АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ЧЕРК АСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Справа № 33-323/2010 Суддя по 1 інстанції - Категорія п. «г» ч.3 ст. 5
ЗУ «Про боротьбу з корупціє ю» Чепурний В.П. П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
“07” вересня 2010 р. м . Черкаси
Суддя апеляційного суд у Черкаської області Щепоткі на В.В., з участю прокурора ОС ОБА_1, захисника ОСОБА_2, р озглянувши протест прокурора Соснівського ра йону м. Черкаси на постанову с удді Соснівського районного суду м. Черкаси від 28 липня 2010 р оку, -
в с т а н о в и л а:
Даною постановою закрито п ровадження у адміністративн ій справі відносно
ОСОБА_3, ІНФОРМАЦ ІЯ_1, яка проживає в АДРЕСА _1, працюючої головним інспе ктором відділу митного оформ лення №1, Черкаської митниці Д ержавної митної служби Украї ни, -
за відсутністю в її діях с кладу корупційного правопор ушення, передбаченого п. «г» ч .3 ст. 5 ЗУ «Про боротьбу з корупц ією», на підставі п.1 ст. 247 КупАП .
Згідно протоколу п ро адміністративне правопор ушення від 22 червня 2010 року ОС ОБА_3, будучи особою уповнов аженою на виконання функцій держави, займаючи посаду гол овного інспектора відділу ми тного оформлення № 1 Черкаськ ої митниці Державної митної служби України (далі - ДМСУ), ма ючи спеціальне звання - радни к митної служби 3-рангу, поруши ла спеціальні обмеження щодо державних службовців, спрям ованих на попередження коруп ції, тобто вчинила правопору шення, передбачене п. «г» ч. З с т. 5 Закону України „Про бороть бу з корупцією", а саме надала незаконні переваги юридичні й особі під час підготовки і п рийнятті рішення щодо здійсн ення митного оформлення вант ажу та випуску його у вільний обіг. Так 14.04.2010 року посадовою о собою ДМСУ ОСОБА_3, під час здійснення своїх службових обов'язків, було проведено ми тне оформлення імпорту товар у за вантажною митною деклар ацією №902000009/10/2184 за кодом Українс ького класифікатора товарів зовнішньоекономічної діяль ності (далі - УКТЗЕД) 9025199998 -"ча стина бортового контрольно-в имірювального пристрою авто мобіля який безперервно знім ає температурні показники: д атчик температури - 5 шт.", який б уло ввезено на митну територ ію України на адресу ТОВ „Тра к-Авторитет" (код ЄДРПОУ 32583883) ві д компанії RICHSMART TRADING LIMITED.
У відповідності ст. 86 МКУ, По станови Кабінету Міністрів в ід 01.02.2006 року № 80 «Про перелік док ументів. необхідних для здій снення митного контролю та м итного оформлення товарів і транспортних засобів що пере міщуються через митний кордо н України» та наказу ДМСУ від 20.04.2005 року № 314, яким затверджено порядок здійснення митного контролю й митного оформленн я товарів із застосуванням в антажної митної декларації, передбачено, що посадовою ос обою підрозділу митного офор млення, якою є ОСОБА_3, пови нна здійснюватися перевірка наявності необхідних для ми тного оформлення товаросупр овідних та інших документів, перелік яких визначається К абінетом Міністрів України а бо уповноваженим ним органом . Митне оформлення товарів ро зпочинається після подання м итному органу усіх необхідни х для здійснення митного кон тролю та оформлення документ ів (ст. 72 МКУ). Згідно Закон) У країни «Про метрологію та ме трологічну діяльність», пост анови Кабінету Міністрів Укр аїни від 17.08.1998 року № 1300 «Про зат вердження Порядку ввезення н а територію України засобів вимірювальної техніки», підс тавою для проведення митною оформлення засобів вимірюв альної техніки за кодом УКТ ЗЕД 9025199998 є наявність пози тивного висновку територіал ьного органу Держстандарту з а місцем знаходження митниці , який видається за результат ами експертизи документів, я ка проводиться за заявою суб ' єкта підприємницької діял ьності, що ввозить засоби вим ірювальної техніки на терито рію України. Проте, згідно офі ційної відповіді ДП «Черкась кий науково-виробничий центр стандартизації» висновку на проведення оформлення імпор ту товарів датчиків температ ури ТОВ «Трак Авторитет» вон и не надавали, так як за таким висновком до них ніхто не зве ртався. Незважаючи на відсут ність такого висновку, ОСОБ А_3 будучи досвідченим фахі вцем митної справи, умисно не виконала вимоги МК України, в ище перерахованих постанов К абінету Міністрів, і оформил а у вільний обіг вказаний ван таж, чим надала незаконні пер еваги ТОВ «Трак-Авторитет» п еред іншими суб' єктами зовн ішньоекономічної діяльност і.
У протоколі зазначено, що г оловний інспектор ВМО № 1 Черк аської митниці ДМСУ громадян ка ОСОБА_3, використовуючи своє службове становище, пор ушила спеціальні обмеження щ одо державних службовців та інших осіб, уповноважених на виконання функцій держави, я кі передбачені п. «г» ч. З ст. 5 З акону України «Про боротьбу з корупцією», тобто шляхом не обгрунтованого спрощення ми тного оформлення прийняла рі шення (підтвердженням факту прийнятого рішення є відтиск на ВМД та товаросупровідних документах особистої номерн ої печатки) щодо завершення п роведення митного оформленн я та випуску у вільний обіг то вару "частина бортового конт рольно-вимірювального прист рою автомобіля який безперер вно знімає температурні пока зники: датчик температури" (ко д УКТЗЕД 902519998) без відповідного висновку Держстандарту та п роведення державної експерт изи і, тим самим, надала незако нні переваги ТОВ „Трак-Автор итет", а саме:
- безпід ставно надала можливість не витрачати грошові кошти на п роведення державної експерт изи ввезеного товару;
- знизила з агрозу ризику, що ввезена про дукція могла не відповідати встановленим стандартам Укр аїни та внаслідок даних обст авин представники товариств а зобов'язані були вивезти її за межі митної території Укр аїни і, тим самим, понести дода ткові фінансові витрати;
- створила умови для підвищення конкур ентної спроможності, внаслід ок скорочення часу перебуван ня під митним контролем ввез еної продукції та порушила п ринцип рівних можливостей уч асників ЗЕД.
Суддя районного суд у закрив провадження у адмін істративній справі щодо ОС ОБА_3 на підставі п.1 ст 247 КУпА П за відсутністю в її діях скл аду адмінправопорушення, пер едбаченого п. «г» ч.3 ст. 5 ЗУ «Пр о боротьбу з корупцією».
Не погоджуючись з так им рішенням судді прокурор С оснівського району м. Черкас и внесла протест, в якому пору шує питання про скасування п останови судді та притягненн я ОСОБА_3 до адміністратив ної відповідальності за п. «г » ч.3 ст. 5 ЗУ «Про боротьбу з кор упцією». При цьому прокурор п осилається на те, що суддя да в невірну оцінку доказам по с праві, а тому прийшов до необґ рунтованого висновку про від сутність в діях ОСОБА_3 ск ладу корупційного правопору шення.
Заслухавши поясненн я прокурора ОСОБА_1, який п ідтримав протест прокурора р айону, представника органу, я кий складав протокол, ОСОБА _6, який вважав протокол обгр унтованим, пояснення ОСОБА _3 та її захисника ОСОБА_2 , які заперечували проти задо волення протесту прокурора, перевіривши матеріали адмін істративної справи та доводи протесту, вважаю, що протест п рокурора не підлягає задовол енню виходячи з наступного.
За змістом Закону Укр аїни «Про боротьбу з корупці єю», відповідальність осіб, у повноважених на виконання фу нкцій держави, за порушення т акого виду спеціального обме ження, передбаченого ст. 5 цьог о Закону, як надання переваг фізичним особам, під час підг отовки і прийняття нормативн о-правових актів чи рішень, мо же наставати лише в тому разі , коли ця особа дійсно надавал а такі переваги. Тобто в умова х проведення відповідної кон курсної чи тендерної процеду ри між декількома претендент ами вона готує або приймає та ке рішення на користь того з п ретендентів, який фактично н е мав на це право. І в такий спо сіб, порушуючи законні права одного з претендентів на кор исть іншого, надає останньом у незаконні переваги.
Проте, з протоколу про адміністративне правопоруш ення, складеного на ОСОБА_3 , вбачається, що в даному випа дку мова іде не про конкурс чи тендерну процедуру, а про те, що ОСОБА_3 при здійснені н ею митного оформлення імпорт у товару, який було ввезено на територію України на адресу ТОВ «Трак-Авторитет», прийня ла рішення про його розмитне ння без проведення експертно го дослідження та висновку о рганів держстандарту.
За таких обставин, суд дя місцевого суду зробив пра вильний висновок, що в діях ОСОБА_3 немає складу адміні стративного правопорушення , передбаченого п. «г» ч.3 ст. 5 ЗУ «Про боротьбу з корупцією» і обґрунтовано закрив провадж ення у адміністративній спра ві.
Крім того, виходячи зі змісту Закону України «про б оротьбу з корупцією», обов' язковою ознакою, за якою будь -яка неправомірна поведінка осіб, уповноважених на викон ання функцій держави визнаєт ься корупційною, є корисливи й або інший особистий інтере с чи інтерес третіх осіб. Тому при з' ясуванні суб' єктивн ої сторони такого виду коруп ційного правопорушення, як н адавання особою, уповноважен ою на виконання функцій держ ави, незаконних переваг фізи чним чи юридичним особам при підготовці і прийнятті ріше нь, належить встановлювати н аявність інтересу, яким керу валася дана особа.
Проте, в матеріалах ад мінсправи таких даних немає.
Доводи протесту прок урора, що вимоги п. «г» ч.3 ст. 5 ЗУ «Про боротьбу з корупцією» н е вимагають доведення корисл ивого або особистого інтерес у правопорушника є безпідста вними і не ґрунтуються на пра вильному тлумаченні ЗУ «Про боротьбу з корупцією», в тому числі визначення поняття ко рупції, яке сформульоване у ч .1 ст. 1 Закону.
Таким чином доводи пр отесту прокурора є необґрунт ованими, його протест не підл ягає задоволенню, а законна п о суті постанова судді Сосні вського районного суду м. Чер каси про закриття провадженн я у адміністративній справі відносно ОСОБА_3 за відсут ністю в її діях складу адміні стративного правопорушення , передбаченого п. «г» ч.3 ст. 5 ЗУ «Про боротьбу з корупцією», н е підлягає скасуванню.
Керучись ст. 294 КУпАП,-
постановила:
Постанову судді С оснівського районного суду м . Черкаси від 28.07.2010 року про закр иття адміністративної справ и відносно ОСОБА_3 залишит и без змін, а протест прокурор а Соснівського району м. Черк аси - без задоволення.
Постанова є остаточн ою і оскарженню не підлягає.
Суддя апеляційного суду
Черкаської області /п ідпис/ В.В. Щ епоткіна
Згідно з оригіналом
Суддя В.В. Щепоткін а
Суд | Апеляційний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 07.09.2010 |
Оприлюднено | 12.10.2010 |
Номер документу | 11567655 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Апеляційний суд Івано-Франківської області
Флісак Роман Йосипович
Адмінправопорушення
Апеляційний суд Черкаської області
Щепоткіна В. В.
Адмінправопорушення
Апеляційний суд Чернігівської області
Сердюк Олександр Григорович
Адмінправопорушення
Апеляційний суд Харківської області
Олефір Ніна Олександрівна
Адмінправопорушення
Апеляційний суд Запорізької області
Смолка Наталя Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні