; з 01.10.2008 року - 49,80 грн; з 0 1.01.2009 р. - 49,80 грн. Виходячи з загал ьного правила про пріоритет Законів над підзаконними нор мативними актами суд вважає, що позовні вимоги підлягают ь задоволенню за період з 01 сі чня 2009 р. по 31 грудня 2009 р., з 01 січня 2010 р. по 31 грудня 2010 р. та в подальш ому з урахуванням здійснених виплат.
Оскільки позивач позовні в имоги не обмежив кінцевим те рміном, суд вважає за можливе покласти на відповідача обо в' язок після 31 грудня 2010 року виплачувати позивачу до пенс ії в розмірі 30 % мінімальної пе нсії за віком як дитині війни на період дій ст. 6 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни» № 2195 - ІУ від 18.11.2004 ро ку у редакції, яка передбачає , що дітям війни пенсії або що місячне довічне грошове утри мання чи державна соціальна допомога, що виплачується за мість пенсії, підвищуються н а 30% мінімальної пенсії за вік ом.
Оскільки позивач, як дитин а війни, з 01.01.2009 р. отримує від від повідача регулярно щомісячн о зазначену соціальну виплат у, і спір стосується тільки її розміру, суд вважає за можлив е прийняти рішення про розра хунковий розмір такої виплат и, конкретні розрахунки підв ищення повинен визначити від повідач відповідно до своїх функцій та компетенції. В рам ках заявлених позовних вимог суд вважає за можливе прийня ти рішення про покладення на відповідача обов' язку здій снити перерахунок та виплату підвищення до пенсії позива чу в розмірі 30 % мінімальної пе нсії за віком як дитині війни з 01 січня 2009 р. по 31 грудня 2010 р та в подальшому з урахуванням ра ніше здійснених виплат без п рисудження до стягнення конк ретної суми, оскільки надани й позивачем розрахунок місти ть помилки, а відповідач у сво їх запереченнях з приводу су ми позову не навів жодних мір кувань.
Передбачений ст. 257 ЦК Укра їни загальний строк позовної давності тривалістю у 3-и роки позивачем не пропущений.
На підставі викладеного і к еруючись ст. ст. 212-215 ЦПК України , -
В и р і ш и в:
Позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити частково.
Зобов' язати Управлі ння Пенсійного Фонду Украї ни в м. Первомайську Луганськ ої області здійснити перерах унок та виплатити підвищенн я до пенсії ОСОБА_1 в розмі рі 30 % мінімальної пенсії за ві ком як дитині війни з 01 січня 2 009 р. по 31 грудня 2009 р., з 01 січня 2010 р. п о 31 грудня 2010 р. та в подальшому з урахуванням раніше здійснен их виплат на період дій ст. 6 За кону України «Про соціальни й захист дітей війни» № 2195 - ІУ від 18.11.2004 року у редакції, яка пе редбачає, що дітям війни пенс ії або щомісячне довічне гро шове утримання чи державна с оціальна допомога, що виплач ується замість пенсії, підви щуються на 30% мінімальної пенс ії за віком.
В задоволенні іншої части ни позовних вимог відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення десяти денного строку на апеляційне оскарження.
Рішення може бути оскаржен е в апеляційному суді Луганс ької області через Первомайс ький міський суд Луганської області протягом десяти днів з дня його проголошення.
Особи, які брали участь у сп раві, але не були присутні в су довому засіданні під час про голошення судового рішення, можуть подати апеляційну ска ргу протягом 10 днів з дня отри мання копії судового рішення .
Рішення набирає законної сили після закінчення десяти денного строку на апеляційне оскарження.
Суддя
Суд | Первомайський міський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2010 |
Оприлюднено | 11.10.2010 |
Номер документу | 11439027 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Кардаш Олександра Іванівна
Цивільне
Уманський міськрайонний суд Черкаської області
Коваль Анатолій Борисович
Цивільне
Сімферопольский районний суд Автономної Республіки Крим
Хмарук Наталя Сергіївна
Цивільне
Смілянський міськрайонний суд Черкаської області
Зайончковська Інна Анатоліївна
Цивільне
Первомайський міський суд Луганської області
Мазка Наталія Броніславівна
Цивільне
Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Воробйов Андрій Володимирович
Цивільне
Енергодарський міський суд Запорізької області
Ткаченко Ігор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні