ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДУ Х В А Л А
про витребування доказів
12 січня 2024 р. Справа № 380/19551/23 Львівський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Карп`як О.О.,
судді Гавдика З.В.,
судді Коморного О.І.,
секретар судового засідання Савка В.А..,
за участю:
представника позивача Цвікілевич М.С.,
представника відповідача 1-Харченко С.В.,
представника відповідача 2 Баліцький О.Й.,
розглянувши у підготовчому засіданні в м. Львові клопотання представника позивача про витребування у відповідача доказів у справі за позовом ОСОБА_1 до Державної міграційної служби України, Головного управління Державної міграційної служби України у Львівській області про визнання протиправними та скасування наказів, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, -
в с т а н о в и в :
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) до Державної міграційної служби України (вул. Володимирська, 9, м. Київ, 01001; код ЄДРПОУ 37508470) у якій просить суд:
визнати протиправним та скасувати наказ Голови Державної міграційної служби України Наталії Науменко від 11.08.2023 року № 12-да Про накладення на ОСОБА_1 , дисциплінарного стягнення у виді звільнення з посади державної служби;
визнати протиправним та скасувати наказ Голови Державної міграційної служби України Наталії Науменко від 11.08.2023 року № 217-кт Про звільнення ОСОБА_1 ;
поновити ОСОБА_1 на посаді начальника Головного управління Державної міграційної служби України у Львівській області;
стягнути з Державної міграційної служби України на користь ОСОБА_1 середній заробіток за весь час вимушеного прогулу.
Ухвалою від 22 серпня 2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.
Ухвалою від 02.11.2023, занесеною до протоколу судового засідання, прийнято до розгляду заяву позивача про уточнення підстав позову.
Ухвалою від 16.11.2023, занесеною до протоколу судового засідання, залучено до участі у справі в якості співвідповідача Головне управління Державної міграційної служби України у Львівській області.
Ухвалою від 15.12.2023 клопотання відповідачів про колегіальний розгляд справи задоволено, призначено розгляд справи №380/19551/23 колегіально у складі трьох суддів.
Представником позивач подано клопотання про витребування доказів, просить витребувати у Головного управління ДМС України у Львівській області інформацію та докази:
1.в частині прийняття рішення за заявою громадянина Республіки Молдова ОСОБА_2 про оформлення та видачу посвідки на тимчасове проживання:
інформації про дату подання заяви про оформлення та видачу посвідки на тимчасове проживання ОСОБА_3 та завірену копію такої заяви;
інформації про дату сплати ОСОБА_3 адміністративного збору за вказану адміністративну послугу та завірену копію квитанції про сплату такого збору;
завіреної копії листа Управління з питань імміграції, тимчасового перебування та протидії нелегальній міграції ГУДМС у Львівській області від 21.04.2023 № 4601.4.4/5033-23 та вказати зміст резолюції, накладеної на цьому листі начальником ГУ ДМС у Львівській області;
інформації про підставу прийняття первинного рішення про відмову в наданні такої адміністративної послуги ОСОБА_4 та завірених копій підтверджуючих це документів;
інформації про те чи звертався ОСОБА_5 повторно за наданням згаданої адміністративної послуги після попередньої відмови в наданні адміністративної послуги та завірених копій підтверджуючих повторне звернення документів та прийняття кінцевого рішення;
2.в частині прийняття рішення за заявою громадянки Італії ОСОБА_6 про оформлення та видачу посвідки на тимчасове проживання:
інформації про дату подання заяви про оформлення та видачу посвідки на тимчасове проживання ОСОБА_6 та завірену копію такої заяви;
інформації про дату сплати ОСОБА_6 адміністративного збору за вказану адміністративну послугу та завірену копію квитанції про сплату такого збору;
завіреної копії листа Управління з питань імміграції, тимчасового перебування та протидії нелегальній міграції ГУДМС у Львівській області від 10.04.2023 № 4601.4.4/4532-23 та вказати зміст резолюції, накладеної на цьому листі начальником ГУ ДМС у Львівській області;
інформації про підставу прийняття первинного рішення про відмову в наданні такої адміністративної послуги ОСОБА_6 та завірених копій підтверджуючих це документів;
інформації про те чи зверталась ОСОБА_6 повторно за наданням згаданої адміністративної послуги після попередньої відмови в наданні адміністративної послуги та завірених копій підтверджуючих повторне звернення документів та прийняття кінцевого рішення;
3. в частині прийняття рішення за заявою громадянина Республіки Туреччина ОСОБА_7 про оформлення та видачу посвідки на тимчасове проживання:
інформації про дату подання заяви про оформлення та видачу посвідки на тимчасове проживання ОСОБА_8 та завірену копію такої заяви;
інформації про дату сплати ОСОБА_8 адміністративного збору за вказану адміністративну послугу та завірену копію квитанції про сплату такого збору;
завіреної копії листа Управління з питань імміграції тимчасового перебування та протидії нелегальній міграції ГУДМС у Львівській області від 02.05.2023 № 4601.4.4/5575-23 та вказати зміст резолюції, накладеної на цьому листі начальником ГУ ДМС у Львівській області;
інформації про підставу прийняття первинного рішення про відмову в наданні такої адміністративної послуги ОСОБА_9 та завірених копій підтверджуючих це документів;
інформації про те чи звертався ОСОБА_10 повторно за наданням згаданої адміністративної послуги після попередньої відмови в наданні адміністративної послуги та завірених копій підтверджуючих повторне звернення документів та прийняття кінцевого рішення;
4. в частині прийняття рішення за заявою громадянина Федеративної Республіки Німеччина ОСОБА_11 про оформлення та видачу посвідки на тимчасове проживання:
інформації про дату подання заяви про оформлення та видачу посвідки на тимчасове проживання ОСОБА_12 та завірену копію такої заяви;
інформації про дату сплати ОСОБА_12 адміністративного збору за вказану адміністративну послугу та завірену копію квитанції про сплату такого збору;
завіреної копії листа Управління з питань імміграції, тимчасового перебування та протидії нелегальній міграції ГУДМС у Львівській області від 05.05.2023 № 4601.4.4/5727-23 та вказати зміст резолюції, накладеної на цьому листі начальником ГУ ДМС у Львівській області;
інформації про підставу прийняття первинного рішення про відмову в наданні такої адміністративної послуги ОСОБА_13 та завірених копій підтверджуючих це документів;
інформації про те чи звертався ОСОБА_14 повторно за наданням згаданої адміністративної послуги після попередньої відмови в наданні адміністративної послуги та завірених копій підтверджуючих повторне звернення документів та прийняття кінцевого рішення;
5. в частині прийняття рішення за заявою громадянина Республіки Туреччина ОСОБА_15 про оформлення та видачу посвідки на тимчасове проживання:
інформації про дату подання заяви про оформлення та видачу посвідки на тимчасове проживання ОСОБА_15 та завірену копію такої заяви;
інформації про дату сплати ОСОБА_16 адміністративного збору за вказану адміністративну послугу та завірену копію квитанції про сплату такого збору;
завіреної копії листа Управління з питань імміграції, тимчасового перебування та протидії нелегальній міграції ГУДМС у Львівській області від 27.04.2023 № 4601.4.4/5288-23 та вказати зміст резолюції, накладеної на цьому листі начальником ГУ ДМС у Львівській області;
інформації про підставу прийняття первинного рішення про відмову в наданні такої адміністративної послуги ОСОБА_17 та завірених копій підтверджуючих це документів;
інформації про те чи звертався ОСОБА_18 повторно за наданням згаданої адміністративної послуги після попередньої відмови в наданні адміністративної послуги та завірених копій підтверджуючих повторне звернення документів та прийняття кінцевого рішення.
В клопотанні вказує, що зазначені докази можуть спростувати порушення службових обов`язків позивачем в частині викладених в оскаржуваному наказі висновків про недоотримання коштів за надання адміністративних послуг при оформленні посвідок на тимчасове проживання та порушення вимог законодавства України з питань правового статусу перебування на території України іноземців. Адміністративні послуги зазначеним вище іноземцям надавались працівниками ГУ ДМСУ у Львівській області, де й зберігаються відповідні документи та інформація. З метою отримання указаних доказів на адресу ГУ ДМС України у Львівській області направлявся адвокатський запит від 17.08.2023 №Д-24/07/23, у відповідь на який листом №4601.4.4.-10122/46.1-23 від 22.08.2023 відмовлено у наданні запитуваних документів та інформації з огляду на положення Конституції України та Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних. Вказує, що зазначені докази відсутні також у додатках до відзиву відповідача на позовну заяву.
01.11.2023 Головним управлінням Державної міграційної служби України у Львівській області подано заперечення на клопотання позивача про витребування доказів. Відповідач 2 вказує, що в порушення ст.80 КАС України у клопотанні позивача про витребування доказів не міститься переліку документів, які витребовуються та зазначення обставин, які може підтвердити цей доказ, або аргументи, які він може спростувати. Вказує, що серед переліку документів, які подають для оформлення посвідки іноземець або особа без громадянства подають документи, що містять інформацію про заявника. Вважає, що з огляду на правове регулювання та предмет спору, не можуть бути поширені документи, що містять конфіденційну інформацію про особу. Також вказує, що сторонам справи відомі і зрозумілі обставини та визнаються факти долучення оригіналів документів (квитанцій), які підтверджують сплату адміністративного збору за оформлення посвідки вказаним у клопотанні іноземцям, до матеріалів повторної заяви, а до заяви, за якою прийнято рішення про відмову в оформленні (видачі) посвідки на тимчасове проживання, додавалися їх копії. Тому вважає, що витребовувати заявлені позивачем докази немає необхідності.
Представник позивача в підготовчому засіданні підтримав клопотання про витребування доказів, просив його задоволити. Додатково пояснив, що частина з тих доказів, які він просить витребувати у відповідача наявна в матеріалах справи та долучена до відзиву, зокрема завірені копії листів Управління з питань імміграції, тимчасового перебування та протидії нелегальній міграції ГУДМС у Львівській області по таких заявах (без зазначення змісту резолюцій та хто їх накладав) та інформація про підставу прийняття первинного рішення про відмову в наданні такої адміністративної послуги вказаним особам. Окрім того вказав, що вказані докази не містять персональних даних осіб, оскільки додатки до заяв він не просить витребувати.
Представники відповідачів проти задоволення клопотання заперечили з відстав, наведених у запереченні на таке клопотання.
Суд, розглянувши клопотання представника позивача про витребування у відповідача доказів, встановив наступне.
Адвокат Цвікілевич Мирослав Степанович, на підставі укладеного з ОСОБА_1 договору про надання правової (правничої) допомоги звернувся до Головного управління ДМС України у Львівській області з адвокатським запитом від 17.08.2023 №Д-24/07/23, просив надати інформацію та належним чином завірені копії документальних матеріалів, аналогічні тим, що зазначені в клопотанні про витребування доказів.
На вказаний адвокатський запит Головне управління ДМС України у Львівській області надало відповідь від 22.08.2023 №4601.4.4-10122/46.1-23, про неможливість надання таких документів та інформації стосовно вищезгаданих осіб без їхньої на те згоди, крім випадків, визначених законом, оскільки такі містять персональні дані таких осіб.
В клопотанні вказує, що зазначені докази можуть спростувати порушення службових обов`язків позивачем в частині викладених в оскаржуваному наказі висновків про недоотримання коштів за надання адміністративних послуг при оформленні посвідок на тимчасове проживання та порушення вимог законодавства України з питань правового статусу перебування на території України іноземців. Адміністративні послуги зазначеним вище іноземцям надавались працівниками ГУ ДМСУ у Львівській області, де й зберігаються відповідні документи та інформація.
Судом встановлено, що на арк.58 акта комплексної перевірки діяльності ГУ ДМС у Львівській області за період з 01.09.2022 по 31.05.2023, перевіркою матеріалів справ про оформлення і видачу посвідок на тимчасове проживання встановлені ряд недоліків та порушень вимог нормативно правових актів, повернення іноземцям квитанцій про сплату за надання адміністративної послуги та долучення тих самих квитанцій до наступної заяви у разі прийняття рішення про відмову в оформленні посвідки. Так, до справ про оформлення посвідки на тимчасове проживання деяких іноземців долучені листи Управління з питань імміграції, тимчасового перебування та протидії нелегальній міграції ГУДМС щодо перенесення оплати адміністративної послуги із заяви, за результатами розгляду якої було прийнято рішення про відмову в оформленні (видачі) посвідки на тимчасове проживання, до повторно подано заяви про оформлення посвідки на тимчасове проживання для прийняття рішення «рішення на друк». В актів наведено осіб, щодо яких дані обставини мали місце: громадянина Республіки Молдова ОСОБА_2 , громадянки Італії ОСОБА_6 , громадянина республіки Туреччина ОСОБА_10 , громадянина Федеративної Республіки Німеччина ОСОБА_11 . Також зазначено. Що оригінали документів, що підтверджують сплату адміністративного збору за оформлення посвідки, долучалися до матеріалів повторної заяви, а до заяви, за якою прийнято рішення про відмову в оформленні посвідки на тимчасове проживання, додавались її копії.
Наказом від 11.07.2023 року №19/д порушено дисциплінарне провадження стосовно позивача. За результатами якого складено подання від 02.08.2023 №8.3/2949-23 про рекомендування Голові ДМС України застосувати до позивача дисциплінарне стягнення звільнення з посади державної служби. В поданні вказано, зокрема про недоотримання коштів за надання адміністративної послуги з оформлення посвідки на тимчасове проживання та порушення вимог законодавства України з питань імміграції. В поданні наведено перелік зав, щодо яких виявлено такі порушення щодо громадянина Республіки Молдова ОСОБА_2 , громадянки Італії ОСОБА_6 , громадянина республіки Туреччина ОСОБА_10 , громадянина Федеративної Республіки Німеччина ОСОБА_11 та громадянина Республіки Туреччина ОСОБА_15 .
Окрім того, зі змісту спірного наказу від 11.08.2023 №12-дв, однією з підстав застосування до позивача дисциплінарного стягнення у виді звільнення з посади державної служби є недоотримання коштів за надання адміністративних послуг при здійсненні оформлення посвідок на тимчасове проживання т та порушення вимог законодавства України з питань правового статусу перебування на території України іноземців та осіб без громадянства, а саме щодо необхідності надання документу, що підтверджує сплату адміністративного збору щоразу, коли іноземець або особа без громадянства звертається за оформленням посвідки на тимчасове проживання, у тому числі, у разі, коли за їх попереднім зверненням було прийнято рішення про відмову в оформленні (видачі) посвідки на тимчасове проживання, розуміючи очевидність та правові наслідки виходу за межі своїх повноважень.
Відповідно до ч. 4 ст. 9 КАС України, суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.
Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Відповідно до ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Згідно ч.1-2 ст.80 КАС України, учасник справи, у разі неможливості самостійно надати докази, вправі подати клопотання про витребування доказів судом. Таке клопотання повинно бути подане в строк, зазначений в частинах другій та третій статті 79 цього Кодексу. Якщо таке клопотання заявлено з пропуском встановленого строку, суд залишає його без задоволення, крім випадку, коли особа, яка його подає, обґрунтує неможливість його подання у встановлений строк з причин, що не залежали від неї. У клопотанні про витребування доказів повинно бути зазначено: 1) який доказ витребовується; 2) обставини, які може підтвердити цей доказ, або аргументи, які він може спростувати; 3) підстави, з яких випливає, що цей доказ має відповідна особа; 4) заходи, яких особа, що подає клопотання, вжила для отримання цього доказу самостійно, докази вжиття таких заходів, та (або) причини неможливості самостійного отримання цього доказу.
Відповідно до ч.ч. 3-9 ст. 80 Кодексу адміністративного судочинства України, про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.
Будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду.
Отже, реалізуючи надані суду ст.ст. 9, 90 КАС України повноваження, суд вважає за необхідне за відсутності в матеріалах справи щодо вищенаведених іноземців інформації про дату подання ними заяв про оформлення та видачу посвідки про тимчасове проживання та завірені копії таких заяв; інформації про дату сплати ними адміністративного збору за вказану адміністративну послугу та завірені копії квитанцій про сплату такого збору; змісту резолюцій до листів Управління з міграції, тимчасового перебування та протидії нелегальній міграції ГУ ДМС України у Львівській області; інформації про те, чи вказані особи звертались повторно за наданням згаданої адміністративної послуги після попередньої відмови в наданні адміністративної послуги та завірених копій документів та прийняття кінцевого рішення, - витребовувати такі у відповідача, Головного управління ДМС України у Львівській області.
Щодо доводів представників відповідачів про неможливість надання таких доказів, оскільки такі містять конфіденційну інформацію та персональні дані іноземців, які не давали згоди на розповсюдження такої інформації, суд зазначає, що перш за все позивач не просить витребувати додатки до заяв таких іноземців, окрім того, такі документи з метою захисту персональних даних можуть бути подані для суду із закриттям персональних даних фізичних осіб, яких вони стосуються.
Відповідно до ст.2 Закону України «Про захист персональних даних», знеособлення персональних даних - вилучення відомостей, які дають змогу прямо чи опосередковано ідентифікувати особу.
Таким чином, якщо документ містить персональні дані що мають бути захищені, ці дані необхідно було знеособити шляхом визначеним законом - вилучити відомості, які дають можливість прямо чи опосередковано ідентифікувати особу.
Знеособлення персональних даних у відповідності до положень зазначеної статті Закону охоплюється терміном «обробка персональних даних» та є обов`язком відповідних суб`єктів цього Закону.
Відповідно до ч. 8 ст. 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації», обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
З огляду на те, що частина доказів, які просить представник позивача витребувати, вже наявна в матеріалах справи, що ним підтверджено в судовому засіданні, відтак, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення клопотання частково.
Відповідно до ч.7 ст.80 КАС України, особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали.
Відтак, на виконання вимог ч.7 ст.80 КАС України, Головному управлінню ДМС у Львівській області слід подати до Львівського оружного адміністративного суду витребувані докази у п`ятиденний строк з моменту отримання даної ухвали або повідомити про неможливість їх подання із зазначенням причин.
Керуючись статтями 9,80,90, 248, 256 КАС України, -
ухвалив:
Клопотання представника позивача про витребування доказів задоволити частково.
Витребувати у Головного управління ДМС України у Львівській області (ЄДРПОУ 37831493, вул. Січових стрільців 11, м. Львів, 79007) належним чином завірені копії документів із закриттям персональних даних фізичних осіб, яких вони стосуються, щодо прийнятих рішень за заявами громадянина Республіки Молдова ОСОБА_2 , громадянки Італії ОСОБА_6 , громадянина республіки Туреччина ОСОБА_19 , громадянина Федеративної Республіки Німеччина ОСОБА_11 , громадянина Республіки Туреччина ОСОБА_15 , а саме:
-інформацію про дату подання ними заяв про оформлення та видачу посвідки про тимчасове проживання та завірені копії таких заяв;
-інформацію про дату сплати ними адміністративного збору за вказану адміністративну послугу та завірені копії квитанцій про сплату такого збору;
-зміст резолюцій до листів Управління з міграції, тимчасового перебування та протидії нелегальній міграції ГУ ДМС України у Львівській області;
-інформації про те, чи вказані особи звертались повторно за наданням згаданої адміністративної послуги після попередньої відмови в наданні адміністративної послуги та завірених копій документів та прийняття кінцевого рішення.
Витребувані докази подати до Львівського окружного адміністративного суду у п`ятиденний строк з моменту отримання даної ухвали або повідомити про неможливість їх подання із зазначенням причин.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Повне судове рішення складено 17.01.2024.
Головуючий - суддя Карп`як Оксана Орестівна
Суддя Гавдик Зіновій Володимирович
Суддя Коморний Олександр Ігорович
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.01.2024 |
Оприлюднено | 22.01.2024 |
Номер документу | 116392709 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні