Ухвала
від 08.01.2024 по справі 358/587/22
БОГУСЛАВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 358/587/22 Провадження № 1-кс/358/53/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 січня 2024 року м. Богуслав

Слідчий суддя Богуславського районного суду Київської області ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , розглянув у судовому засіданні клопотання слідчого у кримінальному провадженні - заступника начальника відділення слідчого відділу Обухівського РУП ГУНП в Київській області майор поліції ОСОБА_5 , поданого у рамках кримінального провадження № 12022111230000828, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 25.07.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 246 КК України про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання до підозрюваного ОСОБА_4 ,-

В С Т А Н О В И В:

05.01.2024 року слідчий звернувся з вказаним клопотанням, яке обґрунтував наступним.

Слідчим відділом Обухівського РУП ГУНП в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12022111230000828, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 25.07.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 246 КК України.

ОСОБА_4 за попередньою змовою групою осіб із ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , здійснили незаконну порубку лісових насаджень на території Богуславської ОТГ Обухівського району Київської області.

Так, наказом Київської обласної державної адміністрації № 92 від 09.08.2012 «Про реорганізацію Київської обласної державної організації «Київагроліс» та припинення діяльності шляхом приєднання агролісогосподарських підприємств, агролісництв» (із змінами та доповненнями), створено Державне підприємство «Спеціалізоване лісогосподарське підприємство «Київоблагроліс» (надалі - ДП «СЛП «Київоблагроліс», підприємство), до якого приєднано Іванківське спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство «Держагролісгосп, Богуславське, Бородянське, Києво-Святошинське, Миронівське, Таращанське, Тетіївське державні агролісництва, та ДП «Поліське агролісництво».

Розпорядженням голови Київської обласної державної адміністрації № 503 від 02.12.2016 «Про затвердження Статуту ДП «СЛП «Київоблагроліс» у новій редакції» (зі змінами та доповненнями), затверджено Статут ДП «СЛП «Київоблагроліс».

Відповідно до п. 1.1. Розділу 1 Статуту, ДП «СЛП «Київоблагроліс» засноване на основі державної власності шляхом приєднання агролісогосподарських підприємств та агролісництв. Підприємство відноситься до сфери управління Київської обласної державної адміністрації (Уповноважений орган управління) у особі Департаменту екології та природних ресурсів Київської обласної державної адміністрації (зі змінами та доповненнями) і є підзвітним йому. Державне підприємство «Спеціалізоване лісогосподарське підприємство «Київоблагроліс» є правонаступником Київської обласної організації «Київагроліс» та агролісогосподарських підприємств, агролісництв: Богуславське державне агролісництво; Поліське спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство; Таращанське державне агролісогосподарське підприємство; Державне підприємство «Тетіївське державне агролісництво»; Бородянське державне агролісництво; Києво-Святошинське державне агролісництво; Іванківське спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство «Держагролісгосп» з підпорядкованими агролісництвами без права юридичного статусу; Димарське спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство; Оливське спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство; Сидоровицьке спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство; Шпилівське спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство.

Відповідна до п. 1 Постанови Кабінету Міністрів від 07.09.2022 № 1003 «Деякі питання реформування управління лісової галузі» зазначено - ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державного агентства лісових ресурсів за переліком згідно з додатком 1 (Київське обласне та по м. Києву управління лісового та мисливського господарства).

Відповідно до п. 2 Постанови Кабінету Міністрів від 07.09.2022 № 1003 «Деякі питання реформування управління лісової галузі» утворити як юридичні особи публічного права міжрегіональні територіальні органи Державного агентства лісових ресурсів за переліком згідно з додатком 2 (Центральне міжрегіональне управління лісового та мисливського господарства (м. Житомир).

Згідно із п. 3 ч. 3 Постанови Кабінету Міністрів від 07.09.2022 № 1003 «Деякі питання реформування управління лісової галузі» міжрегіональні територіальні органи Державного агентства лісових ресурсів, що утворюються згідно з пунктом 2 цієї постанови, є правонаступниками територіальних органів Державного агентства лісових ресурсів, які ліквідуються згідно з пунктом 1, згідно з Додатком 3.

Відповідно до переліку правонаступників територіальних органів Державного агентства лісових ресурсів, що ліквідуються є Київське обласне та по м. Києву управління лісового та мисливського господарства та правонаступником згідно Додатку 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 07.09.2022 № 1003 «Деякі питання реформування управління лісової галузі» є Центральне міжрегіональне управління лісового та мисливського господарства (м. Житомир).

Згідно із п. 1 ч. 4 Постанови Кабінету Міністрів від 07.09.2022 № 1003 «Деякі питання реформування управління лісової галузі» утворено державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України» та приєднано до нього спеціалізовані державні лісогосподарські підприємства, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів, з подальшим перетворенням державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» в акціонерне товариство, 100 відсотків акцій якого належать державі, з урахуванням особливостей, визначених законом.

Згідно із наказом Фонду державного майна України від 08.03.2023 № 447 затвердженого Статут ДП «Спеціалізоване лісогосподарство» підприємство «Київоблагроліс» (далі-Статут).

Відповідно до п. 1.1. Статуту ДП «Спеціалізоване лісогосподарство» підприємство «Київоблагроліс» є державним унітарним підприємством, що діє як комерційне підприємство, засноване на основі державної власності шляхом приєднання агролісогосподарських підприємств, агролісництв та належить до сфери управління Фонду державного майна України.

Згідно з п. 1.3 Статуту ДП «Спеціалізоване лісогосподарство» підприємство «Київоблагроліс» є правонаступником Київської обласної державної організації «Київагроліс» та агролісогосподарських підприємств, агролісництв: Богуславське державне агролісництво; Поліське спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство; Таращанське державне агролісогосподарське підприємство; Державне підприємство «Тетіївське державне агролісництво»; Бородянське державне агролісництво; Києво-Святошинське державне агролісництво; Іванківське спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство «Держагролісгосп» з підпорядкованими агролісництвами без права юридичного статусу; Димарське спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство; Оливське спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство; Сидоровицьке спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство; Шпилівське спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство.

Згідно п.п. 3.1 Розділу 3 Статуту, підприємство створене з метою отримання прибутку на основі організації комплексного ведення лісового господарства, включаючи питання охорони, захисту, раціонального використання лісових ресурсів і відтворення лісів в державному лісовому фонді.

Предметом діяльності товариства відповідно до п. 3.3. Розділу 3 Статуту зокрема є проведення заходів щодо відновлення лісів, підвищення їх продуктивності, охорона лісів і лісонасаджень від незаконних порубок та пошкоджень, самовільного сінокосіння, інших лісопорушень, проведення матеріальної та грошової оцінки лісосік, ведення рубок із додержанням діючих настанов і правил, заготівля та переробка деревини від рубок, формування і оздоровлення лісів, рубок головного користування та інших рубок.

Пунктом 3.5. Розділу 3 Статуту визначено, що усі види діяльності, що згідно із законодавством України потребують спеціальних дозволів чи ліцензій, здійснюються Підприємством лише після їх отримання.

Згідно із статтею 45 Лісового кодексу України, лісовпорядкування включає комплекс заходів, спрямованих на забезпечення ефективної організації та науково обґрунтованого ведення лісового господарства, охорони, захисту, раціонального використання, підвищення екологічного та ресурсного потенціалу лісів, культури ведення лісового господарства, отримання достовірної і всебічної інформації про лісовий фонд України.

У матеріалах лісовпорядкування дається якісна і кількісна характеристика кожної лісової ділянки, комплексна оцінка ведення лісового господарства, що є основою для розроблення на засадах сталого розвитку проекту організації та розвитку лісового господарства відповідного об`єкта лісовпорядкування.

В Україні визнається і діє принцип верховенства права, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із вимогами статті 68 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», особи, винні у порушенні вимог законодавства про оцінку впливу на довкілля, несуть відповідальність згідно вимог чинного законодавства України.

Так, на початку 2022 року, точні дати та час в ході досудового розслідування не встановлені, ОСОБА_6 діючи умисно, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, у порушення вимог ст. 69 ЛК України, а також Постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.2007 № 761 «Про врегулювання питань щодо спеціального використання лісових ресурсів», згідно яких використання лісових ресурсів проводиться за спеціальним дозволом, порушуючи встановлений порядок охорони, раціонального використання та відтворення лісу, не маючи спеціального дозволу для використання лісових ресурсів, лісорубного або лісового квитка, маючи на меті незаконне збагачення за рахунок вчинення злочинів проти довкілля, вирішив здійснити незаконну порубку лісових насаджень, з метою отримання систематичного протиправного прибутку від такої діяльності, в межах Богуславської ОТГ Обухівського району Київської області до якого відноситься «Богуславське лісове господарство» ДСГП «Ліси України».

Усвідомлюючи складність в організації незаконної діяльності із систематичної незаконної порубки лісових насаджень, транспортування, погрузки та вивантаження вирубаної деревини, оскільки вказаний процес є довготривалим, потребує підготовки та залучення значних матеріальних та людських ресурсів, а також розуміючи, що для досягнення мети, направленої на протиправне збагачення шляхом вчинення незаконних порубок лісових насаджень йому необхідна допомога сторонніх осіб, ОСОБА_6 почав готуватися до вчинення злочину, пов`язаного з незаконною порубкою деревини у лісі на території «Богуславського лісового господарства» ДСГП «Ліси України», що розташоване на території Богуславської ОТГ Обухівського району Київської області.

Так, 04.05.2022 ОСОБА_6 через власний мобільний телефон SAMSUNG SM - 315 IOS з номерів НОМЕР_1 та НОМЕР_2 за допомогою мобільний додатку Приват 24 сплатив грошові кошти у розмірі 1974 грн. ТОВ «Редакція газети «Вісті Богуславщини» за розміщення оголошення «порізка та рубка» та «рубані дрова», яке було оприлюднено 2, 9, 16, 23, 30 червня та 7, 14, 21 липня 2022 року з метою пошуку осіб для здійснення незаконної порубки лісових насаджень, а також пошуку осіб для здійснення продажу незаконної порубаної деревини.

Розуміючи, що йому необхідна допомога сторонніх осіб, ОСОБА_6 вирішив залучити до такої діяльності декількох осіб із числа жителів Богуславської ОТГ Обухівського району Київської області, а саме: ОСОБА_4 , ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 ,

На початку червня 2022 року, точні дати та час в ході досудового розслідування не встановлені, ОСОБА_6 довів ОСОБА_4 , ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , план дій, спрямованих на здійснення незаконної порубки деревини у лісі на території «Богуславського лісового господарства» ДСГП «Ліси України», що розташоване на території Богуславської ОТГ Обухівського району Київської області, при цьому кожному із учасників було відведено роль та функції, які вони повинні були виконувати під час спільного вчинення злочину.

Відповідно до розробленого плану ОСОБА_4 , ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , згідно відведених їм ролей повинні були забезпечувати безпосереднє здійснення порубки лісових насаджень, підшукування до таких робіт інших осіб, здійснення обробки, розпилу та подальшої погрузки незаконно порубаної деревини до наданих транспортних засобів.

В той же час, роль ОСОБА_6 передбачала: забезпечення необхідними засобами та знаряддями для вчинення злочинної діяльності (транспортом, причепами , бензиновими та електричними пилами, запасними частинами до них, паливно-мастильними матеріалами), підшукування до таких робіт інших осіб, підшукування місць порубки деревини серед лісових насаджень на території «Богуславського лісового господарства» ДСГП «Ліси України», підшукування водіїв для перевезення незаконно порубаної деревини.

Бажаючи здійснювати протиправну діяльність, спрямовану на здійснення незаконних порубок лісових насаджень, та отримувати від цього власний прибуток ОСОБА_4 , ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , надали свою згоду ОСОБА_6 та попередньо домовились про спільне вчинення злочину групою осіб щодо здійснення незаконних порубок лісових насаджень.

Так, отримавши усну згоду ОСОБА_4 , ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , про спільне вчинення злочину, ОСОБА_6 за взаємною згодою очолив групу, визначивши необхідну для досягнення загальної злочинної мети кількість постійних учасників групи, при цьому, керуючись спільним бажанням вчинення злочину на території «Богуславського лісового господарства» ДСГП «Ліси України», який розташований на території Богуславської ОТГ Обухівського району Київської області, задля отримання прибутку, який залежав від кількості незаконно порубаної деревини та погрузки на транспортні засоби для подальшого продажу.

Вказану діяльність планували проводити систематично, протягом невизначеного терміну, а отримані прибутки використовувати для власних потреб.

У червні 2022 року, точні дати та час не встановлені, ОСОБА_4 , достовірно знаючи про те, що здійснення вирубки лісових насаджень без дозвільних документів є незаконним, в порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України №724 від 12.05.2007 «Про затвердження Правил поліпшення якісного складу лісів», постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.1997 № 555 «Про затвердження санітарних правил в лісах України», статті 29-2 Лісового кодексу України, діючи спільним умислом за попередньою змовою групою осіб із ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 та ОСОБА_6 , який він привіз усіх учасників до місця вчинення злочину призначення на власному автомобілі ВАЗ 2121 «Нива» червоного кольору д.н.з. НОМЕР_3 , прибули на ділянку місцевості, а саме квартал 29 на територію «Богуславського лісового господарства» ДСГП «Ліси України», який розташований на території Богуславської ОТГ Обухівського району Київської області.

У подальшому, ОСОБА_6 визначив ділянки місцевості, а саме квартал 29 виділи № 3 та № 8, які розташовані в межах «Богуславського лісового господарства» ДСГП «Ліси України», надав бензопили, паливно-мастильні матеріали для здійснення незаконної порубки деревини та ОСОБА_4 , ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , діючи спільним умислом за попередньою змовою групою осіб, розпочали здійснювати незаконну порубку, розпиловку та погрузку деревини на транспорті засоби, які за усною домовленістю з ОСОБА_6 прибували до місця скоєння кримінального правопорушення та вивозили до місць складування та подальшого продажу, які під час досудового розслідування не встановлені.

Вказані злочинні дії групи осіб у складі ОСОБА_4 , ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , вчинялись останніми у період часу з червня 2022 року по 24.07.2022.

У липні місяці 2022 року, точні дати та час не встановлені, розуміючи, що для досягнення їх спільної злочинної мети їм необхідна допомога та участь у вчиненні злочинної діяльності інших осіб, які б забезпечували безпосереднє проведення інших робіт із заготівлі незаконно вирубаних дерев та завантаження деревини до наданих транспортних засобів, ОСОБА_6 залучив до незаконної протиправної діяльності ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , які не були обізнані в злочинних намірах останнього, двох неповнолітніх дітей ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , які не були обізнані в злочинних намірах останнього, та у свою чергу повинні були спостерігати за навколишньою обстановкою, щоб не бути застигнутими на місці вчинення злочину, ОСОБА_17 , який не був обізнаний в злочинних намірах останнього, був водієм транспортного засобу марки ЗИЛ-130, д.н.з. НОМЕР_4 , та виконував роль перевізника деревини до місць призначення, які йому зазначав ОСОБА_6 .

У свою чергу ОСОБА_9 залучив для вчиненні своєї злочинної діяльності дружину ОСОБА_18 , ОСОБА_4 залучив для вчиненні своєї злочинної діяльності дружину ОСОБА_19 , які не будучи обізнані в злочинних намірах останніх, повинні були здійснювати інші роботи із заготівлі незаконно вирубаних дерев та допомагати завантажувати деревину до наданих транспортних засобів.

ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_17 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 за домовленістю із ОСОБА_6 за грошову винагороду у розрахунку від 300 до 500 грн., погодились здійснювати вказані роботи.

У подальшому, упродовж червня 2022 року по 24.07.2022, точні дати та час в ході досудового розслідування не встановлені, ОСОБА_4 , ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , діючи умисно, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, у порушення вимог ст. 69 ЛК України, Порядку видачі спеціальних дозволів на використання лісових ресурсів, затвердженого постановою Кабінету міністрів України № 761 від 23.05.2007, порушуючи встановлений порядок охорони, раціонального використання та відтворення лісу, не маючи спеціального дозволу для використання лісових ресурсів, лісорубного або лісового квитка, маючи на меті незаконне збагачення за рахунок вчинення злочинів проти довкілля, та залучених в якості робітників осіб, а саме ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_17 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_19 , ОСОБА_18 , неповнолітніх ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , які не були обізнані в злочинних намірах останніх, та яких кожного разу у різний час та дні ОСОБА_6 доставляв до кварталу 29 виділів № 3 та № 8 «Богуславського лісового господарства» ДСГП «Ліси України», які розташований на території Богуславської ОТГ Обухівського району Київської області на своєму власному автомобілі ВАЗ 2121 «Нива» червоного кольору д.н.з. НОМЕР_3 забезпечуючи їх необхідними засобами для скоєння злочину - бензопилами, транспортом, запасними частинами до них, паливно-мастильними матеріалами, здійснили незаконну порубку деревини на території «Богуславського лісового господарства» ДСГП «Ліси України», який розташований на території Богуславської ОТГ Обухівського району Київської області шляхом зрізання під корінь дерев, відокремивши стовбури вказаних дерев від шийки кореня до ступеня припинення росту, після чого розпиляли їх на колоди різної довжини, здійснили навантаження деревини на надані транспорті засоби з метою подальшого перевезення незаконно порубаної деревини до невстановлених в ході досудового розслідування покупців, однак 24.07.2022 були затримані на місці вчинення злочину працівниками поліції.

У результаті спільних дій, за попередньою змовою групою осіб у складі ОСОБА_4 , ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , на земельній ділянці лісу на території кварталу 29 виділів №3 та № 8, що знаходились в межах Богуславської ОТГ Обухівського району Київської області та відносяться до «Богуславського лісового господарства» ДСГП «Ліси України», було здійснено незаконну порубку 134 (ста тридцяти чотирьох) сироростучих дерев породи «дуб», «граб», «клен», «ясен» до ступеня припинення росту, а саме: 37х32 см. породи «граб»; 40х39 см. породи «граб»; 100х91 см. породи «дуб»; 58х61 см. породи «дуб»; 44х43 см. породи «граб»; 52х35 см. породи «граб»; 40х39 см. породи «граб»; 38х38 см. породи «граб»; 34х33 см. породи «граб»; 54х51 см. породи «дуб»; 40х44 см. породи «дуб»; 34х34 см. породи «дуб»; 44х43 см. породи «дуб»; 38х40 см. породи «дуб»; 37х40 см. породи «дуб»; 54х56 см. породи «дуб»; 42х36 см. породи «ясен»; 19х20 см. породи «граб»; 83х110 см. породи «берест»; 55х52 см. породи «дуб»; 54х57 см. породи «дуб»; 50х48 см. породи «дуб»; 18х15 см. породи «граб»; 43х44 см. породи «дуб»; 50х47 см. породи «ясен»; 34х34 см. породи «дуб»; 44х40 см. породи «дуб»; 39х38 см. породи «клен»; 45х44 см. породи «дуб»; 52х41 см. породи «дуб»; 52х56 см. породи «дуб»; 46х50 см. породи «дуб»; 50х47 см. породи «дуб»; 56х44 см. породи «дуб»; 55х45 см. породи «дуб»; 34х32 см. породи «дуб»; 34х29 см. породи «дуб»; 32х32 см. породи «дуб»; 38х47 см. породи «дуб»; 46х47 см. породи «дуб»; 65х60 см. породи «дуб»; 24х21 см. породи «липа»; 57х52 см. породи «ясен»; 49х41 см. породи «граб»; 41х46 см. породи «граб»; 34х27 см. породи «граб»; 42х34 см. породи «граб»; 61х67 см. породи «дуб»; 58х54 см. породи «дуб»; 45х47 см. породи «дуб»; 60х63 см. породи «липа»; 46х54 см. породи «граб»; 52х55 см. породи «дуб»; 45х49 см. породи «дуб»; 34х36 см. породи «дуб»; 34х33 см. породи «граб»; 35х32 см. породи «граб»; 41х42 см. породи «граб»; 36х48 см. породи «граб»; 42х39 см. породи «граб»; 33х36 см. породи «граб»; 30х29 см. породи «липа»; 36х36 см. породи «дуб»; 48х42 см. породи «дуб»; 34х35 см. породи «дуб»; 28х26 см. породи «граб»; 31х33 см. породи «дуб»; 63х70 см. породи «дуб»; 36х33 см. породи «граб»; 38х42 см. породи «граб»; 35х32 см. породи «граб»; 28х31 см. породи «граб»; 30х32 см. породи «граб»; 26х25 см. породи «граб»; 50х56 см. породи «ясен»; 65х62 см. породи «ясен»; 42х47 см. породи «дуб»; 55х61 см. породи «ясен»; 42х34 см. породи «граб»; 28х32 см. породи «граб»; 26х34 см. породи «граб»; 38х33 см. породи «граб»; 46х41 см. породи «граб»; 46х43 см. породи «дуб»; 40х34 см. породи «граб»; 38х28 см. породи «граб»; 39х36 см. породи «граб»; 54х47 см. породи «граб»; 30х30 см. породи «граб»; 52х49 см. породи «дуб»; 42х54 см. породи «ясен»; 36х38 см. породи «ясен»; 40х34 см. породи «клен»; 34х32 см. породи «граб»; 46х42 см. породи «дуб»; 40х46 см. породи «клен»; 60х51 см. породи «клен»; 50х51 см. породи «ясен»; 46х50 см. породи «ясен»; 35х30 см. породи «клен»; 34х35 см. породи «граб»; 37х36 см. породи «дуб»; 42х52 см. породи «дуб»; 33х33 см. породи «дуб»; 38х26 см. породи «граб»; 53х53 см. породи «дуб»; 38х36 см. породи «граб»; 30х30 см. породи «граб»; 33х34 см. породи «граб»; 49х45 см. породи «граб»; 34х34 см. породи «граб»; 62х58 см. породи «граб»; 28х27 см. породи «граб»; 20х32 см. породи «граб»; 62х66 см. породи «ясен»; 39х40 см. породи «граб»; 28х30 см. породи «граб»; 42х39 см. породи «граб»; 49х43 см. породи «граб»; 41х45 см. породи «граб»; 40х40 см. породи «граб»; 59х58 см. породи «ясен»; 38х42 см. породи «граб»; 52х52 см. породи «ясен»; 33х33 см. породи «граб»; 27х31 см. породи «граб»; 39х49 см. породи «граб»; 42х28 см. породи «граб»; 47х42 см. породи «граб»; 44х56 см. породи «граб»; 43х51 см. породи «граб»; 43х43 см. породи «граб»; 41х43 см. породи «граб»; 24х28 см. породи «клен».

Відповідно до примітки № 2 до ч. 4 ст. 246 КК України тяжкими наслідками вважаються такі наслідки, які у шістдесят і більше разів перевищують неоподатковуваний мінімум доходів громадян. Згідно підпункту 169.1.1 ст.169 розділу 4 податкового кодексу України неоподатковуваний мінімум доходів громадян дорівнює 1240 ( одна тисяча двісті сорок) гривень 50 (п`ятдесят) копійок.

Таким чином, своїми умисними діями ОСОБА_4 , ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , заподіяли шкоду державі в особі Державного підприємства «Спеціалізоване лісогосподарське підприємство «Київоблагроліс», яка згідно судової інженерно-екологічної експертизи становить 1 569 932,30 грн., що відповідно до Примітки до статті 246 КК України є тяжкими наслідками.

Таким чином, ОСОБА_4 підозрюється у незаконній порубці дерев у лісах, вчиненої за попередньою змовою групою осіб, що спричинило тяжкі наслідки, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 246 КК України.

15 грудня 2023 року ОСОБА_4 вручено письмове повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 246 КК України.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_4 у вчиненні вищевказаного кримінального правопорушення повністю підтверджується зібраними по провадженню доказами, а саме: протоколом допиту підозрюваного ОСОБА_4 від 16.12.2023, протоколм огляду місця події від 24.07.2022, постановою про визнання об`єкту речовим доказом від 25.07.2022, листом ДП "Спеціалізоване лісогосподарське підприємство "Київоблагроліс", протоколами допиту свідків ОСОБА_20 та ОСОБА_21 від 25.08.2022, протоколм допиту свідка ОСОБА_12 від 04.09.2022, висновком експерта від 29.09.2023 № СЕ-19/111-23/46328-ФХЕД.

Таким чином, про обґрунтованість підозри, повідомленої ОСОБА_4 та причетність підозрюваного до вчинення інкримінованого кримінального правопорушення свідчать вищезазначені матеріали кримінального провадження у їх сукупності, які на даній стадії достатньо для висновку про обґрунтованість підозри, яка, по суті, визначає наявність обставин або відомостей, які б переконали неупередженого спостерігача, що ця особа, можливо, вчинила злочин.

ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні тяжкого злочину, за який законом передбачено максимальне покарання у вигляді позбавлення волі на строк від п`яти до семи років.

Таким чином, запобіжний захід у виді особистого зобов`язання може бути застосований до підозрюваного ОСОБА_4 .

Сторона обвинувачення також звертає увагу слідчого судді на тому, що ОСОБА_4 у подальшому може змінити місце свого проживання, у тому числі вільно пересуватись територією України, або на тимчасово окуповану територію, шо у подальшому може призвести до затягування досудового розслідування, переховуватися від органу досудового розслідування, суду, впливати на свідків.

В ході досудового розслідування за вказаним кримінальним провадженням виникла необхідність у застосуванні запобіжного заходу відносно підозрюваного ОСОБА_4 у вигляді особистого зобов`язання, оскільки є достатньо підстав вважати, що підозрюваний ОСОБА_4 може здійснити дії, передбачені п.п. 1, 3 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме:

- п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України - ОСОБА_4 не має міцних соціальних зав`язків, усвідомлюючи тяжкість скоєного злочину, який відповідно до ст. 12 КК України відноситься до категорії тяжкого злочину, за який законом передбачено покарання виключно у вигляді позбавлення волі на строк від 5 до 8 років, та у разі доведення його вини в суді, можливість отримання покарання у вигляді позбавлення волі на тривалий термін - може переховуватись від органу досудового розслідування, суду.

- п. 3 ч. 1 ст. 177 КПК України - незаконно впливати на свідків у цьому ж кримінальному провадженні. Після набуття статусу підозрюваного підозрюваний має право на ознайомлення з матеріалами кримінального провадження, у тому числі до анкетних даних свідків та їх місце мешкання, у зв`язку з чим з метою уникнути покарання за скоєний злочин підозрюваний може шляхом вмовлянь або погроз впливати на них, оскільки підозрюваний ОСОБА_4 особисто знайомий з свідками та іншими підозрюваними в кримінальному провадженні, а також обізнаний про місце їхнього проживання, а тому, існують підстави вважати, що ОСОБА_4 може залякувати, підкупити або вчиняти інші протиправні дії відносно свідків та інших підозрюваних, спрямовані до їхньої відмови в подальшому давати показання стосовно обставин вчиненого злочину та які можуть викрити його у даній злочинній діяльності.

Викладені обставини в сукупності свідчать про те, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченим п.п. 1, 3, ч. 1 ст. 177 КПК України.

Розмір майнової шкоди, у завданні якої підозрюється ОСОБА_7 , зокрема, відповідно до висновку експерта від 29.09.2023 № СЕ-19/111-23/46328 ФХЕД за результатами проведення судової інженерно-екологічної експертизи внаслідок порубки дерев ОСОБА_4 , у змові із іншими підозрюваними в даному кримінальному провадженні ОСОБА_9 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_8 , спричинив шкоду в сумі 1 569 932,30 грн., що більше ніж у шістдесят разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян, який станом на 01.01.2022 становив 1240,5 грн., та є тяжким наслідком у розумінні ст. 246 КК України.

Підозрюваний ОСОБА_4 має постійне місце проживання за адресою: АДРЕСА_1 , а також проходить службу за мобілізацією в Збройних силах України.

У зв`язку з чим вважаємо доцільним обрання підозрюваному запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання. Вказана заборона обґрунтовується необхідністю здійснення контролю за місцем перебування підозрюваного і не буде занадто обтяжливою для нього, оскільки дозволить йому задовольняти свої побутові потреби та заробляти законно на життя.

При цьому, є необхідність у зобов`язанні підозрюваного ОСОБА_4 виконувати покладені на нього слідчим суддею, судом обов`язки, передбачені ст. 194 цього кодексу.

З метою забезпечення дієвості даного кримінального провадження вважаємо за доцільне покласти на підозрюваного ОСОБА_4 наступні обов`язки, передбачені ч. 5 ст. 194 КПК України, а саме:

1)прибувати до Обухівського РУП ГУНП в Київській області за адресою вул. Київська, 22 в м. Обухів Київської області, до заступника начальника відділення слідчого відділу ОСОБА_5 або до слідчих слідчої групи у даному кримінальному провадженні за першим викликом, здійсненим у відповідності до вимог КПК України, з метою забезпечення можливості проведення із ним слідчих та процесуальних дій, а також до прокурора, суду на визначений ними час;

2)не відлучатися за межі Богуславської територіальної громади Обухівського району Київської області без дозволу слідчого, прокурора або суду, що обґрунтовується необхідністю полегшення працівникам поліції профілактичного нагляду за ОСОБА_4 задля недопущення ним ухилення від слідства чи суду;

3)повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання;

4)утримуватися від спілкування з іншими підозрюваними ОСОБА_9 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_8 , та з усіма свідками й експертом поза межами проведення слідчих дій в кримінальному провадженні № 12022111230000828 від 25.07.2022 в будь-який спосіб, як особисто, так за допомогою будь-яких засобів зв`язку та мережі Інтернет, в тому числі через третіх осіб.

Беручи до уваги те, що ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні тяжкого злочину, передбаченого ч. 4 ст. 246 КК України, та маючи можливість вільного цілодобового пересування по території України, може у будь-який час розпочати переховуватися від органу досудового розслідування та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності за вчинене діяння, незаконно впливати на свідків у цьому ж кримінальному провадженні, орган досудового розслідування у кримінальному провадженні переконаний у тому, що до нього слід застосувати запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання.

У судовому засіданні прокурор доводи клопотання підтримали та наполягав на його задоволенні.

У судовому засіданні підозрюваний ОСОБА_4 проти задоволення клопотання не заперечував.

Заслухав учасників судового засідання, дослідив доводи, якими обґрунтовується клопотання, слідчий суддя прийшов до наступних висновків.

В провадженні слідчого відділу Обухівського РУП ГУНП в Київській області перебувають матеріали досудового розслідування у кримінальному провадженні №12022111230000828, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 25.07.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 246 КК України.

15.12.2023 р. ОСОБА_4 вручено письмове повідомлення про підозру у вчиненні ним даного кримінального правопорушення.

Вина ОСОБА_4 підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме: протоколом допиту підозрюваного ОСОБА_4 від 16.12.2023, протоколм огляду місця події від 24.07.2022, постановою про визнання об`єкту речовим доказом від 25.07.2022, листом ДП "Спеціалізоване лісогосподарське підприємство "Київоблагроліс", протоколами допиту свідків ОСОБА_20 та ОСОБА_21 від 25.08.2022, протоколм допиту свідка ОСОБА_12 від 04.09.2022, висновком експерта від 29.09.2023 № СЕ-19/111-23/46328-ФХЕД.

При вирішенні питання про обрання запобіжного заходу слідчий суддя враховує, що згідно ч. 1 ст. 177 КПК України, метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; 2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Згідно ч. 2 ст. 177 КПК України, підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті. Слідчий, прокурор не мають права ініціювати застосування запобіжного заходу без наявності для цього підстав, передбачених цим Кодексом.

Крім того, у відповідності до ст. 178 КПК України, при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім наявності ризиків, зазначених у статті 177 цього Кодексу, слідчий суддя, суд на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів зобов`язаний оцінити в сукупності всі обставини, у тому числі: вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; тяжкість покарання, вік та стан здоров`я підозрюваного, обвинуваченого; наявність у підозрюваного, обвинуваченого постійного місця роботи або навчання; наявність судимостей у підозрюваного, обвинуваченого та інші відомості.

Так, слідчий суддя враховує, що ОСОБА_4 проходить службу за мобілізацією в ЗСУ, його вік, стан здоров`я, тяжкість покарання та вважає, що надані слідчим докази доводять наявність ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, а саме, що ОСОБА_4 може переховуватися від органів досудового розслідування, впливати на свідків, іншого підозрюваного, тому клопотання підлягає задоволенню.

На підставі викладеного і керуючись ст.ст. 176-179, 184, 193, 194 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В:

Клопотання, - задовольнити.

Застосувати до підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання строком на 60 діб, тобто до 07 березня 2024 року включно.

Покласти на ОСОБА_4 наступні обов`язки:

1)прибувати до Обухівського РУП ГУНП в Київській області за адресою вул. Київська, 22 в м. Обухів Київської області, до заступника начальника відділення слідчого відділу ОСОБА_5 або до слідчих слідчої групи у даному кримінальному провадженні за першим викликом, здійсненим у відповідності до вимог КПК України, з метою забезпечення можливості проведення із ним слідчих та процесуальних дій, а також до прокурора, суду на визначений ними час;

2)повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання;

3)утримуватися від спілкування з іншими підозрюваними ОСОБА_9 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_8 , та з усіма свідками й експертом поза межами проведення слідчих дій в кримінальному провадженні № 12022111230000828 від 25.07.2022 в будь-який спосіб, як особисто, так за допомогою будь-яких засобів зв`язку та мережі Інтернет, в тому числі через третіх осіб.

Роз`яснити підозрюваному ОСОБА_4 , що в разі невиконання покладених на нього обов`язків, зазначених в цій ухвалі, до нього може бути застосований більш жорсткий запобіжний захід і на нього може бути накладено грошове стягнення в розмірі від 0,25 розміру прожиткового мінімума для працездатних осіб до 2 розмірів прожиткового мінімума для працездатних осіб.

Копію ухвали вручити учасникам кримінального провадження.

Ухвала суду про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали складений 10.01.2024 року о 09-30 год.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудБогуславський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення08.01.2024
Оприлюднено16.01.2024
Номер документу116274941
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини проти довкілля Незаконна порубка лісу

Судовий реєстр по справі —358/587/22

Ухвала від 08.02.2024

Кримінальне

Богуславський районний суд Київської області

Лебединець Г. С.

Ухвала від 19.01.2024

Кримінальне

Богуславський районний суд Київської області

Лебединець Г. С.

Ухвала від 19.01.2024

Кримінальне

Богуславський районний суд Київської області

Лебединець Г. С.

Ухвала від 11.01.2024

Кримінальне

Богуславський районний суд Київської області

Романенко К. С.

Ухвала від 11.01.2024

Кримінальне

Богуславський районний суд Київської області

Романенко К. С.

Ухвала від 10.01.2024

Кримінальне

Богуславський районний суд Київської області

Лебединець Г. С.

Ухвала від 10.01.2024

Кримінальне

Богуславський районний суд Київської області

Лебединець Г. С.

Ухвала від 08.01.2024

Кримінальне

Богуславський районний суд Київської області

Лебединець Г. С.

Ухвала від 08.01.2024

Кримінальне

Богуславський районний суд Київської області

Лебединець Г. С.

Ухвала від 12.01.2024

Кримінальне

Богуславський районний суд Київської області

Романенко К. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні