ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 грудня 2023 рокуЛьвівСправа № 380/8337/23 пров. № А/857/13863/23
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
головуючого судді Судової-Хомюк Н.М.
суддів- Онишкевича Т.В., Сеника Р.П.
за участі секретаря судового засідання Демчик Л.Р.
представник позивача: Левкович Т.В.
представник відповідача: Дорош А.Б.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівський окружного адміністративного суду від 26 червня 2023 року у справі № 380/8337/23 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіон Кард» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування розпорядження, -
суддя у І інстанції Сидор Н.Т.,
час ухвалення рішення 12 год. 24 хв.,
місце винесення рішення м. Львів,
дата складання повного тексту рішення 06.07.2023,-
В С Т А Н О В И В:
У квітні 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Регіон Кард» (далі ТОВ «Регіон Кард», позивач) звернулося в суд з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі відповідач) в якому просив:
-визнати протиправним та скасувати розпорядження відповідача №140-РЛ від 16.02.2023 року про анулювання позивачу ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №13060314201900357 терміном дії з 20.08.2019 до 20.08.2024;
-зобов`язати відповідача видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місяць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію (відомості) про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №13060314201900357 терміном дії з 20.08.2019 до 20.08.2024, яка видана позивачу та поновити інформацію (внести відомості) до Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним про ліцензію на право роздрібної пальними №13060314201900357 терміном дії з 20.08.2019 до 20.08.2024, яка видана позивачу.
На обґрунтування позовних вимог зазначає, що з оскарженого розпорядження не вбачається щодо якого з поданих документів було виявлено недостовірність, в чому саме полягає така недостовірність, також який саме уповноважений орган надав таку інформацію. Зазначає, що у рішення відповідача та у листі ДІАМ України № 970/04/13-23 від 10.02.2023 не вказано, який саме поданий позивачем документ для отримання ліцензії №13060314201900357 не був виданий чи не був погоджений. Тобто, анулювання позивачу ліцензії №13060314201900357 здійснене з неконкретизованих, нечітких та необґрунтованих підстав.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 26 червня 2023 року позов задоволено повністю.
Визнано протиправним та скасовано розпорядження Головного управління ДПС у Львівській області № 140-РЛ від 16.02.2023 про анулюванняТовариству з обмеженою відповідальністю «Регіон Кард»ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним № 13060314201900357 терміном дії з 20.08.2019 до 20.08.2024.
Зобов`язано Головне управління ДПС у Львівській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію (відомості) про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №13060314201900357 терміном дії з 20.08.2019 до 20.08.2024, яка виданаТовариству з обмеженою відповідальністю «Регіон Кард»та поновити інформацію (внести відомості) до Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним про ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним № 13060314201900357 терміном дії з 20.08.2019 до 20.08.2024, яка виданаТовариству з обмеженою відповідальністю «Регіон Кард».
Не погодившись із ухваленим рішенням, його оскаржив відповідач, який вважає, що оскаржуване рішення прийняте з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи, порушення норм матеріального права, просить скасувати рішення та ухвалити нове, яким в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
В обґрунтування апеляційних вимог, покликається на те, що відповідач звернувся з листом до Державної інспекції архітектури та містобудування у Львівській області про надання інформації щодо видачі/реєстрації актів вводу в експлуатацію об`єктів, або актів готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікатів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, необхідних для роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, за вказаними у додатку до листа адресами. На адресу відповідача надійшов лист №970/04/13-23 від 10.02.2023 управління Державної інспекції архітектури та містобудування України яким повідомлено, що документів, що засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених об`єктів будівництва не виявлено у Реєстрі будівельної діяльності. Апелянт зазначає, що законодавством регламентовано імперативний перелік документів для отримання суб`єктом господарювання ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі пальним, який зокрема передбачає необхідність подання акта вводу в експлуатацію об`єкта або акта готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію. Вказує, що законодавчими приписами передбачено можливість анулювання контролюючим органом раніше виданої ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, зокрема на підставі інформації, отриманої від відповідних органів влади або, у зв`язку зі встановленням зазначенням заявником недостовірних даних при зверненні щодо отримання ліцензії. Крім того скаржник вказує, що з урахуванням скасування розпорядження відповідача № 140-РЛ від 16.02.2023 вимога зобов`язального характеру є передчасною.
Представник позивача подав відзив на апеляційну скаргу в якому вказав, що рішення суду першої інстанції є законним, прийнятим з дотриманням всіх норм чинного законодавства. Просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
У відповідності до вимог частини першої статті 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення а рішення суду першої інстанції без змін з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань,ТОВ «Регіон Кард»зареєстроване як юридична особа, код ЄДРПОУ 41859055, основним видом економічної діяльності якого є 46.73 оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням. Серед другорядних видів економічної діяльності ТОВ «Регіон Кард» є 47.30 роздрібна торгівля пальним.
У цілях здійснення діяльності із роздрібної торгівлі пальним ТОВ «Регіон Кард» отримало від ГУ ДПС у Львівській області ліцензію на роздрібну торгівлю пальним № 13060314201900357 терміном дії з 20.08.2019 до 20.08.2024 за адресою місця торгівлі: м. Львів, вул. Старознесенська, 157.
Розпорядженням ГУ ДПС у Львівській області від 16.02.2023 № 140-РЛ анульовано ліцензію на роздрібну торгівлю пальним № 13060314201900357 (термін дії з 20.08.2019 до 20.08.2024), у зв`язку з отриманням від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами.
Позивач вважаючи розпорядження відповідача протиправним, звернувся з позовом до суду.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що у спірному розпорядженні відповідач не покликався на зазначений лист як на підставу анулювання ліцензії. Крім того, суд наголосив, що буквальне тлумачення положення абз.9 ч.52 ст.15 Закону України №481/95-ВР свідчить, що застосування цієї підстави для анулювання ліцензії можливе у разі надходження від уповноваженого органу інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися цим же органом. Відтак, суд першої інстанції дійшов висновку, що надходження інформації від Державної інспекції архітектури та містобудування України не може бути підставою для анулювання ліцензії позивача згідно з абз.9 ч.52 ст.15 Закону України №481/95-ВР.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо задоволення позовних вимог, та зазначає наступне.
Статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України регламентовано приписами Закону № 481/95-ВР.
Відповідно до статті 15 Закону України № 481/95-ВР встановлено, що ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.
Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.
Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів: документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення; акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального; дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Як встановлено судом, основним видом економічної діяльності позивача є оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням. Серед другорядних видів економічної діяльності ТОВ «Регіон Кард» є роздрібна торгівля пальним.
З метою ведення своєї господарської діяльності ТОВ «Регіон Кард» звернулося до відповідача із заявою щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою місця торгівлі: м. Львів, Личаківський р-н, вул. Старознесенська, 157, при зверненні позивач долучив копії таких документів:
1. Довідки ОКП «БТІ та ЕО» № 3866 від 13.08.2019 року.
2. Договір оренди земельної ділянки від 25.07.2019 року разом із актом приймання-передачі земельної ділянки.
3. Інструкції по монтажу та експлуатації пункту паливозаправочного 61292.00.000.ІЕ.
4. Договір купівлі-продажу № 26 від 16.05.2012 року із актом приймання-передачі.
5. Договір № 01-М від 25.07.2019 року із актом приймання-передачі та витягом із ДЗК.
6. Договір суборенди № 25/07-01 від 25.07.2019 року із актом приймання-передачі.
7. Договір оренди майна з правом викупу від 01.03.2018 року із актом приймання-передачі майна.
8. Договір купівлі-продажу товарів № 1/1308/19 від 13.07.2019 року.
9. Акт введення в експлуатацію основних засобів від 01.08.2019 року.
10. Дозвіл Головного управління Держпраці у Київській області № 2449.19.32 від 14.08.2019 року.
11. Дозвіл Головного управління Держпраці у Київській області № 2450.19.32 від 14.08.2019 року.
20.08.2019 року ТОВ «Регіон Кард» отримано ліцензію на роздрібну торгівлю пальним № 13060314201900357 терміном дії з 20.08.2019 до 20.08.2024 за адресою місця торгівлі: м. Львів, Личаківський р-н, вул. Старознесенська, 157.
Відповідно до абзацу дев`ятого частини 52 статті 15 Закону №481/95-ВР ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами.
Як вбачається з матеріали справи, вказана норма зазначена у оспорюваному розпорядженні ГУ ДПС № 140-РЛ від 16 лютого 2023 року, як підстава ухвалення такого рішення.
Виходячи із системного аналізу вищевказаних норм права та встановлених обставин, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції, що виходячи із приписів абзацу дев`ятого частини 52 статті 15 Закону №481/95-ВР анулювання ліцензії з посиланням на цю правову норму можливе у разі надходження від уповноваженого органу інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися цим же органом, однак жоден із поданих ТОВ «Регіон Кард» разом із заявою про надання Ліцензії документів не видавався/не погоджувався Державною інспекцією архітектури та містобудування України, як і будь-який документ щодо видачі/реєстрації актів вводу в експлуатацію об`єктів, або актів готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікатів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, необхідних для роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, що розташовані за адресою Львівська область, м. Львів, Личаківський р-н, вул. Старознесенська, 157.
Таким чином, надходження інформації від Державної інспекції архітектури та містобудування України не може бути підставою для анулювання ліцензії позивача згідно з абзацом дев`ятого частини 52 статті 15 Закону №481/95-ВР, що підтверджує доводи позивача про необґрунтованість посилання сторони відповідача на повідомлення Державної інспекції архітектури та містобудування України.
Крім того, з врахуванням вказаних обставин, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про те, що із оспорюваного розпорядження відповідача, яке є індивідуальним правовим актом, неможливо встановити фактичну підставу його прийняття, оскільки у ньому не зазначено ні уповноваженого органу, який надав певну інформацію, ні щодо якого документу, копію якого позивачем було подано разом із заявою на отримання ліцензії, така інформація стосується, ні сам характер отриманої інформації, що свідчить про необґрунтованість такого рішення суб`єкта владних повноважень.
Встановлені обставини справи дають підстави колегії суддів стверджувати про протиправність оспорюваного розпорядження Головного управління ДПС у Львівській області № 140-РЛ від 16 лютого 2023 року, а тому таке підлягає скасуванню.
Щодо зобов`язання відповідача видалити з Реєстру інформацію (відомості) про анулювання Ліцензії та поновити інформацію (внести відомості) до Реєстру про Ліцензію, апеляційний суд зазначає наступне.
Порядок ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року №545 (далі Порядок №545).
У пункті 3 Порядку №545 зазначено, що до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться відомості, зокрема, щодо дати видачі/зупинення/анулювання та строк дії ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним.
За приписами пунктів 4-7 Порядку №545 підставою для включення суб`єкта господарювання до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення ДФС та її територіальних органів про видачу ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.
Зміни до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться на підставі відомостей, зазначених у документах, які подаються суб`єктами господарювання для внесення змін до відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання ліцензії.
Підставою для виключення суб`єкта господарювання з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення про анулювання ліцензії, прийняте ДФС та її територіальними органами відповідно до статей 3 і 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального».
Інформація про суб`єкта господарювання вноситься до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше робочого дня, наступного за днем видачі/зупинення/анулювання ліцензії або внесення змін до ліцензії.
З урахуванням наведених приписів Порядку №545 та висновків суду щодо оспорюваного розпорядження ГУ ДПС № 140-РЛ від 16 лютого 2023 року суд апеляційної інстанції погоджується із судом першої інстанції, що з метою належного захисту та повного відновлення прав ТОВ «Регіон Кард» слід зобов`язати ГУ ДПС виключити з Реєстру інформацію (відомості) про анулювання Ліцензії та поновити (внести відомості) до Реєстру інформацію про Ліцензію, що була видана позивачу.
Враховуючи вищевикладене, беручи до уваги докази, наявні в матеріалах справи, доводи апеляційної скарги, наведені на спростування висновків суду першої інстанції, не містять належного обґрунтування чи нових переконливих доводів, які б були безпідставно залишені без розгляду судом першої інстанції.
Порушень норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильного застосування норм матеріального права поза межами вимог апелянта та доводів, викладених у апеляційній скарзі, у ході апеляційного розгляду справи встановлено не було.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
За наведених обставин колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, тому оскаржуване рішення слід залишити без змін.
Керуючись ч. 3 ст. 243, ст.ст. 308, 310, 315, 316, 321, 325, 328 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишити без задоволення.
Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 26 червня 2023 року у справі № 380/8337/23 без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя Н. М. Судова-Хомюк судді Т. В. Онишкевич Р. П. Сеник Повне судове рішення складено 12 грудня 2023 року
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2023 |
Оприлюднено | 14.12.2023 |
Номер документу | 115592962 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Чиркін С.М.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні