Постанова
від 26.11.2007 по справі 13/6354-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

13/6354-А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98

          


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"26" листопада 2007 р.                                                            Справа №13/6354-А

За позовом                  Приватної науково-технічної фірми „Союз” м. Хмельницький

      до   Хмельницької міської Ради м. Хмельницький

             Комунального підприємства проектно-розвідувальних робіт по

             землевпорядкуванню м. Хмельницький

            

             Державного підприємства „Центр державного земельного кадастру” при  

             Держкомземі України в особі Хмельницької регіональної філії м.  

             Хмельницький

за участю третьої особи

на стороні відповідача

без самостійних вимог

на предмет спору              Управління земельних ресурсів та  земельної реформи   Хмельницької міської Ради м. Хмельницький

               про          відновлення документації та видачу державного акту

                                постійного користування землею

Суддя  Матущак О. І.                    

За участю представників:

позивача:           Плющ Л.П. по довіреності № 38 від 25.05.2007р.;

                         Козловський Ю.К. - директор

першого відповідача:  Олійник Г.М. по довіреності № 02-11-909 від 11.07.2006р.

другого відповідача:           не з'явився   

третього відповідача:             не з'явився

третьої особи:                              не з'явився

Постанова приймається 26.11.2007 р., оскільки в судовому засіданні 20.11.2007 р. та 22.11.2007 р. оголошувалася перерва.

Позивач у позові з урахуванням заяви від 14.09.2007 р. про уточнення позовних вимог просить господарський суд зобов'язати КП проектно-розвідувальних робіт по землевпорядкуванню в місячний термін відновити втрачену технічну документацію, необхідну для виготовлення державного акту на право постійного користування позивачем земельною ділянкою 1,33 га. по вул. Геологів, 15 в м. Хмельницькому згідно розпорядження № 1575 від 14.06.1994р.,  договору від 11.03.1996р., кошторису № 5, акту прийняття проектної продукції від 20.03.1996р., накладної № 8 та передати їх до Державного підприємства „Центр державного земельного кадастру” при Держкомземі України в особі Хмельницької регіональної філії. Зобов'язати ДП „Центр державного земельного кадастру” при Держкомземі України в особі Хмельницької регіональної філії в місячний термін:

- виготовити державний акт на право постійного користування позивачем земельною ділянкою 1,33 га по вул. Геологів, 15 в м. Хмельницькому,

- здійснити державну реєстрацію державного акту на право постійного користування позивачем земельною ділянкою 1,33 га по вул. Геологів, 15 в м. Хмельницькому;

-  видати державний акт на право постійного користування земельною ділянкою 1,33 га по вул. Геологів, 15 в м. Хмельницькому позивачу,  а також зобов'язати Хмельницьку міську раду підписати державний акт, який має надати ДП „Центр державного земельного кадастру” при Держкомземі України в особі Хмельницької регіональної філії.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, а також пояснив, що позовні вимоги до другого відповідача ним пред'явлені з огляду на те, що на час укладання угоди від 11.03.1996 р. та кошторису № 5 саме комунальне підприємство проектно-розвідувальних робіт по  землевпорядкуванню як правонаступник колишнього проектно-розвідувального  бюро при відділі по земельних ресурсах Хмельницької міської адміністрації  виконувало проектні оплачувані роботи по виготовленні акту на постійне користування землею. Також представниками позивача подано належним чином завірені копії  документів технічної інвентаризації  земельної ділянки  станом на 1996 р., які подані та приєднані до справи і які стали на думку позивача підставою у 1996 р. виготовлення не зареєстрованого примірника акту постійного землекористування.

Належним чином не оформлене право землекористування у 1996 р. через не видання йому акту постійного землекористування виконавчим комітетом Хмельницької міської Ради, значно звужує його права землекористувача, а існуюче  чинне законодавство не передбачає права постійного землекористування, проте не заперечує продовження  існування такого права з огляду на те, що рішенням Конституційного суду України  у справі № 5-рп/2005  від 22.09.2005 р., п.6 розділу Х Земельного кодексу України визнано неконституційним.

Крім цього, представник позивача вважає, що попередні рішення господарського суду Хмельницької області у справі  № 9/106-Н від 16.01.2002 р. та № 19/4741-А від 20.06.2007 р., хоча і прийняті щодо такого ж предмету спору, проте за участі інших сторін та у зв'язку із відсутністю у виконавчих комітетів та відповідних Рад повноважень на виготовлення та видачу актів постійного користування землею, тому не можуть бути підставою для звільнення від доказування згідно ч.1 ст. 72 КАС України.

В цілому, позивач, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог та його представники вважають,  що постійне землекористування є поняттям значно ширшим за змістом та об'ємом цивільних прав і обов'язків  на відміну від  оренди, яка,  в свою чергу,  є строковою. У нього існувало і снує підтверджене зазначеними вище рішеннями господарського суду та іншими спеціальними землевпорядними документами  право постійного користування, проте, внаслідок попередньої незаконної бездіяльності відповідачів до дати введення в дію 01.01.2002 р. Земельного кодексу України, належним чином не оформлене шляхом видачі єдиного та остаточного документу. Хоча і маючи право на оформлення права оренди земельної ділянки,  згідно положень та з дати введення в дію Земельного кодексу України, вважає що має підстави у відповідності до ст.ст. 22, 55 Конституції України, захищати уже існуюче право постійного землекористування у спосіб за власним вибором, який не заборонений законом з урахуванням того, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Перший відповідач - Хмельницька міська Рада письмового відзиву на позов не подала, проте її представник в засіданні суду проти позову заперечував з огляду на зміни у чинному земельному законодавстві та зміни порядку і умов користування землею, яка може бути лише у вигляді оренди, а не постійного землекористування, з посиланням на ст. 93, ст. 1 розділу Х “Перехідні положення” Земельного кодексу України.

Представник другого відповідача - комунального підприємства проектно-розвідувальних робіт по    землевпорядкуванню в попередніх судових  засіданнях повідомив про те, що дійсно виконував роботи згідно договору від 11.03.1996 р., виготовив передбачену кошторисом № 5 до вказаного договору документацію і проект акту постійного землекористування для ПНТФ “Союз”, який для підписання передав до відділу земельних ресурсів  Хмельницької міської адміністрації. Оригінал підписаного та належним чином зареєстрованого акту представнику ПНТФ “Союз” не передавав, проте, після створення  Державного підприємства „Центр державного земельного кадастру” при    Держкомземі України в особі Хмельницької регіональної філії, передав даному підприємству  документи, передбачені у кошторисі № 5, для постійного зберігання. Проте, таким відповідачем так і не виконано вимог господарського суду,  викладених в ухвалах від 04.10.2007 р. та від 24.10.2007 р. і відповідно не подано письмових доказів що підтверджували б усні доводи його представника  про те, що виготовлена документація згідно названого вище договору, кошторису та акту приймання-передачі, передана  до відділу земельних ресурсів  Хмельницької міської адміністрації.

У  відзиві на позов від  21.11.2007 р. третій відповідач - державне підприємство „Центр державного земельного кадастру” при   Держкомземі України в особі Хмельницької регіональної філії м.  Хмельницький проти позову заперечує і в обгрунтування заперечення зазначив наступне. Хмельницька філія державного підприємства „Центр державного земельного кадастру” при  Держкомземі України згідно ст. 27 Закону України “Про землеустрій” діє на договірних засадах, а оскільки позивач до філії із відповідною заявою не звертався, тому питання про видачу державного акту, що нього, не розглядалося. Також, оскільки ст.ст. 92, 125, ст. 1 розділу Х “Перехідні положення” Земельного кодексу України передбачено лише право постійного землекористування для підприємств державної і комунальної власності та  громадських організацій інвалідів України, право постійного користування виникає лише у разі отримання та державної реєстрації документа, що посвідчує таке право, а також, що рішення  про надання в користування  земельних ділянок прийняті  відповідними органами, але не виконані на момент введення в дію цього Кодексу, підлягають виконанню відповідно до вимог цього Кодексу, просить у позові відмовити.

Від залученого ухвалою суду від 24.11.2007 р. управління земельних ресурсів та земельної реформи Хмельницької міської Ради як тертя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача в адресу суду надійшло клопотання від 06.11.2007 р. про розгляд справи без належного представника з урахуванням долученого від цього ж 06.11.2007 р. письмового клопотання. У відповідності до клопотання, управління земельних ресурсів заперечує щодо задоволення позовних вимог аналогічно із тих же правових підстав що і третій відповідач - Хмельницька філія державного підприємства „Центр державного земельного кадастру” і, відповідно, просить у позові відмовити. Крім цього, третьою особою на виконання попередньої ухвали від 24.11.2007 р., надіслано суду письмове повідомлення про те, що в управлінні земельних ресурсів та земельної реформи інформація, документація підготовчих робіт на виготовлення державного акту на право постійного користування землею ПНТФ “Союз”, акти приймання-передачі такої документації підготовчих робіт, відсутні.

Також, як третьою особою, так і третім відповідачем, не виконано ухвали у даній справі від 24.10.2007 р. в частині надання доказів отримання від проектно-розвідувального бюро при відділі по земельних ресурсах Хмельницької міської адміністрації та відповідно від  відділу по земельних ресурсах Хмельницької міської адміністрації зазначеної вище документації для виготовлення та видачі позивачу державного акту постійного користування землею.

Розглядом матеріалів даної справи, окремих документів, копії яких отримані із інших справ господарського суду Хмельницької області, в сукупності із доводами та запереченнями представників сторін, господарським судом  встановлено наступне.

Розпорядженням міської адміністрації Хмельницької міської Ради народних депутатів № 1575 від 14.06.1994 р. та додатку до нього, приватній науково-технічній фірмі “Союз” м. Хмельницький відведено земельну ділянку  площею 1.33 га у м. Хмельницькому по вул. Геологів, 15  для виробничої бази. При цьому, п.2 Розпорядження, зобов'язано відділ земельних ресурсів видачу державних актів на право користування землею проводити після закінчення будівництва об'єкту.     

Проте, вказаним розпорядженням та додатком до нього  не зазначено конкретних споруд, із завершенням будівництва яких, виникне обов'язок у  відділу земельних ресурсів на видачу акту постійного землекористування.

У відповідності до двох  актів приймання виконаних робіт по закінченому будівництвом об'єкту від 05.11.1995 р., одного від 23.11.2005 р., підрядчик КП “Спецбудмеханізація”  здала, а

замовник НТФ “Союз” прийняла завершені будівництвом приміщення майстерні та  пожежної водойми.  

Згідно договору від 12.10.1989 р., акту приймання-передачі як додатку до договору,   . науково-технічною інженерною кооперативною фірмою “Союз”, правонаступником якої на сьогодні є позивач,  придбано у ДБК будівельного тресту “Хмельницькбуд”  виробниче триповерхове приміщення  у м. Хмельницькому по вул. Геологів, 15.

Ще до прийняття зазначеного вище розпорядження міської адміністрації, управлінням архітектури та містобудування  розроблено і складено інвентаризацію та проект відведення земельної ділянки ПНТФ “Союз” по вул. Геологів, 15 до якої увійшли: пояснювальна записка; технічне завдання на проведення інвентаризації земель;  акт встановлення границь земельної ділянки від 08.02.1994 р.; експлікація земель в межах плану;   

Між позивачем та проектно-розвідувальним бюро при відділі по земельних ресурсах Хмельницької міської адміністрації, правонаступником якого згідно п. 1.3 Статуту  зареєстрованого рішенням  Хмельницького міськвиконкому   № 2272 від 26.03.1998 р. є комунальне підприємство проектно-розвідувальних робіт по землевпорядкуванні, 11.03.2006 р. укладено договір, згідно п.1.1 якого, виконавець (проектно-розвідувальне бюро)  прийняло до виконання замовлення  ПНТФ “Союз” на виготовлення державного акту на право постійного користування землею по вул. Геологів, 15. При цьому, згідно п.1 прикінцевих положень договору, невід'ємним додатком до договору є кошторис на передбачені договором роботи.   

Згідно кошторису № 5 на проектні та розвідувальні роботи, підписаного керівниками сторін, замовник зобов'язався  вчинити наступні дії та виготовити такі документи:

-          прийняти замовлення;

-          скласти договір;

-          здійснити польове обстеження, уточнення суміжних землекористувачів;

-          складання плану зовнішніх меж;

-          підготовити рішення про видачу державного акту;

-          оформити план зовнішніх меж державного акту на право користування землею;

-          юридично оформити попередню справу землекористувача;

-          затвердити акт;

-          остаточно оформити до видачі державний акт і нанести межі ділянки на черговий план;

-          видати державний акт.

Для оплати зазначених вище послуг, проектно-розвідувальним бюро 14.03.1996 р. виписано рахунок № 8 на загальну суму 20305000 крб.

          Згідно акту прийому проектної продукції від 20.03.1996 р., проектну продукцію здав виконавець а прийняв замовник, а згідно накладної № 8 від 20.03.1996 р. виконавець передав, а замовник отримав державний акт на право постійного користування землею ПНТФ “Союз” по вул. Геологів, 15.

          Згідно платіжного доручення  від 09.11.2001 р., комунальним підприємством проектно-розвідувальних робіт по землевпорядкуванні повернуто суму 203,05 грн.  ПНТФ “Союз” із призначенням платежу : повернення коштів за невиконання робіт по виготовленню акту на право постійного користування земельною ділянкою по вул. Геологів, 15 згідно договору № 33 від 14.03.1996 р.

Листом за вих. № 336 від 03.10.2006 р. КП проектно-розвідувальних робіт по землевпорядкуванні повідомило господарський суд у справі № 19/4741-А, що працівниками бюро був виготовлений у 1996 р. державний акт і переданий замовнику згідно накладної та акта передачі для підпису у міського голови та реєстрації у відділі земельних ресурсів.

При цьому, як зазначалося вище, будь-яких доказів комунальним підприємством про передачу державного акту для підпису до міської Ради не подано.

Листом за № 12-6288 від 10.01.2006 р. управління земельних ресурсів та земельної реформи Хмельницької міської Ради відмовило позивачу у видачі державного акту права постійного користування землею з огляду на вимоги ст. 92 Земельного кодексу України оскільки він не відноситься до підприємств з державною чи комунальною власністю а також до підприємств громадських організацій інвалідів України.  

Згідно чинного на дату прийняття даної постанови п.2.2 Статуту  комунального підприємства проектно розвідувальних робіт по землевпорядкуванні, тобто першого відповідача, затвердженого рішенням Хмельницької міської Ради № 21 від 26.06.2007 р., метою діяльності підприємства  крім інших функцій, повноважень і діяльності, є виготовлення технічної документації, виготовлення державних актів на право постійного користування земельною ділянкою та право власності на земельну ділянку.

У відповідності до п-п.п-п.1.2, 1.10, п.2   чинної на час прийняття розпорядження  Інструкції      “Про порядок  складання, видачі, реєстрації і зберігання        державних актів на право власності на землю і право        постійного  користування землею, договорів на право      тимчасового користування землею (в тому числі на умовах  оренди)”, затвердженої наказом Державного комітету   України по земельних ресурсах   15.04.1993 р.  № 28 та зареєстрованого в Міністерстві    юстиції України 23.04.1993 р. за № 31,  державні  акти,  що посвідчують право власності на землю або  право постійного користування землею, яка перебуває у державній власності, видаються на підставі рішень Верховної Ради України, Верховної Ради Республіки Крим, місцевих Рад народних депутатів.

 Технічна документація  при  складанні  державних актів включає:

 При складанні державних актів на право постійного користування землею, що видаються підприємствам, установам і організаціям на земельні ділянки, якими вони користуються: виписку з рішення відповідного органу про надання земельної ділянки; журнали і абриси геодезичних вимірювань; каталог координат окружної межі землекористування; план земельної ділянки; відомість обчислення площ; експлікацію земельних угідь; матеріали погодження меж  земельної ділянки з суміжними власниками землі і землекористувачами.

 Технічна документація по складанню державних актів зберігається у відділах земельних ресурсів районних державних адміністрацій, міських (міст обласного підпорядкування) відділах земельних ресурсів, управліннях земельних ресурсів Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій.

    Роботи по складанню державних актів на право власності на землю і право постійного користування землею виконуються в такому порядку:

- підготовчі роботи;

- встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);

- надання плану  земельної ділянки;

- заповнення бланка державного акта.

Таким чином,  бюро, правонаступником якого на сьогодні є другий відповідач, внаслідок вчинення усіх дій позивачем у відповідності до договору та вказаної вище Інструкції, у повному об'ємі виготовлено необхідну для реєстрації та видачі державного акту технічну та іншу документацію.

Вказаний факт та право постійного землекористування як  зазначалося вище підтверджено також чинною постановою господарського суду Хмельницької області у справі № 19/4741-А від 20.06.2007 р. та  не заперечується жодною із сторін у судовому засіданні чи письмових відзивах, клопотаннях чи обґрунтуваннях.

Згідно ж чинної на дату прийняття даної постанови Інструкції  “Про затвердження Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на        право   приватної   власності   на   землю,  право   колективної власності на землю, право власності на   землю  і  право  постійного  користування  землею, договорів на право тимчасового користування землею  (в  тому  числі  на  умовах  оренди)  та договорів оренди землі”, затвердженої наказом Державного комітету України по земельних ресурсах № 43 від 04.05.1999 р., зареєстрованої у Міністерстві юстиції України за № 354/3647 від 04.06.1999 р.  із наступними змінами і доповненнями, в цілому, згідно  п-п 1.1, п.п.2, 3, залишилися ті ж самі принципи і підстави виготовлення необхідної документації для видачі та реєстрації актів на право користування земельною ділянкою, проте, згідно п.2.9, 3.1, такі акти заповнюються та видаються структурними  підрозділами  Центру державного земельного кадастру при Деркомземі України.  

Крім цього, згідно ст. 125 Земельного кодексу України та  п-п.1.1 вказаної вище Інструкції, право власності на землю і право постійного користування землею посвідчується державним актом.

Таким чином, господарський суд приходить до висновку, що позивач, маючи беззаперечне право постійного користування, немає реальної можливості його у повній мірі використовувати та обмежений у його використанні через відсутність належного письмового документу, зразка згідно чинного законодавства.

Під час прийняття постанови, крім зазначених вище нормативних обґрунтувань, господарським судом враховується наступне.

У відповідності до ст.ст. 8, 13 Конституції України, Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.

Норми Конституції України є нормами прямої дії.   Земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від  імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Кожний громадянин має право користуватися природними об'єктами права власності народу відповідно до закону.

Згідно ч.1 ст. 122, ч.1 ст. 123 Земельного кодексу України, Сільські, селищні, міські ради надають у постійне користування юридичним особам із земель  комунальної власності  відповідних територіальних громад  для всіх потреб.

Надання земельних ділянок юридичним особам у постійне користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за проектами відве6день цих ділянок.

Частково аналізуючи викладене вище, господарський суд приходить до висновку, що саме між зазначеними позивачем у позові сторонами та залученою судом третьою особою сторонами з огляду на  визначені законом їх повноваження на дату прийняття рішення про надання земельної ділянки у постійне користування та на дату звернення до суду, виникли спірні правовідносини.

При цьому, дійсно, як зазначалося представниками відповідачів у судових засіданнях та відповідачами і третьою особою у письмових відзивах, п.2 ст.92 Земельного кодексу України таке право як постійне користування земельною ділянкою можуть набувати лише підприємства, установи  та організації, що належать до державної та комунальної власності.

Проте, рішенням Конституційного суду України  у справі № 5-рп/2005  від 22.09.2005 р.,  п.6 розділу Х Земельного кодексу України, яким передбачався обов'язок постійних землекористувачів, яким на такому праві згідно цього Кодексу земельні ділянки належати не можуть, обов'язок до 01.01.2005 р. переоформити їх на право власності чи оренди,     визнано неконституційним і визнано безстрокове і не обмежене існування права постійного користування землею, яке виникло у період дії нормативно-правових актів у земельних правовідносинах до вступу у чинність нового Земельного кодексу України, тобто 01.01.2002 р.  

У рішенні зокрема зазначено: “Згідно з частиною третьою статті 41 Конституції  України громадяни для задоволення своїх потреб можуть користуватися об'єктами права державної та комунальної власності відповідно до закону. Ця конституційна гарантія не може тлумачитися як така, що заперечує державний захист інших визнаних майнових прав громадян (крім права власності) або обмежує можливості такого захисту прав землекористувачів, набутих свого часу відповідно до чинного на той час законодавства. “Суб'єктивне право  постійного користування земельною ділянкою суттєво відрізняється від суб'єктивного права власності на землю та  суб'єктивного права оренди.

Хоча власники землі та орендарі поряд із повноваженнями щодо володіння та користування наділяються і повноваженнями щодо розпорядження земельними ділянками (орендарі - в частині передачі земель у суборенду за згодою власника), а постійні користувачі такої можливості позбавлені, у їх праві на землю є ряд особливостей і переваг:

- право постійного землекористування є безстроковим, на відміну від права оренди, і може бути припинене лише з підстав, передбачених законодавством;

- права та обов'язки постійних землекористувачів визначені чинним земельним законодавством і не підлягають договірному регулюванню (не можуть бути звужені);

- постійні землекористувачі, як і землевласники, сплачують земельний податок, розмір якого визначається відповідно до чинного законодавства, на відміну від договірного характеру орендної плати;

 - земельні ділянки у постійне користування передаються у порядку відведення безоплатно з наступним посвідченням цього права шляхом видачі державного акта на право постійного користування земельною ділянкою; оплаті має підлягати лише виготовлення технічної документації на земельну ділянку, що здійснюється на договірних засадах із уповноваженою землевпорядною організацією”.

Оцінюючи доводи та заперечення відповідачів, належить відмітити, що  дійсно, статтею 1 розділу  Х “Перехідні положення” Земельного кодексу України передбачено, що рішення про надання в користування земельних ділянок,  а також про вилучення (викуп) земель, прийняті відповідними органами, але не виконані на момент введення у дію цього Кодексу, підлягають виконанню відповідно до вимог цього Кодексу.

Проте, в даному випадку саме невиконання рішення міської адміністрації Хмельницької міської Ради про надання земельної ділянки позивачу у постійне користування стало можливим внаслідок неналежного виконання госпрозрахунковим підприємством органу місцевого самоврядування договірних зобов'язань  або ж бездіяльності виконавчого органу місцевого самоврядування при умові належного виконання договірних зобов'язань та приписів чинного на той час земельного законодавства самим позивачем.     

До спірних правовідносин неможливо застосувати вказану норму Земельного кодексу України, оскільки невидача державного акту постійного  землекористування не пов'язана із бездіяльністю відповідача чи безпосереднім вступом у чинність Земельного кодексу України у триваючих земельних правовідносинах, а у зв'язку із невиконанням договірних зобов'язань другим відповідачем  по виготовленні відповідної документації, державного акту та його реєстрації.

Разом з тим, всупереч вимог ч.1 ст. 71 КАС України, відповідачами не доведено обставин правомірності власних дій, на яких грунтуються їх доводи та заперечення.

Крім зазначеного вище, під час прийняття постанови господарським судом також враховується, що вказане вище розпорядження міської адміністрації “Про відведення у користування земельних ділянок підприємствам, організаціям та установам”, зважаючи на додаток до нього:  “Список  підприємств, установ та організацій, яким відводяться земельні ділянки під різні види будівництва”,  земельні ділянки виділялися не тільки ПНТФ “Союз”, а і іншим  суб'єктам господарювання на вільні від будівель та споруд, земельні ділянки.

Станом на дату прийняття розпорядження,  ПНТФ “Союз” уже був власником триповерхового виробничого приміщення  у м. Хмельницькому по вул. Геологів, 15, яке придбав згідно акту купівлі-продажі від 12.10.1989 р. у ДБК  будівельного тресту “Хмельницькбуду”.    

Крім цього, в підтвердження виконання позивачем  п.2 розпорядження, ПНТФ “Союз” завершено будівництво окремих об'єктів на земельній ділянці у м. Хмельницькому по вул. Геологів, 15.

Так, у відповідності до двох актів прийому виконаних робіт по закінченому будівництвом об'єкту від 05.11.1995 р. та одного від 23.11.1995 р., підрядник –КП “Спецбудмеханізація” здав, а замовник - ПНТФ “Союз” прийняв,  приміщення майстерні, координаторської, котельні та планування території на площі 9000 м.кв., пожежної водойми і осушувальних робіт по периметру території.  

Таким чином, зважаючи на існуючу будівлю на дату прийняття рішення міською адміністрацією та наявністю завершених будівництвом інших споруд на цій же земельній ділянці на дату звернення до другого відповідача про виготовлення та видачу державного акту, позивачем виконано обов'язок з яким пов'язаний факт виникнення права на отримання державного акту.   

Що стосується попередніх рішень  господарського суду Хмельницької області частково між цими ж сторонами та щодо аналогічних правовідносин, то господарським судом враховується наступне.

Рішенням господарського суду Хмельницької області від 16.01.2001 р. у справі № 9/106-Н за позовом ПНТФ “Союз” до виконавчого комітету Хмельницької міської Ради, позов задоволено частково, визнано недійсним рішення відповідача, проте відмовлено у позові в частині спонукання відповідача видати державний акт постійного користування землею у м. Хмельницькому по вул. Геологів, 15.

Підставою відмови у задоволенні позову у зазначеній частині вимог стало те, що згідно чинного на той час законодавства, повноваження у виконавчих комітетів  органів місцевого самоврядування на видачу державних актів на землю відсутні, а також, що позивачем не доведено те, що він є державним чи комунальним підприємством.

Постановою господарського суду Хмельницької області у іншій справі № 19/4741-А від 20.06.2007 р., за позовом ПНТФ “Союз” до Хмельницької міської Ради, комунального підприємства проектно-розвідувальних робіт по землевпорядкуванні та до ДП “Центр державного земельного кадастру” при Деркомземі України в особі Хмельницької філії, позов вирішено лише в частині бездіяльності Хмельницької міської Ради щодо невидачі державного акту на  право постійного користування землею,  у задоволенні якого відмовлено. Щодо вимог до інших відповідачів, на підставі  прийнятої судом письмової заяви позивача, позов у цій частині залишено без розгляду.

При цьому, підставою прийняття такого рішення в частині розгляду справи по суті стало те, що у органів місцевого самоврядування, тобто Хмельницької міської Ради, відсутні згідно чинного законодавства  повноваження по виготовленні та видачі державних актів права постійного землекористування, які відповідно віднесені до повноважень структурних підрозділів Центру державного земельного кадастру при Держкомземі України.

Таким чином, зважаючи на конкретні вимоги позивача і щодо кожного із відповідачів у даній справі, господарський суд приходить до висновку, що встановлені у них обставини не стосуються обставин у даній справі і відповідно не можуть бути доказами наявності підстав для звільнення від доказування згідно ч.1 ст. 72 КАС України.

Разом з тим, як вказаними вище  рішенням у справі № 9/1046-Н, так і постановою господарського суду у справі № 19/4741-А, встановлено виникнення та існування  права постійного користування земельною ділянкою у позивача з 1994 р., тобто з дати прийняття розпорядження міської адміністрації Хмельницької міської Ради № 1575 від 14.06.1994 р., яка є обставиною, яка відповідно до тієї ж ч.1 ст. 72 КАС України, не потребує нового доказування

Підсумовуючи в цілому викладене, господарський суд приходить до висновку, що адміністративний позов обґрунтований чинним законодавством і тому підлягає задоволенню.

Керуючись ст. 13 Конституції України, ст.ст. 122, 123, ст. 1 розділу Х “Перехідні положення” Земельного кодексу України, ч.1 ст. 6 ст.ст. 71, 79, ч. 3 ст. 160,  ч.4 ст. 167, п.п. 6, 7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд, -

                              

                                                           В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити.

Зобов'язати КП проектно-розвідувальних робіт по землевпорядкуванню м. Хмельницький в місячний термін з дати вступу у чинність даної  постанови відновити втрачену технічну документацію, виготовлену згідно чинних на час первинного складання (виготовлення) нормативно правових та інших підзаконних актів земельного законодавства згідно розпорядження  міської адміністрації Хмельницької міської Ради народних депутатів № 1575 від 14.06.1994р.,  договору від 11.03.1996 р., кошторису № 5, акту прийняття проектної продукції від 20.03.1996р., накладної № 8 та передати їх до Державного підприємства „Центр державного земельного кадастру” при Держкомземі України в особі Хмельницької регіональної філії м. Хмельницький для виготовлення та реєстрації державного акту на право постійного користування земельною ділянкою 1,33 га по вул. Геологів, 15 в м. Хмельницькому  за приватною науково-технічною фірмою  „Союз” м. Хмельницький.

Зобов'язати державне підприємство „Центр державного земельного кадастру” при Держкомземі України в особі Хмельницької регіональної філії м. Хмельницький протягом десяти днів з дня отримання технічної документації від комунального підприємства  проектно-розвідувальних робіт по землевпорядкуванню м. Хмельницький,  виготовити державний акт на право постійного користування приватною науково-технічною фірмою  „Союз” м. Хмельницький земельною ділянкою 1,33 га по вул. Геологів, 15 в м. Хмельницькому та передати його для підписання до Хмельницької міської Ради м. Хмельницький.

Зобов'язати Хмельницьку міську Раду м. Хмельницький (її відповідну посадову особу) протягом десяти днів з дати отримання від державного підприємства „Центр державного земельного кадастру” при Держкомземі України в особі Хмельницької регіональної філії м. Хмельницький державного акту на право постійного користування приватною науково-технічною фірмою  „Союз” м. Хмельницький земельною ділянкою 1,33 га по вул. Геологів, 15 в м. Хмельницькому, підписати зазначений державний акт на право постійного користування земельною ділянкою та передати для державної реєстрації державному підприємству „Центр державного земельного кадастру” при Держкомземі України в особі Хмельницької регіональної філії м. Хмельницький.

Зобов'язати державне підприємство „Центр державного земельного кадастру” при Держкомземі України в особі Хмельницької регіональної філії м. Хмельницький протягом десяти днів з дня підписання та отримання державного акту  на право постійного користування приватною науково-технічною фірмою  „Союз” м. Хмельницький земельною ділянкою 1,33 га по вул. Геологів, 15 в м. Хмельницькому від Хмельницької міської Ради, провести його державну реєстрацію і один примірник видати уповноваженому представнику  приватної науково-технічної фірми  „Союз” м. Хмельницький.

Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження  до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції.

Згідно ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено КАСУ, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                                      О.І. Матущак

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення26.11.2007
Оприлюднено05.12.2007
Номер документу1171729
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —13/6354-а

Ухвала від 24.12.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Гнап Д.Д.

Ухвала від 13.12.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Гнап Д.Д.

Ухвала від 03.12.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Печений Є.В.

Ухвала від 22.04.2013

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Ухвала від 10.11.2011

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Матущак О. І.

Ухвала від 31.10.2011

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Матущак О. І.

Ухвала від 17.10.2011

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Матущак О. І.

Ухвала від 19.05.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бим М.Є.

Постанова від 26.11.2007

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Матущак О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні