Постанова
від 25.01.2024 по справі 420/22373/23
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 січня 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/22373/23Перша інстанція: суддя Василяка Д.К.

Судова колегія П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого:Градовського Ю.М.

суддів:Турецької І.О.,

Шевчук О.А.

розглянувши в порядку письмового провадження в м.Одесі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Київській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 3 листопада 2023р. по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АРДЕОН ЦЕНТР» до Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправної бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И Л А:

У серпні 2023р. ТОВ АРДЕОН ЦЕНТР звернулося до суду із позовом до ГУ ДПС у Київській області, у якому просило:

- визнати протиправною бездіяльність ГУ ДПС у Київській області щодо нездійснення формування та подання ГУ Державної казначейської служби України у Київській області висновку про повернення ТОВ «АРДЕОН ЦЕНТР» надміру сплачених сум грошових зобов`язань у розмірі 4 910 698,21грн. за заявою від 24.03.2023р.;

- зобов`язати ГУ ДПС у Київській області сформувати та подати ГУ Державної казначейської служби України у Київській області висновок про повернення ТОВ «АРДЕОН ЦЕНТР» надміру сплачених сум грошових зобов`язань з єдиного податку у розмірі 4 910 698,21грн..

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у жовтні та грудні 2022р. ТОВ «АРДЕОН ЦЕНТР» було сплачено до бюджету суму коштів у рахунок оплати податкових зобов`язань з єдиного податку у розмірі 5 050 775грн.. Проте, очікуваного розміру доходу за відповідні періоди 2022-2023р. товариством отримано не було, у зв`язку з чим позивач задекларував фактичні надходження у розмірі 7 003 839,29грн.. Оскільки до 1.08.2023р. ТОВ «АРДЕОН ЦЕНТР» перебувало на спрощеній системі оподаткування як платник єдиного податку 3 групи за ставкою 2%, то за 2022р. ним було сплачено податкових зобов`язань у розмірі 139 348,19грн.. За січень-березень 2023р. товариство сплатило 728,6грн. податку. Отже, переплата з єдиного податку за вказаний вище період становить 4 910 698,21грн..

24.03.2023р. ТОВ «АРДЕОН ЦЕНТР» в електронному кабінеті платника податків було подано заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені у розмірі 4 910 698,21г. за формою J1302001. Відповідно до квитанції №2 така заява була прийнята днем подання за реєстраційним номером - 8207436.

У травні 2023р. на адвокатський запит від 1.05.2023р. товариством було отримано відповідь ГУ ДПС у Київській області за №11571/6/10-36-04-09 від 29.03.2023р. на заяву про повернення коштів, у якій зазначалось, що заяву залишено без розгляду у зв`язку з тимчасовим зупиненням перебігу строків, визначених податковим законодавством, для платників та контролюючих органів на підставі пп.69.9 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України. У свою чергу законом «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» за №3219-IX від

30.06.2023р. внесено зміни до ПК України, в якому положення щодо зупинення строків, що передбачене п.69.9 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, було змінено, у зв`язку з чим з 2.08.2023р. перебіг усіх строків поновлюється.

Позивач зазначає, що 2.08.2023р. ним на адресу контролюючого органу через електронний кабінет була надіслана заява (вхідний №47272), в якій позивач просив відновити строк розгляду заяви та здійснити такий розгляд у відповідності до норм податкового законодавства. При цьому, позивач зазначив, що чинним законодавством не передбачається можливість контролюючого органу залишити заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені без розгляду.

Відповідь на вказану заяву від 2.08.2023р., а також на адвокатський запит від 7.08.2023р. щодо розгляду заяви, на адресу товариства не надходило. Незважаючи на сплив строку для розгляду заяви та не прийняття будь-якого рішення, кошти позивачу не були повернуті.

На підставі вищевказаного позивач вважає, що ГУ ДПС у Київській області була допущена протиправна бездіяльність у вигляді недотримання вимог ст.43 ПК України щодо розгляду заяви ТОВ «АРДЕОН ЦЕНТР» про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені від 24.03.2023р. та формування і надсилання до відповідного казначейського органу висновку про повернення таких коштів.

Посилаючись на вказане просив позов задовольнити.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 3 листопада 2023р. адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправною бездіяльність ГУ ДПС у Київській області щодо нездійснення формування та подання ГУ Державної казначейської служби України у Київській області висновку про повернення ТОВ «АРДЕОН ЦЕНТР» надміру сплачених сум грошових зобов`язань у розмірі 4 908 318,21грн. за заявою від 24.03.2023р..

Зобов`язано ГУ ДПС у Київській області сформувати та подати ГУ Державної казначейської служби України у Київській області висновок про повернення ТОВ «АРДЕОН ЦЕНТР» надміру сплачених сум грошових зобов`язань з єдиного податку у розмірі 4 908 318,21грн..

В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Київській області на користь ТОВ «АРДЕОН ЦЕНТР» 26 840грн. сплаченого судового збору.

Не погодившись із даним рішенням суду, ГУ ДПС у Київській області подало апеляційну скаргу, у якій просить рішення суду скасувати та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.

Судова колегія вважає, що у відповідності до п.1 ч.1 ст.311 КАС України, апеляційну скаргу можливо розглянути в порядку письмового провадження, оскільки в матеріалах справи достатньо доказів для вирішення справи по суті.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідь судді-доповідача, доводи апеляційної скарги, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів дійшла до висновку про залишення скарги без задоволення, а рішення суду без змін, з наступних підстав.

Відповідно до ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Задовольняючи частково адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що податковим органом не виконано покладених на нього чинним законодавством обов`язків щодо надання органу казначейства висновку про повернення відповідних сум коштів із відповідного бюджету, чим допустив протиправну бездіяльність та порушив право ТОВ «АРДЕОН ЦЕНТР» на повернення надміру сплачених грошових зобов`язань з єдиного податку переплат, оскільки судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що за вказані періоди наявна переплата сум грошових зобов`язань та пені у розмірі 4 908 318,21грн..

Вирішуючи спір судова колегія вважає, що суд першої інстанції повно та об`єктивно дослідив обставини по справі, надані докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.

Так, судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного розгляду, що ТОВ «АРДЕОН ЦЕНТР» (код ЄДРПОУ 42240678) перебуває на обліку у ГУ ДПС у Київській області, перебувало на спрощеній системі оподаткування 3 група за ставкою 2%.

У січні-березні 2023р. ТОВ «АРДЕОН ЦЕНТР» було сплачено до бюджету суму коштів у рахунок оплати податкових зобов`язань з єдиного податку у розмірі 5 050 775грн.. Однак, очікуваного розміру доходу за відповідні періоди 2022-2023р. товариством отримано не було, у зв`язку з чим позивач задекларував фактичні надходження у розмірі 7 003 839,29грн. Оскільки до 1.08.2023р. ТОВ «АРДЕОН ЦЕНТР» перебувало на спрощеній системі оподаткування як платник єдиного податку 3 групи за ставкою 2%, за 2022-2023р. відповідних періодів ним було сплачено податкових зобов`язань у розмірі 139 348,19грн.. За січень-березень 2023р. товариство сплатило 728,6грн.

Позивач зазначає, що переплата з єдиного податку за вказані вище періоди становить 4 910 698,21грн.

На підставі вказаного, 24.03.2023р. позивачем в електронному кабінеті платника податків було подано заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені у розмірі 4 910 698,21грн. за формою J1302001. Відповідно до квитанції №2 така заява була прийнята днем подання за реєстраційним номером - 8207436.

29.03.2023р. ГУ ДПС у Київській області надано відповідь, в якій податковий орган повідомив, що заяву товариства від 24.03.2023р. за №8207436 щодо перерахування надміру сплачених коштів з єдиного податку юридичних осіб залишено без розгляду.

В подальшому, податковий орган своїм листом від 2.05.2023р. надав відповідь товариству, в якій зазначено, що ГУ ДПС у Київській області проведено аналіз даних податкової звітності, поданої ТОВ "АРДЕОН ЦЕНТР", а саме податкових декларацій платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного надзвичайного стану в Україні. За результатами перевірки встановлено декларування суми податкових зобов`язань з єдиного податку за податкові (звітні) періоди січень-грудень 2022р. у розмірі 139,3 тис. грн. та січень - березень 2023р 0,7 тис.гривень. Разом з тим, відповідно до інформації, наявної в базах даних органів ДПС, при здійсненні експортних операцій протягом 2022р. на суму 238967,8тис.грн. обсяг доходу становить 6967,4тис.грн., протягом січня березня 2023р. при сумі експортних операцій у розмірі 186593,9тис.грн., задекларований обсяг доходу становить 36,4тис.грн. Також згідно Фінансової звітності товариства від 1.03.2023р. за №9309219568 за 2022 рік чистий дохід від реалізації продукції становить 122768,5тис.гривень. Для з`ясування реальності та повноти відображення в бухгалтерському та податковому обліку із відповідним відображенням у податкових деклараціях (розрахунках, звітах тощо) та на підставі пп.16.1.5 п.16.1 ст.16, пп.20.1.2. п.20.1. ст.20, ст.72, п.73.3 ст.73 ПК України, ГУ ДПС у Київській області, враховуючи суму задекларованих податкових зобов`язань з єдиного податку за податкові (звітні) періоди січень - грудень 2022р. та січень березень 2023р., крім того просить надати пояснення значної суми авансових платежів з податку та джерела їх виникнення. У зв`язку з вищевикладеним та керуючись нормами п.14 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою КМУ від 27.12.2010р. за №1245 податковий орган просив товариство у найкоротші терміни з дня отримання цього запиту, але не пізніше 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту надати пояснення та їх документальні підтвердження з приводу наведених вище фактів, а також їх документальні підтвердження (належним чином завірені копії документів).

2.08.2023р. ТОВ «АРДЕОН ЦЕНТР» подано заяву до податкового органу про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені №8207436 від 24.03.2023р. у встановлені законом порядку та строки.

8.08.2023р. ГУ ДПС у Київській області надано відповідь в якій повідомлено, що відповідно до інформації, наявної в базах даних органів державної податкової служби, в інтегрованій картці платника ТОВ «АРДЕОН ЦЕНТР» (ЄДРПОУ 42240678) не обліковуються надміру сплачені податкові зобов`язання з єдиного податку з юридичних осіб у розмірі суми, зазначеної в заяві. Враховуючи вищевикладене, ГУ ДПС у Київській заяву товариства від 2.08.2023р. залишено без розгляду.

Також, судом першої інстанції встановлено, що відповідно до наданої інтегрованої картки ТОВ «АРДЕОН ЦЕНТР» сума переплати складає 4 909 338,21грн..

Перевіряючи правомірність дій та рішень податкового органу, з урахуванням підстав, за якими позивач пов`язує їх протиправність та незаконність, судова колегія виходить з наступного.

Приписами ч.2 ст.19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Положеннями пп.14.1.156 п.14.1 ст.14 ПК України встановлено, що податкове зобов`язання сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим кодексом.

У відповідності до пп.14.1.115 п.14.1 ст.14 ПК України, надміру сплачені грошові зобов`язання - суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету або на єдиний рахунок понад нараховані суми грошових зобов`язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату.

Згідно пп.17.1.10 п.17.1 ст.17 ПК України, платник податків має право на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнутих сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому цим Кодексом.

Умови повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань визначені положеннями ст.43 ПК України.

За правилами п.43.1 ст.43 ПК України, помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов`язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

Згідно з п.43.3 ст.43 ПК України, обов`язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов`язання та пені є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми та/або пені.

Приписами п.43.4 ст.43 ПК України визначено, що платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на єдиний рахунок (у разі його використання); на погашення грошового зобов`язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.

Відповідно до п.1 розділу ІІІ Порядку інформаційної взаємодії Державної податкової служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення (перерахування) платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №60 від 11.02.2019р. (надалі - Порядок №60), повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань, пені здійснюється виключно на підставі заяви платника податку. Заява може бути подана платником до територіального органу ДПС в електронній формі за допомогою засобів інформаційно- комунікаційних систем та з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації в інформаційно-комунікаційних системах, електронних довірчих послуг та електронного документообігу.

Порядок №60 в тому числі визначає механізм обробки заяви платника про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та формування відповідних висновків.

У відповідності до п.2 розділу III Порядку інформаційної взаємодії Державної податкової служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення (перерахування) платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2019р. за №60, у заяві платник зазначає назву помилково та/або надміру сплаченого податку, збору, платежу, його суму, дату сплати і реквізити з платіжного документа, за якими кошти перераховано до бюджету (код класифікації доходів бюджету, бюджетний рахунок, на який перераховано кошти, код ЄДРПОУ територіального органу Казначейства, на ім`я якого відкрито рахунок), та визначає напрям перерахування помилково та/або надміру сплачених коштів, що повертаються:

- на поточний рахунок платника податку в установі банку;

- на єдиний рахунок (у разі його використання);

- на погашення грошового зобов`язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС, незалежно від виду бюджету;

- у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.

Згідно п.9 розділу ІІІ Порядку №60 сформовані електронні висновки про повернення з бюджету помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань, пені та перерахування між видами доходів і бюджетів коштів, помилково та/або надміру зарахованих до відповідних бюджетів через єдиний рахунок, з накладеними кваліфікованими електронними підписами та кваліфікованими електронними печатками територіальних органів ДПС у строк не пізніше 17:00 шостого робочого дня до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви ДПС в автоматичному режимі надсилає до Казначейства для виконання.

Положеннями п.5 розділу V Порядку №60 передбачено, що електронні висновки та/або електронні повідомлення, які пройшли перевірку кваліфікованих електронних підписів посадових (уповноважених) осіб, кваліфікованої електронної печатки відповідного територіального органу ДПС та повноти платіжних реквізитів, приймаються Казначейством до виконання.

Аналізуючи вказане, судова колегія зазначає, що законодавець передбачив, що обов`язковою передумовою повернення платнику податків надміру/помилково сплачених коштів є одночасна наявність наступних обставин: 1) відсутність у такого платника податкового боргу; 2) подання платником податків заяви про повернення коштів протягом 1095 днів від дня виникнення переплати; 3) відповідність поданої заяви вимогам пункту 43.4 Податкового кодексу України.

За результатами розгляду відповідної заяви, орган ДПС у визначені законом строки повинен або підготувати висновок про повернення такої суми, або надати письмову відмову у поверненні коштів з бюджету. Повернення надміру сплаченого податку здійснюється шляхом формування підрозділом територіального органу ДПС електронного висновку, а органи Державної казначейської служби зобов`язані здійснити повернення надмірно сплачених сум грошових зобов`язань.

Аналогічні правові висновки викладені у постановах Верховного Суду від 22.02.2022р. у справі за №826/3519/18, від 4.03.2021р. у справі за №280/2059/19, від 18.06.2019р. у справі за №826/3490/18, від 13.06.2019р. у справі за №812/1017/16, від 11.06.2019р. у справі за №826/8802/16, від 5.03.2019р. у справі за №814/3233/15, від 28.02.2019р. у справі за №805/1218/16-а, від 5.02.2019р. у справі за №826/7672/17.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи під час апеляційного розгляду, що у жовтні-грудні 2022р. ТОВ «АРДЕОН ЦЕНТР» було сплачено до бюджету суму коштів у рахунок оплати податкових зобов`язань з єдиного податку у розмірі 5 050 775грн., що підтверджується платіжними дорученнями №4 від 13.10.2022р., №6 від 20.10.2022р., №8 від 20.10.2022р., №9 від 21.10.2022р., №37 від 23.12.2022р..

Проте, позивач зазначає, що очікуваного розміру доходу за відповідні періоди 2022-2023р. товариством отримано не було, у зв`язку з чим позивач задекларував фактичні надходження у розмірі 7 003 839,29грн.. Оскільки до 1.08.2023р. ТОВ «АРДЕОН ЦЕНТР» перебувало на спрощеній системі оподаткування як платник єдиного податку 3 групи за ставкою 2%, за 2022-2023р. відповідних періодів ним було сплачено податкових зобов`язань у розмірі 139 348,19грн.. За січень-березень 2023р. сплачено податку у розмірі - 728,6грн..

Отже, переплата з єдиного податку за вказані вище періоди становить 4 910 698,21грн. та на підставі чого, 24.03.2023р. ТОВ «АРДЕОН ЦЕНТР» в електронному кабінеті платника податків було подано заяву до податкового органу про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені у розмірі 4 910 698,21грн. за формою J1302001. Відповідно до квитанції №2 така заява була прийнята днем подання за реєстраційним номером - 8207436.

У відповідності до п.43.5 ст.43 ПК України, контролюючий орган не пізніше ніж за п`ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення належних сум коштів з відповідного бюджету або з єдиного рахунку та подає його для виконання до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів протягом п`яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.

Механізм інформаційного обміну між ДПС, територіальними органами ДПС та Казначейством і територіальними органами Казначейства у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені за платежами, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, регламентує Порядок №60.

Відповідно до п.1 розділу II Порядку №60, повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються територіальним органом ДФС на підставі поданої платником податків податкової декларації про майновий стан і доходи за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку (далі - податкова декларація)), поданої до територіального органу ДФС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення

Приписами п.5 розділу II Порядку №60 визначено, якщо за результатами розгляду заяви підрозділом територіального органу ДФС, що виконує функції з адміністрування відповідного податку, збору, платежу, встановлено правомірність повернення коштів, працівник цього підрозділу вносить до Журналу відмітку про правомірність повернення відповідної суми коштів. Внесення до Журналу відмітки про правомірність повернення коштів здійснюється не пізніше 18:00: дев`ятого робочого дня до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви у разі повернення платежів, належних державному бюджету; одинадцятого робочого дня до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви у разі повернення платежів, належних місцевим бюджетам, та платежів, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами.

Відповідно до п.7 розділу II Порядку №60, інформація про повернення, щодо якого у Журналі здійснено накладання кваліфікованих електронних підписів керівників (заступників керівників) підрозділів територіального органу ДФС, що виконують функції з адміністрування відповідних податків, зборів, платежів та погашення боргу, автоматично вноситься до Реєстру узгоджених повернень, який ведеться засобами інформаційно-телекомунікаційної системи органів ДФС. Опрацювання Реєстру узгоджених повернень здійснюється шляхом формування електронних висновків про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені (далі - електронні висновки) за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку структурним підрозділом територіального органу ДФС, на який покладено функцію з формування таких електронних висновків.

Формування електронних висновків здійснюється територіальними органами ДФС щодня (крім вихідних, святкових та неробочих днів) з урахуванням календарної черговості розміщення інформації у Реєстрі узгоджених повернень. На кожний сформований електронний висновок накладаються кваліфіковані електронні підписи керівника (заступника керівника) структурного підрозділу, що сформував висновок, керівника (заступника керівника або уповноваженої особи) територіального органу ДФС та кваліфікована електронна печатка такого органу. Кваліфіковані електронні підписи та кваліфікована електронна печатка накладаються: за платежами, належними державному бюджету, - не пізніше 16:00 шостого робочого дня до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви; за платежами, належними місцевим бюджетам, та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, - не пізніше 18:00 восьмого робочого дня до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви (п.8 розділу II Порядку №60).

Аналізуючи вищевказане, судова колегія зазначає, що обов`язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов`язання є подання платником податків заяви про таке повернення протягом 1095 днів від дня виникнення надміру сплаченої суми.

Дотримання визначеного строку подання заяви та відсутність у платника податків податкового боргу зобов`язує контролюючий орган вжити заходи до формування висновку про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені.

Як вбачається із матеріалів справи та наданих письмових пояснень сторін по справіЮ, що ТОВ «АРДЕОН ЦЕНТР» не пропустило граничного строку звернення із відповідною заявою про повернення надміру сплачених сум грошових зобов`язань.

У свою чергу, ГУ ДПС у Київській області відповідного висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету не підготовлено та не подано відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. В матеріалах справи відсутні будь-які належні та відповідні докази на спростування вказаного.

Судова колегія зазначає, що позивачем за відповідні періоди 2022-2023р. задекларовано фактичні надходження у розмірі 7 003 839,29грн., що підтверджується податковими деклараціями.

Відповідачем належними та допустимими доказами не спростовано зазначеного факту.

Отже, враховуючи встановлені обставини справи, переплата з єдиного податку за вказані вище періоди становить 4 908 318,21грн..

Враховуючи вищевказане, судова колегія погоджується із висновком суду першої інстанції про те, що податковим органом не виконано покладених на нього чинним законодавством обов`язків щодо надання органу казначейства висновку про повернення відповідних сум коштів із відповідного бюджету, чим допустив протиправну бездіяльність та порушив право ТОВ «АРДЕОН ЦЕНТР» на повернення надміру сплачених грошових зобов`язань з єдиного податку.

Відтак, беручи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази в сукупності, судова колегія вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають частковому задоволенню.

В доводах апеляційної скарги апелянт посилався на неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права. На думку судової колегії, викладені у скарзі доводи не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи порушення норм процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи по суті.

За таких обставин, судова колегія вважає, що рішення суду ухвалено з додержанням норм процесуального та матеріального права, а тому не вбачає підстав для його скасування.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.246,315,316 КАС України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Київській області залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 3 листопада 2023р. залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, крім випадків встановлених п.2 ч.5 ст.328 КАС України.

Головуючий: Ю.М. Градовський

Судді: І.О. Турецька

О.А. Шевчук

Дата ухвалення рішення25.01.2024
Оприлюднено29.01.2024
Номер документу116550653
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/22373/23

Постанова від 11.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 09.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 05.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 25.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 21.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 14.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні