Ухвала
від 18.01.2024 по справі 445/569/22
ЗОЛОЧІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 445/569/22

Провадження № 1-кс/445/42/24

УХВАЛА

про арешт майна

18 січня 2024 року слідчий суддя Золочівського районного суду Львівської області ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , слідчого ОСОБА_5 , підозрюваної ОСОБА_6 розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Золочів Львівської області клопотання сташого слідчого СВ Золочівського РВП ГУ НП у Львівській області ОСОБА_5 про арешт майна у кримінальному провадженні №42022212220000022 від 08.04.2022, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.4 ст.191, ч.2 ст.366, ч.2 ст.367 КК України,

в с т а н о в и в:

старший слідчий СВ Золочівського РВП ГУНП у Львівській області ОСОБА_5 звернувся з клопотанням, що погоджене з прокурором Львівської спеціаліхованої прокуратури ОСОБА_3 , про арешт майна у кримінальному провадженні №42022212220000022.

В обгрунтування клопотання слідчим зазначено, що 19.11.2021 між військовою частиною НОМЕР_1 (ЄДРПОУ 26613183, далі за текстом Замовник-1), в особі командира військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_7 та Товариством з обмеженою відповідальність «Будівельна компанія «ТЕРОН ДЕВЕЛОПМЕНТ» (ЄДРПОУ 41490407, далі за текстом ТОВ «БК«ТЕРОН ДЕВЕЛОПМЕНТ», Підрядник) в особі директора ТОВ «БК«ТЕРОН ДЕВЕЛОПМЕНТ» ОСОБА_8 , укладено договір підряду №56 на виконання робіт по об`єкту «Реконструкція будівлі спеціального призначення №6/44 (склад) з улаштуванням шатрового даху військового містечка № НОМЕР_2 військової частини НОМЕР_1 АДРЕСА_1 » (далі за текстом Договір від 19.11.2021 №56, Договір).

Зокрема, відповідно до положень вказаного договору:

- Замовник-1 доручає, а Підрядник зобов`язується виконати роботи відповідно до проектної документації та умов Договору по об`єкту: «Реконструкція будівлі спеціального призначення №6/44 (склад) з улаштуванням шатрового даху військового містечка № НОМЕР_2 військової частини НОМЕР_1 АДРЕСА_1 » (код ДК 021:2015 45454000-4 реконструкція, за адресою: м. Золочів Львівської області (далі по тексту в окремих випадках Об`єкт), що виконується за рахунок коштів державного бюджету України (п. 1.1. Договору від 19.11.2021 №56);

- Підрядник зобов`язується у строк до 24.12.2021 виконати роботи по Об`єкту та передати їх Замовнику-1 відповідно до акту виконаних робіт, а Замовник-1 прийняти і оплатити виконані роботи (п. 1.2. Договору від 19.11.2021 №56);

- Підрядник зобов`язаний виконати передбачені цим Договором роботи, якість яких повинна відповідати вимогам нормативно-правових актів України, якими регламентовано відносини у сфері будівництва, проектній документації та умовам Договору (п. 2.1. Договору від 19.11.2021 №56);

- технічний нагляд під час виконання робіт по Об`єкту здійснюється в порядку, який визначено Законом України «Про архітектурну діяльність» та Порядком здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903 (п. 2.4. Договору від 19.11.2021 №56);

- Підрядник зобов`язаний: розпочати виконання робіт на Об`єкті за договором протягом 5-ти (п`яти) календарних днів з дати підписання Договору обома Сторонами та отримання від Замовника-1 проектної документації на Об`єкт; забезпечити (виконати) введення Об`єкта в експлуатацію; завершити виконання робіт та передати Об`єкт Замовнику-1 відповідно до умов Договору не пізніше, ніж, з виконавчою документацією по Об`єкту, у тому числі надати «Акт приймання виконаних будівельних робіт» за формою №КБ-2в та «Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат» за формою №КБ-3 (п. 5.1.3. Договору від 19.11.2021 №56);

- передача виконаних робіт по Об`єкту Підрядником та їх приймання Замовником-1 оформлюється Актом приймання виконаних будівельних робіт та довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма №КБ-2в, №КБ-3) з обов`язковим попереднім оформленням виконавчої технічної документації, актів на приховані роботи виконавчих схем, тощо (п. 5.3.4. Договору від 19.11.2021 №56).

Також, 25.11.2021 між військовою частиною НОМЕР_1 (ЄДРПОУ 26613183, далі за текстом Замовник-2), в особі командира військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_7 та фізичною особою-підприємцем « ОСОБА_6 » (РНОКПП НОМЕР_3 , далі за текстом ФОП ОСОБА_6 , Виконавець) в особі ОСОБА_6 , укладено договір № 65 на виконання робіт із технічного нагляду за будівництвом (далі за текстом Договір від 25.11.2021 № 65), умовами якого передбачено, зокрема, наступне:

Замовник-2 доручає, а Виконавець приймає на себе зобов`язання по виконанню робіт: «Технічний нагляд за виконанням робіт на об`єкті: «Реконструкція будівлі спеціального призначення №6/44 (склад) з улаштуванням шатрового даху військового містечка №6 військової частини НОМЕР_1 АДРЕСА_1 » (код ДК 021:2015:71520000-9 Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт) у порядку та на умовах, передбачених Договором (п. 1.1. Договору від 25.11.2021 № 65).

Виконавець здійснює технічний нагляд відповідно до умов вказаного договору від 25.11.2021 № 65 та Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903 (далі за текстом Порядок № 903) (п. 1.3 Договору від 25.11.2021 № 65);

Виконавець здійснює технічний нагляд протягом дії цього Договору та виконання будівельних (у тому числі підготовчих) робіт на Об`єкті (п. 3.1 Договору від 25.11.2021 № 65).

Виконавець забезпечує якісне здійснення технічного нагляду відповідно до основних завдань технічного нагляду, а саме у відповідності до п. 3.2.1. Договору від 25.11.2021 № 65 проводить перевірку:

а) наявності у підрядника, який здійснює будівництво Об`єкта, документів, що підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів, обладнання, устаткування, на їх відповідність проектним рішенням, державним будівельним нормам та правилам, іншим нормам та стандартам тощо, що використовуються під час будівництва Об`єкта, зокрема технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результати лабораторних випробувань, та ін.;

б) відповідності виконаних будівельних робіт, використаних конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів;

в) обсягів, вартості та якості виконаних підрядником, який здійснює будівництво Об`єкта, будівельних робіт, відображених в актах № КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт» та № КБ-3 «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати», а також кількості, вартості та якості змонтованого на Об`єкті обладнання на відповідність, укладеному Договору підряду, вимогам державних будівельних норм та нормативним документам, які діють у галузі будівництва;

г) виконання підрядником, який здійснює будівництво Об`єкта, вказівок і у приписів, наданих Замовником-2, а також виданих за результатами технічного та/або авторського нагляду, державного архітектурно-будівельного контролю та державного нагляду.

Повідомляє підрядника, який здійснює будівництво Об`єкта, та Замовника-2 про невідповідність кількості, якості виробів, матеріалів та обладнання, використаних або змонтованих на Об`єкті, вимогам проектно-кошторисної документації, укладеному Договору підряду, нормативним документам у галузі будівництва тощо (п. 3.2.4 Договору від 25.11.2021 № 65).

Виконавець після відповідної перевірки та у разі відсутності зауважень протягом 5 календарних днів з дня отримання від підрядника, який здійснює будівництво Об`єкта, підписує та передає Замовнику-2 акти приймання виконаних будівельних робіт форми № КБ-2в та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми № КБ-3. Підпис Виконавця (посада, прізвище, ім`я, по батькові, підпис та, у разі наявності, відтиску печатки) на вказаних у документах свідчить про відповідність робіт (у тому числі їх якість, вартість, обсяг), виконаних підрядником, який здійснює будівництво Об`єкта, проектним рішенням та вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, а також дорученням Замовника-2, пов`язаним з виконанням будівельних робіт на Об`єкті (п. 3.5. Договору від 25.11.2021 № 65)

Виконавець зобов`язаний: контролювати відповідність виконання будівельних робіт на Об`єкті, застосування матеріалів, виробів, обладнання вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів; зупиняти виконання будівельних робіт на Об`єкті у разі застосування підрядником, який здійснює будівництво Об`єкта, матеріалів, деталей, конструкцій та/або виробів, які не відповідають проектно-кошторисній документації та/або вимогам нормативних документів; контролювати відповідність обсягів та якості виконаних робіт, що надаються до оплати підрядником, який здійснює будівництво Об`єкта, проектно-кошторисній документації та умов Договору підряду; вести облік обсягів і вартості прийнятих і оплачених робіт, а також будівельних робіт, виконаних підрядником з недоліками (п.п. 5.4.7., 5.4.10, 5.4.14., 5.4.20. Договору від 25.11.2021 № 65).

Разом з тим, встановлено, що 27.07.2016 ОСОБА_6 , після проходження відповідної професійної атестації, що підтверджує її відповідність кваліфікаційним вимогам у сфері діяльності пов`язаної із створенням об`єктів архітектури, професійну спеціалізацію, необхідній рівень кваліфікації та знань, отримала сертифікат серії АТ №005840 від 27.07.2016, виданий згідно з рішенням Атестаційної архітектурно-будівельної комісії від 27.07.2016 № 17, який надав їй право здійснювати технічний нагляд за будівництвом будівель і споруд.

Наказом ФОП ОСОБА_6 від 24.11.2021 № 6 інженер технічного нагляду ОСОБА_6 призначена відповідальною за ведення технічного нагляду за об`єктом: «Реконструкція будівлі спеціального призначення №6/44 (склад) з улаштуванням шатрового даху військового містечка № НОМЕР_2 військової частини НОМЕР_1 АДРЕСА_1 ».

Статтею 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» передбачено, що технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають кваліфікаційний сертифікат. У разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта архітектури, та відмови підрядника щодо їх усунення особа, яка здійснює технічний нагляд, повідомляє про це замовника і орган державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства. Обов`язок щодо здійснення технічного нагляду може бути покладений замовником на спеціалізовану організацію чи спеціаліста з технічного нагляду або на інженера-консультанта, з визначенням у договорі підряду їхніх повноважень. Примірні форми договорів про здійснення технічного нагляду та про надання інженерно-консультаційних послуг у будівництві затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері архітектури.

Відповідно до пунктів 1-3, 5-6 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903 (далі Порядок № 903), технічний нагляд під час реконструкції будівель і споруд (далі за текстом будівництво об`єкта) забезпечує замовник протягом усього періоду будівництва об`єкта з метою здійснення контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю та обсягами робіт, виконаних під час будівництва або зміни (зокрема шляхом знесення) такого об`єкта.

Технічний нагляд здійснюють особи, що мають виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат.

Особи, що здійснюють технічний нагляд:

1) проводять перевірку: наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об`єкта, - технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результати лабораторних випробувань тощо; відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів; відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації; виконання підрядником вказівок і приписів, виданих за результатами технічного нагляду, державного архітектурно-будівельного контролю та державного нагляду;

2) ведуть облік обсягів прийнятих і оплачених будівельно-монтажних робіт, а також будівельно-монтажних робіт, виконаних з недоліками;

3) проводять разом з підрядником огляд та оцінку результатів виконаних робіт, у тому числі прихованих, і конструктивних елементів;

4) повідомляють підряднику про невідповідність виробів, матеріалів та обладнання вимогам нормативних документів;

5) оформляють акти робіт, виконаних з недоліками;

6) беруть участь у проведенні перевірки: робочою комісією якості окремих конструкцій і вузлів, будівельно-монтажних робіт усіх видів, відповідності змонтованого спецобладнання, устатковання і механізмів технічним умовам; органами державного нагляду та архітектурно-будівельного контролю;

7) виконують інші функції, пов`язані з технічним наглядом на відповідному об`єкті.

Особи, що здійснюють технічний нагляд, мають право вимагати від підрядника:

1) виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання і прийняття робіт;

2) зупинення робіт у разі застосування ним матеріалів, деталей, конструкцій та виробів, які не відповідають вимогам нормативних документів;

3) проведення лабораторних випробувань матеріалів і конструкцій щодо їх відповідності сертифікатам якості, а обладнання - технічним (технологічним) паспортам та своєчасного повідомлення їм про такі випробування;

4) усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред`явлення робіт для здійснення технічного нагляду;

5) зупинення виконання: робіт до оформлення актів огляду прихованих робіт; будівельно-монтажних робіт у разі виявлення понаднормативної деформації об`єкта або загрози обвалу конструкцій та вжиття невідкладних заходів для запобігання виникненню аварії.

Згідно ч. 3 ст. 18 КК України службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Таким чином, інженер технічного нагляду ФОП ОСОБА_6 ОСОБА_6 здійснюючи, відповідно до вимог наказу ФОП ОСОБА_6 від 24.11.2021 № 6, ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність», п.п. 5-6 Порядку № 903 та договору від 25.11.2021 №65 технічний нагляд на об`єкті: «Реконструкція будівлі спеціального призначення №6/44 (склад) з улаштуванням шатрового даху військового містечка № НОМЕР_2 військової частини НОМЕР_1 АДРЕСА_1 », виконувала організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції за спеціальним повноваженням, а отже була службовою особою в розумінні ч. 3 ст. 18 КК України.

Так, відповідно до пунктів 5-6 Порядку № 903, ОСОБА_6 здійснюючи технічний нагляд під час виконання Підрядником робіт на об`єкті: «Реконструкція будівлі спеціального призначення №6/44 (склад) з улаштуванням шатрового даху військового містечка № НОМЕР_2 військової частини НОМЕР_1 АДРЕСА_1 » за договором підряду № 56 від 19.11.2021, укладеним між військовою частиною НОМЕР_1 та ТОВ «БК«ТЕРОН ДЕВЕЛОПМЕНТ», була зобов`язана, зокрема: проводити перевірку відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів; відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації; вести облік обсягів прийнятих і оплачених будівельно-монтажних робіт, а також будівельно-монтажних робіт, виконаних з недоліками; проводити разом з підрядником огляд та оцінку результатів виконаних робіт і конструктивних елементів; повідомляти підряднику про невідповідність матеріалів вимогам нормативних документів; оформляти акти робіт, виконаних з недоліками.

Крім того, ОСОБА_6 здійснюючи технічний нагляд на вказаному об`єкті повинна вимагати від підрядника: виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання і прийняття робіт; зупинення робіт у разі застосування ним матеріалів, які не відповідають вимогам нормативних документів; усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред`явлення робіт для здійснення технічного нагляду.

Однак, інженера технічного нагляду фізичної особи-підприємець « ОСОБА_6 » ОСОБА_6 , будучи службовою особою, наділеною адміністративно - господарськими та організаційно розпорядчими функціями, маючи спеціальні знання та досвід роботи у сфері здійснення технічного нагляду за будівництвом будівель і споруд, безперешкодний доступ до об`єкта нагляду, реальну можливість перевірити факт та обсяги виконаних робіт, а також якість та характеристики використаних матеріалів, не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків своїх діянь, хоча повинна була і могла їх передбачити, в порушення вимог ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність», п.п. 5-6 Порядку № 903 та договору від 25.11.2021 №65, укладеного між військовою частиною НОМЕР_1 та ФОП ОСОБА_6 , неналежно виконала свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, а саме належним чином не проводила перевірку відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів; належним чином не проводила перевірку відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації; не вела облік обсягів прийнятих і оплачених будівельно-монтажних робіт, а також будівельно-монтажних робіт, виконаних з недоліками; не проводила разом з Підрядником огляд та оцінку результатів виконаних робіт і конструктивних елементів; не повідомляла Підряднику про невідповідність матеріалів вимогам нормативних документів; не оформляла акти робіт, виконаних з недоліками; не вимагала від Підрядника виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання і прийняття робіт; не зупинила роботи за наявністю матеріалів, які не відповідають вимогам нормативних документів; не вимагала у Підрядника усунення відхилень від проектних рішень, недоліків (дефектів) та недоробок і повторного пред`явлення робіт для здійснення технічного нагляду, внаслідок чого, у період з 25.11.2021 по 28.12.2021, більш точної дати та часу досудовим розслідуванням не встановлено, перебуваючи в службовому кабінеті командира військової частини НОМЕР_1 адміністративної будівлі вказаної військової частини, що дислокується за адресою: АДРЕСА_1 , власноручно виконала запис «Об`єм виконаних робіт, вартість та якість підтверджую тех. нагляд» і підписала (погодила), як особа, що здійснює технічний нагляд за будівництвом на об`єкті: «Реконструкція будівлі спеціального призначення №6/44 (склад) з улаштуванням шатрового даху військового містечка № НОМЕР_2 військової частини НОМЕР_1 АДРЕСА_1 » за договором від 25.11.2021 № 65, та завірила своєю печаткою «Фізична особа підприємець, ОСОБА_6 , НОМЕР_3 » (проставила відтиск) складені та підписані директором ТОВ «БК«ТЕРОН ДЕВЕЛОПМЕНТ» три акти КБ-2в за договором підряду від 19.11.2021 № 56, в яких були вказані завищені або не виконані обсяги (вартість) робіт на загальну суму 795 734,77 грн., порівняно з виконаними фактично, а саме:

- акт КБ-2в за листопад 2021 року № 1 від 29.11.2021, відповідно до якого на Об`єкті виконано улаштування поясів в опалубці на 42 м3, тоді як фактично зазначені роботи виконані на 24 м3, тобто завищення виконання робіт на 18 м3;

- акт КБ-2в за грудень 2021 року № 2 від 17.12.2021, відповідно до якого на Об`єкті виготовлено та установлено крокв, мауерлатів, підкосів та стойок на 30,2 м3, тоді як фактично зазначені роботи виконані на 29,1 м3, тобто завищення виконання робіт на 1,1 м3;

- акт КБ-2в за грудень 2021 року № 3 від 28.12.2021, відповідно до якого на Об`єкті:

- використано плівки пароізоляційної обсягом 1568,6 м2, тоді як фактично використано 909,8 м2, тобто завищення обсягу використаного матеріалу на 658,8 м2;

- виконано улаштування покрівель шатрових на 10 м2, тоді як фактично зазначені роботи не виконувались, тобто завищення виконання робіт на 10 м2;

- використано металопрофілю покрівельного обсягом 1639,9 м2, тоді як фактично вказаний матеріал не встановлювався та роботи не виконувались, тобто завищення обсягу використаного матеріалу на 1639,9 м2;

- використано сталь оцинковану листову обсягом 81 м2, тоді як фактично вказаний матеріал не встановлювався та роботи не виконувались, тобто завищення обсягу використаного матеріалу на 81 м2;

- використано жолоб підвісний довжиною 162 м, тоді як фактично вказаний матеріал не встановлювався та роботи не виконувались, тобто завищення обсягу використаного матеріалу на 162 м;

- використано водостічну систему довжиною 107,8 м, тоді як фактично вказаний матеріал не встановлювався та роботи не виконувались, тобто завищення обсягу використаного матеріалу на 107,8 м;

- використано водостічних лійок у кількості 10 шт., тоді як фактично вказаний матеріал не встановлювався та роботи не виконувались, тобто завищення обсягу використаного матеріалу на 10 шт.

ОСОБА_6 власноручно виконавши запис «Об`єм виконаних робіт, вартість та якість підтверджую тех. нагляд», підписавши (погодивши) та проставивши відтиск своєї печатки «Фізична особа підприємець, ОСОБА_6 , НОМЕР_3 » на вказаних вище актах КБ-2в, засвідчивши тим самим відповідність вказаних у них обсягів та вартості робіт фактично виконаним, остання передала їх для підписання Замовнику.

Після підписання вказаних офіційних документів Замовником, які є підставою для перерахування коштів за виконані роботи, уповноваженою особою Підрядника та ОСОБА_6 , на підставі платіжних доручень № 597 від 29.11.2021, № 639 від 17.12.2021 та № 691 від 28.12.2021, з розрахункового рахунку військової частини НОМЕР_1 НОМЕР_4 в Державній казначейській службі України на розрахунковий рахунок ТОВ «БК«ТЕРОН ДЕВЕЛОПМЕНТ» НОМЕР_5 у ПАТ АКБ «Львів» переховані грошові кошти, відповідно на суму 286 537,20 грн., 291 711,60 грн. та 815 675,80 грн., а всього на загальну суму 1 393 924,60 грн., за виконання робіт, які фактично не були виконані на загальну суму 795 734,77 грн., внаслідок чого державі в особі військової частини НОМЕР_1 завдана шкода (збитки) у вказаному розмірі, що більше ніж у двісті п`ятдесят разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян та відповідно до пункту 4 примітки до ст. 364 КК України вважається тяжкими наслідками.

04 січня 2024 року ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженці с. Кома Прибайкальського району Бурятської Автономної Радянської Соціалістичної Республіки, росіянці, громадянці України, раніше не судимій, зареєстрованій та проживаючій за адресою: АДРЕСА_2 , інженеру технічного нагляду фізичної особи-підприємець « ОСОБА_6 » (РНОКПП НОМЕР_3 ) повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України.

В судовому засіданні слідчий та прокурор підтримали вимоги щодо арешту майна, та просили накласти арешт на 1/3 частку квартири.

Захисник ОСОБА_6 адвокат ОСОБА_4 в судовому засіданні заперечила щодо накладення арешту майна, вважає його необгрунтованою.

ОСОБА_6 в судовому засіданні підтримала доводи захисника.

Заслухавши доводислідчого тапрокурора,підозрюваної таїї захисника,дослідивши надані матеріали, слідчий суддя приходить до наступного.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухому майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта від 02.01.2024 за номером 360716551, ОСОБА_6 на праві приватної спільної часткової власності в частці 1/3 перебуває квартира загальною площею 52,1 м.кв. розташована за адресою АДРЕСА_2 .

Відповідно до ч.1ст.170КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Згідно із вимогами ч. 1ст. 170 КПК України- арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Відповідно до п.4 ч.2ст.170 КПК України- арешт майна допускається з метою забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Відповідно до ч.6ст.170 КПК України- у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.

У разі задоволення цивільного позову або стягнення з юридичної особи розміру отриманої неправомірної вигоди суд за клопотанням прокурора, цивільного позивача може вирішити питання про арешт майна для забезпечення цивільного позову або стягнення з юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, доведеного розміру отриманої неправомірної вигоди до набрання судовим рішенням законної сили, якщо таких заходів не було вжито раніше.

Відповідно до ч.8ст.170 КПК України- вартість майна, яке належить арештувати з метою забезпечення цивільного позову або стягнення отриманої неправомірної вигоди, повинна бути співмірною розміру шкоди, завданої кримінальним правопорушенням або зазначеної у цивільному позові, розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою.

Враховуючи вищевказане, а також правову підставу для арешту майна, наслідки арешту майна, розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження, наявність об`єктивної необхідності та виправданість такого втручання у права і свободи осіб, вважаю, що клопотання підлягає частковому задоволенню, а саме в розмірі частки власності квартири, належної підозрюваній.

Керуючись ст.ст.98,170 - 173,309,372,395 КПК України, слідчий суддя,-

п о с т а н о в и в:

клопотання - задовольнити частково.

Накласти арешт на 1/3 частки в квартирі АДРЕСА_3 , яка належать підозрюваній ОСОБА_6 в частці 1/3.

Контроль за виконанням ухвали покласти на старшого слідчого СВ Золочівського РВП ГУНП у Львівській області ОСОБА_5 .

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЗолочівський районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення18.01.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу116497076
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —445/569/22

Ухвала від 04.03.2024

Кримінальне

Золочівський районний суд Львівської області

Бакаїм М. В.

Ухвала від 08.03.2024

Кримінальне

Золочівський районний суд Львівської області

Бакаїм М. В.

Ухвала від 15.03.2024

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Галапац І. І.

Ухвала від 15.03.2024

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Галапац І. І.

Ухвала від 15.03.2024

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Галапац І. І.

Ухвала від 15.03.2024

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Галапац І. І.

Ухвала від 29.02.2024

Кримінальне

Золочівський районний суд Львівської області

Бакаїм М. В.

Ухвала від 29.02.2024

Кримінальне

Золочівський районний суд Львівської області

Бакаїм М. В.

Ухвала від 04.03.2024

Кримінальне

Золочівський районний суд Львівської області

Бакаїм М. В.

Ухвала від 26.02.2024

Кримінальне

Золочівський районний суд Львівської області

Бакаїм М. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні