Копія
Справа№2-2082 /2010 р.
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 серпня 2010 року
Шепетівський міськрайонн ий суд Хмельницької області в складі:
головуючої-судді: Чевилюк З.А.
секретаря:
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Шепеті вка справу за позовом ОСОБА _2 до управління Пенсійног о фонду України в м.Шепетівка про стягнення з Управління недоплаченої державної соц іальної допомоги відповідн о до Закону України «Про соц іальний захист дітей війни» ,-
в с т а н о в и в :
Позивачка ОСОБА_2 звер нулася до суду з позовом до у правління Пенсійного фонду У країни в м.Шепетівка (далі - Управління) 28 липня 2010 року про стягнення з Управління нед оплаченої державної соціал ьної допомоги відповідно до Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни» за п еріод з 09.07.2007 року по 31.12.2007 рік, з 22.05 .2008 року по 31.12.2008 рік та з 01.01.2009 року по 31.12.2009 рік.
В обґрунтування позов них вимог позивач посилаєтьс я на те, що має статус «дитина війни» і відповідно до ст. 6 За кону України «Про соціальний захист дітей війни» (далі - Закон) має право на підвищ ення до пенсії в розмірі 30% мін імальної пенсії за віком.
В судове засідання позива чка не з' явилась, але подала заяву, в якій просить суд розг лядати справу за її відсутно сті, задоволити позовні вимо ги.
Представник Управління в судове засідання не з' явив ся, просив розгляд справи про водити за її відсутності. По зов не визнає. При цьому, в пис ьмовому запереченні на позов , представник Управління, вва жає, що законні підстави для й ого задоволення відсутні, ос кільки фінансування витрат н а виплату надбавки до пенсії «дітям війни» здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, в зв' язку з чим в Уп равління відсутні кошти на в казані виплати і останнє не м оже відповідно до чинного за конодавства виходити за межі наданих повноважень, оскіль ки не являється розпоряднико м коштів.
Стверджує, що законодавств ом не визначений механізм ви плати надбавки до пенсії «ді тям війни», не встановлено ро зміру мінімальної пенсії за віком, з якого слід проводити розрахунки, а мінімальний ро змір пенсії за віком, що дорів нює прожитковому мінімуму дл я непрацездатних осіб, засто совується лише для визначенн я розміру пенсій, призначени х відповідно до Закону Украї ни «Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння» і не може по аналогії зас тосовуватись до інших правов ідносин, а тому позовні в имоги вважає безпідставними та просить відмовити в їх зад оволенні. Стверджує, що починаючи з 2008 року здійснюв ались виплати надбавки до п енсії 10% від прожиткового міні муму для осіб, що втратили пра цездатність.
Суд дослідивши матеріали с прави, приходить до перекона ння, що позов підлягає до задо волення виходячи з таких під став.
Судом встановлено, що ОСО БА_2 є пенсіонеркою і має ст атус «дитини війни», що с тверджується матеріалами сп рави, сторонами не оспорюєть ся .
Отже, відповідно до ст. 6 Зако ну України «Про соціальний з ахист дітей війни» має право на підвищення пенсії на 30% мін імальної пенсії за віком. Одн ак, протягом 2007 року підвищенн я пенсії їй не нараховувалос ь і не виплачувалось, а протяг ом 2008-2009 років такі нарахування та виплати проводилися част ково.
Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 року визн ано неконституційними полож ення ст. ст. 71, 111 Закону України « Про Державний бюджет України на 2007 рік», якими було зупинено дію ст. 6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни » щодо підвищення пенсій на 30 % мінімальної пенсії за віком .
Конституційний Суд Україн и визнав, що зупинення Законо м України «Про державний бюд жет» дії інших законів щодо н адання пільг, компенсацій і г арантій, внесення змін до інш их законів України, встановл ення іншого (додаткового) пра вового регулювання відносин , ніж передбачено законами Ук раїни, не відповідає Констит уції України. Відповідно до ч . 3 ст. 22 Конституції України кон ституційні права і свободи г арантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нов их законів або внесенні змін до чинних законів не допуска ється звуження змісту та обс ягу існуючих прав і свобод.
Рішення Конституційного С уду України у цій справі має п реюдиціальне значення для су дів загальної юрисдикції при розгляді позовів у зв' язку з правовідносинами, які вини кли внаслідок дії положень с татей зазначених законів, що визнані неконституційними; є обов' язковим до виконання на території України, остато чним і не може бути оскаржене . Положення статей 71, 111 Закону України "Про Державний бюдже т України на 2007 рік", визнані не конституційними, втрачають ч инність з дня ухвалення Конс титуційним Судом України цьо го Рішення.
Таким чином, з врахування м Рішення Конституційного С уду України, позов підлягає задоволенню в частині стягн ення з відповідача на корист ь позивача недоплаченої дер жавної соціальної допомоги в ідповідно Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни» починаючи з 09 липня 2007 ро ку по 31 грудня 2007 року, включно.
Законом України «Про Держа вний бюджет України на 2008 рік т а про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2007 року підпункто м 2 пункту 41 розділу ІІ внесено зміни до Закону України «Про соціальний захист дітей вій ни», відповідно до яких дітям війни (крім тих на яких поширю ється дія Закону України «Пр о статус ветеранів війни, гар антії їх соціального захисту ») до пенсії або щомісячного д овічного грошового утриманн я чи державної соціальної до помоги, що виплачується замі сть пенсії, виплачується під вищення у розмірі надбавки, в становленої для учасників ві йни.
Зміни внесені підпунктом 2 п ункту 41 розділу ІІ Закону Укра їни «Про Державний бюджет Ук раїни на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», згідно з пунк том 2 рішенням Конституційно го Суду України від 22 травня 2008 року №10-рп/2008, визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційним и). Пунктом 5 вказаного рішення передбачено, що положення За кону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких зако нодавчих актів України», виз нані неконституційними, втра чають чинність з дня ухвален ня Конституційним судом цьог о рішення. Отже, з 22.05. 2008 року по 31.1 2.2009 року, відповідач зобов' яз аний був нараховувати та вип лачувати позивачц, як дитині війни, підвищення пенсії від повідно Закону України «Про соціальний захист дітей вій ни» у розмірі 30 відсотків міні мальної пенсії за віком.
Рішення Конституційного С уду України у цих справах маю ть преюдиціальне значення дл я судів загальної юрисдикції при розгляді позовів у зв' я зку з правовідносинами, які в иникли внаслідок дії положен ь статей зазначених законів, що визнані неконституційним и; є обов' язковим до виконан ня на території України, оста точним і не може бути оскарже не. Положення Закону України "Про Державний бюджет Україн и на 2007-2008 роки", визнані неконст итуційними, втрачають чинніс ть з дня ухвалення Конституц ійним Судом України цих Ріше нь.
Отже, бездіяльність відпов ідача, що полягає у ненарахув анні та невиплаті позивачці підвищення пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком з дня ухвалення Конституцій ним Судом України цих рішень є незаконною.
В той же час, як встановлено судом та сторонами не оспорю ється, починаючи з січня 2008 рок у, позивачці, проводиться нар ахування та виплата підвищен ня до пенсії в розмірі 10% прожи ткового мінімуму для осіб, що втратили працездатність, а н е 30%, як те визначає ст. 6 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни».
Таким чином, з врахув анням часу винесення рішення Конституційного Суду Україн и, а саме 22.05.2008 року, позивачці по винно бути виплачено, з 22 трав ня 2008 року по 31.12.2009 року підвищен ня до пенсії за мінусом вже з дійснених виплат.
Обрахування конкретн ої суми надбавки відповідно до ч.5 п.4. Положення «Про Пенсій ний фонд України» віднесено до виключної компетенції ор ганів пенсійного фонду.Відпо відно до Положення про Пенсі йний фонд України, затвердже ного Указом Президента Укра їни від 01.03.2001 року № 121/2001 Пенсійни й фонд України є центральним органом виконавчої влади, що здійснює управління фінанса ми пенсійного забезпечення. Основним завданням Пенсійно го фонду України є забезпече ння збирання та акумулювання коштів, призначених для пенс ійного забезпечення, повного і своєчасного фінансування витрат на виплату пенсій та і нших соціальних виплат, що зд ійснюються з коштів Пенсійно го фонду України. Пенсійний ф онд України здійснює свої по вноваження через створені в установленому порядку його т ериторіальні управління.
Отже , відповідач - Управл іння повинне бути зобов' яза не виплатити позивачці належ не їй підвищення до пенсії за період з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року т а за період з 22. травня 2008 року п о 31.12.2009 року з урахуванням здій снених виплат
Відповідно до ст.ст.10,11,60 ЦПК, суд вирішує справу в межах з аявлених вимог.
Таким чином, відповіда ч - Управління повинне бути зобов' язане виплатити пози вачці недоплачену державну соціальну допомогу відпові дно Закону України «Про соці альний захист дітей війни» д о пенсії з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року та за період з 22. травня 2008 року по 31 грудня 2009 року.
Беручи до уваги відсутніс ть заяв відповідача про заст осування строку позовної да вності до спірних відносин, суд вважає за можливе задово лити вимоги позивачки за пер іод 09.07.2007 року по 31.12.2007 року та з 22.05.20 08 року по 31 грудня 2009 року.
Доводи представника відпо відача про те, що встановлени й законом розмір мінімальної пенсії за віком до даних прав овідносин не застосовується є безпідставним, оскільки в даному випадку мають міс це правовідносини саме щодо нарахування та виплати пенсі ї і її підвищення.
Судові витрати по справі у в игляді сплати судового збору та витрат на інформаційно-те хнічне забезпечення судовог о процесу підлягають стягне нню з Управління, оскільки са ме неправомірні дії останньо го призвели до порушення зак онних прав позивачки.
Виходячи з наведеного, на п ідставі ст. 22 Конституції Укра їни, Закону України „Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування” від 09.07.200 3 року із змінами і доповнення ми, Закону України «Про соціа льний захист дітей війни» ві д 18.11.2004 року № 2195-ІV, рішення Консти туційного Суду України від 09.0 7.2007 року № 6-рп/2007 по справі № 1-29/2007 та від 22.05.2008 року № 10-рп/2008, керуючись ст.ст. 15, 209, 212-215, 223 ЦПК України, суд, -
в и р і ш и в :
Позов задовольнити.
Стягнути з Управління пенс ійного фонду України в м.Шепе тівка включно на користь О СОБА_2 недоплачену державн у соціальну допомогу відпові дно Закону України «Про соц іальний захист дітей війни » до пенсії за період з 09.07.2007 ро ку по 31.12.2007 року, з 22.05.2008 року по 31.12.2009 року.
Стягнути з управління Пенс ійного фонду України в м.Шепе тівкаі на користь ОСОБА_2 8 грн. 50 коп. судових витрат по с праві у вигляді сплати судов ого збору та 37 грн. витрат за ін формаційно-технічне забезпе чення судового процесу.
Апеляційна скарга на рішен ня суду подається протягом д есяти днів з дня його проголо шення через Шепетівський мі ськрайонний суду в Апеляцій ний суд Хмельницької област і.
Рішення набирає законної с или після закінчення строку на апеляційне оскарження.
Суддя/підпис/
Копія вірна
Суддя Шепетівського міс ькрайонного суду Чевилюк З.А.
Суд | Шепетівський міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 25.08.2010 |
Оприлюднено | 07.10.2010 |
Номер документу | 11513499 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Амур-Нижньодніпровський районний суд м.Дніпропетровська
Якименко Лариса Григорівна
Цивільне
Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Гавриленко Віктор Григорович
Цивільне
Запорізький районний суд Запорізької області
Яркіна Світлана Василівна
Цивільне
Шепетівський міськрайонний суд Хмельницької області
Чевилюк Зоряна Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні