Справа № 358/587/22 Провадження № 1-кс/358/65/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 січня 2024 року м. Богуслав
Слідчий суддя Богуславського районного суду Київської області ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянув у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого у кримінальному провадженні - заступника начальника відділення слідчого відділу Обухівського РУП ГУНП в Київській області майор поліції ОСОБА_3 про арешт майна,
В С Т А Н О В И В:
17.01.2024 р. у провадження слідчого судді Богуславського районного суду Київської області ОСОБА_1 надійшло клопотання сторони кримінального провадження - заступника начальника відділення слідчого відділу Обухівського РУП ГУНП в Київській області майор поліції ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні № 12022111230000828.
Слідчий або прокурор у судове засідання не з`явились, в матеріалах справи наявне клопотання в якому просили проводити засідання без їх участі.
Також в матеріалах справи наявне клопотання слідчого про розгляд даного клопотання без повідомлення власників зазначеного майна - підозрюваного ОСОБА_4 та його представників, або інших осіб, які можуть діяти по довіреності в інтересах підозрюваного ОСОБА_4 , для запобігання можливості здійснити приховування, зникнення, втрати, використання, пересування, передачі, відчуження вказаного майна, що є необхідним з метою забезпечення арешту майна
В обґрунтування клопотання слідчий зазначив наступне.
Слідчим відділом Обухівського РУП ГУНП в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12022111230000828, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 25.07.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 246 КК України.
ОСОБА_4 за попередньою змовою групою осіб із ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 здійснили незаконну порубку лісових насаджень на території Богуславської ОТГ Обухівського району Київської області.
Так, наказом Київської обласної державної адміністрації № 92 від 09.08.2012 «Про реорганізацію Київської обласної державної організації «Київагроліс» та припинення діяльності шляхом приєднання агролісогосподарських підприємств, агролісництв» (із змінами та доповненнями), створено Державне підприємство «Спеціалізоване лісогосподарське підприємство «Київоблагроліс» (надалі - ДП «СЛП «Київоблагроліс», підприємство), до якого приєднано Іванківське спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство «Держагролісгосп, Богуславське, Бородянське, Києво-Святошинське, Миронівське, Таращанське, Тетіївське державні агролісництва, та ДП «Поліське агролісництво».
Розпорядженням голови Київської обласної державної адміністрації № 503 від 02.12.2016 «Про затвердження Статуту ДП «СЛП «Київоблагроліс» у новій редакції» (зі змінами та доповненнями), затверджено Статут ДП «СЛП «Київоблагроліс».
Відповідно до п. 1.1. Розділу 1 Статуту, ДП «СЛП «Київоблагроліс» засноване на основі державної власності шляхом приєднання агролісогосподарських підприємств та агролісництв. Підприємство відноситься до сфери управління Київської обласної державної адміністрації (Уповноважений орган управління) у особі Департаменту екології та природних ресурсів Київської обласної державної адміністрації (зі змінами та доповненнями) і є підзвітним йому. Державне підприємство «Спеціалізоване лісогосподарське підприємство «Київоблагроліс» є правонаступником Київської обласної організації «Київагроліс» та агролісогосподарських підприємств, агролісництв: Богуславське державне агролісництво: Поліське спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство; Таращанське державне агролісогосподарське підприємство; Державне підприємство «Тетіївське державне агролісництво»; Бородянське державне агролісництво; Києво-Святошинське державне агролісництво; Іванківське спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство «Держагролісгосп» з підпорядкованими агролісництвами без права юридичного статусу; Лимарське спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство; Оливське спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство; Сидоровицьке спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство; Шпилівське спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство.
Відповідна до п. 1 Постанови Кабінету Міністрів від 07.09.2022 № 1003 «Деякі питання реформування управління лісової галузі» зазначено - ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державного агентства лісових ресурсів за переліком згідно з додатком 1 (Київське обласне та по м. Києву управління лісового та мисливського господарства)
Відповідно до п. 2 Постанови Кабінету Міністрів від 07.09.2022 № 1003 «Деякі питання реформування управління лісової галузі» утворити як юридичні особи публічного права міжрегіональні територіальні органи Державного агентства лісових ресурсів за переліком згідно з додатком 2 (Центральне міжрегіональне управління лісового та мисливського господарства (м. Житомир).
Згідно із п. 3 ч. З Постанови Кабінету Міністрів від 07.09.2022 № 1003 «Деякі питання реформування управління лісової галузі» міжрегіональні територіальні органи Державного агентства лісових ресурсів, що утворюються згідно з пунктом 2 цієї постанови, є правонаступниками територіальних органів Державного агентства лісових ресурсів, які ліквідуються згідно з пунктом 1, згідно з Додатком 3.
Відповідно до переліку правонаступників територіальних органів Державного агентства лісових ресурсів, що ліквідуються є Київське обласне та по м. Києву управління лісового та мисливського господарства та правонаступником згідно Додатку 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 07.09.2022 № 1003 «Деякі питання реформування управління лісової галузі» є Центральне міжрегіональне управління лісового та мисливського господарства (м. Житомир).
Згідно із п. 1 ч. 4 Постанови Кабінету Міністрів від 07.09.2022 № 1003 «Деякі питання реформування управління лісової галузі» утворено державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України» та приєднано до нього спеціалізовані державні лісогосподарські підприємства, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів, з подальшим перетворенням державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» в акціонерне товариство. 100 відсотків акцій якого належать державі, з урахуванням особливостей, визначених законом.
Згідно із наказом Фонду державного майна України від 08.03.2023 № 447 затвердженого Статут ДП «Спеціалізоване лісогосподарство» підприємство «Київоблагроліс» (далі-Статут).
Відповідно до п. 1.1. Статуту ДП «Спеціалізоване лісогосподарство» підприємство «Київоблагроліс» є державним унітарним підприємством, що діє як комерційне підприємство, засноване на основі державної власності шляхом приєднання агролісогосподарських підприємств, агролісництв та належить до сфери управління Фонду державного майна України.
Згідно з п. 1.3 Статуту ДП «Спеціалізоване лісогосподарство» підприємство «Київоблагроліс» є правонаступником Київської обласної державної організації «Київагроліс» та агролісогосподарських підприємств, агролісництв: Богуславське державне агролісництво; Поліське спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство; Таращанське державне агролісогосподарське підприємство; Державне підприємство «Тетіївське державне агролісництво»; Бородянське державне агролісництво; Києво-Святошинське державне агролісництво; Іванківське спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство «Держагролісгосп» з підпорядкованими агролісництвами без права юридичного статусу; Лимарське спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство; Оливське спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство; Сидоровицьке спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство; Шпилівське спеціалізоване державне агролісогосподарське підприємство.
Згідно п.п. 3.1 Розділу 3 Статуту, підприємство створене з метою отримання прибутку на основі організації комплексного ведення лісового господарства, включаючи питання охорони, захисту, раціонального використання лісових ресурсів і відтворення лісів в державному лісовому фонді.
Предметом діяльності товариства відповідно до п. 3.3. Розділу 3 Статуту зокрема є проведення заходів щодо відновлення лісів, підвищення їх продуктивності, охорона лісів і лісонасаджень від незаконних порубок та пошкоджень, самовільного сінокосіння, інших лісопорушень, проведення матеріальної та грошової оцінки лісосік, ведення рубок із додержанням діючих настанов і правил, заготівля та переробка деревини від рубок, формування і оздоровлення лісів, рубок головного користування та інших рубок.
Пунктом 3.5. Розділу 3 Статуту визначено, що усі види діяльності, що згідно із законодавством України потребують спеціальних дозволів чи ліцензій, здійснюються Підприємством лише після їх отримання.
Згідно із статтею 45 Лісового кодексу України, лісовпорядкування включає комплекс заходів, спрямованих на забезпечення ефективної організації та науково обґрунтованого ведення лісового господарства, охорони, захисту, раціонального використання, підвищення екологічного та ресурсного потенціалу лісів, культури ведення лісового господарства, отримання достовірної і всебічної інформації про лісовий фонд України.
У матеріалах лісовпорядкування дається якісна і кількісна характеристика кожної лісової ділянки, комплексна оцінка ведення лісового господарства, що є основою для розроблення на засадах сталого розвитку проекту організації та розвитку лісового господарства відповідного об`єкта лісовпорядкування.
В Україні визнається і діє принцип верховенства права, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із вимогами статті 68 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», особи, винні у порушенні вимог законодавства про оцінку впливу на довкілля, несуть відповідальність згідно вимог чинного законодавства України.
Так, на початку 2022 року, точні дати та час в ході досудового розслідування не встановлені, ОСОБА_5 діючи умисно, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, у порушення вимог ст. 69 ЛК України, а також Постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.2007 № 761 «Про врегулювання питань щодо спеціального використання лісових ресурсів», згідно яких використання лісових ресурсів проводиться за спеціальним дозволом, порушуючи встановлений порядок охорони, раціонального використання та відтворення лісу, не маючи спеціального дозволу для використання лісових ресурсів, лісорубного або лісового квитка, маючи на меті незаконне збагачення за рахунок вчинення злочинів проти довкілля, вирішив здійснити незаконну порубку лісових насаджень, з метою отримання систематичного протиправного прибутку від такої діяльності, в межах Богуславської ОТГ Обухівського району Київської області до якого відноситься «Богуславське лісове господарство» ДСГП «Ліси України».
Усвідомлюючи складність в організації незаконної діяльності із систематичної незаконної порубки лісових насаджень, транспортування, погрузки та вивантаження вирубаної деревини, оскільки вказаний процес є довготривалим, потребує підготовки та залучення значних матеріальних та людських ресурсів, а також розуміючи, що для досягнення мети, направленої на протиправне збагачення шляхом вчинення незаконних порубок лісових насаджень йому необхідна допомога сторонніх осіб, ОСОБА_5 почав готуватися до вчинення злочину, пов`язаного з незаконною порубкою деревини у лісі на території «Богуславського лісового господарства» ДСГП «Ліси України», що розташоване на території Богуславської ОТГ Обухівського району Київської області.
Так, 04.05.2022 ОСОБА_5 через власний мобільний телефон SAMSUNG SM - 315 IOS з номерів НОМЕР_1 та НОМЕР_2 за допомогою мобільний додатку Приват 24 сплатив грошові кошти у розмірі 1974 грн. ТОВ «Редакція газети «Вісті Богуславщини» за розміщення оголошення «порізка та рубка» та «рубані дрова», яке було оприлюднено 2, 9, 16, 23, 30 червня та 7, 14, 21 липня 2022 року з метою пошуку осіб для здійснення незаконної порубки лісових насаджень, а також пошуку осіб для здійснення продажу незаконної порубаної деревини.
Розуміючи, що йому необхідна допомога сторонніх осіб, ОСОБА_5 вирішив залучити до такої діяльності декількох осіб із числа жителів Богуславської ОТГ Обухівського району Київської області, а саме: ОСОБА_4 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 .
На початку червня 2022 року, точні дати та час в ході досудового розслідування не встановлені ОСОБА_5 довів ОСОБА_4 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 план дій, спрямованих на здійснення незаконної порубки деревини у лісі на території «Богуславського лісового господарства» ДСГП «Ліси України», що розташоване на території Богуславської ОТГ Обухівського району Київської області, при цьому кожному із учасників було відведено роль та функції, які вони повинні були виконувати під час спільного вчинення злочину.
Відповідно до розробленого плану ОСОБА_4 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , згідно відведених їм ролей повинні були забезпечувати безпосереднє здійснення порубки лісових насаджень, підшукування до таких робіт інших осіб, здійснення обробки, розпилу та подальшої погрузки незаконно порубаної деревини до наданих транспортних засобів.
В той же час, роль ОСОБА_5 передбачала: забезпечення необхідними засобами та знаряддями для вчинення злочинної діяльності (транспортом, причепами, бензиновими та електричними пилами, запасними частинами до них. паливно-мастильними матеріалами), підшукування до таких робіт інших осіб, підшукування місць порубки деревини серед лісових насаджень на території «Богуславського лісового господарства» ДСГП «Ліси України», підшукування водіїв для перевезення незаконно порубаної деревини.
Бажаючи здійснювати протиправну діяльність, спрямовану на здійснення незаконних порубок лісових насаджень, та отримувати від цього власний прибуток ОСОБА_4 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 надали свою згоду ОСОБА_5 та попередньо домовились про спільне вчинення злочину групою осіб щодо здійснення незаконних порубок лісових насаджень.
Так, отримавши усну згоду ОСОБА_4 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , про спільне вчинення злочину, ОСОБА_5 за взаємною згодою очолив групу, визначивши необхідну для досягнення загальної злочинної мети кількість постійних учасників групи, при цьому, керуючись спільним бажанням вчинення злочину на території «Богуславського лісового господарства» ДСГП «Ліси України», який розташований на території Богуславської ОТГ Обухівського району Київської області, задля отримання прибутку, який залежав від кількості незаконно порубаної деревини та погрузки на транспортні засоби для подальшого продажу.
Вказану діяльність планували проводити систематично, протягом невизначеного терміну, а отримані прибутки використовувати для власних потреб.
У червні 2022 року, точні дати та час не встановлені, ОСОБА_4 , достовірно знаючи про те, що здійснення вирубки лісових насаджень без дозвільних документів є незаконним, в порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України №724 від 12.05.2007 «Про затвердження Правил поліпшення якісного складу лісів», постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.1997 № 555 «Про затвердження санітарних правил в лісах України», статті 29-2 Лісового кодексу України, діючи спільним умислом за попередньою змовою групою осіб із ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 та ОСОБА_5 , який він привіз усіх учасників до місця вчинення злочину призначення на власному автомобілі ВАЗ 2121 «Нива» червоного кольору д.н.з. НОМЕР_3 . прибули на ділянку місцевості, а саме квартал 29 на територію «Богуславського лісового господарства» ДСГП «Ліси України», який розташований на території Богуславської ОТГ Обухівського району Київської області.
У подальшому ОСОБА_5 визначив ділянки місцевості, а саме квартал 29 виділи № З та № 8, які розташовані в межах «Богуславського лісового господарства» ДСГП «Ліси України», надав бензопили, паливно-мастильні матеріали для здійснення незаконної порубки деревини та ОСОБА_4 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , діючи спільним умислом за попередньою змовою групою осіб, розпочали здійснювати незаконну порубку, розпиловку та погрузку деревини на транспорті засоби, які за усною домовленістю з ОСОБА_5 прибували до місця скоєння кримінального правопорушення та вивозили до місць складування та подальшого продажу, які під час досудового розслідування не встановлені.
Вказані злочинні дії групи осіб у складі ОСОБА_4 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , вчинялись останніми у період часу з червня 2022 року по 24.07.2022.
У липні місяці 2022 року, точні дати та час не встановлені, розуміючи, що для досягнення їх спільної злочинної мети їм необхідна допомога та участь у вчиненні злочинної діяльності інших осіб, які б забезпечували безпосереднє проведення інших робіт із заготівлі незаконно вирубаних дерев та завантаження деревини до наданих транспортних засобів. ОСОБА_5 залучив до незаконної протиправної діяльності ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , які не були обізнані в злочинних намірах останнього, двох неповнолітніх дітей ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , які не були обізнані в злочинних намірах останнього, та у свою чергу повинні були спостерігати за навколишньою обстановкою, щоб не бути застигнутими на місці вчинення злочину. ОСОБА_16 , який не був обізнаний в злочинних намірах останнього, був водієм транспортного засобу марки ЗИЛ-130, д.н.з. НОМЕР_4 та виконував роль перевізника деревини до місць призначення, які йому зазначав ОСОБА_5 .
У свою чергу ОСОБА_8 залучив для вчиненні своєї злочинної діяльності дружину ОСОБА_17 , ОСОБА_4 залучив для вчиненні своєї злочинної діяльності дружину ОСОБА_18 , які не будучи обізнані в злочинних намірах останніх, повинні були здійснювати інші роботи із заготівлі незаконно вирубаних дерев та допомагати завантажувати деревину до наданих транспортних засобів.
ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_16 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 за домовленістю із ОСОБА_5 за грошову винагороду у розрахунку від 300 до 500 грн., погодились здійснювати вказані роботи.
У подальшому, упродовж червня 2022 року по 24.07.2022, точні час в ході досудового розслідування не встановлені, ОСОБА_4 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , діючи умисно, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, у порушення вимог ст. 69 ЛК України, Порядку видачі спеціальних дозволів на використання лісових ресурсів, затвердженого постановою Кабінету міністрів України № 761 від 23.05.2007, порушуючи встановлений порядок охорони, раціонального використання та відтворення лісу, не маючи спеціального дозволу для використання лісових ресурсів, лісорубного або лісового квитка, маючи на меті незаконне збагачення за рахунок вчинення злочинів проти довкілля, та залучених в якості робітників осіб, а саме ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_16 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_18 , ОСОБА_17 , неповнолітніх ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , які не були обізнані в злочинних намірах останніх, та яких кожного разу у різний час та дні ОСОБА_5 доставляв до кварталу 29 виділів № 3 та № 8 «Богуславського лісового господарства» ДСГП «Ліси України», які розташований на території Богуславської ОТГ Обухівського району Київської області на своєму власному автомобілі ВАЗ 2121 «Нива» червоного кольору д.н.з. НОМЕР_3 забезпечуючи їх необхідними засобами для скоєння злочину - бензопилами, транспортом, запасними частинами до них. паливно-мастильними матеріалами, здійснили незаконну порубку деревини на території «Богуславського лісового господарства» ДСГП «Ліси України», який розташований на території Богуславської ОТГ Обухівського району Київської області шляхом зрізання під корінь дерев, відокремивши стовбури вказаних дерев від шийки кореня до ступеня припинення росту, після чого розпиляли їх на колоди різної довжини, здійснили навантаження деревини на надані транспорті засоби з метою подальшого перевезення незаконно порубаної деревини до невстановлених в ході досудового розслідування покупців, однак 24.07.2022 були затримані на місці вчинення злочину працівниками поліції.
У результаті спільних дій. за попередньою змовою групою осіб у складі ОСОБА_4 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , на земельній ділянці лісу на території кварталу 29 виділів №3 та № 8, що знаходились в межах Богуславської ОТГ Обухівського району Київської області та відносяться до «Богуславського лісового господарства» ДСГП «Ліси України», було здійснено незаконну порубку 134 (ста тридцяти чотирьох) сироростучих дерев породи «дуб», «граб», «клен», «ясен» до ступеня припинення росту, а саме: 37x32 см. породи «граб»; 40x39 см. породи «граб»; 100x91 см. породи «дуб»; 58x61 см. породи «дуб»; 44x43 см. породи «граб»; 52x35 см. породи «граб»; 40x39 см. породи «граб»; 38x38 см. породи «граб»; 34x33 см. породи «граб»; 54x51 см. породи «дуб»; 40x44 см. породи «дуб»; 34x34 см. породи «дуб»: 44x43 см. породи «дуб»; 38x40 см. породи «дуб»; 37x40 см. породи «дуб»; 54x56 см. породи «дуб»; 42x36 см. породи «ясен»; 19x20 см. породи «граб»; 83x110 см. породи «берест»; 55x52 см. породи «дуб»; 54x57 см. породи «дуб»; 50x48 см. породи «дуб»; 18x15 см. породи «граб»; 43x44 см. породи «дуб»; 50x47 см. породи «ясен»; 34x34 см. породи «дуб»; 44x40 см. породи «дуб»; 39x38 см. породи «клен»; 45x44 см. породи «дуб»; 52x41 см. породи «дуб»; 52x56 см. породи «дуб»; 46x50 см. породи «дуб»; 50x47 см. породи «дуб»; 56x44 см. породи «дуб»; 55x45 см. породи «дуб»; 34x32 см. породи «дуб»; 34x29 см. породи «дуб»; 32x32 см. породи «дуб»; 38x47 см. породи «дуб»; 46x47 см. породи «дуб»; 65x60 см. породи «дуб»; 24x21 см. породи «липа»; 57x52 см. породи «ясен»; 49x41 см. породи «граб»; 41x46 см. породи «граб»; 34x27 см. породи «граб»: 42x34 см. породи «граб»: 61x67 см. породи «дуб»; 58x54 см. породи «дуб»; 45x47 см. породи «дуб»; 60x63 см. породи «липа»; 46x54 см. породи «граб»; 52x55 см. породи «дуб»; 45x49 см. породи «дуб»; 34x36 см. породи «дуб»; 34x33 см. породи «граб»; 35x32 см. породи «граб»; 41x42 см. породи «граб»; 36x48 см. породи «граб»; 42x39 см. породи «граб»; 33x36 см. породи «граб»; 30x29 см. породи «липа»; 36x36 см. породи «дуб»; 48x42 см. породи «дуб»; 34x35 см. породи «дуб»; 28x26 см. породи «граб»; 31x33 см. породи «дуб»; 63x70 см. породи «дуб»; 36x33 см. породи «граб»; 38x42 см. породи «граб»; 35x32 см. породи «граб»; 28x31 см. породи «граб»; 30x32 см. породи «граб»; 26x25 см. породи «граб»; 50x56 см. породи «ясен»; 65x62 см. породи «ясен»; 42x47 см. породи «дуб»; 55x61 см. породи «ясен»; 42x34 см. породи «граб»; 28x32 см. породи «граб»; 26x34 см. породи «граб»; 38x33 см. породи «граб»; 46x41 см. породи «граб»; 46x43 см. породи «дуб»; 40x34 см. породи «граб»; 38x28 см. породи «граб»; 39x36 см. породи «граб»; 54x47 см. породи «граб»; 30x30 см. породи «граб»; 52x49 см. породи «дуб»; 42x54 см. породи «ясен»; 36x38 см. породи «ясен»; 40x34 см. породи «клен»; 34x32 см. породи «граб»; 46x42 см. породи «дуб»; 40x46 см. породи «клен»; 60x51 см. породи «клен»; 50x51 см. породи «ясен»; 46x50 см. породи «ясен»; 35x30 см. породи «клен»; 34x35 см. породи «граб»; 37x36 см. породи «дуб»; 42x52 см. породи «дуб»; 33x33 см. породи «дуб»; 38x26 см. породи «граб»; 53x53 см. породи «дуб»; 38x36 см. породи «граб»; 30x30 см. породи «граб»; 33x34 см. породи «граб»; 49x45 см. породи «граб»; 34x34 см. породи «граб»; 62x58 см. породи «граб»; 28x27 см. породи «граб»; 20x32 см. породи «граб»; 62x66 см. породи «ясен»; 39x40 см. породи «граб»; 28x30 см. породи «граб»; 42x39 см. породи «граб»; 49x43 см. породи «граб»; 41x45 см. породи «граб»; 40x40 см. породи «граб»; 59x58 см. породи «ясен»; 38x42 см. породи «граб»; 52x52 см. породи «ясен»; 33x33 см. породи «граб»; 27x31 см. породи «граб»; 39x49 см. породи «граб»; 42x28 см. породи «граб»; 47x42 см. породи «граб»; 44x56 см. породи «граб»; 43x51 см. породи «граб»; 43x43 см. породи «граб»; 41x43 см. породи «граб»; 24x28 см. породи «клен».
Відповідно до примітки № 2 до ч. 4 ст. 246 КК України тяжкими наслідками вважаються такі наслідки, які у шістдесят і більше разів перевищують неоподатковуваний мінімум доходів громадян. Згідно підпункту 169.1.1 ст.169 розділу 4 податкового кодексу України неоподатковуваний мінімум доходів громадян дорівнює 1240 ( одна тисяча двісті сорок) гривень 50 (п`ятдесят) копійок.
Таким чином, своїми умисними діями ОСОБА_4 , ОСОБА_9 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , заподіяли шкоду державі в особі Державного підприємства «Спеціалізоване лісогосподарське підприємство «Київоблагроліс», яка згідно судової інженерно-екологічної експертизи становить 1 569 932,30 гри., що відповідно до Примітки до статті 246 КК України є тяжкими наслідками.
Таким чином, ОСОБА_4 підозрюється у незаконній порубці дерев у лісах, вчиненої за попередньою змовою групою осіб, що спричинило тяжкі наслідки, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 246 КК України.
15 грудня 2023 року ОСОБА_4 вручено письмове повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 246 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухому майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна підозрюваному ОСОБА_4 на праві приватної власності належать земельні ділянки із кадастровими номерами 6822481800:09:003:0035 площею 1.7963 га, та 3222989100:078:001:0049 площею 0,01 га.
При цьому, можливість розпорядження даним житловим будинком може мати наслідками їх відчуження, що у випадку ухвалення судом рішення про задоволення цивільного позову в кримінальному провадженні на корить ДП «Ліси України» та про їх реалізацію з метою відшкодування завданої матеріальної шкоди, спричинить негативні наслідки у вигляді недоотримання коштів в ДП «Ліси України» при їх реалізації.
Таким чином, орган досудового розслідування вважає на необхідне забезпечити арешт земельних ділянок, що належать підозрюваному ОСОБА_4 із забороною розпорядження ними.
На даний час вказане майно перебуває в постійному користуванні підозрюваного ОСОБА_4 .
Враховуючи вищевикладене, з метою досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного факту, а також з метою забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок злочину потерпілому у кримінальному провадженні (цивільний позов) та запобігання можливості здійснити приховування, зникнення, втрати, використання, пересування, передачі, відчуження вказаного майна, наявна необхідність у застосуванні такого заходу забезпечення кримінального провадження як арешт майна, а саме: земельні ділянки із кадастровими номерами 6822481800:09:003:0035, площею 1,7963 га. та 3222989100:078:001:0049, площею 0.01 га., що належать підозрюваному ОСОБА_4 із забороною підозрюваному ОСОБА_4 розпорядженням вказаним нерухомим майном, та являється предметами забезпечення цивільного позову прокуратури в інтересах держави по кримінальному провадженню № 12022111230000828 від 25.07.2022.
Статтею 170 КПК України передбачено, що арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Відповідно до частини 2 статті 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
У випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 КПК України, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 КПК України.
У випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 КПК України, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.
Відповідно до ч. 6 ст. 170 КПК України, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.
У даному випадку, підставою застосування арешту майна - є заборона для осіб у володінні яких воно знаходиться віджувати, користуватись та видозмінювати майно.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його знищення, перетворення, відчуження.
Метою арешту майна є забезпечення можливості відшкодування завданої шкоди кримінальним правопорушенням.
Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.
Відповідно до ч. 10 ст. 170 КПК України, що арешт може бути накладено у встановленому Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
Згідно ч. 2 ст. 173 КПК України, при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати: 1) правову підставу для арешту майна; 2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 КПК України); 3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 КПК України); 3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу); 4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; 6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.
Враховуючи викладене слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання.
На підставі викладеного і керуючись ст. 107, 131, 132, 170-173, 309 КПК України, слідчий суддя
У Х В А Л И В:
Клопотання - задовольнити.
Накласти арешт на майно підозрюваного в кримінальному провадженні № 12022111230000828 від 25.07.2022 ОСОБА_4 (реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_5 ) ІНФОРМАЦІЯ_1 - земельні ділянки із кадастровими номерами 6822481800:09:003:0035, площею 1.7963 га. та 3222989100:078:001:0049 площею 0.01 га., що належать підозрюваному ОСОБА_4 , із забороною підозрюваному ОСОБА_4 розпоряджатися вказаним нерухомим майном, з метою забезпечення цивільного позову прокуратури в інтересах держави по кримінальному провадженню № 12022111230000828 від 25.07.2022.
Заборонити особам, уповноваженим на виконання функцій державних реєстраторів (посадовим особам Мінюсту, центрів надання адміністративних послуг, державним та приватним нотаріусам), здійснювати будь-які реєстраційні дії щодо набуття або припинення права власності, зміни власника майна, а саме: земельні ділянки із кадастровими номерами 6822481800:09:003:0035 площею 1.7963 га. та 3222989100:078:001:0049 площею 0.01 га.
Роз`яснити, що згідно ст.174 КПК України, підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково.
Ухвала про арешт майна підлягає негайному виконанню.
На ухвалу може бути подана апеляційна скарга протягом п`яти днів з дня її проголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Богуславський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 19.01.2024 |
Оприлюднено | 25.01.2024 |
Номер документу | 116463228 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти довкілля Незаконна порубка лісу |
Кримінальне
Богуславський районний суд Київської області
Лебединець Г. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні