Ухвала
від 15.04.2024 по справі 911/3124/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

"15" квітня 2024 р. м. Київ

Справа № 911/3124/23

Господарський суд Київської області у складі:

судді Ейвазової А.Р.,

за участі секретаря судового засідання Стаднік Є.О., розглянувши в судовому засіданні заяву Комунального підприємства «Комбінат комунальних послуг с. Білогородка» Білогородської сільської ради Бучанського району Київської області про розстрочення виконання судового рішення у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Київоблгаз Збут» до Комунального підприємства «Комбінат комунальних послуг с.Білогородка» Білогородської сільської ради Бучанського району Київської області про стягнення 1 291 778,71грн, за участю представників від:

відповідача (боржник) Кривенко О.О. (ордер АІ №1337637 від 20.12.2023);

позивача (стягувач) Єфременко В.М. (довіреність №3 від 08.01.2024);

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду Київської області від 11.03.2024 (а.с.143-153):

- позов задоволено частково та стягнуто з Комунального підприємства «Комбінат комунальних послуг с.Білогородка» Білогородської сільської ради Бучанського району Київської області (далі КП «ККП с. Білогородка», боржник, відповідач) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Київоблгаз Збут» (далі ТОВ «Київоблгаз Збут», стягувач, позивач) 1 006 685,31грн основного боргу, 216 877,33грн втрат від інфляції, 49 046,54грн - 3% річних, 880,29грн - пені, а також 11 552,2грн в рахунок часткового відшкодування витрат, понесених на оплату позову судовим збором;

- відмовлено в задоволенні позову в частині стягнення 5,7грн - 3 % річних, 15100,27грн втрат від інфляції та 3 183,27грн пені;

- повернуто ТОВ «Київоблгаз Збут» з державного бюджету України 7 550,14грн частину судового збору, перерахованого відповідно до платіжного доручення №98200 від 05.10.2023.

05.04.2024 через підсистему «Електронний суд» до Господарського суду Київської області надійшла заява КП «ККП с. Білогородка» про розстрочення виконання відповідного рішення на 11 місяців шляхом оплати щомісячно по 116 821,97грн (а.с.198-201).

Вимоги поданої заяви мотивовані неможливістю негайного виконання рішення суду у повному обсязі з об`єктивних причин.

Ухвалою Господарського суду Київської області від 08.04.2024 прийнято заяву КП «ККП с. Білогородка» про розстрочення виконання рішення у справі, встановлено строк позивачу для подання заперечень та призначено заяву до розгляду в судовому засіданні на 15.04.2024 о 17:10 (а.с.209-210).

Ухвалу доставлено до електронних кабінетів сторін 09.04.2024 о 23:39, що підтверджується довідками про доставку електронного листа (а.с.211-212).

12.04.2024 через систему «Електронний суд» у строк, встановлений ухвалою суду, стягувач подав заперечення на заяву боржника про розстрочення виконання рішення суду.

Заперечуючи щодо задоволення заяви стягувач посилається на те, що

розстрочення рішення суду повинно здійснюватися з урахуванням балансу інтересів, а боржник зобов`язаний довести суду наявність об`єктивних обставин, що ускладнюють негайне виконання рішення суду;

вартість чистих активів ТОВ «Київоблгаз Збут» на 31.12.2023 складає -26668173тис.грн;

з 01.05.2022 позивач не здійснює постачання природного газу побутовим споживачам.

Під час розгляду заяви представник боржника подану заяву підтримав та просив її задовольнити, представник стягувача в судовому засіданні заперечував щодо задоволення поданої заяви.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані у справі докази, суд вважає подану заяву такою, що підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до статті 1291 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання на всій території України.

Частиною 2 ст.13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» встановлено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

За змістом ст.18 ГПК України, яка кореспондується зі ст.326 ГПК України, унормовано, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

В силу ч.1 ст.331 ГПК України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, зокрема, може відстрочити або розстрочити виконання рішення.

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення, як установлено ч.3 вказаної статті, є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Згідно ч.4 ст.331 ГПК України, вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:

1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;

2) стосовно фізичної особи - тяжке захворювання її самої або членів її сім`ї, її матеріальний стан;

3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Питання про задоволення заяви про розстрочку виконання рішення суду вирішується судом в кожному конкретному випадку, виходячи з особливого характеру обставин справи, що унеможливлюють чи ускладнюють виконання рішення. Вирішуючи питання про розстрочку виконання рішення господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси обох сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи. При цьому господарський суд повинен врахувати можливі негативні наслідки для боржника і для стягувача.

Розстрочення означає виконання рішення частками у розмірі, встановленому господарським судом, з певним інтервалом у часі; строки виконання кожної частки визначаються господарським судом.

В обґрунтування підстав для розстрочення виконання рішення суду боржник посилається на оголошення на території України воєнного стану, введення на території Київської області активних бойових дій, у тому числі на території Білогородської територіальної громади, що стало наслідком виїзду великої кількості людей зі своїх помешкань, що в свою чергу призвело до зниження сплати мешканцями територіальної громади житлово-комунальних послуг.

Як вбачається з відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадський формувань основним видом діяльності боржника є надання житлово-комунальних послуг на території Білогородської територіальної громади.

На підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до п.20 ч.1 ст.106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» на території України введено воєнний стан, який неодноразово продовжувався на підставі відповідних Указів.

28 лютого 2022 року Торгово-промислова палата України на підставі ст.ст. 14, 141 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні», статуту ТПП України засвідчила форс-мажорні обставини (обставин непереборної сили): військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану з 24.02.2022 відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні».

Відповідно до п.1 постанови Кабінету Міністрів України від 06.12.2022 №1364 «Деякі питання формування переліку територій на яких ведуться бойові дії або тимчасово окупованих Російської Федерацією» установлено, що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (далі - перелік), затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій за формою згідно з додатком за погодженням з Міністерством оборони на підставі пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій; до територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, включаються території можливих бойових дій та території активних бойових дій.

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 за №309 затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією та його додатком визначено, що на території сіл Стоянки, Неграші, Музичі, Лука, Білогородка, Гнатівка, Гореничі, Святопетрівське, Шевченкове Білогородської сільської територіальної громади на території яких боржник здійснює свою господарську діяльність, відбувалися бойові дії.

Перебування окупаційних військ на території Київської області, введення активних бойових дій беззаперечно свідчить про ускладнення надання відповідних житлово-комунальних послуг відповідачем та отримання за них своєчасної оплати, у т.ч. мешканцями, які тимчасово лишили відповідну території під час бойових дій

Також, у період до 05.05.2023 (включно) на підставі Закону України «Про внесення зміни до розділу XIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про виконавче провадження» від 15.03.2023 №2129-IX, зі змінами, внесеними згідно із Законами №2455-IX від 27.07.2022, № 2456-IX від 27.07.2022, № 2468-IX від 28.07.2022 існували додаткові незалежні від боржника об`єктивні обставини, які безпосередньо впливали на можливість боржника відповідача у справі вживати заходів щодо стягнення боргу з споживачів наявність заборони стягувати з фізичних осіб заборгованості за житлово-комунальні послуги.

Також, постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2022 №206 «Деякі питання оплати житлово-комунальних послуг в період воєнного стану» у період до 26.04.2023 встановлювалася заборона нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість, утворену за несвоєчасне та/або неповне внесення населенням плати за житлово-комунальні послуги.

Вищенаведені обставини свідчать про складності в отриманні відповідачем оплати від мешканців територіальної громади за надані житлово-комунальні послуги, а також стягувати борг за відповідні послуги з урахуванням втрат від інфляції, 3% річних та штрафних санкції, що також могло відобразитись на платоспроможності боржника. що підтверджується фінансовою звітністю малого підприємства станом на 2023 рік (а.с.204).

Відповідач є збитковими підприємством станом на 01.01.2024, що вбачається з звіту про фінансові результатами за рік 2023, відповідно до якого чистий прибуток (збиток) значиться за звітний період - (2 861,1) тис.грн, а за аналогічний період попереднього року - (2 120,8) тис.грн.

Суд констатує, що саме посилання боржника на важке фінансове становище, що підтверджується наданими доказами, не є підставами для розстрочення виконання рішення суду, позаяк тяжке фінансове становище та відсутність коштів на рахунку боржника не є винятковими, непереборними обставинами, що ускладнюють виконання судового рішення.

Також суд враховує, що стягувач у даній справі, заперечуючи щодо відстрочення виконання рішення у даній справі вказував на свій матеріальний та фінансовий стан. Так, у підтвердження фінансового стану станом на 31.12.2023 позивачем надано баланс (звіт про фінансовий стан) , що також свідчить про зменшення активів стягувача.

Однак, суд бере до уваги той факт, що боржник є суб`єктом господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, що зобов`язує боржника забезпечувати безперебійне підтримання в належному стані інфраструктури населеного пункту, надання послуг, що є критично важливим в умовах воєнного стану. Тому одночасне стягнення всієї суми з відповідача може призвести до негативних наслідків саме для мешканців відповідної територіальної громади. Суд враховує також, що виникнення боргу у такому розмірі спричинено значною мірою наслідками воєнного стану.

Окрім того, у даній справі суд враховує також те, що стягувач не просить відстрочити виконання рішення суду до 11.03.2025, а пропонує його розстрочити протягом відповідного періоду, що не перевищує максимально допустимий відповідно до ч.5 ст.331 ГПК України, із сплатою щомісячних платежів, що зменшує негативні наслідки для стягувача та буде сприяти стабільній роботі відповідача.

Таким чином, враховуючи важливість безперебійного надання мешканцям відповідної територіальної громади послуг, майновий стан обох сторін, а також те, що здійснення дій з примусового виконання судового рішення може призвести до негативних наслідків, приймаючи до уваги встановлені обставини виникнення боргу, суд визнає винятковими, і такими, що дають право на розстрочення обставини, вказані боржником та встановлені судом та задовольняє подану заяву.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 233-234, 331 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1.Задовольнити заяву Комунального підприємства «Комбінат комунальних послуг с.Білогородка» Білогородської сільської ради Бучанського району Київської області про розстрочення виконання рішення Господарського суду Київської області від 11.03.2024 у справі №911/3124/23 (вх. №2888 від 05.04.2024).

2. Розстрочити виконання рішення Господарського суду Київської області від 11.03.2024 у справі №911/3124/23 щодо стягнення з Комунального підприємства «Комбінат комунальних послуг с.Білогородка» Білогородської сільської ради Бучанського району Київської області (ідентифікаційний код 30367834; 08140, Київська обл., Бучанський р-н, с. Білогородка, вул. Володимирська, 33) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Київоблгаз Збут» (ідентифікаційний код 39592941; 04201, м. Київ, вул. Полярна, буд. 20, корп. А) 1 006 685,31грн основного боргу, 216877,33грн втрат від інфляції, 49 046,54грн -3% річних, 880,29грн - пені, а також 11 552,2грн в рахунок часткового відшкодування витрат, понесених на оплату позову судовим збором, а всього 1 285 041,67грн, наступним чином:

-до 11.05.2024 -116 821,97грн;

-до 11.06.2024 -116 821,97грн;

-до 11.07.2024 -116 821,97грн;

-до 11.08.2024 -116 821,97грн;

-до 11.09.2024 -116 821,97грн;

-до 11.10.2024 -116 821,97грн;

-до 11.11.2024 -116 821,97грн;

-до 11.12.2024 -116 821,97грн;

-до 11.01.2025 -116 821,97грн;

-до 11.02.2025 -116 821,97грн;

-до 11.03.2025 -116 821,97грн.

3. Копію ухвали направити учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення та може бути оскаржена протягом десяти днів в порядку, передбаченому ст.257 ГПК України.

Повний текст ухвали складено 23.04.2024.

Суддя А.Р. Ейвазова

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення15.04.2024
Оприлюднено25.04.2024
Номер документу118554291
СудочинствоГосподарське
КатегоріяІнші справи

Судовий реєстр по справі —911/3124/23

Постанова від 19.06.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Євсіков О.О.

Ухвала від 16.05.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Євсіков О.О.

Ухвала від 02.05.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Євсіков О.О.

Ухвала від 15.04.2024

Господарське

Господарський суд Київської області

Ейвазова А.Р.

Ухвала від 08.04.2024

Господарське

Господарський суд Київської області

Ейвазова А.Р.

Ухвала від 03.04.2024

Господарське

Господарський суд Київської області

Ейвазова А.Р.

Ухвала від 20.03.2024

Господарське

Господарський суд Київської області

Ейвазова А.Р.

Ухвала від 20.03.2024

Господарське

Господарський суд Київської області

Ейвазова А.Р.

Рішення від 11.03.2024

Господарське

Господарський суд Київської області

Ейвазова А.Р.

Ухвала від 20.12.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Ейвазова А.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні