ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залучення відповідача в адміністративній справі
19 лютого 2024 року ЛуцькСправа № 140/90/20 Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Дмитрука В.В.,
з участю секретаря судового засідання Поторась О.О.,
позивача ОСОБА_1 ,
представника позивача Андріяш Н.В.,
представника відповідача Савчук Г.Р.,
розглянувши у підготовчому засіданні заяву позивача про залучення відповідача в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Міністерства юстиції України, Головного територіального управління юстиції у Волинській області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) про визнання протиправними та скасування наказів, поновлення на посаді та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся з позовом до Міністерства юстиції України, Головного територіального управління юстиції у Волинській області про визнання протиправними та скасування наказів Міністерства юстиції України від 20.12.2019 №3973/к «Про звільнення» та Головного територіального управління юстиції у Волинській області від 24.12.2019 №1508/3 «Про звільнення ОСОБА_1 », поновлення на рівнозначній посаді у новоствореному Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції на посаді Заступника начальника Управління забезпечення примусового виконання рішень у Волинській області начальника відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Волинській області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу.
Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 23.06.2020, яке залишене без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 18.11.2020, позов задоволено частково.
Постановою Верховного Суду від 26.05.2021 касаційну скаргу Міністерства юстиції України задоволено частково, скасовано вищевказані судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій, а справу направлено до суду першої інстанції на новий судовий розгляд.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 18.06.2021 прийнято до провадження адміністративну справу №140/90/20, ухвалено розгляд справи проводити за правилами загального позовного провадження та призначено у даній справі підготовче засідання на 11:00 12.07.2021.
Ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 15.06.2021, яка надійшла на адресу Волинського окружного адміністративного суду, задоволено заяву ОСОБА_1 про поновлення строку на касаційне оскарження та поновлено цей строк, відкрито касаційне провадження за скаргою ОСОБА_1 на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 23 червня 2020 року і постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 18 листопада 2020 року в справі №140/90/20, витребувано із Волинського окружного адміністративного суду матеріали адміністративної справи №140/90/20, в зв`язку з чим ухвалою суду від 30.06.2021 провадження в адміністративній справі №140/90/20 зупинено до набрання законної сили судовим рішенням Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду у справі №140/90/20 (адміністративне провадження №К/9901/19430/21) за касаційною скаргою ОСОБА_1 .
Постановою КАС ВС від 16.11.2023 касаційну скаргу ОСОБА_1 задоволено частково, скасовано вищевказані судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій, а справу направлено до суду першої інстанції на новий судовий розгляд, в зв`язку з чим провадження у справі поновлено та призначено підготовче засідання на 23.01.2024 на 11:00.
В ході судового засідання 23.01.2024 представником позивача подано заяву про уточнення позовної вимоги та залучення третьої особи, однак судом, в зв`язку з необхідністю отримання відзиву на позов від Міністерства юстиції України з врахуванням позицій КАС ВС, викладених в ході двох касаційних проваджень, відкладено підготовче засідання на 19.02.2024 на 10:00.
16.02.2024 представником позивача подано заяву про уточнення позовної вимоги та залучення відповідача у справі - Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (код 43316386), в зв`язку з чим відкликано подану 23.01.2024 заяву про уточнення позовної вимоги та залучення третьої особи.
Заява вмотивована тим, що в зв`язку з рядом змін, пов`язаних з реорганізацією відповідачів у справі (ліквідацією Головного територіального управління юстиції у Волинській області) з метою забезпечення ефективності судового рішення у справі та його реального виконання (у разі задоволення позову) виникла об`єктивна необхідність в залученні відповідача та уточненні позовної вимоги щодо органу, де підлягає поновленню позивач у разі задоволення позову, і така необхідність зумовлена тим, що за час розгляду справи вкотре відбулась реорганізація державного органу.
Враховуючи наведене, представник позивача уточнила позовні вимоги, а саме:
- поновити ОСОБА_1 у Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (код 43316386) на посаді, рівнозначній посаді Заступника начальника Управління - начальника відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Волинській області;
- стягнути з Міністерства юстиції України на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу.
В судовому засіданні 19.02.2024 позивач та його представник вимоги заяви повністю підтримали, представник відповідача заперечила щодо задоволення вимог такої заяви.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши подані докази, суд вважає подану заяву такою, що підлягає до задоволення з огляду на наступне.
Відповідно до частин третьої, п`ятої статті 48 КАС України суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача; під час вирішення питання про залучення співвідповідача чи заміну належного відповідача суд враховує, зокрема, чи знав або чи міг знати позивач до подання позову у справі про підставу для залучення такого співвідповідача чи заміну неналежного відповідача.
Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.
У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.
Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.
Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.
Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.
Відповідно до постанови КМУ від 09.10 2019 № 870 «Деякі питання територіальних органів Міністерства юстиції» (далі - Постанова № 870) ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Міністерства юстиції, у тому числі Головне територіальне управління юстиції у Волинській області, та утворено як юридичну особу публічного права Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Львів).
В подальшому, відповідно до постанови КМУ № 912 від 16.08.2022 «Про реорганізацію міжрегіональних територіальних органів Міністерства юстиції» (далі постанови КМУ № 912) Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Львів) реорганізовано шляхом його приєднання до Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) з перейменуванням у Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ), а п.2 даної постанови передбачено, що здійснення заходів, пов`язаних із реорганізацією територіальних органів покладається на Мін`юст України;
Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції зареєстровано 13.10.2022, ідентифікаційний код юридичної особи: 43316386, а розпочало роботу за поданим на сайті оголошенням 29.12.2022, при цьому Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Львів), ідентифікаційний код юридичної особи: 43317547, перебуває в стані припинення з 26.09.2022.
З огляду на наведене, суд вважає, що в ході розгляду справи відбулось публічне правонаступництво, тобто перехід прав та обов`язків Головного територіального управління юстиції у Волинській області до Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції.
Враховуючи наведене, а також той факт, що реорганізація зазначених суб`єктів владних повноважень відбулась під час судового розгляду даної справи в судах усіх інстанцій, що унеможливило первісне звернення позивача з даним адміністративним позовом до усіх належних відповідачів у справі, суд вважає за необхідне задовольнити подану заяву та залучити до участі у справі співвідповідача - Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (код 43316386).
Згідно з пунктом 2 частини другої статті 181 КАС України суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження у випадках залучення до участі або вступу у справу третьої особи, заміни позивача, заміни неналежного відповідача, залучення співвідповідача.
Відповідно до частини четвертої статті 174 КАС України підготовче провадження має бути проведене протягом шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі. У виняткових випадках для належної підготовки справи для розгляду по суті цей строк може бути продовжений не більше ніж на тридцять днів за клопотанням однієї із сторін або з ініціативи суду.
Враховуючи необхідність відкладення підготовчого засідання в зв`язку із залученням співвідповідача, суд вважає за необхідне продовжити строк підготовчого провадження на 30 днів.
Керуючись статтями 48, 180, 181, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву представника позивача про залучення відповідача у справі, - задовольнити.
Залучити до участі у справі в якості співвідповідача - Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (76018, місто Івано-Франківськ, вулиця Грюнвальдська, 11, код ЄДРПОУ 43316386).
Продовжити з ініціативи суду підготовче провадження у справі на 30 днів.
Відкласти підготовче засідання в зв`язку із залученням співвідповідача на 13.03.2024 на 11:00.
Встановити Західному міжрегіональному управлінню Міністерства юстиції строк для подачі відзиву на позов 15 днів з дня отримання зазначеної ухвали суду.
Роз`яснити Західному міжрегіональному управлінню Міністерства юстиції право подати клопотання про розгляд справи спочатку, не пізніше двох днів з дня вручення відповідної ухвали; якщо таке клопотання не буде подане у вказаний строк - суд продовжує розгляд справи.
Копію ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення та не може бути оскаржена окремо від рішення суду.
Суддя В.В.Дмитрук
Дата виготовлення
повного тексту ухвали до 20.02.2024
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2024 |
Оприлюднено | 22.02.2024 |
Номер документу | 117112988 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні