ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
УХВАЛА
про відмову у відкритті п ровадження в адміністративн ій справі
29.09.2010р. 2а-86 64/10/1370
Суддя Львівського окруж ного адміністративного суду Коморний Олександр Ігорович , розглянувши позовну заяву і додані до неї матеріали
за позовом Релігійна громада Свідкі в Єгови Сихівський район м.Ль вова
до Державна податкова адміні страція в Львівській області
про про визнання протиправним і скасування рішення
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Релігійна гром ада Свідків Єгови зверну лась до Львівського окружног о адміністративного суду з п озовом про визнання протипра вним та скасування рішення с уб' єкта владних повноважен ь повністю, а саме:
- змін та доповнень №3057/7/15-421/23 в ід 13 лютого 2009 року до переліку первинних водокористувачів , яким надано дозволи на спеці альне водокористування на 2009 рік, - з метою забезпечення пов ноти нарахування і сплати зб ору за спеціальне водокорист ування в частині використанн я води, - в частині п.35 Змін та до повнень №3057/7/15-421/23 від 13 лютого 2009 р оку до переліку, - про включенн я Релігійної громади Свідків Єгови Державної податко вої адміністрації у львівськ ій області Н. Римарської.
Право на звернення до адмі ністративного суду з позовом є складовою права на судовий захист, яке передбачено стат тею 55 Конституції України , відповідно до якої, права і с вободи людини і громадянина захищаються судом і кожному гарантується право на оскарж ення в суді рішень дій чи безд іяльності органів державної влади, органів місцевого сам оврядування, посадових і слу жбових осіб.
Відповідно до ст . 8 Конституції України, в У країні визнається і діє прин цип верховенства права.
Конституція Укра їни має найвищу юридичну сил у. Закони та інші нормативно-п равові акти приймаються на о снові Конституції Украї ни повинні відповідати їй.
Норми Конституції України є нормами прямої дії . Звернення до суду для захист у конституційних прав і своб од людини і громадянина безп осередньо на підставі Конс титуції України гарантуєт ься.
Із наведеними норма ми Конституції України к ореспондуються норми, закріп лені у ч.1 ст.2 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни (далі - КАС України), відпов ідно до якої, завданням адмін істративного судочинства є з ахист прав, свобод та інтерес ів фізичних осіб, прав та інте ресів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів д ержавної влади, органів місц евого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб'єктів при здійсненн і ними владних управлінських функцій на основі законодав ства, в тому числі на виконанн я делегованих повноважень шл яхом справедливого, неуперед женого та своєчасного розгля ду адміністративних справ.
При цьому у відповід ності до ч.2 ст. 2 КАС України, до адміністративних судів можу ть бути оскаржені будь-які рі шення, дії чи бездіяльність с уб'єктів владних повноважень , крім випадків, коли щодо таки х рішень, дій чи бездіяльност і Конституцією чи закона ми України встановлено інший порядок судового провадженн я.
Право на звернення до адміністративного суду з по зовом є первинним диспозитив ним правом в адміністративно му процесі, тобто правом, яким особа розпоряджається на вл асний розсуд. Особа яка зверт ається до суду, самостійно ви рішує, реалізувати їй це прав о чи добиватися захисту в інш ий, позасудовий спосіб, або ж з миритися з порушенням.
Звернення до адмініс тративного суду першої інста нції з метою ініціювати адмі ністративний процес відбува ється шляхом подання адмініс тративного позову, що виклад ається у формі позовної заяв и, при цьому форма і зміст адмі ністративного позову, а тако ж вимоги, які ставляться до по зовної заяви, регламентовані ст. 105 та ст. 106 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.
Питання про відкритт я провадження в адміністрати вній справі суддя, відповідн о до ч.4 ст. 107 КАС України, вирішу є не пізніше трьох днів після надходження позовної заяви до адміністративного суду аб о закінчення строку, встанов леного для усунення недолікі в позовної заяви, у разі залиш ення позовної заяви без руху .
Суддя відкриває пров адження в адміністративній с праві згідно із ч.2 ст.107 КАС Укр аїни, на підставі позовної за яви, якщо відсутні підстави д ля повернення позовної заяви , залишення її без розгляду чи відмови у відкритті провадж ення у справі.
Для цього, відповідно до ч. 1 ст. 107 КАС України, суддя п ісля одержання позовної заяв и з'ясовує, чи:
1) подана позовна заява особ ою, яка має адміністративну п роцесуальну дієздатність;
2) має представник належні п овноваження (якщо позовну за яву подано представником);
3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статте ю 106 цього Кодексу;
4) належить позовну заяву ро зглядати в порядку адміністр ативного судочинства і чи пі дсудна позовна заява даному адміністративному суду;
5) немає інших підстав для по вернення позовної заяви або відмови у відкритті провадже ння в адміністративній справ і, встановлених цим Кодексом .
Послідовність вирішення питань, визначених частиною першою ст. 107 КАС України, не ма є принципового значення, оск ільки суддя, ознайомлюючись із позовною заявою, повинен з вернути увагу на всі зазначе ні моменти одночасно для при йняття рішення щодо відкритт я провадження у справі з урах уванням положень статей 108-109 КА СУ, а саме:
1) чи належить позовну заяву розглядати в порядку а дміністративного судочинст ва;
2) чи немає у спорі між т ими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих пі дстав таких, що набрали закон ної сили: постанови суду чи ух вали суду про відмову у відкр итті провадження в адміністр ативній справі, про закриття провадження в такій справі у зв'язку з відмовою позивача в ід адміністративного позову або примиренням сторін;
3) настала смерть фізич ної особи чи припинено юриди чну особу, які звернулися із п озовною заявою або до яких пр ед'явлено адміністративний п озов, якщо спірні правовідно сини не допускають правонаст упництва;
4) чи не подав позивач з аяву про відкликання своєї п озовної заяви чи має особа, як а подала позовну заяву, адмін істративну процесуальну діє здатність;
5) чи має представник н алежні повноваження;
6) чи немає у проваджен ні цього або іншого адмініст ративного суду справи про сп ір між тими самими сторонами , про той самий предмет і з тих самих підстав;
7) чи підсудна позовна заява цьому адміністративно му суду;
8) чи відповідає позов на заява вимогам, встановлен им статтею 106 цього Кодексу
Враховуючи ви кладене, наявність хоча б одн ієї підстави для відмови у ві дкритті провадження в адміні стративній справі виключає н еобхідність перевірки підст ав щодо повернення позовної заяви, а наявність хоча б одні єї підстави для повернення п озовної заяви за відсутності підстав для відмови у відкри тті провадження у справі вик лючає необхідність перевірк и позовної заяви на відповід ність вимогам статті 106 КАСУ.
Відповідно до ч.1 ст. 17 Коде ксу адміністративного судоч инства України (далі КАС Укра їни), юрисдикція адміністрат ивних судів поширюється на п равовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єк том владних повноважень влад них управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним фо рмуванням суб'єкта владних п овноважень шляхом виборів аб о референдуму.
Стаття 55 Конституції Ук раїни не визначає, які саме рі шення, дії чи бездіяльність о рганів державної влади і міс цевого самоврядування чи слу жбових осіб можуть бути оска ржені, а тому встановлює прин цип, відповідно до якого в суд і можуть бути оскаржені будь -які їхні рішення, дії та безді яльність.
Однак, рішеннями суб' єкта владних повноважень можуть бути нормативно-правові акти , або ж акти індивідуальної ді ї.
КАС України не містить визн ачення термінів нормативно-п равовий акт та правовий акт і ндивідуальної дії.
За усталеними в теорії прав а підходами до класифікації актів нормативно-правовий ак т - виданий суб' єктом владн их повноважень документ, яки й встановлює, змінює чи припи няє дію обов' язкових правил поведінки, обмежених в часі, просторі та за колом осіб, та призначений для неодноразов ого застосування. Правовий а кт індивідуальної дії - вида ний суб' єктом владних повно важень документ, прийнятий з метою реалізації положень н ормативно-правового акту / ак тів / щодо конкретної життєво ї ситуації, не містить загаль нообов' язкових правил пове дінки та стосується прав і об ов' язків чітко визначеного суб' єкта / суб' єктів /, яком у він адресований.
Обов' язковою ознакою як н ормативно-правового, так і пр авового акту індивідуальної дії є юридичний характер, тоб то обов' язковість його прип исів для відповідного суб' є кта / суб' єктів /, дотримання якого забезпечується правов ими механізмами.
Лист заступника Голови ДПА у Львівській області №3057/7/15-421/23 в ід 13.02.2009р. «Про зміни та доповне ння до переліку первинних во докористувачів, яким видано дозволи на спеціальне водоко ристування», адресований ДПІ умістах та районах, не має юри дичного характеру, оскільки безпосередньо не стосується прав і обов' язків позивача , не містить обов' язкового д ля нього припису, а відтак не є правовим актом індивідуальн ої дії та не може бути оскарже ний до адміністративного суд у.
Вищенаведене унеможливлює відкриття провадження у спр аві, оскільки в силу імперати вної норми закріпленої у п.1 ч. 1 ст.109 КАС України, суддя відмов ляє у відкритті провадження в адміністративній справі, я кщо заяву не належить розгля дати в порядку адміністратив ного судочинства.
Керуючись ст. ст., 2, 107, 109, 160, 165 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суддя, -
у х в а л и в :
1. У відкритті проваджен ня за позовною заявою Релігі йної громади Свідків Єгови про визнання протиправним та скасування рішення Держа вної податкової адміністрац ії у Львівській області - ві дмовити.
2. Копію ухвали про відмову у відкритті провадження в адм іністративній справі невідк ладно надіслати особі, яка по дала позовну заяву, разом із п озовною заявою та усіма дода ними до неї матеріалами.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Ль вівського апеляційного адмі ністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції чере з суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове р ішення. Копія апеляційної ск арги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду а пеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на ухвал у суду першої інстанції пода ється протягом п'яти днів з дн я проголошення ухвали. Якщо у хвалу було постановлено у пи сьмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржу є, апеляційна скарга подаєть ся протягом п'яти днів з дня от римання копії ухвали.
Ухвала набирає законної си ли після закінчення строку п одання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву н е було подано. У разі подання а пеляційної скарги ухвалу, як що її не скасовано, вона набир ає законної сили після закін чення апеляційного розгляду справи.
Суддя Коморний О.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2010 |
Оприлюднено | 06.10.2010 |
Номер документу | 11499138 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні