Ухвала
від 19.02.2024 по справі 320/8777/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відкриття спрощеного провадження в адміністративній справі

без проведення судового засідання

19 лютого 2024 року Київ № 320/8777/23

Суддя Київського окружного адміністративного суду Скрипка І.М., розглянувши позовну заяву та додані до неї матеріали ОСОБА_1 до ОСОБА_2 про визнання прав позивача порушеними та зобов`язання вчинити певні дії, відшкодування моральної шкоди,

в с т а н о в и в:

до Київського окружного адміністративного суду через підсистему ЄСІТС «Електронний суд» 28.01.2023 звернувся ОСОБА_1 з позовом (зареєстрований 29.03.2023) до ОСОБА_2 , у якому просив суд:

- визнати порушення прав позивача, а саме - права на отримання належного розміру житлової субвенції відповідно до постанови № 280 та порушення терміну 2 роки на отримання грошової субвенції;

- зобов`язати відповідача провести перерахунок належного позивачу розміру субвенції за формулою, як це зазначено у пункті 17 Постанови Кабміну № 280 новим розміром опосередкованої вартості 1 кв. метра житла по місту Києву та плюс 3 % від вартості житла на оформлення та купівлю;

- зобов`язати перерахувати негайно на особистий рахунок позивача у Ощадбанку, МФО 322669 ІНН НОМЕР_1 № карткового рахунку НОМЕР_2 як особі з інвалідністю внаслідок війни у порядку пункту 18 статті 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

- відшкодувати моральну шкоду за рахунок відповідача у розмірі 100000 грн. та перерахувати на рахунок позивача у Приватбанку № НОМЕР_3 .

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду (суддя Панова Г.В.) від 14.04.2023 відмовлено у відкритті провадження у справі № 320/8777/23.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 18.01.2024 скасовано ухвалу Київського окружного адміністративного суду від 14.04.2023, а справу № 320/8777/23 повернуто до Київського окружного адміністративного суду для продовження розгляду.

Відповідно до протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 09.02.2024 визначено головуючим - суддю Панову Г.В. 12.02.2024, матеріали справи № 320/8777/23 передані для продовження розгляду головуючому судді Пановій Г.В.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 12.02.2024 про самовідвід судді заяву про самовідвід судді Панової Г.В. задоволено, передано адміністративну справу № 320/8777/23 до канцелярії Київського окружного адміністративного суду для визначення складу суду згідно із частиною першою статті 31 Кодексу адміністративного судочинства України.

13.02.2024 автоматизованою системою документообігу суду визначено суддю Басая О.В. головуючим для розгляду адміністративної справи № 320/8777/23, а справу передано судді Басаю О.В. для подальшого розгляду.

14.02.2024 головуючий суддя Басай О.В. подав заяву про самовідвід.

Відповідно до ухвали від 14.02.2024 заяву про самовідвід судді Басая О.В. задоволено, адміністративну справу № 320/8777/23 передано до Відділу документального забезпечення і контролю (канцелярії) Київського окружного адміністративного суду для визначення складу суду в порядку, встановленому частиною першою статті 31 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 15.02.2024 цю справу передано на розгляд судді Скрипці І.М.

Як убачається зі вступної частини позовної заяви, відповідачем визначено ОСОБА_2 .

Судом з`ясовано, що ОСОБА_2 є посадовою особою органу державної влади начальником Управління соціального захисту населення Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, що підтверджено даними ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань за кодом в ЄДРПОУ: 37485511.

Як убачається з листа УСЗН Солом`янської РДА від 20.01.2023 № 108/260-108/260/Л-11-27 за підписом начальника управління Тетяни Шахрай, останньою було надано відповідь на звернення позивача, яке надійшло електронною поштою 09.01.2022, про те, що позивачу провели перерахунок суми грошей за купівлю житла у порядку постанови Кабміну № 280 від 2018 року. Однак, зазначеною відповіддю УСЗН Солом`янської РДА, як зазначає позивач, йому фактично було відмовлено у його праві на належні суми відповідно до пункту 17 постанови № 280.

У той же час, судом установлено, що Управління відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, серед іншого, здійснює прийом документів з питань призначень грошової компенсації для отримання жилих приміщень, відповідно до вимог чинного законодавства та інші повноваження.

Крім того, із матеріалів справи вбачається, що спірні відносини у цій справі стосуються отримання належного розміру житлової субвенції відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №280 «Питання забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України», яким затверджено Порядок надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України.

Цей Порядок та умови визначають механізм надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, та визнані особами з інвалідністю внаслідок війни III групи відповідно до пунктів 11-14 частини другої статті 7 або учасниками бойових дій відповідно до пунктів 19-21 частини першої статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», та які потребують поліпшення житлових умов (далі - субвенція), включені у списки осіб, які користуються правом першочергового або позачергового одержання жилих приміщень, за місцем проживання відповідно до законодавства за категоріями, встановленими цим пунктом (далі - квартирний облік), і перебувають не менш як один рік на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб.

У відповідності до пункту 3 вказаного Порядку розпорядниками субвенції є: структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, Київської міської держадміністрацій (далі - регіональні органи соціального захисту населення); структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - місцеві органи соціального захисту населення).

За змістом пункту 18 статті 18 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» позачергове забезпечення житлом осіб, які потребують поліпшення житлових умов, у тому числі за рахунок жилої площі, що передається міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, підприємствами та організаціями у розпорядження місцевих рад та державних адміністрацій. Особи, зазначені в цій статті, забезпечуються жилою площею протягом двох років з дня взяття на квартирний облік, а особи з інвалідністю I групи з числа учасників бойових дій на території інших країн - протягом року.

Із аналізу вказаних норм убачається чіткий механізм надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб.

Суд констатує, що, виходячи зі змісту позовної заяви, доданих до неї документів, а також зважаючи на зміст мотивувальної частини постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 18 січня 2024 року у справі №320/8777/23, позивач оскаржує дії саме Управління соціального захисту населення Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, керівником якого на час надання відповіді позивачу була ОСОБА_2 .

У зв`язку із цим, суд презюмує, що саме Управління соціального захисту населення Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, як орган, відповідальний за виплату відповідної грошової компенсації, мав на увазі позивач у якості відповідача.

При цьому, якщо позивач уважає, що відповідачем має виступати також і безпосередньо ОСОБА_2 , то суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.

За вказаних обставин, відповідачем у справі суд вважає Управління соціального захисту населення Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації.

Спір виник із публічно-правових відносин та відповідно до статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України належить до юрисдикції адміністративних судів і підлягає розгляду у порядку адміністративного судочинства.

Згідно зі статтею 257 Кодексу адміністративного судочинства України, справа підлягає розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.

Крім того, суд уважає за необхідне зазначити таке.

Відповідно до частин третьої-шостої статті 48 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.

Якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави.

Під час вирішення питання про залучення співвідповідача чи заміну належного відповідача суд враховує, зокрема, чи знав або чи міг знати позивач до подання позову у справі про підставу для залучення такого співвідповідача чи заміну неналежного відповідача.

Після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку.

Для повного, всебічного та об`єктивного розгляду справи, суд уважає за необхідне залучити до участі у справі в якості співвідповідача - Комісію щодо розгляду заяв внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України при Солом`янській районній в місті Києві державній адміністрації, якою було прийнято рішення від 19.10.2018 № 24 про призначення позивачу грошової компенсації з урахуванням витрат (гривень), пов`язаних з купівлею, оформленням права власності на житло та сплатою передбачених законодавством податків та зборів (обов`язкових платежів) у розмірі 1%, оскільки за нормами названого вище Порядку надання субвенції рішення про призначення (відмову в призначенні/виплаті) грошової компенсації, перегляд рішення, перерахунок розміру грошової компенсації приймає комісія щодо розгляду заяв внутрішньо переміщених осіб про призначення грошової компенсації, а у відповідності до пункту 15 такого Порядку внутрішньо переміщена особа може оскаржити рішення комісії у судовому порядку.

Позивач також просив суд звільнити його від сплати судового збору, мотивуючи це тим, що він є особою з інвалідністю внаслідок війни.

Суд погоджується із цими доводами позивача та вважає їх обґрунтованими, оскільки у відповідності до пункту 9 частини першої статті 5 Закону України «Про судовий збір», від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються особи з інвалідністю I та II груп.

На підтвердження статусу особи з інвалідністю ІІ групи внаслідок війни, позивачем надано копію посвідчення серії НОМЕР_4 від 03.07.2008, тож наявні законодавчо обґрунтовані підстави для звільнення позивача від сплати судового збору.

Визнавши подані матеріали достатніми для прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі, керуючись статтями 48, 171, 243, 248, 257, 259-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в:

1. Клопотання про звільнення від сплати судового збору задовольнити. Звільнити ОСОБА_1 від сплати судового збору за подання цієї позовної заяви.

2. Відкрити провадження в адміністративній справі.

Справа буде розглядатися одноособово суддею Скрипкою І.М. за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

3. Вважати відповідачем у справі Управління соціального захисту населення Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ: 37485511; місцезнаходження: 03186, м. Київ, пр. Повітрофлотський, буд. 40).

4. Залучити до участі у справі в якості співвідповідача Комісію щодо розгляду заяв внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України при Солом`янській районній в місті Києві державній адміністрації (код ЄДРПОУ: 37485511; місцезнаходження: 03186, м. Київ, пр. Повітрофлотський, буд. 40).

5. Запропонувати відповідачам протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву.

Роз`яснити відповідачам, що відповідно до частин третьої, четвертої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України до відзиву мають бути додані документи, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.

У разі ненадання відповідачами відзиву у встановлений судом строк без поважних причин справа буде вирішена за наявними матеріалами.

6.1. Витребувати у відповідача - Управління соціального захисту населення Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали:

- дані щодо виплати ОСОБА_1 грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, із належним чином засвідченими копіями документів на підтвердженння виплати, а також відомості щодо дати такої виплати;

- детальний розрахунок призначеної грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб щодо позивача;

- рішення від 19.10.2018 № 24 про призначення грошової компенсації;

- відомості стосовно перерахунку грошової компенсації позивачу;

- засвідчену копію дозволу на відкриття спеціального рахунку в уповноваженому банку Лисенку М.М.;

- усі інші рішення стосовно призначення, виплати, перерахунку грошової компенсації ОСОБА_1 , зокрема, обґрунтування відсоткового значення витрат, пов`язаних з купівлею, оформленням права власності на житло та сплатою передбачених законодавством податків і зборів на рівні 1 %.

7. Запропонувати позивачу протягом п`яти днів з дня отримання відзиву на позовну заяву подати до суду відповідь на відзив.

Роз`яснити позивачу, що відповідно до частини другої статті 163, частин третьої, четвертої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України до відповіді на відзив мають бути додані документи, що підтверджують надіслання (надання) її іншим учасникам справи.

7.1. Витребувати у позивача протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали належним чином засвідчену копію усіх заповнених сторінок паспорта та реєстраційного номеру облікової картки платника податків (ідентифікаційний код).

8. Запропонувати відповідачам подати до суду заперечення щодо наведених позивачем у відповіді на відзив пояснень, міркувань та аргументів протягом п`яти днів з дня отримання відповіді на відзив.

Роз`яснити відповідачам, що відповідно до частини другої статті 164, частин третьої, четвертої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України до заперечення мають бути додані документи, що підтверджують надіслання (надання) їх іншим учасникам справи.

9. Витребувати у Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України (місцезнаходження: 03186, м. Київ, Чоколівський бульвар, буд. 13) протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали належним чином засвідчену копію наступних відомостей:

- відомості щодо розміру опосередкованої вартості житла по місту Києву станом на січень 2023 року, а також за 2022 рік.

10. Роз`яснити учасникам справи про можливість отримання інформації по справі, що розглядається, на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: http://adm.ko.court.gov.ua/sud1070/.

11. Копію ухвали суду надіслати (видати) учасникам справи (їхнім представникам), а також до Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України (місцезнаходження: 03186, м. Київ, Чоколівський бульвар, буд. 13) для виконання.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя Скрипка І.М.

Дата ухвалення рішення19.02.2024
Оприлюднено22.02.2024
Номер документу117114193
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо публічної житлової політики

Судовий реєстр по справі —320/8777/23

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 19.03.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 14.02.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Постанова від 18.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Постанова від 18.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні