Ухвала
від 20.03.2024 по справі 120/7098/23
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

20 березня 2024 р. Справа № 120/7098/23

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сала Павла Ігоровича, розглянувши у письмовому провадженні заяву представника позивача про роз`яснення рішення суду в адміністративній справі № 120/7098/23 за позовом приватного підприємства "Гранівський цегельний завод" до Краснопільської сільської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа № 120/7098/23 за позовом приватного підприємства "Гранівський цегельний завод" до Краснопільської сільської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.

Рішенням суду від 11.09.2023 вказаний позов задоволено частково.

Визнано протиправною бездіяльність Краснопільської сільської ради щодо вчинення дій на розроблення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки комунальної власності, кадастровий номер 0520880900:01:044:0059, площа ділянки 20,1941 га, що знаходиться на території Краснопільської ТГ за межами с. Гранів, із експлуатації та догляду за водним об`єктом (код КВЦПЗ 10.01) на землі для рибогосподарських потреб (код КВЦПЗ 10.07).

Зобов`язано Краснопільську сільську раду вчинити дії на розроблення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки комунальної власності, кадастровий номер 0520880900:01:044:0059, площа ділянки 20,1941 га, що знаходиться на території Краснопільської ТГ за межами с. Гранів, із експлуатації та догляду за водним об`єктом (код КВЦПЗ 10.01) на землі для рибогосподарських потреб (код КВЦПЗ 10.07). В решті позову відмовлено.

27.02.2024 від представника позивача до суду надійшла заява про роз`яснення судового рішення в адміністративній справі № 120/7098/23.

Заява мотивована тим, що на виконання вищезазначеного рішення видано виконавчий лист, який пред`явлено до виконання з подальшим відкриттям виконавчого провадження. Згодом відповідач повідомив виконавчу службу про те, що він розслав листи до фізичних осіб-підприємців з пропозицією здійснити розроблення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки та запропонував надати проект договору на виконання робіт з переліком необхідних документів. Відтак державним виконавцем було винесено постанову про закінчення виконавчого провадження, яку підприємство оскаржило до суду.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 09.02.2024 у справі № 120/448/24 визнано протиправною та скасовано постанову Гайсинського відділу державної виконавчої служби у Гайсинському районі Вінницької області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) від 05.01.2024 про закінчення виконавчого провадження № 73625246. Водночас, задовольняючи позовні вимоги, суд дійшов висновку, що розсилання боржником листів-пропозицій надати проект договору на виконання робіт із переліком необхідних документів є лише етапом для розроблення проекту землеустрою.

Отже, на думку представника позивача, сторони у справі та державний виконавець по-різному розуміють, які саме дії суд зобов`язав вчинити відповідача та із вчиненням яких саме дій рішення у справі № 120/7098/23 вважається виконаним.

Відтак заявник просить суд прийняти ухвалу, якою роз`яснити рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 11.09.2023 у справі № 120/7098/23 в частині зобов`язання Краснопільської сільської ради вчинити дії на розроблення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки комунальної власності, кадастровий номер 0520880900:01:044:0059, площа ділянки 20,1941 га, що знаходиться на території Краснопільської ТГ за межами с. Гранів, із експлуатації та догляду за водним об`єктом (код КВЦПЗ 10.01) на землі для рибогосподарських потреб (код КВЦПЗ 10.07), а саме те, які дії зобов`язана вчинити рада та з моменту вчинення якої дії судове рішення вважається виконаним.

Ухвалою суду від 29.02.2024 заяву представника позивача про роз`яснення судового рішення прийнято до розгляду. Розгляд заяви вирішено здійснити в порядку письмового провадження.

Відповідач (боржник) свою позицію щодо поданої заяви не висловив, будь-яких заяв (клопотань, пояснень) від нього до суду не надходило.

Відповідно до положень частин 1, 2 статті 254 КАС України за заявою учасника справи, державного виконавця суд роз`яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали. Подання заяви про роз`яснення судового рішення допускається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання.

Ясність судового рішення полягає у логічному, чіткому, переконливому і зрозумілому викладенні змісту рішення. Вимога логічності, зокрема, передбачає, що текст рішення має відображати причинно-наслідкові зв`язки у межах речення чи всього документу. Зокрема, мотивувальна частина рішення має відповідати його резолютивній частині. Невизначеність судового рішення означає, що таке рішення містить положення, які викликають суперечки щодо його розуміння та під час виконання.

Недотримання цих вимог може ускладнити або взагалі унеможливити виконання рішення суду, а тому роз`ясненню підлягають рішення суду у разі, якщо без такого роз`яснення їх важко виконати, оскільки високою є ймовірність неправильного виконання внаслідок неясності резолютивної частини рішення.

Тобто, роз`яснення рішення суду це засіб виправлення недоліків судового акта, який полягає в усуненні неясності судового акта і викладенні рішення суду у більш ясній і зрозумілій формі.

Таким чином, роз`яснення судового рішення є за своєю суттю одним із способів усунення його недоліків, зміна форми його викладення таким чином, щоб ті частини судового рішення, які викликають труднощі для розуміння, були висвітлені ясніше та зрозуміліше, однак без виправлення і постановлення додаткового рішення цим же судом. Водночас процесуальна процедура роз`яснення судового акта виключає можливість будь-яким чином змінювати зміст цього судового рішення.

Обґрунтовуючи підстави звернення до суду з даною заявою, представник позивача зазначив про те, що рішенням суду від 11.09.2023 у справі № 120/7098/23 Краснопільську сільську раду зобов`язано вчинити дії на розроблення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки комунальної власності, кадастровий номер 0520880900:01:044:0059, площа ділянки 20,1941 га, що знаходиться на території Краснопільської ТГ за межами с. Гранів, із експлуатації та догляду за водним об`єктом (код КВЦПЗ 10.01) на землі для рибогосподарських потреб (код КВЦПЗ 10.07).

Разом з тим представник позивача звертає увагу на те, що під час примусового виконання вищевказаного рішення з`ясувалося, що сторони виконавчого провадження та орган державної виконавчої служби неоднаково тлумачать обсяг дій, які зобов`язаний вчинити боржник (місцева рада) на його виконання.

Зокрема, як вважає боржник і з чим погоджується державний виконавець, розсилання листів із пропозицією щодо здійснення розроблення проекту землеустрою із зміни цільового призначення земельної ділянки та надання проекту договору на виконання робіт з переліком необхідних для цього документів є фактичним виконанням судового рішення.

Натомість представник позивача не погоджується з наведеною позицією і вважає, що повним виконанням рішення суду є прийняття відповідачем виконаної роботи від розробника документації із землеустрою.

З викладеного слідує, що незрозумілим для учасників спірних правовідносин є те, які ж саме дії зобов`язана вчинити Краснопільська сільська рада, та з моменту вчинення яких саме дій судове рішення у справі № 120/7089/23 буде вважатися виконаним.

Відтак, надаючи оцінку обставинам, що викладені у заяві про роз`яснення судового рішення, при її вирішенні суд керується такими мотивами.

Ухвалюючи рішення в справі № 120/7089/23 суд виходив з того, що за клопотанням позивача, як землекористувача земельної ділянки комунальної власності під кадастровим номером 0520880900:01:004:0059, яка належить до земель водного фонду, рішенням 22 сесії Краснопільської сільської ради 8 скликання № 182 від 15.02.2022 "Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки комунальної власності" відповідачу надано дозвіл на розроблення проекту щодо зміни цільового призначення вказаної земельної ділянки комунальної власності із експлуатації та догляду за водним об`єктом (код КВЦПЗ 10.01) на землі для рибогосподарських потреб (код КВЦПЗ 10.07). При цьому пунктом 2 відповідача зобов`язано подати на чергову сесію ради виготовлений проект землеустрою щодо зміни цільового призначення.

Суд зауважив, що причини, якими відповідач обґрунтовує неможливість виконання рішення, є надуманими і радше свідчать про небажання відповідача виконувати прийняте рішення. При цьому суд врахував, що на підтвердження наявності об`єктивних перешкод для виконання рішення відповідач протягом строку розгляду справи не надав суду жодних належних й допустимих доказів.

Відтак суд дійшов висновку, що оскаржувана бездіяльність відповідача порушує права та законні інтереси приватного підприємства "Гранівський цегельний завод" як землекористувача земельної ділянки, адже саме позивач ініціював зміну цільового призначення орендованої ним земельної ділянки та після прийняття рішення за № 182 від 15.02.2022 має легітимні очікування на його своєчасну, тобто без невиправданих зволікань, реалізацію органом місцевого самоврядування та, відповідно, можливість використання земельної ділянки за новим видом цільового призначення.

Водночас суд наголосив на тому, що рішення Краснопільської сільської ради № 182 від 15.02.2022 є обов`язковим до виконання в силу вимог Конституції та законів України, а тому суд апріорі не може своїм рішенням зобов`язувати відповідача до його виконання.

Також суд визнав передчасними позовні вимоги в частині зобов`язання відповідача передати виготовлений проект землеустрою на чергову сесію сільської ради, оскільки відповідний обов`язок виникне у відповідача лише після розроблення проекту землеустрою.

Отже, ефективний способом поновлення порушених прав позивача у спірних правовідносинах суд визнав покладення на Краснопільську сільську раду обов`язку вчинити дії на розроблення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки комунальної власності, кадастровий номер 0520880900:01:044:0059, площа ділянки 20,1941 га, що знаходиться на території Краснопільської ТГ за межами с. Гранів, із експлуатації та догляду за водним об`єктом (код КВЦПЗ 10.01) на землі для рибогосподарських потреб (код КВЦПЗ 10.07).

Своєю чергою порядок вчинення дій на розроблення проекту землеустрою врегульований Законом України від 22 травня 2003 року № 858-IV "Про землеустрій" (далі Закон № 858-IV).

Відповідно до п. "б" ч. 1 ст. 22 Закону № 858-IV землеустрій здійснюється на підставі укладених договорів між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою.

Згідно з ч. 4 ст. 26 Закону № 858-IV взаємовідносини замовників і розробників документації із землеустрою регулюються законодавством України і договором.

Положенням ч. 3 ст. 27 Закону № 858-IV встановлено, що замовники документації із землеустрою зобов`язані:

а) виконувати всі умови договору, а в разі невиконання або неналежного виконання нести відповідальність, передбачену договором і законом;

б) надавати вихідну документацію, необхідну для виконання робіт із землеустрою;

в) проводити відповідно до закону на конкурсній основі відбір розробників документації із землеустрою, що розробляється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів;

г) прийняти виконані роботи та оплатити їх.

Зі змісту ст.ст. 22, 26, 27 цього Закону вбачається, що з метою розроблення проекту землеустрою Краснопільській сільській раді необхідно вчинити такі дії:

- укласти із розробником документації із землеустрою договір на виконання робіт;

- належно виконати, як замовником документації із землеустрою, свої обов`язки, передбачені ст. 27 Закону № 858-IV ;

- прийняти від розробника документації із землеустрою виконану ним роботу та оплатити її.

Таким чином, лише виконання означених вище дій може свідчити про те, що відповідач вчинив усі залежні від нього дії на розроблення проекту землеустрою.

Цей етап можна вважати завершеним тоді, коли проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки при зміні її цільового призначення виготовлений і погоджений, тобто готовий для передачі його до місцевої ради або органу виконавчої влади для затвердження та прийняття рішення про зміну цільового призначення земельної ділянки.

Відтак прийняття Краснопільською сільською радою виконаної роботи від розробника документації із землеустрою є останньої дією із вчиненням якої рішення у справі № 120/7098/23 буде вважатися виконаним.

З огляду на викладене суд вважає необхідним роз`яснити, що рішенням у цій справі відповідача зобов`язано вчинити дії на розроблення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки комунальної власності, кадастровий номер 0520880900:01:044:0059, площа ділянки 20,1941 га, що знаходиться на території Краснопільської ТГ за межами с. Гранів, із експлуатації та догляду за водним об`єктом (код КВЦПЗ 10.01) на землі для рибогосподарських потреб (код КВЦПЗ 10.07), що передбачає укладання договору з розробником відповідної документації із землеустрою та подальшим прийняття виконаної ним роботи (виготовленого та погодженого проекту землеустрою) з метою його передання на розгляд ради для вирішення питання щодо зміни цільового призначення земельної ділянки.

Керуючись ст.ст. 243, 248, 254, 256 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву представника позивача про роз`яснення судового рішення задовольнити.

Роз`яснити, що покладений на Краснопільську сільську раду рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 11.09.2023 у справі № 120/7098/23 обов`язок вчинити дії на розроблення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки комунальної власності, кадастровий номер 0520880900:01:044:0059, площа ділянки 20,1941 га, що знаходиться на території Краснопільської ТГ за межами с. Гранів, із експлуатації та догляду за водним об`єктом (код КВЦПЗ 10.01) на землі для рибогосподарських потреб (код КВЦПЗ 10.07), передбачає в тому числі укладання договору з розробником відповідної документації із землеустрою та подальше прийняття виконаної ним роботи виготовленого та погодженого проекту землеустрою з метою його передання на розгляд ради для вирішення питання щодо зміни цільового призначення земельної ділянки.

укладання договору із розробником документації із землеустрою та подальшим прийняття виконаної ним роботи з метою прийняття рішення про зміну цільового призначення земельної ділянки.

Ухвала набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

У разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Ухвала складена та підписана 20.03.2024.

Суддя Сало Павло Ігорович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.03.2024
Оприлюднено25.03.2024
Номер документу117825409
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —120/7098/23

Постанова від 03.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 01.07.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 21.06.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 14.06.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 29.02.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Повістка від 22.09.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 18.09.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Рішення від 11.09.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні