Ухвала
від 14.12.2023 по справі 486/820/23
ЮЖНОУКРАЇНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 486/820/23

Провадження № 1-кс/486/411/2023

14 грудня 2023 року Южноукраїнський міський суд Миколаївської області

у складі: слідчого судді ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

за участю: прокурора ОСОБА_3 ,

розглянувши клопотання прокурора Южноукраїнського відділу Вознесенської окружної прокуратури Миколаївської області ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №42023152040000024, внесеному 11.05.2023 року до ЄРДР, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 358, ч. 1 ст. 209, ч. 3 ст. 201-2, ч. 4 ст. 191, ч. 5 ст. 191 КК України, про арешт майна,

В С Т А Н О В И В:

До суду надійшло клопотання прокурора Южноукраїнського відділу Вознесенської окружної прокуратури Миколаївської області ОСОБА_3 у кримінальному провадженні № 42023152040000024, внесеному 11.05.2023 року до ЄРДР, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 358, ч. 1 ст. 209, ч. 3 ст. 201-2, ч. 4 ст. 191, ч. 5 ст. 191 КК України, про арешт майна.

Клопотання мотивованетим,що досудовим розслідуванням встановлено, що Законом України від 24.03.2022 року № 2155-ІХ «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо відповідальності за незаконне використання гуманітарної допомоги» встановлено кримінальну відповідальність за незаконне використання з метою отримання прибутку гуманітарної допомоги, благодійних пожертв або безоплатної допомоги (ст. 201-2 КК України).

Разом з тим, відповідно до вимог ч. 1 ст. 1 Закону України «Про гуманітарну допомогу» гуманітарна допомога це цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров`я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог статті 3 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації».

Згідно ст. 6 Закону України «Про гуманітарну допомогу» визнання товарів (робіт, послуг) гуманітарною допомогою здійснюється спеціально уповноваженими державними органами з питань гуманітарної допомоги у кожному конкретному випадку з урахуванням таких особливостей.

Не відносяться до гуманітарної допомоги підакцизні товари, крім, зокрема транспортних засобів, що надходять у період проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях для отримання і використання Збройними Силами України, Національною гвардією України, іншими утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями, Службою безпеки України, Міністерством внутрішніх справ України, Державною прикордонною службою України, Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Державною спеціальною службою транспорту, Державною службою спеціального зв`язку та захисту інформації України для забезпечення проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях.

Положеннями Постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 року № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» визначено, що на період воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1 без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності та без оформлення гарантійних листів, зазначених у абзаці п`ятому цього пункту.

Декларація може створюватися в електронній формі засобами інформаційно-комунікаційних систем та подаватися до митного органу шляхом інформаційної взаємодії інформаційно-комунікаційних систем або роздруковуватися разом з унікальним електронним ідентифікатором (QR-код, штрих-код, цифровий код тощо) для подання її митним органам у паперовій формі. Електронні копії декларацій, що подані митним органам у паперовій формі та містять унікальні електронні ідентифікатори, створюються митними органами в інформаційно-телекомунікаційній системі митних органів з використанням засобів взаємодії інформаційно-комунікаційних систем.

Товари, пропуск яких здійснюється відповідно до абзацу першого цього пункту, визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.

Таким чином, товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом, а саме після митного оформлення їх як гуманітарної допомоги у відповідності до вказаним вище норм законодавства.

У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України Указом Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24.02.2022 року № 2102-ІХ, в Україні введено воєнний стан з 05 годин 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України від 12.08.2022 № 573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 15.08.2022 № 2500-IX, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 годин 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

Указом Президента України від 07.11.2022 року № 757/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 16.11.2022 року № 2738-IX, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 годин 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.

Разом з тим, встановлено, що ОСОБА_4 будучи службовою особою, підозрюється у продажі товарів (предметів) гуманітарної допомоги, з метою отримання прибутку, вчиненому у великому розмірі, під час дії воєнного стану, за наступних обставин.

Відповідно до рішення учасника № 6 Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАВЕСТ» від 06.06.2022 року та на підставі наказу №1/06 від 07.06.2022 ОСОБА_4 приступив до виконання обов`язків директора ТОВ «УКРАВЕСТ» (ЄДРПОУ 31090597) з 07.06.2022 року.

Відповідно до п. 8.5. Статуту ТОВ «УКРАВЕСТ», затвердженого рішенням учасника ТОВ «УКРАВЕСТ» від 05.07.2019 (далі - Статут) виконавчим органом товариства, що здійснює керівництво його поточною діяльністю, є директор.

До компетенції директора Товариства, згідно п. 8.5.4. Статуту, входить зокрема: діє без довіреності від імені товариства; видає накази та розпорядження, у відповідності з трудовим законодавством наймає на роботу і звільняє працівників, розпоряджається майном і коштами товариства; представляє товариство у відносинах з вітчизняними і зарубіжними юридичними та фізичними особами; укладає в Україні та за її межами всі види правочинів, договори, за винятком тих, що належать до виключної компетенції загальних зборів учасників; вчиняє інші юридичні дії та видає доручення (довіреності) при укладенні правочинів, договорів та на представництво інтересів товариства іншими особами; здійснює керівництво поточною діяльністю товариства і несе персональну відповідальність за виконання покладених на нього завдань, розподіляє обов`язки між керівниками структурних підрозділів і визначає їх повноваження; представляє без довіреності інтереси товариства в органах державної влади та управління, органах місцевого самоврядування, у судах, громадських організаціях, перед іншими підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності та фізичними особами; відкриває в банках поточні рахунки, має право першого підпису всіх фінансових документів, розпоряджається коштами товариства та ін.

Обов`язки та відповідальність директора, визначені п. 8.5.9 Статуту та передбачають наступне. Директор товариства повинен діяти добросовісно і розумно в інтересах товариства.

Таким чином, ОСОБА_4 , будучи директором ТОВ «УКРАВЕСТ» в період з 07.06.2022 року по теперішній час, обіймав постійно посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, у зв`язку з чим, відповідно до ч. 3 ст. 18, примітки 1 до ст. 364 КК України, був службовою особою.

На початку серпня 2022 року, точної дати та часу досудовим розслідуванням встановити на надалося за можливе, але не пізніше 08.08.2022 ОСОБА_4 обрав в якості джерела додаткового прибутку протиправну діяльність пов`язану із продажем гуманітарної допомоги.

При цьому, ОСОБА_4 визначив, що буде здійснювати продаж гуманітарної допомоги у вигляді транспортних засобів, що надходять у період здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях для отримання і використання Збройними Силами України.

З метою забезпечення реалізації свого умислу та доведення його до кінця, ОСОБА_4 , діючи з корисливих мотивів та з метою отримання прибутку розробив план протиправних дій, який включав у себе наступне.

1. Укладання договорів постачання автомобільної техніки від імені ТОВ «УКРАВЕСТ» із суб`єктами господарювання, в тому числі органами місцевого самоврядування з метою забезпечення в подальшому продажу гуманітарної допомоги у вигляді транспортних засобів.

2. Забезпечення перевезення на територію України через митний кордон України гуманітарної допомоги у вигляді транспортних засобів, що надходять у період здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях для отримання і використання Збройними Силами України.

3. Безпосередній продаж гуманітарної допомоги та отримання прибутку від його продажу.

Реалізуючи свій протиправний умисел, ОСОБА_4 з огляду на своє службове становище забезпечив в період з 08.08.2022 року по 18.08.2022 року участь ТОВ «УКРАВЕСТ» у проведенні процедури закупівлі виконавчим комітетом Южноукраїнської міської ради вантажопасажирських позашляховиків.

За результатами процедури закупівлі між виконавчим комітетом Южноукраїнської міської ради, в особі першого заступника Южноукраїнського міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради ОСОБА_5 (Покупець), та ТОВ «УКРАВЕСТ», в особі директора Олександра Чорного (Продавець), укладено договір поставки № 125 від 26.08.2022 року (далі - Договір), предметом якого є постачання вантажопасажирських позашляховиків Nissan Navara в кількості 1 шт. вартістю з урахуванням ПДВ 440 000 грн. та Mitsubishi L200 в кількості 1 шт. вартістю з урахуванням ПДВ 360 000 грн.

Відповідно до п.п. 2.1, 2.3 Договору загальна сума договору складається з вартості товару, що був переданий постачальником покупцю згідно накладних протягом дії договору, що складає всього з урахуванням ПДВ 800 000 грн. Оплата ціни товару здійснюється на підставі видаткової накладної та виставленого постачальником рахунку. Оплата здійснюється у безготівковій формі протягом 10 банківських днів після отримання товару шляхом банківського переказу на розрахунковий рахунок постачальника, що зазначений в договорі, в національній валюті України.

Місцем поставки, згідно п. 4.2. договору визначено: Миколаївська область, м. Южноукраїнськ, вул. Дружби народів, 48.

На підставі листа директора ТОВ «УКРАВЕСТ» ОСОБА_4 від 05.09.2022 року між виконавчим комітетом Южноукраїнської міської ради, в особі секретаря Южноукраїнської міської ради ОСОБА_6 , та ТОВ «УКРАВЕСТ», в особі директора ОСОБА_7 , укладено додаткову угоду № 1 від 12.09.2022 року до договору поставки вантажопасажирських позашляховиків від 26.08.2022 року № 125.

Предметом додаткової угоди є внесення зміни до Договору, зокрема до п. 2.3. Розділу 2, який викладено в наступній редакції: Оплата за товар проводиться в наступному порядку: попередня оплата в розмірі 30 відсотків від загальної вартості товару 240 000 грн. з ПДВ на строк не більше 2-х місяців протягом 10 робочих днів з дати надання рахунку на оплату. 70 відсотків від загальної вартості товару в розмірі 560 000 грн. з ПДВ протягом 10 робочих днів з моменту отримання товару та підписання обома сторонами видаткової накладної та рахунку.

Таким чином, ОСОБА_4 забезпечено виконання початкового етапу свого протиправного плану, направленого на продаж гуманітарної допомоги у вигляді транспортних засобів.

Разом з тим, з метою забезпечення ввезення на територію України гуманітарної допомоги у вигляді транспортних засобів для подальшого їх продажу в рамках укладеного договору ОСОБА_4 залучив ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , які не були обізнані про дійсні протиправні наміри ОСОБА_4 .

Так, 06.11.2022 року ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , діючи за проханням ОСОБА_4 , здійснили перетин державного кордону України в напрямку в`їзд без сплати мит за розмитнення транспортних засобів, через пункт пропуску «Орлівка» (зона діяльності митного поста «Орлівка» Одеської митної служби) та ввезли на територію України наступні транспортні засоби: автомобіль ISUZU, VIN номер НОМЕР_1 , іноземної реєстрації з номерним знаком НОМЕР_2 ; автомобіль FORD RANGER, VIN номер НОМЕР_3 , іноземної реєстрації з номерним знаком НОМЕР_4 .

Таким чином, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 року №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» зазначені вище автомобілі визнані гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.

Підставою для визнання працівниками митної служби автомобілів гуманітарною допомогою слугували виготовлені при невстановлених досудовим розслідуванням обставинах, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, завідомо недостовірні звернення від імені начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 від 25.10.2022 № 4/226, які ОСОБА_4 надіслав до митного органу в електронній формі.

В подальшому, ОСОБА_4 , усвідомлюючи неможливість виконання договірних зобов`язань за договором поставки № 125 від 26.08.2022 в частині поставки виконавчому комітету Южноукраїнської міської ради автомобілів Nissan Navara та Mitsubishi L200, оскільки на той момент ним ще не забезпечено їх ввезення на територію України в якості гуманітарної допомоги, останній скерував лист до Южноукраїнської міської ради з проханням укладення додаткової угоди до договору та внесення змін в частині поставки автомобілів ISUZU та FORD RANGER.

При цьому, ОСОБА_4 достовірно усвідомлював, що зазначені автомобілі з моменту ввезення на територію України являються гуманітарною допомогою.

На підставі листа директора ТОВ «УКРАВЕСТ» ОСОБА_4 від 10.11.2022 року, між виконавчим комітетом Южноукраїнської міської ради, в особі секретаря Южноукраїнської міської ради ОСОБА_6 , та ТОВ «УКРАВЕСТ», в особі директора ОСОБА_7 , укладено додаткову угоду № 2 від 11.11.2022 року до договору поставки вантажопасажирських позашляховиків від 26.08.2022 року № 125.

Предметом додаткової угоди є внесення зміни до Договору, зокрема до п. 2.1. Розділу 2, який викладено в наступній редакції: загальна сума договору складається з вартості товару, що був переданий постачальником покупцю згідно накладних, що складає всього 795 000 грн. з ПДВ.

Крім того, додатковою угодою № 2 від 11.11.2022 року внесено зміни в додаток № 1 до договору, та встановлено найменування товару який є предметом договору поставки, а саме: автомобіль ISUZU, VIN номер НОМЕР_1 в кількості 1 шт., вартістю з урахуванням ПДВ 363 221 грн. та автомобіль FORD RANGER, VIN номер НОМЕР_3 , в кількості 1 шт., вартістю з урахуванням ПДВ 431 779 грн.

Отже, ОСОБА_4 , діючи з корисливих мотивів, реалізуючи протиправний умисел, направлений на продаж гуманітарної допомоги забезпечив включення до договору поставки автомобілів, які з 06.11.2022 року рахувались як гуманітарна допомога. Зазначене давало можливість ОСОБА_4 здійснити подальший безперешкодний продаж цих автомобілів.

На виконання умов договору поставки вантажопасажирських позашляховиків від 26.08.2022 року № 125 ОСОБА_4 , зловживаючи своїм службовим становищем, будучи директором ТОВ «УКРАВЕСТ», діючи з корисливих мотивів, усвідомлюючи суспільно-небезпечні наслідки, з метою доведення до кінця свого протиправного умислу направленого на продаж гуманітарної допомоги та отримання від цього прибутку, під час дії воєнного стану на території України, забезпечив поставку виконавчому комітету Южноукраїнської міської ради Миколаївської області, двох автомобілів: ISUZU, VIN номер НОМЕР_1 та FORD RANGER, VIN номер НОМЕР_3 , за адресою Миколаївська область, м. Южноукраїнськ, вул. Дружби народів, 48, про що складено видаткову накладну № 56 від 11.11.2022 року.

Після цього, на підставі складених документів щодо виконання умов договору директором ТОВ «УКРАВЕСТ» ОСОБА_4 , згідно платіжного доручення від 16.11.2022 року №876, Управлінням Державної казначейської служби України у м. Южноукраїнську Миколаївської області 23.11.2022 було перераховано із розрахункового рахунку виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради (№ НОМЕР_5 у Держказначейській службі України у м. Київ) на розрахунковий рахунок ТОВ «УКРАВЕСТ» (№ НОМЕР_6 в АТ «ПУМБ»), грошові кошти в сумі 795 000 гривень.

За такого, ОСОБА_4 , зловживаючи своїм службовим становищем, виконавши всі дії розробленого ним протиправного плану, в умовах воєнного стану, здійснив продаж автомобілів: ISUZU, VIN номер НОМЕР_1 , вартістю 363 221 грн. та FORD RANGER, VIN номер НОМЕР_3 , вартістю 431 779 грн., які ввезені на територію України як гуманітарна допомога, отримавши від їх продажу на рахунок ТОВ «УКРАВЕСТ» прибуток в загальній сумі 795 000 грн., маючи в подальшому можливість розпоряджатись вказаними коштами з огляду на своє службове становище.

Разом з тим, діючи з єдиним протиправним умислом направленим на продаж гуманітарної допомоги у вигляді транспортних засобів, ОСОБА_4 зловживаючи своїм службовим становищем забезпечив укладання від імені ТОВ «УКРАВЕСТ» з виконавчим комітетом Южноукраїнської міської ради договору купівлі-продажу вантажопасажирських позашляховиків без використання електронної системи закупівель.

Так, між виконавчим комітетом Южноукраїнської міської ради в особі секретаря Южноукраїнської міської ради ОСОБА_6 (Покупець), та ТОВ «УКРАВЕСТ», в особі директора ОСОБА_7 (Продавець), укладено договір купівлі-продажу вантажопасажирських позашляховиків № 210 від 08.12.2022 року (далі - Договір), предметом якого є постачання вантажопасажирських позашляховиків Nissan Navara вартістю з урахуванням ПДВ 550 000 грн. та Nissan Navara вартістю з урахуванням ПДВ 540 000 грн.

Відповідно до п.п. 2.1, 2.4 Договору загальна сума договору складає всього з урахуванням ПДВ 1 090 000 грн. Розрахунки проводяться після поставки продавцем товару, згідно наданої видаткової накладної та рахунку, які підтверджують приймання-передачу товару в безготівковій формі протягом 10 робочих днів з дати отримання товару покупцем.

Місцем поставки, згідно п. 4.2. договору визначено: Миколаївська область, м.Южноукраїнськ, вул. Дружби народів, 48.

Таким чином, ОСОБА_4 забезпечено виконання початкового етапу свого протиправного плану, направленого на продаж гуманітарної допомоги у вигляді транспортних засобів.

Разом з тим, з метою забезпечення ввезення на територію України гуманітарної допомоги у вигляді транспортних засобів для подальшого їх продажу в рамках укладеного договору ОСОБА_4 залучив ОСОБА_10 , який не був обізнаний про дійсні протиправні наміри ОСОБА_4 .

Так, 14.12.2022 року ОСОБА_4 разом із ОСОБА_10 здійснили перетин державного кордону України в напрямку в`їзд без сплати мит за розмитнення транспортних засобів, через пункт пропуску «Рава-Руське-Хребенне» (зона діяльності митного поста «Рава-Руське-Хребенне» Львівської митної служби) та ввезли на територію України наступні транспортні засоби: автомобіль Nissan Navara, VIN номер НОМЕР_7 , іноземної реєстрації з номерним знаком НОМЕР_8 ; автомобіль Nissan Navara, VIN номер НОМЕР_9 , іноземної реєстрації з номерним знаком НОМЕР_10 .

Таким чином, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 року №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» зазначені вище автомобілі визнані гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.

Підставою для визнання працівниками митної служби автомобілів гуманітарною допомогою слугували виготовлені при невстановлених досудовим розслідуванням обставинах, у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці, завідомо недостовірні звернення від імені начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 від 24.11.2022 року № 4/226 та від 25.11.2022 року №4/229, які ОСОБА_4 надіслав до митного органу в електронній формі.

З метою продажу зазначених автомобілів в рамках раніше укладеного договору ОСОБА_4 забезпечив укладання додаткової угоди з метою зміни предмета договору купівлі-продажу.

Так, між виконавчим комітетом Южноукраїнської міської ради, в особі секретаря Южноукраїнської міської ради ОСОБА_6 , та ТОВ «УКРАВЕСТ», в особі директора ОСОБА_7 , укладено додаткову угоду № 1 від 12.09.2022 року до договору купівлі-продажу вантажопасажирських позашляховиків від 08.12.2022 року № 210.

Предметом додаткової угоди є внесення змін в додаток № 1 до договору, та встановлено найменування товару який є предметом купівлі-продажу, а саме: автомобіль Nissan Navara, VIN номер НОМЕР_7 вартістю з урахуванням ПДВ 550 000 грн. та автомобіль Nissan Navara, VIN номер НОМЕР_9 вартістю з урахуванням ПДВ 540 000 грн.

Отже, ОСОБА_4 , діючи з корисливих мотивів, реалізуючи протиправний умисел, направлений на продаж гуманітарної допомоги забезпечив включення до договору поставки автомобілів, які з 14.12.2022 року рахувались як гуманітарна допомога. Зазначене давало можливість ОСОБА_4 здійснити подальший безперешкодний продаж цих автомобілів.

На виконання умов договору купівлі-продажу вантажопасажирських позашляховиків від 08.12.2022 року № 210 ОСОБА_4 , зловживаючи своїм службовим становищем, будучи директором ТОВ «УКРАВЕСТ», діючи з корисливих мотивів, усвідомлюючи суспільно-небезпечні наслідки, з метою доведення до кінця свого протиправного умислу направленого на продаж гуманітарної допомоги та отримання від цього прибутку, під час дії воєнного стану на території України, забезпечив поставку виконавчому комітету Южноукраїнської міської ради Миколаївської області, двох автомобілів: Nissan Navara, VIN номер НОМЕР_7 та Nissan Navara, VIN номер НОМЕР_9 , за адресою Миколаївська область, м. Южноукраїнськ, вул. Дружби народів, 48, про що складено видаткову накладну № 58 від 16.12.2022 року.

Після цього, на підставі складених документів щодо виконання умов договору директором ТОВ «УКРАВЕСТ» ОСОБА_4 , згідно платіжного доручення від 20.12.2022 року №1040, Управлінням Державної казначейської служби України у м. Южноукраїнську Миколаївської області 28.12.2022 було перераховано із розрахункового рахунку виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради (№ НОМЕР_5 у Держказначейській службі України у м. Київ) на розрахунковий рахунок ТОВ «УКРАВЕСТ» (№ НОМЕР_6 в АТ «ПУМБ»), грошові кошти в сумі 1 090 000 гривень.

За такого, ОСОБА_4 , зловживаючи своїм службовим становищем, виконавши всі дії розробленого ним протиправного плану, в умовах воєнного стану, здійснив продаж автомобілів: Nissan Navara, VIN номер НОМЕР_7 вартістю 550 000 грн. та Nissan Navara, VIN номер НОМЕР_9 вартістю 540 000 грн., які ввезені на територію України як гуманітарна допомога, отримавши від їх продажу на рахунок ТОВ «УКРАВЕСТ» прибуток в загальній сумі 1 090 000 грн., маючи в подальшому можливість розпоряджатись вказаними коштами з огляду на своє службове становище.

Таким чином, ОСОБА_4 зловживаючи своїм службовим становищем, в період з 26.08.2022 року по 28.12.2022 року, діючи з корисливих мотивів, під час дії воєнного стану на території України, здійснив продаж гуманітарної допомоги у вигляді транспортних засобів на загальну суму 1 885 000 гривень, та відповідно до примітки 2 до ст. 201-2 КК України розмір такої гуманітарної допомоги становить великий розмір оскільки вартість гуманітарної допомоги у тисячу разів перевищують неоподаткований мінімум доходів громадян.

Крім того, досудовим розслідування встановлено, що ОСОБА_4 з метою забезпечення визнання гуманітарною допомогою автомобіля марки «FORD» модель «RANGER», VIN номер: НОМЕР_3 , іноземної реєстрації з номерним знаком НОМЕР_4 та подальшого його ввезення на територію України, будучи обізнаним про вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 року № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану», в листопаді 2022 року, точної дати в ході досудового розслідування не встановлено, але не пізніше 06 листопада 2022 року, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, діючи умисно та протиправно, засобами електронного зв`язку надіслав до Одеської митниці Державної митної служби України завідомо підроблений невстановленою особою при невстановлених обставинах офіційний документ - звернення від імені начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 від 25.10.2022 № 4/226 про дозвіл ОСОБА_9 , який не був обізнаний про дійсні протиправні наміри ОСОБА_4 , на ввезення автомобіля марки «FORD» модель «RANGER», VIN номер: НОМЕР_3 , іноземної реєстрації з номерним знаком НОМЕР_4 , на територію України для подальшої передачі до ІНФОРМАЦІЯ_1 , тим самим використав завідомо підроблений документ з метою безперешкодного визнання гуманітарною допомогою зазначеного вище автомобіля.

При цьому, ОСОБА_4 достовірно усвідомлював, що в зазначеному вище зверненні відображено недостовірні відомості, оскільки ІНФОРМАЦІЯ_2 такий документ не видавався.

Зазначене вище звернення послугувало підставою для декларування автомобіля марки «FORD» модель «RANGER», VIN номер: НОМЕР_3 , іноземної реєстрації з номерним знаком НОМЕР_4 , як гуманітарної допомоги та надало безперешкодну можливість ОСОБА_11 , який діяв за вказівкою ОСОБА_4 , ввезти автомобіль на територію України через пункт пропуску «Орлівка» (зона діяльності митного поста «Орлівка» Одеської митної служби).

Крім того, ОСОБА_4 з метою забезпечення визнання гуманітарною допомогою автомобіля марки «ISUZU», VIN номер : НОМЕР_1 , іноземної реєстрації з номерним знаком НОМЕР_11 та подальшого його ввезення на територію України, будучи обізнаним про вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 року № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану», в листопаді 2022 року, точної дати в ході досудового розслідування не встановлено, але не пізніше 06 листопада 2022 року, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, діючи умисно та протиправно, засобами електронного зв`язку надіслав до Одеської митниці Державної митної служби України завідомо підроблений невстановленою особою при невстановлених обставинах офіційний документ - звернення від імені начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 від 25.10.2022 року № 4/229 про дозвіл ОСОБА_9 , який не був обізнаний про дійсні протиправні наміри ОСОБА_4 , на ввезення автомобіля марки «ISUZU», VIN номер: НОМЕР_1 , іноземної реєстрації з номерним знаком НОМЕР_11 , на територію України для подальшої передачі до ІНФОРМАЦІЯ_1 , тим самим використав завідомо підроблений документ з метою безперешкодного визнання гуманітарною допомогою зазначеного вище автомобіля.

При цьому, ОСОБА_4 достовірно усвідомлював, що в зазначеному вище зверненні відображено недостовірні відомості, оскільки ІНФОРМАЦІЯ_2 такий документ не видавався.

Зазначене вище звернення послугувало підставою для декларування автомобіля марки «ISUZU», VIN номер: НОМЕР_1 , іноземної реєстрації з номерним знаком НОМЕР_11 , як гуманітарної допомоги та надало безперешкодну можливість ОСОБА_11 та ОСОБА_8 , які діяли за вказівкою ОСОБА_4 та не були обізнані про дійсні протиправні намір останнього, ввезти автомобіль на територію України через пункт пропуску «Орлівка» (зона діяльності митного поста «Орлівка» Одеської митної служби).

Також, ОСОБА_4 з метою забезпечення визнання гуманітарною допомогою автомобіля марки «Nissan» модель «Navara», VIN номер: НОМЕР_9 , іноземної реєстрації з номерним знаком НОМЕР_12 , та подальшого його ввезення на територію України, будучи обізнаним про вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану», в грудні 2022 року, точної дати в ході досудового розслідування не встановлено, але не пізніше 14 грудня 2022 року, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, діючи умисно та протиправно, засобами електронного зв`язку надіслав до Львівської митниці Державної митної служби України завідомо підроблений невстановленою особою при невстановлених обставинах офіційний документ - звернення від імені начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 від 25.11.2022 року № 4/229 про дозвіл на ввезення автомобіля марки «Nissan» модель «Navara», VIN номер: НОМЕР_9 , іноземної реєстрації з номерним знаком НОМЕР_12 , на територію України для подальшої передачі до ІНФОРМАЦІЯ_1 , тим самим використав завідомо підроблений документ з метою безперешкодного визнання гуманітарною допомогою зазначеного вище автомобіля.

При цьому, ОСОБА_4 достовірно усвідомлював, що в зазначеному вище зверненні відображено недостовірні відомості, оскільки ІНФОРМАЦІЯ_2 такий документ не видавався.

Зазначене вище звернення послугувало підставою для декларування автомобіля марки «Nissan» модель «Navara», VIN номер: НОМЕР_9 , іноземної реєстрації з номерним знаком НОМЕР_12 , як гуманітарної допомоги та надало безперешкодну можливість ОСОБА_4 ввезти автомобіль на територію України через пункт пропуску «Рава-Руське-Хребенне» (зона діяльності митного поста «Рава-Руське-Хребенне» Львівської митної служби).

Також, ОСОБА_4 з метою забезпечення визнання гуманітарною допомогою автомобіля марки «Nissan» модель «Navara», VIN номер: НОМЕР_7 , іноземної реєстрації з номерним знаком НОМЕР_8 , та подальшого його ввезення на територію України, будучи обізнаним про вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану», в грудні 2022 року, точної дати в ході досудового розслідування не встановлено, але не пізніше 14 грудня 2022 року, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, діючи умисно та протиправно, засобами електронного зв`язку надіслав до Львівської митниці Державної митної служби України завідомо підроблений невстановленою особою при невстановлених обставинах офіційний документ - звернення від імені начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 від 25.11.2022 року № 4/229 про дозвіл на ввезення автомобіля марки «Nissan» модель «Navara», VIN номер: НОМЕР_7 , іноземної реєстрації з номерним знаком НОМЕР_8 , на територію України для подальшої передачі до ІНФОРМАЦІЯ_1 , тим самим використав завідомо підроблений документ з метою безперешкодного визнання гуманітарною допомогою зазначеного вище автомобіля.

При цьому, ОСОБА_4 достовірно усвідомлював, що в зазначеному вище зверненні відображено недостовірні відомості, оскільки ІНФОРМАЦІЯ_2 такий документ не видавався.

Зазначене вище звернення послугувало підставою для декларування автомобіля марки «Nissan» модель «Navara», VIN номер: НОМЕР_7 , іноземної реєстрації з номерним знаком НОМЕР_8 , як гуманітарної допомоги та надало безперешкодну можливість ОСОБА_4 ввезти автомобіль на територію України через пункт пропуску «Рава-Руське-Хребенне» (зона діяльності митного поста «Рава-Руське-Хребенне» Львівської митної служби).

Крім того, ОСОБА_4 , здійснюючи в період з 26.08.2022 року по 28.12.2022 року продаж гуманітарної допомоги у вигляді транспортних засобів на загальну суму 1 885 000 гривень за викладених вище обставин, заздалегідь знаючи про порядок та умови здійснення економічної діяльності, яка передбачає отримання прибутку лише в рамках чинного законодавства, незаконно одержав в результаті вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 201-2 КК України, дохід, тобто економічну вигоду у вигляді незаконно отриманих бюджетних коштів від виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради Миколаївської області, та з огляду на своє службове становище в якості директора ТОВ «УКРАВЕСТ», маючи реальну можливість розпоряджатись вказаними грошовими коштами, здійснив їх легалізацію (відмивання) за наступних обставин.

Так, після поставки виконавчому комітету Южноукраїнської міської ради Миколаївської області на підставі договору поставки вантажопасажирських позашляховиків від 26.08.2022 року № 125 двох автомобілів: ISUZU, VIN номер НОМЕР_1 та FORD RANGER, VIN номер НОМЕР_3 , які відносяться до гуманітарної допомоги, та продаж яких відповідно до діючого законодавства заборонений, про що було достовірно відомо ОСОБА_4 , Управлінням Державної казначейської служби України у м. Южноукраїнську Миколаївської області 23.11.2022 було перераховано із розрахункового рахунку виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради (№ НОМЕР_5 у Держказначейській службі України у м. Київ) на розрахунковий рахунок ТОВ «УКРАВЕСТ» (№ НОМЕР_6 в АТ «ПУМБ»), грошові кошти в сумі 795 000 гривень.

Також, після поставки виконавчому комітету Южноукраїнської міської ради Миколаївської області на підставі договору купівлі-продажу вантажопасажирських позашляховиків від 08.12.2022 року № 210 двох автомобілів Nissan Navara, VIN номер НОМЕР_7 та Nissan Navara, VIN номер НОМЕР_9 , які відносяться до гуманітарної допомоги, та продаж яких відповідно до діючого законодавства заборонений, про що було достовірно відомо ОСОБА_4 , Управлінням Державної казначейської служби України у м. Южноукраїнську Миколаївської області 28.12.2022 року було перераховано із розрахункового рахунку виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради (№ НОМЕР_5 у Держказначейській службі України у м. Київ) на розрахунковий рахунок ТОВ «УКРАВЕСТ» (№ НОМЕР_6 в АТ «ПУМБ»), грошові кошти в сумі 1 090 000 гривень.

Разом з тим, ОСОБА_4 , реалізуючи свій протиправний план злочинної діяльності та достовірно усвідомлюючи, що бюджетні кошти в сумі 1 885 000 гривень, які надійшли на поточний рахунок ТОВ «УКРАВЕСТ» від виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради Миколаївської області, фактичні обставини щодо яких свідчать про їх одержання злочинним шляхом, внаслідок вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 201-2 КК України, з метою надання правомірного вигляду набуття, володіння, використання та розпорядження зазначених грошових коштів, будучи директором ТОВ «УКРАВЕСТ» та з огляду на службове становище, наділеним повноваженнями щодо розпорядження коштами товариства, здійснив з ними фінансові операції, пов`язані з їх переміщенням на інші поточні рахунки суб`єктів господарювання ТОВ «АДОЛЬФ ЛООС ІНТЕРНЕШЕНЕЛ» (ЄДРПОУ 44211565), ТОВ «Техноторг-Дон» (ЄДРПОУ 31764816), ТОВ «УКРТРАНСНАФТОСЕРВІС-ПРОМ» (ЄДРПОУ 37250134), ТОВ «КВФ «Ельф» (ЄДРПОУ 33342493), ПТК ТОВ «Агромат» (ЄДРПОУ 21509937), ПП «Леополісбуд» (ЄДРПОУ 38008514), КП «Уманьводоканал» (ЄДРПОУ 03357174), ТОВ «Українські Електричнілінії» (ЄДРПОУ 37310439), на власний банківський розрахунковий рахунок, в якості оплати податків, зборів, оплати за комунальні послуги та за забезпечення подальшого законного функціонування підприємства (купівлі товарно-матеріальних цінностей та ін.).

Так, в період з 23.11.2022 року по 29.06.2023 року ОСОБА_4 , маючи реальну можливість розпоряджатись вищевказаними незаконно отриманими бюджетними коштами в загальній сумі 1 885 000 гривень, які знаходились на підконтрольному поточному рахунку ТОВ «УКРАВЕСТ» № НОМЕР_6 відкритому АТ «ПУМБ», здійснив з ними наступні фінансові операції: перерахування ТОВ «АДОЛЬФ ЛООС ІНТЕРНЕШЕНЕЛ» (ЄДРПОУ 44211565) на розрахунковий рахунок відкритий в АТ КБ «Приватбанк», 28.11.2022 о 12:38:24 коштів в сумі 390 000 грн. із призначенням платежу: «часткова оплата за полімер-бітумну мембрану»; перерахування ТОВ «Техноторг-Дон» (ЄДРПОУ 31764816) на розрахунковий рахунок відкритий в АТ «Райффайзен банк», 02.12.2022 року о 12:56:55 коштів в сумі 865 000 грн. із призначенням платежу: «за трактор Беларус 82,1». 6 транзакцій щодо перерахування ТОВ «УКРТРАНСНАФТОСЕРВІС-ПРОМ» (ЄДРПОУ 37250134) на розрахунковий рахунок відкритий в АТ «Креді агріколь банк» коштів в загальній сумі 666 300 грн. з призначенням платежів: «Надання зворотної безвідсоткової фінансової допомоги» та «Повернення зворотної безвідсоткової фінансової допомоги», а саме: 07.02.2023 року о 18:03:50 перераховано 346 300 грн.; 10.02.2023 року о 09:19:12 перераховано 120 000 грн.; 23.05.2023 о 15:40:02 перераховано 10 000 грн.; 30.05.2023 о 11:22:04 перераховано 85 000 грн.; 06.06.2023 о 09:43:01 перераховано 95 000 грн.; 27.06.2023 о 13:40:09 перераховано 10 000 грн.; перерахування ТОВ «КВФ «Ельф» (ЄДРПОУ 33342493) на розрахунковий рахунок відкритий в АТ «Райффайзен банк», 07.04.2023 о 10:45:05 коштів в сумі 510 000 грн. із призначенням платежу: «за будівельні матеріали»; 2 транзакції щодо перерахування ПТК ТОВ «Агромат» (ЄДРПОУ 21509937) на розрахунковий рахунок відкритий в АТ «Креді агріколь банк» коштів в загальній сумі 460 000 грн. з призначенням платежів: «за плитку», а саме: 29.12.2022 о 13:49:06 перераховано 210 000 грн.; 29.12.2022 о 14:50:02 перераховано 250 000 грн.; 2 транзакції щодо перерахування ПП «Леополісбуд» (ЄДРПОУ 38008514) на розрахунковий рахунок в АТ «Кредобанк» коштів в загальній сумі 329 467,39 грн. з призначенням платежів: «за плитку керамічну», а саме: 29.12.2022 року о 15:04:12 перераховано 207 000 грн.; 16.03.2023 року о 17:11:32 перераховано 122 467,39 грн.; 9 транзакцій щодо перерахування КП «Уманьводоканал» (ЄДРПОУ 03357174) на розрахунковий рахунок відкритий в АТ КБ «Приватбанк» коштів в загальній сумі 208 980, 04 грн. з призначенням платежів: «за послуги з водопостачання та водовідведення», а саме: 30.11.2022 року о 17:05:18 перераховано 13 620, 72 грн.; 26.12.2022 року о 09:37:33 перераховано 14 713, 30 грн.; 01.02.2023 о 17:06:15 перераховано 25 696, 56 грн.; 13.03.2023 о 14:36:38 перераховано 10 515, 51 грн.; 04.04.2023 о 16:21:01 перераховано 15 000, 82 грн.; 28.04.2023 о 10:01:14 перераховано 15 165, 48 грн.; 30.05.2023 о 13:15:03 перераховано 14 267, 65 грн.; 15.06.2023 року о 12:23:05 перераховано 50 000, 00 грн.; 27.06.2023 року о 13:00:04 перераховано 50 000, 00 грн.; 9 транзакцій щодо перерахування ТОВ «Українські Електричні лінії» (ЄДРПОУ 37310439) на розрахунковий рахунок відкритий в АТ «Ощадбанк» коштів в загальній сумі 178 143, 75 грн. з призначенням платежів: «оплата за електроенергію», а саме: 27.12.2022 року о 12:33:09 перераховано 12 492,28 грн.; 25.01.2023 року о 13:03:11 перераховано 20 582, 69 грн.; 21.02.2023 о 18:08:26 перераховано 23 980, 32 грн.; 13.03.2023 о 14:36:37 перераховано 22 152, 14 грн.; 17.03.2023 о 16:51:07 перераховано 20 065, 34 грн.; 31.03.2023 о 11:49:45 перераховано 20 065, 34 грн.; 25.04.2023 о 09:55:00 перераховано 16 869, 54 грн.; 09.05.2023 о 17:08:01 перераховано 22 483, 01 грн.; 01.05.2023 о 12:55:00 перераховано 19 453, 09 грн.; 15 транзакцій щодо перерахування на особистий рахунок ОСОБА_4 відкритий в АТ «ПУМБ» коштів в загальній сумі 519 000 грн. з призначенням платежів: «Повернення зворотної безвідсоткової фінансової допомоги», а саме: 29.12.2022 року о 13:48:25 перераховано 150 000 грн.; 29.12.2022 року о 14:04:39 перераховано 91 000 грн.; 30.12.2022 року о 12:17:30 перераховано 40 000 грн.; 18.01.2023 року об 11:21:30 перераховано 35 000 грн.; 24.01.2023 року о 09:19:30 перераховано 21 200 грн.; 25.01.2023 року о 12:39:30 перераховано 5 000 грн.; 27.01.2023 об 11:51:19 перераховано 9 500 грн.; 02.02.2023 о 13:22:31 перераховано 8 000 грн.; 10.02.2023 о 13:44:31 перераховано 15 000 грн.; 20.02.2023 об 11:35:30 перераховано 1 000 грн.; 21.02.2023 року о 09:05:30 перераховано 1 000 грн.; 04.04.2023 року о 10:16:37 перераховано 40 000 грн.; 07.04.2023 року об 11:27:31 перераховано 60 000 грн.; 18.04.2023 року о 09:18:48 перераховано 10 000 грн.; 02.05.2023 року об 11:58:26 перераховано 33 000 грн.

Таким чином, ОСОБА_4 в період з 23.11.2022 року по 29.06.2023 року, шляхом здійснення законних фінансових операцій з грошовими коштами, щодо яких фактичні обставини свідчать про їх одержання злочинним шляхом, внаслідок вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 201-2 КК України, що передувало легалізації (відмиванню) доходів, легалізував грошові кошти в загальній сумі 1 885 000 гривень.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що згідно ст. 655 Цивільного кодексу України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Відповідно до ч. 1 ст. 328 Цивільного кодексу України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема з правочинів.

Згідно зі статтею 34 Закону України «Про дорожній рух» власники транспортних засобів та особи, які використовують їх на законних підставах, зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) належні їм транспортні засоби протягом десяти діб після придбання, митного оформлення, одержання транспортних засобів або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів. Реєстрація транспортних засобів здійснюється відповідними підрозділами Міністерства внутрішніх справ України, а порядок установлюється Кабінетом Міністрів України.

Статтею 37 Закону України «Про дорожній рух» забороняється експлуатація незареєстрованих (неперереєстрованих) транспортних засобів,

Пунктом 8 Порядку № 1388 визначено вичерпний перелік документів, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, та визначено, що «відчуження (крім транспортних засобів, які перейшли у власність спадкоємця на підставі свідоцтва про право на спадщину), передача права користування і (або) розпорядження придбаних транспортних засобів, не зареєстрованих у уповноважених органах МВС, не допускається».

Разом з тим, у ОСОБА_4 в листопаді місяці 2022 року, точної дати та часу досудовим розслідуванням встановити на надалося за можливе, виник злочинний умисел направлений на привласнення бюджетних коштів Южноукраїнської міської територіальної громади в особі Южноукраїнської міської ради з наміром обернення їх на користь ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ-АРБОЛІТ».

При цьому, ОСОБА_4 визначив, що буде здійснювати привласнення коштів під приводом продажу вантажного автомобіля виконавчому комітету Южноукраїнської міської ради. Водночас, за задумом ОСОБА_4 в порушення ст. ст. 328, 655 Цивільного кодексу, ст. 34 Закону України «Про дорожній рух», автомобіль фактично не повинен бути переданий у власність виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради.

З метою забезпечення реалізації свого умислу та доведення його до кінця, ОСОБА_4 , діючи з корисливих мотивів розробив план протиправних дій, який включав у себе наступне.

1. Відшукування для подальшої реалізації спеціалізованого вантажного сідлового тягача, який планувалось поставити в рамках подальшого укладеного договору з виконавчим комітетом Южноукраїнської міської ради.

2. Укладання договору купівлі-продажу спеціалізованого вантажного сідлового тягача від імені директора ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ-АРБОЛІТ» ОСОБА_12 з виконавчим комітетом Южноукраїнської міської ради.

3. Безпосередній продаж спеціалізованого вантажного сідлового тягача та отримання прибутку від його продажу, без фактичного переходу права власності на вказаний автомобіль за покупцем.

4. Реєстрація права власності за ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ-АРБОЛІТ» на спеціалізований вантажний сідловий тягач, який повинен був зареєструватись за виконавчим комітетом Южноукраїнської міської ради.

Разом з тим, ОСОБА_4 визначив, що зазначені вище дії щодо забезпечення реалізації протиправного плану він буде виконувати самостійно.

Так, реалізуючи свій протиправний умисел, ОСОБА_4 в листопаді 2022 року, точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено, особисто використовуючи інтернет мережу на сайті з продажу транспорту підшукав та придбав у громадянина ОСОБА_13 автомобіль «DAF FTG XF 105» VIN номер: НОМЕР_13 , із реєстраційним номером НОМЕР_14 , який на праві власності був зареєстрований за ОСОБА_14 . При цьому право власності на вказаний автомобіль за ОСОБА_4 фактично не було зареєстровано. Таким чином, ОСОБА_4 придбавши зазначений вище автомобіль отримав повноваження щодо управління та розпорядження вказаним майном.

У подальшому, ОСОБА_4 забезпечив укладення 13.12.2022 року між виконавчим комітетом Южноукраїнської міської ради, в особі секретаря Южноукраїнської міської ради ОСОБА_6 (Покупець), та ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ-АРБОЛІТ», в особі директора ОСОБА_15 (Продавець), без використання електронної системи закупівель, договору купівлі - продажу № 215 від 13.12.2022 року (далі - Договір), предметом якого є передача у власність покупцю - виконавчому комітету Южноукраїнської міської ради спеціалізованого вантажного сідлового тягача «DAF FTG XF 105» в кількості 1 шт. вартістю з урахуванням ПДВ 1 580 000 грн.

Відповідно до п. п. 1.3 Договору продавець гарантує, що Товар, який належить йому на праві власності, не перебуває під забороною відчуження, арешту, не є предметом застави та іншим засобом забезпечення виконання зобов`язань перед будь-якими фізичними або юридичними, державними органами і державою, а також не є предметом будь-якого іншого обтяження чи обмеження, передбаченого чинним законодавством України.

Відповідно до п. п. 2.1, 2.3 Договору загальна сума договору складається з вартості товару, що був переданий постачальником покупцю згідно накладних протягом дії договору, що складає всього з урахуванням ПДВ 1 580 000 грн. Оплата ціни товару здійснюється на підставі видаткової накладної та виставленого постачальником рахунку. Оплата здійснюється у безготівковій формі протягом 10 банківських днів після отримання товару шляхом банківського переказу на розрахунковий рахунок постачальника, що зазначений в договорі, в національній валюті України.

Місцем поставки, згідно п. 4.2. договору визначено: АДРЕСА_1 .

Таким чином, ОСОБА_4 забезпечено виконання початкового етапу свого протиправного плану, направленого на привласнення бюджетних коштів Южноукраїнської міської ради з наміром обернення їх на користь ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ-АРБОЛІТ».

На виконання умов договору купівлі - продажу № 215 від 13.12.2022 року ОСОБА_4 , діючи з корисливих мотивів, усвідомлюючи суспільно-небезпечні наслідки, з метою доведення до кінця свого протиправного умислу направленого на привласнення коштів, під час дії воєнного стану на території України, особисто забезпечив передачу виконавчому комітету Южноукраїнської міської ради Миколаївської області, спеціалізованого вантажного сідлового тягача «DAF FTG XF 105» VIN номер НОМЕР_13 з реєстраційним номерним знаком НОМЕР_14 , за адресою Миколаївська область, м. Южноукраїнськ, вул. Дружби народів, 48, про що складено видаткову накладну № 1 від 14.12.2022 року.

Після цього, на підставі складених документів щодо виконання умов договору, було підписано та направлено для оплати платіжне доручення від 16.12.2022 № 1020, на підставі якого Управлінням Державної казначейської служби України у м. Южноукраїнську Миколаївської області 28.12.2022 було перераховано із розрахункового рахунку виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради (№ НОМЕР_5 у Держказначейській службі України у м. Київ) на розрахунковий рахунок ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ-АРБОЛІТ» (№ НОМЕР_15 в АТ КБ «ПриватБанк»), грошові кошти в сумі 1 580 000 гривень за купівлю вантажного сідлового тягача, право власності на яке в порушення ст. ст. 328, 655 Цивільного кодексу, ст. 34 Закону України «Про дорожній рух» фактично не перейшло за Южноукраїнською міською радою.

Разом з тим, 19.12.2022 року ОСОБА_4 достовірно знаючи, що зазначений вище спеціалізований вантажний сідловий тягач перебуває у користуванні виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради Миколаївської області та право власності на нього необхідно зареєструвати за міською радою, звернувся з заявою до ІНФОРМАЦІЯ_3 про постановку його на військовий облік. Після цього, начальником ІНФОРМАЦІЯ_3 спеціалізований вантажний сідловий тягач поставлено на військовий облік та ОСОБА_4 видано довідку від 19.12.2022 року №211422 про перебування транспортного засобу на військовому обліку.

У подальшому, 22.12.2022 року в невстановлений в ході досудового розслідування час, ОСОБА_4 використовуючи довіреність від директора ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ-АРБОЛІТ» ОСОБА_12 , на підставі якої ОСОБА_4 надано повноваження щодо реєстрації зазначеного вище сідлового тягача, звернувся до територіального сервісного центру №7142 МВС у Черкаській області та надавши довідку про перебування транспортного засобу на військовому обліку вих. №2/1422 від 19.12.2022 року, здійснив перереєстрацію спеціалізованого вантажного сідлового тягача на ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ-АРБОЛІТ», який фактично повинен був перебувати у власності виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради.

За такого, ОСОБА_4 , виконавши всі дії розробленого ним протиправного плану, в умовах воєнного стану з метою привласнення грошових коштів з місцевого бюджету забезпечив отримання коштів в сумі 1 580 000 гривень від Южноукраїнської міської ради на розрахунковий рахунок ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ-АРБОЛІТ» за продаж спеціалізованого вантажного сідлового тягача «DAF FTG XF 105», право власності на який фактично не перейшло за покупцем.

Таким чином, ОСОБА_4 діючи з корисливих мотивів, під час дії воєнного стану на території України, привласнив на користь третьої особи ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ-АРБОЛІТ» грошові кошти з місцевого бюджету Южноукраїнської міської територіальної громади в сумі 1 580 000 гривень, які відповідно до примітки 4 до ст. 185 К України у 600 разів перевищують неоподаткований мінімум доходів громадян.

Крім того, у ОСОБА_4 який будучи директором ТОВ «УКРАВЕСТ» в період з 07.06.2022 року по теперішній час, обіймав постійно посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, у зв`язку з чим, відповідно до ч. 3 ст. 18, примітки 1 до ст. 364 КК України, був службовою особою, виник умисел на заволодіння коштами Южноукраїнської міської ради Миколаївської області.

При цьому, ОСОБА_4 визначив, що буде здійснювати продаж виконавчому комітету Южноукраїнської міської ради вантажопасажирського позашляховика «KIA SORENTO», VIN номер НОМЕР_16 , іноземної реєстрації з номерним знаком НОМЕР_17 , який був ввезений 02.04.2023 року на митну територію України в митному режимі «тимчасове ввезення» (терміном до 1 року), з метою особистого користування громадянином-нерезидентом DARII VEACESLAV.

Зазначений вище автомобіль ОСОБА_4 підшукав при невстановлених досудовим розслідуванням обставинах та у невстановлений час.

Таким чином, ОСОБА_4 , з огляду на відсутність права власності в ТОВ «Укравест» на вказаний вище автомобіль, не мав права проводити будь-які правочини з автомобілем, про що йому було достовірно відомо.

Реалізуючи свій протиправний умисел, ОСОБА_4 з огляду на своє службове становище забезпечив в період з 13.04.2023 року по 25.04.2023 року участь ТОВ «Укравест» у відкритих торгах на закупівлю виконавчим комітетом Южноукраїнської міської ради вантажопасажирського позашляховика.

За результатами відкритих торгів ТОВ «Укравест» визнано переможцем та 02.05.2023 року між виконавчим комітетом Южноукраїнської міської ради, в особі секретаря Южноукраїнської міської ради ОСОБА_6 (Покупець), та ТОВ «УКРАВЕСТ», в особі директора ОСОБА_7 (Продавець), укладено договорів купівлі - продажу №126 від 02.05.2023 року (далі - Договір), предметом якого є передача у власність покупцю - виконавчому комітету Южноукраїнської міської ради вантажопасажирського позашляховика «KIA SORENTO», VIN номер НОМЕР_16 , в кількості 1 шт. вартістю з урахуванням ПДВ 549 500 грн.

Відповідно до п. п. 1.3 Договору продавець гарантує, що Товар, який належить йому на праві власності, не перебуває під забороною відчуження, арешту, не є предметом застави та іншим засобом забезпечення виконання зобов`язань перед будь-якими фізичними або юридичними, державними органами і державою, а також не є предметом будь-якого іншого обтяження чи обмеження, передбаченого чинним законодавством України.

Крім того, відповідно до умов укладеного договору Продавець зобов`язується передати у власність Покупця вантажопасажирський позашляховик (далі - Товар), а Покупець - прийняти і оплатити такий Товар, в строки визначені даним договором. Код ДК 021:2015 34130000-1: Легкові автомобілі. Найменування, кількість та технічні характеристики Товару визначаються Специфікацією (Додатком №1 до договору), яка є його невід`ємною частиною в якій зазначено найменування предмету закупівлі, а саме: вантажопасажирський позашляховик KIA SORENTO, 2008 року випуску, (KNEJC524585794534) кількістю 1 одиниця, вартістю 549 500,00 грн. з ПДВ.

Місцем поставки, згідно п. 4.2. договору визначено: Миколаївська область, м. Южноукраїнськ, вул. Європейська, 48.

На виконання умов договору купівлі - продажу № 126 від 02.05.2023 року ОСОБА_4 , зловживаючи своїм службовим становищем, діючи з корисливих мотивів, усвідомлюючи суспільно-небезпечні наслідки, з метою доведення до кінця свого протиправного умислу направленого на заволодіння коштами Южноукраїнської міської ради, під час дії воєнного стану на території України, 03.05.2023 року передав виконавчому комітету Южноукраїнської міської ради Миколаївської області, вантажопасажирський позашляховик «KIA SORENTO», VIN номер НОМЕР_16 , іноземної реєстрації з номерним знаком НОМЕР_17 , за адресою Миколаївська область, м. Южноукраїнськ, вул. Дружби народів, 48, про що складено видаткову накладну № 16 від 03.05.2023 року.

При цьому, ОСОБА_4 усвідомлював про відсутність права на здійснення правочинів з вказаним вище автомобілем з огляду на відсутність права власності на нього.

Після цього, на підставі складених документів щодо передачі автомобіля, згідно платіжного доручення від 08.05.2023 року № 426, Управлінням Державної казначейської служби України у м. Южноукраїнську Миколаївської області 09.05.2023 року було перераховано із розрахункового рахунку виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради (№ НОМЕР_5 у Держказначейській службі України у м. Київ) на розрахунковий рахунок ТОВ «УКРАВЕСТ» (№ НОМЕР_6 в АТ «ПУМБ») грошові кошти в сумі 549 500 гривень.

Отже, ТОВ «УКРАВЕСТ» здійснена поставка ВК Южноукраїнської МР автомобілів без наявного права власності на них, чим порушено пункт 1.3 договору, статті 629 Цивільного кодексу України, частини 1 статті 193 Господарського кодексу України.

За такого, ОСОБА_4 , зловживаючи своїм службовим становищем, в умовах воєнного стану з метою заволодіння грошовими коштами з місцевого бюджету здійснив поставку вантажопасажирського позашляховика «KIA SORENTO», який не перебував у власності ТОВ «УКРАВЕСТ», а фактично належав нерезиденту України, який тільки мав право користуватись ним на території України, отримавши від цього на рахунок ТОВ «УКРАВЕСТ» грошові кошти в загальній сумі 549 500 грн., маючи в подальшому можливість розпоряджатись вказаними коштами з огляду на своє службове становище.

Таким чином, ОСОБА_4 зловживаючи своїм службовим становищем, діючи з корисливих мотивів, під час дії воєнного стану на території України, заволодів грошовими коштами Южноукраїнської міської ради Миколаївської області в сумі 549 500 гривень, які відповідно до примітки 3 до ст. 185 КК України у 250 разів перевищують неоподаткований мінімум доходів громадян.

03.08.2023 року ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 201-2 КК України.

22.09.2023 року ОСОБА_4 повідомлено про нову підозру та зміну раніше повідомленої підозри у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 201-2 КК України та ч. 1 ст. 209 КК України.

24.11.2023 року ОСОБА_4 було повідомлено про нову підозру та зміну раніше повідомленої підозри у вчиненні кримінальних правопорушень передбачених ч. 4 ст. 358, ч. 1 ст. 209, ч. 3 ст. 201-2, ч. 4 ст. 191, ч. 5 ст. 191 КК України.

24.11.2023 року слідчим СВ відділення поліції № 3 Вознесенського РУП ГУНП в Миколаївській області спеціалізований вантажний сідловий тягач марки «DAF» модель «FTG XF 105» VIN номер НОМЕР_13 , номерний знак НОМЕР_18 визнано речовим доказом у кримінальному провадженні.

Згідно відповіді з ТСЦ №4842 РСЦ ГСЦ МВС в Миколаївській області спеціалізований вантажний сідловий тягач марки «DAF» модель «FTG XF 105» VIN номер НОМЕР_13 , номерний знак НОМЕР_18 , свідоцтво про реєстрацію серія НОМЕР_19 , видане 22.12.2022 в ТСЦ 7142 РСЦ ГСЦ МВС в Черкаській області, зареєстровано за ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ-АРБОЛІТ», код ЄДРПОУ : 41058586, адреса реєстрації: Черкаська область, Уманський район, м. Умань, вул. Гайдамацька, 7 кв. 7. Вартість придбаного автомобіля складала 26500 грн.

Також встановлено, що спеціалізований вантажний сідловий тягач марки «DAF» модель «FTG XF 105» VIN номер НОМЕР_13 , номерний знак НОМЕР_18 16.12.2022 року передано до військової частини НОМЕР_20 , у користуванні якої він перебуває на даний час.

У судовому засіданні прокурор підтримав клопотання та просив про його задоволення.

Дослідивши матеріали клопотання та матеріали кримінального провадження, заслухавши прокурора, слідчий суддя приходить до наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 131 КПК України одним із заходів забезпечення кримінального провадження з метою досягнення його дієвості є арешт майна.

Згідно із ч.ч. 1, 2 ст. 172 КПК України клопотання про арешт майна розглядається слідчим суддею, судом не пізніше двох днів з дня його надходження до суду, за участю слідчого та/або прокурора, цивільного позивача, якщо клопотання подано ним, підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, і за наявності - також захисника, законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження. Неприбуття цих осіб у судове засідання не перешкоджає розгляду клопотання. Клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.

Згідно ст. 84 КПК України, доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню. Процесуальними джерелами доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.

У відповідності до ч.1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.

Розглядаючи клопотання про накладення арешту на майно, в порядку статей 170-173 КПК України, для прийняття законного та обґрунтованого рішення, слідчий суддя повинен з`ясувати всі обставини, які передбачають підстави для арешту майна або відмови у задоволенні клопотання про арешт майна.

Відповідно до ч.2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Згідно ч. 3 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу, тобто є речовим доказом. Так, ч.1 ст. 98 КПК України визначено, що речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.

На підставі викладеного, слідчий суддя приходить до висновку, що надані прокурором матеріали містять достатньо розумних підстав і підозр вважати, що вилучені в ході огляду речі можуть бути використані, як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, що вказує на їх відповідність критеріям ст. 98 КПК України, а відтак вважає, що стороною обвинувачення доведено ті обставини, що вказане майно має ознаки речових доказів. Незастосування арешту може призвести до наслідків, які можуть перешкодити кримінальному провадженню.

У силу ч.ч. 2, 3 ст. 170 КПК України, майно, яке відповідає критеріям, визначеним у ст.98 КПК України повинно вилучатися, арештовуватися незалежно від того, хто являється його власником, у кого і де воно знаходиться, незалежно від того чи належить воно підозрюваному чи іншій зацікавленій особі, оскільки в протилежному випадку не будуть досягнуті цілі застосування цього заходу - запобігання можливості протиправного впливу (відчуження, знищення, приховання) на певне майно, що, як наслідок, перешкодить встановленню істини у кримінальному провадженні.

У даному кримінальному провадженні є всі підстави вважати, що вищевказане майно відповідає критеріям визначеним у ст. 98 КПК України (тобто є речовими доказами), а тому арешт на це майно слідчим суддею накладається обґрунтовано, за наявності для цього достатніх правових підстав.

Арешт майна з підстав передбачених ч.ч. 2, 3 ст. 170 КПК України по суті являє собою форму забезпечення доказів і є самостійною правовою підставою для арешту майна поряд із забезпеченням цивільного позову та конфіскацією майна та, на відміну від двох останніх правових підстав, не вимагає оголошення підозри у кримінальному провадженні і не пов`язує особу підозрюваного з можливістю арешту такого майна.

При цьому слід зауважити, що до завдань суду на даному етапі провадження не належить оцінювати, наскільки повно органом досудового розслідування зібрано докази, що стосуються зазначеного кримінального провадження. Його завдання полягає в тому, щоб дослідити ті обставини кримінального провадження, про які органу досудового розслідування відомо на даний час та, які дають достатньо обґрунтовані підстави для звернення до суду з відповідним клопотанням про арешт майна.

Враховуючи викладене, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання прокурора підлягає задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 170, 171, 172, 173, 309 КПК України, слідчий суддя

У Х В А Л И В:

Клопотання прокурора Южноукраїнського відділу Вознесенської окружної прокуратури Миколаївської області ОСОБА_3 у кримінальному провадженні № 42023152040000024, внесеному 11.05.2023 року до ЄРДР, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 358, ч. 1 ст. 209, ч. 3 ст. 201-2, ч. 4 ст. 191, ч. 5 ст. 191 КК України, про арешт майна, задовольнити.

Накласти арешт у кримінальному провадженні за № 42023152040000024 від 11.05.2023 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 358, ч. 1 ст. 209, ч. 3 ст. 201-2, ч. 4 ст. 191, ч. 5 ст. 191 КК України, на рухоме майно, яке являється речовим доказом, а саме: спеціалізований вантажний сідловий тягач марки «DAF» модель «FTG XF 105», VIN номер НОМЕР_13 , номерний знак НОМЕР_18 , заборонивши відчуження та розпорядження вказаним майном.

Залишити зазначений спеціалізований вантажний сідловий тягач марки «DAF» модель «FTG XF 105», VIN номер НОМЕР_13 , номерний знак НОМЕР_18 у користуванні командування військової частини НОМЕР_20 з метою продовження його використання для виконання військових задач і цілей по відбиттю збройної агресії Російської Федерації проти України.

Ухвала про арешт майна підлягає негайному виконанню прокурором.

Ухвала може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги до Миколаївського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя Южноукраїнського міського суду ОСОБА_1

СудЮжноукраїнський міський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення14.12.2023
Оприлюднено25.04.2024
Номер документу115633802
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —486/820/23

Ухвала від 02.04.2024

Кримінальне

Южноукраїнський міський суд Миколаївської області

Савін О. І.

Ухвала від 01.03.2024

Кримінальне

Южноукраїнський міський суд Миколаївської області

Волкова О. І.

Ухвала від 01.03.2024

Кримінальне

Южноукраїнський міський суд Миколаївської області

Волкова О. І.

Ухвала від 27.12.2023

Кримінальне

Южноукраїнський міський суд Миколаївської області

Далматова Г. А.

Ухвала від 27.12.2023

Кримінальне

Южноукраїнський міський суд Миколаївської області

Далматова Г. А.

Ухвала від 26.12.2023

Кримінальне

Миколаївський апеляційний суд

Чебанова-Губарєва Н. В.

Ухвала від 26.12.2023

Кримінальне

Миколаївський апеляційний суд

Чебанова-Губарєва Н. В.

Ухвала від 25.12.2023

Кримінальне

Миколаївський апеляційний суд

Чебанова-Губарєва Н. В.

Ухвала від 21.12.2023

Кримінальне

Миколаївський апеляційний суд

Чебанова-Губарєва Н. В.

Ухвала від 14.12.2023

Кримінальне

Южноукраїнський міський суд Миколаївської області

Савін О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні