Рішення
від 21.02.2024 по справі 903/255/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

пр. Волі, 54а, м. Луцьк, 43010, тел./факс 72-41-10

E-mail: inbox@vl.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03499885

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

21 лютого 2024 року Справа № 903/255/23

Господарський суд Волинської області у складі судді Якушевої І.О., за участю секретаря судового засідання Ведмедюка М.П., розглянувши за правилами загального позовного провадження справу №903/255/23

за позовом керівника Ковельської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Волинської обласної державної (військової) адміністрації,

третьої особи на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Регіонального офісу водних ресурсів у Волинській області,

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпус",

третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Державного агентства меліорації та рибного господарства України в особі Управління Державного агентства меліорації та рибного господарства у Волинській області

про звільнення та повернення земельної ділянки водного фонду, а також розташованого на ній водосховища загальнодержавного значення,

за участю представників:

від позивача: н/з,

від третьої особи на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Леміщак Ю.О. - представник (дов. №100/10/02-24 від 24.01.2024)

від відповідача: Гаврищук А.О. - адвокат (ордер серії АС №1056813 від 27.03.2023),

від третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: н/з

В судовому засідання взяла участь Лебедюк-Гудкова Т.В. - прокурор відділу Волинської обласної прокуратури,

в с т а н о в и в:

рішенням Господарського суду Волинської області від 27.06.2023 позов керівника Ковельської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Волинської обласної державної (військової) адміністрації про звільнення та повернення земельної ділянки водного фонду, а також розташованого на ній водосховища загальнодержавного значення задоволено частково; ухвалено усунути перешкоди державі у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою водного фонду, зобов`язавши Товариство з обмеженою відповідальністю "Карпус" повернути державі в особі Волинської обласної державної (військової) адміністрації земельну ділянку водного фонду на території Колодяжненської об`єднаної територіальної громади Ковельського району Волинської області, площею 51га та розташований на ній водний об`єкт - Кричевичівське водосховище, шляхом складання акту приймання-передачі; ухвалено стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпус" на користь Волинської обласної прокуратури 2684 грн. витрат по сплаті судового збору; ухвалено відмовити у позові в частині усунення перешкод державі у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою водного фонду, зобов`язавши Товариство з обмеженою відповідальністю "Карпус" звільнити зайняту ним земельну ділянку водного фонду державної форми власності на території Колодяжненської об`єднаної територіальної громади Ковельського району площею 51га та розташованого на ній водного об`єкту - Кричевичівське водосховище, шляхом демонтажу встановлених на земельній ділянці по периметру водосховища у межах прибережної захисної смуги 45 дерев`яних пірсів, 4 будинків для відпочинку (3 дерев`яних та 1 з металопрофілю), 4 альтанок (бесідок), 9 дерев`яних вбиралень, 3 дерев`яних кабінок для переодягання, 5 металевих стовпців для освітлення території.

Постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 30.08.2023 рішення Господарського суду Волинської області від 27.06.2023 залишено без змін.

Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 08.11.2023 постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 30.08.2023 та рішення Господарського суду Волинської області від 27.06.2023 у справі №903/255/23 в частині відмови у задоволенні позовних вимог про усунення перешкод державі у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою водного фонду, зобов`язавши Товариство з обмеженою відповідальністю "Карпус" звільнити зайняту ним земельну ділянку водного фонду державної форми власності на території Колодяжненської об`єднаної територіальної громади Ковельського району площею 51 га та розташованого на ній водного об`єкту - Кричевичівське водосховище, шляхом демонтажу встановлених на земельній ділянці по периметру водосховища у межах прибережної захисної смуги 45 дерев`яних пірсів, 4 будинків для відпочинку (3 дерев`яних та 1 з металопрофілю), 4 альтанок (бесідок), 9 дерев`яних вбиралень, 3 дерев`яних кабінок для переодягання, 5 металевих стовпців для освітлення території - скасовано; постановлено справу №903/255/23 в цій частині направити на новий розгляд до місцевого господарського суду.

04.12.2023 матеріали справи № 903/255/23 надійшли на адресу Господарського суду Волинської області.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 04.12.2023 справу № 903/255/23 розподілено судді Якушевій І. О.

Ухвалою суду від 11.12.2023 справу № 903/255/23 прийнято до провадження; постановлено справу розглядати за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 10.01.2024; запропоновано сторонам у строк до 08.01.2024 подати пояснення по справі з врахуванням постанови Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 08.11.2023.

08.01.2024 через систему "Електронний суд" від представника відповідача надійшли письмові пояснення та клопотання про огляд веб-сайту (сторінки).

На обгрунтування клопотання про огляд веб-сайту (сторінки) представник відповідача посилається на те, що в позові керівник Ковельської окружної прокуратури зазначає (аркуш № 8 заяви): "В ході досудового розслідування дізначачем СД Ковельького РУП ГУНП у Волинській області проведено огляд веб-сайту https://krychevychi.com.ua.. Згідно змісту протоколу ТОВ "Карпус" пропонує споживачам окремі послуги, зокрема: оренда сектору для рибалки (вартість 490 грн./доба) оренда альтанки (100 грн./доба) а також ряд інших".

Таке твердження, як зазначає представник відповідача, є надуманим та не відповідає дійсності. На веб-сайті https://krychevychi.com.ua відсутня будь-яка інформація про те, що ТОВ "Карпус" надає послуги з оренди сектору чи альтанок. Зазначений веб-ресурс не належить ТОВ "Карпус", а містить інформацію про риболовний клуб "Кричевичі", календар подій, які організовуються та проводяться клубом, практичні рекомендації з ефективної спортивної ловлі коропа.

08.01.2024 на електронну адресу суду від третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, надійшли пояснення щодо позову №1-4-9/25-24 від 08.01.2024, в яких третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, просить відмовити у задоволенні позовної заяви.

10.01.2024 в судовому засіданні прокурор пояснила, що прокуратура також надіслала до суду письмові пояснення поштовим зв`язком; зазначила, що пояснення відповідача прокуратура не отримувала та просила надати час для ознайомлення з ними.

В судовому засіданні 10.01.2024 було розглянуто та задоволено клопотання представника відповідача про огляд веб-сайту (сторінки) https://krychevychi.com.ua.

Відповідно до ч. 7 ст. 82 ГПК України суд за заявою учасника справи чи з власної ініціативи може оглянути веб-сайт (сторінку), інші місця збереження даних в мережі Інтернет з метою встановлення та фіксування їх змісту. У разі необхідності для проведення такого огляду суд може залучити спеціаліста.

З метою забезпечення прокурору та позивачу процесуального права на ознайомлення з поясненнями відповідача та третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, та враховуючи те, що станом на час проведення підготовчого засідання 10.01.2024 до суду не надійшли письмові пояснення прокурора підготовче засідання було відкладено на 24.01.2024.

10.01.2024 на поштову адресу суду після судового засідання 10.01.2024 від Ковельської окружної прокуратури надійшли письмові пояснення у справі № 52-115вих-24 від 08.01.2024.

В судовому засіданні 24.01.2023 прокурор та представники позивача, третьої особи на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, відповідача висловили думку про можливість закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.

Ухвалою від 24.01.2024 закрито підготовче провадження, призначено розгляд справи по суті на 31.01.2024.

В судовому засіданні з 31.01.2024 було оголошено перерву до 21.02.2024.

У судове засідання 21.02.2024 представники позивача, третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, не з`вилися, про судовий розгляд були повідомлені шляхом надіслання ухвали суду до їх електронного кабінету.

Заслухавши пояснення прокурора, представників третьої особи на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Регіонального офісу водних ресурсів у Волинській області, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про задоволення позову.

Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 08.11.2023 скасовано постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 30.08.2023 та рішення Господарського суду Волинської області від 27.06.2023 у справі №903/255/23 за позовом керівника Ковельської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Волинської обласної державної (військової) адміністрації в частині відмови у задоволенні позовних вимог про усунення перешкод державі у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою водного фонду та зобов`язання Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпус" звільнити зайняту ним земельну ділянку водного фонду державної форми власності на території Колодяжненської об`єднаної територіальної громади Ковельського району площею 51 га та розташованого на ній водного об`єкту - Кричевичівське водосховище шляхом демонтажу встановлених на земельній ділянці по периметру водосховища у межах прибережної захисної смуги 45 дерев`яних пірсів, 4 будинків для відпочинку (3 дерев`яних та 1 з металопрофілю), 4 альтанок (бесідок), 9 дерев`яних вбиралень, 3 дерев`яних кабінок для переодягання, 5 металевих стовпців для освітлення території; постановлено справу №903/255/23 у цій частині направити на новий розгляд до місцевого господарського суду; в іншій частині постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 30.08.2023 та рішення Господарського суду Волинської області від 27.06.2023 у справі №903/255/23 залишено без змін.

У процесі нового судового розгляду встановлено, що Кричевичівське водосховище площею водного дзеркала 51,0 га, об`ємом 2,04 млн.м.куб. було побудоване на початку 80-х років на базі існуючого озера "Забілля" у складі Кричевичівської осушувальної та державної міжгосподарської меліоративної системи відповідно до розробленого Волинським філіалом інституту "Укрдніпроводгосп" проекту будівництва VII пускового комплексу об`єкту "Реконструкція Кричевичівської осушувальної системи Ковельського району Волинської області".

Згідно з актом "приемки в зксплуатацию государственной приемочной комиссией законченного строительством пускового комплекса объекта: "Реконструкция Кричевичевской осушительной системы Ковельського р-на Волынской области" від 29.10.1982 Кричевичівське водосховище є меліоративною міжгосподарською системою, яка рішенням Ковельської районної ради №126 від 16.08.1984 була передана на спільний баланс колгоспу "Шлях Леніна" та Ковельського міжрайонного управління водного господарства.

Підтвердженням факту отримання на баланс Ковельським міжрайонним управлінням водного господарства об`єктів, що входять до складу Кричевичівської міжгосподарської меліоративної системи, є інвентарна картка №47 обліку об`єкта основних засобів, повний перелік гідротехнічних споруд, які передавалися на баланс вказаному господарству, наведено у додатку до інвентарної картки - інвентаризаційний опис основних засобів.

Як зазначено у Водогосподарському паспорті, розробленому у 1984 році, призначенням Кричевичівського водосховища є акумуляція весняного стоку та зволоження осушених земель.

Регіональний офіс водних ресурсів України у Волинській області у листі від 18.08.2022, Державний комітет України по водному господарству у листі №9/5-265 від 29.04.2004 повідомили про те, що Кричевичівське водосховище є комплексним водосховищем загальнодержавного значення.

08.06.2016 між Ковельським міжрайонним управлінням водного господарства (надалі - Ковельське МУВГ) та ТОВ "Карпус" було укладено договір на здійснення біологічної меліорації №2, термін дії до 08.06.2021 (п.8.1.).

Згідно з розділом 1 метою договору є запровадження біологічного способу боротьби з трав`янистою водною рослинністю на Кричевичівському водосховищі та покращення його санітарного та екологічного стану.

Розділом 5 договору визначено права та обов`язки ТОВ "Карпус", серед яких обов`язок не порушувати процес функціонування меліоративної системи та гідротехнічних споруд, а також не проводити будівельно-монтажних робіт на землях водного фонду та на території водосховища без дозволу Ковельського МУВГ та необхідних погоджень.

Договором не передбачено внесення сторонами одна одній будь-яких фінансових коштів, передачі засобів виробництва чи будь-якого іншого інвестування.

Ковельське МУВГ листом від 13.05.2015 на адресу Волинського обласного управління водних ресурсів просило врегулювати питання правомірного використання Кричевичівського водосховища.

Зі змісту листа вбачається, що у 2015 році Кричевичівське водосховище використовувалося Волинською обласною громадською організацією "Федерація риболовного спорту у Волинській області". Під час використання водосховища федерацією виникло проблемне питання: виявлено факт неправомірного розміщення тимчасових споруд - шлагбауму на під`їзній дорозі, 10 вбиралень за дамбою, намету та двох вагончиків.

У листі №65/15/01-15 22.04.2015 на адресу федерації Ковельське МУВГ вимагало звільнити греблю дамби від тимчасових споруд.

За результатами проведення обстеження Кричевичівського водосховища 22.05.2015 встановлено факт повного виконання федерацією вимог про звільнення дамби Кричевичівського водосховища від тимчасових споруд, що підтверджується копією листа Волинського обласного управління водного господарства №763/06/02-15 від 06.06.2015.

У позовній заяві прокурор стверджує, що після укладення вищезазначеного договору на земельній ділянці, де розміщене Кричевичівське водосховище, було повторно встановлено тимчасові споруди, зокрема, станом на 30.09.2016 в межах прибережної захисної смуги встановлено 2 альтанки, туалети, літні душі, 39 пірсів, металева вишка, металеві опори з камерами відеоспостереження, господарське приміщення, транспортний трейлер.

Жодних дозволів на розміщення вказаних об`єктів Ковельське МУВГ не надавало, що підтверджується копіями листів №1219 від 30.09.2016, №167 01/03-16 від 05.10.2016.

Під час дії договору на здійснення біологічної меліорації №2 від 08.06.2016 Ковельське МУВГ 22.05.2020 провело спостереження за станом водного об`єкта - Кричевичівського водосховища про дотримання вимог водного законодавства при господарській діяльності ТОВ "Карпус", про що складено відповідний акт.

Обстеженням встановлено факт зведення дерев`яних споруд на бетонних палях в межах прибережної смуги на мокрому відкосі дамби Кричевичівського водосховища.

Регіональний офіс водних ресурсів у Волинській області 05.11.2021 на адресу ТОВ "Карпус" надіслав лист, у якому вимагав звільнити територію у межах водосховища, яке належить до державної власності і перебуває на балансі офісу, демонтувати тимчасові споруди (пірси) у зв`язку з закінченням терміну дії договору про біологічну меліорацію.

Проте, відповідач залишив лист без відповіді.

Відповідно до інформації Ковельської районної державної адміністрації №200/14/2-23 від 23.01.2023 та Волинської обласної державної адміністрації №149/01-13-23 від 08.02.2023 ТОВ "Карпус" використовує Кричевичівське водосховище, земельну ділянку під ним та прибережну захисну смугу навколо водосховища за відсутності належних правовстановлюючих документів (договорів оренди земельної ділянки водного фонду та водного об`єкта, договорів про спільну діяльність, договорів на здійснення біологічної меліорації тощо).

Єдиним документом, який визначає правову діяльність ТОВ "Карпус" на території Кричевичівського водосховища, є Режим рибогосподарської експлуатації Кричевичівського водосховища, термін дії якого до 31.12.2024.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, згідно з інформацією Головного управління ДПС у Волинській області, наведеною у листі №693/5/03-20-04-01-05 від 24.01.2023, ТОВ "Карпус" здійснює господарську діяльність за кодами КВЕД 93.12. «Інша діяльність у сфері спорту (основний), КВЕД 03.12. «Прісноводне рибальство».

ТОВ "Карпус" як користувач на підставі Режиму рибогосподарської експлуатації Кричевичівського водосховища систематично здійснює вселення та вилов водних біоресурсів із водосховища в обсягах, встановлених Режимом, що підтверджується листами Управління державного агентства рибного господарства у Волинській області №1-4-17/739-20 від 19.06.2020 та №1-4-9/99-23 від 25.01.2023 з додатками - копіями звітів про обсяги вилову водних біоресурсів та копіями актів про виконання робіт із вселення водних біоресурсів за 2017-2022 роки.

ТОВ "Карпус" як додатки до Режиму рибогосподарської експлуатації Кричевичівського водосховища розробив та затвердив 18.08.2015 Регламентації спортивного та любительського рибальства на Кричевичівському водосховищі площею 51 га.

Зі змісту цих Регламентацій вбачається, що здійснення любительського та спортивного рибальства дозволяється всім громадянам України, іноземним громадянам, а також особам без громадянства за спеціальним платним дозволом користувача, яким і є ТОВ "Карпус".

02.09.2022 Регіональний офіс водних ресурсів у Волинській області провів повторне обстеження Кричевичівського водосховища, про що склав акт, відповідно до якого ТОВ "Карпус" надалі використовує Кричевичівське водосховище, а також гідротехнічні споруди, оскільки на мокрому відкосі дамби, яка перебуває на балансі Регіонального офісу водних ресурсів, встановлені тимчасові споруди.

23.01.2023 Регіональний офіс водних ресурсів у Волинській області провів додаткове обстеження Кричевичівського водосховища та прибережної захисної смуги навколо нього за участю начальника експлуатаційної дільниці Регіонального офісу водних ресурсів у Волинській області, провідного інженера-гідротехніка Ковельської ЕДРОВР у Волинській області, заступника начальника державної екологічної інспекції у Волинській області, старшого інспектора з охорони навколишнього природного середовища у Волинській області, спеціаліста землевпорядника по Колодяжненській сільській раді.

Оглядом встановлено, що вхід на територію водосховища перед дамбою перекритий металевим ланцюгом, встановленим на висоті 50 см від поверхні землі. При цьому інших шляхів підходу до водойми немає. На момент проведення такого огляду на території Кричевичівського водосховища перебував чоловік, який представився представником ГО "Кричевичі" ТОВ "Карпус", в якого знаходився ключ від ланцюгового перекриття. Навколо водного плеса по всій довжині урізу води встановлені 45 дерев`яних настилів (пірсів), які пронумеровані як сектори, розмірами 5x5 м, частина з яких має захід розміром 1x3 м. Біля кожного пірсу наявні металеві стовпчики висотою 50-40 см та мають зовнішню розетку та вимикач електроенергії. Крім цього установлено, що на мокрому відкосі дамби встановлено 4 споруди, з яких три дерев`яні та одна з металопрофілю. По периметру дамби зі сторони сухого відкосу між дамбою та обвідним каналом на відстані 9-15 метрів від осі дороги дамби розміщені 4 альтанки та 12 дерев`яних конструкцій, 9 з яких схожі на вуличні туалети та 3 дерев`яні кабінки для переодягання. Усі тимчасові споруди, які розміщені на дамбі, перешкоджають належному виконанню доглядових та експлуатаційних робіт.

Враховуючи факт тривалого неправомірного використання гідротехнічних споруд та водного об`єкта, а також неодноразові звернення Ковельського МУВГ, Регіонального офісу водних ресурсів, Ковельською окружною прокуратурою було розпочато досудове розслідування у кримінальному провадженні №42022032110000033 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого статтею 356 Кримінального кодексу України.

Під час дії договору про біологічну меліорацію №2 від 08.06.2016 контролюючими органами неодноразово проводились позапланові перевірки дотримання вимог земельного законодавства, дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального відтворення і охорони природних ресурсів.

Згідно з актом перевірки дотримання ТОВ "Карпус" вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища №385/09.20 від 25.09.2020 Державною екологічною інспекцією встановлено, що зазначене товариство використовує Кричевичівське водосховище площею 51 га в спортивних цілях (змагання з вилову карпа). При цьому договір оренди Кричевичівського водосховища для використання водного об`єкта та земельної ділянки водного фонду між Ковельським МУВГ та ТОВ "Карпус" не укладався. Державна екологічна інспекція в акті зазначила, що згідно з пунктом 5.1. договору передбачено заборону на будівельно-монтажні роботи на землях водного фонду без дозволу Ковельського МУВГ та необхідних погоджень. Водночас, як зазначено в акті, по периметру водного об`єкта на момент проведення перевірки розміщувалося 50 пірсів для ловлі риби, будь-які погоджувальні документи на будівельно-монтажні роботи щодо влаштування пірсів відсутні.

25.08.2020 Головне управління Держгеокадастру у Волинській області провело перевірку дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки, на якій розміщене Кричевичівське водосховище, про що складено акт №674-ДК/505/АП/09/01-20. Як зазначено в акті, земельна ділянка, на якій знаходиться Кричевичівське водосховище, має цільове призначення - для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами, та перебуває у державній власності; Кричевичівське водосховище використовується ТОВ "Карпус" для здійснення біологічної меліорації. На момент проведення перевірки по периметру водного об`єкта, в прибережно-захисній смузі розміщені 3 альтанки орієнтовною площею 40 кв.м, 3 тимчасові споруди площею 72 кв.м, 46 пірсів, які розміщені по і периметру водойми та на частині яких проводився вилов риби, 7 вбиралень. Доступ до водойми обмежений природним насипом та зі сторони дороги встановлено контрольно-пропускний пункт із шлагбаумом (металевий цеп, який фіксується), при цьому Ковельським МУВГ згода на розміщення альтанок, пірсів та тимчасових споруд на березі водосховища не надавалась. В акті зазначено, що наведене свідчить про самовільне зайняття земельної ділянки водного фонду площею 51га.

Положеннями ст. ст. 15, 16 Цивільного кодексу України передбачено право особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Фізичне зайняття земельної ділянки водного фонду та її використання особою, яка з огляду на вимоги законодавства не могла набувати прав власності чи користування ними, не позбавляє права володіння ними дійсного власника таких земель, але створює останньому перешкоди у здійсненні ним охоронюваного законом права користування своїм майном.

Навіть у випадку оформлення права приватної або ж комунальної власності на виведені з цивільного обороту земельні ділянки, такий власник не набуває статусу одноособового володільця спірним майном, оскільки за Українським народом зберігається його право на землю, що є об`єктом права власності народу, і таке право залишається неприпиненим.

Таким чином, у разі фізичного зайняття земельної ділянки водного фонду відповідне порушення, ураховуючи його правовий титул, необхідно розглядати як не пов`язане з позбавленням володіння порушення права власності держави.

Предмет негаторного позову становить вимога власника майна до третіх осіб про усунення порушень його права власності, що перешкоджають йому належним чином користуватися, розпоряджатися цим майном тим чи іншим способом. Підставою негаторного позову слугують посилання позивача на належне йому право користування і розпорядження майном та факти, які підтверджують дії відповідача у створенні позивачу перешкод щодо здійснення цих правомочностей.

Позивач за негаторним позовом має право вимагати усунути наявні перешкоди чи зобов`язати відповідача утриматися від вчинення дій, що можуть призвести до виникнення таких перешкод. Негаторний позов можна заявити впродовж усього часу тривання порушення прав законного володільця відповідної земельної ділянки, яка має закріплений у законодавстві статус обмежено оборотоздатної.

При цьому поняття перешкод у реалізації прав користування і розпорядження є загальним поняттям і може включати не лише фактичну відсутність доступу до земельної ділянки та можливості використати її за цільовим призначенням, а й будь-які інші неправомірні дії порушника прав, а також рішення органів державної влади чи місцевого самоврядування, договори, інші правочини, у зв`язку з якими розпорядження і користування майном ускладнене або повністю унеможливлене.

У постанові Верховного Суду від 20.10.2020 у справі № 910/13356/17 суд виклав висновок про те, що способом захисту в негаторних правовідносинах є вимога, яка забезпечить законному володільцю реальну можливість користуватися і розпоряджатися майном тим чи іншим способом (зобов`язання повернути або звільнити майно, виселення, знесення, накладення заборони на вчинення щодо майна неправомірних дій).Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Рішенням Господарського суду Волинської області від 27.06.2023 у справі №903/255/23 позов керівника Ковельської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Волинської обласної державної (військової) адміністрації про звільнення та повернення земельної ділянки водного фонду, а також розташованого на ній водосховища загальнодержавного значення було задоволено: ухвалено усунути перешкоди державі у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою водного фонду, зобов`язавши Товариство з обмеженою відповідальністю "Карпус" повернути державі в особі Волинської обласної державної (військової) адміністрації земельну ділянку водного фонду на території Колодяжненської об`єднаної територіальної громади Ковельського району Волинської області, площею 51га та розташований на ній водний об`єкт - Кричевичівське водосховище, шляхом складання акту приймання-передачі.

Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 08.11.2023 постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 30.08.2023 та рішення Господарського суду Волинської області від 27.06.2023 у справі №903/255/23 в цій частині залишено без змін.

Рішенням Господарського суду Волинської області від 27.06.2023 у справі №903/255/23 встановлено факт неправомірного використання відповідачем водного об`єкта та земельних ділянок під ним, доведено факт порушення прав держави в особі Волинської обласної державної адміністрації, яка виконує функції власника спірного майна.

Відповідно до ч.4 ст.75 ГПК України обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Проте, права держави залишаються порушеними, оскільки на земельній ділянці по периметру водосховища у межах прибережної захисної смуги продовжують знаходитись 45 дерев`яних пірсів, 4 будинки для відпочинку (3 дерев`яних та 1 з металопрофілю), 4 альтанки (бесідки), 9 дерев`яних вбиралень, 3 дерев`яні кабінки для переодягання, 5 металевих стовпців для освітлення території.

Статтею 76 ГПК України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Той факт, що саме ТОВ "Карпус" розмістило спірні тимчасові об`єкти на дамбі Кричевичівського водосховища, які прокурор просить відповідача демонтувати підтверджується доказами, які були отримані у ході досудового розслідування кримінального провадження.

Ці докази добуті в установленому процесуальним законом порядку та формі в рамках кримінального провадження внаслідок вчинення відповідних процесуальних дій, тому є належними доказами у справі.

Відповідно до правової позиції, яка викладена у постанові Верховного Суду від 27.01.2021 у справі №461/3675/17, чинне процесуальне законодавство не встановлює заборони можливості використання під час розгляду справи доказів, отриманих в межах інших проваджень.

Тобто докази, зібрані у межах кримінального провадження, можуть бути використані як докази у справі під час нового судового розгляду, якщо вони стосуються предмета доказування. Достовірність і достатність таких доказів суд оцінює з урахуванням обставин конкретної справи.

23.09.2106 старший слідчий Ковельського відділу поліції Головного управління Національної поліції у Волинській області капітан поліції Супрунюк В.Г. на підставі кримінального провадження №1201603011 склав протокол огляду місця події, згідно з яким по периметру Кричевичівського водосховища встановлено 39 пірсів, 10 деревяних туалетів, інформаційні стенди, 2 деревяні альтанки (а.с.187 -190, т.2).

В матеріалах справи міститься також копія протоколу огляду місця події від 02.09.2022 (а.с.237-238, т.1), складений дізнавачем Ковельського РУП ГУНП у Волинській області Захарчук Н., який у відповідності до ст.40-1, 104, 105, 106, 214, 234, 223, 298 КПК України, проведеним оглядом встановив: територія водосховища, що розташоване поза межами населеного пункту Кричевичі, Ковельського району, Волинської області. Вхід на територію перекритий металевим ланцюгом, що розташований близько на 50 см. від поверхні землі, кінці якого кріпляться до металевих частин, сполучених металевим каркасом. На відстані близько 70 см. Від шлагбауму розміщена водойма, навколо якої по всій території наявні дерев`яні вимостки (пірси).

В подальшому, рухаючись ліворуч від входу поблизу водойми в прибережній зоні було виявлено споруди - дерев`яні будиночки в кількості 3 одиниці розміром 610х400 см., які розміщені на бетонних опорах. Поблизу кожного з таких будинків наявні бетонні каміни для приготування їжі. Неподалік будинку №2, обабіч дороги міститься металева труба, до верху якої кріпиться ліхтар, до якого під`єднані кабелі живлення. Ліворуч від дороги наявні дерев`яні конструкції зеленого кольору, що нагадують вуличні туалети, кабінки для перевдягання.

Поблизу дороги наявна сторожова палатка, що частково огороджена дерев`яним парканом, неподалік наявні дерев`яні споруди, дерев`яні колоди, об`єкт схожий на вишку зв`язку.

На території одного із секторів, поблизу пірсу наявна споруда - будиночок виготовлений з листів металопрофілю сірого кольору, дах перекритий таким же матеріалом. В будиночку є двері пластикові білого кольору, вікно, кондиціонер. Розміри 610х860 см.

Поблизу водойми влаштована пересувна палатка, транспортні засобі в кількості 4 (чотири) одиниці. На вказаній території виявлено трьох осіб чоловічої статі, які повідомили, що вказаний будинок орендують.

В зоні прибережної смуги водойми наявні також дерев`яні альтанки в кількості 3 шт., розмір яких 250х210 см.

Додатками до протоколу є фото.

Також в матеріалах справи міститься копія протоколу огляду місця події від 27.01.2023 (а.с.240-241, т.1), складений дізнавачем Ковельського РУП ГУНП у Волинській області Гапіч М.О., який у відповідності до ст.40-1, 104, 105, 106, 214, 234, 237, 223, 298 КПК України, проведеним оглядом встановив, що на земельній ділянці водного фонду, в межах прибережної смуги (де в свою чергу знаходиться дамба Кричевичівського водосховища) розміщено 4 тимчасові споруди, три з яких мають орієнтовні розміри 610x400 см, а одна (обшита металопрофілем) - 610x850 см. Крім цього, по всьому периметру водосховища встановлено 45 пірсів, які поділяють водний об`єкт на умовні сектори. Поблизу пірсів розташовані таблички з нумерацією сектору. Частина пірсів, а саме 1-8, 11-19, 21-45 мають орієнтовні розміри 5x5 м та захід розміром 1x3 м. Пірси під номерами 9,10,20 мають розміри 5x5 м без заходу. Поблизу кожного пірсу наявний металевий стовпчик висотою 40 см, на якому розміщена розетка та вимикач електроенергії. Крім цього, встановлено, що поблизу пірсів під номерами 6, 12, 13, 27 розміщені дерев`яні альтанки; біля пірсів під номерами 4, 8, 12, 15, 21, 27, 32, 36 та 41 наявні деревяні конструкції схожі на вуличні туалети орієнтовними розмірами 100x200 см, а біля пірсів 5, 17, 22, 28 та 35 - три кабінки для переодягання розмірами 200x200 см. Також встановлено наявність металевих стовпів для освітлення біля пірсів за номерами 15, 20, 25, 33 та 39.

Додатками до протоколу є фото.

Протоколами огляду місця події зафіксовано кількість тимчасових споруд, яка встановлена на території Кричевичівського водосховища з початку здійснення діяльності ТзОВ «Карпус».

У процесі судового розгляду справи відповідачем не доведено, що ці докази не стосуються предмета доказування у справі №903/255/23 або були одержані з порушенням порядку, встановленого законом.

До позовної заяви прокурор приєднав також копію рапорту старшого групи прокурорів у кримінальному провадженні №42022032110000033 від 14.02.2023 ОСОБА_1 , адресованого керівнику Ковельської окружної прокуратури Новосаду Юрію (а.с.234, т.1), згідно з яким в ході досудового розслідування дізнавачем СД Ковельського РУП ГУНП у Волинській області із залученням спеціалістів 27.01.2023 проведено огляд місця події (територія Кричевичівського водосховища), за наслідками якого встановлено самовільне будівництво ТзОВ «Карпус» на земельній ділянці водного фонду по периметру водосховища в межах прибережної захисної смуги 45 дерев`яних пірсів, 4 будинків для відпочинку (3 дерев`яних та 1 з металопрофілю), 4 альтанок (бесідок), 9 дерев`яних вбиралень, 3 дерев`яних кабінок для переодягання, 5 металевих стовпців для освітлення території, металевого ланцюга, який перешкоджає вільному проїзду на територію Кричевичівського водосковища.

14.05.2022 дізнавач Ковельського РУП ГУНП у Волинській області Гапіч М.О. було також складено протокол огляду речей, документів від 14.07.2022 (а.с.236, т.1), згідно з яким оглянуто веб-сайт https://krychevychi.com.ua, та встановлено, що ТОВ «Карпус» пропонує споживачам окремі послуги, зокрема, оренда сектору для рибалки (вартість 490 грн./доба), оренда альтанки (100 грн./доба) і інші; на сайті у розділі «Ціни» міститься посилання на номер мобільного телефону НОМЕР_1 , яким користується ОСОБА_2 . Згідно з інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців є контактним телефоном ТОВ «Карпус».

У процесі судового розгляду прокурор посилалась на те, що земельна ділянка, на якій розміщене Кричевичівське водосховище, межує із земельною ділянкою, кадастровий номер 0722818300:04:006:0007, площею 1,2101 га. Ця земельна ділянка має цільове призначення для ведення фермерського господарства те перебуває у приватній власності ОСОБА_3 з 27.10.2016. 17.11.2016 між ОСОБА_3 та ОСОБА_2 , який є засновником ТОВ «Карпус», укладено договір оренди зазначеної земельної ділянки на строк до 16.11.2065 року. На цій земельній ділянці розміщені будинки відпочинку, а також тимчасові споруди, пов`язані з наданням послуг рибальства. ОСОБА_2 уклав договір оренди земельної ділянки, кадастровий номер 0722818300:04:006:0007, через 5 місяців після укладання 08.06.2016 ТОВ «Карпус» договору на здійснення біологічної меліорації №2.

Отже, з матеріалів справи вбачається, що рибогосподарську діяльність на водному об`єкті - Кричевичівське водосховище впродовж 2016-2023 року здійснює саме відповідач.

Листи Управління державного агентства рибного господарства у Волинській області з додатками - звітами про обсяги вилову водних біоресурсів та актами про виконання робіт із вселення водних біоресурсів за 2017-2022 роки свідчать, що відповідачем на водному об`єкті - Кричевичівське водосховище, систематично, починаючи з 2016 року, здійснюється рибогосподарська діяльність із штучного розведення, утримання та вирощування водних біоресурсів, зокрема прісноводних риб, а також їх вилов.

Крім цього, в поясненнях до позову, наданих Державним агентством меліорації та рибного господарства України заначено, що ТзОВ «Карпус» здійснює діяльність на підставі Режиму рибогосподарської екплуатації Кричевичівського водосховища Ковельського району загальною площею водного дзеркала 51 га та надає рекреаційні послуги.

Волинським рибоохоронним патрулем під час проведення рибоохоронних рейдів не виявлено порушень правил рибальства та Режиму рибогосподарської експлуатації водного об`єкта.

З наведеного вбачається, що лише ТзОВ «Карпус» використовує Кричевичівське водосховище, послуги з рибальства надаються саме відповідачем, інших користувачів при проведенні рейдів встановлено не було.

Тому доводи відповідача про те, що ТзОВ «Карпус» здійснює лише вселення водних біоресурсів, не відповідають дійсності і спростовуються доказами, які містяться у матеріалах справи.

Крім цього, актами перевірок, актами обстеження, оглядами місця події, які проводилися Головним управлінням Держегеокадастру у Волинській області, Державною екологічною інспекцією у Волинській області, Регіональним офісом водних ресурсів у Волинській області, СВ Ковельського РУП ГУНП у Волинській області впродовж 2016 - 2023 років встановлено, що саме ТзОВ «Карпус» використовує Кричевичівське водосховище за відсутності правовстановлюючих документів та неправомірно встановило навколо водосховища тимчасові споруди.

Доводи відповідача про те, що він є неналежним відповідачем, спростовуються доказами, які містяться у справі.

В акті перевірки Державної екологічної інспекції у Волинській області від 25.09.2020 зазначено, що саме ТзОВ «Карпус» для громадян відведене окреме місце для рибної ловлі, що свідчить про те, що саме відповідач здійснює діяльність на спірній земельній ділянці і обмежує доступ до водного об`єкта загальнодержавного значення за відсутності правових підстав.

У постанові Верховного Суду від 30.10.2019 у справі №711/9146/16-ц викладена правова позиція про те, що веб-сторінки є електронними документами, які фізично не можуть надаватися суду, однак вони можуть містити відомості про обставини, які мають значення для справи, тому суд був не позбавлений можливості провести огляд і дослідження таких документів у місці їх знаходження (на відповідному Інтернет-ресурсі за вказаним стороною справи посиланням) з фіксацією таких процесуальних дій у протоколі.

У процесі розгляду справи №903/255/23 судом було досліджено веб-сайт за посиланням https://krychevychi.com.ua.

Дослідженням веб-сайту за посиланням https://krychevychi.com.ua встановлено, що він містить інформацію про риболовний клуб «Кричевичі», практичні рекомендації з ефективної спортивної ловлі коропа, трофеї, карту глибин, контакти.

Сайт складається з розділів «Наші водойми», «Клуб Кричевичі», «Секрети чемпіонів», «Магазин», «Мова», які у свою чергу поділяються на підрозділи.

У розділі «Наші водойми» підрозділі сайту «Ціни» міститься інформація про те, що сезонний абонемент - лише для членів ГО РКК (Громадська Організація «Риболовний Клуб «Кричевичі»). Для вступу звертатись до ОСОБА_2 НОМЕР_2.

10.04.2018 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Карпус» і Громадською організацією «Риболовний клуб «Кричевичі» було укладено договір про партнерство та співробітництво.

Згідно з п.1.1., 1.2. договору сторони домовились, що вони розвиватимуть і зміцнюватимуть співпрацю в сфері популяризації здорового способу життя, активного відпочинку серед жителів Волинської області, створення передумов для популяризації такого виду спорту, як спортивна риболовля, проведення всеукраїнських, міжнародних та комерційних змагань із спортивної риболовлі.

Співробітництво за цим договором здійснюється сторонами спільно, винятково за взаємною згодою сторін на засадах рівності, чесного партнерства та захисту інтересів один одного.

Пунктом 2.1. договору узгоджено, що співробітництво в рамках даного договору передбачає наступні заходи:

2.1.1. Сторона-1 є користувачем водних біоресурсів Кричевичівського водосховища та за власні кошти здійснює зариблення водойми, що знаходиться за межами с. Кричевичі на території Ковельського району, такими видами риб, як короп, білий амур, щука, товстолоб.

2.1.2. Сторона-1 надає можливість Стороні-2 використовувати наявні водні біоресурси Кричевичівського водосховища в цілях любительської та спортивної риболовлі.

2.1.3. Сторона-2 бере на себе зобов`язання за власні кошти та власними силами забезпечити охорону водних біоресурсів Кричевичівського озера від протиправної риболовлі та бракон`єрства.

2.1.4. Сторона-2 використовує водні біоресурси Кричевичівського водосховища для організації любительської та спортивної риболовлі, проведення офіційних загальноукраїнських, міжнародних та комерційних змагань. Власними силами популяризує водойму, проводить маркетингові кампанії, веде переговори з іншими організаціями спортивного спрямування.

2.1.5. Сторона-2 власними та залученими ресурсами адаптовує територію Кричевичівського водосховища для проведення змагань зі спортивної риболовлі згідно вимог Всесвітньої організації з ловлі риби в прісній воді (FIPS), шляхом облаштування риболовних cекторів помостами, інформаційними вказівниками, приладами інтернет-зв`язку, освітленням та утримує їх в належному санітарному стані;

2.1.6. Сторона-2 погоджує зі Стороною-1 річний план проведення спортивних заходів на Кричевичівському водосховищі з урахуванням вимог природоохоронного законодавства;

2.1.7. Сторона-2 має право отримувати кошти від рибалок-спортсменів за користування

секторами для риболовлі, організацію та проведення спортивних заходів.

2.1.8. Сторона-2 здійснює компенсацію вартості користування водними біоресурсами Стороні-1, які знаходяться в Кричевичівському водосховищі та є власністю останньої.

2.1.9. Сторони не чинять перешкод громадянам в користуванні Кричевичівським озером якщо дії останніх не суперечать чинному законодавству України.

Умови договору свідчать про те, що фактично ТОВ «Карпус» надало можливість Громадській організації «Риболовний клуб «Кричевичі» використовувати водний об`єкт для любительської та спортивної риболовлі, проведення всеукраїнських, міжнародних та комерційних змагань із спортивної риболовлі.

Проте, у відповідача відсутні правовстановлюючі документи на підтвердження права користування водними об`єктами чи землями водного фонду, а Режим рибогосподарської експлуатації водного об`єкта та договір про біологічну меліорацію не є правовстановлюючими документами, які надають право відповідачу користування водними об`єктами чи землями водного фонду.

Згідно із загальновизнаним принципом приватного права "nemo plus iuris ad alium transferre potest, quam ipse haberet" ніхто не може передати більше прав, ніж має сам.

А тому відповідач не міг надати Громадській організації «Риболовний Клуб «Кричевичі» право на користування водним об`єктом чи землями водного фонду, оскільки не мав його сам.

Укладення договору про партнерство та співробітництво від 10.04.2018 між ТзОВ «Карпус» та Громадською організацією «Риболовний клуб «Кричевичі» не свідчить про належність тимчасових об`єктів цій громадській організації, оскільки договір було укладено вже після того, як на спірній земельній ділянці було встановлено значну частину тимчасових об`єктів, тобто після початку діяльності ТзОВ «Карпус» на Кричевичівському водосховищі, що підтверджується протоколом огляду місця події від 23.09.2016.

Окрім цього, Громадська організація «Риболовний клуб «Кричевичі» зареєстровано лише 28.03.2018.

Отже, факт укладення договору від 10.04.2018 не свідчить про будівництво тимчасових споруд Громадською організацією «Риболовний клуб «Кричевичі», окрім цього, в останнього також відсутні правовстановлюючі документи, які надають право на використання водосховища, землею під ним та навколо нього.

Разом з цим, звітами про обсяги вилову водних біоресурсів та актами про виконання робіт із вселення водних біоресурсів за 2017-2022 роки підтверджується діяльність на Кричевичівському водосховищі лише ТзОВ «Карпус», і саме відповідачем обмежено громадян у користуванні водним об`єктом загальнодержавного значення.

18.08.2015 відповідач розробив та затвердив Регламентації спортивного та любительського рибальства на Кричевичівському водосховищі площею 51 га, яким визначив, що здійснення любительського та спортивного рибальства дозволяється всім громадянам України, іноземним громадянам, а також особам без громадянства за спеціальним платним дозволом користувача.

Вказана регламентація розроблена також ще до моменту укладення договору між ТзОВ «Карпус» та ГО «Риболовний клуб «Кричевичі», що спростовує доводи відповідача про те, що саме ГО «Риболовний клуб «Кричевичі» здійснює діяльність на водному об`єкті, а не ТзОВ «Карпус».

Отже, наведені докази свідчать про те, що водосховище використовує лише ТзОВ «Карпус», а не інші суб`єкти.

Відтак, ні Режимом рибогосподарської експлуатації, ні договором про біологічну меліорацію жодних прав на земельну ділянку разом з розташованим на ній водним об`єктом ТзОВ «Карпус» передано не було і не могло бути передано іншій особі.

З урахуванням того, що з 2015 року лише ТзОВ «Карпус» здійснює діяльність на Кричевичівському водосховищі, то саме воно відповідальне за встановлення та будівництво пірсів, альтанок та інших об`єктів на водосховищі.

Разом з цим, у процесі судового розгляду відповідач не надав доказів протилежного, тобто, будівництва спірних об`єктів іншими особами.

Встановленими у справі фактичними обставинами неправомірного використання відповідачем водного об`єкта, земельних ділянок під ним, створення ним перешкод у зв`язку з розміщенням тимчасових споруд доведено факт порушення прав держави в особі Волинської обласної державної адміністрації, яка виконує функції власника спірного майна.

Відповідно до ст.152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіти земельною ділянкою, і відшкодування збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав.

Враховуючи наведені приписи законодавства та встановлені судом фактичні обставини справи, належним способом захисту порушених прав держави на користування та розпорядження земельною ділянкою водного фонду є повне усунення перешкод, тобто демонтаж встановлених на земельній ділянці тимчасових споруд.

За встановлених обставин підлягає до задоволення вимога керівника Ковельської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Волинської обласної державної (військової) адміністрації про усунення перешкод державі у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою водного фонду та зобов`язання Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпус" звільнити зайняту ним земельну ділянку водного фонду державної форми власності на території Колодяжненської об`єднаної територіальної громади Ковельського району площею 51га та розташованого на ній водного об`єкту - Кричевичівське водосховище, шляхом демонтажу встановлених на земельній ділянці по периметру водосховища у межах прибережної захисної смуги 45 дерев`яних пірсів, 4 будинків для відпочинку (3 дерев`яних та 1 з металопрофілю), 4 альтанок (бесідок), 9 дерев`яних вбиралень, 3 дерев`яних кабінок для переодягання, 5 металевих стовпців для освітлення території.

Звертаючись з позовною заявою до суду, яка містила дві немайнові вимоги, Волинська обласна прокуратура сплатила 5368 грн. судового збору, що підтверджується платіжною інструкцією №301 від 24.02.2023.

Під час нового судового розгляду господарський суд вирішував спір лише в частині однієї немайнової вимоги, а тому у зв`язку із задоволенням позову в частині усунення перешкод на відповідача на підставі ст.129 ГПК України слід покласти судові витрати по справі у цій частині - 2684 грн.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 77, 86, 129, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

в и р і ш и в:

1. Позов задовольнити.

2. Усунути перешкоди державі у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою водного фонду та зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Карпус" (43020, Волинська обл., м.Луцьк, вул. Зв`язківців, буд. 6, код ЄДРПОУ 39505183) звільнити зайняту ним земельну ділянку водного фонду державної форми власності на території Колодяжненської об`єднаної територіальної громади Ковельського району площею 51 га та розташованого на ній водного об`єкту - Кричевичівське водосховище шляхом демонтажу встановлених на земельній ділянці по периметру водосховища у межах прибережної захисної смуги 45 дерев`яних пірсів, 4 будинків для відпочинку (3 дерев`яних та 1 з металопрофілю), 4 альтанок (бесідок), 9 дерев`яних вбиралень, 3 дерев`яних кабінок для переодягання, 5 металевих стовпців для освітлення території.

3. Стягнути з Товариство з обмеженою відповідальністю "Карпус" (43020, Волинська обл., м. Луцьк, вул. Зв`язківців, буд. 6, код ЄДРПОУ 39505183) на користь Волинської обласної прокуратури (43000, Волинська обл., м. Луцьк, вул. Винниченка, буд. 15, код ЄДРПОУ 02909915) 2684 грн. витрат, пов`язаних з оплатою судового збору.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги це рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до Північно-західного апеляційного господарського суду впродовж 20 днів з дня складання повного тексту судового рішення.

Повний текст рішення складено та підписано: 01.03.2024.

Суддя І. О. Якушева

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення21.02.2024
Оприлюднено05.03.2024
Номер документу117370901
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про визнання права власності на земельну ділянку

Судовий реєстр по справі —903/255/23

Ухвала від 22.05.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Бучинська Г.Б.

Ухвала від 12.04.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Бучинська Г.Б.

Ухвала від 12.04.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Бучинська Г.Б.

Рішення від 21.02.2024

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 31.01.2024

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 24.01.2024

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 10.01.2024

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 11.12.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Постанова від 08.11.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Зуєв В.А.

Ухвала від 06.11.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Зуєв В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні