МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 квітня 2024 р. № 400/792/24 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Брагар В. С. в порядку письмового провадження розглянув адміністративну справу
за позовомОСОБА_1 , АДРЕСА_1 ,
до відповідачаДепартамента з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради, вул. Адміральська, 20,м. Миколаїв,Миколаївська область, Миколаївський район, 54001,
провизнання дій та бездіяльності протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до Департамента з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради про визнання протиправними дії та бездіяльність Департаменту з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради, що мало прояв у відмові в реєстрації місця проживання ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , свідоцтво про народження G 4714/2022, довідка про реєстрацію особи громадянином України від 30.07.2022 № 536-147) та зобов`язання Департамент з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради прийняти рішення про реєстрацію місця проживання/зареєструвати місце проживання ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , свідоцтво про народження G 4714/2022, довідка про реєстрацію особи громадянином України від 30.07.2022 № 536-147) за адресою АДРЕСА_2 згідно із заявою ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНКОПП НОМЕР_1 ) про реєстрацію місця проживання малолітньої дитини від 06.09.2023.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що дії відповідача щодо відмови у реєстрації місця проживання її малолітньої дитини ОСОБА_2 є незаконними та такими, що порушують її права та інтереси.
Відповідач позов не визнав, у відзиві вказав, що вимоги Порядку декларування та реєстрації місця проживання (перебування), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.02.2022 № 265 щодо подання документів не були дотримані, тому відмова у задоволенні заяви була правомірною. Водночас, до департаменту надіслано тільки копію паспорта громадянина України, тоді як відсутність оригіналу паспорта особи унеможливлює встановлення державним реєстратором достовірності і відповідності копії документа до оригіналу.
Ухвалою суду від 12.02.2024 року суд відкрив провадження по справі та ухвалив до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд
ВСТАНОВИВ:
21.09.2023 позивачем на адресу Департаменту з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради поштовим відправленням за № 0505106422740 (0590008584461) з описом вкладення було надано заяву про реєстрацію місця проживання малолітньої дитини від 06.09.2023, до якої було додано квитанцію (відомості) про сплату адміністративного збору (на 1 арк.), завірені копії паспорту (ID-картки) № НОМЕР_2 (на 1 арк.), довідки про реєстрацію місця проживання особи № 19.03.03.-19Д/4109/20 від 22.05.2020 (на 1 арк.), свідоцтва про народження G 4714/2022 (на 4 арк.), довідки від 30.07.2022 № 536-147 про реєстрацію особи громадянином України (на 1 арк.), витягу від 20.02.2018 № 114594220 (на 1 арк.), договору купівлі-продажу (на 2 арк.), свідоцтва про шлюб серії НОМЕР_3 (на 1 арк.), нотаріально засвіченої згоди від ОСОБА_3 на подання заяви.
Рішенням державного реєстратора відділу реєстрації громадян управління державної
реєстрації департаменту від 29.09.2023 в реєстрації місця проживання ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , відмовлено відповідно до підпункту 3 пункту 87 Порядку декларування та реєстрації місця проживання (перебування), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.02.2022 № 265 (далі Порядок), у зв`язку з тим, що особа подала не в повному обсязі необхідні документи, а саме: з поданих документів неможливо встановити особу заявника.
При прийнятті рішення суд виходив з наступного.
Пунктом 27 Порядку встановлено, що реєстрація місця проживання (перебування) особи здійснюється під час особистого відвідування органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг) за адресою житла незалежно від форми власності.
Відповідно до пункту 40 Порядку, посадова особа органу реєстрації або адміністратор центру надання адміністративних послуг перевіряє належність паспортного документа особи особі, що його подала, його дійсність, правильність заповнення заяви про реєстрацію місця проживання (перебування) та наявність документів, необхідних для реєстрації місця проживання (перебування), про що робиться відповідний запис у заяві.
У пункті 35 Порядку вказано, що для реєстрації місця проживання (перебування) особа або її законний представник (представник), уповноважена особа житла або уповноважена особа спеціалізованої соціальної установи, закладу для бездомних осіб, іншого надавача соціальних послуг з проживанням подає: свідоцтво про народження (для дітей віком до 14 років), крім іноземців та осіб без громадянства, або документ про реєстрацію народження, виданий компетентним органом іноземної держави і легалізований у встановленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України.
Підпунктом 3 пункту 87 Порядку встановлено, що орган реєстрації відмовляє в декларуванні/реєстрації місця проживання (перебування), знятті із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) у разі, коли особа не подала або подала не в повному обсязі необхідні документи або відомості.
Як вже було зазначено судом та не спростовано позивачем, до заяви про реєстрацію місця проживання її малолітньої дитини, останньою було додано завірену копію паспорту (ID-картки) № НОМЕР_2 заявника, а не оригінал, що унеможливлює встановлення державним реєстратором достовірності і відповідності копії документа до оригіналу.
З урахуванням наведеного суд встановив, що відповідач правомірно відмовив у реєстрації місця проживання, тому підстави для задоволення позовних вимог відсутні.
Судові витрати у справі відсутні.
Керуючись статтями 2, 19, 139, 241 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) до Департаменту з надання адміністративних послуг Миколаївської міської ради (вул. Адміральська, 20,м. Миколаїв,Миколаївська область, Миколаївський район, 54001, код ЄДРПОУ 41210422) - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя В. С. Брагар
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2024 |
Оприлюднено | 19.04.2024 |
Номер документу | 118428418 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо реєстрації та обмеження пересування і вільного вибору місця проживання, з них: |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Брагар В. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні