Ухвала
від 02.04.2024 по справі 486/820/23
ЮЖНОУКРАЇНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 486/820/23

Провадження № 1-кс/486/99/2024

02 квітня 2024 року Южноукраїнський міський суд Миколаївської області

у складі: слідчого судді ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

за участю: слідчого ОСОБА_3 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Южноукраїнську Миколаївської області клопотання слідчого СВ Відділення поліції№ 3Вознесенського РУПГУНП вМиколаївській областіОСОБА_3 , погоджене прокурором Южноукраїнського відділу Вознесенської окружної прокуратури Миколаївської області ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні № 42023152040000024 внесеному 11.05.2023 року до ЄРДР за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст.191, ч. 2 ст. 364 КК України, про тимчасовий доступ до речей та документів,

В С Т А Н О В И В:

Слідчий СВ відділення поліції № 3 Вознесенського районного управління поліції ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про тимчасовий доступ до речей тадокументів мотивуючи його тим, що слідчим відділенням ВП №3 Вознесенського РУП ГУНП в Миколаївській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42023152040000024 від 11.05.2023 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст.191, ч. 2 ст. 364 КК України.

У ході досудового розслідування встановлено, що розпорядженням ІНФОРМАЦІЯ_1 від 18.03.2022 №70/06-04 ОСОБА_5 з 21.03.2022 призначено на посаду головного спеціаліста (уповноваженої особи з питань проведення публічних закупівель) ІНФОРМАЦІЯ_2 та її виконавчого комітету.

Згідно розділу 2 Посадової інструкції головного спеціаліста (уповноваженої особи з питань проведення публічних закупівель) ІНФОРМАЦІЯ_2 та її виконавчого комітету, затвердженої Южноукраїнським міським головою ОСОБА_6 16.08.2021, до його завдань та обов`язків віднесено в тому числі: складання, затвердження та внесення змін до річного плану закупівель; здійснення вибору закупівлі; проведення для потреб виконавчого комітету процедур закупівель в межах покладених на відділ обов`язків.

Згідно пункту 2.5 Посадової інструкції головний спеціаліст керується під час виконання своїх функцій принципами: добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель тощо.

Розпорядженням ІНФОРМАЦІЯ_1 від 22.06.2021 № 177-р затверджено Положення про уповноважену особу з питань проведення публічних закупівель у ІНФОРМАЦІЯ_3 (далі - Положення), яке визначає правовий статус, загальні організаційні та процедурні засади діяльності уповноваженої особи.

Відповідно до п. 1.2 Положення, уповноважена особа - службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником ІНФОРМАЦІЯ_3 (далі - замовник) і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель згідно із Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту).

Згідно п. 1.3 Положення, уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об`єктивність і неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.

Пунктом 1.6 Положення передбачено, що уповноважена особа у своїй діяльності керується Законом, принципами здійснення публічних закупівель, визначених Законом, іншими нормативно - правовими актами та цим Положенням.

У відповідності до п. 3.9 Положення, уповноважена особа: планує закупівлі та формує річний план закупівель в електронній системі закупівель; проводить попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку; здійснює вибір процедури закупівлі; проводить процедури закупівель/спрощених закупівель; забезпечує укладання рамкових угод; забезпечує рівні умови для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених Законом; забезпечує оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог Закону; забезпечує надсилання в електронному вигляді до органу оскарження інформації, документів та матеріалів щодо проведення процедур закупівель у разі отримання запиту від органу оскарження; взаємодіє з органами, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель під час виконання ними своїх функцій відповідно до законодавства; здійснює інші дії, передбачені Законом, трудовим договором (контрактом) або розпорядчим рішенням замовника.

До обов`язків уповноваженої особи, визначених п. 4.2 Положення, належить: дотримуватися законодавства у сфері публічних закупівель та цього Положення; організовувати та проводити публічні закупівлі; забезпечувати рівні умови для всіх учасників процедур закупівель/спрощених закупівель, об`єктивний вибір переможця; у встановленому Законом порядку визначати переможців закупівель/спрощених закупівель.

Відповідно до п. 4.3 Положення, уповноважена особа несе персональну відповідальність: за прийняті нею рішення і вчинені дії (бездіяльність) відповідно до законів України; за повноту та достовірність інформації, що оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу з питань закупівель; за порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання.

Таким чином, ОСОБА_5 як уповноважена особа з публічних закупівель ІНФОРМАЦІЯ_2 та її виконавчого комітету в період з 21.03.2022 року обіймав постійно посаду, пов`язану з виконанням адміністративно-господарських функцій, у зв`язку з чим, відповідно до ч. 3 ст. 18, примітки 1 до ст. 364 КК України був службовою особою.

Разом з тим, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 , будучи службовою особою підозрюється у зловживанні службовим становищем, тобто в умисному, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої юридичної особи, використанні службового становища всупереч інтересам служби, що завдало шкоди державним інтересам та спричинило тяжкі наслідки, за наступних обставин.

У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України Указом Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ, в Україні введено воєнний стан з 05 годин 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України від 12.08.2022 року №573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 15.08.2022 року № 2500-IX, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 годин 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

Указом Президента України від 07.11.2022 року №757/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 16.11.2022 року № 2738-IX, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 годин 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.

Згідно з п. 9 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 (далі Особливості здійснення публічних закупівель на період дії воєнного стану) - публічні закупівлі товарів, робіт і послуг для задоволення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2022 року № 185 «Деякі питання здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для задоволення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану», здійснюються замовниками без застосування процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених Законом «Про публічні закупівлі» та цими особливостями.

Під час здійснення публічних закупівель, передбачених цим пунктом, без використання електронної системи закупівель замовники повинні відповідно до Закону «Про публічні закупівлі» дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням, та за результатами їх здійснення за умови, що вартість закупівлі становить або перевищує 50 тис. гривень, оприлюднювати в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

Так, 08.08.2022 року, точного часу досудовим розслідуванням не встановлено, ОСОБА_5 , перебуваючи в приміщенні свого службового кабінету, розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , склав та підписав протокол №107 уповноваженої особи з питань проведення публічних закупівель апарату ІНФОРМАЦІЯ_3 та її виконавчого комітету, яким вирішив здійснити спрощену закупівлю двох вантажопасажирських позашляховиків за предметом закупівлі: ДК 021:2015, код 34110000-1: Легкові автомобілі, із очікуваною вартістю предмета в сумі 800 000 грн. та затвердив тендерну документацію.

Разом з тим, згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за наступними принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Окрім цього, згідно з п. 1 розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.

Для розрахунку очікуваної вартості за методом порівняння ринкових цін рекомендується: 1) привести всі ціни, отримані з вищезазначених джерел інформації, до єдиних умов, враховуючи валюту, умови поставки, умови оплати тощо; 2) з масиву цінових даних (щонайменше 3 ціни) виключити, за необхідності, ціни, які суттєво (на 30 % і більше) відрізняються в меншу/більшу сторону від найближчої наступної/попередньої ціни. В разі, якщо після виключення таких цін залишилось менше 3 цінових пропозицій, слід використовувати метод розрахунку очікуваної вартості на підставі закупівельних цін попередніх закупівель; 3) визначити очікувану ціну за одиницю, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних.

При цьому, ОСОБА_5 , в порушення вимог Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зловживаючи наданим йому службовим становищем, не визначив очікувану вартість предмету закупівлі, та діючи умисно в інтересах третіх осіб, усвідомлюючи заподіяння майнової шкоди ІНФОРМАЦІЯ_4 , встановив її в розмірі 800000 гривень, що включало повну суму коштів виділених ІНФОРМАЦІЯ_5 на підставі розрахунку бюджетних коштів по Програмі щодо організації мобілізаційної підготовки та територіальної оборони в ІНФОРМАЦІЯ_4 на 2022-2026 роки (КПКВКМБ 0218240, рішення ІНФОРМАЦІЯ_3 від 08.07.2022 № 162 «Про внесення змін до бюджету ІНФОРМАЦІЯ_6 на 2022 рік») станом на 14.07.2022 року.

Водночас, відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону

Згідно ч. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.

В порушення зазначених вище вимог законодавства ОСОБА_5 , в діючи в інтересах ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », зловживаючи своїм службовим становищем, умисно не передбачив в додатку 2 до Тендерної документації необхідність надання в складі тендерної пропозиції документів для підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним, якісним та іншим характеристикам, а саме: копії правовстановлюючих документів на товар; довідки у довільній формі, яка містить інформацію про технічні характеристики, виробника товару із зазначенням країни походження, року виготовлення; детальний опис товару та ін.

Таким чином, ОСОБА_5 усвідомлюючи суспільно-небезпечні наслідки у вигляді матеріальної шкоди ІНФОРМАЦІЯ_4 , діючи умисно, в інтересах майбутніх учасників спрощеної закупівлі, а саме ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » створив умови для визнання вказаної юридичної особи переможцем процедури закупівлі.

Для участі у закупівлі подали документи двоє учасників: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) з ціновою пропозицією 800 000 грн. та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) з ціновою пропозицією 800 000 грн.

В подальшому, 18.08.2022 року, точного часу досудовим розслідуванням не встановлено, ОСОБА_5 , перебуваючи в приміщенні свого службового кабінету в приміщенні службового кабінету, розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , склав та підписав протокол №115 уповноваженої особи з питань проведення публічних закупівель апарату ІНФОРМАЦІЯ_3 та її виконавчого комітету, в якому зазначив про відповідність пропозиції ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » вимогам встановленим в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та визнав ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » переможцем по закупівлі вантажопасажирських позашляховиків на очікувану суму 800 000 грн.

Таким чином, ОСОБА_5 , будучи зацікавленим у настанні суспільно-небезпечних наслідків, за результатами спрощеної процедури торгів ІНФОРМАЦІЯ_9 самостійно прийняв рішення, що тендерна пропозиція ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » відповідає вимогам встановленим в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та визнав ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » переможцем по закупівлі вантажопасажирських позашляховиків, хоча фактично розумів, що пропозиція вказаного учасника не відповідала вимогам Закону України «Про публічні закупівлі».

За результатами процедури закупівлі між ІНФОРМАЦІЯ_3 , в особі першого заступника ІНФОРМАЦІЯ_10 ОСОБА_7 (Покупець), та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », в особі директора ОСОБА_8 (Продавець), укладено договір поставки № 125 від 26.08.2022 року (далі - Договір), предметом якого є постачання вантажопасажирських позашляховиків Nissan Navara в кількості 1 шт. вартістю з урахуванням ПДВ 440 000 грн. та Mitsubishi L200 в кількості 1 шт. вартістю з урахуванням ПДВ 360 000 грн.

На підставі листа директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » ОСОБА_9 від 10.11.2022 року, між ІНФОРМАЦІЯ_3 , в особі секретаря ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_10 , та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », в особі директора ОСОБА_8 , укладено додаткову угоду № 2 від 11.11.2022 до договору поставки вантажопасажирських позашляховиків від 26.08.2022 року № 125, проект якої був виготовлений ОСОБА_5 в приміщенні свого службового кабінету за адресою: АДРЕСА_1 .

Предметом додаткової угоди є внесення зміни до Договору, зокрема до п. 2.1. Розділу 2, який викладено в наступній редакції: загальна сума договору складається з вартості товару, що був переданий постачальником покупцю згідно накладних, що складає всього 795 000 грн. з ПДВ.

Крім того, додатковою угодою № 2 від 11.11.2022 внесено зміни в додаток № 1 до договору, та встановлено найменування товару який є предметом договору поставки, а саме: автомобіль ISUZU, VIN номер НОМЕР_3 в кількості 1 шт., вартістю з урахуванням ПДВ 363 221 грн. та автомобіль FORD RANGER, VIN номер НОМЕР_4 , в кількості 1 шт., вартістю з урахуванням ПДВ 431 779 грн.

В подальшому, на виконання договору №125 від 26.08.2022 року, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » поставлено ІНФОРМАЦІЯ_3 , за адресою: АДРЕСА_1 , товар, а саме автомобіль ISUZU, VIN номер НОМЕР_3 , іноземної реєстрації з номерним знаком B-20- НОМЕР_5 та автомобіль FORD RANGER, VIN номер НОМЕР_4 , іноземної реєстрації з номерним знаком BR-23- НОМЕР_6 , про що складено видаткову накладну №56 від 11.11.2022 року.

Разом з тим, відповідно до ч. 1 ст. 328 Цивільного кодексу України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема з правочинів.

Згідно зі статтею 34 Закону України «Про дорожній рух» власники транспортних засобів та особи, які використовують їх на законних підставах, зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) належні їм транспортні засоби протягом десяти діб після придбання, митного оформлення, одержання транспортних засобів або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів. Реєстрація транспортних засобів здійснюється відповідними підрозділами ІНФОРМАЦІЯ_11 , а порядок установлюється Кабінетом Міністрів України.

Статтею 37 Закону України «Про дорожній рух» забороняється експлуатація незареєстрованих (неперереєстрованих) транспортних засобів.

Пунктом 8 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 року № 13888, передбачено, що державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника, а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів.

Цим же пунктом 8 визначено вичерпний перелік документів, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, та визначено, що «відчуження (крім транспортних засобів, які перейшли у власність спадкоємця на підставі свідоцтва про право на спадщину), передача права користування і (або) розпорядження придбаних транспортних засобів, не зареєстрованих у уповноважених органах МВС, не допускається».

При цьому, автомобіль ISUZU, VIN номер MPATFS86H74570620, іноземної реєстрації з номерним знаком B-20- НОМЕР_5 та автомобіль FORD RANGER, VIN номер НОМЕР_4 , іноземної реєстрації з номерним знаком BR-23- НОМЕР_6 , були ввезені на територію України 06.11.2022 року без сплати мит за розмитнення транспортних засобів, через пункт пропуску « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (зона діяльності митного поста « ІНФОРМАЦІЯ_12 » ІНФОРМАЦІЯ_13 ) та відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 року №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» були визнані гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.

За такого, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » не мало право на здійснення правочинів з вказаними вище автомобілем з огляду на те, що вони являлись товарами гуманітарної допомоги та з огляду на відсутність права власності на них.

Крім того, згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у складі видів економічної діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » КВЕД 45.11 «Торгівля автомобілями» відсутній.

Можливість поставки вказаних автомобілів ІНФОРМАЦІЯ_14 виникла внаслідок умисних протиправних дій ОСОБА_5 , що виразились у виключенні з тендерної документації вимоги надання в складі тендерної пропозиції документів для підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним, якісним та іншим характеристикам, зокрема правовстановлюючих документів.

В подальшому, на підставі складених документів щодо виконання умов договору, згідно платіжного доручення від 16.11.2022 №876, ІНФОРМАЦІЯ_15 було перераховано із розрахункового рахунку ІНФОРМАЦІЯ_3 (№ НОМЕР_7 у ІНФОРМАЦІЯ_16 ) на розрахунковий рахунок ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (№ НОМЕР_8 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_17 »), тим самим неправомірно сплачено грошові кошти в сумі 795 000, 00 гривень, оскільки товар зазначений в договорі не належав продавцю та право власності на нього до ІНФОРМАЦІЯ_3 не перейшло.

Таким чином, ОСОБА_5 зловживаючи своїм службовим становищем, внаслідок умисного порушення вимог законодавства, що виразилось у створенні умов для укладання договору від 26.08.2022 №125 саме з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », забезпечив отримання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » неправомірної вигоди в сумі 795 000 гривень, тим самим вчинив дії, що спричинили тяжкі наслідки ІНФОРМАЦІЯ_4 , які відповідно до примітки 4 до ст. 364 КК України у 250 разів перевищують неоподаткований мінімум доходів громадян.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 будучи службовою особою підозрюється у зловживанні службовим становищем, тобто в умисному, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої юридичної особи, використанні службового становища всупереч інтересам служби, що завдало шкоди державним інтересам та спричинило тяжкі наслідки, за наступних обставин.

У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ, в Україні введено воєнний стан з 05 годин 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України від 12.08.2022 року №573/2022 року «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 15.08.2022 року № 2500-IX, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 годин 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

Указом Президента України від 07.11.2022 №757/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 16.11.2022 № 2738-IX, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 годин 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.

Згідно з п. 9 Особливостей здійснення публічних закупівель на період дії воєнного стану - публічні закупівлі товарів, робіт і послуг для задоволення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2022 року № 185 «Деякі питання здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для задоволення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану», здійснюються замовниками без застосування процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених Законом «Про публічні закупівлі» та цими особливостями.

Під час здійснення публічних закупівель, передбачених цим пунктом, без використання електронної системи закупівель замовники повинні відповідно до Закону «Про публічні закупівлі» дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням, та за результатами їх здійснення за умови, що вартість закупівлі становить або перевищує 50 тис. гривень, оприлюднювати в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

Так, 01.12.2022 року, точного часу досудовим розслідуванням не встановлено, ОСОБА_5 , будучи уповноваженою особою з публічних закупівель ІНФОРМАЦІЯ_2 та її виконавчого комітету, перебуваючи в приміщенні свого службового кабінету, розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , склав та підписав протокол №176 уповноваженої особи з питань проведення публічних закупівель апарату ІНФОРМАЦІЯ_3 та її виконавчого комітету, яким створив річний план закупівель за ДК 021:2015, код 34110000-1: Легкові автомобілі, для придбання вантажопасажирських позашляховиків на очікувану суму 1 650 000 грн., без використання електронної системи закупівель.

Разом з тим, згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за наступними принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Окрім цього, згідно з п. 1 розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.

Для розрахунку очікуваної вартості за методом порівняння ринкових цін рекомендується: 1) привести всі ціни, отримані з вищезазначених джерел інформації, до єдиних умов, враховуючи валюту, умови поставки, умови оплати тощо; 2) з масиву цінових даних (щонайменше 3 ціни) виключити, за необхідності, ціни, які суттєво (на 30 % і більше) відрізняються в меншу/більшу сторону від найближчої наступної/попередньої ціни. В разі, якщо після виключення таких цін залишилось менше 3 цінових пропозицій, слід використовувати метод розрахунку очікуваної вартості на підставі закупівельних цін попередніх закупівель; 3) визначити очікувану ціну за одиницю, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних.

При цьому, ОСОБА_5 , в порушення вимог Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зловживаючи наданим йому службовим становищем, не визначив очікувану вартість предмету закупівлі, та діючи умисно в інтересах третіх осіб, усвідомлюючи заподіяння майнової шкоди ІНФОРМАЦІЯ_4 , встановив її в розмірі 1 650 000 гривень.

З метою укладення договору про закупівлю, ОСОБА_5 на підставі комерційної пропозиції ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » від 05.12.2022 року за №01-12/22, з огляду на свої службові повноваження як уповноваженої особи з питань проведення публічних закупівель, прийняв рішення про укладання договору купівлі-продажу двох вантажопасажирських позашляховиків саме з вказаною юридичною особою та з загальною сумою договору 1 090 000 гривень.

Визначивши юридичну особу з якою буде укладено договір, ОСОБА_5 підготував його проект та в подальшому між ІНФОРМАЦІЯ_3 , в особі секретаря ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_10 (Покупець), та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », в особі директора ОСОБА_8 (Продавець), укладено договір купівлі-продажу вантажопасажирських позашляховиків № 210 від 08.12.2022 (далі - Договір), предметом якого є постачання вантажопасажирських позашляховиків предметом якого є постачання вантажопасажирських позашляховиків Nissan Navara вартістю з урахуванням ПДВ 550 000 грн. та Nissan Navara вартістю з урахуванням ПДВ 540 000 грн.

Відповідно до п.п. 2.1, 2.4 Договору загальна сума договору складає всього з урахуванням ПДВ 1 090 000 грн. Розрахунки проводяться після поставки продавцем товару, згідно наданої видаткової накладної та рахунку, які підтверджують приймання-передачу товару в безготівковій формі протягом 10 робочих днів з дати отримання товару покупцем.

Місцем поставки, згідно п. 4.2. договору визначено: АДРЕСА_1 .

Під час вибору переможця та укладання договору, ОСОБА_5 , діючи в інтересах ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », зловживаючи своїм службовим становищем, умисно не вимагав від вказаної юридичної особи та не перевірив копії правовстановлюючих документів на автомобілі.

Водночас, відповідно до п. 17 Особливостей здійснення публічних закупівель на період дії воєнного стану - договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п`ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, та цих особливостей.

Згідно ч. 1 ст. 203 Цивільного кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Відповідно до ст. 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.

Разом з тим, у відповідності до ч. 1 ст. 328 Цивільного кодексу України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема з правочинів.

Згідно зі статтею 34 Закону України «Про дорожній рух» власники транспортних засобів та особи, які використовують їх на законних підставах, зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) належні їм транспортні засоби протягом десяти діб після придбання, митного оформлення, одержання транспортних засобів або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів. Реєстрація транспортних засобів здійснюється відповідними підрозділами ІНФОРМАЦІЯ_11 , а порядок установлюється Кабінетом Міністрів України.

Статтею 37 Закону України «Про дорожній рух» забороняється експлуатація незареєстрованих (неперереєстрованих) транспортних засобів.

Пунктом 8 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 року № 13888, передбачено, що державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника, а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів.

Цим же пунктом 8 визначено вичерпний перелік документів, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, та визначено, що «відчуження (крім транспортних засобів, які перейшли у власність спадкоємця на підставі свідоцтва про право на спадщину), передача права користування і (або) розпорядження придбаних транспортних засобів, не зареєстрованих у уповноважених органах МВС, не допускається».

Таким чином, ОСОБА_5 усвідомлюючи суспільно-небезпечні наслідки у вигляді матеріальної шкоди ІНФОРМАЦІЯ_4 , діючи умисно, зловживаючи своїм службовим становищем, в інтересах ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » забезпечив укладення договору купівлі-продажу саме з вказаною юридичною особою.

У подальшому, між ІНФОРМАЦІЯ_3 , в особі секретаря ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_10 , та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », в особі директора ОСОБА_8 , укладено додаткову угоду № 1 від 15.12.2022 року до договору поставки вантажопасажирських позашляховиків від 26.08.2022 року № 125.

Предметом додаткової угоди є внесення змін в додаток № 1 до договору, та встановлено найменування товару який є предметом купівлі-продажу, а саме: автомобіль Nissan Navara, VIN номер НОМЕР_9 вартістю з урахуванням ПДВ 550 000 грн. та автомобіль Nissan Navara, VIN номер НОМЕР_10 вартістю з урахуванням ПДВ 540 000 грн.

При цьому, автомобіль Nissan Navara, VIN номер НОМЕР_9 , іноземної реєстрації з номерним знаком НОМЕР_11 -N та автомобіль Nissan Navara, VIN номер НОМЕР_10 , іноземної реєстрації з номерним знаком BY-411-3X, що були предметом договору №210 від 08.12.2022 року, на момент його укладання перебували за межами України та були ввезені на територію України лише 14.12.2022 року без сплати мит за розмитнення транспортних засобів, через пункт пропуску « ІНФОРМАЦІЯ_18 » (зона діяльності митного поста « ІНФОРМАЦІЯ_18 » ІНФОРМАЦІЯ_19 ) та відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 року №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» були визнані гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.

За такого, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » не мало право на здійснення правочинів з вказаними вище автомобілем з огляду на те, що вони являлись товарами гуманітарної допомоги та з огляду на відсутність права власності на них.

Крім того, згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у складі видів економічної діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » КВЕД 45.11 «Торгівля автомобілями» відсутній.

Можливість поставки вказаних автомобілів ІНФОРМАЦІЯ_14 виникла внаслідок умисних протиправних дій ОСОБА_5 , що виразились в безпідставному умисному рішенні останнього укласти договір з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » щодо майна на яке право здійснювати правочини у вказаної юридичної особи відсутнє.

На виконання договору №210 від 08.12.2022 , ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » поставлено ІНФОРМАЦІЯ_3 , за адресою: АДРЕСА_1 , товар, а саме автомобіль Nissan Navara, VIN номер НОМЕР_9 , іноземної реєстрації з номерним знаком НОМЕР_11 -N та автомобіль Nissan Navara, VIN номер НОМЕР_10 , іноземної реєстрації з номерним знаком BY-411-3X, про що складено видаткову накладну № 58 від 16.12.2022 року.

У подальшому, на підставі складених документів щодо виконання умов договору, згідно платіжного доручення від 20.12.2022 № 1040, ІНФОРМАЦІЯ_15 28.12.2022 було перераховано із розрахункового рахунку ІНФОРМАЦІЯ_3 (№ НОМЕР_7 у ІНФОРМАЦІЯ_16 ) на розрахунковий рахунок ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (№ НОМЕР_8 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_17 »), тим самим неправомірно сплачено грошові кошти в сумі 1 090 000 гривень, оскільки товар зазначений в договорі не належав продавцю та право власності на нього до ІНФОРМАЦІЯ_3 не перейшло.

Таким чином, ОСОБА_5 зловживаючи своїм службовим становищем, внаслідок умисного порушення вимог законодавства, що виразилось в безпідставному умисному рішенні останнього укласти договір, забезпечив отримання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » неправомірної вигоди в сумі 1 090 000 гривень, тим самим вчинив дії, що спричинили тяжкі наслідки ІНФОРМАЦІЯ_4 , які відповідно до примітки 4 до ст. 364 КК України у 250 разів перевищують неоподаткований мінімум доходів громадян.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 будучи службовою особою підозрюється у зловживанні службовим становищем, тобто в умисному, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої юридичної особи, використанні службового становища всупереч інтересам служби, що завдало шкоди державним інтересам та спричинило тяжкі наслідки, за наступних обставин.

У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України Указом Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24.02.2022 року №2102-ІХ, в Україні введено воєнний стан з 05 годин 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України від 12.08.2022 року №573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 15.08.2022 року № 2500-IX, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 годин 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

Указом Президента України від 07.11.2022 року №757/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 16.11.2022 року № 2738-IX, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 годин 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.

Згідно з п. 9 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 (далі Особливості здійснення публічних закупівель на період дії воєнного стану) - публічні закупівлі товарів, робіт і послуг для задоволення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2022 № 185 «Деякі питання здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для задоволення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану», здійснюються замовниками без застосування процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених Законом «Про публічні закупівлі» та цими особливостями.

Під час здійснення публічних закупівель, передбачених цим пунктом, без використання електронної системи закупівель замовники повинні відповідно до Закону «Про публічні закупівлі» дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням, та за результатами їх здійснення за умови, що вартість закупівлі становить або перевищує 50 тис. гривень, оприлюднювати в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

Так, 13.04.2023 року, точного часу досудовим розслідуванням не встановлено, ОСОБА_5 , перебуваючи в приміщенні свого службового кабінету, розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , склав та підписав протокол №118 уповноваженої особи з питань проведення публічних закупівель апарату ІНФОРМАЦІЯ_3 та її виконавчого комітету від 13.04.2023 року, яким затвердив річний план закупівель на закупівлю вантажопасажирського позашляховика на очікувану суму коштів 550 000 грн. та вирішив здійснити закупівлю шляхом застосування процедури відритих торгів з особливостями.

У цей же день, ОСОБА_5 знаходячись на своєму робочому місці склав та підписав протокол №119 уповноваженої особи з питань проведення публічних закупівель апарату ІНФОРМАЦІЯ_3 та її виконавчого комітету від 13.04.2023 року, яким затвердив тендерну документацію на закупівлю вантажопасажирського позашляховика.

Разом з тим, згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за наступними принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Окрім цього, згідно з п. 1 розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.

Для розрахунку очікуваної вартості за методом порівняння ринкових цін рекомендується: 1) привести всі ціни, отримані з вищезазначених джерел інформації, до єдиних умов, враховуючи валюту, умови поставки, умови оплати тощо; 2) з масиву цінових даних (щонайменше 3 ціни) виключити, за необхідності, ціни, які суттєво (на 30 % і більше) відрізняються в меншу/більшу сторону від найближчої наступної/попередньої ціни. В разі, якщо після виключення таких цін залишилось менше 3 цінових пропозицій, слід використовувати метод розрахунку очікуваної вартості на підставі закупівельних цін попередніх закупівель; 3) визначити очікувану ціну за одиницю, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних.

При цьому, ОСОБА_5 , в порушення вимог Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зловживаючи наданим йому службовим становищем, не визначив очікувану вартість предмету закупівлі, та діючи умисно в інтересах третіх осіб, усвідомлюючи заподіяння майнової шкоди ІНФОРМАЦІЯ_4 , встановив її в розмірі 550 000 гривень, що включало повну суму коштів виділених ІНФОРМАЦІЯ_5 на підставі розрахунку бюджетних коштів по Програмі щодо організації мобілізаційної підготовки та територіальної оборони в ІНФОРМАЦІЯ_4 на 2022-2026 роки (КПКВКМБ 0218240, рішення ІНФОРМАЦІЯ_3 від 26.01.2023 року № 1223 «Про внесення змін до бюджету ІНФОРМАЦІЯ_6 на 2023 рік») станом на 01.02.2023 року.

У подальшому, 18.04.2023 року точного часу досудовим розслідуванням не встановлено, ОСОБА_5 , перебуваючи в приміщенні свого службового кабінету, розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , склав та підписав протокол №122 уповноваженої особи з питань проведення публічних закупівель апарату ІНФОРМАЦІЯ_3 та її виконавчого комітету від 18.04.2023, яким вніс зміни до тендерної документації вантажопасажирського позашляховика, а саме в додаток 4 «Технічні, кількісні характеристики вантажопасажирського позашляховика», в частині зміни року випуску автомобіля.

Водночас, відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону

Згідно ч. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.

У порушення зазначених вище вимог законодавства ОСОБА_5 , в діючи в інтересах ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », зловживаючи своїм службовим становищем, умисно не передбачив в Тендерній документації необхідність надання в складі тендерної пропозиції документів для підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним, якісним та іншим характеристикам, а саме: копії правовстановлюючих документів на товар; довідки у довільній формі, яка містить інформацію про технічні характеристики, виробника товару із зазначенням країни походження, року виготовлення; детальний опис товару та ін.

Таким чином, ОСОБА_5 усвідомлюючи суспільно-небезпечні наслідки у вигляді матеріальної шкоди ІНФОРМАЦІЯ_4 , діючи умисно, в інтересах майбутніх учасників спрощеної закупівлі, а саме ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » створив умови для визнання вказаної юридичної особи переможцем процедури закупівлі.

Для участі у закупівлі подало свої документи двоє учасників, серед яких: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) з ціновою пропозицією 549 500 грн.

Уповноваженою особою ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_5 , під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » було виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані Учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією.

У зв`язку з чим, 24.04.2023 року, точного часу досудовим розслідуванням не встановлено, ОСОБА_5 , перебуваючи в приміщенні службового кабінету, розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , склав та підписав протокол №125 уповноваженої особи з питань проведення публічних закупівель апарату ІНФОРМАЦІЯ_3 та її виконавчого комітету від 24.04.2023 року, яким вирішив звернутись до ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » з вимогою завантажити через електронну систему закупівель договори закупівель автомобілів з ПП « ОСОБА_11 » та ПП « ОСОБА_12 » та документи, що підтверджують факт їх виконання.

В подальшому, ОСОБА_5 , 25.04.2023 року, точного часу досудовим розслідуванням не встановлено, перебуваючи в приміщенні службового кабінету, розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , склав та підписав протокол №127 уповноваженої особи з питань проведення публічних закупівель апарату ІНФОРМАЦІЯ_3 та її виконавчого комітету від 25.04.2023 року, в якому зазначив про відповідність пропозиції ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » вимогам умовам тендерної документації та визнав її найбільш економічно вигідною у зв`язку з чим визнав ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » переможцем по закупівлі вантажопасажирського позашляховика з ціновою пропозицією 549 500 грн.

Таким чином, ОСОБА_5 , будучи зацікавленим у настанні суспільно-небезпечних наслідків, за результатами спрощеної процедури торгів ІНФОРМАЦІЯ_20 самостійно прийняв рішення, що тендерна пропозиція ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » відповідає вимогам та визнав ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » переможцем по закупівлі вантажопасажирського позашляховика, хоча фактично розумів, що пропозиція вказаного учасника не відповідала вимогам Закону України «Про публічні закупівлі».

За результатами процедури закупівлі між ІНФОРМАЦІЯ_3 , в особі секретаря ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_10 (Покупець), та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », в особі директора ОСОБА_8 (Продавець), укладено договорів купівлі - продажу № 126 від 02.05.2023 року (далі - Договір), предметом якого є передача у власність покупцю - ІНФОРМАЦІЯ_3 вантажопасажирського позашляховика «KIA SORENTO», VIN номер НОМЕР_12 , в кількості 1 шт. вартістю з урахуванням ПДВ 549 500 грн.

Відповідно до п. п. 1.3 Договору продавець гарантує, що Товар, який належить йому на праві власності, не перебуває під забороною відчуження, арешту, не є предметом застави та іншим засобом забезпечення виконання зобов`язань перед будь-якими фізичними або юридичними, державними органами і державою, а також не є предметом будь-якого іншого обтяження чи обмеження, передбаченого чинним законодавством України.

Крім того, відповідно до умов укладеного договору Продавець зобов`язується передати у власність Покупця вантажопасажирський позашляховик (далі - Товар), а Покупець - прийняти і оплатити такий Товар, в строки визначені даним договором. Код ДК 021:2015 34130000-1: Легкові автомобілі. Найменування, кількість та технічні характеристики Товару визначаються Специфікацією (Додатком №1 до договору), яка є його невід`ємною частиною в якій зазначено найменування предмету закупівлі, а саме: вантажопасажирський позашляховик KIA SORENTO, 2008 року випуску, (KNEJC524585794534) кількістю 1 одиниця, вартістю 549 500,00 грн з ПДВ.

Місцем поставки, згідно п. 4.2. договору визначено: АДРЕСА_1 .

На виконання умов договору купівлі - продажу № 126 від 02.05.2023 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » поставлено ІНФОРМАЦІЯ_3 , за адресою: АДРЕСА_1 , товар, а саме вантажопасажирський позашляховик «KIA SORENTO», VIN номер НОМЕР_12 , іноземної реєстрації з номерним знаком НОМЕР_13 , за адресою АДРЕСА_1 , про що складено видаткову накладну № 16 від 03.05.2023 року.

Разом з тим, відповідно до ч. 1 ст. 328 Цивільного кодексу України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема з правочинів.

Згідно зі статтею 34 Закону України «Про дорожній рух» власники транспортних засобів та особи, які використовують їх на законних підставах, зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) належні їм транспортні засоби протягом десяти діб після придбання, митного оформлення, одержання транспортних засобів або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів. Реєстрація транспортних засобів здійснюється відповідними підрозділами Міністерства внутрішніх справ України, а порядок установлюється Кабінетом Міністрів України.

Статтею 37 Закону України «Про дорожній рух» забороняється експлуатація незареєстрованих (неперереєстрованих) транспортних засобів.

Пунктом 8 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 року № 13888, передбачено, що державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника, а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів.

Цим же пунктом 8 визначено вичерпний перелік документів, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, та визначено, що «відчуження (крім транспортних засобів, які перейшли у власність спадкоємця на підставі свідоцтва про право на спадщину), передача права користування і (або) розпорядження придбаних транспортних засобів, не зареєстрованих у уповноважених органах МВС, не допускається».

При цьому, автомобіль «KIA SORENTO», VIN номер НОМЕР_12 , іноземної реєстрації з номерним знаком НОМЕР_13 , був ввезений 02.04.2023 на митну територію України в митному режимі «тимчасове ввезення» (терміном до 1 року), з метою особистого користування громадянином-нерезидентом ІНФОРМАЦІЯ_21 .

За такого, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » не мало право на здійснення правочинів з вказаними вище автомобілем з огляду на відсутність права власності на нього.

Можливість поставки вказаного автомобіля ІНФОРМАЦІЯ_14 виникла внаслідок умисних протиправних дій ОСОБА_5 , що виразились у виключенні з тендерної документації вимоги надання в складі тендерної пропозиції документів для підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним, якісним та іншим характеристикам, зокрема правовстановлюючих документів.

У подальшому, на підставі складених документів щодо передачі автомобіля, згідно платіжного доручення від 08.05.2023 № 426, ІНФОРМАЦІЯ_15 09.05.2023 було перераховано із розрахункового рахунку ІНФОРМАЦІЯ_3 (№ НОМЕР_7 у ІНФОРМАЦІЯ_16 ) на розрахунковий рахунок ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (№ НОМЕР_8 в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_17 »), тим самим неправомірно сплачено грошові кошти в сумі 549 500 гривень, оскільки товар зазначений в договорі не належав продавцю та право власності на нього до ІНФОРМАЦІЯ_3 не перейшло.

Таким чином, ОСОБА_5 зловживаючи своїм службовим становищем, внаслідок умисного порушення вимог законодавства, що виразилось у створенні умов для укладання договору від 02.05.2023 року №126 саме з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », забезпечив отримання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » неправомірної вигоди в сумі 549 500 гривень, тим самим вчинив дії, що спричинили тяжкі наслідки ІНФОРМАЦІЯ_4 , які відповідно до примітки 4 до ст. 364 КК України у 250 разів перевищують неоподаткований мінімум доходів громадян.

19.02.2024 року ОСОБА_5 було повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень передбачених ч. 2 ст. 364 КК України, а саме у зловживанні службовим становищем, тобто умисному, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої юридичної особи, використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що завдало шкоди державним інтересам та спричинило тяжкі наслідки.

Під час досудового розслідування було оглянуто сайт державних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_22 » та виявлено закупівлю вантажопасажирських позашляховиків в кількості двох одиниць, очікуваною вартістю 800000 грн., (код закупівлі: ІНФОРМАЦІЯ_23 ), опубліковану 27.07.2022 року уповноваженою особою ОСОБА_5 . Участь у вказаній закупівлі приймали два учасники, а саме: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) з ціновою пропозицією 800 000 грн. та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) з ціновою пропозицією 800 000 грн., але вказані пропозиції учасників уповноваженою особою були відхилені як такі, які не відповідали умовам тендерної документації, в зв`язку з чим торги не відбулись.

На підставі викладеного, для проведення подальшого досудового розслідування, з метою доведення прямого умислу на вчинення ОСОБА_5 кримінального правопорушення, слідчий просить отримати тимчасовий доступ та вилучити оригінали документів, а саме: оголошення про проведення спрощеної закупівлі вантажопасажирських позашляховиків від 27.07.2022 року з додатками, опублікованее 27.07.2022 на сайті державних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (код закупівлі: ІНФОРМАЦІЯ_23 ); тендерної документації на закупівлю вантажопасажирських позашляховиків від 27.07.2022, оголошення про проведення якої було опубліковано 27.07.2022 на сайті державних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (код закупівлі: ІНФОРМАЦІЯ_23 ); протоколу №92 від 27.07.2022 уповноваженої особи з питань проведення публічних закупівель апарату ІНФОРМАЦІЯ_3 та її виконавчих органів (код закупівлі: ІНФОРМАЦІЯ_23 ); протоколу №105 від 08.08.2022 уповноваженої особи з питань проведення публічних закупівель апарату ІНФОРМАЦІЯ_3 та її виконавчих органів (код закупівлі: ІНФОРМАЦІЯ_23 ); протоколу №106 від 08.08.2022 року уповноваженої особи з питань проведення публічних закупівель апарату ІНФОРМАЦІЯ_3 та її виконавчих органів (код закупівлі: ІНФОРМАЦІЯ_23 ).

У судовому засіданні слідчий підтримав клопотання, просив його задовольнити.

Відповідно до ч.1, 2 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, вилучити їх (здійснити виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді.

Згідно ч. 2 ст. 163 КПК України, якщо сторона кримінального провадження, яка звернулася з клопотанням, доведе наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, клопотання може бути розглянуто слідчим суддею, судом без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.

Слідчий довів необхідність розгляду даного клопотання без виклику представника ІНФОРМАЦІЯ_24 , у володінні якого знаходиться інформація.

При цьому ч.ч. 5, 6 ст.163КПК України передбачено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Дослідивши матеріали клопотання та кримінального провадження, заслухавши слідчого, слідчий суддя вважає можливим задовольнити клопотання, оскільки з матеріалів клопотання вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вищевказана інформація перебуває у володінні ІНФОРМАЦІЯ_24 , має суттєвезначення длявстановлення важливихобставин укримінальному провадженні та може бути використана як доказ у кримінальному провадженні.

Керуючись ст. ст. 159-166 КПК України, слідчий суддя,

У Х В А Л И В:

Клопотання слідчого СВ відділення поліції № 3 Вознесенського РУП ГУНП в Миколаївській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Южноукраїнського відділу Вознесенської окружної прокуратури Миколаївської області ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні № 42023152040000024 внесеному 11.05.2023 року до ЄРДР за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст.191, ч. 2 ст. 364 КК України, про тимчасовий доступ до речей та документів, задовольнити.

Надати групі слідчих відділення поліції №3 Вознесенського районного управління поліції ГУНП в Миколаївській області в складі : начальника СВ ОСОБА_13 та слідчих СВ ОСОБА_3 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів з можливістю вилучення їх оригіналів, які перебувають у володінні та розпорядженні ІНФОРМАЦІЯ_24 , що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , а саме:

- оголошення про проведення спрощеної закупівлі вантажопасажирських позашляховиків від 27.07.2022 року з додатками, опублікованее 27.07.2022 року на сайті державних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (код закупівлі : ІНФОРМАЦІЯ_23 );

- тендерної документації на закупівлю вантажопасажирських позашляховиків від 27.07.2022, оголошення про проведення якої було опубліковано 27.07.2022 року на сайті державних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (код закупівлі : ІНФОРМАЦІЯ_23 );

- протоколу №92 від 27.07.2022 року уповноваженої особи з питань проведення публічних закупівель апарату ІНФОРМАЦІЯ_3 та її виконавчих органів (код закупівлі : ІНФОРМАЦІЯ_23 );

- протоколу №105 від 08.08.2022 року уповноваженої особи з питань проведення публічних закупівель апарату ІНФОРМАЦІЯ_3 та її виконавчих органів (код закупівлі : ІНФОРМАЦІЯ_23 );

- протоколу №106 від 08.08.2022 року уповноваженої особи з питань проведення публічних закупівель апарату ІНФОРМАЦІЯ_3 та її виконавчих органів (код закупівлі : ІНФОРМАЦІЯ_23 ).

Строк дії ухвали до 02.05.2024 року.

Відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає і набирає законної сили з моменту її проголошення.

Слідчий суддя Южноукраїнського міського суду ОСОБА_1

СудЮжноукраїнський міський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення02.04.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу118064999
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —486/820/23

Ухвала від 02.04.2024

Кримінальне

Южноукраїнський міський суд Миколаївської області

Савін О. І.

Ухвала від 01.03.2024

Кримінальне

Южноукраїнський міський суд Миколаївської області

Волкова О. І.

Ухвала від 01.03.2024

Кримінальне

Южноукраїнський міський суд Миколаївської області

Волкова О. І.

Ухвала від 27.12.2023

Кримінальне

Южноукраїнський міський суд Миколаївської області

Далматова Г. А.

Ухвала від 27.12.2023

Кримінальне

Южноукраїнський міський суд Миколаївської області

Далматова Г. А.

Ухвала від 26.12.2023

Кримінальне

Миколаївський апеляційний суд

Чебанова-Губарєва Н. В.

Ухвала від 26.12.2023

Кримінальне

Миколаївський апеляційний суд

Чебанова-Губарєва Н. В.

Ухвала від 25.12.2023

Кримінальне

Миколаївський апеляційний суд

Чебанова-Губарєва Н. В.

Ухвала від 21.12.2023

Кримінальне

Миколаївський апеляційний суд

Чебанова-Губарєва Н. В.

Ухвала від 14.12.2023

Кримінальне

Южноукраїнський міський суд Миколаївської області

Савін О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні