ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/26823/23
У Х В А Л А
про залучення третіх осіб
19 грудня 2023 рокум. Львів, вул. Чоловського, буд. 2
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Лунь З.І., розглянув у письмовому провадженні заяви про вступ у справу третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог, на стороні позивача в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Львівської обласної військової адміністрації, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, Міністерства охорони здоров`я України, про визнання протиправним та скасування розпорядження.
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , ел. пошта ІНФОРМАЦІЯ_1 ) звернувся до суду з позовом до Львівської обласної військової адміністрації (місцезнаходження: 79008, м.Львів, вул.Володимира Винниченка, 18, ЄДРПОУ 00022562, ел. пошта kancel@loda.gov.ua), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, Міністерство охорони здоров`я (місцезнаходження: 01601, м. Київ, вул.Грушевського, 7, ЄДРПОУ 00012925, ел. пошта moz@moz.gov.ua), в якому просить суд:
-визнати незаконним та скасувати розпорядження Львівської обласної військової адміністрації від 27.07.2023 №577/0/5-23ВА «Про затвердження переліку закладів охорони здоров`я спроможної мережі госпітального округу Львівської області».
З 12.12.2023 до 18.12.2023 до Львівського окружного адміністративного суду надійшли заяви ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 про залучення їх третіми особами, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача.
Подані вказаними особами заяви є ідентичного змісту та обґрунтовані тим, що оскаржуване у цій справі розпорядження прийняте без урахування позицій усіх територіальних громад, які входять до складу нового укрупненого Яворівського району. Тому, як вважає кожна із заявниць, оскаржуване розпорядження порушує їх права та законний інтерес на охорону здоров`я та медичну допомогу, зокрема, на вільний вибір закладу охорони здоров`я, вибір лікаря та/або фахівця з реабілітації, можливість отримання такої допомоги за місцем проживання.
Ухвалою суду від 15.12.2023 суд постановив встановити Львівській обласній військовій адміністрації строк для подання заяви щодо клопотань про залучення третіх осіб - 10 днів з дня отримання даної ухвали.
19.12.2023 суд отримав заперечення відповідача на клопотання (заяву). У цьому запереченні відповідач, покликаючись на мотивацію заяв третіх осіб, зазначає, що територіальні громади як окремі юридичні особи мають право самостійно звертатися до суду із заявами про вступ у справу як треті особи. З огляду на таке просить відмовити у задоволенні заяв означених третіх осіб.
При вирішенні заяви означених осіб та з урахуванням заперечення відповідача суд зазначає таке.
Згідно із ч.2 ст. 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Частиною 4 цієї статті визначено, що у заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.
Про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи (частина п`ята статті 49 КАС України).
З матеріалів справи видно, що однією із підстав позову є те, що оскаржуване у цій справі розпорядження Львівської обласної військової адміністрації від 27.07.2023 №577/0/5-23ВА «Про затвердження переліку закладів охорони здоров`я спроможної мережі госпітального округу Львівської області» прийнято без урахування позицій усіх теиторіальних громад, які входять до складу нового укрупненого Яворівського району.
За змістом п. 12 Порядку функціонування госпітальних округів і госпітальних кластерів та встановлення їх меж, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2023 р. № 174 (далі - Порядок) у госпітальному кластері визначається один кластерний заклад охорони здоров`я, який розташовується в адміністративному центрі району. Обласні держадміністрації з урахуванням позицій усіх територіальних громад, які входять до складу району, та за умови задоволення потреб населення відповідно до мінімального (базового) переліку напрямів медичного обслуговування згідно з додатком кластерним можуть визначити заклад, що розташовується в іншому населеному пункті району. У госпітальному кластері може бути визначено більше ніж один кластерний заклад охорони здоров`я з розрахунку не менше ніж 120 тис. осіб, що обслуговуються кожним кластерним закладом охорони здоров`я, з урахуванням територіальної доступності населення до медичного обслуговування та спроможності таких закладів забезпечити медичне обслуговування населення відповідно до мінімального (базового) переліку напрямів медичного обслуговування згідно з додатком.
Отже, на підставі цієї норми суд висновує, що Львівська обласна військова адміністрація кластерним могла визначити заклад, що розташовується в іншому населеному пункті району, аніж м. Яворів, за наявності сукупності таких умов як: 1) урахування позицій усіх територіальних громад, які входять до складу району; 2) за умови задоволення потреб населення відповідно до мінімального (базового) переліку напрямів медичного обслуговування згідно з додатком.
Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» територіальна громада - жителі, об`єднані постійним проживанням у межах села, селища, міста, що є самостійними адміністративно-територіальними одиницями, або добровільне об`єднання жителів кількох сіл, селищ, міст, що мають єдиний адміністративний центр (ст.1); первинним суб`єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста. Територіальні громади в порядку, встановленому законом, можуть об`єднуватися в одну сільську, селищну, міську територіальну громаду, утворювати єдині органи місцевого самоврядування та обирати відповідно сільського, селищного, міського голову (ч.ч. 1-2 ст.6); сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами (ч.1 ст.10); представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених цим та іншими законами (ч.3 ст.10).
Таким чином, рішення у цій справі може вплинути на права та обов`язки саме територіальних громад Яворівського району, інтереси котрих представляє Яворівська міська рада, Шегинівська сільська рада, Судововишнянська міська рада, Мостиська міська рада, Новояворівська міська рада, Івано-Франківська міська рада.
Стосовно фізичних осіб, жителів територіальної громади, які вважають, що рішення у цій справі може вплинути на їх права та обов`язки, з огляду на що вони звернулися до суду із заявами про залучення їх третіми особами, то суд зазначає, що означений Порядок не передбачає їх безпосередньої участі у визначенні кластерного закладу. Водночас фізичні особи, жителі відповідної територальної громади, беруть участь в урядуванні такою громадою за посередництвом виборних органів місцевого самоврядування, зокрема, сільських, селищних, міських рад
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про безпідставність заяв ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 про залучення їх третіми особами, які не заявляють самостійних вимог, на стороні позивача.
Водночас суд вважає за необхідне залучити третіми особами, які не заявляють самостійних вимог, на стороні позивача, Яворівську міську раду, Шегинівську сільську раду, Судововишнянську міську раду, Мостиську міську раду, Новояворівську міську раду, Івано-Франківську міську раду.
Керуючись ст.ст. 49, 243, 248 КАС України, суд
у х в а л и в:
у заявах ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 про залучення їх третіми особами, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - відмовити.
Залучити третіми особами, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача:
Яворівську міську раду (81000, Львівська область, Яворівський район, м. Яворів, вул. Львівська,15, e-mail: post@yavoriv-rada.gov.ua),
Шегинівську сільську раду (81321, Львівська обл., Яворівський р-н, с. Шегині, e-mail: sheg.s.rada.s@ukr.net),
Судововишнянську міську раду (81340, Львівська обл., Яворівський р-н, м. Судова Вишня, пл. Івана Франка, e-mail:svgromada@ukr.net),
Мостиську міську раду (81300, Львівська обл., м. Мостиська, вул. Грушевського, буд. 6, e-mail:mostrada@ukr.net),
Новояворівську міську раду (81053, вул. Шевченка 2, Новояворівськ, Львівська область, e-mail: novoyavmiskrada@ukr.net) ,
Івано-Франківську міську раду (81070, Львівська обл., Яворівський р-н, смт Івано-Франкове, площа Ринок, буд. 1, e-mail: i-fsr@ukr.net).
Запропонувати третім особам подати до суду у п`ятнадцятиденний строк з моменту отримання позовної заяви з додатками, пояснення щодо такого позову, з урахуванням вимог, передбачених ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання.
Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи
Суддя Лунь З.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2023 |
Оприлюднено | 21.12.2023 |
Номер документу | 115755401 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони здоров’я, з них |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Лунь Зоряна Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні