Окрема ухвала
від 31.10.2023 по справі 912/1263/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

ОКРЕМА УХВАЛА

м. Київ

31.10.2023Справа № 912/1263/23

Господарський суд міста Києва у складі судді Пукаса А.Ю., розглянувши матеріали господарської справи

за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; ідентифікаційний код НОМЕР_1 )

до 1) Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях (вул. Центральна, б. 6, м. Дніпро, 49000; ідентифікаційний код 42767945)

2) Державної казначейської служби України (01601, м. Київ, вул. Бастіонна, б. 6; ідентифікаційний код 37567646)

про визнання незаконним наказу, стягнення 201 000 грн,

Представники сторін: не викликалися

ВСТАНОВИВ:

У проваджені Господарського суду міста Києва перебувала справа № 912/1263/23 за позовом ОСОБА_1 (далі за текстом - ОСОБА_1 , Позивач) до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях (далі за текстом - РВ Фонду державного майна України, Відповідач-1) та Державної казначейської служби України (далі за текстом - ДКСУ, Відповідач-2), в якій Позивач просив суд:

- визнати незаконним наказ Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях від 17.04.2023 року № 12/01-83 «Про відмову у затвердженні протоколу про результати електронного аукціону SPD001-UA-20230328-30614 з продажу об`єкта малої приватизації» в частині зазначення про невідповідність покупця ОСОБА_1 вимогам пункту 12 статті 8 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна».

- стягнути з Державного бюджету України через Державну Казначейську Службу України на користь ОСОБА_1 безпідставно набуті грошові кошти в сумі 201 000 грн.

Рішенням Господарського суду міста Києва від 23.10.2023 у задоволенні позову ОСОБА_1 до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях, Державної казначейської служби України про визнання незаконним наказу, стягнення 201 000 грн відмовлено.

Приписами частин 1 та 2 статті 246 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що суд, виявивши при вирішенні спору порушення законодавства або недоліки в діяльності юридичної особи, державних чи інших органів, інших осіб, постановляє окрему ухвалу, незалежно від того, чи є вони учасниками судового процесу.

Суд може постановити окрему ухвалу у випадку зловживання процесуальними правами, порушення процесуальних обов`язків, неналежного виконання професійних обов`язків (в тому числі якщо підписана адвокатом чи прокурором позовна заява містить суттєві недоліки) або іншого порушення законодавства адвокатом або прокурором.

Так, в ході розгляду даної справи судом встановлено наступне.

Згідно поданого Відповідачем-1 відзиву вбачається, що 01.02.2022 Фондом державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях наказом № 12/01-32 прийнято рішення про приватизацію окремого майна адміністративного приміщення загальною площею 175, 4 кв. м., шляхом продажу на аукціоні.

Згідно інформації, розміщеною на сайті https://prozorro.sale/auction/SPD001-UA-20230328-30614/ зазначено наступну характеристику об`єкта приватизації:

- класифікатор: 04232000-3 Адміністративна будівля, приміщення в адміністративній будівлі;

- додатковий класифікатор: 900 Інші об`єкти;

- призначення: Адміністративне приміщення літ. А загальною площею 175,4 кв.м має два поверхи. Стіни - цегляні. Системи опалення, водопостачання та водовідведення відсутні. Об`єкт на даний час не використовується, потребує проведення капітального ремонту;

- загальна площа об`єкта в будівлі: 175,4 кв.м.;

- адреса місцезнаходження: АДРЕСА_2 .

На підставі отриманих документів від Східного офісу Держаудитслужби регіональним відділенням 01.02.2022 надіслано до Департаменту комунікацій та маркетингу Фонду державного майна України лист № 01/2-01-254 про опублікування інформації про прийняття рішення про приватизацію об`єкта малої приватизації.

02.02.2022 Регіональним відділенням надіслано листи № 02/2-01-280, 305/2-01281 до Кіровоградської обласної державної адміністрації та Кіровоградської обласної ради, щодо розміщення інформації на їх на веб-сайтах про прийняття рішення про приватизацію об`єктів державної власності.

03.11.2022 Регіональним відділенням надіслано лист № 05/2-01-1677 до Добровеличківської селищної ради, щодо розміщення інформаційних матеріалів про об`єкт приватизації на офіційних ресурсах селищної ради та доведення даної інформації до мешканців територіальної громади.

Відповідно до статті 15 Закону України «Про приватизацію державного та комунального майна» об`єкти малої приватизації продаються виключно на електронних аукціонах. Порядок проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та Порядок відбору операторів електронних майданчиків для організації проведення електронних аукціонів з продажу об`єктів малої приватизації, авторизації електронних майданчиків, розмір та порядок сплати плати за участь, визначення переможця за результатами електронного аукціону, а також порядок визначення додаткових умов продажу затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 22 Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 № 432 закріплено, що для продажу об`єктів приватизації державними органами приватизації, органом місцевого самоврядування протягом 10 робочих днів з дня прийняття рішення про приватизацію об`єкта утворюється аукціонна комісія, діяльність якої регулюється положенням, що затверджується Фондом державного майна, органом місцевого самоврядування.

Аукціонна комісія визначає стартову ціну об`єкта приватизації на підставі балансової вартості, визначеної згідно з даними фінансової звітності (у разі відсутності балансової вартості - на підставі вартості, визначеної відповідно до Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2003 № 1891 (Офіційний вісник України, 2003, № 51, ст. 2669; 2015, № 100, ст. 3435), а у разі, коли об`єктом приватизації є акції, частки, - на рівні номінальної вартості пакета акцій (частки), розробляє обов`язкові умови продажу об`єкта приватизації, а також додаткові умови у разі потреби.

Стартова ціна пулу визначається як сума балансової вартості об`єктів, з яких сформовано пул. У разі відсутності балансової вартості об`єктів, з яких сформовано пул, стартова ціна визначається з урахуванням вартості таких об`єктів, визначеної відповідно до Методики оцінки.

Згідно доводів Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях, останнє наказом № 12/01-139 від 15.12.2022 затверджено протокол засідання аукціонної комісії з продажу об`єкта приватизації та інформаційне повідомлення про продаж об`єкта приватизації. Стартова ціна об`єкта визначена на рівні балансової вартості 1 036, 38 грн відповідно до частини четвертої статті 22, абзац 13 пункту 74 розділу V Закону України «Про приватизацію державного та комунального майна».

09.01.2023 в ЕТС сформовано протокол про результати електронного аукціону № SPE001-UA-20221219-22983 по вказаному вище об`єкту приватизації.

Посилання на сторінку аукціону в ЕТ: https://prozorro.sale/auction/SPE001-UA-20221219-22983.

За результатами електронного аукціону № SPE001-UA-20221219-22983 обрано переможця - фізичну особу ОСОБА_2 (ідентифікаційний код НОМЕР_2 ) з ціною продажу лота без урахування ПДВ: 900 000, 01 грн, сума ПДВ:180 000,00 грн, який відмовився підписати електронний протокол про результати вказаного аукціону.

Оскільки учасник з наступною за величиною ціновою пропозицією ОСОБА_3 відмовилась від очікування формування протоколу в особистому кабінеті, аукціон визнано таким, що не відбувся.

У зв`язку з викладеним вище відповідно до частини 9 статті 15 Закону «Про приватизацію державного та комунального майна» в ЕТС автоматично оголошено новий аукціон із зниженням стартової ціни на 50 відсотків № SPE001-UA-20230117-69870, призначений на 26.01.2023.

Посилання на сторінку аукціону в ЕТС: https://prozorro.sale/auction/SPE001-UA-20230117-69870.

За результатами електронного аукціону № SPE001-UA-20230117-69870 обрано переможця - фізичну особу ОСОБА_4 ( НОМЕР_3 ) ціна продажу лота без урахування ПДВ: 779 000,00 грн, сума ПДВ: 155 800, 00 грн, з якою протокол про результати електронного аукціону підписано, однак переможцем станом на 24.02.2023 не сплачено ціну продажу об`єкта приватизації.

27.02.2023 відповідно до пункту 67 Порядку № 432 в ЕТС автоматично сформовано новий протокол про результати електронного аукціону № SPE001-UA-20230117-69870 з визначенням переможцем електронного аукціону учасника з наступною за величиною ціновою пропозицією, а саме: ОСОБА_5 ( НОМЕР_4 ), ціна продажу лота без урахування ПДВ: 778 111,11 грн, сума ПДВ: 155 622, 22 грн, з яким протокол про результати електронного аукціону підписано однак станом 27.03.2023 переможець електронного аукціону ОСОБА_5 не сплатив ціну продажу об`єкта приватизації.

Зважаючи на викладене, аукціон визнано таким, що не відбувся, а відповідно до частини 11 статті 15 Закону України «Про приватизацію державного та комунального майна» в ЕТС автоматично оголошено новий аукціон за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій зі зниженням стартової ціни, визначеної згідно з правилами, встановленими статтею 22 Закону, на 50 відсотків №SPD001-UA-20230328-30614.

Посилання на сторінку аукціону в ЕТС: https://prozorro.sale/auction/SPD001-UA-20230328-30614.

06.04.2023 в ЕТС сформовано протокол про результати електронного аукціону № SPD001-UA-20230328-30614.

Згідно з протоколом про результати електронного аукціону № SPD001-UA-20230328-30614 учасник, що зробив ставку: Товариство з обмеженою відповідальністю «ГУД ГРУПП» (код ЄДРПОУ 41285587) розмір ставки: 518, 19 грн.

Переможцем електронного аукціону № SPD001-UA-20230328-30614 визнано ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) за закритою ціновою пропозицією - 1 050 000 грн., з яким протокол про результати електронного аукціону підписано однак договір купівлі-продажу об`єкта приватизації не укладено на підставі наказу регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях від 17.04.2023 року № 12/01-83 «Про відмову у затвердженні протоколу про результати електронного аукціону SPD001-UA-20230328-30614 з продажу об`єкта малої приватизації» у зв`язку із невідповідністю покупця ОСОБА_1 вимогам пункту 12 статті 8 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна».

З інформації, яка міститься у відкритому доступі (https://prozorro.sale/auction/SPD001-UA-20230328-30614/) судом встановлено, що за результатами неодноразових аукціонів об`єкт приватизації продано Товариству з обмеженою відповідальністю «ГУД ГРУПП» (код ЄДРПОУ 41285587) на підставі договору купівлі продажу від 12.05.2023 за ціною 621, 83 грн (з ПДВ).

Підсумовуючи викладене вище, досліджуючи матеріали справи № 912/1263/23 у суду виникли сумніви щодо правомірності та законності формування стартової ціни об`єкта приватизації в розмірі 1 036, 38 грн, яка на переконання суду є низькою та такою, що суперечить принципам приватизації та жодним чином не сприяє, а навіть нівелює таку мету приватизації як економічне зростання та поповненню відповідних бюджетів, що тим самим порушує публічний порядок та інтереси держави.

Враховуючи межі позовних вимог, судом не вбачалося за можливе встановити та перевірити законність формування стартової ціни об`єкта приватизації.

Крім того, судом враховано цінові пропозиції, які здійснювалися учасниками під час проведенні аукціонів, які є набагато більшими ніж ціна продажу об`єкту приватизації, а відтак укладення 12.05.2023 з Товариством з обмеженою відповідальністю «ГУД ГРУПП» договору купівлі - продажу об`єкта приватизації не є економічно доцільним для самої держави в особі її уповноваженого центрального органу.

Приписами частини 6, 7 та 11 статті 246 Господарського процесуального кодексу України, окрема ухвала надсилається відповідним юридичним та фізичним особам, державним та іншим органам, посадовим особам, які за своїми повноваженнями повинні усунути виявлені судом недоліки чи порушення чи запобігти їх повторенню. Окрема ухвала щодо прокурора або адвоката надсилається органу, до повноважень якого належить притягнення до дисциплінарної відповідальності прокурора або адвоката відповідно.

З метою забезпечення виконання вказівок, що містяться в окремій ухвалі, суд встановлює у ній строк для надання відповіді залежно від змісту вказівок та терміну, необхідного для їх виконання.

Окрема ухвала стосовно порушення законодавства, яке містить ознаки кримінального правопорушення, надсилається прокурору або органу досудового розслідування, який повинен надати суду відповідь про вжиті ними заходи у визначений в окремій ухвалі строк. За відповідним клопотанням прокурора або органу досудового розслідування вказаний строк може бути продовжено.

За наведених обставин, враховуючи відсутність у даного складу суду можливості встановити наявність правопорушення в учасників приватизаційних відносин, Господарський суд міста Києва, постановляє окрему ухвалу про перевірку наведених вище обставин.

Про наслідки перевірки прошу повідомити Господарський суд міста Києва у найкоротші строки.

Керуючись статтями 246 та 234 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва

УХВАЛИВ:

1. Перевірити наведені в ухвалі факти та обставини з метою уникненням порушення законодавства та недоліків в діяльності Фонду державного майна України та його регіонального відділення по Дніпропетровській, Запорізькій та Кіровоградській областях, а також сформованої аукціонної комісії для проведення вказаних вище електронних аукціонів.

2. Про наслідки перевірки прошу повідомити Господарський суд міста Києва у найкоротші строки.

3. Ухвалу направити Офісу Генерального прокурора та сторонам у справі.

Ухвала набрала законної сили 31.10.2023 та може бути оскаржена протягом десяти днів з моменту її підписання до Північного апеляційного господарського суду.

Повний текст ухвали підписано: 31.10.2023

Суддя Антон ПУКАС

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення31.10.2023
Оприлюднено01.11.2023
Номер документу114544652
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо приватизації майна про визнання недійсними актів

Судовий реєстр по справі —912/1263/23

Постанова від 21.05.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Жайворонок Т.Є.

Постанова від 21.05.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Жайворонок Т.Є.

Ухвала від 20.05.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Жайворонок Т.Є.

Ухвала від 20.05.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Жайворонок Т.Є.

Ухвала від 16.05.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Жайворонок Т.Є.

Ухвала від 13.05.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Жайворонок Т.Є.

Ухвала від 09.04.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Жайворонок Т.Є.

Ухвала від 05.04.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Жайворонок Т.Є.

Постанова від 13.02.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Станік С.Р.

Постанова від 13.02.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Станік С.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні